Vårda Ögon Göteborg

Vårda Ögon Göteborg

Call 0107-09 99 99 www.varda.se
4.1

About company

Välkommen till Vårda Ögon Göteborg! Vi är det trygga och moderna valet för synfelsbehandlingar sedan år 1999. Vi har mycket serviceinriktad personal som under åren hjälpt många människor med synfel. Våra metoder bygger på avancerad och säker laserteknologi/linsbyte som vi anpassar efter dina förutsättningar. Oavsett om du har...

84 omdömen om Vårda Ögon Göteborg

TAREK L
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Hej Finns bara ett ord för att sammanfatta detta. Världsklass. Det bästa jag gjort. Bra service. Proffsigt och ingen smärta. Se filmen på deras hemsida. Så nöjd. Med vänlig hälsning, Tarek

SIMON L
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde NoCut för min närsynthet, hade drygt -2.75 på båda ögonen. Läkningen gick inte så fort men nu omkring 4 månader in så är synen väldigt bra, den var 70% bra vid första återbesöket 6 veckor in så redan då slapp jag korregering för att köra bil och mc. Har lite lätta halos än idag vid ljus text på svart skärm mm. men den blir bättre och bättre, hoppas den försvinner helt inom sinom tid. Rekommenderas starkt

Emelie A
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Vänd er till annan klinik! Kan inte rekommendera Vårda ögonklinik i Gbg. Operationen av Lasek gick okej men höll endast i 10 år och inte som utlovat livstid. Att man skulle bli tvungen att skaffa glasögon igen vid 35-års ålder är en stor besvikelse efter att man lagt ut 24K för att få bra syn. Efter att ha ifrågasatt hur detta kan hända fick jag ett extremt otrevligt bemötande av deras optiker Eva som uppenbarligen inte bryr sig om hur det går för patienterna så länge dom fått sina pengar i samband med behandling. Att...

FARSAT E
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Hej.jag fick igår den 17-08-2020 hos Le.K-linsopt eva löwenadler som jag hade en tid med henne när jag sa till henne att du har behandla mig inte på rett set och att som du har sa till mig det stämmer inte hon bli ari och tappar kontrollera sig och slå på bordet så hård och as till mig gå ut på hård ...Dena 21-01-2020 opererade mig hos våra ögonklinik för gråstarr fick jag efter operationen mycket dålig se tills nu det bli 7 månader efter operationen. Mina ögonlinser från födelsen är mycket bättre än dessa linser som...

Gunnar S gillar detta
LOUIS T
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

2010 gjorde jag båda mina ögon och än idag 10 år efter ser ja fortfarande lika bra. Tack vårda Göteborg

Jacob R gillar detta
Susanne Elisabeth A
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde en rle operation här för 2 veckor sedan. Jag är jätttenöjd. Själva operationen gick fort och gjorde inte ont. Dropparna man får innan svider rejält första minuterna men går över ganska fort. Man är lite ljuskänslig första 2 dagarna innan pupillerna har dragit ihop sig. Såg bra redan efter operationen och det har blivit bättre och bättre. Jobbar natt så var lite orolig för hur det skulle gå att köra bil på natten. Har enorma halo effekter runt alla ljus i början men nu efter 2 veckor börjar jag vänja mig och tänker...

Helena A
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Hej, opererade mig den 16 augusti för grå starr. Fick efter operationen en svullnad på hornhinnan och blev helt blind, fick uppsöka akuten på Mölndal, synen återkom så småningom, men, jag hade fortfarande problem med ögat som värkte och gjorde ont. Ringde då till Vårda Göteborg, och fick ett återbud. Fick till svar att det inte var något fel på mitt öga, ringde efter hemkomsten till Frölunda Specialistsjukhus ögonavd. och bad om hjälp, dom skickade mig då till ögonakuten där det konstaterades att jag hade ett sår på hornhinnan....

Gunnar S och FARSAT E gillar detta
Kerstin K
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Genomgick en linsbytesoperation för ca 5 år sedan.jättenöjd.ser jättebra.hade auraseende som avtog med tiden. Det tog kanske 6månader minns att det var japanska linser.kunnig och vänlig personal.inga frågor är dumma. Jag rekomenderar Vårda ögonklinik i Göteborg

Jari Erik O
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Undersökning pga dålig syn efter tidigare operation i Stockholm två år tidigare. Fick tid samma dag och de konstaterade att den dåliga synen berodde på efterstarr. De hjälpte mig även att få en tid för laserbehandling i Stockholm. Fick ett mycket gott intryck och utmärkt bemötande.

Marie R
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag gjorde ett linsbyte på Vårda ögonklinik och så här i efterhand undrar jag varför jag väntade så länge. Allt fungerade till 100% , från bemötande i receptionen, synundersökning, operation, efterkontroll Jag rekommenderar Vårda till alla som överväger att göra en operation.

Annika S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Blev alltid bemött bra och de tog alltid min oro och mina frågor efter min RLE-operation på allvar.

Anders Peter M
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde en ögonlaser där jag rättade till min närsyn. På undersökningen konstaterade optikern att det var ett lätt fel att fix och det kändes tryggt att boka tid för operation. Gjorde operationen i samband med semester från mitt arbete där jag kör lastbil i jobbet. De rekommenderar att inte köra bil en vecka efter och jag väntade 3 veckor innan jag kom tillbaka från min semester och första veckan var tuff med ljuskänslighet. Under operationen får man bedövningsdroppar så laser gör inte ont alls, luktar lite bränt men fullt...

SIMON L gillar detta
Susanne Q
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde NO-CUT ögonlaser, nu 4 månader senare så ser jag super bra! Är jätte nöjd med resultat!

Monica M
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Köpte multifikala linser till båda ögonen. Jag var otroligt orolig för ingreppet men blev vänligt och proffsigt bemött hela vägen. Nu har det gått ett år efter ingreppet och jag är supernöjd.

Fanny S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag gjorde en NoCut-ögonoperation. Fick jättefin kontakt av företaget, kände mig sedd och alla mina frågor bemöttes. Speciellt i telefonsamtalet dagarna efter operationen, fick svar på många undringar och det uppskattades! Var lite orolig över smärtan men sjuksköterskan jag fick prata med tog sig verkligen tid och lugnade mig. Hade gärna önskat att få medskickat ett par paket ögondroppar (fick bara 1) eftersom en ska använda dropparna under lång tid efter och den flaskan jag fick med inte räckte mer än de första två...

Malin I
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag gjorde en laseroperation för ögonen och hela upplevelsen får mer än godkänt, resultatet blev bra och mottagandet både innan, under och efter själva operationen har varit kanon.

Isabella L
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde en laseroperation på ögonen. Proffsigt och trevligt bemötande, inget krångel. Rekommenderar.

Enzo M
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Let's start saying that I am not sure if I would recommend Vårda to my friends. From the result prospective I'm very happy, the operation worked out really good. After 4 months I am satisfied by the result, I never used glasses again and my vision is good. I feel that I still need some months for proper settling my vision, but so far so good. The doctors, the surgery and the equipment were definitely satisfying. My problem with Vårda is related to the first follow up, 5 days after the surgery, in which they were supposed...

Björn R
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde laseroperation. Resultatet blev katastrof. Har konstant dubbelseende, när det är mörkt ute är allt suddigt och speciellt lampor, är fortfarande översynt. Jag har fått problem med att läsa och speciellt med att köra bil. Det har gått 13 månader och jag måste göra om operationen. Har varit på många återbesök. Personal är trevlig men alla säger olika varför jag har problem, vad det beror på och hur jag ska komma tillrätta med det vilket är mycket jobbigt och frustrerande.

Kjell H
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Byte linser ca 8år sedan alltid välkommen på återbesök om man vill som jag varit utan en nya krona i utlägg betyg 10 av 10

Johnny T
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag har haft No Cut Laser ögon operation och det har gått bra. Resultatet är utmärkt och jag kan se utan glasögon. Dock har det skett ett misstag i kommunikationen mellan läkaren och ansvarig för förklaring av medicinering. På grund av det av det har det gjort väldigt ont i en hel vecka i onödan, och jag var tvungen att ha en vän över flera dagar för at ta hand om mig.

Svar från Vårda Ögon Göteborg

Hej Johnny! Du får gärna skicka oss feedback eller ge det i samband med din kontroll. Vi eftersträvar alltid att bli bättre och ser över rutinerna fortlöpande. MVH Vårda Ögonklinik

Helene S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Mycket bra bemötande från första besöket och under de uppföljande besöken. Bra information och lätt att få kontakt. Rekommenderar gärna till min vänner

Dan-olof Bror W
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Bytt linser i ögat. det har fungerat bra med alla kontakter hittills. Nu ska jag på efterkontroll i april så får vi se om jag fortfarande är helnöjd

Adem G
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Katastrof dålig personal !!!!¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!

Svar från Vårda Ögon Göteborg

Hej Adem Vi vill gärna undersöka vad det är som skett, varför du har blivit såpass missnöjd med bemötandet och hur vi i så fall kan bli bättre! Vänligen skicka oss ett mejl på Goteborg[a]varda.se.

Christian G
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Mycket trevlig kille på kundtjänst o när jag blev sjuk o behövde byta tid var det inga problem. Gjorde en no cut Fått skräckberättelser om smärta o ljuskänslighet etc men noll ont, lite ljuskänslig i tre dagar kunde köra bil dag 5.

Daniella P
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Bästa beslutet någonsin att göra ögonlaser. Hela proceduren kändes trygg från början till slutet. Bra info, trevligt bemötande, bra resultat.

Christoffer J
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Ögonlaser. Bra och trevlig personal, resultatet av ögonoperationen var toppen. Inget att klaga över.

Malin Kristina G
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

No Cut operation. Utfördes i december, såg perfekt efter ca 2v. Trevlig personal med fantastiskt bemötande. Enda minus är han som hjälpte mig att ta ut linserna. Först va han sen, fick ingen information om hur det skulle gå till, får bedövande droppar(ena ögat missade han så fick påpeka detta) och sen kommer han med en pincett och ska plockat ut linserna, jag var rädd och han skrek. Men resten av personalen är fantastiska!!!

Niklas S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Gjorde en ”NoCut” De levde väl upp till förväntningarna men i reklamen framgår det inte riktigt att konvalescenstiden är såpass lång. Ja jag skulle rekommendera andra att göra samma operation Nöjd! Ett extra plus till personalen i Malmö som kändes extra familjära.

Helen L
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Proffesionellt bemötande och tydliga med information inför/under/efter ögonoperation med laser.

Bilal H
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Fantastiskt, professionellt sätt! Snabb tid, lugnande bemötande, är supernöjd! Varma rekommendationer! Fikreta Mehuljic

Ulf S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Vid första undersökningen märktes det att det var bra hantering av mej som kund. När jag fick gå igenom mina möjligheter till en RLE operation så bestämde jag mej på en gång att boka en sådan. Det har varit mycket bra hantering med både operationen och efterkontrollerna. Mycket professionellt bemötande hela resan. Jag är väldigt nöjd med allt. Kan i högsta grad rekommendera Vårda Ögonklinik .

Elin E
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Trevligt och proffisionellt bemötande redan över telefon vid bokning av förundersökning. Bemötandet kändes betryggande vid mötet med optiker och ögonläkare och jag fick mycket bra information så jag visste vad behandlingen innebar. Jag gjorde en synkorrigering för närsynthet och är otroligt nöjd med behandlingens resultat.

Anna-Lena H
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Superbra ställe! Laseroperationen gick smidigt och det var prisvärt! Har gått drygt ett år nu och allt är kanon! Såååå skönt att slippa brillor och linser. Skall jag leta något negativt var det att läkaren talade skånska ;).

George S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Fick veta av en bekant att han gjorde en synkorrigering hos Vårda Göteborg. Har inte vågat göra det innan då jag inte visste hur säkert det var. Personalen var hjälpsamma och bemötte mig vänligt när jag kom, vilket var avgörande att jag inte ångra mig och vände. Har fortfarande god syn efter synkorrigeringen, men har ständigt torra ögon som jag nu nästan lärt mig leva med.

Jeanette D
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Tyvärr blev inte resultatet av mina satsade ca 35000 så lyckat! RLE med kompletterad laser ger resultat att jag ser sämre än innan behandlingen. RLE utfördes oktober 2011, väntan ca 4 månader på laser. Väntan, väntan med olika besked på vad som skulle kunna göras. Uppgradering av laser v. 31-32 2013 var en parameter. Jag väntade utan återkoppling som utlovats! Kontaktade så själv kliniken och fick en tid med optiker o läkare. Återbesök senast 13/2 2014 med löfte om återkoppling om en ny tid för ytterligare en laserbehandling....

Margreth W
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag gjorde en RLE-operation på Vårda Ögonklinik i Göteborg för cirka två år sedan. Båda ögonens linser byttes ut mot multifokala plastlinser. Detta för att korrigera både ålderssynthet och närsynthet. Operationen och allt som hade med behandlingen att göra gick mycket smidigt och redan efter någon vecka såg jag jättebra. Jag blev väl omhändertagen och tvekar inte att rekommendera andra att göra den här operationen.

Maria H
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Professionell behandling med gott resultat.

Mats S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Tjänst: Ögonlaser operation. Väldigt professionellt och trevligt bemötande.

Kjell G
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Dom var vänliga och hjälpsamma när jag kom dit, dom spred positiv energi och jag kände mig bekväm hela tiden.

Lennart K
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Eftersom jag ej är färdigbehandlad, kan jag ej heller lämna omdömet ännu. Hälsningar Lennart

Lena K
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

November 2011 opererade jag bägge ögonen (linserna byttes ut) och jag är mycket nöjd och har aldrig ångrat operationen. Det är härligt att slippa glasögonen. Jag var kontroll 1 månad efter operationen och allt var bra. Däremot blev jag aldrig kallad till en halvårskontroll och det är jag besviken över. Jag har inte heller ringt och påmint om halvårskontrollen. Tiden har gått och man är upptagen med annat och då blir det inte av att man ringer och påminner. Kort sagt; glad att jag opererade mig men lite besviken över att det missades med halvårskontrollen.

Lena M
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

vänligt och proffesionellt bemötande-kanske aningen svalt. noncut-op av ett öga. Hade enormt ont(mer än väntat)dagarna efter op och hade önskat att jag hade några fler av de fantastiska bedövningsdropparna. Väldigt nöjd med resultat, jag lyssnade och följde optikern ständiga rekomendationer om solglasögon, droppar etc. har rekommenderat till andra trots det dyra priset.

Lennart F
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Helt OK. Operation av grå starr. Har levt upp till min förväntan.

Leif J
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Mycket bra bemötande. Snabb behandlingstid, trevliga sköterskor och läkare, Resultatet mycket bra och över förväntan. Har redan rekommenderat företaget till flera personer. Mvh Leif

Klara H
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Professionellt och vänligt bemötande. Jag har rekommenderat vidare VÅRDA till andra nyfikna ögonoperationsaspiranter eftersom jag är så nöjd! Jag utförde en ögonundersökning, LASIK-operation och uppföljning på detta. Kunnig personal gjorde att jag kände mig trygg genom denna lite läskiga operation!

Kjell R
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Alldeles utmärkt bemötande. Proffsigt. Det jag inte kände mig alls bekväm med var efterkontrollen.Alldeles för lite tid att få prata om vad som kan vara oroande för patienten.

Linda B
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Jag har gjort en laseroperation på båda ögonen. Jag har fått det jag har förväntat mig, bra bemötande och ögon som fungerar.

Leif L
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Bytte båda ögonens linser 2011 utan komplikationer alls. Ögat med svåraste brytningsfelet skall laserjusteras när ögat är helt stabilt. Detta skall förhoppningsvis ske i år (2014). Nämner årtalen för att visa företagets tålamod och nogrannhet och vilja att slutresultatet skall bli helt till min belåtenhet. Bemötandet har alltid varit mycket proffsigt och vänligt.

Kristina S
Wrote about Vårda Ögon Göteborg

Bytt linser och sedan laser för att det inte blev riktigt bra. Den första läkaren jag träffade var mycket bra. Det var han som rgjorde att jag fick lasern gjord. Den läkaren som utförde lasern var pessimistisk att det skulle hjälpa. Inte så kul att höra strax innan. Lasern rättade till felet! Sköterskan som gjorde efterkontrollerna var underbar, upplyste om besvär som skulle kunna komma och hur de skulle åtgärdas och vad jag bör tänka på. Mottagandet vid ankomst är inte mycket att hurra för, man skulle kunna tro man...