Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden

Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.

Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
4.1/5
3.9/5
4.2/5
4.0/5

Läs vad 718 kunder tycker om Ventus Norden

• Rolf C
    Rolf C skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Ni är bra! Ni är bra! Ni Ni är bra! bra! Ni är bra! Ni är bra!
  • Erik  R
    Erik R skrev om Ventus Norden
    Ventus var hos oss i början på juni och rengjorde våran ventilation, vi är så nöjda med resultatet. Skeptisk till en början men efter en noggrann kontroll utförd med kamera utav deras kontrollant så insåg jag att detta verkligen behövdes. Härliga grabbar som verkligen kan sin sak.

Detta gäller för DALARNA/FALUN! Kunde ej välja område. / Erik R
  • Christer E
    Christer E skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Professionellt , tydligt och tillmötesgående.
    Ventilationsrengöringen blev noggrant och snabbt utförd.
    Mycket nöjd.
  • Gun-marie B
    Gun-marie B skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Mycket bra bemötande, allt från kvinnan som ringde och sålde på oss en service på ventilationsanläggningen till den trevlige kille som besiktade och till slut han som utförde service, han upplevde vi både mkt trevlig och kompetent, eftersom vi inte kan något om det han utförde så får vi ju utgå från att allt gjordes fackmannamässigt och vi fick det vi betalade för!
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Ventilationsrengöring som gav bra resultat.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Jag är jättenöjd. Vi fick ett proffsigt och effektivt utfört arbete samtidigt som montören förklarade vad och hur han skulle gå tillväga på ett sådant sätt att en vanlig lekman förstod och kände sig trygg
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Rengjort liftsystemet i huset från luft
  • Johan S
    Johan S skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Har ringt och bett om att få protokoll på utfört arbete. Men jag har inte fått något. Irriterande.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Bokade tid för städning av ventilationen i huset. Bra service rakt igenom! Trevlig personal.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Bra service och bemötande från företaget
  • Dag H
    Dag H skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bra bemötande från både "kontor" och tekniker som arbetade på ett förtroendegivande sätt. Huruvida rengöring/mätningar faktiskt behövdes kan möjligen förefalla mindre säkert.
  • Johan H
    Johan H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bättre luft efter rengöring. Kom i tid och städade fint efter sig. Dock lovade de i telefon att gå upp på taket och sota köksfläkten. Det blev inte av. Därav en 4:a istället för en 5:a.
  • Peter B
    Peter B skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Fick en genomgång av vårt ventilationssystem
  • Eva-lotta H
    Eva-lotta H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Jättebra!!
    Rensning av alla ventilationskanaler.
    Smidigt och proffsigt utfört.
  • Nooshin B
    Nooshin B skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Vi skulle få hjälp med att rensa ventilationen i huset samt värmeväxlaren, men det jag märkte snabbt var att det ventilationsexperten kom hit och erbjöd inte alls stämde överens med resultatet vi fick och jag är väldigt missnöjd och känner mig lurad. Den service jag fick hade jag kunnat få för nästan hälften av priset jag betalade. Jag är väldigt missnöjd och hade aldrig någonsin rekommenderat er till någon då jobbet inte alls var som beskrivet och man fick inte bra kontakt med företaget efter den dåliga servicen heller.
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bebmötandet kändes väldigt proffsigt direkt. Det var inga sura kommentarer när jag ville byta tid för rensningen. Inget skitsnack om konkurrenter heller.
    Fick svar på många uppvärmnings- och ventilstionsfrågor som jag passade på att fråga.
  • Anders H
    Anders H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Jag blev uppringd och gick med på att boka in ett hembesök för att besiktiga mina frånluftskanaler. Det flesta som hände var att tidsbokningen blev jättestrulig med flera fel innan det löste sig.
    Hembesöket gick bra, och jag kände fiskens för den person som genomförde det. Vi bestämde att utöver en rensning av frånluftskanaler skulle även tilluftskanalerna rensas. Jag bad även om en offert på att byta vår värmeväxlare som opererar på frånluften, samt byte av en fläkt i en cirkulationspump. Det skulle ge en ökad effekt och komfort.
    När sedan rensningen skulle genomföras hade bara tid för frånluftskanalerna bokats in, och han som utgjorde jobbet menade att tilluftskanalerna behövde sällan rensas. Det gick bra att rensa frånluftskanalerna, men tilluftskanalerna blev inte rensade, och jag valde att boka av det jobbet. Jag fick dock även bestrida fakturan som tog betalt för båda arbetena.
    När det gällde byte av värmeväxlare och fläktmotor strulade det i flera led. Först fick jag flera samtal från en ny säljare som inte riktigt visste var han skulle offerera. När sedan arbetet skulle utföras blev montören först förvånad över utrymmet där värmeväxlaren skulle sitta. Han upplyste mig att det kanske inte skulle bli så bra då den nya växlaren skulle bygga 60cm från vägg istället för 30cm som den gamla. Jag hade hela tiden går informationen att den nya hade samma mått som den gamla. Eftersom jag då blev tveksam till bytet över huvud taget, undersökte vi tillsammans nyttan av att byta. Vi tittade på ritningar och såg att frånluftskanalerna i huset var av för liten dimension och att bytet skulle resultera i ett ökat sus från ventilerna. Det blev droppen för mig, och jag valde att avstå helt från att byta. Fläkten i cirkulationspumpen fick de dock byta.
    Jag är nöjd med det arbete som till slut blev utfört (resning av frånluftskanaler samt byte av en fläktmotor), men jag är mycket missnöjd med hur de kan sälja in en ny värmeväxlare som för det första inte passar in där den ska sitta, och för det andra skulle leda till en ökad ljudvolym (sus från ventilerna) i alla rum.
    Företaget verkar ha mycket problem med internkommunikation, märktes redan vid tidsbokningen för det första besöket till bokningen av rensningen av kanalerna (där bara halva arbetet blev utfört) till offereringen av ny värmeväxlare. Och en del av personalen verkar inte ha rätt kompetens, syntes då personen som gjorde det första hembesöket sålde in en ny värmeväxlare som inte alls var lämplig för mitt hus (fel mått på växlaren och han tog inte reda på kanaldimensionen i mitt hus).
    Jag kommer inte att vända mig till Ventus nästa gång, utan välja någon av konkurrenterna.
  • Per-åke J
    Per-åke J skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Blev uppringda om gratis koll av ventilationen. Tackade ja. Lite omständiga med tiden många ändringar. Använde kamera för att påvisa att man har skit i ventilationen, filmade så klart där set är som sämst. ( vi hade redan bestämt att vi ville ha en rengöring)
    Rengöring funkade bra . Behövde byta en motor i fläkten. Upplevde att det bytet vart dyrt eftersom vi redan bytt den andra nyligen.
  • Therese L
    Therese L skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    En person skulle komma hit och mäta samt ställa in ventilationen. Personen skulle även rengöra något filter etc... Om jag ska vara ärlig har vi ingen aning om vad vi har haft för nytta av detta (vi vet inte ens om personen har gjort det hen skulle göra) men dyrt var det.
  • Björn W
    Björn W skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Företaget utförde en genomgång av ventilationssystemet i vår villa. Vi fick en bra presentation av arbetet, som utfördes mycket väl av en tekniker. Han svarade också på våra frågor.
    Vi var mycket nöjda-
  • Birger C
    Birger C skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Var bra från säljare till tekniker, men enligt säljare skulle mer kontrolleras, rengöras och eventuellt bytas, än vad som gjordes. Protokollet stämde inte riktigt med vad säljare sa och tekniker gjorde.
    Jag var hemma när han var här. När vi fick faktura, så fick vi betala även sådant som inte utförts. Mailade, sms:ade säljare, ingen respons. Efter ca 1 månad fick jag ett svar att säljare slutat, vad det nu hade att göra med att jag inte var nöjd. Efter ca 2 mån ringde man igen från Er och undrade om vi inte ville ha en besiktning av ventilationskanalerna. ??!! PS vad är det för fel när jag ska ange betyg? Vill ha "inte alls bra"
  • Maria F
    Maria F skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Linus i Umeå gjorde ett utmärkt jobb. Trevligt bemötande, bra på att förklara o ett väl utfört arbete.
    Rengjorde ventilationssystemet o bytte 2 motorer i fläktar.
    Skulle anlita honom igen.
  • Urban S
    Urban S skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Ett bra bemötande och ett gott utfört arbete och sedan korrekt utfört byte av några komponenter i vår ventilation.
    Prismässigt ligger ni högt, dessutom kommer samma fråga flera gånger från ert kontor trots att tidpunkt för arbetet har bekräftats via mail, vilket är förvillande.
  • Carl-gerhard R
    Carl-gerhard R skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Mycket bra bemötande under hela processen. Köpt ventilationsrengöring i min villa.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Rengjort ventilationen i vår villa. Vi är mycket nöjda både med utfört arbete och bemötande. Ett trevligt besök!
  • Britt E
    Britt E skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    jag är helt nöjd med den sevice de gjorde. Informerade mig om hur ventilationen fungerad och nödvändigheten av en väl fungerande.
  • Maria E
    Maria E skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Bra bemötande i telefonen. Tråkigt att man inte var upp på vinden som lovats och kollade genom ventilation den vägen.
  • Martin A
    Martin A skrev om Ventus Norden
    Anlitade Ventus Norden för ett utbyte av ett FTX-aggregat och har har haft en genomgående dålig upplevelse!

- Fel i projekteringen. Trots att de varit och kollat på den befintliga anläggningen offererades och levererades ett felställt aggregat.
    - Långa väntetider på leveranser från Swegon.
    - Dålig kvalitet på installationen som utfördes! Det slutade med att att två tekniker fick komma ut och göra om hela installationen som andra tekniker tidigare utfört.
    - Offererade och fakturerade en OVK som inte utfördes!
    - När OVK till slut utfördes var den så dåligt dokumenterad att de valde att inte fakturera den!
    - Felaktigt specificerad faktura.
    - Otrevligt bemötande från vissa. Kommer man flera timmar för sent till en avtalad tid kan man åtminstone be om ursäkt!
    - Svårt att få kontakt på både mail och telefon!
    - Fem månader, många telefonsamtal och mail senare är det äntligen klart!

Rekommenderar ingen i Stockholm att anlita Ventus Norden!
  • Maria S
    Maria S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Väldigt bra bemötande. Snabba och effektiva!
  • Ronny A
    Ronny A skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Vi fick hjälp med service av vårt ventilationssystem. Är mycket nöjda med teknikernas kunskaper och bemötande information och arbete
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Mycket bra utfört arbete av rengöring av ventilationen i mitt hus. Allt genomfördes efter planen. Mycket nöjd.
  • Åke M
    Åke M skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Mycket trevligt besök inför arbetet samt mycket bra utfört. Skulle definitivt rekommendera Ventus
  • Johan H
    Johan H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande. Kom dock sent (de hade föreslagit tiden) och drog över tiden. Bad om ursäkt för detta.
    + hittade ett fel i huskonstruktionen
    - dröjde länge med att komma med en offert för att åtgärda felet
  • Johan B
    Johan B skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    För mycket säljsnack från telefonförsäljaren, verkade oseriöst. Reparatören gjorde ett bra jobb.
  • Lars O
    Lars O skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    mycket trevligt och gott bemötande bra utfört arbete
  • Gerd C
    Gerd C skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Väldigt bra bemötande hela vägen.Vi gjorde en genomgång av vårt fläkt och ventilationssystem.
    Väldigt nöjda.
  • David A
    David A skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande, tydlig beskrivning av vad som erbjuds och vilket pris som gäller.
  • Bo J
    Bo J skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande. Ingen kännedom om företaget innan de kontaktade mig. Överenskommet uppdrag utfördes utan några problem.

Denna enda kontakt med Ventus var positiv.
  • Ulf Ä
    Ulf Ä skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Smidigt och effektivt. Luften i huset, efter Ventus insats, är nu otroligt mycket bättre. I efterhand så inser man hur mycket som blivit bättre i luften/syret samt hur det antagligen hindrar mögel etc., kan starkt rekommenderas
  • Berne N
    Berne N skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Jag tyckte det var mycket bra både säljare och tekniker.
  • Jan B
    Jan B skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Först var jag lite undrande vilka ni var,hade ej hört talas om tjänster ni utförde ,fick information o kan tycka att vårat hus behövde rensning i ventilationen.Jag tyckte det blev bättre luft i huset o är nöjd med arbetet + jätte trevligt bemötande .
  • Christopher B
    Christopher B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Genomgång, rengöring och service av frånluftsystem. Utmärkt bemötande från början till slut.
    Proffsigt genomförande.
  • Björn R
    Björn R skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Vi fick ett bra bemötande och vänligt under hela processen. Hantverkaren arbetade långsamt och försiktigt hela tiden medan han rensade ventilationen. Vid förbesiktningen,som skulle vara gratis?, sades det att jobbet skulle ta 2,5 -3 Tim. Om jag kommer ihåg rätt tog det 1 Tim 50 min ungefär. När räkningen kom var den på 3695 kr !!! Efter rotavdraget. Vilken timpeng !!! För ett i mina ögon enkelt arbete. Det visste vi inte när vi beställde. Surt surt surt tråkigt ! Orimligt!
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Mycket bra bemötande från start till slut vid rengöring av vårat ventilationssystem med växlare
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Utmärkt!

😀🌻
  • Eva B
    Eva B skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande, både per telefon och vid besök. Kontroll och justering av befintlig ventilation och fläktsystem gjordes. Svårt att avgöra om det blev någon större förändring på inomhusluften.
  • Ibert L
    Ibert L skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Underhållet av ventilationssystemet gjordes på ett proffsitionellt sätt. Personalen var verkligen duktiga och servicevänliga. Eftersom jag nappade på ett erbjudande blev priset för tjänsten överkomligt.
  • George R
    George R skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Prisvärt. Bra upplägg och kompetent personal. Väldigt rörigt med bokning och planering. Uppföljning och ev förslag på åtgärder oklar.
  • Erling L
    Erling L skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Proffsig säljare. Som vanligt ger de mig ett erbjudande som gäller bara för en kort tid. Så svara snabbt för att ta del av vår rabatt. Enkelt sälj till mig som länge funderat på att låta åtgärda rengöring av frånluftkanaler och fläktaggregat. Tre lax för ett jobb som tog 1,5 timmar är saftigt. Jag vill också tjäna 12 tusen per dag.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm