Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!

Läs vad 1005 kunder tycker om Ventus Norden

• Jonas R
    Jonas R skrev om Ventus Norden
    Jag fick köksfläkten kontrollerad och rengjord. Han som utförde jobbet var kunnig och hjälpsam. Han kollade även på våran övriga ventilation och gav förslag på förbättringar.
    Jag rekommenderar företaget. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Jonas R
    Tack Jonas för din rekommendation! Välkommen åter :)

• Mats T
    Mats T skrev om Ventus Norden
    Fick hjälp med att installera en ny rotormotor till min Hero 50 och byta rotorrem.

Mycket sakkunnig hjälp och bra utfört arbete.

Synnerligen förtroendeingivande. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Mats T
    Tack för din rekommendation Mats! Varmt välkommen åter :) Trevlig sommar.

• Anders I
    Anders I skrev om Ventus Norden
    Jag fick jätte bra service och information.
    Alla inblandade som jag hade kontakt med var jätte bra.
    Jag tyckte att vi vart uppringda det kändes bra så att det vart kollat och rengjort.
    Hoppas att vi träffas igen tack. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Anders I
    Tack för toppen Reco Anders! Du är självklart välkommen åter när du behöver hjälp nästa gång :) Trevlig sommar!

• Karl L
    Karl L skrev om Ventus Norden
    Min fru och jag renoverade huset innan vi flyttade in och passade på att installera ett FTX-system i samma veva. Priset var rimligt och säljkontakten bra. Allting funkar oss veterligen som det ska. Vi har dock lite synpunkter på genomförandet och bristen på uppföljning.

Hantverkarna verkade väldigt tidspressade och var inte särskilt varsamma med vår egendom. Vid ett tillfälle rev vi en gammal garderob och blottlade en löst stående eternitkanal (asbest). Vi övervägde om vi kunde lyfta bort den försiktigt eller om vi skulle anlita en firma att plocka bort allt eller bara bygga in den igen. Vi lämnade huset någon timme och när vi kom hem möttes vi av hantverkarna som sade att det skett en olycka i huset innan de ursäktade sig med att de behövde åka till ett annat jobb. I sovrummet låg eternitkanalen i spillror efter att en av hantverkarna ruckat på den ovanifrån. Jag vet inte vilken skuld man kan lägga på honom för detta, men förslagsvis låter man bli eternitinstallationer i andras bostäder.

Det lilla vi hade hunnit flytta in i huset puttades undan utan försiktighet mot väggarna istället för att be oss göra plats där de skulle arbeta. När vi kom hem hittade vi halvätna hamburgermenyer i köket efter att de åkt. Städningen efter allt borrande var så gott som obefintligt. Deras verktyg och saker låg spridda över hela huset, till skillnad mot de andra hantverkarna vi anlitade som plockade undan efter sig varje dag.

När arbetet var klart var vi inte hemma, så de lämnade en bunt med papper och manualer till oss innan fakturan trillade ned i brevlådan några dagar senare. Vi hade önskat att de innan, under eller efter arbetet visat hur systemet funkar, vad vi skulle tänka på och vilka åtgärder vi borde ha vidtagit för att göra systemet så effektivt som möjligt i vårt gamla hus. Det ligger fortfarande ett tiotal balar med isolering på tomten som de inte har hämtat.

Visst kan man påstå att jag kunnat ta det här direkt med dem istället, men mitt i renoveringsstöket finns varken tid, ork eller lust att ta konflikter. Systemet funkar och jag lägger hellre energi på att rusta upp vårt nya hus än att bråka. Men jag kan lämna en halvtaskig kommentar när de påminner om det ett halvår senare. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Karl L
    Hej Karl! Tack för din rekommendation, vi uppskattar både positiv och negativ kritik och tar åt oss utav ditt inlägg. Jag upplevde att våran kommunikation gick enligt förväntan och hade självklart uppskattat att höra om dessa missar när arbetet fortfarande pågick.

Vi strävar alltid mot att vara så aktsamma som möjligt om kunders egendom även om flytt och renovering pågår och hade även här kunnat kollat på någon form av ersättning om skadan anmälts till kontoret omgående.

Vi beklagar självklart att du inte är nöjd med arbetet som utfördes men kan ändå med gott samvete meddela att ditt system fungerar utan synpunkter och med fina luftflöden i alla delar av huset.

Kontakta mig gärna på 073-5187382 eller mejla mig på tommi.janzon@ventusnorden.se så ser vi till att ni får en kostnadsfri genomgång av systemet och dess funktioner!

• Anders L
    Anders L skrev om Ventus Norden
    De ringde för att boka tid för rengöring imkanal och jag tyckte deras försäljningsknep var lite i mest tveksamma pådrivande laget. Men jobbet blev bra utfört. Om det var prisvärt eller har jag ingen uppfattning om. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Anders L
    Tack Anders för din rekommendation! Rensning av Im-kanal i villa bör utföras med jämna mellanrum för att förebygga brandrisken i köken. Skönt att du är nöjd med arbetet som utfördes! Trevlig sommar.

• Bengt L
    Bengt L skrev om Ventus Norden
    Rengöring av imkanal och byte av köksfläktens bälg. Snabbt och prydligt arbete. Helt nöjd. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Bengt L
    Tack Bengt för toppen Reco! Ha en fortsatt trevlig sommar :)

• Romy S
    Romy S skrev om Ventus Norden
    Rengöring ventilationssystem i villa. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Romy S
    Tack för din rekommendation Romy! Välkommen åter

• Curt E
    Curt E skrev om Ventus Norden
    Vent rengöring
    Bra och professionellt bemötande
    Trevlig tekniker Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Curt E
    Tack Curt för en fin rekommendation. välkommen åter

• Leif I
    Leif I skrev om Ventus Norden
    rengöring av vetilationssystemet och kontroll av fläkten på taket.

Både personen som tog upp beställningen och han som utförde arbetet var trevliga och förklarade och gav goda råd Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Leif I
    Tack för toppen Reco Leif! Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning/service. trevlig sommar!

• Berzad H
    Berzad H skrev om Ventus Norden
    Enkelt jobb bra gjort men alldeles fördyrt Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Berzad H
    Tack Berzad för din rekommendation! Trevlig sommar.

• Lena E
    Lena E skrev om Ventus Norden
    Undersökte hur ventilation och fläkt fungerade. Vi fick många bra tips och återkommer gärna! Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Lena E
    Tack Lena! Du är varmt välkommen åter när det är dags nästa gång. ha en trevlig sommar!

• Göran B
    Göran B skrev om Ventus Norden
    Rengöring och inställning av in- och avluftningskanaler genomfördes och resultatet blev som förväntat bra. Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Göran B
    Tack för fin rekommendation Göran! Välkommen åter!

• Ole S
    Ole S skrev om Ventus Norden
    Ville enbart ha en offert på ventiler på till luft.
    Det var inga problem sa säljaren och personen som kom på kontrollen.

Om jag tog deras rengöring så skulle jag få offerter på detta. Men fick aldrig nån offert för det jag ville.

Nåja, de städade iallafall ventilationen... Men det löste ju inte mitt problem.

Oseriöst i mina ögon, kommer ej anlita igen. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Ole S
    Hej Ole! Tack för din rekommendation. Vi tar åt oss av din kritik och misstänker att något har gått snett i kommunikationen mellan vår tekniker och kontoret. Ring mig gärna på 073-5187382 eller mejla mig på tommi.janzon@ventusnorden.se så ska vi se till att din offert är klar inom kort!

• Frans T
    Frans T skrev om Ventus Norden
    Service på husets Ventilationssystem utfördes inte bara alldeles utmärkt, teknikern var även i allra översta skiktet gällande tillmötesgående och bemötande. Fick en lättfattad info om systemets funktion och dess skötsel. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Frans T
    Tack för toppen rekommendation! Du är varmt välkommen åter när du behöver hjälp nästa gång. Trevlig sommar!

• Ulf E
    Ulf E skrev om Ventus Norden
    Kanalrengöring var beställt , kundbemötande och utförandet proffsigt utfört . Kan absolut rekommenderas . Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Ulf E
    Tack för värmande Reco Ulf! Trevlig sommar!

• Niklas A
    Niklas A skrev om Ventus Norden
    Teknikern kanon. Säljare helt under kritik när han lovade att återkomma Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Niklas A
    Tack för Reco och bra kritik. Vi jobbar ständigt mot att snabbt återkoppla till alla våra kunder och ber om ursäkt om du hamnade i kläm under sommarspurten. Hoppas du är nöjd med arbetet och får en fortsatt trevlig sommar!

• Mathias S
    Mathias S skrev om Ventus Norden
    Rengöring av kanaler i huset.
    Bra utfört arbete men katastrof i kontakten med säljaren som jag kände lurade oss på priset. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Mathias S
    Tack för din Reco Mathias. Våra priser för rengöring/service av ventilationssystem i villor är marknadsmässiga och ofta fasta för att täcka upp både arbetet likväl som frakt, framkörning och administration etc. Vi tar åt oss av din kritik och strävar alltid mot att vara så tydliga som möjligt i kommunikationen om priset. Skönt att du ändå är nöjd med arbetet som utfördes. Trevlig sommar!

• Peter A
    Peter A skrev om Ventus Norden
    Byte av imkanal vid köksfläkt. Trevligt och professionellt bemötande. Gjorde något litet extra än vad han behövde vilket uppskattas. Har inget att klaga på! Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Peter A
    Tack Peter för fin rekommendation! du är varmt välkommen åter.

• Monica B
    Monica B skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationen.
    Trevlig person som gjorde servicen.
    Bra bemötande när jag ringt företaget. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Monica B
    Tack Monica! Du är alltid välkommen åter om du behöver hjälp med husventilation.

• Mikael J
    Mikael J skrev om Ventus Norden
    Jag köpte en ventilationsanläggning som skulle ersätta befintlig.
    Arbetet och de som gjorde det är jag helt klart nöjd med.

Däremot fungerar Ventus kundtjänst/bokning under all kritik.
    Försökte boka om både första besöket och själva installationen men hamnade bara i växeln som tog meddelande efter meddelande. Efter flera dagar av ringande återkom de så jag kunde boka om. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Mikael J
    Hej Mikael! Tack för din rekommendation. Skönt att arbetet blev utfört enligt förväntan trots strulet med tidsbokningen. Trevlig sommar!

MVH VentsNorden
  • Lars E
    Lars E skrev om Ventus Norden
    Snabbt och korrekt utförd service av trevlig personal Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Lars E
    Tack för bra Reco Lars! Välkommen åter

• Sarah L
    Sarah L skrev om Ventus Norden
    Vi behövde nyinstallera mekanisk frånluftsventilation i ett äldre hus. Det tog ett tag att få kontakt och sen att hitta en bra lösning, och fick tjata lite för att få dem att komma hit istället för att gå på ritningar som inte sa hela sanningen om förutsättningar. Men till slut hittade vi tillsammans bästa lösningen för just vårt hus och är mycket nöjd med resultatet! Vi har fått en fantastisk förbättring i luftkvalitet och montören var jätteduktig och anpassade till våra önskemål. Däremot kändes det mindre kul att arbetet blev försenat och därför uppdelat på två veckor när vi innan hade avsatt just en vecka då vi kunde vara hemma och verkligen ville ha det klart. Så sammanfattningsvis mycket nöjd med själva jobbet/kvalitén, medan kontakt och planeringen kunde varit bättre. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Sarah L
    Tack för din rekommendation Sarah! Vi tar åt oss av din kritik och strävar alltid mot att planeringen ska klaffa för alla parter. Skönt att du är nöjd med slutresultatet och att du och familjen nu har bra luft i huset för många år framåt! trevlig sommar :)

MVH VentsNorden
  • Carl-gustav S
    Carl-gustav S skrev om Ventus Norden
    Kaos med bokningen, fel offert . Tog ledigt från arbetet för att möta upp vid installation. Montör hade fel grejor med och stack efter 5 minuter. Ingen verkar ha koll på vad som gäller. Har inte hört något från dem sedan dess. Ingen ursäkt eller ny offert. Dålig prognos att dom finns kvar om några PR!! Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Carl-gustav S
    Hej Carl-Gustav. Jag är intresserad av att veta mer om ditt ärende och önskar hjälpa dig med en lösning. Kontakta mig gärna så snart du kan på 073-5187382 eller mejla mig dina uppgifter på tommi.janzon@ventusnorden.se.

• Torsten A
    Torsten A skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationssystemet.
    Det har blivit jättebra Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Torsten A
    Tack för din rekommendation. du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning/service. Trevlig sommar!

• Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Ventus Norden
    Ventilationsrengöring .Bra bemötande av företaget Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Torbjörn N
    Tack Torbjörn! du är alltid välkommen åter :)

• Stig A
    Stig A skrev om Ventus Norden
    Allt fungerade utmärkt och servicen behövde verkligen utföras. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Stig A
    Tack Stig för fin rekommendation! hoppas du får en härlig sommar.

• Jacqueline F
    Jacqueline F skrev om Ventus Norden
    Vi köpte service av våra fläktar o ventilationer i samtliga utrymmen. Detta gjordes med glatt humör o god service. Uppriktighet från personalen uppskattades väldigt mycket Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Jacqueline F
    Tack Jacqueline för fin rekommendation :) varmt välkommen åter är du! Trevlig sommar.

• Jonas D
    Jonas D skrev om Ventus Norden
    Mkt bra kundkontakt och hög kvalitet i leveransen. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Jonas D
    Tack Jonas! hoppas du får en fantastisk sommar :)

• Peter R
    Peter R skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilatonskanaler.
    Mycket trevligt bemötande.
    Företaget levde upp till förväntniingarna
    Gott helhetsintryck Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Peter R
    Tack för fina ord Peter :) Välkommen åter!

• Lars M
    Lars M skrev om Ventus Norden
    Rengöring vent.rör/anläggning

Bra bemötande

Att det skulle bli bättre effekt i frånluften och rena rör/filter... och det blev enligt förväntan.

Upplever Ventus som seriös Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Lars M
    Tack för fin Reco Lars!

• Birgitta A
    Birgitta A skrev om Ventus Norden
    Arbetet utfördes snabbt och professionellt. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Birgitta A
    Tack Birgitta! Precis så man vill upplevas :) Trevlig sommar.

• Leif C
    Leif C skrev om Ventus Norden
    Fick bättre inomhus klimat och bra tips Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Leif C
    Stort tack Leif! Väkommen åter
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Ventus Norden
    Rengöring o kontroll av TL o FL i villa.
    Bokn.service fung mycket bra och genomförandet av tjänsten likaså. Bemötandet var mycket gott Perfekt med en kunnig o erfaren person som utförde arbetet på ett förtroendeingivande sätt!
    Mvh Familjen Bengtsson Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Margareta B
    Tack för toppen rekommendation Margareta! Detta ska vidarebefordras till alla inblandade :) Vi önskar dig och familjen en trevlig sommar!

• Gunn M
    Gunn M skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationsanläggning.
    Trevlig personal. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Gunn M
    Stort tack Gunn! Du är självklart välkommen åter när det är dags för nästa rensning :)

• Anette M
    Anette M skrev om Ventus Norden
    Besiktning av vetilation. Första teknikern lyckades dra ur några strömkablar till ventilationsagregatet så att vi fick kalla på elektiker för att få igång den igen. Vilket resulterade i att intrimmnngen av systemet inte kunde göras vi första tillfället. När protokollet kom så saknaden värdet innan intrimningen. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Anette M
    Hej Anette! Tack för er rekommendation. Om fläktar eller aggregat inte är o drift vid första skedet kan heller inte luftflödena mätas upp och kan resultera i uteblivna värden i protokollet.

Efter injusteringen har ni nu fina värden på protokollet och god ventilation i huset för ett bra tag framöver! Trevlig sommar :)

• magnus s
    magnus s skrev om Ventus Norden
    Beställde serice på ett ftx-system. Trevligt och seriöst bemötande. Förväntningen var att kunna få hjälp med systemet som hade stannat. Servicepersonal kom inom loppet av några dagar. Jag trodde själv att systemet var dött pga ålder men det var ett trivialt fel som kunde avhjälpas på plats. Företaghet levde absolut upp till min förväntning och jag kan rekommendera Ventus norden, seriösa i alla kontakter jag har haft. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar magnus s
    Tack för toppen Reco! Vi strävar alltid mot att "rädda" befintliga ventilationssystem. Behöver du i framtiden hjälp att byta system eller komponenter är du självklart välkommen att höra av dig! Trevlig sommar :)

• Robert B
    Robert B skrev om Ventus Norden
    Mkt ombokningar av tiden fran Ventus sida, men nar de val gjorde jobbet gjorde de jobbet professionellt och bra. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Robert B
    Tack för fin rekommendation Robert! Skönt att du blev nöjd med slutresultatet trots strulet med tidsbokningen. Du är varmt välkommen åter :)

• Carina B
    Carina B skrev om Ventus Norden
    Vi är nöjda med bemötandet samt utfört arbete, som var rengöring/justering av ventilation i villa. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Carina B
    Tack för er rekommendation! Trevlig sommar.

• Olga R
    Olga R skrev om Ventus Norden
    Ventus konsult var hos oss maks 10 minuter och bara tittade lite och jag fick faktura på mer en 2 000 kronor som för mkt dyrt advokat. Dessuttom vi fick mycket konstigt erbjudande för helt overkliga priser som stämmde inte våra önskemål. Till slut fick vi hjälp av en annan företag, dem har gjört snabbt, med bra kvalitet hela kompleks arbete att byta vår gamla ventilation system och på nästan halva priset av set som vile ha Ventus från oss. Jag önskar dem att vara tydliga via första telefon samtal med potenciella kunden att inte blev n-t missförståelse. Tack. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Olga R
    Hej Olga! Tråkigt att höra att vi inte levde upp till dina förväntningar. Priser på nya ventilationssystem kan skilja sig avsevärt beroende på produktkvalité och garantier. Som det låter på din beskrivning har vi nog inte offererat för samma produkter eller arbete som er andra firman och hade gärna utvärderat detta innan utförande.

Vi tar åt oss din feedback och hoppas att slutresultatet med den andra entreprenören blev bra. Trevlig sommar!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Ventus Norden
    Lite struligt med bokningen, men killen som utförde arbetet var kanon liksom resultatet Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Andreas L
    Tack för bra feedback! Skönt att slutresultatet blev enligt förväntan. Du är varmt välkommen åter.

• Leif G
    Leif G skrev om Ventus Norden
    Service och rengöring av ventilation med frånluftssystem.
    Mycket bra bemötande av "säljaren".
    Servicekillen var mycket trevlig och arbetade snabbt och effektivt.
    Allt sköttes mycket bra och jag rekommenderar gärna företaget för sådana arbeten. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Leif G
    Stort tack Leif för fin rekommendation. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning/service. Trevlig sommar!

• Fredrik R
    Fredrik R skrev om Ventus Norden
    Ventus Norden gillar detta
  • Per B
    Per B skrev om Ventus Norden
    Vi köpte ett luftväxlingssystem. Både vid bokning och genomförande var allt klandefritt. Dock har vi i efterhand bett att få några tillbehör som fattades vid installationen och som installatören sa att vi kan be dem skicka. Jag har mailat om detta utan att få svar. Får väl påminna dem! Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Per B
    Hej Per! Tack för toppen rekommendation. Vi ska kontrollera så att tillbehören har skickats från tillverkaren omgående. Trevlig sommar :)

• Eva A
    Eva A skrev om Ventus Norden
    Mycket trevligt bemötande. Renlighet
    Gav mycket bra info. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Eva A
    Stort tack Eva! Välkommen åter.

• Björn P
    Björn P skrev om Ventus Norden
    Lite misstänkt införsäljning men väl genomförd undersökning och goda råd. Ingen översäljning! Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Björn P
    Goda råd är dyra :) Tack för bra rekommendation. Trevlig sommar!

Björn P gillar detta
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Ventus Norden
    Haft hemma en ventilation tekniker som mätt flöde och rensat fläkten gångar. Jätte duktig och trevlig kille. Är jättenöjd. Bra med fast pris som hölls. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Katarina J
    Tack Katarina! Skönt att allt gick enligt förväntan! Vi hjälper dig gärna igen när det är dags för nästa rensning/service :)

• Birgitta H
    Birgitta H skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilation i mitt hus. En fantastisk serviceinriktad och trevlig person som utförde arbetet. Förklarade vad han gjorde och varför. Mkt nöjd Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Birgitta H
    Tack Birgitta för fin rekommendation! Du är alltid välkommen åter :)

• Pablo J
    Pablo J skrev om Ventus Norden
    Rensning av ventilationskanaler.
    Bemötandet var mycket bra.
    Jag förväntade mig ett professionellt utfört arbete och det var vad jag fick.

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att jjag är nöjd. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Pablo J
    Tack Pablo! Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning. Trevlig sommar!

• Peter L
    Peter L skrev om Ventus Norden
    Jag har köpt installation av Swegon Casa R3 Smart,Köksfläkt Swegon Casa av Ventus.
    -Bra bemötande av personer på Ventus och tydlig offert samt arbetsbeskrivning.
    -Trevliga montörer som kom den avtalade dag och tiden.
    -Liten påverkan på befintlig ventilationskanal.
    -Resultatet blev över förväntan med ett bättre inomhusklimat,mindre fläktljud,större möjliheter att styra ventilationen vid olika behov via display i tvättstuga och förhoppningsvis lägre elförbrukning i vinter,installerades April-18.
    -Ny köksfläkt Casa med egen separat kanal.Skönt att slippa matos i hela huset samt att man var tvungen att ventilera ut värmen i hela huset pga. köksfläkten.

-Ventus har mina bästa rekomendationer.

Peter Lewander
    Viksjö Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Peter L
    Stort Tack Peter för toppen Reco. Ska sprida detta till gubbarna på fikarasten :) Trevlig sommar!

• Hanna E
    Hanna E skrev om Ventus Norden
    Köpte en "OVK" till huset. Lite missförstånd i vad som ingick i priset. Ventus löste det på ett snyggt och professionellt sätt. Trevliga människor att ha och göra med! Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Hanna E
    Tack Hanna! Är du nöjd är vi nöjda :)

Mer från Ventus Norden

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm