Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden

Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.

Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
4.1/5
3.8/5
4.0/5
3.9/5

Läs vad 609 kunder tycker om Ventus Norden

• Hanna S
    Hanna S skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra service, tydlig information och levererat precis som överenskommet!
  • Jon E
    Jon E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Snabbt och proffsigt! Kom på utsatt tid och fakturerade enligt tidigare lämnat pris!
  • Johnny E
    Johnny E skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Toppen, äntligen fick vi ventilationen kollad.
  • Birgitte N
    Birgitte N skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Justerat fvärmeptervinningssystemet i mitt hus samt reparerat fläktmotorn
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra bemötande hela vägen. Uppdraget var översyn och rengöring av ventilation i småhus
  • Ivan L
    Ivan L skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    En genomgång av ventilationssystemet i vår villa har genomförts. Jag har enbart positiva omdömen att ge vad avser information och genomförande. Resultatet blev ett förbättrat luftutflöde. Ett trevligt bemötande fick vi också.
  • Emma N
    Emma N skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Gjorde ett bra jobb. Kändes kunniga och pålitliga.
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Ganska bra firma. Dom hade problem att komma förbi mina 90 graders krökar i spirorören. De borde ha annan utrustning för det.
  • Sverre H
    Sverre H skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Jag är 100 procent nöjd, inga problem!
  • Nils B
    Nils B skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Ordning och reda........bra info. Bra utfört arbete .....rengöring fläkt/kanaler
  • Bjarni B
    Bjarni B skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Rengöring ventilation. Bra bemötande.
  • Ivar D
    Ivar D skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Smidig kontakt med företaget. Trevlig och kunnig tekniker. Totalbetyget blir MVG.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Genomgång och rengöring av ventilationsanläggning (rexovent)
    Trevligt och proffsigt bemötande av både säljare och tekniker som gjorde ett
    verkligt bra jobb
  • Dagmar R
    Dagmar R skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Jag fick ett proffsigt bemötande hela tiden. Det kändes som dom är väldigt seriösa. Dom gjorde rent vårt ventilationssystem och skickade ett urförligt protokoll på vilka åtgärder som var gjorda.
  • Börje B
    Börje B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Fungerade väldigt bra trevlig personal verkade duktiga
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Ventus Norden
    Riktigt uselt.
    Blev uppringd av "mötesbokare" som ville komma in i mitt hus och inspektera ventilationen, trots att jag är registrerad i nix. På plats så visar det sig, såklart, att det är väldigt smutsigt enl. säljaren på plats. Dock syntes det inte mycket i rören vad jag kunde se. Jag gick med på att rensa min ventilation då dem lovade att det skulle bli en märkbar skillnad. arbetet utlovades att ta mellan 2-3h men i själva verket va dem klara på runt 1-1,5h. Att jag ska behöva betala 3695:- efter rotavdrag för 1,5h arbete, utan någon märkbar skillnad, är enligt mig ocker och helt oacceptabelt. Jobbet i sig resulterade bara i att jag fick gå och "efterstäda" med min egen dammsugare då dem inte städat upp efter sig. Jag kommer ALDRIG anlita Ventus Norden, eller VentuLUS norden som dem egentligen heter. AKTA ER!
  • Henry E
    Henry E skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Fungerar bra. Kommer i tid. Effektivt.
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Trevliga, snabba och kompetenta - världsklass!! Har redan rekommenderat dom till alla jag känner! Jag är en mycket nöjd och imponerad kund!
  • Robert R
    Robert R skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilationskanaler i radhuset samt värmeväxlare för tilluft.
    De personer som jag kom i kontakt med var trevliga och gjorde ett bra intryck och utförde arbetet effektivt.
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Jag är nöjd med den service som företaget utförde arbetet med!
  • Johan L
    Johan L skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Flexibla, tillmötesgående när det gäller tid för hembesök.
  • Roger J
    Roger J skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bra info vid bokning av arbete.

Tekniker kom i tid och var mycket trevlig.

Bra genomgång vad som utfördes.
  • Kristian E
    Kristian E skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Hade blivit lovad att röret över fläkten skulle bytas. Det var lite krångligt, så jag fick göra det själv. Fick samma pris ändå. Bussigt.
  • Göran G
    Göran G skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Bara kontakt indirekt genom entreprenör, mycket bra produkt.
  • Malin L
    Malin L skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bara bra! Trevligt bemötande och proffsigt utfört.
  • Kurt B
    Kurt B skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bemötande ok, men tjänsten vart inte till belåtenhet svårare att hålla värme i huset. Elförbrukningen mycket högre än normalt
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Kurt B
    Det var tråkigt att läsa att du känner så. Att elförbrukningen stiger är inte så konstigt då du ej hade någon ventilation innan. Däremot fick du bättre ventilation och bättre miljö.

Mvh Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Björn E
    Björn E skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Jag är nöjd med bemötandet jag fick av era montörer och det arbete dom utförde
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Snabb och bra tjänst utförd till belåtenhet.
    Trevlig personal
  • Benny A
    Benny A skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Helt OK Helt nöjd ! Fick hjälp med besiktning av braskamin och skorsten
  • Erik G
    Erik G skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Snabbt och grundligt arbete med tillhörande förklaring av vad som gjorts.
  • Elin P
    Elin P skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Supertrevliga, och gjorde ett bra jobb. Inga problem alls
  • Anders P
    Anders P skrev om Ventus Norden
    Kan bara hålla med övriga. Ocker är vad det är...
    Trevlig och duktig tekniker, men inte många rätt för övrigt.
    Håll er undan!!
  • Ralph K
    Ralph K skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Blev inte det jobb vi diskuterade då säljaren inte förklarade vad som gällde för att de skulle ha tagit delen på taket.
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Ralph K
    Hej Ralph,,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så! Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda. Om en kund upplever att något gått fel så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i så vi antingen kan åtgärda och ta ansvar för det ev misstag som skett eller förklara varför arbetet är gjort på ett visst sätt. Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att uppfattning om oss nu!

Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Är mycket nöjd med det arbete som Ventus Norden utförde i vår fastighet från första kontakt när vi kom överens om vad som skulle utföras till sista kontakt när allt var utfört som vi avtalat. Förutom bra jobb var det mycket trevliga och korrekta killar som utförde jobben.
  • John S
    John S skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Bara bra! Trevlig och hjälpsam telefonkontakt och mycket bra serviceman som kom hem till oss. Har rekommenderat Venus till mina grannar!

// Håkan
  • Thore L
    Thore L skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Bra bemötande från serviceteknikern.kan tycka att det var ganska dyrt för 1.5 timmars jobb.
  • Inga-britt L
    Inga-britt L skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Mycket bra bemötande och hjälpsam
    Rensning av fläktsystemet
  • Jan-åke H
    Jan-åke H skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    bra lite dyra bara
    bra personal snabbt och fint jobb
  • Kent N
    Kent N skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    jag har fått ett gott bemötande och bra svar på mina frågor
  • Anders B
    Anders B skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Ordentligt arbete! Kändes seriöst och bra
  • Eva N
    Eva N skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Vi blev kontaktade av Ventus för en kontroll av vårt ventilationssystem.
    Det vísade sig att vi var i stort behov av rengöring av systemet. Detta, samt service av värmeväxlaren, utförde Ventus med märkbar förbättring av ventilationen som resultat. Vi är mycket nöjda.
  • Karl F
    Karl F skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra bemötande rengöring ok. Men dyrt då man fick anlita annat före tag för byte
    fläktmotor.
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Karl F
    Hej Karl,

Kristina Eriksson Ventus Norden
  • Elsie S
    Elsie S skrev om Västerås en del av Ventus Norden
    Fick ventilationssystemet genomgånget och därefter ett protokoll. Bemötandet var alltigenom trevligt och killen verkade kunnig.
  • Hans S
    Hans S skrev om Västerbotten en del av Ventus Norden
    Tycker nog att priset var alldeles för högt med tanke på tiden de tog. 3695+1540 i skattereduktion =5235 för en timmes jobb:-(
    2017-04-07 Ventus Norden svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var tråkigt att läsa att du känner så. Vi håller marknadsmässiga priser.
    Vi ta alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda.

Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Roland O
    Roland O skrev om Kalmar en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande av både uppringare och personen som var här för kontroll.
    Den dagen då åtgärderna skulle göras blev det väldigt ont om tid, jag hade talat
    om för dem att jag skulle bort vid en viss tid, men de envisades att de skulle hinna
    med ändå. Killen som kom var först väldigt försenad och fick väl bråttom för att
    hinna med. Han var trevlig och han fick igång ventilationen så den numera fungerar.
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Helsingborg en del av Ventus Norden
    Alldeles för dyrt för detta arbete
  • Staffan Ö
    Staffan Ö skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Rengöring av ventilatonskanaler
  • Monika N
    Monika N skrev om Norrbotten en del av Ventus Norden
    Bra genomgång av ventilationssystemet, fick lära mig hur det fungerar, fel upptäcktes som åtgärdades. Men dyrt, gick snabbare än vad man sagt mig i telefoninformationen. Tjänsten hade fast kostnad.
  • Anita Ö
    Anita Ö skrev om Stockholm en del av Ventus Norden
    Mycket trevliga och serviceminded personal. Informerade på ett mycket tydligt och konkret sätt, med understöd av informationsfoldrar, som beskrev punkt för punkt vad som undersöks och vad kunden förväntas få vid antaget uppdrag.
    Kostnadsfri undersökning där kunden är med och ser hur det ser ut.
  • Jimmy R
    Jimmy R skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Proffsigt och seriöst dessutom ett bra genomfört arbete.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm