Vardagsfrid

Sturegatan 33A, 172 31 Sundbyberg — Visa karta

Vardagsfrid är ett av de snabbast växande Gasellbolagen i Stockholm och städar ca 2000 hushåll per månad med 100 medarbetare i Storstockholmsområdet. Vi är ett värdestyrt bolag utifrån Respekt, Ansvar och Kvalitet. Vi vill skapa sysselsättning för 250 personer. Huvudparten av dessa får genom Vardagsfrid sitt första arbete i Sverige. Våra kundlöften är:

- Kollektivavtal
- En ordinarie städare
- Vi pratar svenska

Kontorsfrid.se är specialist på kontorsstädning och en del av Vardagsfrid AB. Kontorsfrids levererar bekymmersfrihet till kontorsmiljöer. Vår städteknik är Svanenmärkt och har en utpräglad CSR profil för integration. Vardagsfrid är medlemmar i ALMEGA, har kollektivavtal och är Auktoriserade Serviceentreprenörer.

2015 utsågs vi till Årets Företagare i Sundbyberg.
2016 utsågs vi till DI Gasellföretag och var det 9:e snabbast växande bolaget av 200 000 företag i Stockholm.
2017 utsågs vi till DI Gasellföretag igen.

Prova oss så får du veta varför vi är ett av Stockholm snabbast växande företag.

Läs vad 452 kunder tycker om Vardagsfrid

Agneta L skrev om Vardagsfrid
    Punktlig, trevlig och duktig personal Läs mer
  • Britt A

2019-06-17

Britt A skrev om Vardagsfrid
    Vi har städning 2 ggr/månad 3 timmar och 2 timmar. Vi är nöjda de hör alltid av sig om det kommer någon annan än den ordinarie som kommer. Det är positivt att samma person kommer varje gång. Det ända som är lite konstigt är att om men avbeställer en städning (även i god tid) får man betala för den. Den summan dras av vid senare så i slutändan blir det ändå rätt. Läs mer

Gustaf J skrev om Vardagsfrid
    Vi har beställt veckostädning varannan vecka.

Oftast kommer Daniella, som är mycket noggrann och som vi är mycket nöjda med.

När Daniella av någon anledning inte är i tjänst brukar vi få besök av städare som, utför ett tillfredsställande arbete. Läs mer

Kaitlyn M skrev om Vardagsfrid
    Company has always been great with communication and accomodating our needs as well as doing a great job! Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Kaitlyn M
    Thank you Kaitlyn for a nice review!
  • Markus Ö

2019-06-16

Markus Ö skrev om Vardagsfrid
    Trevlig städare. Alltid glad och positiv. Städade bra. Vardagsfrid dock osmidigt när man försöker boka fönsterputs, har skickat flera felaktiga fakturor, tråkiga svar på följdfrågor om fakturor, svårt att nyttja timpotten smidigt. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Markus Ö
    Hej Markus och tack för en tydlig rekommendation.
    Vi bytte affärssystem i vintras och hade en intrimningsperiod. Kundservice funktionen startades under senhösten förrra året och har nu trimmats in till ett fint team sedan 2 månader. Dom har tagit mer ansvar för att kunna hantera fler ärenden i första samtalet. Hoppas du ska märka skillnad nästa gång du hör av dig med något du vill ha fixat.
    väl mött
    /Torkel, vd/grundare.

Sonja O skrev om Vardagsfrid
    Jag är helt nöjd med Vardagsfrid, har en duktig hjälp som kommer stadigt.
    Det enda jag inte gillar är systemet med tidsbank. Förstår inte vad det skall vara bra för. Vill betala för utförd tjänst omedelbart. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Sonja O
    Hej Sonja,
    Tack för fint omnämnande här på RECO. Jag förstår hur du tänker och ska försöka förklara våra tankar runt temat.
    -Vi införde timbank när RUT:en ändrades så att alla kunder kan planera ekonomin och vet hur mycket det räcker till på årsbasis. Många upplever det jobbigt när RUT går i taket för att man använt RUT/ROT från flera leverantörer (el, bygg, barnpassning). Med timbank, vet man hur man ska planera. Men det finns flera aspekter:

