Värmdö Kakel & Design AB

Fenix Väg 20, 134 44 Gustavsberg — Visa karta

Välkommen till Värmdö Kakel & Design!

Vi bygger ditt hem! Vi är en helhetsentreprenad för hemmen i Stockholm med omnejd. Genom smidiga och prisvärda lösningar skapar vi tillsamman med dig, de bästa resultaten.

Vi utför badrumsrenovering, köksrenovering, renovering, målning och tapetsering, golvläggning och golvslipning, elinstallationer, rörarbeten och mycket mer - tryggt, säkert och smidigt. Hos oss på Värmdö Kakel & Design. Ta gärna en titt in på vår hemsida för att se lite härliga bilder, få inspiration och känn dig varmt välkommen!
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 31 kunder tycker om Värmdö Kakel & Design AB

• 2020-02-12

Evelina T skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Kan varmt rekommendera Värmdö Kakel & Design!

Allt gick smidigt från start till slut under renoveringen av vårt badrum. Lättillgängliga, lyhörda och väldigt professionella.

Kommer absolut anlita dem igen för framtida projekt! Läs mer
  • 2020-01-09

Karin A skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpte ett badkar. När allt var klart med installaton var jag nöjd. Läs mer
  • 2019-12-12

Anette M skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Vi rekommenderar varmt Värmdö Kakel och Design, Joakim som är butiksansvarig (VD) och projektledaren Michel. Under Michels ledning förvandlades vårt vardagsrum och badrum till otroliga trivsamma och fina rum. Alla kontakter med Joakim, Michel och teamet har varit professionellt och trevligt. Joakim såg till att allt material som inte kunde köpas direkt hos dem blev inköpta som gjorde livet bekvämt för oss till ett förmånligt pris. Som de flesta renoveringar (de som vi har upplevt) finns det förseningar och oväntade saker och ting som måste lösas. Michel föreslog smidiga lösningar som gjorda oss väldigt nöjda. Han var lätt att prata med, lätt tillgänglig, på plats ofta och lyhörd gällande våra önskemål vilket skapade trygghet och förtroende. Detta gäller även Joakim. Alla som har varit inblandade d v s snickare, målare, plattsättare, och VVS och elektriker har varit väldigt proffsiga. Vi hade ett gott samarbete som vi gärna vill uppleva återigen i framtida renoveringar.

God jul och gott nytt år till alla. Läs mer
  • 2019-12-07

Elisabeth W skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpte lister och fogmassa. Listerna passade inte, utan vi fick såga till dem.
    En i personalen visste en del, men en annan kunde inget. Tämligen ointresserad av oss. Läs mer
    2019-12-14 Värmdö Kakel & Design svarar Elisabeth W
    Otroligt tråkigt att du inte fick den hjälp som vi ALLTID vill ge våra kunder!
    Tjejen som inte kunde något är en person vi hjälper in i arbetslivet pga olika omständigheter. Hon kommer till jobbet med otrolig glädje o stolthet att verkligen ha ett jobb att komma till........ Alla vi på Värmdö Kakel är stolta o glada att kunna erbjuda henne den möjligheten! Vad gäller kakellisten så säljs de i färdiga längder så samtliga måste sågas eller klippas.
    Han som visste en del har varit inblandad i ca 500 badrum.....

Hoppas vi kan ge dig bättre service nästa gång :)

Mvh Joakim Hellqvist VD
  • 2019-11-14

Stefan R skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    WC samt Köksblandarinstallation. Mycket bra bemötande av samtliga medarbetare. Jag rekommenderar dem mer än gärna! Läs mer
  • 2019-11-12

Marie B skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpte nya luckor + bänkskiva + en del snickeri arbete.
    Bra bemötande och duktig snickare. Läs mer
  • Eva P

2019-11-12

Eva P skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Helt nytt badrum, allt gick toppenbra, service och kontakt. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Johanna S

2019-11-11

Johanna S skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Jag fick hjälp med läggning av en ekparkett.
    Svåra att få kontakt med, och få svar från. Jag fick jaga dem.
    De använde sig av en underleverantör kom med en ung person som inte kunde såga rakt. Samt att de tog bort en tröskel och slängde, som jag ville ha kvar.
    Inte nöjd med jobbet eller med kommunikationen. Efteråt skickade de faktura med 4 dagars betalningskrav.
    Kan verkligen inte rekommendera Värmdö Kakel & Design AB Läs mer
  • 2019-11-05

Christer M skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Har nyligen köpt ett Rotpunkt kök (ännu ej levererat) men har vid samtliga besök hos Värmdö Kakel & Design blivit mycket trevligt bemött. Likaså i de många detalj-disskussioner där vi tillslut, efter många förslag och förändringar, landade i en lösning som vi är mycket nöjda med och ser fram emot. Läs mer
  • 2019-11-01

Mari H skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Vi fick ett bra bemötande av kunnig personal. Tyvärr råkade vår beställning komma bort av okänd orsak och blev försenad. Det gottgjordes genom att de erbjöd sig att leverera vid dörren och även göra jobbet åt oss vilket vi tyckte var generöst. Och resultatet blev jättefint! Läs mer
  • 2019-10-24

Katarina E skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Kakel. Dålig kommunikation mellan era medarbetare. En person lägger undan kakel och fog - detta finns inte när jag ska hämta det. En annan medarbetare lovar att komma ut till mig en torsdag med fog - vederbörande kommer på fredagen och har med sig kakel istället för fog. Det resulterar i att min hantverkare måste åka och handla hos er - tid som jag får betala :( Ni har skickat 2 st felaktiga fakturor och jag betalade nr 3 som var rätt. Synd. Var och en är trevlig men ni måste jobba mer på samordning. Det som var bra var att jag fick lämna tillbaka överflödigt kakel. En av era medarbetare bör inte vara själv i affären och ha eget ansvar. Hon gjorde så gott hon kunde och vi hjälptes åt men det var synd om henne tycker jag. // Katarina Ekelius Läs mer
  • Andreas A

2019-09-20

Andreas A skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpte klinkerplattor och uppsättning av dessa i köket. Bra bemötande i butiken, ok pris. Resultatet i köket blev bra. Läs mer
  • 2019-08-20

Sophie L skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Garderobsdorrar . Trevligt bemötande och supersnabb service!! Läs mer
  • 2019-08-08

Kent Ö skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Lite lång väntan på besked om när igngsättning skulle startas.
    Annars mkt väl utfört arbete. Läs mer
  • 2019-07-18

Karin Ö skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpte ett baddrumsskåp, i affären var det proffsigt, dom kunde hjälpa oss med lite andra saker hemma, skulle hjälpa till med vårt staket, sedan skulle dom eventuellt hjälpa till till med renovering av vårt badrum, det skulle behövas klinkers samt kakel, samt riva ner gamla kaklet, dom har varit här och tittat på jobbet och skulle höra av sig med en offert...Och på den vägen är det...,

sammanfattningsvis är Ni inte bättre än något annat företag, lovar massa, kan inte ens bemöda sig att skicka en offert eller höra av sig, bedrövligt. Läs mer
  • 2019-06-26

Karin h skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Service! Trevligt bemötande. Jocke har kunden i fokus med att han fixar allt. Jätte nöjda! Läs mer
  • Bosse K

2019-06-12

Bosse K skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Ingen ordning

Man fakturerar varan men har den inte hämma!
    Skickar ut plattsättare som river, men har inga plattor att sätta!

Hoppas att arbetet verkligen blir bra efter tre väckors väntan! Läs mer
  • 2019-05-31

Tomas K skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Köpt badrumsinredning. Mycket trevligt bemötande och hög serviceanda. Läs mer
    2019-05-31 Värmdö Kakel & Design svarar Tomas K
    Tack bästa Tomas för att tog dig tid att recensera oss!

Välkommen åter.

?
  • Brita V

2019-05-03

Brita V skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Helt nytt badrum. Bra hjälp med design. Snabbt utfört arbete löpande och på ett professionellt sätt. Förmånligt pris. Läs mer
    2019-06-12 Värmdö Kakel & Design svarar Brita V
    Tack för den fina recensionen, välkommen tillbaka! Mvh Linda.
  • 2019-04-19

Tove L skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Vi har köpt kakel och fick bra hjälp och tips i butiken. Extra plus för att det var bra erbjudande på kaklet vi ville ha. :)
    Hämtade upp kaklet en vecka senare och kommunikationen med butiken har fungerat smidigt. Läs mer
  • 2019-04-17

Patrik A skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Bra service och support kryddat med ett trevligt bemötande.
    Arbetet gick fort och helt utan anmärkningar. Läs mer
  • 2019-04-09

Jessica R skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Grym service! Rekommenderas! De hjälper till med allt inom kakel & klinker, färg, golv, tapet, badrum och även kök. 👍 Läs mer
  • 2019-04-08

Anna Rumjana Z skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Hej!
    Ni har en jättefin butik med trevlig personal och mycket god service!

Toppen!!

Kommer gärna tillbaka många gånger!!! Läs mer
  • 2019-03-21

Åsa K skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Fick badrum o kök fixat köpte båda, har blivit väl bemött och om det varit något som var knas blev det åtgärdat, någon gång fick man stöta på annars så nöjd. Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Åsa K
    Tack för dina fina ord!

Ha en fin dag.

• Mattias A

2019-03-21

Mattias A skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Trevligt och professionellt bemötande både i butiken och på byggarbetsplatsen.
    Inga ”kryddade” fakturor och oklarheter. Trevlig personal där inga språkförbistringar uppstår. Ett företag man kan lita på. Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Mattias A
    Tack för det fina omdömet!

• 2019-03-20

Ileana V skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Totalrenovering av badrum.
    Slutresultatet var bra, men vägen dit var krokig.
    Administrationen kring jobbet var strulig, och hade vi inte tagit stor del i renoveringen hade det uppstått flera fel och blivit mycket dyrare. Vi fick ta många kontakter med företaget för att få det hela rätt. Ingen ritning upprättades i förväg, varför det uppstod missar på vägen pga dålig kommunikation mellan hantverkare och ansvarig på företaget. Badrummet är fint och det verkar uppfylla kraven för ett bra hantverk. Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Ileana V
    Tack för omdömet Ileana!
    Vi tar till oss av dina åsikter och arbetar ständigt för att bli bättre.

Ha en fin dag!

• 2019-03-19

Anna A skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Jag har anlitat Värmdö kakel och design vid flera tillfällen. De har renoverat kök, byggt väggar, målat, fixat golv och mer därtill i två olika boenden. Det bästa är bredden av kompetens och ett ständigt lösningsorienterat förhållningssätt. Det är transparent och pålitligt, aldrig några kryddade fakturor. Ett gäng hantverkare att lita på helt enkelt. Precis så som du vill ha det. Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Anna A
    Tack för det fina omdömet!

• Veronica V

2019-03-15

Veronica V skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Badrums renovering med toppen bra service ...vi sa vad vi ville ha och de fixade dom. Plockade ut material efter önskemål
    Tidsplanen höll och trevliga ovh hjälpsamma hantverkare Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Veronica V
    Tack för ditt omdöme!

• Joakim S

2019-03-14

Joakim S skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Riktigt bra renoveringar på våra restauranger.
    Snabba
    Proffsiga och kunniga. Läs mer
    2019-03-27 Värmdö Kakel & Design svarar Joakim S
    Tack för rekommendationen!

• 2018-06-28

Olle L skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    En klassisk byggfirma. De lovade att starta mitt renoveringsarbete senast 14 dagar efter det att jag godkänt offerten. Men, istället för att boka in ett uppstartsmöte och komma igång stack min kontaktperson på semester i Grekland. Och när hans chef ska förklara det obegripliga beteendet så säger han något i stil med "ja, du vet ju hur byggare är...". Och inte blir det bättre av att semesterfiraren, väl hemkommen från Grekland, inte ens har vett att be om ursäkt för att han lovar runt och håller tunt. Istället blir han lite stött av "tonen i mitt mail" när jag frustrerad försöker få igång projektet som då var flera veckor sent. Och eftersom de aldrig slutade att dra fötterna efter sig så har jag nu tagit in en annan byggfirma för uppdraget som är av en helt annan kaliber än Värmdö Kakel och Design. Läs mer
  • Fred L

2016-05-15

Fred L skrev om Värmdö Kakel & Design AB
    Väldigt duktiga och fick ett mycket fint badrum.
    Väldigt nöjd. Läs mer

Fenix Väg 20, 134 44 Gustavsberg