Överlag mycket nöjd. Något jag undrat över är att det verkar som att vid dammning så skjuts saker som står på bord, bänkar bara framåt såman ndrar hur bra just dammningen blivit. Mvh Anna
Vardagsfrid AB
Om företaget
Rekommenderad hemstädning sedan 2012 har gjort Vardagsfrid till ett av Sveriges 10 största städbolag inom hemstädning. Checklistor med kundunika tillägg gör att hemstädningen blir personlig. Vi städar ca 2500 hushåll per månad där varje kund har sin ordinarie städare i Stockholm, Västerås och Uppsala. Läs våra omdömen på hemstäd...
707 omdömen om Vardagsfrid AB
Sedan starten hos Reco 2012
Mycket duktig och professionell personal, både vid kontakt med kundtjänst men framförallt den fantastiska tjejen som städar hos mig.
Städarna kan inte svenska, städade bra men kan inte stryka. Mycket missnöjd med kontorspersonalens attityd - Inte alls serviceminded utan meddelar helt sonika ombokningar och byte av städpersonal, på dålig svenska dessutom
Fick hjälp snabbt och det blev skinande rent till ett bra pris
Nu när jag har samma städare varje gång är jag jättenöjd. Hon är jätteduktig. Mycket nogrann. Jag anlitade dem först dör storstädning vilket resulterade i fortsatt städ var 4:e vecka
I stort sätt är jag nöjd med bolaget, för mig skulle det räcka en gång i månaden,men tiderna är för långa. Min lägenhet är på 60 kvadratmeter så 4 timmar är alldeles för lång tid om de skulle vara en gång i månaden, nu var annan vecka i 2 timmar.
Inte pålitliga och det blev för många gånger med utebliven städning på bokad dag så jag avsa mig abonnemanget
I stort sett nöjd men vid byte av städpersonal ha städningen blivit något sämre.
Professionella, lyhörda för sina kunders åsikter, prisvärda.
Bra, duktig pålitlig städerska. Bra återkoppling. Appen skulle kunna utvecklas lite mera, så att det är lättare att avboka eller omboka.
Hej Marie, Stort tack för din fina feedback! Vi ser till att skicka vidare det till systemutvecklarna för appen gällande förbättringar som kan ses över.
Väldigt bra Vår städning sker alltid på tid och med bra resultat. Städerskan är vänlig och hänsynsfull. Hon utför ett bra arbete.
Så roligt att höra! Tack för feedbacken, jag tar det vidare till din städspecialist.
Väl utfört arbete. bra kommunikation, punktliga och pålitliga.
Roligt att höra! Jag tar med feedbacken till berörda kollegor.
Jag var inte nöjd. Det tog tid att boka, krångel med tider och var inte nöjd med städningen. P g a krånglet fick vi en rabatt på tusen kronor, vilket var bra. Men det räcker inte för att jag ska känna att jag vill använda mig av företagets tjänster igen. Känner mig också väldigt osäker på hur vettiga villkoren är för de anställda - även om företaget hävdar att kollektivavtal finns. Den personal som kom hit talade ytterst bristfällig svenska och det kändes inte som de var informerade om sina rättigheter. Sättet de städade...
Hej Anna, Tack för din kritik. Det skickas vidare till samtliga i företaget för att se över våra rutiner och vad som kan förbättras. Alla våra medarbetare har kollektivavtal och är försäkrade, vi utbildar och erbjuder möjlighet att läsa SFI för samtliga medarbetare. Alla medarbetare genomgår samma utbildning med arbetsprov innan de kommer ut till kunder, men jättebra att du tar upp detta så vi kan tänka på hur vi kan utveckla utbildning. Du får gärna kontakta vår kundservice om du önskar mer detaljerad information om hur kollektivavtalen ser ut och hur vi arbetar. Tack!
Har använt Vardagsfrid i över ett år nu. Bra städning, seriöst företag som också är flexibla.
Har bara positiva tankar om Vardagsfrid verkar vara en firma med seriöst förhållande till sina kunder Vi var lite tveksamma i början att städningen skulle skötas på ett bra sätt men vår tveksamhet var snart i papperskorgen. Vi bestämde att ta varannan vecka för städning men städaren levde upp till vad vi var tveksamma till Hon gör ett bra jobb. Allt löper bra och vi är nöjda med dom pengarna som vi betalar. MVH Anita & Leif
Vi har använt oss av Vardagsfrid i snart 10 år. Fin service och enkel kommunikation. Väldigt sällan strul utan allt flyter på. Vi är så nöjda med städtjänsten som vi nyttjar varannan vecka.
Mycket vänligt och service inriktade.
Trevliga städare som gjorde ett mycket fint jobb. De var effektiva och noggranna helt igenom! Jag blev mycket nöjd med storstädningen och gör om den igen till våren
Väl bemött. Viss tveksamhet hos städpersonal i kontakt med mig, de behöver inte vara så blyga. Har haft städning enstaka tillfällen under senaste året. Arbetet utfört till full belåtenhet. Men priset! alldeles för högt.
Trevligt bemötande av Vardagsfrid och vi är mycket nöjda med städning som vi har varannan vecka.
Vänligt bemötande av dem som kom för att städa. Inga speciella förväntningar mer än att städningen blir väl utförd. Nöjd med städningen av min trea. Lite tråkigt kanske med nya personer varje gång, men jag har fått förklarat att det blir så, om man som jag inte har bestämda dagar. Lena Axberg
Bra och trevlig personal En sympatisk och duktig städerska Gillar vardagsfrids affärside
Hej Stefan, Roligt att det fungerar bra med Esther. Vi gillar kunder som har samma mål som oss i integrationsresan!
Vårt samarbete har fungerat på ett utmärkt sätt. Vi trivs mycket bra med personal.
Härligt att det flyter på med städningen, och att det funkar bra med Noonit!
Bra städning, bra att ni har kollektivavtal! Det är väldigt viktigt.
Kollektivavtal är A och O till bra arbetsvillkor för samtliga medarbetare, så det är bra och viktigt att ni som kunder också ser det så.
Vi är mycket nöjda med vår hemstädning i Sundbyberg. Tryggt och seriöst företag.
Hej Martin, roligt att höra att ni är nöjda med oss.
Fruktansvärt dålig ledning och organisation. Vi var kunder i 8-9 år och har ofta haft problem - inte med de som städar utan med de som styr. Idag har bli valt ett mindre bolag som inte bara värderar sina kunder utan även sina anställda.
Hej Johan, Det är väldigt tråkigt att höra men jättebra att ni förmedlar detta till oss. Om ni har tiden får ni gärna ta kontakt med vår kundservice och förmedla mer kritik om vad ni upplevt så att vi kan ta del av det och lära oss till det bättre. 0105164300
Jag är nöjd med "min" städerska.
Trevliga kontaktpersoner som hade en proffsig attityd. Vardagsfrid gjorde en storstädning med många flitiga händer som gjorde sitt arbetet både snabbt och noggrant. Vi blev mycket nöjda.
Arbete utförs som avtalats. Utmärkt städerska.
Jag är jättenöjd :) Haft samma städerska ett par månader nu, och är alltid nöjd när hon varit hos mig. Detta bolag är lite dyrare än det förra städföretaget jag hade, men verkligen värt det. // Sara
Känns bra att det är samma tjej som kommer vid varje tillfälle. Hon gör det som ingår. Kundtjänst är alltid tillmötesgående och snabba med att svara. Jag hade önskat att man kunde lagt till 30-60 min så att tex badrum blev ordentligt rengjort från topp till tå.
Har haft bra kontakt varit kund många år
Hade förväntat mig att badrummet blev bättre rengjort. Att kalken int fick växa i hörnen. Vardagsfrid är klart sämre än tidigare städare på denna punkt
Bästa städ bolaget i Sverige!
Väldigt bra bemötande. Städningen är mycket bra.
Jag blev mycket bra bemött. Jag hade förväntningar om en bra städning efter min flytt,och det fick jag. Jag fick ett mycket trevligt bemöttande av personalen. Samt ett mycket bra utfört städning av min lägenhet efter flytt. Tack Vardagsfrid AB
Bra kommunikation, duktiga på att städa och god kundservice
Jag har sedan flera år en mycket duktig person som en gång varje månad gör mina golv mycket rena. Kök och badrum blir skinande rena.Telefonkontakt med firman fungerar bra.
dom gör ett jätte bro arbete punktligt vänlig o. alltid samma anställt kan varmt reck. m v h . alois
Slarviga och kunde inte göra rent helt ordentligt, dock när jag klagade kom dom och försökte städa mer men de kunde dom inte heller göra
Alltid nöjd när jag kommer hem efter de varit där-och jätte trevlig o snabb kundservice! Vår Xxxx är fantastisk och förstår precis hur vi vill ha det!🤩! Kan bara rekommendera!!
Bra service från backoffice. Jättebra städerska.
Tack för din feedback Fredrik, så roligt att du är nöjd med helheten av både kontakten och leveransen!
Tyvärr så har jag inte mycket bra att säga. Först hade jag min ordinarie städerska som gjorde ett bra jobb, trots att hon har gått tidigare många gånger och har missat några saker när det gäller själva städningen, men jag såg ingen anledning att kontakta företaget. Problemet börjades när hon avslutade och jag fick en ny städerska, som istället för att städa, försökte övertyga mig på att jag ammar mitt spädbarn fel, och ville inte förstå att jag kommer inte diskutera med henne. Förutom det så min bärbara datorn försvann...
Hej Kul att du tyckte din ordinarie städspecialist gjorde ett bra jobb! När man gör en reklamation 17 dagar efter utförd städning är det för många externa faktorer som påverkar ärendet. Vi öppnade ändå ett ärende enligt våra rutiner, men inom något dygn eskalerade du ärendet till en myndighetsdiskussion/ARN/Kronofogden. Vi samarbetar självklart med berörda myndigheter och är transparenta i ärendet gentemot dem nu när ärendet fortsätter med dem. Tack för feedback
bra kommunikation, de bryr sig om synpunkter
Tack så mycket för din feedback, roligt att höra att kommunikationen fungerar bra ifall det skulle finnas förbättringsmöjligheter.
Alla telefonkontakter med företaget har varit positiva upplevelser. Jag har bara varit kund i ett halvår och har haft flera olika personer här. Vill därför inte uttala mej om dem som städat här. Fönsterputsning en gång - snabbt och bra.
Tack för din kommentar Sonja, vad bra att allt känts bra med kontakten på kontoret. Vi planerar att er ordinarie ska stanna hos er långsiktigt så ni får god kontinuitet.
Bra bemötande och uppföljning. På det hela nöjd
Tack för din feedback Karin, så roligt att ni är nöjda med både städningen och kommunikationen med vår kundservice.
Jag har beställt städning till mina föräldrar och det fungerar utmärkt. Har fått hjälp att införskaffa material som behövs och det uppskattar jag.
Tack för din feedback! Så roligt att det känns bra.
Bra städat men svårt med att få kontakt med företaget för frågor. Saknar den informationen. Även dålig info om vad man få att ingå i städningen
Tack för din kritik Lena, vi försöker alltid vara så tillgängliga som möjligt för era frågor. Självklart kan du ta del av checklistan, du kan ringa in till oss så ser vi till att skicka ut den till er. Nummer: 0105164300, öppet 07-17 mån-tor, 16 på fre.
Jättebra service och vår städerska är så duktig! Känns proffsigt och skönt att dom har sina egna produkter. Väldigt nöjd och rekommenderar dom varmt!
Tack för din kommentar Stina, så roligt att ni är nöjda med leveransen från kontoret såsom Deqa som städar hos er.
They are excellent at communication and working with you. Any time you have a question, they get back to right away... no matter how silly the question. Their employees are very professional and have great attention to detail. We were also very impressed with the initial visit where they estimated the cost of cleaning our apartment.
That is so nice to hear Ann, I'm glad that you feel that you have good communciation with Hayat as well as customer service. I will make sure to send your regards to them.