Vårda Ögon Malmö

Vårda Ögon Malmö

Ring 0107-09 99 99 www.varda.se

Välkommen till oss på Vårda Ögon Malmö! Vi är ett tryggt och modernt val som funnits i branschen sedan 1999. Vår serviceinriktade personal har hjälpt många människor med synfel under åren. Vi erbjuder ett flertal metoder av avancerad och säker laserteknologi/linsbyte, helt beroende på dina förutsättningar. Vi behandlar alla...

42 omdömen om Vårda Ögon Malmö

Karina Z
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jätte trevlig personal, tog hand om mig! Var lite rädd men efter operationen jag va så nöjd å glad, och efter 2 veckor jag såg perfekt! Jag är så himla glad! Verkligen rekommenderar Vårda ögon!

Rumi K

Super nöjd! Känner mig som en människa 😊

Abdollreza H
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Trevligt bemötande, skyndsamt och smärtfri, opererade mina ögon.

Anki M
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Bra rent allmänt, men mitt besök kvarstår pga läkaren blivit sjuk 🤧

Irena Elvira Cornelia d
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Fantastiskt tillmötesgående och förtroendegivande personal! Omhändertagen från början till slut. Rekommenderas varmt!

Marie-louise L
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Trevlig och professionell personal. Fick bra information inför-och efter operation. Rekommenderar starkt

Christian J
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jeg har fået en RLE operation. Alt er gået som planlagt og det har været klar kommunikation og forventningsafstemning. Eneste kritikpunkt er at jeg et par gange havde meget svært ved at komme i telefonisk kontakt med klinikken i Malmø. Måtte ringe en del gange før telefonen blev taget.

Hampus T
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Har opererat ögonen för närsynthet. Fungerade hur bra som helst. Noggrann undersökning och rådgivning av deras optiker. Fick även info av läkaren innan operationen. Efterkontroll som planerat. Ser fantastiskt bra och har inga komplikationer. Helt symptomfri (torrhet, lite skav) efter ca 3 månader.

Josef A
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Tack för grym service och framförallt min nya syn!

Håkan K
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag gjorde en nocut operation på båda ögonen. Mitt synfel låg runt -3. Jag blev väldigt bra bemött här i Malmö. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig bara typ att jag skulle få bra syn :-). Operationen gick väldigt snabbt och smärtfritt. Tog 35 sekunder per öga. Det är enligt kliniken en ganska lång tid och därmed ett ganska stort ingrep. Efter operationen tog var jag extremt ljuskänslig i 2 veckor. Jag kunde inte jobba på nästan 3 veckor då jag sitter vid datorn. Hade svårt att läsa texter men däremot hade...

Lars-erik N
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Lins byte mycket bra bemötande. Och förväntningarna levde dom upp till. Jag är jätte nöjd med Vårda ögonkliniken

Caroline P
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Är väldigt nöjd med min operation hos Vårda. Supertrevlig och duktig personal. Litet minus för lång väntetid på operationsdagen och problem med faktura.

Svar från Vårda Ögon Malmö

Hej! Vad roligt att du är nöjd! Ibland är det tyvärr ett stort pussel att lägga med operationsdagarna, störningar kan t.ex. bero på sjukdom hos personalen. Jag kan inte riktigt se härifrån med hoppas att det löste sig med faktureringen, annars så kan du kontakta oss! MVH Vårda

Olle Jonathan T
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Bra service och information, tills dags inför operationsdagen. Då man plötsligt blev varse om att de kommande dagarna skulle bli de mest smärtsamma i hela ens liv... Vilket de var. Ögondropparna tog slut och ingen svarade i jourtelefonen på 3 dagar... Vilket kändes bedrövligt. Så ont i en vecka ungefär. Plus massa extra utgifter pga ögondroppar och dylikt, som man tycker borde ingå i operationspriset.

Svar från Vårda Ögon Malmö

Hej! VI hoppas i slutändan att du är nöjd med ditt resultat. Det är ytterst beklagligt att du inte tycker du fick tillräckligt med information om smärtbilden, det skall vi se över. Men att tillägga så är detta extremt olika från fall till fall. Låter väldigt märkligt med jourtelefonen. Vi tar detta på stort allvar och vi kommer att undersöka grundligt vad som kan ha skett. Olle, skulle du kunna skicka mig datum när detta skedde på max [a] varda.se? MVH Vårda Ögonklinik

Sam Jerry L
Skrev om Vårda Ögon Malmö

RLE operation och jag fick veta vad jag ville. Bra bemötande och jag har rekommenderat kunder som har gjort samma operation sam jag själv.

Anders Fredrik F
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Varmt och proffsigt bemötande, resultatet efter ögonlaseroperationen kunde inte ha blivit bättre.

Joakim Steenberg B
Skrev om Vårda Ögon Malmö

väl bemött och högklassig service samt utförande. Väldig snabba med hjälp och extra mediciner.

Carina A
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag kontaktade vårda ögon då jag haft problem med synen sedan barndomen, jag hade använt kontaktlinser i 15 år. Jag var trött att ha problem med ögoninflammation samt torra ögon. Jag fick tid för ögonundersökning efter några dagar, mycket snabb service. Jag blev otroligt bra bemött vid ögonundersökning och det kändes tryggt. Bestämde mig direkt för Lasec behandling. Första lediga tid var cirka en månad efter ögonundersökning, dock förberede optikern mig med att det kunde ta några dagar att återhämta mig. Vårda ögon i malmö...

Jan G
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag bytte mins linser. De uppträdde mycket proffsigt under hela resan. Även efter operationen följde de upp på ett bra sätt. Jag kände mig trygg hela tiden.

Thomas F
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Linsbyte Enbart positivt bemötande Bara bra, en professionell undersökning gjorde att jag kunde fatta ett beslut som jag funderat mycken på. Mycket nöjd och kan rekommendera vårda kliniken i Malmö utan bekymmer.

Åsa B
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Linsbyte. Är nöjd med bemötande och omhändertagande. Har rekommenderat till många vänner. Åsa

Mette H
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Blev opererad o fick en ny lins Är lycklig, har verkligen investerat i mig själv. Är så nöjd med Vårdakliniken, proffsigt bemötande, kände mig trygg i alla läge. Har rekommenderat Er till alla som lyssnat på mig❤️

Petra W
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Gjorde en ”no cut” ögonlaser. Jag är nöjd med resultatet. Under alla besök på kliniken har jag blivit väl omhändertagen. Trodde nog inte att det skulle ta så pass lång tid innan synen var helt ok, ca 1 år. Detta var kanske inte helt tydligt innan ingreppet. Trots detta är jag som sagt nöjd och det är en fantastisk känsla att slippa linser och glasögon.

Svar från Vårda Ögon Malmö

Hej Vad roligt att du är nöjd! Ang synstabiliteten så kan den komma att ta upp till ett år, men det är ytterst sällan det händer och nästan alla klarar sig bra efter 1-3mån men de sista få procenten är det som kan ta extra lång tid. Jag noterar och för det vidare om tydligheten i information till kliniken i Malmö, tack! MVH Vårda

Josefina Sara Maria Ö
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Gjorde en nocut laser i somras. Allt gick snabbt och smidigt och det gick snabbt och enkelt att komma i kontakt med de vid frågor före och efter operationen.

Ulla Margaretha L
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Mycket bra upplevelse. Resultatet över förväntan. Underbart att inte behöva leta efter sina glasögon. Kan läsa som man gjorde tidigare. Har en make som skulle vilja göra det, men här spökar gula fläcken. En son som skulle vilja slippa linser. Lite roligt, nu noterar man med ett leende, alla som vid t.ex en middag sitter och letar efter sina läsglasögon för att kunna läsa menyer & läsa på vinflaskor osv. När vi var ute senast, var jag den enda av 12, utan glasögon. Är nu på semester i värmen och skönt slippa glasögon....

Hilde M
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Opererade ögonen. Blev bra bemött av all personal. De är lättsamma och jag kände mig snabbt bekväm. Öppna och ärliga och gav flera alternativ som skulle passa mig och mitt synfel.

Torsten P
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Ögonlaser mot min astigmatism. Mycket proffsigt gäng med bra bemötande. personligt. Noga med att förklara alla processer och vad som väntas. Bra omhändertagande efteråt.

Kushtrim R
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Proffsigt, snabbt och enkelt! Är väldigt nöjd med att jag gjorde operationen. Är helt fri från glasögon och har inga som helst problem med ögonen.

Ulf Peter B
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag genomförde ett linsbyte hos Vårda. Jag fick en professionell behandling. Deras bemötande är vänligt och omhändertagande både före, efter och vid uppföljning. De tar sig tid att svara på alla frågor och farhågor som är runt operationen. Klara och tydliga besked på vad man kan förvänta sig. Helt klart värt varenda krona.

Robert L
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Efter operation i mars -18 har nya möjligheter öppnat sig! Otroligt nöjd med resultatet.

Nils Holger J
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Nocut har genomförts på mig Väldigt bra personal och kontakt

Anton S
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Ytterst kunnig personal och service i toppklass.

Inger Kerstin Ö
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Könsbyte. Trevlig personal. Väldig nöjd att slippa glasögon. Trevligt bemötande och omhändertagande med andra ord mycket nöjd kund 😍

Svar från Vårda Ögon Malmö

Även om vi har nordens mest avancerade teknik inom ögonbehandlingar, så är tyvärr inget "könsbyte" inkluderat i det ;) Men jag förstår nog att du menar ett linsbyte. Jätteroligt att du är nöjd med det! MVH Vårda

Anna V
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag gjorde en no cut operation på båda ögonen. Det har varit en av de bästa sakerna jag någonsin gjort och jag är supernöjd med företaget, operationen och läkarna. Skulle absolut rekommendera det till andra.

Vendela R
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Har perfekt syn idag, och är så nöjd!

Joy F
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Vårda Ögonklinik i Malmö är en bra plats, bra personal och trevliga. Har gjort 2 laser/ögon operationer där för att få bättre syn och kan inte hitta några dåliga ting att säga om platsen. :)

Anette G
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Jag kände mig trygg och väl om händertagen före, under och efter behandling.

Mats L
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Kanon från början till slut. Bra uppföljning! Efter lite "trevande" postoperativ upplevelse innan allt stabiliserat sig så måste det här rekommenderas. Anledningen till att det inte blir full pott är att jag bara sett med nya ögon i 6 månader.

Anna Z
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Väldigt bra bemötande från alla i personalen. Trevlig lokal och allt flöt på smidigt. Ingenting att klaga på. Allt från början till slut gick toppen.

MERGIM S
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Min erfarenhet av företaget är bra, blev bemöt bra när jag var där. Jag genomförde en laseroperation hos Vårda i Malmö och gjorde 2 undersökningar efter operationen. Allt har gått bra och det är snart 1 år sedan jag gjorde operationen. Det enda som jag kan komma på som kanske kan göras lite bättre är att när man är på kontroll efter operationen att man tar lite längre tid med "patienten" och ser till att kunden fortfarande känner sig bra och säker med operationen.

Fredrik S
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Blev besviken, mycket mer smärta efter ögonoperationen än förväntat, inte nöjd med resultatet heller, har fått astigmatism efter operationen och vågar inte korrigera detta då jag är rädd för att göra ytterligare en operation av ögonen. Tyvärr inte nöjd med Vårdas service, hade många frågor kring detta efter operationen och vid återbesök, men svaret var att använda ögondroppar, eller besöka ögonläkare för att få recept på bättre ögondroppar. Känner mig inte alls nöjd med resultatet och så här i efterhand hade jag hellre fortsatt med glasögon.

Fredrik J
Skrev om Vårda Ögon Malmö

Väldigt bra bemötande, gjorde en ögonoperation

Eva M
Skrev om Vårda Ögon Malmö

laseroperation mot närsynthet. Bemötandet var bra.