Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden
Rekommenderat företag 2016 - Ventus Norden

Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.

Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
4.0/5
3.9/5
3.8/5
4.3/5

Läs vad 445 kunder tycker om Ventus Norden

• Mathias J
    Mathias J skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Mycket bra! Anlände när de skulle och gjorde ett bra jobb!
  • Barbro P
    Barbro P skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bemötandet har varit till belåtenhet. Er representant var trevlig och gav bra information om ventilationssystemet. Besöket innefattade rensning av ventiler och byte av filter i värmepump.
  • Lars E
    Lars E skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Rengjord ventilation i huset från frånluftvärmepumpen
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Skåne en del av Ventus Norden
    Jag har beställt underhållsrengöring av ventilation i villa. Teknikern de skickade var "första dan på jobbet" och det började med att han var 4 timmar försenad. Han meddelade inte detta, dåligt. Sedan visste han inte riktigt vad som skulle göras. Jag fick berätta vad jag förväntade mig av honom och detta var han inte införstådd med. Jag fick agera "arbetsledare" annars hade inte allt blivit gjort. Han hade inte de rätta tekniska eller digitala förutsättningarna vilket gjorde honom obekväm i rollen. T.ex hade han ingen stege som jag då fick tillhandahålla. För att diska donen fick jag tillhandahålla redskap och medel. Han kunde inte heller gå på tak själv så jag bistod honom för att ingen olycka skulle inträffa. Han rev ner prydnadssaker på väggen så att de gick sönder. Det är inte seriöst av ett företag att skicka ut en nybörjare på det sättet och förvänta att han kan jobbet dag 1 och sedan också ta betalt för en 100%-ig servicetekniker. Jobbet blev till slut gjort som jag förväntade mig men det var på grund av att jag var hemma denna dagen. Jag återkopplar gärna om ni vill på 070-559 19 51. Hälsning / Thomas Persson
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Ventus Norden
    Ringde på dörren och påstod att jag hade bokat ventilationskontroll. Jag har inte ens pratat med någon på företaget.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Det känns tryggt att luftsystemet skall fungera att bra tag framöver.
  • Anna Ö
    Anna Ö skrev om Ventus Norden
    De kontaktade oss för en kostnadsfri kontroll av ventilationssystemet. De skulle komma hit 9.30 men dök inte upp. Vi försökte få tag på dem i en timmes tid innan vi lyckades och då kom de med bortförklaringar varför de inte kommit som bokat. De frågade om de kunde komma klockan 18 istället. Nu är de 45 minuter sena och det går inte att få tag på någon på företaget, så de dyker antagligen inte upp. Väldigt oseriöst företag.
  • Liselotte L
    Liselotte L skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra och tydligt. De gav bra info och var punktliga och hjälpsamma.
  • Maria W
    Maria W skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Mycket trevliga och proffsiga. Är jättenöjd!
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Genomgång av fläktsystem. Byte av fläktmotorer.
    Duktig montör.
  • Gunnar W
    Gunnar W skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Arbetet utfördes fackmannamässigt men den utlovade leveransen av två kondensatorer har ännu inte synts till, skall enligt utföraren ha beställts, som jag uppfattade det, hos Ahlsell och levereras till min brevlåda. det har inte skett trots ett löfte senare pet telefon från er. Annars blev kanalerna rena och luftflödena kollade helt OK
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande från både säljare och tekniker. Bra resultat på utfört arbete och de lämnade även oberoende rekommendationer på åtgärder som bör vidtas i vårt ventilationssystem.
  • Jimmi H
    Jimmi H skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    Ventus tog själv kontakt. Gjorde först rent ventilationssystemet i vårt hus vilket blev ett bra resultat. Blev rekommenderad att byta ut fläktmotorn vilket nog var motiverat, även detta arbete gjordes snabbt och bra. Viss kommunikationsmiss inom Ventus då ingen kom efter att vi bokat en tid via telefon. Fick boka ny tid.
    För övrigt bra bemötande och trevlig personal samt bra utfört arbete.
  • Cristina E
    Cristina E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Snabbt och effektivt utfört arbete. Städar upp efter sig. Utmärkt resultat.
  • Mats B
    Mats B skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    Bra service! Proffesionellt utfört arbete!
  • Björn S
    Björn S skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    rening av ventilationssystemet och byte av filter
  • Conny J
    Conny J skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bemötandet var utmärkt. Det var företaget som tog kontakt med oss och föreslog en ventilationsrengöring efter att först ha tittat på behovet. Vi blev mycket nöjda med resultatet.
  • Ola H
    Ola H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande. Fungerande planering och problem lösta-
  • Bo B
    Bo B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Det var bra. Fick hjälp med rengöring av mekaniska frånluftanläggningen
  • Michael L
    Michael L skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    ett mycket bra bemötande, Ventus rengjorde vår frånluftsventilation och jag upplever att inomhusluften känns friskare.
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Ok, varken bra eller dåligt. Jag kommer knappt ihåg besöket
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra service o trevlig personal
  • Christine D
    Christine D skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Gott bemötande, trevlig och duktig kvinnlig medarbetare. Rengöring av ventilationssystemet. Mycket nöjd med resultatet.
  • Benny L
    Benny L skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    bra och snabb service gällande min ventilation i huset
  • Eric J
    Eric J skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Uppringd och fick erbjudande om att fläktsystemet skulle undersökas. Fläkt ur funtktion så mätning gick inte. Skulle beställas en ny fläkt. Inte hört något och det har gått snart ett halvår sedan ny fläkt beställdes. 795:- till spillo.
  • Gitt O
    Gitt O skrev om Skåne en del av Ventus Norden
    Mkt positivt. Trevliga o kunniga! :)
  • Peter S
    Peter S skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Bra, löste uppgiften på ett mycket bra sätt
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Örebro en del av Ventus Norden
    Har köpt rengöring av ventilationskanaler och byte av fläktmotor. Skulle vilja diskutera problem med kompressorn men har inte lyckats nå fram till Ventus. Deras telefonsvarare fungerar inte eftersom man först väljer ärende och efter att ha väntat i kön kommer man åter till ärendevalet . Har alltså inte lyckats komma i kontakt med dem. Det drar ner betyget, som annars blivit något högre.
  • Karin P
    Karin P skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Trevligt/proffsigt bemötande, inga konstigheter.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Det va bra. Trevlig personal som gjorde sitt jobb.
  • Peter V
    Peter V skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Tyvärr så skulle jag inte rekomendera Ventus till någon annan.
    Vid det första tillfället var en person hos oss och tittade hur det såg ut och sa att det inte skulle vara några problem alls att rengöra etc.
    När nästa person kommer som då ska göra arbetet så går det tydligen inte komma åt själva aggregatet så han kan inte rengöra eller undersöka skicket på den.
    Okej sa jag. Men då skulle jag vilja ha förslag på åtgärder som vi skulle kunna göra istället. Mannen sa då att han skulle prata med sin teamledare för att sedan återkomma. Vilket han aldrig gjorde. Vi ringde till er efter några veckor och frågade om det var på G. Mannen vi pratade med då han inte hört något från mannen som var hos oss och gjorde arbetet. Han lovade iallafall att återkomma nom några dagar vilket han INTE har gjort fortfarande månader efter........

Häls. Peter Vesterback
  • Kent T
    Kent T skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande genom hela kontakten. Rengöring av ventilationssystem.
  • Ynvgve Å
    Ynvgve Å skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra. Ventilationrengörning. Byte av fläktmotor 3750 för 1tim och 40 minutersjobb.?
  • Anders J
    Anders J skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Dom var här och gjorde rent i ventilationskanalerna och det var bra.
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Mätte före, städade och mätte luftflödet efter. Bra jobb och stor skillnad på inomhusklimat, speciellt badrummen. Mätprotokoll på mail efter någon dag. Trevlig och kunnig kille.
  • Mats O
    Mats O skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bemötandet bra från första telefonsamtal till det att jag fick min anläggning genomgången o injusterad. En ventil sades vid service vara ej i bruk och rensades således inte.
    Dock har jag upptäckt att denna ventil är i bruk och borde således ha genomgåtts även den.
  • Frank A
    Frank A skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Pleased with the service. It lived up to my expectations.
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Lurendrejeri och en Tim penning som inte ens kungen tjänar! Och inte blev det bättre heller m ventilationen som var utlovat....
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Bra tjänst och bra genomfört. Tydlig information och bra bemötande.

Dock för högt pris egentligen för tjänsten och den tid arbetet tog.
  • Anders A
    Anders A skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    bemötandet var helt ok. Trevlig personal.
  • Kurt A
    Kurt A skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    ventilation kontroll o rengöring
  • Christer L
    Christer L skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Proffsigt intryck. Kunde sitt jobb
  • Peter P
    Peter P skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bra och informativt möte innan beställning av tjänst, rengöring av ventiler och luftkanaler. Utförandet av jobbet var proffsigt och välgjort.Mkt. trevlig och skön kille som utförde jobbet, tack!
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Inspektionen och rengöring av mitt ventilationssystem fungerade bra och med ett fast pris.
  • Hans F
    Hans F skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    I grunden är jag mycket tveksam (rent hatisk) mot marknadsföring på telefon. Trots detta fick försäljaren komma. Mycket trevlig kille, det brev affär. Tekniker som gjorde jobbet var lugn och trevlig och kan ges de bästa vitsord. Jobbet gjordes nog bra, även om jag förstått efteråt att det inte är särskilt nödvändig åtgärd. Priset var skyhögt, över 5.000 kr (3.600 efter rot) för 1-2 timmars jobb
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Rengöring av imkanaler.
    Arbetet gick som förväntat och teknikern kom på avtalad tid.
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra, snabbt och smidigt! Förväntade mig varken mer eller mindre!
  • Lina K
    Lina K skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Bra bemötande innan besöket, (ventilations rengöring o injustering). Trevlig hantverkare som kunde sitt jobb!
  • Linda K
    Linda K skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Trevlig och kunnig person sim utförde kollen.
  • Roger B
    Roger B skrev om Västernorrland en del av Ventus Norden
    Trevlig och kunnig. Bra bemötande. Seriös.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm