Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden

Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.

Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
4.1/5
3.8/5
4.0/5
4.4/5
4.3/5

Läs vad 517 kunder tycker om Ventus Norden

• Örjan K
    Örjan K skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    En helt OK genomgång av fläktsystemet. De gick även upp på vinden och rengjorde fläkten. Verkade vara kunniga.
  • Mona A
    Mona A skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Mina erfarenheter från Ventus är över förväntan. Blev först uppringd och erbjuden en gratis besiktning vilket ledde till rengöring av ventilationsanläggningen. De kontrollerade hur till- och frånluft fungerade och ställde in detta för att få en "friskare" luft. Detta har i och för sig medfört att det blivit en lägre temperatur i huset och jag har ännu inte ställt upp pannan. Väntar på varmare väder!
  • Mats J
    Mats J skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Har fått hjälp med att rengöra ventilationskanaler i mitt radhus, vilket fungerade mycket bra.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Trevliga och kunniga medarbetare allt från bokning till slutfört arbete på plats.
  • Christer W
    Christer W skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Bra kontakt med alla på företagen, trevliga och duktiga tekniker.

Blev lovad lite er än vad som gick att ordna dock, men blev nöjd med lösningen
  • John H
    John H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    kanalrengöring utav villa som efter 15 år blev mycket mera energieffektiv
  • Shankar P
    Shankar P skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Fått bra bemötande.
    Men jag hade också en annan fråga, som jag inte fick besvarat. Den tjänsteman som skulle återkomma med besked, nådde mig aldrig
  • Carina B
    Carina B skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Lite struligt med protokoll som inte blev överfört elektroniskt och faktura som inte kom. Efter ny mätning och nytt protokoll så gick det bra och installation av nytt FTX aggregat gick fort och bra.
  • Alf  B
    Alf B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Ventus var hem till oss och utförde ett mycket bra arbete, snabbt och smidigt. Säljaren Jonas L som besökte oss var så lättsam och ingen "pushig" dryg säljare. Teknikern Peter L var trevlig och skämtsam han tog sig verkligen tid att förklara allt för mig gällande ventilationssystem och rengöringen. Vilka killar, skämtsamma och lättsamma och det kändes otroligt bra. Hatten av för Ventus Norden och deras personal i Dalarna. Rekommenderas starkt / Alf B
    Ventus Norden gillar detta
  • Anita S
    Anita S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Trevlig personal som gav tydlig information
  • Lars L
    Lars L skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Telefonkontakten var positiv även om jag var negativt inställd med tanke på radioreportage om oseriösa företag som utför liknande tjänster som era, vid tidpunkten.
    Utföraren va trevlig och som vi upplever det gjorde ett bra jobb.
  • Anette O
    Anette O skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra utfört arbete av kunnig personal men person som höll i bokningarna var mycket ostrukturerad o rörig.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Uppringd på ett positivt sätt ang ventilationsrengöring. En medarbetare kom personligt och vi skrev en order på kommande arbete.
    Den som utförde arbetet var snabb och effektiv samt meddelade oss vad som gjordes och varför.
    Fakturan kom snabbt och allt stämde.
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Ventus vent .genomgång av ventilationen .fungerde utmärkt från genomgång till utförande .
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Sundsvall en del av Ventus Norden
    Har alliance fläkt och beställde tjänsten rengöring av fläktsystemet och injustering. Allting fungerade perfekt med trevligt bemötande och duktig personal. Är väldigt nöjd.
  • Alf V
    Alf V skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    FUNGERADE HELT PERFEKT OCH TREVLIG KILLE SOM SKÖTTE OM VÅR ANLÄGGNING.
  • Hans L
    Hans L skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bemötandet och beskrivningen av vad som kommer att göras vid rengöring och injustering av ventilationssystemet var bra, resultatet efter injusteringen senare var en riktigt märkbar förbättring av inomhusluften. Så vi är helt nöjda.
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Ockrare timdebitering på över 5000kronor
  • Göran K
    Göran K skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Ventus har först undersökt mina ventilationsrör från toaletter och grovkök, och konstaterat att där var mycket damm i dom. Därefter rengjordes hela systemet, med mycket gott resultat.
  • Peter S
    Peter S skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra genomgång innan, trevlig tekniker som utförde arbetet.
  • Joakim D
    Joakim D skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Oseriös tekniker som jag var tvungen att påminna om vad han skulle kontrollera samt utföra rengöring på. Riktigt dyra med slarvigt utförande och vag känsla för kvalitet. De smutsade ner otroligt mycket och rusade vidare till nästa kund. Rekommenderas inte.
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Bra utfört arbete och trevlig personal
  • Jerry P
    Jerry P skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande samt bra proffessionalitet.
  • Hans H
    Hans H skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Justering av ventilation i huset.
  • Ywonne B
    Ywonne B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra jobb och tydlig information.
  • Barbro D
    Barbro D skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Jag fick info om att rengöra ventilation systemet, kontaktade Ventus och fick ett mycket trevligt bemötande i telefon av en kunnig person. Snabbbokning som tittade vad som skulle göras. Nu bokade jag själva åtgärden, rengöring, snabb o kunnig person. Personerna som jag mötte och hela företaget gav mig en känsla av kunnande och trygghet.
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Rengöringen av rörsystemet efter 40 år gjorde nytta! Behöver bygga om systemet efter som takfläkt och spisfläkt styrs samtidigt?!
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Trevligt besök och efter beställning fick jag vad jag ville ha. Jag fick en kontroll och rengöring av ventilationsanläggningen i min villa.
  • Karin U
    Karin U skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Jag blev uppringd och erbjuden ventilationskontroll i mitt hus.Kontrollen gjordes och jag blev föreslagen att rengöring behövdes.Tid bokades och kontrollen utfördes. Jag upplevde ett bra bemötande och genomförande av rengöringen.
  • Bo E
    Bo E skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Trevlig personal och arbete med kvalité.
  • Lars-göran E
    Lars-göran E skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Jag är mycket nöjd både med servicen från kontoret servicemannen som var här i november 2016 . Rekommenderar Ventura Norden varmt. MVH Göran Sjölund Växjö.
  • Annariikka K
    Annariikka K skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Effektivt och proffsigt. De gjorde ett bra jobb som de dokumenterade.
  • Per-olov Å
    Per-olov Å skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Toppen!
    Mycket trevlig personal som gjorde ett fantastiskt jobb.
  • Michal L
    Michal L skrev om Uppsala en del av Ventus Norden
    Vid första kontakten så uppfattade vi att det skulle vara ett par killar som skulle göra jobbet och att det skulle det ta 3 timmar att rensa ventilationen! Det kom en ensam kille hit o det tog 1 timme! Då funderade vi om det hans med allt som skulle göras?
  • Dag S
    Dag S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Smidigt o professionellt gjort
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Sundsvall en del av Ventus Norden
    Nöjd med jobbet och kändes som det var kompetent personal som utförde det, ett minus var att dom inte städade bra efter sig.
  • Tage F
    Tage F skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Arbetet utfördes av en mycket kunnig arbetare.
  • Kent L
    Kent L skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Professionellt från början till slut, mycket nöjd.
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Mycket.trevlig kille som rensade ventilationen snabbt och smärtfritt från allt som samlats i
    rören.
  • Leif K
    Leif K skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Till mig och grannen uppger säljaren bl.a att fläktar rengörs och balanseras.Utförande tekniker förklarar att balansering inte är realistiskt.Säljaren väljer då att förneka att han sagt balansering.
    Mycket dyrt i förhållande till utfört arbete!
  • Björn H
    Björn H skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande från första telefonkontakt. Besöket för att rengöra ventilationssystemet gick på utlovad tid och uppmätta värden visade att åtgärderna var behövliga.
  • Leif S
    Leif S skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilationssystemet i en villa.
    Trevligt bemötande och kunnig personal.
  • Ove M
    Ove M skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Vi märkte en tydlig förbättring efter servicen.
    Han som gjorde jobbet var trevlig och berättade vad han gjort och varför. Han var proffsigt och uppträde så vi gärna bjöd in honom till att röra sig fritt i vårt hem.
    Vi är mycket nöjda. På återseende!/ Ove
  • Gunnar Ö
    Gunnar Ö skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Mycket trevlig och duktig tekniker och proffsigt bemötande av både säljare vid besök och i telefon
  • Pia M
    Pia M skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Jättebra bemötande, från första stund! Det kändes tryggt, bra och informativt att ha Ventus här och vi fick stor hjälp med att fräscha upp vårt ventilationssystem, något som inte blivit gjort på många år! Nu andas vi lättare och rekommenderar gärna Ventus till alla andra!
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra och trevligt bemötande, väl utfört arbete.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra bemötande vid första telefonkontakten, inga krav från Ventus bara erbjudande som jag antog. En trevlig man kom och kontrollerade ventilationsrören och sedan kom en annan lika trevlig och fixade rengöringen.
    Jag är mycket nöjd med företaget och personalen.
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra bemötande från början till slut.
    Arbetet var rengöring och injustering av ventilationssystemet.
  • Lena D
    Lena D skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Toppen! Trevlig tekniker, inga bekymmer. Gjorde mer än vad uppdraget krävde, kände bra för mig som kund. Kunde lita på honom och företaget.
  • Irene N
    Irene N skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Rengöring av Ventilationssystem inomhus. Bemötande från dem som utförde arbetet från början till slut var mycket bra.Fick bra information hur det såg ut och vad som behövdes åtgärdas.Bra resultat och god resultat efter det att arbetet var klart. Rekommenderar företaget till andra villaägare i området.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm