Alla kategorier Ventilation Stockholms län Lidingö Varmt & Skönt

Varmt & Skönt

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi gör det vi heter och det vi är bäst på är inomhusmiljö.

Oavsett om du bor i villa eller bostadsrätt, har en sommarstuga eller äger andra fastigheter ser vi på Varmt & Skönt till att inomhusluften är ren, att temperaturen är på en lagom nivå och att ni undviker fukt, mögel och allergier så väl som möjligt.

Vi arbetar främst med värmepumpar och ventilation. Vi både säljer, installerar och servar värmepumpar i hela Sverige och vi gör nästan alla jobb till fast pris.

Gör din fastighet till ett Varmt & Skönt hem! Välkommen!

Läs vad 1003 kunder tycker om Varmt & Skönt

• Thomas L
    Thomas L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Service bra och bra utfört arbete men som föregående gång så var det strul med uppdraget för service operatören så hen får ringa till kontoret och fråga vad gäller.
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra.
    Serviceminded och trevlig tekniker!
  • Lars R
    Lars R skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Trevligt bemötande av både den som bokade tiden och installatören som utförde servicen
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Efter X-antal ombokningar med väldigt kort varsel från leverantörens sida (som kund har du att anmäla ändrad tid relativt långt i förväg) tråkigt och kostsamt om man som jag sett till att vara hemma den planerade dagen.

I övrigt bra, snabb och trevligt besök som jag förmodar ger oss bra (bättre) luft i huset. Det visar sig.
  • Leif N
    Leif N skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Installationen för tre år sedan var en katastrof, eldragning av el samt skada på huspanelen utomhus.
    installatören fick komma tillbaks och rätta till felen samt installera el detaljer som saknades.

Nu efter tre år kom en service på anläggningen och han gjorde ett grundligt arbete. anläggningen blev bättre än vid nyinstallationen.
    Här är jag jätte nöjd. All heder åt att han var så noggrann. Nu kan jag vara lite possessiv när grannarna frågar eller vi pratar om detta. (vi har en installatör och försäljare i området).
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Bemötande var kanonbra ock pumpen är superbraa.
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra helhetsintryck och tjänsten var väl utförd. Trevlig personal.
  • Britt-Lis M
    Britt-Lis M skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    jättetrevligt bemötande, jag var hemma och tittade på när arbetet utfördes och vad jag kunde bedöma så utfördes det noggrant.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Det kom ut en glad och positiv kille som berättade vad han skulle göra. Efter slutfört arbete fick vi en återkoppling på status av systemet samt vissa förbyggande åtgärder som kan vidtas för att systemet skall fungera maximalt
    Mycket trevlig kille
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra bemötande är helnöjd
  • Fevzi A
    Fevzi A skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Jätte trevlig och kunnig tekniker. Jag är jätte nöjd!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande av servicekillen, dock kunde väl installationen gjorts på ett snyggare sätt enligt min mening.
  • Carina H
    Carina H skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra bemötande!
    Nöjd med resultatet!
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Bra service och pumpen funkar kanonbra .
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Kan personligen inte klaga på nått, vare sig bemötande eller utförande.
    Företaget motsvarade mina förväntningar.
  • Anders T
    Anders T skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Hej!

Mitt bemötande av er tycker jag var bra. Niclas Wiman som monterade min värmepump var mycket trevlig och proffsig.
    Jag kan tycka att era montörer har väldigt mycket att göra för att hinna med sina uppdrag.
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Trevligt och proffsigt bemötande
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Erfaren kille, gav många bra tips och var nogran med allt han gjorde och visade även resultat innan han gick vilket uppskattas. Nöjd med besöket.
  • Nina L
    Nina L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande från kundtjänst som dock inte kan göra några åtgärder vad gäller tider. Det bara kommer ett meddelande om tid flera veckor framåt. Om man vill ändra vilket jag behövde tar det flera veckor till. Till slut fick jag ta en tid som egentligen inte passade mig. Svårt att kommunicera ändring av tid. Stelbent och skapade svårigheter för mig. Jag har fritidshus jag inte bor i. Åker tåg från Stockholm och väntar på tekniker som kommer 3,5 timmar sent då Varmt&skönt lagt mer jobb på honom än vad som var planerat från början. Ingen värme i huset, jag blev nerkyld i 7 timmar och var inte tillbaka i Sthlm förrän 22:15. Som påföljd kunde jag inte göra mina åtaganden att se efter mina barnbarn nästa dag och det gick ut över min dotter som inte kunde gå till jobbet. Nu är jag förkyld som en följd av nedkylningen när jag väntade i det kalla huset, jag ska göra en operation på måndag och det kanske inte heller kommer att fungera eftersom man inte kan vara förkyld då.

Summan är att Varmt&skönt är en koloss som har svårt att agera korrekt mot en liten aktör. Det har skapat stora svårigheter för mig. Teknikern som kom till slut gjorde ett bra jobb och det här är inget klagomål på honom. Och jag har alltid fått ett bra bemötande i kundtjänst. Men trots att jag ett flertal gånger talat om för dem att jag inte kunde vara där och vänta länge i kylan så var det exakt det som hände och det är inte kundtjänsts fel, felet ligger någonstans i kommunikationen från kundtjänst in i företaget - stelt, stort, svårt att begripa en liten aktörs önskan.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Trevliga installatörer. Däremot oerhört svårt att kommunicera med bokningen. Svårt med korta öppettider. Bokade andra dagar än de jag meddelat var möjliga. Var trevlig i telefonen, men verkade inte förstå att det behövs planering också för mig som kund när installationen ska ske i ett fritidshus 5 timmars bilresa enkel väg från hemorten. Slutade med att jag tvingades ta ledigt 3 dagar från arbetet, vilket fördyrade pumpen avsevärt.
  • Kenthy R
    Kenthy R skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Det har fungerat bra både med bemötandet av Er på kontoret och av de 2 teknikerna som rengjort ventilations kanalerna, monterat nya "sugdon" och finjusteringen av luftflödet samt montering av ny fläktmotor i takstosen och ny flödeskontroll och några praktiska råd om användning och framtida rengöring!
  • BO S
    BO S skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Trevligt och seriöstbemötande. Bra rådgivning utan överdrifter.
  • Catarina E
    Catarina E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Jättebra bemötande och väldigt digitala med information och protokoll.
  • Nils Erik E
    Nils Erik E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Verkade ärligt och bra redan från första besöket.
  • Berit H
    Berit H skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Kompetent och hårt arbetande installatör som jobbade på med gott humör trots en ganska besvärlig installation.
  • Barbro N
    Barbro N skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Toppenkillar som utför ett excellent jobb. Aldrig haft en så väl fungerande LVP och aldrig fått ett så bra bemötande. Allt var topp 10!
  • Lars F
    Lars F skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Teknikern arbetade snabbt och proffesionellt.
  • Jan E
    Jan E skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Monteringen gjordes av en kompetent och mycket vänlig montör.
    Installationen blev väl utförd och allt ser bra ut.
  • Roger P
    Roger P skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Trevligt, snabbt och bra hela vägen
  • Håkan F
    Håkan F skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Trevligt bemötande. Har inte upplevt tjänsten som bestod av service än men det är säkert bra utfört. Om det här var enkäten hoppas jag att den inte var så dyr.
  • Elna W
    Elna W skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Jag har tidigare skrivit och talat om den upplevelse vi hade av en tekniker som inte var professionell. Han kom 7:30 på den utsatta dagen och vi fick be honom att gå kl 22.00 på kvällen då han fortfarande inte var klar med installationen. Han lämnade allt i ett kaos. En kollega fick komma tre dagar senare och göra det färdigt och sedan ytterligare några veckor senare kom takskyddet till värmepumpen. Dessutom har ni angett att ni dragit 6 meter el utöver 10 m. Vi kan endast mäta upp 8,7 synlig kabel, lägg därtill några dm för att gå igenom väggarna så är det totalt under 10m. Inga 6m extra. Ni har inte heller fixat den olagliga och farliga installationen av dosan vid elcentralen trots påpekande. Vi har inte fått den utlovade  solcelssrådgivning och vi har inte heller fått några vattensparventiler.
  • Geetha L
    Geetha L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mina kontakter med företaget har varit effektiva och utan anmärkning.
    Installatören kom på avtalad tid och allt gick snabbt och bra och han uppträdde på ett trevligt sätt.
  • Lilian J
    Lilian J skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    trevligt bemötande
    upplevdes seriöst
  • Martin O
    Martin O skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande både vid installation och service. Mycket nöjd med luftvärmepumpen
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Nogrann och kompetent tekniker. Hade tid att svara på alla mina frågor.
  • Ralf Lennart B
    Ralf Lennart B skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Utmärkt från erbjudandet, till beställning, till utförandet. Bara en sak fattades,som jag hoppas kommer att kompletteras. Jag är mycket nöjd!
    Ralph Brattsand
  • Mats H
    Mats H skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra service och bemötande, kunnig installatör/tekniker.

Jag kommer att rekomendera min mor som oxå bor i Torslanda att göra en översyn av sitt ventilationssystem.

Eftersom vi kommer byta fläktkåpan och rör upp till vinden där motorn sitter så behövde den inte göras rent, får man en liten rabatt för det?
  • Per-Inge J
    Per-Inge J skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra service vid utfört arbete
  • Bertil F
    Bertil F skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Teknikern syntes vara väl insatt i sitt arbete. Utförde sitt uppdrag snabbt och effektivt. Frågade inledningsvis om jag hade några problem med utrustningen. Avslutningsvis talade han om vad han gjort och gav mig tips på hur jag kunde förbättra nyttjandet av värmepumpen. Jag är helt klart nöjd med hans insats och den luftvärmepump som jag har.
  • Benny O
    Benny O skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Jag fick ett bra bemötande när jag skulle beställa värmepump, men eftet det har jag kontaktat Varmt & Skönt utan återkoppling.
    2017-10-16 Varmt & Skönt svarar Benny O
    Hej Benny,

Jag ber om ursäkt för att du inte har fått någon återkoppling från oss! Ring eller Mejla gärna till oss så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt!
    08-7151640 alt support@varmtochskont.se

Med vänlig hälsning
    Varmt och Skönt AB
  • Esa B
    Esa B skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Helt nöjd med leverans/montering av värmepump, information kunde varit litet mer omfattande
  • Bo G
    Bo G skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Från tidigare besvär med återkommande reklamationer ser det ut som om det hela har stabiliserat sig.
    Besöket av företagets tekniker 2017-10-10 har jag bara gott att säga om!
  • Eva Anna Maria B
    Eva Anna Maria B skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Väldigt noggrant utfört arbete och trevligt bemötande
    av teknikern.
  • Lena J
    Lena J skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bemötande var bra.
    allt var till belåtenhet för min del
  • Conny G
    Conny G skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Trevlig personal som gjorde ett bra servicearbete.
    Han gav även råd om skötsel och dylikt av värmepumpen.
    Så vi är jättenöjda som kunder hos er
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Detta funkade mycket bra. Nöjd med resultatet.
  • Erland E
    Erland E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Hej
    Jag är mycket nöjd med den servictekniker som kom och rengjorde vårt vent.system. Professionell och kunnig och han gjorde de åtgärder som vi överenskommet vid tidigare kontakt.
    Resultatet blev också bra med tydlig förbättring av luftkvaliteten.
    Hälsning / Erland Eidehall
  • Per R
    Per R skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Är mycket nöjd med bemötandet och hur arbetet utfördes av teknikern.
  • Victoria L
    Victoria L skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Trevligt bemötande av både säljare och servicetekniker. Tekniker gjorde ett fint jobb och kom med bra rekommendationer.
  • Leif K
    Leif K skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Allt har fungerat bra så här långt. Från beställning till montering.

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo