Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Ventus Norden

En del av Ventuswww.ventusnorden.se

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1077 kunder tycker om Ventus Norden

• 2019-04-29

MARIA E skrev om Ventus Norden
    Ventus tar inte anvar för att installationen fungerar!

Jag anlitade dem för att installera en köksfläkt som kan reglera takfläkten. Jag hade både fungerande köksfläkt och fungerande takfläkt. Produkt + installation kostade ca 15000 kr. Månader efter inser vi att installationen inte fungerat och takfläkten varit avstängd i flera månader eftersom regleringen inte fungerar. Företaget skyller på än det ena och än det andra.
    De för inga anteckningar på hur fläktens inställning står vid flödesmätning, vilket gör att de inte har någon som helst dokumentation på att produkten fungerar vid leverans. Läs mer
  • 2019-03-25

Ann-marie W skrev om Ventus Norden
    Köpt FTX (från- och tilluftssystem med värmeväxlare), för bättre ventilation/inomhusluft.
    Bra,, de fattade snabbt och gav en tydlig o bra offert, fast pris.
    Att de skulle hjälpa mig. Det gjorde de, inom några veckor var allt installerat och klart. Inget krångel, inga merkostnader.

Nöjd. Läs mer
  • 2019-03-20

Esa R skrev om Ventus Norden
    Effektiva, inga dolda avgifter, bra service. Läs mer
  • Åsa P

2019-03-19

Åsa P skrev om Ventus Norden
    Jag ringde flera gånger för att boka tid men de återkopplade inte förrän jag mailade. Reparatören gjorde sitt jobb men gjorde också sönder ett ventilationsdon ("den kostar bara en femtilapp"), satte inte tiilbaka röret mellan torkskåp och vent och han gjorde nåt som orsakade kortslutning som ledde till att jordfelsbrytaren slog ifrån så fort ventilationen var på. Men det "var inte hans fel". Jag kommer inte anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-03-18

Niklas H skrev om Ventus Norden
    Jag köpte tjänsten om att rensa mina ventilationsrör. Killarna som var hos mej var trevliga och noggranna och ansträngde sig för att inte skita ner. Jag blev nöjd :) Läs mer
  • 2019-03-14

Claes M skrev om Ventus Norden
    Ventilationskontroll och sugning av kanaler. Reparation av fläktsug(kök) på ute-tak.
    Fantastisk montör(Bylund??). Proffsig. Trevlig. Bra info om kostnad. Seriös.
    Överträffade helt klart mina förväntningar.
    Kommer att rekommendera Ventus....
    Med vänlig hälsning
    Claes Månsson, Västerhaninge Läs mer
  • Kennet J

2019-03-13

Kennet J skrev om Ventus Norden
    De gick igenom ventilationen i mitt hus och gjorde rent, helt OK. De rekommenderade även att jag behövde byta köksfläkten då den installerade var av fel typ. Jag beställde detta jobb som utfördes en tid senare. Några synpunkter efter denna montering:
    - Monteringen slutfördes inte då den luftkanal som fanns där inte passade riktigt, fick göra detta själv.
    - Fick betala för elektriker som behövde göra elinstallationen, borde ingått i priset då den nya fläkten kräver "fast" installation och detta måste ju utföras av behörig elektriker vilket Ventus borde känna till.
    - Efter montering av den nya fläkten borde en ny flödesmätning ha utförts så att hela ventilationssystemet är rätt intrimmat, genomfördes inte.
    Så här i efterhand hade det varit bättre att jag gjort detta jobb själv, Ventus tog 16869:- för detta, varav fläkten kostade 9994:-. Samma fläkt går att köpa på Bygghemma.se för 6634:-. Så hade jag gjort jobbet själv hade jag sparat runt 10000:-. Läs mer
  • 2019-03-13

Hans-göran B skrev om Ventus Norden
    Proffsigt och snabbt agerande! Läs mer

Glenn F skrev om Ventus Norden
    Rengöring ventilationskanaler.
    Arbetet gick snabbt och det var rent och snyggt efteråt. Läs mer

Erik V skrev om Ventus Norden
    Kunnig personal med trevlig bemötande Läs mer

Anna R skrev om Ventus Norden
    Koll av ventilationen i nyköpt hus byggt 88. Kunde inte varken lösa eller ge tips om hur man kan minska bullret från ventilationen i sovrummet. ( Låter som om man sitter i ett flygplan bredvid motorerna. )Men i övrigt trevligt bemötande och skönt att få kanalerna rengjorda. Läs mer

Anders S skrev om Ventus Norden
    Xcxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxccxcccxxcccccgggbbjbvcgffc Läs mer
  • 2019-03-07

Carl J skrev om Ventus Norden
    Mycket bra jobb vid rengöring av fläktsystem Läs mer

Christopher H skrev om Ventus Norden
    Service inriktad. Pålitlig, prisvärt Läs mer

Robert G skrev om Ventus Norden
    De utförde servicearbete i vårt hem till stor belåtenhet och mycket snabbt agerat, kommer att använda dem vid liknande jobb igen. Har även rekommenderat dem till mina grannar. Mycket trevligt och korrekt bemötande Läs mer

BRF Sjukhuset 3 skrev om Ventus Norden
    Kunniga om ämnet och utförde uppdraget. Dålig återkoppling dock och samordning av aktiviteter. Läs mer
  • 2019-03-04

Pernilla L skrev om Ventus Norden
    Fläktsystemskontroll och inställningsjustering

Blev kontaktad av säljare, fick bra och värdefull information, även skriftligt via mail.
    Efter utfört arbete fick jag ett protokoll.
    Allt fungerade utmärkt.
    Seriös och trevlig säljare, seriös och trevlig ventilationsexpert. Läs mer
  • Kay W

2019-03-04

Kay W skrev om Ventus Norden
    Byte av luftvärmeaggregat.
    Bra företag med rimliga priser.
    Håller vad som lovats..och i tid Läs mer
  • Josef H

2019-03-04

Josef H skrev om Ventus Norden
    Levererade exakt det vi förväntade oss. Vi är nöjda med den nya tvättstugan och installationen fick snabbt och smidigt. Mycket nöjda.

/BRF Mäklaren 1 Läs mer
  • 2019-03-03

Leif I skrev om Ventus Norden
    Köpte en ventilationsrengöring, vilken grym skillnad på luften det blev.
    Det var nog inte gjort på 30 år, men ventus kom förbi o gjorde jobbet på ett kick, trevlig & hjälpsam personal som svarade på alla frågor jag hade kring ventilationen.
    De enda jag saknade lite var nog byte av takventilerna,
    inte för att det borde ingått eller så men det hade varit en nice touch med nya sådana också.
    Hursomhelt är jag väldigt nöjd. 5+ Läs mer
  • 2019-03-02

Hans A skrev om Ventus Norden
    Bylund var en trevlig och kompetent kille. Läs mer
  • 2019-02-28

Mats M skrev om Ventus Norden
    Rensning av ventilationskanaler, luftvärmesystem. Funkade bra inget att anmärka på. Läs mer
  • 2019-02-28

Karl W skrev om Ventus Norden
    Bytte värmeväxlare. Professionellt bemötande och utförande av arbete. Mycket nöjd med allt, från början till slut. Läs mer

Ingegerd H skrev om Ventus Norden
    Genomgång o rengöring av ftx luftvärmesystem... ....väldigt kunnig och trevligt bemötande. Kom på utsatt tid Och levererade både kunskap och rådgivning . Så nöjd! Läs mer

Leif Å skrev om Ventus Norden
    Hälsa Andreas Pettersson att han tillsammans med en elev utförde och slutförde arbetet med luftflöden och rengöring och Info. Med beröm godkänt. 😀💐 Läs mer

Anna L skrev om Ventus Norden
    Tog lite tid innan Ventus hörde av sig och skickade offert, men sedan blev jobbet bra. Läs mer

Johan K skrev om Ventus Norden
    Jag hade beställt service på vårat system och jag fick det resultat jag förväntade mig
    Bra och trevligt mottagande från start till mål
    Bra och fullgod service! Läs mer

Anders H skrev om Ventus Norden
    Köpte FTX-ventilation. Bra bemötande och bra utfört av trevlig och flexibel hantverkare. Resultatet av ventilationen blev riktigt bra! Läs mer

Bo S skrev om Ventus Norden
    Beställde rengöring och service på ventilation
    teknikern var trevlig och kunnig
    Luftflödet blev mycket bättre
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-02-19

