Alla kategorier Trädgård Västra Götaland Bollebygd Västsvenska Trädspecialisten

Västsvenska Trädspecialisten, sid 2

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd — Visa karta

På Västsvenska Trädspecialisten är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd samt annan trädgård, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 12 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 173 kunder tycker om Västsvenska Trädspecialisten

• Leif K
    Leif K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi är imponerade av Västsvenska Trädspecialisten.
    Snabbt, effektivt och bortforsling av nedtaget träd.
    Från ankomst tillavgång 2 timmar för nedtagning och bortforsling av två stora träd. Hela operationen genomfördes med stor precision och kvalitet. Fantastisktbemötande mot oss som kund. Läs mer
  • Bygga B
    Bygga B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bäst på gulerot hele dan. Levererar gulerot i alla lägen. Bäst i test på gulerot. Genomtrevlig med snygga välskötta gulerotsgaddar. Läs mer
  • Ingegerd M
    Ingegerd M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra från början til slut. Jag köpte trädfällning av dem. De svarade snabbt, kom snabbt, gav ett bra och tydligt pris, utförde arbetet snabbt, och såg till att städa upp enligt överenskommelse. Läs mer
  • Jonatan G
    Jonatan G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kunnig arborist som skötte både konsultation och fällning (stor björk i svårt läge) mycket bra.

Är själv företagare inom en någorlunda besläktad bransch, och inom avancerad trädfällning finns det många som vill men inte kan (det är fräckt att klättra i träd med motorsåg). Fallande träd kan vara farliga på riktigt, och då vill man anlita ett proffs. Det är jag övertygad att man gör om man anlitar detta företag! Läs mer
  • Mölndals P
    Mölndals P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra, snabbt och effektivt. Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt o effektivt jobb. Inga konstigheter. Läs mer
  • Lennart T
    Lennart T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    fått hjälp vår 130 år gamla allé som drabbats av almsjuka.
    bra stöd vid våra kontakter med Länsstyrelsen för att få tillstånd.
    proffsigt och vänligt bemötande.
    arbetet utfört effektivt med minsta möjliga störningar.vi var helnöjda. Läs mer
  • Åke G
    Åke G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bemötandet var gott, men med tanke på det lilla och enkla jobbet var priset för högt. Läs mer
  • Tiina N
    Tiina N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt bemötande, de var snabba på återkoppling och kontroll av arbetets omfattning. Dagen därpå var arbetet inplanerat.
    Vi fick hjälp med nedtagning av två träd, vedkapning, häckklippning samt beskärning av träd och bortforsling .
    Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Ida F
    Ida F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt hjälp med svåra träd att fälla. Snabba och grymma killar. Inget annat än super nöjd!! Remomenderas starkt!! Läs mer
  • Nina V
    Nina V skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt svar, kom på två dagar och åldersbestämde vår björk. Väldigt trevligt bemötande och så proffsiga! Läs mer
  • Finn R
    Finn R skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenfirma, proffsigt bemötande hela vägen från offert till beskärning av en jättetall. Läs mer
  • Janne L
    Janne L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fantastiska killar.Jobbade mycket proffsigt.
    REKOMMENDERAR företaget vid trädfällning. Läs mer
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Positivt och professionellt och arbetet sköttes väldigt bra. Läs mer
  • Berit D
    Berit D skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vi fick hjälp att ta ner en mycket stor gran. Trevligt bemötande hela tiden. Vi behövde inte vänta länge på att få jobbet gjort och det gjordes snabbt och bra. Allt städades upp och fraktades bort utan problem. Även stubbfräsningen gjordes bara ett par dagar senare, och även det blev mycket bra. Läs mer
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd och trevlig kille och ett bra pris . Som jag kan rekommendera. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb och bra service !
    Återkoppling och bra svar på frågor som jag hade efter det att jag fått min beställning utförd Läs mer
  • Britta G
    Britta G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Toppenbra! Smidigt och proffesionellt! Läs mer
  • Urban E
    Urban E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    mycket bra, genomförde till fullo träd- och busknedtagning enligt beställning Läs mer
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Vid storm runt nyår 2015-2016 så hade en gran blåst ner på tomten. Jag kontaktade många, bland annat Västsvenska Trädspecialisten, för att såga ner granen får bortforsling, men de kunde göra jobbet snabbast och till bra pris. Det gick snabbt och effektivt. Jag var inte hemma under arbetet, och jag fick fakturan innan jag ens märkte att granen var nersågad. :-) Läs mer
  • Ylva P
    Ylva P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag minns inte hur jag hittade VST men när jag hade bestämt att de skulle hjälpa mig gick allt som på räls: De sågade ned två träd i besvärliga lägen på nolltid, frågade om jag ville ha den kapade, verkställde detta samt flyttade bitarna till ställen där de kunde ligga Läs mer
  • Ida H
    Ida H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Kontakten med företaget fungerade bra. De kom utsatt tid och levererade enligt överenskommelse samt tog med sig allt skräp efteråt. Läs mer
  • Michael W
    Michael W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Ansning av två träd på vår gård i Brf Utanverket, Kastellgatan 19, Göteborg Läs mer
  • Inge S
    Inge S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Uppdrag: Prisuppgift och fällning av träd i kompliserat läge på fritidstomt.
    Snabb återkoppling efter mailkontakt. Personlig telefonkontakt med VTS på plats.
    Snabbt besked med prisuppgift. Utförande med god mariginal inom överenskommen tid och med mycket gott utförande. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och proffsig hantering då ett trä i oväder la sig mot vårt hus Läs mer
  • Lotta J
    Lotta J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabb återkoppling och trevligt bemötande. Läs mer
  • Julia M
    Julia M skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra bemötande. Borttagning av träd. Björkstammen som vi ville ta hand om själva, sågades upp i hanterbara längder som lades snyggt på tomten. Resten tog de med sig. Dock tog det några dagar mellan nedsågning och hämtning. Läs mer
  • Göran K
    Göran K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt arbete. Snabbt och rent efter dom. Läs mer
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffesionellt och snabbt utfört arbete vid fällning av tre större björkar på vår tomt. Gjorede precis det vi kommit överens om, bortforsling av ris samt kapat stammar till lagom längd för vidare klyvning. Snyggt och prydligt. Läs mer
  • Mathias W
    Mathias W skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevliga, professionella och snabba. Lite dyra. Läs mer
  • Louise F
    Louise F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket nöjd! Trevliga, lyhörda för våra önskemål, resultatet bra, snabba att svara. Återkommer när det behövs! Läs mer
  • Urban I
    Urban I skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket snabba å kompetenta röjde upp å jorde snyggt efter dom tagit ner en stor ek. Läs mer
  • Mårten G
    Mårten G skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Utmärkt bemötande och utfört uppdraget på bästa sätt. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Det var lätt att få kontakt via telefon och sedan via deras hemsida. Jag fick hjälp att frakta bort trädstammar och grenar snabbt och enkelt. Jag skulle gärna anlita dem igen. Läs mer
  • Erling H
    Erling H skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt och bra arbetat tog med sig allt spill till ett bra pris Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Proffsig, snabb och ett utmärkt resultat! Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Gjorde ett bra prisvärt arbete, kanske kunde upplevas som lite vårslig med motorsågen, men han hade nog kåll... Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Nedtagning av två stora björkar samt stubbfräsning. Allt fungerade bra. Läs mer
  • Per T
    Per T skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra bemötande och mycketbra utförande av tjänsten ,trädfällning som jag beställde. Läs mer
  • Hans J
    Hans J skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Bra bemötande, effektivt arbete, väl utfört Läs mer
  • Emma L
    Helt utmärkt !

nedtagning av träd samt bortforsling,fint bemötande . Läs mer
  • Carina N
    Carina N skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Trevligt och snabbt bemötande. När vi bodde i Hisings Backa fick vi hjälp med att klippa Rhododendron och ett annat träd framför entrén. Vi har varmt rekommenderat Västsvenska Trädspecialisten till vänner som bor i Guldheden som också är mycket nöjda. Läs mer
  • Bosse A
    Bosse A skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Mycket bra utfört arbete.
    Finns inget att klaga på. Läs mer
  • Bruno S
    Bruno S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Funkade bra bra utfört och tiden från beställning till dom kom var bra Läs mer
  • Lars Göran F
    Lars Göran F skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Snabbt, effektivt, utmärkt! Trädet fällt, uppsågat och klart på nolltid! Läs mer
  • Jan-ola L
    Jan-ola L skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag fick ett trevligt bemötande redan i telefonen. Jag hade en hög gran som jag behövde ha bort, men den måste fällas i sektioner eftersom det inte fanns plats att fälla granen hel. Detta fixade dom utan problem. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Jag tog kontakt med mikael när jag skadade mig i benet, jag hade tagit åt mig att ta ner träd på en tomt i centrala Sandared och då rekommenderade jag mikael åt paret som bodde där, de ville att jag skulle ta kontakt med honom och han kom och tittade på träden, gav ett pris och de antog priset genom mig. Han gjorde ett snyggt arbete både med klättringen, när han tog av grenarna och han behövde inte ta det bit för bit, utan fällde trädet vanligt. Läs mer
  • Anton K
    Anton K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Beställde trädfällning inkl. bortforsling och stubbfräsning. Fantastiskt smidigt och snabbt genomfört från första kontakt till genomfört arbete. Rekommenderas varmt! Stort plus var att vi inte behövde vara hemma när träden skulle fällas vilket uppskattas enormt. Läs mer
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Västsvenska Trädspecialisten
    Fick hjälp med fällning av ett dussin träd som stod nära fastigheten. Mycket professionella och hjälpsamma, allt gick som det skulle. Bra städning på tomten efter vad de tog ner. Extra plus för miljötänket att använda alkylatbensin! Läs mer

Övre Skräddaregårdsvägen 8, 517 37 Bollebygd