Västra Götalands Tak AB

Västra Götalands Tak AB

Ring 036-30 88 44 vgtak.se
4.0

Välkommen till Västra Götalands Tak AB! Vi på Västra Götalands Tak AB har varit med i branschen i över 25 år och kan hjälpa dig med allt från kompletta takläggningar, takrenoveringar och måleriarbeten till mögelsanering, solenergi, byggarbeten och mycket mer. Med fast pris och mycket bra garantier kan du vara trygg när du...

59 omdömen om Västra Götalands Tak AB

Timo Juhani P
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Reco tror på värdet av uppriktiga omdömen från riktiga kunder. En bild kopplad till ett omdöme kommer att öka trovärdigheten av omdömet.

Jakir Allt Inom Måleri AB
4.8/5 i betyg av 117 omdömen 4.8 av 117 omdömen

Målning av hall o vardagsrum. Väggar, tak, dörrar o karmar. Det blev jättefint!! Noggrant utfört. Offerten stämde med räkningen för arbetet.

Camilla L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Riktigt oseriöst företag som påstår att dom ska komma med uteblir. När man säger att dom faktiskt får utföra det arbete som lovat säger dom att det finns 64 andra ställen dom prioriterar. Tips till er: sluta säga saker som ni inte håller riktigt skämt.

Kristoffer L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Kan bara varna för det här företaget med före detta kåkfararen Rickard Hellström och andra bedragare, baserade i Jönköping. De lurar människor på pengar, framför allt äldre. Offerterna innehåller inga fasta prisuppgifter utan massa svammel och vaga formuleringar. Sedan skickar de hutlösa fakturor utan specifikationer. Sedan gör de inte klart arbetet, och gör sig väldigt svåra att få tag på. Detta företag borde ha näringsförbud, Hellström har miljonskulder hos kronofogden

Maria L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Vill rekommendera västra götalandstak då dom utförde mitt nya tak i Markaryd . Proffsigt utfört av duktiga takläggare och plåtslagare bra kommunikation från början till slut .

Hans Viktor S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Varning för oseriöst företag. Hade en väldigt dålig erfarenhet av Västra Götalands Tak AB. Bokade tid för att lokalisera/åtgärda takläcka. Fick tid 2 dagar senare. Blev uppringd av deras takläggare Rickard en stund innan avtalad tid. Sedan gick han under jorden. Kom ingen takläggare och jag fick inga besked trots att jag sökte Rickard flertalet gånger. Pratade även med personal på kontoret men fick ingen återkoppling därifrån heller. Ringde dagen efter från annat nr till Rickard som då svarade. Han sa att de skulle lösa...

Malin S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Vi är mycket nöjda över hur denna firman arbetade effektivt , var lyhörda , noggranna , tålmodiga, bred erfarenhet/ kunskap och tog sig tiden att lyssna på våra önskningar trots att vi ändrade oss i sista sekund om vilken typ av tegelpannor vi önskade. De var mycket professionella och de uppfyllde samtliga krav. Vi därför tagit beslutet om att anlita dessa för takbyte på vår sommarstuga i Smögen. Man får de man betalar för och med västra Götalands tak fick vi allt från första samtalet, till offerten, till trevligt bemötande,...

Erik A
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Avråder starkt från att anlita denna firman. Min firma har samarbetetat med dem under ett års tid.. vi slutade få betalt av dem och valde ändå att fortsätta jobba ihop. Dem betalade våra fakturor lite när dem ville och när vi påpekade det sa dem att vg har utgifter å de måste vi förstå.. idag har vi nästan skiickat 1 miljon till kronoffogden. Dem påstår då att kunderna vi jobbat för är så missnöjda så dem har ej betalt. Vi har mejl från alla kunder vi utfört jobb för. Där dem bekräftar att dem varit väldigt nöjda med oss...

Louise P
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Får inget svar när man ber om hjälp med bl.a. plåt!

Thomas B
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Utfört ett fint arbete, bytte tak för både mig och min son.

Christina B
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Proffsigt utfört arbete med tydlig kommunikation kring planering och utförande.

Patrik P
Skrev om Västra Götalands Tak AB

bra kontakt med ansvarig samt väldigt behjälpliga vid frågor.

Ann-Louise K
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag är mycket nöjd med västra Götalands tak. Trevlig bemötande.Dom gjorde ett väl utfört arbete (TAK) med hög kvalitet. . Arbetet utfördes enligt tidsplanen på en professionell nivå. Jag är helt enkelt mycket nöjd och rekommenderar absolut detta företag .

Daniel Jan Sebastian K
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Fantastiskt bemötande av proffs. Vi anlitade företaget för nytt tak på både stall och hus på gården och fick en noggrann genomgång av teamet innan påbörjandet vilket kändes tryggt. Resultatet är bättre än förväntat. Stort tack! Nu sover både jag och hästarna gott om nätterna.

Frida Marielle K
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag vill starkt avråda från detta företag. De lade om mitt tak på mitt hyreshus, plötsligt fick jag ett samtal om att jag skulle få en kostnad utöver offert på 350 tkr pga att de behövde byta ”ruttet” virke i undertaket. När jag skickade dit en person som skulle vara min second opinion vände de 180 grader och sa att det bara var några plankor som behövde bytas. Bad då om exakt pris innan de påbörjar extraarbetet, det fick jag inte. Sa då att jag antar att det inte blir någon merkostnad eftersom ni inte specificerar. Några...

Svar från Västra Götalands Tak AB

Hej Marielle! Vad tråkigt att höra att ni varit missnöjda med vårt arbete. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för vidare diskussion i ärendet. Ni är välkomna att kontakta reklamtionsansvarige så vi kan ta det därifrån, stefan@vgtak.se. Hoppas att höra ifrån er snart. Allt gott /Med vänliga hälsningar Västra Götalands Tak

Jan Anders K
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Har anlitat Västra Götalands Tak AB för takbyten på två hus, ett med betongpannor och ett med falsad plåt. Komplicerade tak i dessa sammanghang. Mycket nöjd med deras arbeten och deras bemötande och hjälpsamhet. De är angelägna att göra kunden nöjd och de står för vad de lovar. Jag kan utan vidare rekommendera detta företag.

Sebastian Q
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag hade några killar från Västra Götalands Tak hemma för att byta vindskivorna på huset. Arbetets utfördes helt enligt önskemål med ett trevligt bemötande och bra resultat från de som utförde arbetet.

Johan B
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Trevligt bemötande från start till mål. Arbetet gick snabbt och blev klart före utsatt tid. Det som överträffade mina förväntningar var att det hela tiden var städat där dom arbetade. Mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera detta företag till andra.

Christoffer L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Får de snabbt gjort och trevligt bemötande

Maria L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Vi tackar för ett fint och utfört arbete på vårt tak som var av eternitplattor som sanerade samt monterade ny råspont med ny läkt och nya benders candor . Vi rekommenderar detta företaget till andra / Maria kaplansgatan i Markaryd.

Niklas J
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Är väldigt nöjd med arbetet som utfördes på mitt tak. De bytte takpannor och de rev även undertaket och byggde upp det igen. De gjorde allt som jag bad om och det levde upp till mina förväntningar. Jätte trevlig personal och hantverkare. Jag kan verkligen rekommendera dem!

Emilia A
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Välj ett annat bolag! Tog tre månader och inte tre dagar. Hopplös kommunikation med bolaget. Skräp som blåste runt på hela gatan. Spik, skruv och vassa metallklipp i hela trädgården vilket resulterade i två barn på sjukhus med skadade fötter och punktering på bilen.

Svar från Västra Götalands Tak AB

Hej Emilia! Vad tråkigt att höra att ni varit missnöjda med vårt arbete. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för vidare diskussion i ärendet. Ni är välkomna att kontakta reklamtionsansvarige så vi kan ta det därifrån, stefan@vgtak.se. Hoppas att höra ifrån er snart. Allt gott /Med vänliga hälsningar Västra Götalands Tak

Bengt O
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Proffsigt arbete. Fantastisk städning (vi hittade inte ens en spik). Mycket bra kontakt med Sebastian och co. Har redan rekommenderat Vgtak till andra. Tack för ett väl utfört arbete med totalt takbyte hus och garage.

VERONICA O
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag ger botten betyg på dessa då de inte ens dyker upp på en tid som vi bokat med de. Ringde och fick en tid samma vecka, de dök inte upp. Mailade företaget som påstod att de hade bokat veckan efter. Men de dök inte upp då heller trots avstämning med datum och klockslag. Riktigt dåligt.

Håkan N
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Det var ett bra bemötande och ett bra pris. Verkligheten blev bättre än vad vi trodde med ett nytt tak .

Elisabet F
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Trevligt bemötande från början till slut. Snabbt, från beställning till färdigt tak. Taket kunde inte bli finare.

Johan W
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Från första dagen vi mötte säljaren, fick vi ett bra bemötande. Bra genomgång om arbetets utförande och arb.tid Via Västra Götalands Tak beställde vi även solceller Killarna som bytte tak, var effektiva och duktiga, jobbet gjordes under en vecka. Några dagar senare kom montörerna till solcellspanelerna, som utfördes på 3 dagar

Christina J
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Företaget har lagt nytt tak på vårt hus. Professionella från början till slut! Engagerad och yrkeskunnig personal. Höll ekonomi, tidplan och mycket hög kvalitet på arbetet.

Jan L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Mkt bra kvaliet. Viktigt också att de kommer när de lovat. Lätta att få tag på

Roland O
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Proffsigt och vänligt bemött Vi hade ingen tidigare kontakt eller erfarenhet från branschen och kände oss kanske lite osäkra. Vid kontakt med företaget började emellertid osäkerheten släppa. Företaget överträffade således våra förväntningar med råge. Vi köpte alltså en takomläggning och vårt slutomdöme är att vi är väldigt belåtna med slutresultatet och snabbheten. Allt gick på en vecka och bemötandet var hela tiden klart, korrekt, pålitligt och vänligt. Alltså högsta betyg Med vänlig hälsning Roland

Samuel L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Takbyte med nya tegelpannor, plåt, rännor, rör, huvar, fotbrädor och vindskivor. Bra kontakt med säljare och väldigt proffsig och tydlig offert. Bra pris och väldigt snabba och duktiga hantverkare. Gjorde under arbetets gång några ändringar och tillägg, enkelt att kommunicera med VG tak och få det som man vill. Är väldigt nöjd!

Ann-charlotte T
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Fick ett bra och seriöst intryck efter första samtal. Vi la om hela taket,med nya fina takpannor, nya hängrännor,stuprör mm,målning av vindskivor, skorstenen kläddes om med ny plåt. Arbetet flöt på fantastiskt bra,och resultatet är vi väldigt nöjda med!! Arbetet blev klart en vecka innan beräknat👍👍 Kan varmt rekommendera VG Tak Hälsningar A-C Thorsson Göteborg

BERNT N
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Ett företag som sätter service och positivt bemötande i framsätet. Dessutom professionellt genomfört jobb.

Fredrik S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Nytt tak ca 400 kvm (pannor, papp o läkt) samt en hel del plåtdetaljer byttes. Mycket nöjda efter ett väl utfört jobb och dom höll utlovad tid på när det skulle bli klart! Mycket proffsigt och säkert!

NATHALIE S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Måste ge detta företaget en guld stjärna för deras utförda arbeten dem har gjort hos mig, jag är super nöjd med allt. Deras personal var professionella både i arbetet och i bemötandet. Rekommenderar detta företaget verkligen och kommer anlita den vid framtida arbeten jag vill ha gjort. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Björn L
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Bytte takpannor och underlag på villan. Snabb och proffsigt utfört arbete som gick på rekordtid (2 heldagar). Trevligt bemötande ihop med prisvärt erbjudande kändes också bra.

Torbjörn S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag fick ett jätte fint tak .Men det dröjde med takplåten , och kunde jag önskat lite bättre återkoppling . Men annars kalas 👍

Peter W
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Ett proffsigt bemötande från första kontakt med säljaren och hela vägen till ett färdigt lagt tak, vi kan verkligen rekommendera detta takföretag , De ordnade även kontakt med ett solcellsföretag som vi också anlitade så allt blev perfekt.

Stefan M
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Har bytt taket. Har från början till slut haft en bra dialog. Är mycket nöjd med arbetet och hur det utförts. I pandemitider så blev det något försenat mot satt tidplan, och det resulterade i att arbetet gjordes delvis innan sommarsemestern 2021 och sedan fortsatte arbetena efter semestern, varpå byggnadsställningar och sopcontainrar blivit stående en längre tid. Förövrigt var det inga problem alls. Bra pris och bra service!

PER A
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Varning! Man bör undvika det här företaget. Beskrivning och pris i offerten stämmer inte med det jobb de utförde! De ut ett kraftigt överpris som de försvarar med den felaktiga arbetsbeskrivningen från offertfasen. Väldigt lång väntetid innan jobbet utfördes, ca 6 månaders väntan för mindre än en dags arbete (eller enligt offerten ca en veckas arbete). Väldigt svåra att få tag på efter att man skrivit på offerten (innan dess gick det hur lätt som helst) för att få reda på status på när de skulle komma att utföra arbetet....

THERESA H gillar detta
Billy F
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag tog kontakt med VGTak då mitt tak läckte, vid skorstenen, och bad om en offert. Förrsäljningschefen på VGTak kom ut för att mäta och kolla på taket, gjorde endast en okulär besiktning av taket, på håll. Klättrade inte upp på stegen för att kolla takpapp, uppbyggnad eller liknande. Offerten såg dock bra ut och de hade tid att ta sig an mitt tak under hösten, och valet föll på att anlita VGTak. Jag blev ”lovad” att bytet skulle ske under hösten 2020, då jag önskade att få bytt det innan vintern för att slippa hinkar...

THERESA H gillar detta
Amanda S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Dom utförde vårt papptak trots det dåliga vädret nu i höst. Kanon nöjd!

Mats Q
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Nytt tak snabbt o bra utfört jobb bara Nån liten detalj på vindskivorna som dröjer o att ställningen är kvar lite länge annars väldigt bra jobb

Jakob O
Skrev om Västra Götalands Tak AB

VGTAK utförde komplett takbyte av lertegeltak inklusive plåtarbeten, vindskivor, stuprör etc. Bemötandet av säljaren var mycket professionellt och snabbt och smidigt, vi avtalade tid då han kom och tittade på taket och vi fick kort därefter en offert enligt överenskommelse. När arbetet sedan kom igång så var det ett helt arbetslag som kom och väldigt snabbt och effektivt plockade ner det gamla taket och fick på ny papp och läkt. Mycket trevlig och kompetent arbetsledare som skötte kommunikationen mot oss. Arbetet med att...

Claes H
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Svårt år med svårigheter att få till allt i tid. 3 månader tog projektet. Tider har lovats men har varit svårt att få till och anledningen är troligen Covid-19. Jag berömmer mer än gärna Tomás och Jonny. Trevliga killar som gjort ett bra jobb. Tyvärr har de åkt mellan olika jobb som gjort att projektet dragit ut på tiden.

IDA B
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Är jättenöjda med vgtak. Bytte från eternit till bandtäckt plåt, så rätt omfattande jobb och en hel del byte av råsponten. Riktigt fint hantverk av plåtslagaren. Tog in många offerter och vgtak var prisvärda. Vid vår externa besiktning hade besiktningsmannen inget att anmärka på ⭐️👌🏻

Hej Ida vi tackar för ert fina omdöme du ger oss. Det glädjer oss . Mvh vgtak

Linda W
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Fantastisk service och kunnig personal!

Betania K

Takreperation som gjordes till 100 procent alla kategorier .super

Felicia H
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Tack så mycket VgTak för ert fina arbete! Proffsigt gjort in i minsta detalj

Willy O
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag köpte ett komplett takbyte av V G Tak AB. Jag blev väl bemött och jobbet utfördes på ett effektiv och bra sätt, kan varmt rekommenderas!

Cecilia S
Skrev om Västra Götalands Tak AB

Jag rekommenderar Västra Götalands tak. De är trevliga och kunniga och gjorde ett jättebra jobb med takomläggningen på mitt hus. Ett stort tack till allihop och ett speciellt tack till plåtslagaren i gänget som med stor omsorg om detaljerna färdigställde det sista.

Svar från Västra Götalands Tak AB

Tack för ditt fina omdöme Cecilia. Och tack för förtroendet vi fick att hjälpa er med ert nya tak. / Västra Götalands Tak