- När man har timdebitering blir två fakturor per år belastade med 3 städningar (varannan vecka) vilket en del kunder hade problem med tidigare.
    - Med timbank - så kan vi erbjuda bättre avbokningsvillkor för kunden och ändå ha bra anställningsavtal.
    - Sen finns det en trygghetsfaktor för alla inblandade. Vi vill ge bra anställningsavtal med fasta månadslöner. En månad kan fluktuera mellan 152-184 arbetstimmar beroende på hur datumen infaller på arbetsdagar samt de röda dagarna - det är en diff på ca 20% - med samma produktion. Har man timmanställda så tar den anställde "risken/fluktationen", men vi vill ha många på fast anställning med fast månadslön så att kollegorna kan planera sin familjeekonomi.
    Så det är en balansfråga där vi försöker göra något som är bra för alla.
    Jag bjuder gärna på en kaffe på kontoret i Sundbyberg och berättar mer om våra tankar kollektivavtal och varför jag tagit plats i ALMEGAS styrelse för Hemserviceföretagarna för att fler ska göra samma val som vi i vår bransch.
    mvh
    Torkel Kristoffers - VD/Grundare

Berndt R skrev om Vardagsfrid
    Städ varannan vecka.
    Bemötandet har varit utmärkt.
    Förväntningarna har i princip blivit uppfyllda och när vi haft problem har dessa besvarats helt OK.
    Vardagsfrid får ett klart godkänt. Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Berndt R
    Stort tack Berndt! Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se med "smågruset" som vi kan lösa för att du ska få en 5/5-känsla.
  • Lena S

2019-06-16

Lena S skrev om Vardagsfrid
    Skickar personal som lyssnar på våra önskemål, hur vi vill ha städat
    Att få samma personal, så länge de är kvar iaf
    Lyhörda när vi vill byta dag eller tid Läs mer
    2019-06-17 Torkel K svarar Lena S
    Tack för fin rekommendation Lena - idag har vi teammöte med hela företaget och då kommer alla titta på detta.

Bonnie L skrev om Vardagsfrid
    En ordentlig städning i månaden gör att jag lättare håller det flytande däremellan. Det enda strulet för mig har varit att hålla reda på fakturorna som i början inte hade någon numrering. Men det är bättre nu. Hoppas jag ... Läs mer

Marie P skrev om Vardagsfrid
    Jag har regelbunden städtjänst samt någon gång om året köper jag fönstertvätt. Jag tycker att det fungerar bra särskilt när min vanliga hjälp kommer. Någon vikarie rätt nyligen lämnade dock lite av en röra efter sig. Numera får jag meddelande innan om det pga tex sjukdom kommer någon som ej varit här förut. Det är nödvändigt eftersom man då behöver vara hemma och visa saker. Läs mer

Britta L skrev om Vardagsfrid
    Städning varannan vecka, fungerar utmärkt! Läs mer

Margareta F skrev om Vardagsfrid
    Bra och snabb service vid telefonkontakt.
    Bra städning.
    Fakturering - alldeles för kort tid, är man bortrest några dagar hinner fakturan förfalla. Detta tillsammans med att fakturan kan anlända 4-5 dagar efter utskriftdatum gör att dessa rutiner inte är kundvänliga. Läs mer

Ulla B skrev om Vardagsfrid
    Jag köpte hemstädning. Hittills har jag fått vad jag ville ha. Bemötandet av företaget och min städare har varit föredömliga
    och jag har inget att klaga på. Även de extratjänster jag köpt i form av storstädning och fönsterputs har varit bra.
    Jag är nöjd med vad jag fått för mina pengar. Läs mer

Lars D skrev om Vardagsfrid
    kunnig städerska, punktlig och känns ärlig
    två tim per månad är stor hjälp för mig, ensam med Parkinson
    bra planering och info vid ev ändrigar av bemanning etc Läs mer

Boris G skrev om Vardagsfrid
    Vi har städning en gång i månaden och det fungerar enastående bra Läs mer

Sven O skrev om Vardagsfrid
    Veckostädning
    Otydlig och ibland långsam återkoppling vad som gäller vid t.ex. avbokningar
    Förväntar oss tydligare uppgifter på fakturan om den s.k. timbanken samt uppgift om hur många timmar som dragits därifrån vid t.ex. fönsterputs Läs mer

Ulla L skrev om Vardagsfrid
    Bra bemötande i telefonen på kundtjänst. Mycket bra städhjälp, som alltid är samma person. Läs mer

Leon W skrev om Vardagsfrid
    Vi har varit mycket nöjda med Vardagsfrid; bemötandet och tillmötesgåendet var hela tiden mycket vänlig. Läs mer
  • Göran L

2019-06-14

Göran L skrev om Vardagsfrid
    Städning av mitt skepp varannan vecka.
    Företagets anställda var trevliga och proffsiga.
    Dammsugning och våttorkning.
    De gjorde ett bra jobb och lite som jag inte hade tänkt på, men uppskattade. Läs mer

Sofia J skrev om Vardagsfrid
    Alltid jättenöjd med städningen, alltid fin service. Läs mer

Lena S skrev om Vardagsfrid
    Veckostädning och fönsterputsning
    Arbetet blir mycket väl utfört med god punklighet
    Det är som regel lätt att byta tid när vi behöver
    Vänligt bemötande på telefon och vid e-postkontakt, snabba svar
    Litet minus med lunchstängd telefon
    Som helhet är vi nöjda! Läs mer

Erik B skrev om Vardagsfrid
    Jag får grundlig städning var fjärde vecka. Sedan några månader tillbaka kommer då en person, som håller på i 4,5 timmar. Det blir rent och fint, helt OK. För att städpersonen ska kunna jobba effektivt brukar jag förbereda med att plocka undan småsaker mm. Detta + efterplock gör att den totala tiden blir ungefär 5,5 timmar, dvs större delen av dagen blir blockerad.

Fråga/förslag: Vore det möjligt att få hjälp av två personer, ex vis en "nysvensk" med oftast dåliga kunskaper i svenska och en svensktalande person? Total tidsåtgång skulle då minska till drygt tre timmar.

Med vänlig hälsning Erik Bengtsson, Evalundsgatan 9A, Södertälje, 08-55099938 Läs mer

Gabriella N skrev om Vardagsfrid
    ni är lösningsorienterade och flexibla
    Vi har varit med ett tag o därmed haft flera olika städare som ni säkrar standard på. Det känns tryggt att ni tar hand om det.
    Någon har stuckit ut o gjort lite extra som vi blivit förvånade och glada över
    Tack för gott jobb!
    Rekommenderar er alltid vidare! Läs mer

Göran I skrev om Vardagsfrid
    Köpte storstädning som jag gjort tidigare. Det var OK. Visste vad det omfattade. Tycker att det är besvärligt att man vid beställningen måste ange vad man vill ha städat utöver det som ingår. Vid fönsterputsning ska naturligtvis ingå att fönsterblecket och listerna utanför ska torkas av och inte att man ska behöva beställa det särskilt. Dammsugning av stoppade t.ex. möbler, bokhylla ingår oxå i storstädning, men det måste beställas särskilt. Läs mer

Charlotta E skrev om Vardagsfrid
    Varit nöjd kund i många år. Viktigt med kollektivavtal i den här branschen. Läs mer
    Torkel K gillar detta

Maria F skrev om Vardagsfrid
    Vardagsfrid är proffsiga, trevlig personal och ett gott resultat! (Hemstädning) Läs mer

Kerstin H skrev om Vardagsfrid
    Fönsterputs som utfördes proffsigt och av en trevlig person. Läs mer

Gunnel F skrev om Vardagsfrid
    Jag ville ha en extra fönsterputs med kort varsel. Detta fixade man enligt önskemål. Läs mer

Rigmor J skrev om Vardagsfrid
    Jag köpte fönstertvätt som jag är mycket nöjd med. Fick ett trevligt bemötande både vid beställningen och av den som utförde arbetet. Alla mina förväntningar på ett väl utfört arbete infriades. Jag är helt nöjd. Läs mer
  • Rolf E

Rolf E skrev om Vardagsfrid
    Städning av lägenhet.
    Trevligt bemötande,
    Ren och välstädad .Jag tyckte att företaget uppfyllde förväntningarna,
    Kommer i fortsättningen att kontakta Vardagsfrid.. Läs mer
  • Birgitta F

Birgitta F skrev om Vardagsfrid
    Hemstädning var fjortonde dag. Vi uppskattade mycket Katarinas (Katacinas?) arbete och när hon nu slutar hos er vill pröva något annat. Läs mer

Suzanne T skrev om Vardagsfrid
    1 städning i må. i vår stora lägenhet
    Blev väl bemött
    Har haft olika städare, denna blev den bästa
    Ville inte byta städare hela tiden. här blev det en del byten, men väl organiserat, så det blev inte störande
    Jag är själv importprodukt,,,kom för 70 är sen till Sverige.
    Sverige är ett bra land, även för invandrare! lär e r språket,
    lyssna mycket på radion, Ni utlänningar, så bättrar ni ert eget uttal av att lyssna och härma Läs mer
  • Olle H

Olle H skrev om Vardagsfrid
    Städning och ibland fönsterputs. Det är jag som har varit den aktiva. Kanske ngt för höga då HSB städ gjorde ett utomordentligt bra arbete. Det har varit oro hela tide faktureringen främst, den förstår jag mig inte på alls. Läs mer

Jan B skrev om Vardagsfrid
    Jag har köpt städtjänster av Vardagsfrid och jag har enbart positiva omdömen att meddela. Tack för mig. Läs mer

Lilian S skrev om Vardagsfrid
    Hushållsstädning. Jag blev bemött på ett mycket vänligt och kompetent sätt.
    Jag förväntade mig att städningen skulle vara ordentlig in i minsta vrå. Städarna är mycket omsorgsfulla. Dessutom har de hittills varit sympatiska att ha omkring mig. Det är lätt att tacka för gott arbete.

