Vardagsfrid

Vardagsfrid är ett av de snabbast växande Gasellbolagen i Stockholm och städar ca 2000 hushåll per månad med 150 medarbetare i Storstockholmsområdet. Vi är ett värdestyrt bolag utifrån Respekt, Ansvar och Kvalitet. Vi vill skapa sysselsättning och innanförskap för 1 000 personer. Huvudparten av dessa får genom Vardagsfrid sitt första arbete i Sverige. Våra kundlöften är:

- Kollektivavtal
- En ordinarie städare
- Vi pratar svenska

Kontorsfrid.se är specialist på kontorsstädning och en del av Vardagsfrid AB. Kontorsfrids levererar bekymmersfrihet till kontorsmiljöer. Vår städteknik är Svanenmärkt och har en utpräglad CSR profil för integration. Vardagsfrid är medlemmar i ALMEGA, har kollektivavtal och är Auktoriserade Serviceentreprenörer.

2015 utsågs vi till Årets Företagare i Sundbyberg.
2016 utsågs vi till DI Gasellföretag och var det 9:e snabbast växande bolaget av 200 000 företag i Stockholm.
2017 DI Gasellföretag
2018 DI Gasellföretag
2019 DI Mästargasellföretag.

Prova oss så får du veta varför vi är ett av Stockholm snabbast växande företag.

Läs vad 530 kunder tycker om Vardagsfrid 2

• 2021-02-22
    Mycket bra upplevelse rakt igenom
  • 2021-02-18
    De var bra och väldigt proffsigt!
    Vi är väldigt nöjda
    Tack
  • 2021-02-17
    Storstädning, bra bemötande. Ok städning.
  • 2021-02-17
    Väldigt nöjd med allt är, från bokning till städning och uppföljning.
    Vardagsstädning varannan vecka.

Jag hade inte så höga förväntningar bara att det blev rent. Det blev det.

Jag är supernöjd med erat bemötande och service
  • 2021-02-15
    Professionellt bemötande, planering och uppföljning!
  • 2021-02-15
    Fått hjälp med flyttstädning och vardagstädning, effektivt och noggrant utfört arbete och trevlig kundtjänst. Är jättenöjd!
  • 2021-02-14
    Städning 2ggr / månad. Funkar bra dock är det konstigt att kunden ska behöva betala för städerskans lunchtid och rast.
    Hej Erik, Vad kul att det funkar bra, Kund blir inte debiterad rast samt lunchtid som personal får, vi ser alltid till att personal får rast/lunch om de har längre pass. Du betalar enbart för städhjälp.

• 2021-02-14
    Alltid i tid. Rent och fint. Smidigt att få kontakt!
  • 2021-02-14
    Mycket bra städning varje gång!
  • 2021-02-14
    Vi har haft städning från vardagsfrid och varit verkligen jättenöjda alla gånger förutom den senaste då personalen inte alls följde de rutiner de tidigare haft utan använde fel medel på känsliga ytor. Dock har vi fått bra bemötande från företaget när vi tog upp detta , samt att vi kommer få ersättning för de skador som uppstått.
    Så väljer att se detta som ett undantag och kommer fortsätta anlita vardagsfrid
  • 2021-02-14
    Vi har städning var fjärde vecka hemma (tidigare varannan vecka) och är supernöjda med allt, från bemötande vid ev frågor till själva städningen.
    Städ, 2 gånger/månaden.
    Duktiga.
  • 2021-02-13
    Får städhjälp varannan veckan och är nöjda med hjälpen vi får. Hyfsat lätt att boka om eller avboka. Viktigt för oss att ha samma person hela tiden.
  • 2021-02-13
    Städning var 14:de dag. Vardagsfrid tycker det behövs 3,5 timmar vilket jag tycker är mycket för 3 rum samt hall och badrum x 2. Inte riktigt nöjd med hur rent det blir. Får se om vi fortsätter.
  • 2021-02-12
    Otroligt nöjd med vår städning. Inga konstigheter utan väldigt rent.
  • 2021-02-12
    Hemstäd trevligt bemötande, bra städat, men ingen uppföljning efter ngr tillfällen om man är nöjd. Vill man ha extra tjänster utförda är det lite omständigt förfarande. Timpotten kanske inte passar just oss så bra, eftersom vi reser bort ngn vecka då och då och då ökar timpotten för varje månad. Den ska normalt användas till annat än vad avtalet säger dvs inte Hemstäd o det är ju det vi önskar.
  • 2021-02-12
    Fick min första storstädning av mina barn efter stambyte i fastigheten.
    Kom 2 tjejer och jobbet de gjorde överträffade mina förväntningar. Det var städning från golv till tak.
    Beslutade om städning en gång i månaden. Efter storstädningen har vi haft städning 3 gånger. Samma tjej.
    Vi är jättenöjda. Hon gör ett fantastiskt jobb. Hon är väldigt noga med allt som hon gör. Hon är också väldigt trevlig och lättsam.
    Känns skönt att få hjälp med städningen,
    Då jag har reumatism och min man har haft både stroke och hjärtinfarkt.
    Hälsningar
    Ingela Hals
  • 2021-02-12
    Jag har haft min första städning med Vardagsfrid och är mycket nöjd med resultatet.
  • 2021-02-12
    Vi är jättenöjda med vår städerska som vi haft i 2 år nu.
    Jag köpte städning var 4:e vecka och är mycket nöjd med det
  • 2021-02-12
    Alltid i tid och god information vid till exempel storhelger. Fint och omtänksamt städat!
  • 2021-02-12
    Seriösa, har kollektivavtal, vänliga, serviceinriktade. Inget att klaga på.
  • 2021-02-12
    Har städ 4 timmar var fjärde vecka, alltid väldigt bra städat och samma tjej som kommer. Duktig och trevlig personal.
  • 2021-02-12
    Hemstädning varannan vecka. Funkar jättebra!
  • 2021-02-11
    Valde deras hemstädstjänst. Har hittills bara haft en omgång men var väldigt nöjd med resultatet. Kommer fortsätta med deras service och kanske utöka i framtiden
  • 2021-01-24
    Katastrofalt kundbemötande vid synpunkter/ klagomål efter att de tappat bort vår nyckel, inte svabbat golv och rengjort badrum. Några gånger innan dess repade de golvet samt rev ner gardinen. Den gången var bemötandet efteråt bra men när de tappade bort nyckeln var det under all kritik. Efter städtillfället där de missat städa badrum och rengjort golv likaså, de svarade inte ens på två veckor utan jag fick påminna. Under all kritik!

De hade noll förståelse för att jag önskade någon typ av kompensation. Min tid som jag fick lägga på att städa (då de inte städat) samt ordna med låssmed var enligt dem inte viktigt, trots att jag förklarade att jag behövde vara hemma för att möta låssmed och därmed ta ledigt från jobbet.

Jag har full förståelse för att de tappar bort nyckeln, missar osv men deras kundbemötande efteråt är verkligen riktigt uselt!

... och ja, jag har bytt städfirma.
    Hej Therese, Vi beklagar din upplevelse av vårat bemötande och hantering kring ditt ärende. Vi gör alltid en individuell bedömning på ärendet utifrån våra allmänna villkor när kompensation efterfrågas. I ditt fall kunde vi dessvärre inte tillmötesgå ditt anspråk på ersättning. Vi tar självklart till oss av din feedback då vi alltid strävar efter att bli bättre.

• 2020-11-28
    Bra service. Pålitliga och flexibla
    Hej Fredrik! Vad roligt att höra din åsikt och tack för dom snälla orden! Trevlig Måndag.

• 2020-11-26
    Mycket fint städat varje gång, trevlig personal,
    Hej Ann! Tack för dom snälla orden! Ha en jättetrevlig helg!

Hushållsstädning 1 ggr/v 5 tim

Mycket väl bemött

Noggrant och välstädat från grunden, vilket var önskemålet.

Mycket nöjd hitintills.
    Hej Meit! Vad roligt att höra att ni är nöjd! Vi kommer att se till så att ni fortsätter vara nöjda hos oss. Trevlig helg!

Bra service.

Städningen gjordes av två jätteduktiga städare, det var rent och fräscht hemma. Vi är jättenöjda.
    Hej Tiina! Vad roligt att höra att ni blev nöjda. Vi förmedlar detta vidare till personalen så dom får reda på det också! Trevlig Helg!

• 2020-10-16
    Väldigt tillmötesgående och flexibla!
    Hej Linda, Tack för dina varma ord. Maila oss gärna på info@vardagsfrid.se och berätta hur vi kan få till betyg 5/5 hos dig!

• 2020-10-16
    Jag köpte tjänsten fönsterputs. Trevligt bemötande när jag kontaktade via mail. Enkelt med digital avtal/ök. Viktigt med bra anställningsvillkor för de anställda.
    Hej Angelica, Tack för din rekommendation. Vi har lyssnat på våra kunder och började med digitala avtal i augusti 2020 för att allt ska bli så smidigt som möjligt. Vi, och den respons vi fått hittills, tycker att det är ett mycket smidigt sätt att vara säker på sin beställning. /Elin Nilsson

• 2020-10-14
    Städning var 14 dag
    Bemötandet alltid bra och snabba svar.
    Alltid fantastiskt att komma hem till en nystädad lägenhet
    Tack för din rekommendation, vi uppskattar varje ord. /Elin Nilsson

• 2020-07-22
    Nöjd med första städningen tills vi märkte att någon hade spräckt displayen på vår diskmaskin och att inga dioder eller knappar fungerade. Eftersom att det måste krävts rejält med kraft för att ha sönder displayen så måste personen ha märkt detta när det hände, men ingen som meddelat oss utan istället har man lämnat det så och försökt mörka.
    Kontaktar kundtjänst som säger att de pratat med regionschefen som inte tänker ta något ansvar för att de har haft sönder vår diskmaskin. Ingen diskmaskinstekniker tillgänglig förens 1.5 månad senare, skall vi behöva handdiska i 1.5månad efter att ha anlitat en städfirma?

Lägger själv ca 5timmar på att skruva isär och felsöka diskmaskinen och beställer nya reservdelar på chans. Maskinen funkar men plastdetaljer runt display är fortfarande spräckta.
    Efter hot om polisanmälan och stämningsansökan går regionschefen med på att betala kostnaden för reservdelarna, men skickar fortfarande ut hela fakturan för deras städning. Ingen som helst kompensation för det extra jobb det inneburit för oss efter att de varit här; med 3 dagars handdiskande och diskmaskinsdelar i hela i köket, behövt driva ärende mot deras kundtjänst m.m. Samt det faktum att de har haft sönder våra saker och inte tagit något ansvar för detta förens efter flera dagars tjafs och hot om polisanmälan!

Anlita inte, så länge du inte vill handdiska själv och köpa nya vitvaror och bråka med kundtjänst i flera dagar.

Olyckor händer, men ett företag som inte tar sitt ansvar när olyckan varit framme är ingenting du vill ha i ditt hem.
    Hej Rasmus, Vi har besvarat din feedback till oss i pågående ärende. /Elin kundservice

• 2020-01-22
    Köpte delar av ett helt städpaket eftersom jag gärna vill göra vissa saker så länge jag kan
    Hade önskemål/”krav” på bl a noggrannhet och det har hittills uppfyllts. Lite jobbigt med språket
    vilket ibland innebär dubbelarbete
    Har under de senaste åren anlitat några företag och VF är hittills det bästa men även det dyraste. Tänker trots det fortsätta så länge det fungerar bra
    Vänliga hälsningar
    Birgit Bladh
    Hej Birgit, Tack så mycket för din rekommendation och feedback. /Elin Nilsson kundserviceansvarig

• 2020-01-22
    Bra bemötande, tydlig kommunikation, måna om sina kunder.
    Hej Malin, Tack för rekommendationen. Du får gärna höra av dig till info@vardagsfrid.se eller 010 516 43 00 med det vi kan lösa för att du ska få en 5/5-känsla. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-21
    Noggranna och smidiga att ha att göra med!
    Hej Anna-Karin, Tack för din rekommendation, vi uppskattar varje ord. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-21
    Otroligt bra bemötande och service från alla medarbetare på Vardagsfrid. Jag är otroligt nöjd.
    Ett stort stort plus för att Vardagsfrid så väl presenterat sin personalpolitik och kan visa hur väl de tar hand om sin personal.
    Hej Lisa, Tack så mycket för dina fina ord, de betyder mycket för oss. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Riktigt missnöjd två personer i fyra timmar alltså en hel arbetsdag och det är långt ifrån rent inte ens en endaste dörrlist var ren som det första dom kollade i lumpen nä fy faan va dåligt har erbjudit att dom får städa om eller stryka fakturan men dom har inte ens hört av sig.avd yrkes stolthet
    Hej Lennart, Den senaste kontakten vi har med dig är per telefon 22 november. Jag kommer se över om det finns någon ändring i ditt ärende. /Elin Nilsson

• 2020-01-20
    Kommer i tid. Bra städning. Önskar att fönstertvätt, ugn, kylskåp ingick dock.
    Hej Camilla, Om du önskar dessa tjänster kan vi ordna det till dig. Det kommer troligtvis behövas mer tid för det och exakt hur mycket tid kan jag inte svara på just nu. Hör av dig till oss på 010 516 43 00 eller info@vardagsfrid.se så hjälper vi dig. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Lätt att kontakta bra bemötande trevlig personal
    Hej Lena, Tack för fin reco. Maila oss gärna på info@vardagsfrid.se och berätta hur vi kan få till betyg 5/5 hos dig! /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Väl utförd städning en gång i månaden!
    Hej Jessica, Tack så mycket, det värmer i våra hjärtan. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Jag har städning i bostaden varannan vecka och är mycket nöjd.
    Mycket bra bemötande när jag kontaktade företaget för att diskutera tjänsten.
    Hej Birgitta, Gud vad roligt att höra. Jag kommer ta dina varma ord vidare till hela företaget. Tack för din rekommendation! /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Hej, min sambo och jag är pensionärer och får städat var 4:e vecka. Perfekt tycker vi. Helena o Lasse
    Hej Helena, Tack för er rekommendation. Vi försöker att erbjuda så många typer av tjänster då alla kunder har olika behov. Jag är glad att vi har något som passar er perfekt. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Superbra service, inga klagomål alls
    Hej Tom, Dina ord värmer våra hjärtan och jag kommer se till att de sprids i hela organisationen. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Mycket kompetent och trevlig städerska
    Noggrann och strukturerad
    Lätt att samarbeta med. Respektfull!
    Trots att jag ibland brustit i att plocka undan
    Högsta betyg !!!
    Hej Anna, Tack för din rekommendation och för högsta betyget! /Elin Nilsson kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Jag köpte fönsterputs och var väldigt nöjd med resultatet. Skinande rena fönster och killarna som tvättade dem var trevliga.
    Hej Nina, Vad härligt att höra, jag ska genast ta dina varma ord vidare till vårt fönsterputsteam och deras arbetsledare. Tack för din rekommendation!

• 2020-01-20
    Jag tycker jag fått vad jag beställt, dock hade jag förväntningar om att de tex skulle putsa glaset på mina tavlor, men det ingår nog inte, så i stort sett nöjd. Ska fråga hon som kommer till mig nästa gång.
    Hej Ann-Christine, Vi vill gärna hjälpa dig känna en 5/5-känsla efter varje städtillfälle, hör gärna av dig till oss på 010 516 43 00 eller info@vardagsfrid.se så hjälper vi dig. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig

• 2020-01-20
    Köper städning varannan vecka. Valde dem efter tips från vänner, och för att de har kollektivavtal. Bara nöjd än så länge. Lyxigt att komma hem till renstädad lägenhet. Trevlig och snabb kundservice.
    Hej Mats, Tack för din rekommendation. Vi tror starkt på att erbjuda personalen bra villkor, eftersom de då stannar längre hos oss och kan leverera en bra kundupplevelse. /Elin Nilsson, kundserviceansvarig