Alla kategorier Ventilation Stockholms län Lidingö Varmt & Skönt

Varmt & Skönt

Snickarvägen 3, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Vi gör det vi heter och det vi är bäst på är inomhusmiljö.

Oavsett om du bor i villa eller bostadsrätt, har en sommarstuga eller äger andra fastigheter ser vi på Varmt & Skönt till att inomhusluften är ren, att temperaturen är på en lagom nivå och att ni undviker fukt, mögel och allergier så väl som möjligt.

Vi arbetar främst med värmepumpar och ventilation. Vi både säljer, installerar och servar värmepumpar i hela Sverige och vi gör nästan alla jobb till fast pris.

Gör din fastighet till ett Varmt & Skönt hem! Välkommen!

Läs vad 424 kunder tycker om Varmt & Skönt

• Margareta S
    Margareta S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Fantastiskt bemötande av en kunnig och seriös tekniker som jag tyvärr glömt namnet på, han var från Glasgow. Teknikern gav sig god tid att förklara, visa och berätta hur man sköter anläggningen. Han justerade anläggningen eftersom den satt snett. Om tekniker generellt hade ett sådant bemötande som han hade skulle företag ha 100% nöjda kunder. Ge honom eloge och beröm för bemötande och sitt kunnande. Teknikern kom till oss och mötte en helt okunnig kund, nu har jag lärt mig.
    Margareta Sandell Örsan
    Solvägen 4 Falkenberg
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Margareta S
    Hej Margareta!

Härligt att du är nöjd med Chris arbete! Jag ska hälsa honom det!

Jag önskar dig en fin dag!

• Pia F
    Pia F skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Jättebra. Allt funkar kanon. Jag har iofs inte kopplat in telefontjänsten än...men det löser sig nog😊
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Kompetent och trevlig ventilationstekniker
  • Isabella K
    Isabella K skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra, trevlig personal. Professionellt och metodiskt genomfört arbete i hemmet.
  • Folke N
    Folke N skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra jobbat! Genomgången utrustning som förhoppningsvis håller länge än. Byte av Display återstår...
  • Jan L
    Jan L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra snabb handläggning av beställning och leverans
    Teknik mycket snabb och duktig
  • Sven S
    Sven S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra och trevligt bemötande.
    Gjorde sitt jobb, verkar som det fungerar bra.
  • Lasse O
    Lasse O skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Ett mycket bra bemötande av en kunnig och väldigt trevlig
    servicetekniker. Jag är väldigt nöjd!
  • Jan H
    Jan H skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande .alt fungerade jätte bra.
  • Hans H
    Hans H skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Delvis positivt men dålig intern kommunikation kring produktegenskaper och i synnerhet att hålla avtalade installationstid!
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Hans H
    Hej Hans,
    Hör gärna av dig till oss och beskriv vad vi kan göra bättre. Vi tar tacksamt emot feedback.

• Ingrid L
    Ingrid L skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket sympatisk och trevlig installatör. Luftvärmepumpen väldigt tystgående och sprider värme på några minuter. Mycket nöjd!
  • Pernilla A
    Pernilla A skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Var positivt det mesta,fick i erbjudandet från början att man skulle få olika munstycken till kranar,men detta var inget man fick.
    Den lovade genomgången av ventilation var mycket liten/obefintlig.
    Men annars gick allt mycket smidigt och installatören väldigt trevlig.
    Kan väl tycka att tre timmars jobb för en kostnad av 10.000kr är otroligt mycket:får inte ihop det riktigt.
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Pernilla A
    Hej Pernilla,
    Hör av dig till vår support avdelning så kollar dem i ditt ärende så att allt stämmer.
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra enligt min granne jag var inte hemma själv.
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Det kom hit en tekniker som var mycket trevlig och verkade mycket kunnig. han gjorde det han skulle och lite till. Dessvärre slutade värmepumpen att fungera och jag har inte hört av honom på 3 veckor, vilket drar ned betyget.
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Bengt R
    Hej Bengt
    Det är vår support avdelning som hjälper dig med sådana fall, hör av dig till dem så hjälper de dig med ditt ärende.
    support@varmtochskont.se alt 087151640
  • Christer L
    Christer L skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Jag är nöjd ned bemötandet och tjänsten samt den
    personliga kontakten med personen
  • Ove K
    Ove K skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Vi får se om ett tag hur det blir, jag kan inte säga ännu om jag är nöjd. Mvh Ove K
  • Göran R
    Göran R skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Jag har bara positiva erfarenheter, bra service, trevlig personal.
  • Kaj K
    Kaj K skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Snabbt, vänligt och effektivt bemötande
  • Kai H
    Kai H skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Hej!
    Mycket blandad erfarenhet med lutning åt det negativa hållet!
    Arbetet av den tekniker som installerade och rengjorde får OK med följande kommentar:
    - Företagets policy att kunden själv ska ta bort plasthöljet på kåpan när den är installerad är inte acceptabelt. Borde göras före installation!
    - Det höga ljudet när man går från läge 1 på matfläktens spjäll till normalläge är irriterande!
    Sedan kommer vi till den verkligt negativa erfarenheten av företaget! Jag kontaktade Varmt & Skönt i början av april och fick inget svar. Mailade efter 14 dagar och fick löfte om besök av tekniker. Han anlände 26 april och konstaterade att såväl fläktmotor på taket som fläktkåpa måste bytas. Fick offert samma dag vilken jag också samma dag bekräftade. Sedan dröjde det till 1 juni innan nästa tekniker anlände för att utföra arbetet. Då visade det sig att den beställda kåpan inte fanns med i leveransen. Byte av fläktmotor och rengöring utfördes med löfte om att kåpan skulle installeras några dagar senare.
    Detta gjordes dock inte förrän den 22 juni!
    Detta tycker jag är oerhört dåligt av ett seriöst företag! Helt oacceptabelt med mer än två och en halv månads leveranstid med tanke på den höga kostnaden!
    Vänliga hälsningar
    Kai Honnér
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Kai H
    Hej Kai
    Tack för din feedback!
    Vi ber om ursäkt att du hamnade i kläm gällande den långa leveranstiden.
    Hör gärna av dig till vår support avdelning så kan dem kolla närmare på ditt ärende.
    support@varmtochskont.se alt 087151640
  • Maj Alice E
    Maj Alice E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Vi fick ett mycket bra bemötande och tjänsten utförd.
  • Jenny Carlsson C
    Jenny Carlsson C skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra, man kände sig lite oerfaren inom området...och som man missat en viktig del i livet.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    De hörde av sig direkt efter intresseanmälan och kom och utförde efterfrågad service ett par dagar senare. Servicen verkar också ha utförts på ett bra, professionellt sätt. Snabb och bra service således!
  • Siv N
    Siv N skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    En mycket trevlig tekniker som var här och gick igenom vår ventilation. Han var i mina ögon noggrann med arbetet och var noga med att göra rent och snyggt efter sig.
  • Ingela S
    Ingela S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Installationen för 3 år sedan gick utmärkt, bra informaton fick jag av trevlig personal. Luftvärmepumpen har fungerat utmärkt.Jag är mer än nöjd.
    Däremot trodde jag att 3 års kontrollen ingick i priset, vilket kanske var något luddigt formulerat.Köpte genom kampanj från Vattenfall.
    Dessutom väldigt kort förfallotid på serviceräkningen,10 dagar.Jag hade 4 dagar på mej att betala räkningen då posten ibland är försenad i Stockholm.
  • GÖRAN E
    GÖRAN E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Ni skickade påminnelser flera dagar innan både via SMS och email. Att det var viktigt att vi var hemma mellan 8-12 annars blir vi debiterade extra.

Själva kommer ni EN TIMME FÖRSENT, utan att meddela alls eller någon ursäkt.

Jag ringde er växel för att fråga vart ni tagit vägen. Bokningen var stäng (alt 2), Alt 1 växeln gav ett felmeddelande och på supporten svarade ingen alls.

Jag ringde då er VD Stefan Nero, han skulle ringa tillbaka men återkom aldrig.

Känns symtomatisk från er sida!

Fakturan kom dock snabbt, utan några som helst korrigeringar för att ni kom sent till oss!
    2017-06-22 Varmt & Skönt svarar GÖRAN E
    Hej Göran,

Jag har kollat på ditt ärende och vi ber om ursäkt för förseningen!

Har du några funderingar så är du välkommen att höra av dig till vår supportavdelning, support@varmtochskont.se

Glad Midsommar!

• Pär B
    Pär B skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Utmärkt hela resan... Från första kontakt till utförandet 😊
  • Britt-Marie H
    Britt-Marie H skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra service. God Uppföljning. Byte av fläktmotor behövdes, vilket är beställt.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Dålig respons innan servicen, svarade inte på mejl.
    Servicen utfördes perfekt och killen som kom var väldigt trevlig och proffsig.
  • Anita G
    Anita G skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra. Det enda klagomålet jag har är alldeles för långa svarstider i telefon.
  • Doris J
    Doris J skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Installationen gjordes snabbt och bra. Snyggt jobb både på insidan som utsidan av huset. Trevliga installatörer.
  • Karianne S
    Karianne S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande och väl utfört uppdrag
  • Mats J
    Mats J skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    En till mötesgående trevligt bemötande Personer jag träffade hos er ..Fler skulle va med på erat tåg ,,,Jag är själv egen företagare så jag vet hur man ska serva o vara trevlig som ni,,,
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Proffisionell och trevlig, hög service nivå! Som kund är jag väldigt nöjd och fick svar på alla mina frågor och bra utfört atbete. Allt har fungerat perfekt från beställning, offert, bokning, utförande.
  • Björn N
    Björn N skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Bra bemötande. Bra besök vid information och genomgång.
    Men svårt/ omöjligt nå företaget
    För tidsbokning. Receptionen svarade aldrig, återkom långt senare på annan telefon varför kontakten fördröjdes.
    Bra information av mekanikern som såsmångiom kom. Lämnade rent och snyggt
  • Olle B
    Olle B skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Han lämnade skräp kvar i båda toaletterna och i köket,
    pratade mer i telefon än vad han jobbade.
    Och fläkt skåpet låg på golvet när jag kom hem så det fick jag montera tillbaka själv.
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Olle B
    Hej Olle,

Tack för din feedback!
    Det står i vår arbetsbeskrivningen att vi grovstädar, vilket betyder att vi inte tar med oss skräpet men vi ska självklart lägga ihop allt skräp på ett bra sätt.

Våra tekniker monterar inte designkåpor/kökskåpan då många inte är servicevänliga, med risk för skador på produkt och material.

• KURT S
    KURT S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande.
    Teknikerna som utförde jobbet var trevliga och kunniga.
    Jag känner mig nöjd med resultatet.
  • Bengt Ola T
    Bengt Ola T skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mats Åkerlund har gjort ett BRA jobb hos oss, jättetrevlig kille. Han vill vi anlita om det blir fler jobb här i huset från varmt och skönt. M.V.H. Bengt-Ola och Siri 👍
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Inte helt enligt förväntningarna eller det säljaren lovade vad som skulle ordnas
    Dubbeldebiterar utkörningsavgifter även fast grannarna besöks samma dag
    2017-06-26 Varmt & Skönt svarar Mattias W
    Hej Mattias,
    Kontakta gärna vår supportavdelning och berätta vad säljaren har lovat dig så hjälper dem dig.
  • Tommy W
    Tommy W skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    En mycket trevlig person som servade vår värmepump. Professionellt arbete blev utfört.
    Mycket nöjd.
  • Peter S
    Peter S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Utbytt rör slängdes i soptunnan.
    Ej ok då soporna sorteras och måste ligga i påsar.
    3000 kr för en timmas jobb borde ge marginal att ta med utbytt matreal tillbaks.
    2017-06-27 Varmt & Skönt svarar Peter S
    Hej Peter,
    Det står i vår arbetsbeskrivningen att vi grovstädar, vilket betyder att vi inte tar med oss skräpet tillbaka.
    Vi får be om ursäkt för att teknikern slängde rören i soptunnan.
    Med vänliga hälsningar
  • SYLVIA G
    SYLVIA G skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Mycket nöjd med bemötandet, informationen och arbetet.
  • Margareta Å
    Margareta Å skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Trevligt bemötande samt bra att han hade inneskor att byta mef
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Snäll och vänlig service. Dyrt.
  • Nils Erik S
    Nils Erik S skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Några veckor innan ventilationskontrollen genomfördes kom en man hit och besiktigade vårt system. Han tittade i badrummet och toaletten och menade att systemet behövde rengöras. Men han noterade inte alls hur vårt system med värmepump och värmeåtervinning fungerade vilket ledde till att den som några veckor senare skulle göra jobbet inte hade en aning om tekniken. Han gjorde ett bra jobb men det hade säkert gått mycket lättare om den som gjorde besiktningen också beskrivit hur vårt system ser ut och hur det fungerar. Han var nog mest intresserad av att få en beställning.
    Den tekniker som senare gjorde kontrollen fick hålla på till klockan 20 innan allt var klart och det var nog inte så roligt varken för honom eller oss.
    Vi har gett tre "stjärnor" som betyg och helt beroende på att teknikern gjorde ett bra jobb vad vi kan förstå och att vi fått ett mycket bra protokoll.
    Men vi är mycket tveksamma till firman Varmt&Skönt och hur deras personal uppträder. Det är också underligt att vi som kunder ska göra vissa förberedelsejobb som t.ex. att montera ner fläktkåpan över spisen. Det är mycket märkligt att det inte ska ingå. Vi hade inte gjort det eftersom vi är gamla och sjuka och fick då frågan om vi inte hade några barn, barnbarn eller bekanta som kunde hjälpt oss. Så tycker inte vi att en entreprenör får uppträda.
    2017-06-20 Varmt & Skönt svarar Nils Erik S
    Hej Nils Erik!

Tack för din feedback.
    Vi beklagar att vår konsult missade att anteckna hur ert system är uppbyggt, värmesystem och återvinningssystem skall normalt också vara noterat i protokollet.
    Det glädjer oss att höra att teknikern utförde ett bra jobb!

När det kommer till förberedelserna så ber vi alltid kunden att göra fläktkåpan/kryddhyllan åtkomlig och frilägga ytor inför arbetet med att byta köksslangen mot imkanalen.
    Det finns olika typer av köksfläktar och designkåpor och många är inte servicevänliga med risk för skador på produkt och material.

• Stefan G
    Stefan G skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Det är det sämsta företag jag varit med om,påbörjade arbetet hos oss i jan kom och gjorde färdigt igår fördjävligt dåligt dom orka inte ens höra av sig vi har inte haft nån fläkt på 6 mån fy fan
    dom kan ju glömma att dom ska ha betalt för jobbet.
    2017-06-20 Varmt & Skönt svarar Stefan G
    Hej Stefan,

Vi ber om ursäkt för att du fick vänta en längre tid.
    Vi vill gärna komma i kontakt med dig, vänligen mejla vår supportavdelning support@varmtochskont.se .

Genny, Varmt och Skönt AB
  • Torbjörn W
    Torbjörn W skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Helt perfekt ! Mycket bra o snyggt skött, o väldigt bra resultat 👍😀
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Huset har blivit varmt och skönt!
  • Johan J
    Johan J skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt
    Teknikern hade fått fel arbetsinstruktioner från arbetscentralen och trodde att han skulle göra service på varmvattenberedaren istället för luftvärmepumpen.

Teknikern var mycket noggrann och instruerande och utförde servicen väl.

Jag tycker dock att tilläggsbeställningen för att montera 4 fjädrar som tog 10 minuter att utföra blev väldigt dyrt.
    Det kostade 1 timmes fakturering.
  • Jan W
    Jan W skrev om Värmepumpar en del av Varmt & Skönt
    Mycket bra bemötande och service,trevlig och bra montör.
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Ventilation en del av Varmt & Skönt