En nackdel är att jag aldrig vet vem som kommer och att skaran är stor. Läs mer

Ulla H skrev om Vardagsfrid
    Städtjänst var 4:e vecka.
    Kvaliteten har varit varierande, men när jag har påpekat detta så har det blivit bättre en kortare stund, sedan är det dags att påpeka igen.
    Tittar på andra alternativ för det är väldigt ofta byte av städare. Läs mer

Lars B skrev om Vardagsfrid
    Jag hade ingen städning under åttio dagar. Inte bra. Ni verkar ha haft dåligt med personal under den tiden. Läs mer

Else L skrev om Vardagsfrid
    Städning.
    Ojämn kvalite.
    Ovälkomna ändringar i rutiner.
    Otydliga meddelanden. Läs mer

Carina F skrev om Vardagsfrid
    Kände mig lurad på avtalsupplägget, samt städningen var inte bra. Läs mer

Daniel I skrev om Vardagsfrid
    Städning varannan vecka har vi. Vi får nya städare alldeles för ofta. Man blir fundersam över varför inte personalen stannar hos Vardagsfrid. Det känns inte bra att ha så många olika personer i sitt hem. Vid varje byte har det blivit problem med missar och slarv i städningen. Efter ett par gånger har det sen blivit bra och vi har varit nöjda. Nu precis har vi återigen fått meddelande om att ”vår” städare slutar och vi ska byta. Om det blir problem även denna gång kommer vi troligen att säga upp avtalet. Läs mer

Carina N skrev om Vardagsfrid
    Är inte kund längre, men under de år jag var kund så var jag mycket nöjd över företagets personal och deras fina kundservice. Läs mer
    2019-06-13 Torkel K svarar Carina N
    Hej Carina! Du är så välkommen tillbaka när det är dags! Tack för fin rekommendation!

Ola B skrev om Vardagsfrid
    Vi har hemstädning 2ggr/mån. Hemnycklar har slarvats bort. Städare har slutat (vilket iofs blev mycket bättre) och dagar/tider bytts.
    I stort är vi nöjda, och jag tycker kundservice fungerar bra. Personalen är måna om att försöka lösa saker. Läs mer

Marie M skrev om Vardagsfrid
    Det var helt okey utfört men jag hade förväntat mig lite mer. De lilla extra som man själv tycker är jobbigt att städa som ventiler som sitter lite illa till och bakom element. Läs mer

Anna S skrev om Vardagsfrid
    Städning 1g/mån plus storstädning 2 ggr/år

Rent och fint, punktliga. Om det någon gång missas något är det enkelt att fått det åtgärdat -mycket proffsigt agerande! Läs mer

Agneta M skrev om Vardagsfrid
    nöjd med städningen o tacksam jag kan få hjälp vid behov Läs mer

Anna E skrev om Vardagsfrid
    Vardagsfrid har städat hos oss i flera år och det har alltid fungerat mycket bra, och om något problem uppstått så har de löst det. Läs mer

Jörgen S skrev om Vardagsfrid
    Städning varannan vecka. Trevlig städerska och flexibelt företag vid behov av ändringar. En tidigare städerska slarvade lite, men när vi sa till blev det bättre. Läs mer

Margareta H skrev om Vardagsfrid
    Jag har städning två timmar en gång i månaden. Det påstods tidigare att jag hade "min städerska" dvs samma varje gång trots att jag i princip hade olika varje gång. Kvalitén på städningen varierade också. Men på senare tid har jag fått samma kille varje gång och dessutom den allra bästa.Jag hoppas verkligen att jag får behålla honom. F ö fungerar kontakten med Vardagsfrid mycket bra. Man är alltid tillmötesgående och hjälpsamma när jag t ex måste be att få byta min ordinarie städtid. Den städare jag har nu hinner damma ganska ordentligt (jag har mycket lite prylar framme) annars hade jag förväntat mig att dammtorkning ingick på ytor som inte var helt tomma samt av enklare taklampor. Läs mer

Kjell H skrev om Vardagsfrid
    Grundavtalet har vi med HSB Städ. Det har överförts till Ersta Diakoni och nu Vardagsfrid. Vi är mycket nöjda med den städning vi får från er. Uppskattar att samma person städar hos oss. Läs mer

Anette J skrev om Vardagsfrid
    Samma städare/personal varje gång. Punktliga. Svarar på mail inom rimlig tid. Läs mer

Sturegatan 33A, 172 31 Sundbyberg