Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden

Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.

Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
4.1/5
3.9/5
4.0/5
4.3/5

Läs vad 672 kunder tycker om Ventus Norden

• Tommy F
    Tommy F skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Mycket bra bemötande från start till slut vid rengöring av vårat ventilationssystem med växlare
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Utmärkt!

😀🌻
  • Eva B
    Eva B skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande, både per telefon och vid besök. Kontroll och justering av befintlig ventilation och fläktsystem gjordes. Svårt att avgöra om det blev någon större förändring på inomhusluften.
  • Ibert L
    Ibert L skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Underhållet av ventilationssystemet gjordes på ett proffsitionellt sätt. Personalen var verkligen duktiga och servicevänliga. Eftersom jag nappade på ett erbjudande blev priset för tjänsten överkomligt.
  • George R
    George R skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Prisvärt. Bra upplägg och kompetent personal. Väldigt rörigt med bokning och planering. Uppföljning och ev förslag på åtgärder oklar.
  • Erling L
    Erling L skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Proffsig säljare. Som vanligt ger de mig ett erbjudande som gäller bara för en kort tid. Så svara snabbt för att ta del av vår rabatt. Enkelt sälj till mig som länge funderat på att låta åtgärda rengöring av frånluftkanaler och fläktaggregat. Tre lax för ett jobb som tog 1,5 timmar är saftigt. Jag vill också tjäna 12 tusen per dag.
  • Svante E
    Svante E skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Dom gjorde ett bra jobb men något för dyra kommer troligen att använda nåt annat företag
  • Inger S
    Inger S skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Alla jag kom i kontakt med var trevliga, men det första telefonsamtalet var kanske lite otydligt vad som skulle göras gratis, jag missuppfattade lite,minns inte vad.
    I efterhand upptäckte jag att priset var bra mycket högre än då en annan firma utförde samma rengöring för tre år sedan.
  • Karin G
    Karin G skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande och vi fick hjälp med det som skulle göras och arbetet utfördes dessutom både snabbt och noggrant.
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra service! Gillar dock inte telefonförsäljning!!! De måste hittar andra vägar att presenterar sina tjänster.
  • Fernando D
    Fernando D skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Bra bemötande, professionella och hjälpsamma.

utförde ett bra jobb = Nöjd.
  • Joakim G
    Joakim G skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Jag fick ett väldigt bra och professionellt bemötande. Beställde en rengöring av vårt ventialtionssystem vilket utfördes smabbt och noggrant. Jag har inget negativt att förmedla.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    En positiv och profsig genomförd service.
  • Kent D
    Kent D skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Kunnig säljare som dök upp vid dörren en dag. Sedan kom de på utsatt dag något försenade men inget problem. De utförde upppgiften dvs rensa mitt ventilationssystem i huset. Utfördes på ca 1 tim. Visade mig sedan skillnaden före och efter. Bra utfört!
  • Petri E
    Petri E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra säljare och en duktig tekniker. Blev en tydlig skillnad i ventilationen. Jag var mycket nöjd.
  • Ann S
    Ann S skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    Hela processen med Ventus fungerade bra. Till Reco vill jag göra ett medskick: Tänk på att när mejlet med länken till utvärderingen skickas ut skriva att det var Ventus som genomförde ventillationsgenomgången. Jag hade glömt vad företaget hette och visste därför inte först vad mejlet gällde - jag följer av princip inte länkar om jag inte vet vad saken gäller.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilation. Bra och snabb service. Kostnader stämde med erbjudande
  • Johan F
    Johan F skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bra bemötande.
    Rengöring ventilationssystem.
    Motsvarade förväntningarna.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilationssystem:
    Trevligt bemötande, duktiga och kunniga tekniker.

Jag blev nöjd med det arbete de gjorde.
  • Christer F
    Christer F skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Upplever att vi blivit mycket väl bemötta från första kontakt, som erbjöd en genomgång av vårt hus ventilation samt åtgärdat det som behövdes. Artigt bemötande av teknikern som redovisade vilka åtgärder som skulle vidtas. Därefter en duktig fackman som ställde in och rengjorde våra ventilationstrummor. Prisuppgifterna som vi fick hölls till fullo.
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Ventilationsrengöring. Trevliga både han som kom först för att kolla behovet och han som utförde det. Men han som kom för att kolla behovet tyckte ABSOLUT att rengöringen behövdes, medan han som kom och gjorde det tyckte att det KNAPPT behövdes. Är lite osäker på om jag kan bedöma kvaliteten på deras jobb, men jag har fått en känsla av att det inte blev helt ordentligt rengjort i värmeväxlaren på vinden, vilket skulle ingå i arbetet.
  • Nils G
    Nils G skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Uppdraget avsåg komplett rengöring och service av villans ventilationssystem. Ett mycket väl utfört arbete och mycket positivt och professionellt uppträdande av alla personer, alltifrån telefonuppringning till e-postkorrespondens, hembesök för att teckna avtal och inte minst ett utmärkt genomfört arbete och tillika teknisk redovisning av resultatet i ett protokoll.
    Jag är helt nöjd i alla avseenden. Högsta betyg.
  • Göran L
    Göran L skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Jag blev uppringd och fick en förfrågan om rengöring av ventilation i mitt hus. Jag bokade en tid för ett första besök och det fungerade bra. Vid det besöket bokade jag en tid för själva rengöringen m.m. Jag blev dock uppringd och fick en förfrågan om jag kunde ta en återbudstid vilket jag accepterade. Jag fick dock ingen kredit för detta genom t.ex. några kronors rabatt. Arbetet utfördes snabbt och jag har inga klagomål på detta förutom konstaterandet att man inte bytte kondensator till fläktmotorn vilket skulle ha ingått enligt vår uppgörelse. Bemötandet har jag inget att klaga på. När jag efteråt ser tidsåtgången tycker jag att kostnaden var hög vilket gör mig tveksam att anlita Ventus Norden igen. Det är också skälet till att betyget bara blir helt OK.
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Själva arbetet hemma var perfekt. Trevlig serviceperson och bra resultat.
    Men faktureringen lämnade mycket att önska. Vi bad om att få den i min frus namn för ROT-avdraget. Det blev vi lovade. Men sen kom fakturan i mitt namn. Vi kontaktade då Ekonomiavdelningen och fick lovat igen att det skulle ändras med ny faktura. Sen kom det en påminnelse på första fakturan.
    Efter kontakt igen kom vi överens att vi betalde den fakturan men att de skulle ordna det med skatteverket. Men nu blev det ändå inskickat i mitt namn.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande! Fläktmotorer bytta till ventilation i huset.
  • Erland J
    Erland J skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bemötandet var från början till slut utan någras anmärkningar.
    Snabbt fick vi ett kostnadsbesked. När det sedan visade sig att ventilationsanläggningen hade felaktigheter fick vi vi två tillfällen nya kostnadsförslag. Jag upplevde kontakten mellan de som jobbade med ventilationen och den på annat håll ansvarige för kostnaderna gick via mobilsamtal oerhört snabbt. Alla visste vad som borde göras och gjorde det också.
    Till råga på allt var samtliga inblandade från Ventus synnerligen trevliga och gav också goda råd.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bra att Ventus Norden tog kontakten med oss! Vi fick vår ventilation rengjord och till och från luft inställt,samt goda råd om vad som bör göras framöver.
    Bemötandet var bra,både från personen som tog kontakten och den som utförde jobbet!
    Nöjd som kund!
    Mvh Elisabeth Sjöberg
  • Gabriel G
    Gabriel G skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Ventus Norden utförda sitt uppdrag till full belåtenhet. Det utfördes professionellt och snabbt.
  • Emil S
    Emil S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bemötandet var bra. Han som kom hem till oss var trevlig. Vi köpte en rensning/rengöring av från Luftsventilationen. Tjänsten levde inte upp till våra förväntningar. Ventilationen rengjordes endast 2meter in i kanalen ifrån ventilen. Och detta var det ingen som hade nämt för oss att det utfördes på det sättet. För mig när man säger att man ska rengöra ventilationen så rengör man hela kanalen, från ventil till ventil helavägen till huvud aggregatet. I övrigt så var han som var hemma hos oss mycket trevlig och verkade kunnig.
  • Göran J
    Göran J skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Rengöring av luftkanaler. Träffade inte de som utförde arbetet.
  • Mats B
    Mats B skrev om Västernorrland en del av Ventus Norden
    Inget att klaga på. Proficionellt och bra.
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Bra bemötande. Genomfört ventilationsrengöring.
  • Per K
    Per K skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Ventus Norden kom hem till oss och gjorde rent vårt ventilationssytem. De gjorde det de skulle och det blev en påtaglig skillnad efter rengörningen. Personen som gjorde jobbet var trevlig och svarade på de frågor vi hade.
    Det enda som jag kan klaga på är de ringde upp på mobilen, trots att jag kör NIX och inte var kund sedan tidigare.
  • Lars-göran H
    Lars-göran H skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Mycket trevligt och bra bemötande.
    Vid service så var tekniker väldigt bra och ett professionellt bemötande samt kunnig.
  • Roger H
    Roger H skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilations kanalisation. Justering av luftflödet. Trevlig och kunnig tekniker.
  • Kristian M
    Kristian M skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande, bra genomförande, ok pris
  • Peder H
    Peder H skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Hej!
    Bra bemötande hela vägen.
    Beställde ventilationsrengöring som
    Fungerade väl.
    Kanske lite högt pris.
    Mvh/Peder
  • Carl A
    Carl A skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Dom anlände på utsatt tid och gjorde ett bra intryck. Förklarade dom olika momenten och gick sedan igenom hela protokollet när rengöringen av ventilationen var klar.
    Kan varmt rekommenderas.
  • Richard H
    Richard H skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Bra bemötande av kunnig personal.Utförde kontroll enligt spec.Trevlig personal och effektiv när på plats.R
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Ventus Norden
    Kan ej rekommendera detta företag.

Ärendet blev klart efter åtskilliga kontakter och efter 2 besök på plats. Vi blev tvungna att be om rättelse i protokollet. T ex fick vi (enligt protokollet) ett rör i köket utbytt. Vårt kök har kolfilter och saknar därför detta rör (omöjligt att byta alltså). Dessutom hävdades det i protokollet att vi har två badrum/toaletter, men i verkligheten har vi 3...
    Vid återbesöket kom teknikern 1,5 timme INNAN bokad tid. Precis när vi stod i dörren för att åka iväg på barnens aktivitet. Vi blev försenade och kunde inte delta i aktiviteten.... Det var inte roligt att förklara för en 4 och en 5-åring :(

Säljarens uppgifter om hur omfattande arbetet var, och vilken tidsåtgång som man kunde räkna med, stämmer ej över huvud taget. Därför upplever vi att det är orimligt dyrt. Ventulus fakturerar drygt 5000kr (före ROT) och de var klara på knappt 35 min. Vi förstår att de kan ta olika lång tid och att det är fast pris. Men det är omöjligt att värja sig mot detta när man inte är fackman själv. Hur ska man veta vad som är rimligt (i förväg)!?!

Om man läser Ventulus svar bland rekommendationerna, så ser man att de ofta har ett standardsvar som man klipper in.
    Vi skriver att det är dyrt och Ventulus svarar att de har "marknadsmässiga priser".
    Antalet kronor är inte avgörande för om något är dyrt eller ej. Värdet av produkten/tjänsten ÄR det.
    I vårt fall hade inte ens hälften av kronorna gjort värdet tillräckligt högt.
  • Karl A
    Karl A skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    Det blev tydligen en dubbelbokning i deras system då jag väntade en halv dag hemma från jobbet. De drog dock av lite på priset till den gången de verkligen kom.

De gjorde rent frånluft kanalerna, köksfläkten och lite på själva värmepumpen.
  • Svante J
    Svante J skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Rengöring + kontroll av villaventilation.

Trevligt och kunnigt bemötande och resultatet blev bra.
  • Maggie P
    Maggie P skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Totalupplevelse från början till slut mycket bra. Trevlig personal. Dammsög luftkanaler och servade värmepanna.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Ventus Norden
    Ventus Norden i Dalarna kan inte få annat än högsta betyg utav oss. Fixade ventilationen och efter rengöring funkar det klockrent! Säljaren som var här gav ett mycket seriöst intryck och likaså han som utförde själva jobbet. Två kanonkillar och Ventus Norden rekommenderas starkt. // Jenny L
  • Julia K
    Julia K skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    De är mycket tillmötesgående och trevliga.
  • Nazila S
    Nazila S skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Fick bra information och de var hjälpsamma , fick en tid som passade oss.
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Killen som utförde själva tjänsten upplevdes som kunnig och professionell .
  • Simon K
    Simon K skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Mycket bra kundbemötande. Bra personal. Trevlig montör. Punktliga
  • Mats N
    Mats N skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    2017-05-19 var Ventus Norden hos oss och rengjorde ventilationssystemet. Jag har aldrig haft att göra med en mer engagerad och noggrann hantverkare. Utförandet var toppen. Tack Hans-Olov!

Mats, Tumba
  • Lars M
    Lars M skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Bra utfört jobb. Bra kontakt med kundtjänst och montör. Besviken över en dålig tidsbedömning av jobbet i offerten, vilket gjorde jobbet betydligt dyrare än det borde varit.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm