Vardagsfrid

Sturegatan 33A, 172 31 Sundbyberg — Visa karta

Vardagsfrid är ett av de snabbast växande Gasellbolagen i Stockholm och städar ca 2000 hushåll per månad med 100 medarbetare i Storstockholmsområdet. Vi är ett värdestyrt bolag utifrån Respekt, Ansvar och Kvalitet. Vi vill skapa sysselsättning för 250 personer. Huvudparten av dessa får genom Vardagsfrid sitt första arbete i Sverige. Våra kundlöften är:

- Kollektivavtal
- En ordinarie städare
- Vi pratar svenska

Kontorsfrid.se är specialist på kontorsstädning och en del av Vardagsfrid AB. Kontorsfrids levererar bekymmersfrihet till kontorsmiljöer. Vår städteknik är Svanenmärkt och har en utpräglad CSR profil för integration. Vardagsfrid är medlemmar i ALMEGA, har kollektivavtal och är Auktoriserade Serviceentreprenörer.

2015 utsågs vi till Årets Företagare i Sundbyberg.
2016 utsågs vi till DI Gasellföretag och var det 9:e snabbast växande bolaget av 200 000 företag i Stockholm.
2017 utsågs vi till DI Gasellföretag igen.

Prova oss så får du veta varför vi är ett av Stockholm snabbast växande företag.

Läs vad 463 kunder tycker om Vardagsfrid

• 2019-07-19

Lillemor J skrev om Vardagsfrid
    Det var den bästa fönstrrputsare jag haft. Var rädd om honom Läs mer
    2019-07-22 Elin N svarar Lillemor J
    Hej Lillemor,

Tack så mycket för din rekommendation. Det ska vi vara.
    Ha en trevlig dag!
  • 2019-07-08

Catarina S skrev om Vardagsfrid
    Jag har anlitat vardagsfrid för hemstädning. De hade ett proffsigt bemötande i början. Medarbetaren som kommit hem till oss har varit både trevlig och gjort ett bra jobb. Plötsligt kom okända människor hem till oss, vilket visade sig vara upplärnings-städning. Jag var inte informerad om detta och blev mycket besviken, då jag inte vill ha okända människor i mitt hem. Hanteringen av detta har varit undermåligt från Vardagsfrids sida och jag kan inte rekommendera dem. Läs mer
    2019-07-09 Elin N svarar Catarina S
    Hej Catarina,

Vad tråkigt att du inte vill rekommendera oss. Vi har ett antal mentorer på Vardagsfrid som har sina egna kunder. Det innebär att de ibland har med sig nya medarbetare som är under upplärning. Det påverkar inte den städning som utförs men jag förstår självfallet att du vill bli informerad om detta och vill kunna ta ställning till informationen. Nu under våren har vi rekryterat en stor del och då har det blivit många mentorsstädningar. Jag ber om ursäkt om du inte fått information när det har skett hos dig och jag garanterar att jag kommer se över rutinen för detta. /Elin Nilsson kundserviceansvarig
  • 2019-07-08

Anna-Carin H skrev om Vardagsfrid
    Jag har haft varannan veckas städning utförd av Vardagsfrid i många år. Ordinarie person som utför städningen är mycket bra, och fungerar väl. Min erfarenhet av att ha kontakt med Vardagsfrids admn.person är tyvärr den motsatta. Höger och vänster hand verkar många gånger inte ha kontakt, utan som kund möts man av ideligen nya namn/personer. Det tar ibland orimligt lång tid att få svar. Fel som påtalats, te.x att vikarie städar barfota, upprepas trots löfte om att så ej ska ske. Priset steg ca 10 % i år utan att tjänsteinnehållet sett över tiden ändrats över huvudtaget. Min uppriktiga upplevelse är att det i många fall sker en överadministration av frågor och att det förefaller vara oviktigt för Vardagsfrid att ha en långsiktig lojal kund. I nuläget skulle jag inte rekommendera Vardagsfrid till någon annan. Läs mer
    2019-07-08 Torkel K svarar Anna-Carin H
    Hej Anna-Carin,

Vi har senaste året startat Kundservice som en egen funktion då arbetsledarna fick en orimlig belastning från telefonen tidigare, då blir det lite intrimning av personal och det blir nya namn som man har kontakt med. Sen var vi tvungna att byta affärssystem då vi växt ur det tidigare - det ställer till administrationen i intrimningen. Som jag nämde i vår tidigare konversation har vi sett över vår hantering vid frånvaro från grunden för att säkerställa att allt blir bra. /Elin Nilsson kundserviceansvarig
  • 2019-07-02

Gunnar S skrev om Vardagsfrid
    Jag köper månadsstädning. Jag är nöjd med städningen och uppskattar administrationens flexibilitet. Städarna är positiva och vänliga. Man passar tiden.
    Vänligen Gunnar Schäder Läs mer
    2019-07-02 Elin N svarar Gunnar S
    Hej Gunnar,
    Tack för din rekommendation. Jag ser till att dina varma ord sprids inom hela organisationen.
    /Elin kundserviceansvarig
  • 2019-06-26

Maj W skrev om Vardagsfrid
    Välstädat, noggrann, bara lovord. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Maj W
    Hej Maj,

Tack för din fina rekommendation.
  • 2019-06-25

Kicki Ö skrev om Vardagsfrid
    Vi är nöjda med Vardagsfrid. Framför allt att det
    är samma person som kommer varje gång. Det känns tryggt och bra. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Kicki Ö
    Hej Kicki,

Tack för din rekommendation. Maila oss gärna på info@vardagsfrid.se och berätta hur vi kan få till betyg 5/5 hos dig!
  • 2019-06-19

Ingrid B skrev om Vardagsfrid
    Jag har städning var fjortonde dag. Jag har alltid blivit väl bemött av förtaget.Jag vill ha välstädat i min bostad och det tycker jag att jag har.
    Jag är fullständigt nöjd och tacksam för den hjälp jag får.

Ingrid Bungerfeldt Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Ingrid B
    Hej Ingrid,

Tack för en fin rekommendation. Maila oss gärna på info@vardagsfrid.se och berätta hur vi kan få till betyg 5/5 hos dig!
  • 2019-06-19

Sonja C skrev om Vardagsfrid
    Vardagsfrid hade "fel" e-postadress vilket innebar att jag inte fått all info inför sommaren. Jag fick mycket bra bemötande i samband med att jag kontaktade dem om sommarplaneringen. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Sonja C
    Hej Sonja,

Tack så mycket för din rekommendation.
  • 2019-06-18

Åsa A skrev om Vardagsfrid
    Det finns städande personal som gör ett gott jobb eller åtminstone så gott man kan och det finns arbetsledare som försöker få häng på klagomål eller önskemål men det som skaver mest på Vardagsfrid är den bristfälliga kommunikationen (med fokus på kunden) som mest faller tillbaka på ledning/administration. Krångliga regler som ingen begriper men som alla kunder förutsätts förstå (timpotter bl a) per automatik. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Åsa A
    Hej Åsa,
    Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med den kommunikation du upplever bristen som vi kan lösa för att du ska få en 5/5-känsla. Då kan vi även passa på att förtydliga t.ex timbanken så att det inte ska kännas krångligt. /Elin kundserviceansvarig
  • 2019-06-18

Gun-Britt D skrev om Vardagsfrid
    Upplever mycket gott utförande av städtjänst, mycket nöjda, Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Gun-Britt D
    Hej Gun-Britt,
    Vad härligt att du upplever det så som vi vill att du ska. Tack för din rekommendation.

Jenny A skrev om Vardagsfrid
    Alltid trevligt bemötande o otroligt hjälpsamma! Är supernöjd med städningen och kan varmt rekommendera Vardagsfrid! Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Jenny A
    Hej Jenny,

Tack för dina fina ord och din rekommendation.

Agneta L skrev om Vardagsfrid
    Punktlig, trevlig och duktig personal Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Agneta L
    Tack för omnämnadet, vi blir så glada av dina fina ord.
  • Britt A

2019-06-17

Britt A skrev om Vardagsfrid
    Vi har städning 2 ggr/månad 3 timmar och 2 timmar. Vi är nöjda de hör alltid av sig om det kommer någon annan än den ordinarie som kommer. Det är positivt att samma person kommer varje gång. Det ända som är lite konstigt är att om men avbeställer en städning (även i god tid) får man betala för den. Den summan dras av vid senare så i slutändan blir det ändå rätt. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Britt A
    Hej Britt,
    Tack för fint omnämnande här på RECO. Jag förstår hur du tänker och ska försöka förklara våra tankar runt temat.
    När man avbokar en städning får man en månadsfaktura som vanligt och timmarna för städningen läggs i timbanken. Dessa timmar kan man sedan använda vid ett senare tillfälle samma år.
    -Vi införde timbank när RUT:en ändrades så att alla kunder kan planera ekonomin och vet hur mycket det räcker till på årsbasis. Många upplever det jobbigt när RUT går i taket för att man använt RUT/ROT från flera leverantörer (el, bygg, barnpassning). Med timbank, vet man hur man ska planera. Men det finns flera aspekter:

- När man har timdebitering blir två fakturor per år belastade med 3 städningar (varannan vecka) vilket en del kunder hade problem med tidigare.
    - Med timbank - så kan vi erbjuda bättre avbokningsvillkor för kunden och ändå ha bra anställningsavtal.
    - Sen finns det en trygghetsfaktor för alla inblandade. Vi vill ge bra anställningsavtal med fasta månadslöner. En månad kan fluktuera mellan 152-184 arbetstimmar beroende på hur datumen infaller på arbetsdagar samt de röda dagarna - det är en diff på ca 20% - med samma produktion. Har man timmanställda så tar den anställde "risken/fluktationen", men vi vill ha många på fast anställning med fast månadslön så att kollegorna kan planera sin familjeekonomi.
    Så det är en balansfråga där vi försöker göra något som är bra för alla.
    Vi bjuder gärna på en kaffe på kontoret i Sundbyberg och berättar mer om våra tankar kollektivavtal och varför vår VD Torkel tagit plats i ALMEGAS styrelse för Hemserviceföretagarna för att fler ska göra samma val som vi i vår bransch.

Gustaf J skrev om Vardagsfrid
    Vi har beställt veckostädning varannan vecka.

Oftast kommer Daniella, som är mycket noggrann och som vi är mycket nöjda med.

När Daniella av någon anledning inte är i tjänst brukar vi få besök av städare som, utför ett tillfredsställande arbete. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Gustaf J
    Hej Gustaf,

Kaitlyn M skrev om Vardagsfrid
    Company has always been great with communication and accomodating our needs as well as doing a great job! Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Kaitlyn M
    Thank you Kaitlyn for a nice review!
  • Markus Ö

2019-06-16

Markus Ö skrev om Vardagsfrid
    Trevlig städare. Alltid glad och positiv. Städade bra. Vardagsfrid dock osmidigt när man försöker boka fönsterputs, har skickat flera felaktiga fakturor, tråkiga svar på följdfrågor om fakturor, svårt att nyttja timpotten smidigt. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Markus Ö
    Hej Markus och tack för en tydlig rekommendation.
    Vi bytte affärssystem i vintras och hade en intrimningsperiod. Kundservice funktionen startades under senhösten förrra året och har nu trimmats in till ett fint team sedan 2 månader. Dom har tagit mer ansvar för att kunna hantera fler ärenden i första samtalet. Hoppas du ska märka skillnad nästa gång du hör av dig med något du vill ha fixat.
    väl mött
    /Torkel, vd/grundare.

Sonja O skrev om Vardagsfrid
    Jag är helt nöjd med Vardagsfrid, har en duktig hjälp som kommer stadigt.
    Det enda jag inte gillar är systemet med tidsbank. Förstår inte vad det skall vara bra för. Vill betala för utförd tjänst omedelbart. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Sonja O
    Hej Sonja,

Så det är en balansfråga där vi försöker göra något som är bra för alla.
    Jag bjuder gärna på en kaffe på kontoret i Sundbyberg och berättar mer om våra tankar kollektivavtal och varför jag tagit plats i ALMEGAS styrelse för Hemserviceföretagarna för att fler ska göra samma val som vi i vår bransch.
    mvh
    Torkel Kristoffers - VD/Grundare

Berndt R skrev om Vardagsfrid
    Städ varannan vecka.
    Bemötandet har varit utmärkt.
    Förväntningarna har i princip blivit uppfyllda och när vi haft problem har dessa besvarats helt OK.
    Vardagsfrid får ett klart godkänt. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Berndt R
    Stort tack Berndt! Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med "smågruset" som vi kan lösa för att du ska få en 5/5-känsla.
    /Torkel
  • Lena S

2019-06-16

Lena S skrev om Vardagsfrid
    Skickar personal som lyssnar på våra önskemål, hur vi vill ha städat
    Att få samma personal, så länge de är kvar iaf
    Lyhörda när vi vill byta dag eller tid Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Lena S
    Tack för fin rekommendation Lena - idag har vi teammöte med hela företaget och då kommer alla titta på detta.
    /Torkel

Bonnie L skrev om Vardagsfrid
    En ordentlig städning i månaden gör att jag lättare håller det flytande däremellan. Det enda strulet för mig har varit att hålla reda på fakturorna som i början inte hade någon numrering. Men det är bättre nu. Hoppas jag ... Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Bonnie L
    Hej Bonnie,

Alla våra fakturor skrivs i en nummerföljd så jag hoppas du upplever att de är tydligare sedan vi bytte affärssytem hösten 2018. Tack för den fina rekommendationen.

Marie P skrev om Vardagsfrid
    Jag har regelbunden städtjänst samt någon gång om året köper jag fönstertvätt. Jag tycker att det fungerar bra särskilt när min vanliga hjälp kommer. Någon vikarie rätt nyligen lämnade dock lite av en röra efter sig. Numera får jag meddelande innan om det pga tex sjukdom kommer någon som ej varit här förut. Det är nödvändigt eftersom man då behöver vara hemma och visa saker. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Marie P
    Hej Marie,

Tack för din rekommendation. Hör av dig till oss på info@vardagsfrid.se så vi kan undersöka hur det kunde lämnas en röra efter städning. /Elin kundserviceansvarig

Britta L skrev om Vardagsfrid
    Städning varannan vecka, fungerar utmärkt! Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Britta L
    Hej Britta,
    Strålande att höra. Tack för rekommendationen!

Margareta F skrev om Vardagsfrid
    Bra och snabb service vid telefonkontakt.
    Bra städning.
    Fakturering - alldeles för kort tid, är man bortrest några dagar hinner fakturan förfalla. Detta tillsammans med att fakturan kan anlända 4-5 dagar efter utskriftdatum gör att dessa rutiner inte är kundvänliga. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Margareta F
    Hej Margareta,

Fakturan skrivs den 20e varje månad och postas samma dag om man har en faktura som skickas per post.
    Anledningen till att vi har 10 dagars förfallodatum är att du som slutkund betalar hälften av beloppet och vi inte kan ansöka om RUT förrän din betalningen är på vårt konto. Därför har vi valt att ha kortare betalningsvillkor för att hinna mappa ihop intäkten till löneutbetalningen. Skatteverket tar upp till 14 dagar på sig vilket ger oss 5-8 dagars marginal för likviditeten. Vi är snabba i strukturen, så vi kan vara förlåtande i individhanteringen. Vi erbjuder även betalning via autogiro, fakturan på epost eller e-faktura. Vi fakturerar den 20:e varje månad för att man enkelt ska kunna administrera vår faktura när man administerar alla sina fakturor efter löning. Så det finns en god tanke med det.

Ulla B skrev om Vardagsfrid
    Jag köpte hemstädning. Hittills har jag fått vad jag ville ha. Bemötandet av företaget och min städare har varit föredömliga
    och jag har inget att klaga på. Även de extratjänster jag köpt i form av storstädning och fönsterputs har varit bra.
    Jag är nöjd med vad jag fått för mina pengar. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Ulla B
    Hej Ulla,
    Vad härligt att du är nöjd med våra tjänster.

Lars D skrev om Vardagsfrid
    kunnig städerska, punktlig och känns ärlig
    två tim per månad är stor hjälp för mig, ensam med Parkinson
    bra planering och info vid ev ändrigar av bemanning etc Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Lars D
    Hej Lars,

Tack för rekommendationen och dina varma ord kommer spridas bland hela vår bemanning. /Elin kundserviceansvarig

Boris G skrev om Vardagsfrid
    Vi har städning en gång i månaden och det fungerar enastående bra Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Boris G
    Hej Boris,
    Härligt att höra! Tack för en fin rekommendation.

Sven O skrev om Vardagsfrid
    Veckostädning
    Otydlig och ibland långsam återkoppling vad som gäller vid t.ex. avbokningar
    Förväntar oss tydligare uppgifter på fakturan om den s.k. timbanken samt uppgift om hur många timmar som dragits därifrån vid t.ex. fönsterputs Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Sven O
    Hej Sven,
    Tack för dina synpunkter gällande återkoppling samt hur vår faktura ser ut. Vi kommer att ha dem med oss i vårt fortsatta arbete att bli bättre.

Ulla L skrev om Vardagsfrid
    Bra bemötande i telefonen på kundtjänst. Mycket bra städhjälp, som alltid är samma person. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Ulla L
    Hej Ulla,

Tack för de varma orden. Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med vad vi kan göra för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin kundserviceansvarig

Leon W skrev om Vardagsfrid
    Vi har varit mycket nöjda med Vardagsfrid; bemötandet och tillmötesgåendet var hela tiden mycket vänlig. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Leon W
    Hej Leon,

Tack så mycket för rekommendationen. Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med vad vi kan göra för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin kundserviceansvarig
  • Göran L

2019-06-14

Göran L skrev om Vardagsfrid
    Städning av mitt skepp varannan vecka.
    Företagets anställda var trevliga och proffsiga.
    Dammsugning och våttorkning.
    De gjorde ett bra jobb och lite som jag inte hade tänkt på, men uppskattade. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Göran L
    Hej Göran,
    Det är en fröjd att läsa din rekommendation, tack så mycket./Elin kundserviceansvarig

Sofia J skrev om Vardagsfrid
    Alltid jättenöjd med städningen, alltid fin service. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Sofia J
    Hej Sofia,

Tack för rekommendationen. Ha en fortsatt trevlig sommar. /Elin kundserviceansvarig

Lena S skrev om Vardagsfrid
    Veckostädning och fönsterputsning
    Arbetet blir mycket väl utfört med god punklighet
    Det är som regel lätt att byta tid när vi behöver
    Vänligt bemötande på telefon och vid e-postkontakt, snabba svar
    Litet minus med lunchstängd telefon
    Som helhet är vi nöjda! Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Lena S
    Hej Lena,
    Tack för din rekommendation.
    Då vår kundservice inte är mer än 3 personer är det en utmaning att bemanna den vid lunchtider. Vi tog i höstas beslutet att ha stängt mellan 12-13 för att alla ska kunna äta lunch samtidigt och för att ha en stabil bemanning övriga tider på dagen. Våra normala öppetider är måndag till torsdag 8-17, fredagar 8-16. Nu under sommaren har telefonen öppet 8-14 måndag till fredag fram till 12/8. /Elin kundserviceansvarig

Erik B skrev om Vardagsfrid
    Jag får grundlig städning var fjärde vecka. Sedan några månader tillbaka kommer då en person, som håller på i 4,5 timmar. Det blir rent och fint, helt OK. För att städpersonen ska kunna jobba effektivt brukar jag förbereda med att plocka undan småsaker mm. Detta + efterplock gör att den totala tiden blir ungefär 5,5 timmar, dvs större delen av dagen blir blockerad.

Fråga/förslag: Vore det möjligt att få hjälp av två personer, ex vis en "nysvensk" med oftast dåliga kunskaper i svenska och en svensktalande person? Total tidsåtgång skulle då minska till drygt tre timmar.

Med vänlig hälsning Erik Bengtsson, Evalundsgatan 9A, Södertälje, 08-55099938 Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Erik B
    Hej Erik,
    Tack för din rekommendation.
    Vi har besvarat din fråga i en separat tråd. Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med vad vi kan göra för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin kundserviceansvarig

Gabriella N skrev om Vardagsfrid
    ni är lösningsorienterade och flexibla
    Vi har varit med ett tag o därmed haft flera olika städare som ni säkrar standard på. Det känns tryggt att ni tar hand om det.
    Någon har stuckit ut o gjort lite extra som vi blivit förvånade och glada över
    Tack för gott jobb!
    Rekommenderar er alltid vidare! Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Gabriella N
    Hej Gabriella,
    Tack för din fina rekommendation. /Elin kundserviceansvarig

Göran I skrev om Vardagsfrid
    Köpte storstädning som jag gjort tidigare. Det var OK. Visste vad det omfattade. Tycker att det är besvärligt att man vid beställningen måste ange vad man vill ha städat utöver det som ingår. Vid fönsterputsning ska naturligtvis ingå att fönsterblecket och listerna utanför ska torkas av och inte att man ska behöva beställa det särskilt. Dammsugning av stoppade t.ex. möbler, bokhylla ingår oxå i storstädning, men det måste beställas särskilt. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Göran I
    Hej Göran,
    Om någonting inte ingår i en storstädning behöver man mycket riktigt beställa det extra.
    Vid en fönsterputsning för vi rent listerna inomhus och emellan rutorna. Vi gör inte rent listerna utomhus eller fönsterblecket utomhus vid ordinarie fönsterputsning.
    Du får gärna höra av dig till oss på 010 516 43 00 eller på info@vardagsfrid så kan vi titta närmare på vad vi kan göra bättre. /Elin kundserviceansvarig

Charlotta E skrev om Vardagsfrid
    Varit nöjd kund i många år. Viktigt med kollektivavtal i den här branschen. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Charlotta E
    Hej Charlotta,
    Tack för din rekommendation. Vi tycker också det är viktigt med kollektivavtal för vår personal. Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med vad vi kan göra för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin kundserviceansvarig
    Torkel K gillar detta

Maria F skrev om Vardagsfrid
    Vardagsfrid är proffsiga, trevlig personal och ett gott resultat! (Hemstädning) Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Maria F
    Hej Maria,
    Tack för din fina rekommendation. Vi blev väldigt glada av att läsa dina varma ord. /Elin kundserviceansvarig

Kerstin H skrev om Vardagsfrid
    Fönsterputs som utfördes proffsigt och av en trevlig person. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Kerstin H
    Hej Kerstin,
    Tack för din rekommendation. Jag tar dina varma ord vidare till våra fönsterputsare på en gång. /Elin kundserviceansvarig

Gunnel F skrev om Vardagsfrid
    Jag ville ha en extra fönsterputs med kort varsel. Detta fixade man enligt önskemål. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Gunnel F
    Hej Gunnel,
    Tack för din rekommendation. Härligt att vi kunde ordna fönsterputs till dig med kort varsel. /Elin kundserviceansvarig

Rigmor J skrev om Vardagsfrid
    Jag köpte fönstertvätt som jag är mycket nöjd med. Fick ett trevligt bemötande både vid beställningen och av den som utförde arbetet. Alla mina förväntningar på ett väl utfört arbete infriades. Jag är helt nöjd. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Rigmor J
    Hej Rigmor,
    Tack för din varma rekommendation. Ha en fortsatt trevlig sommar /Elin kundserviceansvarig
  • Rolf E

Rolf E skrev om Vardagsfrid
    Städning av lägenhet.
    Trevligt bemötande,
    Ren och välstädad .Jag tyckte att företaget uppfyllde förväntningarna,
    Kommer i fortsättningen att kontakta Vardagsfrid.. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Rolf E
    Hej Rolf,
  • Birgitta F

Birgitta F skrev om Vardagsfrid
    Hemstädning var fjortonde dag. Vi uppskattade mycket Katarinas (Katacinas?) arbete och när hon nu slutar hos er vill pröva något annat. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Birgitta F
    Hej Birgitta,
    Tack för din fina rekommendation.
    Katarzyna var en väldigt uppskattad medarbetare. Många av hennes kollegor arbetar kvar och jag är övertygad om att någon av dem kan leverera samma sak. /Elin kundserviceansvarig

Suzanne T skrev om Vardagsfrid
    1 städning i må. i vår stora lägenhet
    Blev väl bemött
    Har haft olika städare, denna blev den bästa
    Ville inte byta städare hela tiden. här blev det en del byten, men väl organiserat, så det blev inte störande
    Jag är själv importprodukt,,,kom för 70 är sen till Sverige.
    Sverige är ett bra land, även för invandrare! lär e r språket,
    lyssna mycket på radion, Ni utlänningar, så bättrar ni ert eget uttal av att lyssna och härma Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Suzanne T
    Hej Suzanne,
    Ibland går det troll i bemanningen av någon kund - vilket vi såklart försöker undvika. Hör av dig till oss på info@vardagsfrid.se eller 010-516 43 00 med dina tankar vad du vill ha fixat för att vi ska lyfta upplevelsen till ett högre betyg. /Elin kundserviceansvarig
  • Olle H

Olle H skrev om Vardagsfrid
    Städning och ibland fönsterputs. Det är jag som har varit den aktiva. Kanske ngt för höga då HSB städ gjorde ett utomordentligt bra arbete. Det har varit oro hela tide faktureringen främst, den förstår jag mig inte på alls. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Olle H
    Hej Olle,

Vi har 2st Olle H som har varit med oss från HSB. Hör gärna av dig till oss på 010 516 43 00 så kan vi reda ut vad det är som är otydligt med fakturering så att du ska slippa behöva vara orolig. /Elin kundserviceansvarig

Jan B skrev om Vardagsfrid
    Jag har köpt städtjänster av Vardagsfrid och jag har enbart positiva omdömen att meddela. Tack för mig. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Jan B
    Hej Jan,
    Tack för rekommendationen. Vi blir väldigt glada över dina fina ord. /Elin kundserviceansvarig

Lilian S skrev om Vardagsfrid
    Hushållsstädning. Jag blev bemött på ett mycket vänligt och kompetent sätt.
    Jag förväntade mig att städningen skulle vara ordentlig in i minsta vrå. Städarna är mycket omsorgsfulla. Dessutom har de hittills varit sympatiska att ha omkring mig. Det är lätt att tacka för gott arbete.

En nackdel är att jag aldrig vet vem som kommer och att skaran är stor. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Lilian S
    Hej Lillian,

Vårt mål är att vid abonnemang ska det vara samma person, samma veckodag och samma tid. Bokar man in enstaka tillfällen kan det bli olika personer beroende på hur tillgängligheten ser ut och vi försöker i största mån att boka någon som varit hos en förut. /Elin kundserviceansvarig

Ulla H skrev om Vardagsfrid
    Städtjänst var 4:e vecka.
    Kvaliteten har varit varierande, men när jag har påpekat detta så har det blivit bättre en kortare stund, sedan är det dags att påpeka igen.
    Tittar på andra alternativ för det är väldigt ofta byte av städare. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Ulla H

Lars B skrev om Vardagsfrid
    Jag hade ingen städning under åttio dagar. Inte bra. Ni verkar ha haft dåligt med personal under den tiden. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Lars B
    Hej Lars,

80 dagar låter som en lång tid. Hör gärna av dig till oss på info@vardagsfrid.se eller på 010 516 43 00 så kan jag undersöka detta närmare. /Elin kundserviceansvarig.

Else L skrev om Vardagsfrid
    Städning.
    Ojämn kvalite.
    Ovälkomna ändringar i rutiner.
    Otydliga meddelanden. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Else L
    Hej Else,

Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med "smågruset" som vi kan lösa för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin kundserviceansvarig

Carina F skrev om Vardagsfrid
    Kände mig lurad på avtalsupplägget, samt städningen var inte bra. Läs mer
    2019-06-27 Elin N svarar Carina F
    Hej Carina,
    Jag vill undersöka det här närmare. Du får gärna höra av dig till oss på 010 516 43 00 eller till info@vardagsfrid.se så kan jag undersöka vad som gjorde att det inte var en 5/5 upplevelse. /Elin kundserviceansvarig

Sturegatan 33A, 172 31 Sundbyberg