Stefan B skrev om Ventus Norden
    Felsökning av FTX-ventilationsanläggning.
    Bra och effektiv kontakt både vid beställning och vid åtgärd.
    Hoppades få felet lokaliserat trots äldre anläggning som få numera behärskar.
    Problemet, en felaktig inställning bakom en plåt, lokaliserades och åtgärdades mycket snabbt, t o m några minuter innan avtalad tid för besöket. Fick dessutom hjälp med att byta ett filter.
    Känns dock lite snopet att betala 3000 kr för något som tog fem minuter att hitta och åtgärda. Läs mer
  • 2019-02-19

Ragnar Å skrev om Ventus Norden
    Besiktning med täthetsprovning två rökkanaler till ny kamin och öppen spis. Bra utfört jobb och bra service genomgående. Läs mer
  • 2019-02-18

Torbjörn S skrev om Ventus Norden
    Ventilationsrengöring inkl inställning och mätning före och efter.
    Mycket bra bemötande... Läs mer
  • 2019-02-16

Dirk W skrev om Ventus Norden
    För dyrt för arbetet de faktiskt utförde.
    Mer än 2000 kr i timmen för en kille med en dammsugare och en flödesmätare känns som ocker. Ska kolla om jag hitta en läkare eller jurist som kan göra samma jobb, dem har nog lägre timlön.
    Han ändrade också inställningar på ventiler som skulle vara stängda.
    Kundsupporten via mail/telefon var bra; det är förmodligen det man betalar för! Läs mer
  • Kjell W

2019-02-15

Kjell W skrev om Ventus Norden
    Jag beställde service på min ventilationsanläggning. Jag fick svar snabbt och väl utförd service av en tillmötesgående tekniker med gott humör och med hög professionalitet. Läs mer
  • 2019-02-15

Kajsa W skrev om Ventus Norden
    Funktionellt och trevligt bemötande både vid beställning och utförande! Läs mer
  • Johan L

2019-02-13

Johan L skrev om Ventus Norden
    Kanalrengöring och flödeskontroll, rådgivning för köksfläktinstallation.
    Bra bemötande trevlig kundtjänst och servicetekniker.
    Själva utförandet av jobbet var bra dock tycker jag rådgivning var dålig. Jag tycker att man kunde fått mer tips om vilken typ av köksfläkt eller tillbehör som skulle funka med mitt ventilationssystem.

Bra utfört arbete dålig rådgivning. Läs mer
  • 2019-02-13

Katriina J skrev om Ventus Norden
    Ventilationservicen var snabb och proffsigt utfört. Läs mer
  • 2019-02-13

Mats L skrev om Ventus Norden
    De skulle göra injustering av ftx, den som kom trodde det var flvp. När han läst på gick det bra.// Mats Läs mer
  • Mehri G

2019-02-12

Mehri G skrev om Ventus Norden
    Jag behövde hjälp med ominstallationen av minköksfläkt . Arbetet var bra, men tyvärr fick jag inte veta att när ventus skickar någon för att se vilket sorts arbete som ska göras kostar det 1995 kr. Även om man ger jobbet till dem.det står inte i offerten heller om första besökskosnaden. Läs mer
  • 2019-02-11

Larry P skrev om Ventus Norden
    Hej!
    Tyvärr inte alls nöjd. Flera anledningar. Vi hade bestämt en tid och jag jobbade hemma. Han kom tidigare och höll nästan på att slå in dörren då jag inte öppnade. Kunde dock inte öppna då jag satt i telefonmöte! Öppnade ändå tidigare än den tid vi bestämt... Det visade sig efter besöket att ett filter på vinden inte bytts ut (jag fick hjälp av en granne att då byta detta), det visade sig även att ventilationen var felreglerad på högsta varvantalet - så vi fick problem med vårt tak i vardagsrummet (mjuk väv som svajade..). Enligt han som kom så var vårt ventilationssystem överdimensionerat vs huset och jag bad om att få detta skriftligt då jag ville kontakta både mäklare och försäkring. Jag har dock aldrig fått återkoppling på detta trots mejl. Nu har hela ventilationssystemet slutat fungera, vet inte om detta är pga er eller inte men det är ju svårt att bevisa. Kommer dock inte att anlita er för att felsöka - känner mig besviken. Det var min pappa som anlitat VENTUS i en annan stad och var nöjd men antar att kvalitén kan variera. Läs mer
  • 2019-02-11

Robert S skrev om Ventus Norden
    Jag beställde rengöring av FTX ventilationen.
    Gick bra och proffsigt utfört. Läs mer
  • Hakan K

2019-01-12

Hakan K skrev om Ventus Norden
    Bytte ut ventilationsaggregat som var 40 år gammal. Trevlig säljare. Trevliga tekniker. Gjorde de dem skulle göra. Absolut inte mer. Som oftast med hantverkare kände jag att när jobbet var klart så var de svårare och få tag i säljaren. Svarade inte när man ringde och ringde inte tillbaks. Teknikerna glömde utrustning hemma hos mig. Inget återkommande om dem har glömt nåt. Men jobbet vart gjort men servicen var sämre. Läs mer
    2019-01-15 Ventus Norden svarar Hakan K
    Hej Håkan,

Tack för din feedback!
    Vi tar åt oss av detta och kul att höra att du är nöjd med arbetet.

• Andreas W

2019-01-09

Andreas W skrev om Ventus Norden
    Vi behövde hjälp med installation av köksfläkt samt översyn av husets ventilation. Ventus var snabbba på att återkomma och lyhörda för våra behov. Vi fick flera olika offerter för att kunna välja bästa möjliga lösning för oss. Alla som vi var i kontakt med var väldigt trevliga och serviceinriktade. Vi kan inte ge annat än toppbetyg! Läs mer
    2019-01-10 Ventus Norden svarar Andreas W
    Hej Andreas,

Tack för din feedback!
    Väldigt kul att höra att ni är nöjda med både service samt utförande!

• Elle K

2019-01-09

Elle K skrev om Ventus Norden
    Ventilation service på villa. Bemötande var professionell hjälpsam och tillät förhandling då jag presenterade totalt 4 nya kunder. Utfrt arbete mkt bra och inställningar o dokumentation också bra. Läs mer
    2019-01-10 Ventus Norden svarar Elle K
    Hej Elle,

Tack för din feedback!
    Du ska ha ett stort tack för detta och kul att höra att ni är nöjda!

• 2018-12-26

Märit B skrev om Ventus Norden
    fick ett gott och personligt bemötande. snabb leverans och installation av vår nya köksfläkt. Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Märit B
    Hej Märit,

Tack för din feedback!
    Kul att höra att du är nöjd med arbetet samt bemötande!

• 2018-12-25

Hans-åke T skrev om Ventus Norden
    1 st ventaggregat Swegon Casa R2 Comfort,
    Installatörerna gjorde ett bra jobb, men tyvärr kom dom av misstag att sätta på spisen vilket startade en mindre brand i köket med skador på spis och inredning. Av någon anledning tyckte inte ledningen för företag att dom hade något ansvar för händelsen. Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Hans-åke T
    Hej Hans-Åke,

Vi tar åt oss av detta.

• 2018-12-21

Per A skrev om Ventus Norden
    Ville ha hjälp med ventilationssystem rengöring av ventilationsrör.

Fick tips av min bror om ventus norden.

Så nöjd med allt super proffsigt företag hel nöjd med bemötande och utfört arbete. Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Per A
    Hej Per,

Tack för din feedback!
    Väldigt roligt att höra att både du och din bror är nöjda!

Med vänliga hälsningar, Fredrik.
  • 2018-12-21

Kent Ö skrev om Ventus Norden
    Gjorde rent ventationen i huset Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Kent Ö
    Hej Kent,

Tack för din feedback!
    Glädjer oss att du blev nöjd med arbetet!

• 2018-12-20

Hanna K skrev om Ventus Norden
    Dom var oproffsiga, osäkra på vad som skulle göras. Kunde inte läsa ritningen ordentligt. De tänkte dra ventilationen där vi ska ha skorstenen trots att den är på ritningen. Fick göra om vissa saker som blev fel. De ville dra viss ventilation i utanpåliggande lådor! Trots att vårat hus är en nybyggnation och det finns all möjlighet att dra inne i väggarna. Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Hanna K
    Hej Hanna,

• 2018-12-19

Jonas O skrev om Ventus Norden
    Hej,
    Väldigt bra bemötande från första stund när jag ringde om doppet med fix ventilation.
    Service killen som var väldigt ödmjuk och jag fick den bästa service. Läs mer
    2019-01-09 Ventus Norden svarar Jonas O
    Hej Jonas,

Tack för din feedback!
    Det glädjer oss att höra att du är nöjd från start till mål.

Mer från Ventus

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd