Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Lidingö Varmt & Skönt

Varmt & Skönt

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi gör det vi heter och det vi är bäst på är inomhusmiljö.

Oavsett om du bor i villa eller bostadsrätt, har en sommarstuga eller äger andra fastigheter ser vi på Varmt & Skönt till att inomhusluften är ren, att temperaturen är på en lagom nivå och att ni undviker fukt, mögel och allergier så väl som möjligt.

Vi arbetar främst med värmepumpar och ventilation. Vi både säljer, installerar och servar värmepumpar i hela Sverige och vi gör nästan alla jobb till fast pris.

Gör din fastighet till ett Varmt & Skönt hem! Välkommen!

Läs vad 24 kunder tycker om Varmt & Skönt

• Johannes D
    Johannes D skrev om Varmt & Skönt
    Varning för bluff-företag! Du kommer blir lurat 100%

Jag kan bara skylda mig själv för att jag anlitade ”Varmt & Skönt i Stockholm AB”. Läste denna sida innan dom kom och rengjorde våra ventilation och tyckte att det säkert bara var gnällspikar som skrev här och tyvärr ignorerade jag alla varningarna.

Dom ringde mig och erbjöd gratis besiktning av ventilationen. Tackade ja. ”Besiktingsmannen” sa att det var ren katastrof med ventilationen. Alla husets ventiler behövdes justeras och det var så mycket damm i systemet. Priset 6800 kr utan ROT. När jag frågade varför det blev så dyrt sa han att dom kommer att skicka 2 tekniker hem till oss och kommer stort set jobba hela dagen för att renovera ventilationen. Det kommer ut flera kilo smuts från ventilationen sa han. Han sa också att vi kommer att spara ca 2000 kr om året på elräkningen efter ”behandlingen”.

MEN, på den STORA renoveringsdagen kommer bara en gubbe och utför ”arbetet” på 2 timmar och 45 minuter. Han justerar på en ventil. När jag frågade om jag fick se smutsen fick jag bara ett nej från teknikern. Blir spännande att se hur mycket vi spara på elräkningen nästa år.

När fakturan kommer är priset det samma. ROT avdraget ca 2000 kr. Jag ganska snäll och tänkte att det var väl något fel i fakturan, för det här var inte det vi kom överens om i försäljningen.

Men har nu fått svar från Varmt § Skönt:

”Jag har fått tagit del utav en information ifrån mina kollegor på supportavdelningen ang det arbete vi utförde hemma hos er.

Det normala är att våra tekniker utför dessa arbeten själva, men ibland kan det vara 2 st tekniker som arbetar ihop.
    Att vår säljare sagt att det kommer 2 st är beklagligt, då det inte alltid är uppbokat på detta vis.

Dessa arbeten beräknas ta allt ifrån 2,5-4 timmar med det beror helt och hållet på anläggningen och hur smutsigt den är.

Vi jobbar alltid med fasta kostnader, så jag hoppas att du fick denna kostnad både muntligt och skriftligt till er.”

Älskar ordet beklagar! Mest använda ordet på hos skojföretags kundservice. Jag beklagar också att jag har blivit lurat. Ni lurar mig först en gång med tjänst som ni utför i överpris, sen lurar ni också mig (Skatteverket) via ROT avdraget. Om ni verkligen var ledsna, kunde ni kanske ge mig ett nytt pris för renoveringen, men nej. Hade besiktningsmannen direkt sagt att det kommer en gubbe och gör ett jobb i ca 3 timmar, då hade jag direkt svarat NEJ TACK!

Hoppas att dom åker fast snart. Dom skryter med att samarbeta med Vattenfall. Hade annars tänkt att köpa ny ventilation och solenergi på taget via Vattenfall. Det är nu inställt. Kommer aldrig köpa något från Vattenfall så länge dom samarbetar med ”Varmt & Skönt”. Nästa veckan innebär prat med konsumentverket, skatteverket och förhoppningsvis en advokat.

Säg alltid NEJ till telefonförsäljare. Var annars också NIX anmäld. Dom struntar i dig och din ventilation, larm, avfuktare…
  • Kristina F
    Kristina F skrev om Varmt & Skönt
    Otrevlig hantverkare som inte kunde kommunicera och tala om vad han gjorde. Otroligt dålig fakturahantering som gav mycket extraarbete för oss och även merkostnader. Varning för detta oseriösa företag!!!
  • Mimmi K
    Mimmi K skrev om Varmt & Skönt
    bra jobb i stort, fick hjälp via telefon att hitta rätt modell för mitt sommarhus.
    installation utfördes 2 dagar försent pga leveransfel men det sköttes såpass bra att jag ändå rekommenderar
  • micke p
    micke p skrev om Varmt & Skönt
    Tack! Pumpen installerad och klar 1 vecka efter beställning. Allt gick fort och smidigt
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Varmt & Skönt
    Mycket hjälpsam personal. Kundorienterade med förståelse och kunskap om det de säljer.
  • Magdalena E
    Magdalena E skrev om Varmt & Skönt
    Toppenbra. Installerat och klart utan bekymmer.
  • Maria L
    Maria L skrev om Varmt & Skönt
    Mitt ventilationssystem Bacho i köket från 1983 klappade ihop, inom några dagar kom tekniker ut kostnadsfritt innan bytet och det nya aggregatet på plats är mycket tystare än det gamla. Proffsigt installerat och alla jag pratat med har varit trevliga och gett bra service! Har rekommenderat de andra radhusen i området att använda er för byte av ventilationen!
  • daniel j
    daniel j skrev om Varmt & Skönt
    jättebra service faktiskt. lätta att ha och göra med från början till slut och jag är nöjd med installationen.
    de installerade värmepump i mitt fritidshus.
    rekommenderas!
  • jonas j
    jonas j skrev om Varmt & Skönt
    Varmt och Skönt var här idag och installerade luftvärmepump. Trevligt bemötande och kunnig installatör, allt gick smidigt.
  • John D
    John D skrev om Varmt & Skönt
    Bra service, är nöjd med installationen. Rekommenderas!
  • eva l
    eva l skrev om Varmt & Skönt
    - Tillmötesgående och trevliga
    - Flexibla: de kunde möta mina krav på att få pumpen installerad inom 1 vecka
    - Punktliga: kom på utsatt tid
    - Professionellt utförande i installationen

Sällan jag haft att göra med en firma inom hantverk som varit såhär bra, därför vill jag rekommendera dem!
  • Eivar J
    Eivar J skrev om Varmt & Skönt
    Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande. Det gick fort att sätta upp värmepumpen och installatören var kunnig, är nöjd även om leveransen dröjde lite längre än jag hade tänkt mig.
  • anita s
    anita s skrev om Varmt & Skönt
    Vi har haft problem med ventilationen i huset sen vi flyttade in för 5 år sedan. Vi hade en tekniker här från Varmt&Skönt som gjorde ett mycket bra jobb. Han rengjorde systemet och värmepumpen grundligt och sedan injusterade han alla luftflöden i huset. Inomhusluften har nu blivit mycket bättre känner vi. Vi är mycket nöjda kunder och vill rekommendera er till andra som har problem med ventilationen.
  • Diego F
    Diego F skrev om Varmt & Skönt
    utförde arbetet och lite till. ventilationsrengöring.. trevliga killar....
  • Dorian K
    Dorian K skrev om Varmt & Skönt
    Vi har letat runt efter luftvärmepump, Varmt & Skönt hjälpte oss från början till slut. De var serviceminded och i stort sett korrekta i arbetet de utförde. Det uppstod ett litet fel men de kom tillbaka på backjobb utan större problem och löste detta.
  • Anders S
    Anders S skrev om Varmt & Skönt
    Duktiga och proffsiga i sitt arbete och agerande mot mig som kund. Bra!
  • Sara L
    Sara L skrev om Varmt & Skönt
    Alltid varit lätta att ha och göra med. Rekommenderas varmt
  • Per A
    Per A skrev om Varmt & Skönt
    De var snabba på lösa problemet som uppstod med min värmepump 3 månader efter installationen. Trevlig support!
  • Maj G
    Maj G skrev om Varmt & Skönt
    De va och gjorde en sånhär ventilationskontroll hos mig. Men är ju lite orolig att släppa in någon man inte vet vem det är. Men de va duktiga och proffsiga,nu har vi fått en offert på ventilationsrengöring.
  • Gunilla K
    Gunilla K skrev om Varmt & Skönt
    De rengjorde min ventilation, smidigt&snabbt ufört, trevliga killar, kände mig väl omhändertagen som kund. Bra!
  • Olle E
    Olle E skrev om Varmt & Skönt
    Supertrevliga Anton hjälpte mig med placering av värmepump via telefon, killarna kom och satte upp den 3 veckor senare. Punktliga, service-minded och duktiga installatörer! Tack
  • Erik J
    Erik J skrev om Varmt & Skönt
    Vi gjorde en ventilationsrengöring via Varmt och Skönt.
    Trevligt bemötande, grabbarna var hela tiden noga med att fråga om jag som kund var nöjd, och sist men inte minst lyckades dom få min frånluftspump att sluta låta så förbaskat. Vi är jättenöjda!
  • Kenneth F
    Kenneth F skrev om Varmt & Skönt
    Köpt en luftvärmepump.

Fått hjälp i hela processen från beställning till installation. Allt har gått snabbt och fungerat smidigt.

Rekommenderas varmt.
  • Gunilla K
    Gunilla K skrev om Varmt & Skönt
    Varning för detta företag. De servade vår värmepump så dåligt att vi måste felsöka. Sedan skickar de inkasso på oss. Bu vad dåligt!

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo