Välkommen till Vattenreningsexperten!

Vi på Vattenreningsexperten har många års erfarenhet inom vattenrening och vattenfiltrering.

Vattenrening och vattenanalys till ditt befogande. Vattenrening är så mycket mer än bara vattenfilter. Vi hjälper dig som har brunn att göra vattenanalyser, regelbundet eller enstaka analyser. Vi skräddarsyr vattenreningen precis så som du vill ha den.

Genom att först göra ett kostnadsfritt hembesök kommer vi fram till bästa lösningen tillsammans. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor!

Läs vad 27 kunder tycker om Vattenreningsexperten 2

2022-12-06 Verifierad kund
    Bra service, bra bemötande, bra pris! Problemlösningsorienterade och snabba
    2022-12-05 Verifierad kund
    Effektiva och snabba. Alltid tillgängliga för frågor.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Trevligt, snabbt och kunnigt bemötande!
    Väldigt snabb installation (2 timmar) och fantastisk kristallklart vatten utan lukt efteråt!
    De hade tid för Installationen av kombivattenfilter + UV-lampa snabbt efter det första samtalet!
    Rekommenderas varmt!
    2022-11-12 Verifierad kund
    Bra service med vattenprov, bra diskussion om olika lösningar.
    Snabb leverans och installation av nytt kalkfilter.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Vi köpte ett filter för att ta bort uran och kalk. Vi visste redan innan provtagningen att vi hade höga värden.
    Bemötandet var väldigt bra och installationen var enkel men vi saknar fortfarande provsvaren från dem.
    2022-11-09 Verifierad kund
    trevligt och professionellt bemötande.
  • Lars L
    skrev om Vattenreningsexperten
    2022-11-08 Verifierad kund
    Beställde ett kombifilter Kalk/Humus i början av November 2021. Efter första samtalet var dom snabbt på plats för att se vilket filter jag behövde.

Vi bestämde dag för leverans och montering några dagar senare och allt gick smärtfritt och jag märker en betydligt bättre skillnad på vattenkvaliteten nu mot innan. Jag kan varmt rekommendera detta företag! Lars/Värmdö
    2022-11-06 Verifierad kund
    Snabb hantering, tydlig information, marknadsmässiga priser och trevlig personal
    2022-11-06 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande
    Tog kontakt samma dag, Kom förbi och löste vårat problem veckan efter.
    2022-11-01 Verifierad kund
    Snabb och bra feedback.
    Bra bemötande, trevlig säljare
    Blev tvungen att köpa en avhärdade och väntar nu på en genomgång
    2022-10-13 Verifierad kund
    Snabbt och trevligt agerande för installation av uranfilter.
    2022-10-12 Verifierad kund
    Väldigt bra service. Vi fick hjälp fort med både vattenprov och installation av vattenfilter. Trevlig och kunnig tekniker som tog sig tid att svara på frågor som dök upp. Kan verkligen rekommendera vattenreningsexperten!
    2022-10-05 Verifierad kund
    Snabb och smidig service! Kom ut en sen fredagseftermiddag 👍
    Kul att vi lyckades hitta en modell av avhärdare som fick plats. Det var trångt men finns det hjärterum…
    💦
    2022-10-03 Verifierad kund
    Vi köpt en vattenrenings pump för kalk. Det var mellanstora för ca 25000kr.
    Vi blev proffesionellt bemötta med stor kunskap och lyhördhet, rätt man på rätt plats.
    Hej Hannes,
    Kul att vi hittade den perfekta storleken av avhärdare till er.
    Njut nu av en kalkfri vardag
    2022-10-02 Verifierad kund
    Super nöjda: från offert till komplett installatio
    Hej Monika,
    Vi är så glada att kunna ge er ett kalk och humusfritt vatten och med bättre tryck.
    Kul att ni är så nöjda
    2022-09-30 Verifierad kund
    Bra bemötande, bra service. Angelägen om att det skall bli bra för kund och flexibel i dialogen.
    Hej Niklas,
    Vi är tacksamma för fortsatt förtroende och kommer snart och installerar
    de sista åtgärderna för ett perfekt vatten
    2022-09-29 Verifierad kund
    Efter ha blivit erbjuden ett gratis vattentest blev jag kontaktad för ett hembesök under helgtid som passade mig. Vattenreningsexperten rekommenderade ett vattenfilter för att få bort järnet ur vattnet. Snabb och smidig leverans och installation som anpassades efter mina behov. Väldigt snabbt och servicemindigt bemötande från leverantören gjorde inte det hela sämre.
    Hej Lennart,
    Kul att ni är nöjda. Vi finns här om ni behöver mer hjälp framöver
    Allt gott
    2022-09-26 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och installation.
    Rekommenderas.
    Tack för de fina orden Christian!
    Hör av er om ni behöver mer hjälp framöver
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Bra bemötande på alla sätt. Snabb installation.
    Nu väntar vi bara på provresultaten efter filterinstallation för nitrat och uran.
    Hej,
    Resultatet av er nya vattenanalys bör blir klar i slutet på denna veckan och ni har som ni vet
    vår garanti på att ert vatten är utan anmärkning på Nitrat och Uran.
    Stort tack igen för att ni rekommenderade oss till era grannar också.
    Mycket uppskattat!
    2022-09-23 Verifierad kund
    Toppen! vi hade fyra ggr mer än rekommenderad kalkhalt i vattnet. efter installation av avhärdare var vattnet kalkfritt på ett par dagar! Bra service, trevligt bemötande uppföljning efter en vecka. vi är supernöjda👍
    Tack för detta och tack igen för att ni rekommenderade oss till era grannar också.
    Mycket uppskattat!
    2022-09-22 Insamlad av företaget
    Bra jobb bra bemötande ny vatten rening
    Hej Torbjörn,
    Kul att er nya vattenrening funkar så bra!
    Vi finns här när ni behöver oss
    2022-09-15 Verifierad kund
    Snabbt, enkelt och höll sig till offerten.
    Hej! Tack för de fina orden, allt gott :) Vattenreningsexperten
    2022-08-27 Verifierad kund
    Vi köpte UV-filter plus installation av densamma. Snabb återkoppling och fixat på ett professionellt sätt av trevlig servicetekniker.
    Hej Lotta,
    Nu kan ni njuta av ett bakteriefritt vatten framöver.
    Ring om ni behöver mer hjälp..
    Allt gott :)
    2022-08-23 Verifierad kund
    Snabb återkoppling samt att de kom ut dagen efter o gjorde servicen. Grymt bra jobbat!!
    Ibland går det fort men alltid noggrant och glatt :)
    Tack för de fina orden. På återseende..
    2022-08-21 Verifierad kund
    Bra och snabb service. Kompetent lösning av uppdraget. Att de sen var väldigt trevliga var en bonus
    Att va trevlig är lika viktigt som att vara noggrann så därför blir vi extra glada för detta betyg.
    Tack och bock och vi ses igen nästa år :)
    2022-08-21 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med installation ,och allt runt omkring den, av kolfilter för vattenrening.
    Blev fantastiskt bra bemött av företaget/tekniker ochman var så noggrann och gav bra information.
    Har även fått bra information och uppföljning via mail och sms !
    Sedan att man har bra möjlighet att kontakta företaget vid frågor och ev. problem. Att de finns lätt tillgängliga. ( av tidigare erfarenhet så är det kanske inte alltid en självklarhet för andra företag! )
    Stort tack från en mycket nöjd kund!
    Hej Paula,
    När vi träffar kunder som dig så blir jobbet extra kul. Underbart bemötande från första möte tills vi hade ordnat ditt vatten. Hoppas ni fortfarande njuter av ett färglöst, gott och bakteriefritt vatten :)
    2022-08-19 Verifierad kund
    Bokningen gick snabbt och smidigt. Service på utsatt tid, väl genomförd och allt fungerar perfekt. Den som utförde servicen var trevlig och kunnig.
    Hej Erik,
    Tack för dina fina ord. Spara vårt nummer så kommer vi ut även nästa år och hjälper er med vattnet.
    Allt gott :)