En del av Ventuswww.ventusnorden.se

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1114 kunder tycker om Ventus Norden

• 2019-11-14

PER-ERIC S skrev om Ventus Norden
    14 november 2019. En ovanligt bra ventilationskontroll! Professionellt, sakkunnigt och den lilla extra servicen som att fixa detaljer är värdefullt. Vi är mycket nöjda.
    Tack Guiseppi!

Per-Eric, Skokloster Läs mer
  • 2019-11-12

KARI M skrev om Ventus Norden
    En mycket trevlig Giuseppe gjorde en ventilationskontroll i huset. Det gick väldigt smidigt och han förklarade en hel del nyttiga saker som jag inte fick reda på förra gången som kontrollen var.

Välkommen åter Giuseppe! Läs mer
  • 2019-11-12

MARISE O skrev om Ventus Norden
    Idag exakt i tid kom Giuseppe och gjorde en mycket noggrann service och rengöring av vårt ventilationssystem. Han utförde enligt oss sitt arbete på ett mycket proffsigt sätt och hade en trevlig framtoning. Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-07

Susanna Maria A skrev om Ventus Norden
    Bra utförd service, åtgärdat tidigare fel med till/från luft. Punktlig, kunnig och effektiv tekniker Läs mer
  • 2019-11-01

NIKLAS L skrev om Ventus Norden
    Bra utförd service med tips på vad jag kan göra för att hålla ventilation och panna i bra skick till nästa service. Giuseppe som utförde arbetet mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-10-21

Sven Erik R skrev om Ventus Norden
    Mycket väl genomförd ventilationsservice av en mycket duktig servicetekniker (G. Maglio). Han berättade gärna vad han gjorde och varför. Gav också råd om vad man kan tänka på och göra själv. Läs mer
  • MATTIAS N

2019-10-18

MATTIAS N skrev om Ventus Norden
    Giuseppe var punktlig, trevlig och proffsig. Han gjorde rent hela ventilationssystemet i vårt hus plus litet extra hjälp med köksfläkten.
    Bra jobb! Läs mer
  • 2019-10-03

Svante C skrev om Ventus Norden
    På tid, mycket proffsigt arbete och bemötande så rengjorde Giuseppe vårt ventilationssystem och trimmade för bästa innemiljö. Många bra tips och trevligt möte gör att man inte annat än kan rekommendera honom och hans företag. Mycket bra :) Läs mer
  • Wängelin C

2019-09-05

Wängelin C skrev om Ventus Norden
    Med engagemang och god kunskap har Guiseppe säkerställt en fortsatt god ventilation i huset. Bra tips och ett vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-21

Per Å skrev om Ventus Norden
    Rengöring av frånluftscentilation Läs mer

Kerstin E skrev om Ventus Norden
    Trevlig tekniker som genomförde rengöring av ventilationssystemet i mitt hus. Bra info innan med påminnelse SMS inför besöket. Läs mer

Barbara M skrev om Ventus Norden
    Kollade igenom vårt frånluftsystem. Bra jobbat. Protokollet är en bonus att ha till försäljning av fastigheten. Läs mer

Per-åke L skrev om Ventus Norden
    Rengöring ventilation och service.
    Mycket trevlig och kunnig serviceman och serviceminded Läs mer
  • 2019-08-18

Jane M skrev om Ventus Norden
    UTFÖRD TJÄNST VAR RENGÖRING AV VENTILATION. Oklanderligt bemötande.
    Tjänsten motsvarade mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-16

Jenny W skrev om Ventus Norden
    Mycket bra service och väl utfört arbete. Rekommenderar dem! Läs mer
  • 2019-08-15

Lennart P skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationskanaler Läs mer
  • 2019-08-15

Mats G skrev om Ventus Norden
    Rengöring Kantterm återvinningsanläggning.
    Bra bemötande av trevlig servicekille.
    Som helhet är jag nöjd!! Läs mer
  • Sten G

2019-08-15

Sten G skrev om Ventus Norden
    rengöring och inställning av ventilationssystem. Blev helt ok Läs mer

Emanuel U skrev om Ventus Norden
    Slarvigare gjort än vad det var tidigare. 2500 för en knapp timmes jobb. Läs mer

Jan E skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationskanaler. Allt gick smidigt och bra. Bra svar på mina frågor. Väldigt trevlig kille som var här. Kommer att anlita ert företag nästa gång. Läs mer

Andreas S skrev om Ventus Norden
    De utförde service av ventilationen enligt förväntan och avtal. Läs mer

Anders B skrev om Ventus Norden
    Punktliga, gjorde det de skulle och förklarade vad de gjort och hur vi skulle ta hand om det efteråt på ett bra sätt. Läs mer

Magnus H skrev om Ventus Norden
    Beställde ventilations kontroll.
    Gick mycket smidigt.
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-08-13

Mats L skrev om Ventus Norden
    Rengjorde och ställde in lufttillförseln. Blev ganska hög ljudnivå. Lagade trasig bit i fläkten. Den är tyvärr redan trasig igen. Läs mer
  • 2019-08-12

Lars E skrev om Ventus Norden
    Peter Lindell var här och rengjorde vårt luft/luft värmesystem - han gjorde ett bra jobb. Pratat med honom om lager i motorn ett antal gånger efteråt. Däremot då jag blev uppringd angående den här rengöringen sa den som ringde att värmepumpen som sitter på utsidan skulle också gås igenom för samma pris..
    Detta var inte fallet så jag ville ha kompensation på fakturan
    för detta, men fick nej.
    Annars var allt OK!

Margaretha Tordendahl Läs mer
  • 2019-08-12

Anders B skrev om Ventus Norden
    Tjänst: Rengörning och inställning av ventilation.
    Funkade bra tyckte jag. Läs mer
  • 2019-08-09

Christine B skrev om Ventus Norden
    Avloppsrengöring. Mycket trevligt bemötande, Passade bestämd tid. Lämnade rent efter arbetets utförande. Min oro för tt jag skulle få städa efter arbetet besannades inte. Läs mer
  • 2019-08-09

Kicki S skrev om Ventus Norden
    Bra. Förutom att han inte fick bort fläkten så han böjde ut den ist så det blev en bukla i fläkten. Läs mer

Torbjörn K skrev om Ventus Norden
    Rengöring av kanalerna mina förväntningar blev uppfyllda. Läs mer

Klas-göran Ö skrev om Ventus Norden
    Ny fläkt på taket. Rengöring av ventilationskanaler. Bra utfört jobb. Läs mer

Elisabeth C skrev om Ventus Norden
    Servicenivå hög hos den som besökte mig.
    Då jag hade en fråga som dök upp då jag fått protokollet tog jag kontakt med er . Ni skulle återkomma men det har inte skett. Läs mer
  • 2019-08-07

Godkänt Läs mer
  • 2019-08-06

Gunnel G skrev om Ventus Norden
    genomgång av ventilationsystemet

Mitt första möte var via tfn och då bokades också tid för hembesöket. Trevligt bemötande!
    Jag hade inga speciella förväntningar annat än att uppdraget skulle genomföras. Den person som kom var mycket trevlig och förklarade vad han skulle göra ,vad han hade gjort och visade också på det.
    Jag kände mig så nöjd med det trevliga bemötandet och antar att och litar på att uppdraget är genomfört så som det utlovades. Läs mer
  • 2019-08-06

Annie-lie A skrev om Ventus Norden
    Kom snabbt. O gjorde ventilations rengöringen bra. Höll undan efter sig. Nöjd. Läs mer
  • 2019-08-01

Karl E skrev om Ventus Norden
    Känner mig väldigt nöjd.Trevlig personal, noggrann, allt var toppen👍😊 Läs mer
  • 2019-06-30

Mikael B skrev om Ventus Norden
    De skulle dra ett ventilationsrör ca 1,5 m, inga konstigheter.

Skulle ta 2-4 timmar 1 man enligt dem. När jobbet ska utföras skickar de två man, den ena verkar vara lärling och får jobba medan den andra står och tittar. De är på plats 2h 20 min och debiterar totalt 8 timmar, för något som de borde debiterat 3 timmar (restid max 10 min).

De gav ett seriöst intryck innan, men sedan gick det utför. Underleverantören (håltagare) gjorde allt enligt överenskommelse. Läs mer
    2019-07-04 Ventus Norden svarar Mikael B
    Hej Mikael B.
    Vi har inga lärlingar anställda utan alla våra montörer är utbildade och fullbetalda. Vi jobbar inte ensamma på dessa typer av jobb just av denna anledningen att man aldrig vet vem man kommer hem till. GPS pucken i bilen ger oss andra tidsangivelser när teknikerna anlänt samt åkt från din fastighet. Som vi tydligt skrivit i mailväxlingen mellan oss debiterar vi för varje påbörjad timme och vi var där och utförde arbete samt inhandlade material 2 man 4 timmar.

• 2019-06-27

Jan-Erik Kristian W skrev om Ventus Norden
    Ventus Norden är inte seriöst, ingen återkoppling först efter att jag jagat med blåslampa får man kontakt. Skrivit fel fastighet på protokoll, bokade tider hålls inte och man slår ifrån sig ansvar och är inte det minsta måna om kunden.
    Tummen ner för detta bolag! Läs mer
    2019-07-04 Ventus Norden svarar Jan-Erik Kristian W
    Hej Jan-Erik Kristian W

Ni har beställt en besiktning av ert nyinstallerade ventilationssystem samt intyg för IM-kanal. Det innebär inte att ni per automatik får ett godkänt protokoll. Vi förstår er frustration att ni efter tredje ombesiktningen inte uppnår godkänt. Detta är dock inget som skall belasta Ventus, utan är ett ansvar som ligger på den entreprenören ni har anlitat för ventilationsarbetet. Vi har också ett ansvar och kan inte godkänna installationer som inte följer gällande bestämmelser.

Vi har inget projektledningsuppdrag av er och kan därmed inte alltid vara tillgängliga för frågor av den karaktären. Då vi som jobbar på Ventus är människor och inte maskiner händer det faktiskt att vi också blir sjuka och måste boka om avtalade tider.

Vi förslår att ni anlitar en annan entreprenör som vet hur man följer svenska byggregler.

• 2019-04-29

MARIA E skrev om Ventus Norden
    Ventus tar inte anvar för att installationen fungerar!

Jag anlitade dem för att installera en köksfläkt som kan reglera takfläkten. Jag hade både fungerande köksfläkt och fungerande takfläkt. Produkt + installation kostade ca 15000 kr. Månader efter inser vi att installationen inte fungerat och takfläkten varit avstängd i flera månader eftersom regleringen inte fungerar. Företaget skyller på än det ena och än det andra.
    De för inga anteckningar på hur fläktens inställning står vid flödesmätning, vilket gör att de inte har någon som helst dokumentation på att produkten fungerar vid leverans. Läs mer
  • 2019-03-25

Ann-marie W skrev om Ventus Norden
    Köpt FTX (från- och tilluftssystem med värmeväxlare), för bättre ventilation/inomhusluft.
    Bra,, de fattade snabbt och gav en tydlig o bra offert, fast pris.
    Att de skulle hjälpa mig. Det gjorde de, inom några veckor var allt installerat och klart. Inget krångel, inga merkostnader.

Nöjd. Läs mer
  • 2019-03-20

Esa R skrev om Ventus Norden
    Effektiva, inga dolda avgifter, bra service. Läs mer
  • Åsa Eva Margareta P

2019-03-19

Åsa Eva Margareta P skrev om Ventus Norden
    Jag ringde flera gånger för att boka tid men de återkopplade inte förrän jag mailade. Reparatören gjorde sitt jobb men gjorde också sönder ett ventilationsdon ("den kostar bara en femtilapp"), satte inte tiilbaka röret mellan torkskåp och vent och han gjorde nåt som orsakade kortslutning som ledde till att jordfelsbrytaren slog ifrån så fort ventilationen var på. Men det "var inte hans fel". Jag kommer inte anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-03-18

Niklas H skrev om Ventus Norden
    Jag köpte tjänsten om att rensa mina ventilationsrör. Killarna som var hos mej var trevliga och noggranna och ansträngde sig för att inte skita ner. Jag blev nöjd :) Läs mer
  • 2019-03-14

Claes M skrev om Ventus Norden
    Ventilationskontroll och sugning av kanaler. Reparation av fläktsug(kök) på ute-tak.
    Fantastisk montör(Bylund??). Proffsig. Trevlig. Bra info om kostnad. Seriös.
    Överträffade helt klart mina förväntningar.
    Kommer att rekommendera Ventus....
    Med vänlig hälsning
    Claes Månsson, Västerhaninge Läs mer
  • Kennet J

2019-03-13

Kennet J skrev om Ventus Norden
    De gick igenom ventilationen i mitt hus och gjorde rent, helt OK. De rekommenderade även att jag behövde byta köksfläkten då den installerade var av fel typ. Jag beställde detta jobb som utfördes en tid senare. Några synpunkter efter denna montering:
    - Monteringen slutfördes inte då den luftkanal som fanns där inte passade riktigt, fick göra detta själv.
    - Fick betala för elektriker som behövde göra elinstallationen, borde ingått i priset då den nya fläkten kräver "fast" installation och detta måste ju utföras av behörig elektriker vilket Ventus borde känna till.
    - Efter montering av den nya fläkten borde en ny flödesmätning ha utförts så att hela ventilationssystemet är rätt intrimmat, genomfördes inte.
    Så här i efterhand hade det varit bättre att jag gjort detta jobb själv, Ventus tog 16869:- för detta, varav fläkten kostade 9994:-. Samma fläkt går att köpa på Bygghemma.se för 6634:-. Så hade jag gjort jobbet själv hade jag sparat runt 10000:-. Läs mer
  • 2019-03-13

Hans-göran B skrev om Ventus Norden
    Proffsigt och snabbt agerande! Läs mer

Glenn F skrev om Ventus Norden
    Rengöring ventilationskanaler.
    Arbetet gick snabbt och det var rent och snyggt efteråt. Läs mer

Erik V skrev om Ventus Norden
    Kunnig personal med trevlig bemötande Läs mer

Anna R skrev om Ventus Norden
    Koll av ventilationen i nyköpt hus byggt 88. Kunde inte varken lösa eller ge tips om hur man kan minska bullret från ventilationen i sovrummet. ( Låter som om man sitter i ett flygplan bredvid motorerna. )Men i övrigt trevligt bemötande och skönt att få kanalerna rengjorda. Läs mer

Anders S skrev om Ventus Norden
    Xcxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxccxcccxxcccccgggbbjbvcgffc Läs mer
  • 2019-03-07

Carl J skrev om Ventus Norden
    Mycket bra jobb vid rengöring av fläktsystem Läs mer

Mer från Ventus

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd