Värmdö Kakel & Design AB

Välkommen till Värmdö Kakel & Design!

Vi bygger ditt hem! Vi är en helhetsentreprenad för hemmen i Stockholm med omnejd. Genom smidiga och prisvärda lösningar skapar vi tillsamman med dig, de bästa resultaten.

Vi utför badrumsrenovering, köksrenovering, renovering, målning och tapetsering, golvläggning och golvslipning, elinstallationer, rörarbeten och mycket mer - tryggt, säkert och smidigt. Hos oss på Värmdö Kakel & Design. Ta gärna en titt in på vår hemsida för att se lite härliga bilder, få inspiration och känn dig varmt välkommen!

Läs vad 96 kunder tycker om Värmdö Kakel & Design AB 2

2022-01-13
    Bra kundmottagning(Jocke mfl) och proffsigt utfört, kakling av hall!
    2022-01-03
    Jättetrevlig firma att ha kontakt med. Bra service och verkligt kundfokus.
    2021-12-19
    De gjorde jobbet på ett bra och proffsigt sätt på den utlovade tiden. Golvet blev som vi ville ha det den här gången!
    Golvslipning och behandling med pigmenterat vax.
    2021-11-02
    Rörig kvinna som tog emot ordern. Hörde att hon senare slutat. Utmärkt att jag efter 14 dagar kunde återlämna förpackning med överblivna kakelplattor som ej gått åt.
    2021-11-02
    Vänligt bra service

Allt fel med leverans trots upprepade kontakter
    Slutade med att hantverkarna åkte och hämtade kaklet i butiken trots att de skulle levererats till min adress
    2021-11-01
    Endast köpt vit fönsterfärg - närmaste återförsäljare av Caparol - skulle satsa mer på det.
    2021-10-30
    Jag är nöjd fick hjälp med det jag ville och är nöjd med arbetet att läga klinker golv i våtrum med fall i dushen
    2021-10-30
    Trevligt och bra bemötande. Hjälpsamma och levererade fin service, när jag köpte klinker.
    2021-10-24
    Bra bemötande, kom på tid som avtalat, bra utfört
    2021-10-24
    Gott bemötande
    Mina förväntningar bemöttes med råge
    Jag lät bygga ett nytt duschrum efter ett läckage. Det är mycket litet så det var ett pussel att få in en dusch med glasväggar som plaskskydd, en toalett samt handfat. Men det gick och blev jättesnyggt tycker vi.
    2021-09-21
    Vi blev bra bemött och hjälp med att köpa nytt till vårt badrum.
    Vi har tidigare inte besökt detta företag, trodde att dom var för dyra, vilket visade sig att de inte var. Glatt överraskad och kan absolut rekommendera dom till mina vänner.

Vi köpte Dusch, spegelskåp, tvättställ och skåp, och blandare/kran

//Ammi
    2021-09-17
    Köpte Renovering kök och bad!
    P.g.a sjukdom blev det problem mitt i renoveringen vilket
    föranledde att tiden överskreds något och hantverkare fick bytas.
    Företaget kallade till ett möte och responsen från företaget blev
    mycket bättre och resurser för att färdigställa projektet tillsattes.
    Detta gjorde att vi blev mycket nöjda med slutresultatet och kan
    därför rekommendera företaget till mina vänner!
    2021-09-03
    Vi blev bra bemötta. Det var en del leveransstrul men till slut är vi mycket nöjda med resultatet.
    Vi köpte tvättställ, under- och överskåp samt en fristående rund spegel med LED belysning.
    Göran Bäckström
    Syrenparken 4
    13335 Saltsjöbaden
    2021-09-01
    Mycket bra personer som jobbar på ftg. Bra kommunikation vilket känns tryggt. Sedan helnöjd med resultatet. Som förväntat. De målade om väggar samt satte upp duschväggar.
    2021-08-20
    Nöjd med både bemötande och min träveranda.Snabbt och bra utfört jobb.
    2021-08-03
    Kontakten var helt ok.
    Men de fullföljde inte min beställning som blev kraftigt försenad
    Detta blev jag inte informerad om utan fick återkomma själv och fråga.
    Tyvärr har produkten jag har beställt och betalt i april fortfarande inte kommit till min slutkund 3 aug 2021. mvh Anette Biörk. Traditionella Lantkök HB
    2021-07-23
    Proffsiga och bra att ha att göra med. Alltid bra med lokala trovärdiga hantverkare
    Tusen tack för fina ord!

Ha en strålande sommar.

2021-07-13
    Bra bemött!
    Lite strul i början.
    Slutresultatet är helt fantastiskt. Duktiga killar som la klinkergolv
    Tack snälla Sven och ledsen för strulet.. :)

• Sofia R
    2021-07-10
    Bra bemötande, när det blev fel i beställningen så ändrade de snabbt och utan problem. Professionell installation.
    Tack Sofia för dina fina ord!

Ha en underbar sommar..🌸

/Linda
    2021-07-01
    Vi handlade allt kakel i butiken långt innan vi bestämde att de oxå skulle "bygga" vårt badrum. Riktigt bra service och uppställning i det skedet.
    Senare när vi oxå tog in dem för att ta våtrumsjobbet samt kakla hade vi mycket bra kontakt och service från Joakim rakt igenom hela processen. När sedan arbetet började, kraftigt försenat p g a oss, fick vi mycket bra service av Micke som planerade och kommunicerade med oss om alla detaljer.
    Sammantaget en mycket bra upplevelse av Värmdö Kakel & Design.
    Tack bästa ni för era fina ord! Mvh Linda. Värmdö Kakel & Design AB
    2021-06-28
    Mycket hjälpsamma, kunniga och trevliga. Gillar när det märks att personal gillar sitt jobb!
    Tack snälla Jessica! 🌸 Mvh Linda Värmdö Kakel & Design AB
    2021-06-21
    Blev mycket väl bemött av företaget. Lätt att kommunicera och diskutera önskemål. Tog bara en vecka mellan att jag framförde mina idéer och han satte igång med arbetet.
    Arbetet utfördes mycket professionellt. Noggrant och snyggt. Både jag och min fru är supernöjda med resultatet och kommer absolut anlita företaget igen om det skulle bli aktuellt.
    Tusen tack för era fina ord! Välkomna tillbaka..🌸

• Kaj R
    2021-06-16
    Snabba svar, offerter och bra bemötande, mycket nöjd efter att ha anlitat de flera gånger
    Tack bästa Kaj! Vi är glada över att få ha utfört arbete hos er.

Allt gott!

2021-06-01
    Det finns en kvinna som är kunnig resten är tomtar. Enligt plan skulle min beställning installeras 30/5 Den blev uppskjuten pga problem med leveransen vis suezkanalen , har inte fått nytt datum vilket är konstigt då stoppet i Suez bara varade 1 vecka ., verkar rörigt på kakel och design , har ju dessutom betalat 15 tkr i förskott . Med vänlig hälsning, Mats
    Super ledsen att du fick uppleva att det var rörigt, det var absolut inte vår mening. Hoppas att du trots allt är nöjd med dina super fina möbler!

Allt gott!

🌸

2021-05-27
    Köpte kakel, snabb och smidig leverans,
    2021-05-25
    JAg var i behov av en plattsättare för vårt nyrenoverade kök. Värmdö Kakel var snabba med bokningen, gjorde jobbet snabbt och det blev klart på utsatt tid.
    Vid bokningen i butiken blev jag snabbt omhändertagen med mina frågor och önskemål på ett korrekt och sjyst sätt.
    Snabbt, smidigt och snyggt!
    Tack snälla Anders!

2021-05-22
    Vi har vid ett flertal tillfällen anlitat Värmdö Kakel &Design, när vi önskat få olika hantverkstjänster utförda. Alla arbeten har utförts på ett mycket professionellt sätt. Vi rekommenderar föertaget å det varmaste. Tina med make
    2021-05-20
    Invändig målning och byte av listverk. Toppen engagemang från början till slut
    Tusen tack! 🙌🏼

• ERIK S
    2021-05-17
    Suverän service från första mötet till utfört arbete. Kan varmt rekommendera Värmdö kakel.
  • JENS H
    2021-05-13
    Mycket bra, både hantverk och service - även här en bra bit in i Sörmland.
    2021-05-06
    Köpte bra kvalitetskakel, hela Mapeis våtrumsprogram och en del INR produkter till bra priser.
    Trevlig bemötande och bra hjälp i butiken.
    Jag rekommenderar helt klart ett besök i deras butik.
    2021-05-06
    Super härliga med otroligt bra service! Stort plus för trevlig butik och härliga hantverkare.
    2021-04-29
    Värmdö Kakel & Design kaklade köket åt oss och kompletterade med kopparrör som dekor. Riktigt bra utfört jobb! Killarna var engagerade och flexibla, kom med egna förslag och höll både tid och pris. Vi kommer absolut anlita Värmdö Kakel igen.
    2021-04-29
    Mycket hjälpsam personal och har ett bra utbud av kakel.
    2021-04-12
    Vi fick hjälp och service som var extra bra när vi frågade om en duschvägg i speciellt design. Var innan dess hos Bauhaus där de inte kunde hjälpa oss med önskad storlek mm.
    All personal på Värmdö Kakel är mycket service inriktat. Vi har redan rekommenderat företaget till våra vänner.
    Käte Fransson
    2021-04-07
    Stor order, mycket bra samarbete o service!
    2021-03-29
    Trevligt bemötande, bra och proffsiga.
    2021-03-24
    Klinkers mm att lägga på spishäll
    Bra hjälp å pris återkommer gärna Sten-Åke
    2021-03-12
    Bra bemötande och bra kakelsättare
    2021-02-15
    Bra produkter, tvärusel bemötande/service.

Fick fakturan 4-5 månader efter
    2021-02-04
    Bra service och personligt bemötande.
    2021-01-07
    Badrum skulle renoveras och nya vattenledningar skulle dras.

Arbetet blev utfört till belåtenhet av skickliga och trevliga hantverkare.

Det som Värmdö kakel har att jobba med är kommunikation. Det var oklarheter om och när hantverkarna skulle dyka upp. Första etappen blev i vart fall klar i tid för mattläggning, så det var bra, men efter det så fick vi dåligt med besked om när de skulle komma igen. Det här med att svara på mail har uppenbart låg prioritet, vilket är litet irriterande. För vår del hade det räckt med information om när hantverkarna kommer, så hade vi kunnat gjort annat än vänta på att någon eventuellt dyker upp.

För att avsluta positivt så uppstod en läcka i vatteninstallationen, och den åtgärdades per omgående, så där rådde inga tveksamheter
    2021-01-07
    Jag fick goda råd om vilket golv jag skulle lägga in i mitt duschrum. Resultatet blev jättebra.
    2021-01-07
    Mycket proffsig butik som är kunniga inom sitt o råde,lätta att ha och göra med, tar sig tid med kund, levererar på utsatt tid
    2021-01-06
    Upphandlade helt nytt badrum. Fick även hjälp med att hitta kakel, klinker samt all inredning.
    Mycket trevligt och omtänksamt bemötande.
    Effektivt arbete och avstämningar under vägen. Även snabb återkoppling och uppföljning på små detaljer på slutet.
    Kan varmt rekommendera dem.
    2021-01-02
    Brett butiksutbud samt trevlig personlig service
    2020-12-23
    Serviceminded med bra priser och utbud!
  • CHLOÉ H
    2020-12-15
    Helt förkastlig service. De renoverade badrummet men efter 3 år började tätningen (silikonet) i duschen luckras upp och den vattenburna handdukstorken läcka ur gängorna. Jag kontaktade dem både via mail och messenger med bilder men de svarade inte på 6 månader. Jag fick skicka ett argt mail för att de skulle svara. Efter 6 månader skickade de en hantverkare till min lägenhet som konstaterade att han behövde en reservdel till den läckande handdukstorken och att han skulle återkomma. Han glömde att slå på vattnet efter att han stängt av det, så han var tvungen att komma tillbaka dagen efter. Då hade han inte heller med sig reservdelen för att laga handdukstorken. Jag frågade när han skulle komma tillbaka, men han sa att han inte visste. Under veckan började jag bli stressad för jag skulle åka utomlands under hösten för att göra fältstudier och ville få handdukstorken åtgärdad innan dess, så att den inte skulle stå och rinna och förstöra vägg och golv utan att ha någon att torka upp. Jag ringde chefen som lovade att skicka någon. Han skickade ingen. Smsade honom men fick inget svar. Mailade då en annan i personalen som skickade samma hantverkare sedan tidigare. Han fixade lite med den, såg dock att han inte hade tätat läkningen, men han sa att om den fortsatte att läcka så skulle han säga åt chefen att ge mig en ny handdukstork. När jag kom hem efter två månader läckte den precis som tidigare. Jag skickade återigen bilder och skrev att det var oacceptabelt att de ännu inte lagat den och att jag ville att de skulle skicka en annan hantverkare. Då svarar de att garantin har gått ut. Då har de alltså förhalat repetitionen i ett år i och med att de inte ens svarade under 6 månader, och när de insåg att den inte gick att laga utan att de behövde ersätta den trasiga handdukstorken med en ny, så hävdar de att garantin gått ut.

Jag skulle ALDRIG rekommendera detta företag till någon. Dels för att hantverkarna skött renoveringen så bristfälligt att de inte tätat och monterat ordentligt. Dels för att hantverkarna saknar kunskap och inte ens kan täta en läckande gänga. Och dels för att deras kommunikation är under all kritik.
    2020-12-15
    Mycket trevliga att ha och göra med.
    Mycket noggranna och duktiga hantverkare.
    Smidiga och idérika vid praktiska utmaningar.
    Bra prisnivå på material och inredning.
    Bra projektledning.
    2020-12-09
    Köpte kakel, klinkers, färg mm till badrum. Mycket trevligt bemötande och smidiga att diskutera med kring val av material och leveranser.