Alla kategorier Ventilation Stockholms län Lidingö Varmt & Skönt

Varmt & Skönt

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Konkurs inledd 2018-06-26

Vi gör vad vi heter. Varmt & Skönt är ett av Sveriges ledande företag inom värme och ventilation för
privata bostäder och fritidshus över hela landet. Vi har specialiserat oss på luftvärmepumpar,
ventilation och underhåll. Allt arbete utförs till fasta priser av vårt rikstäckande nätverk med egna
tekniker som säkerställer leveranser av högsta kvalitet.

Varmt & Skönt är den kompletta aktören inom värme och ventilation för privata hem i Sverige. Med
engagemang och kompetens hos över 100 medarbetare förbättrar vi inomhusklimat och spar energi
åt våra kunder – varje dag.

Läs vad 2199 kunder tycker om Varmt & Skönt

• Curt L skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring ventilation och värmeväxlare.

Otrevlig och oförskämd montör, som dessutom hade en del information som det visade sig felaktig när jag talat med IVT-leverantören.

Inte prisvärt med tanke på arbetet som gjordes på en timme.

Kommer inte att anlita firman igen1 Läs mer
  • Silvia D skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilation men han kändes stressad o strulade till vår ivt så vi fick ta hit en tekniker som fick rätta till felet då han kommit emot en kabel. När jag försökte säga att den inte lös att d va nåt fel skyllde han ifrån sig och tyckte vi skulle reklamera ivt-n Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring och inställning av Frånluftsystem

Mycket enkelt att byta tider, via mail, dock vore det enklare att få möjlighet att proaktivt själv få välja lediga datum i en bokningskalender Läs mer
  • Bengt Lennart J skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilationskanaler.
    Helt ok. Läs mer
  • Romeo N skrev om Varmt & Skönt
    - Beställde rengöring av frånluftssystem.
    - Blev bemött mycket bra av personen jag pratade med i telefon men fick själv fråga om han skulle ha olika uppgifter från mig vilket jag tycker att personen i fråga skulle ha koll på. Fick heller inte information om att jag skulle ha en stege till förfogande för tekniker som var på plats då ett luftintag var 5 meter upp.
    - Förväntningarna var att allt skulle göras enligt föreskrifter och det hoppas jag även har gjorts, har ingen expertis i detta område.
    - Serviceteknikern var trevlig och kändes kunnig på sitt område och avslutade med att berätta att det kommer protokoll, faktura hem till mig samt vilka åtgärder han gjort. Läs mer
  • Magnus B skrev om Varmt & Skönt
    Säljaren var som säljare är (shame on me). De säljer in tjänst som egentligen är meningslös på ett hus med ventliation från 80 talet.
    Tekniker som kommer är absolut trevlig och mer ärlig än säljaren.
    Konstaterar direkt att det är aggregatet som är orsaken då det är gammalt och flöktarna orkar inte. Tekniker säger själv att säljaren borde ha informerat om det. (då hade de väl sannolikt kursat). I övrigt slarvade teknikern och utförde inte vissa av säljaren utlovande åtgärder, mitt fall spelade det dock ingen avgörande roll. Lite språkförbistring försvårade även kommunikationen med teknikern. Sammanfattat: Trevligt bemötande och ärlighet från teknikern + Men i stort sett bortkastade pengar på någon form av halv-bluff. Läs mer
  • Göran F skrev om Varmt & Skönt
    Uppdrag: rensning och uppmätning av ventilationssystemet. mkt trevlig och kompetent man som kom och fixade ventilationen, kan definitivt rekommendera dem. Läs mer
  • Niclas J skrev om Varmt & Skönt
    Huset har mekanisk frånluft och vi fick en ny takfläkt monterad, samt rengöring av kanaler och uppmätning av ventilationsflöden. Det fungerade bra och installation med mera gick smidigt. Läs mer
  • Rune P skrev om Varmt & Skönt
    1 Jag skulle få flera förslag på tid för rengöring av frånluftssystem.
    Jag blev tilldelad en tid, som inte passade mig. Problem innan jag fick en ny tid.
    2 Teknikern som utförde arbetet i huset var trevlig, kunde sin sak och gjorde ett snabbt och bra jobb. Jag hade lite svårt att förstå vad han sade pga en viss brytning, men det var inga problem. Läs mer
  • Kerstin H skrev om Varmt & Skönt
    Ventilationsgenomgång, rengöring, inställning mm. Bra bemött o bra förslag o förklaringar. Dom levde upp till mina förväntningar. Bra leverantör av tjänsten, förtroendeingivande. Läs mer
  • Stewen L skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilation/fläkt.
    Besöket från er fungerade bra.
    Däremot så tycker jag det är dåligt att man inte blev informerad om att företaget bytte namn (blev uppköpta). Jag hade ingen aning om vad det var för företag som hörde av sig på mejl och sms efter semestern, flera månader efter bokningen. Jag fick eftersöka den informationen själv. Läs mer
  • Birgitta S skrev om Varmt & Skönt
    Vi köpte rensning av ventilation av värmeväxlingssystemet i vårt hus. Trevlig personal som informerade bra. Läs mer
  • Christopher Goddard G skrev om Varmt & Skönt
    Trevligt kunnig tekniker som gjort bra jobb och
    visad allt han gjort och varför. Läs mer
  • Karl Erik S skrev om Varmt & Skönt
    rengöring av ventilation

ok

förväntade ett bra resultat jag tror att det blev ok går inte att kolla i rör i huset, tror på teknikern Läs mer
  • Pär B skrev om Varmt & Skönt
    Allt från början till slut fungerade bra. Läs mer
  • Vidar J skrev om Varmt & Skönt
    rensning av fläktsysystem ventilation. mycket bra bemötande skönt att veta att allt är rent. Läs mer
  • BJÖRN S skrev om Varmt & Skönt
    Ok.............................................. Läs mer
  • Jimmy K skrev om Varmt & Skönt
    Omöjligt att komma i kontakt med dem om att t.ex. ändra tid. Själva jobbet gjordes säkert bra, men väldigt svårt att förstå den som utförde det! Läs mer
  • C Arne G
    C Arne G skrev om Varmt & Skönt
    Utbyte av fläktmotor i husets värmeåtervinning. Beställde och fick orderbekräftelse i januari innevarande år. Jobbet utfördes först igår, den 22 augusti. En icke acceptabel väntetid !!!
    Företagets tekniker är kompetenta, trevliga och duktiga. Någonstans oerhörda brister i logistik och kundhantering från företaget. Huset har mått dåligt av bristande ventilation under drygt ett halvår. Vet inte om jag vågar chansa att utnyttja företaget igen. Ingen ursäkt eller kompensation för förseningen ! Läs mer
  • Anette K skrev om Varmt & Skönt
    Det var inte Varmt och skönt utan Save energy som var hos oss. Bra, noggrann och duktig tekniker som utförde ventilationsrensning. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilation. Det var ok Läs mer
  • Patric H
    Patric H skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av FTX från och tilluft.
    Väldigt Kunnig och trevlig kille som utförde jobbet. Läs mer
  • Thomas R skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilationskanaler. Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Varmt & Skönt
    Ventilations kontroll och rengöring. Läs mer
  • Eva W skrev om Varmt & Skönt
    Nu var det ju inte Varmt och skönt utan ett annat företag som kom men de var bra! Läs mer
  • Olavi N skrev om Varmt & Skönt
    Trevliga människor 👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Christian R skrev om Varmt & Skönt
    Ventilationsrengöring

Mycket väl bemött

Ett väl utfört arbete som företaget levde upp till Läs mer
  • Lisbeth G skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilation.
    Bra bemötande.
    Nöjd med resultatet. Läs mer
  • Magnus E skrev om Varmt & Skönt
    Luftvärme pump.
    Helt enligt önska.

Snyggt och prydligt utfört arbete. Läs mer
  • Asil K skrev om Varmt & Skönt
    rengöring av frånluftsystem och genom gång av den funktionella Läs mer
  • Ulla E skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av frånluftssystem. Blev trevligt bemött och de var snabba. Läs mer
  • Ulla K skrev om Varmt & Skönt
    Beställde rengöring av ventilationssystem. Fick tid inplanerat arbete knappt 2 dagar före genomförande. Försökte kontakta företaget för att få tid ändrad. Ingen respons. Nu lyckades jag trots allt vara hemma för att öppna åt mekanikern. Normalt borde vi fått besked om arbetet minst 5 dagar före genomförandet och framförallt borde de kontaktat oss före ankomst.

Vad hade hänt om vi varit utomlands? Läs mer
  • Jan S skrev om Varmt & Skönt
    Ventilations genomgång i vårt hus.
    Trevligt bemötande och kändes kunnig Läs mer
  • Mats L skrev om Varmt & Skönt
    Trevlig personal och komplett installation Läs mer
  • Calle K skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilationssystem. Snabbt och effektivt jobbat av personen på plats. Trevlig man! Läs mer
  • Kostas B skrev om Varmt & Skönt
    Ventilationsrengöring. Väl bemöt förväntningarna uppfyldes Proffesionell service tekniker Läs mer
  • Anders S skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilationssystem. Fungerade mycket bra och arbetet genomfördes helt utan anmärkning. Läs mer
  • Kari S skrev om Varmt & Skönt
    Bra service, men servicekillen var dubbelbokad så jag var tvungen att ta ledigt hela dagen istället för bara halva. Läs mer
  • Lage E skrev om Varmt & Skönt
    Mina förväntningar uppfylldes till fullo ! Läs mer
  • Camilla V skrev om Varmt & Skönt
    Otroligt långsamma på att höra av sig när vi gjorde intresseanmälan och det tog väldigt lång tid (över 2 mån) innan pumpen var på plats. Dessutom lyssnade företaget inte på att vi ville ha ut dem för att kolla möjligheterna till luftvärmepump och hur den skulle sättas in trots att vi påtalade att det skulle bli lite komplicerat/ mer jobb. Det resulterade i att företaget kom ut en gång och konstaterade att man inte kunde göra jobbet på utsatt tid, utan ny tid fick bokas och det hela blev ytterligare 2 v försenat. När installationen väl skedde gick det bra och vi är nöjda med produkten. Läs mer
  • Gunnar M skrev om Varmt & Skönt
    Fick värdefulla tips om hur man sköter om husets ventilation, detta skulle man gärna ha fått redan när man köpte huset.
    Jag fick mejl med tiden som man bokat in. Men det var oklart vem man skulle kontakta om man ville ändra tiden. Det stod en mejladress - avsändaren - som man skulle kontakta men i samma mejl stod också att man inte kunde svara på detta mejl, Motsägande. Läs mer
  • Ann-Margret O skrev om Varmt & Skönt
    Bra bemötande bra service snabbt hanterande Läs mer
  • Karin R skrev om Varmt & Skönt
    Vi ville ha en genomgång av ventilationen och det var ju bra eftersom vår utomhusfläkt inre funkade. En dämpare hade kollapsat och vi hade inte tänkt på att det inte susade i ventilationen. Min make hade reservdel hemma och kunde reparera den. Nu susar det igen och förhoppningsvis är vår ventilation ren. Läs mer
  • Tommy G skrev om Varmt & Skönt
    Genomgång av ventilationen. Bra bemötandeoch av både kontrollanten och teknikern. Läs mer
  • Majvor S skrev om Varmt & Skönt
    Jag är jättenöjd förutom att fjärrvärmepumpen ute blev skadad i lacken i alla fyra hörnen på vänster sida av borrmaskinen som slog hårt mot lacken. Det tycker jag var en helt onödig skada. Har mailat och frågat om något bör göras för att undvika att få rost i skadorna, men jag har inte fått svar än. Läs mer
  • Yvonne M skrev om Varmt & Skönt
    Allt var bra vi är nöjda. Vi blev bra bemötta. Arbetet utfördes på ett bra och noggrant sätt. Vi kan rekommendera er till andra. Läs mer
  • Lars Göran Olof A skrev om Varmt & Skönt
    # Rengöring av ventilation.
    # Mycket väl bemött både vid första informationsmötet och när
    det beställda arbetet utfördes.
    # Tyckte allt gick snabbt och smidigt och trevlig personal. Läs mer
  • Thomas H skrev om Varmt & Skönt
    Luftvärmepump med installation. Snabb leverans, installation utan problem. Allt fungerar fint, mycket nöjd. Läs mer
  • Alf E skrev om Varmt & Skönt
    Mycket bra utfört. Ventilationen känns bra att har gjort det.

Lite mindre svett är att önska.
    Alf Läs mer
  • Ulrika A skrev om Varmt & Skönt
    Rengöring av ventilationskanaler samt injustering av flöden Läs mer

Drottninggatan 83, 11160, Stockholm