Vendevägen 90, 182 32 Danderyd — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!

Läs vad 1236 kunder tycker om Ventus Norden

Lars A skrev om Ventus Norden
    Ventilations rengöring.
    mycket bra bemötande och bra resultat. Läs mer

Stefan G skrev om Ventus Norden
    Ventus utförde ventilations kontroll, rengöring av ventilations kanaler och fläktar med efterföljande mätning och justering av luftflöden som i mitt fall ökat väsentligt och fått värmepumps anläggningen att bli effektivare. Ps man tror att man kan rengöra kanalerna skälv, det låter sig inte göras utan special dammsugare med långa slangar som kommer in i hela kanalsystemet.
    fick ett flödesprotokoll som beskriver status före respektive efter rengöring. Trevlig kunnig och effektiv killen som utförde oss mig och som dessutom delade med sig av värdefulla underhålls tipps jag skälv kan göra.

Väl värd underhålls investering.

hälsar
    Stefan Griph
    Småhusägare Läs mer

Anneli H skrev om Ventus Norden
    Mycket bra servicetekniker, noggrann och trevlig. Ventus kan vara lite svåra att få tag på, både i telefon och via mail men när man får kontakt är de väldigt bra. Har också bett om en offert för en radonsanering, fick mycket bra och utförligt förslag, utan kostnad. Läs mer

Ulf W skrev om Ventus Norden
    Gjorde ett bra jobb med rengöring av ventilation i trånga utrymmen. Jag hade aldrig gått in där i min krypgrund. Läs mer
  • 2020-11-25

Kjell J skrev om Ventus Norden
    Rengöning av luftkanaler! Bra bemötande Trevlig personal. Läs mer
  • 2020-11-24

Karin W skrev om Ventus Norden
    Vänligt bemötande vid bokning. Fick ventilationen rengjord och en liten besiktning av systemet samt tips på förbättringar.
    Installatören kom i tid och var kunnig och trevlig. Läs mer
  • 2020-11-22

Mats L skrev om Ventus Norden
    Flyttning av en badrumsfläkt.
    Arbetet utfördes på överenskommen tid. Läs mer
  • 2020-11-20

Gil B skrev om Ventus Norden
    Jättebra kunnig ventilatipnsrengörare . Mycket bättre ventilation! Läs mer
  • 2020-11-20

Edin S skrev om Ventus Norden
    Kom på utsatt tid, gjorde jobbet utan att vara ivägen och var supertrevliga. Förklarade tydligt hur jag skulle underhålla framöver och kom med bra tips. Kan varmt rekommendera detta bolag Läs mer
  • 2020-11-19

Victor O skrev om Ventus Norden
    Bra service och bra utfört arbete. Gjorde en mätning av ventilationen. Kostnaden var hög i förhållande till hur länge arbetet tog. Läs mer
  • 2020-11-17

Kristoffer W skrev om Ventus Norden
    Bra upplevelse överlag. Ventiler rena och flödet kalibrerat. Dock är det ett väldigt högt timpris om man ser på det så. Ca 3000 kr i timmen eftersom åtgärderna gick fort. Läs mer
  • 2020-11-17

Stina N skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationsrör samt inställning av luftflöde. Mycket trevlig och kunnig person som kom. Läs mer
  • JESSICA H

2020-11-13

JESSICA H skrev om Ventus Norden
    Ber om kontakt via deras hemsida och blir uppringd av en kille som låter helt nyvaken medan musiken skränar i bakgrunden så jag knappt hör vad han säger.
    Ombes berätta vårt problem som är att värmen från luftvärmepumpen inte cirkuleras runt i huset så bl.a. vårt sovrum är väldigt kallt. Han tycker direkt vi ska göra en kontroll och undrar när den gjordes senast, jag svarar att jag måste kolla i papprena när dom förra ägarna gjorde en för jag vet inte.
    Får då två förslag där det ena är någon frånluftsgrej i taket. Jag frågar hur det då ska lösa vårt värmeproblem i sovrummet och nämner ett förslag från en annan vi kollat med. Får svaret att ”det gör vi inte” och jag måste diskutera med min kollega. Sen skulle han maila så jag kunde återkomma med planlösning.
    Får istället ett mail där det står ”vi kan inte ge dig offert”.
    Vad är det för konstigt ventilationsföretag som inte ens kan lösa detta? Läs mer
    2020-11-17 Ventus Norden svarar JESSICA H
    Hej Jessica,

Det har antagligen blivit ett missförstånd och vår medarbetare trodde det var ventilation det gällde. Vi arbetar tyvärr inte med reparation av luftvärmepumpar.

Vi hoppas att ni fått hjälp av en annan firma och ni kunde få ert problem åtgärdat!

Vänliga hälsningar,
  • 2020-10-09

CECILIA R skrev om Ventus Norden
    Beställde nytt FTX system för 100 000 kr och friskluftsintaget placerades precis bredvid vår skorsten vilket gör att huset fylls med rök varje gång vi eldar i vår braskamin. Det och flera andra fel har reklamerats flera gånger under våren men möts av tystnad. Det här blir ett fall för ARN! Ordentligt besviken. Läs mer
    2020-11-17 Ventus Norden svarar CECILIA R
    Hej Cecilia,

Det låter inte alls bra, vi vill självklart hjälpa dig!
    Dock hittar vi inte dig i vårt system, så du får gärna återkomma till oss så ska vi kolla på det direkt.
    Mejla oss på info@ventusnorden.se

Vänliga hälsningar,
  • 2020-10-02

KRISTIN A skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilation.
    Trevlig kontakt med kundtjänst för några ombokningar från bådas håll i pandemitider.
    Väl på plats utförs jobbet smidigt och enligt tidsplan av trevlig ventilationstekniker som gladeligen visar och informerar. Jag har nu en helt ny insyn i funktion och underhåll av vår frånluftsvärmepump! Läs mer
  • 2020-10-02

Peter A skrev om Ventus Norden
    Frånluft takfläkt.
    Snabbt och korrekt svar samt montering i världsklass utförd inom tidsramen trots Coronaläget.
    Ett seriöst företag som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2020-10-01

Lars Å skrev om Ventus Norden
    1) Ville ha reparation av ventilations anläggning.
    2) Personen som ringe upp för bokning, ville inte lyssna. Anton tror jag att han heter.
    3) Den som kom hit hade fått felaktig info om arbetet.
    4) Fick faktura för arbete som inte var utfört och som inte stämde med överenskommelse
    5) Skrev till dem. En kvinna ringde upp. Väldigt trevlig. Vi ordnade upp fakturan.
    6) Fick ny offert men det tog lite tid.
    7) Arbetet utfört. Nu fungerar anläggningen. Läs mer
  • 2020-09-30

Mats W skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationen.
    Trevlig representant som visade och instruerade och gjorde det han skulle.

Vi återkommer för nytt besök om 5 år. Läs mer
  • Niklas T

2020-09-30

Niklas T skrev om Ventus Norden
    Blev borttappad i ert system vilket resulterade i att jag var hemma från jobbet en hel dag i onödan för att sitta och vänta utan att ni dök upp. Skickade då ett mail där jag skrev att jag gärna såg en kompensation på fakturan, men fick inget svar på det!
    Nöjd med teknikern och det utförda arbetet i alla fall. Läs mer
  • 2020-09-29

Göran G skrev om Ventus Norden
    Rengöring av luftvärmesystemet.

Jag blev mycket trevligt bemött av en kunnig och duktig man.

Han gick igenom allt som skulle göras och utförde arbete så som jag hade förväntat effektivt och rationellt. Läs mer
  • 2020-09-28

Kjell M skrev om Ventus Norden
    Hörde av sig i t id innan besök.
    Genomförde rengöring av ventilation och mätning som avtalat-
    Gjorde en genomgång av resultatet och kom med förslag på åtgärder på förbättringar. Läs mer
  • 2020-09-28

Mats M skrev om Ventus Norden
    Beställde service av ventilation.
    Allt fungerade toppenbra från första telefonkontakt till dess att arbetet var slutfört. Servicetekniker som utförde arbetet var mycket trevlig och kunnig Läs mer
  • 2020-09-27

Jeannette E skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilation
    Bra service, trevligt bemötande. Läs mer
  • yvonne j

2020-09-25

yvonne j skrev om Ventus Norden
    Ventilationsrengöring
    Blev bra bemött av personal. .
    Verkar vara ett bra företag .
    Här dock inte återkopplat efter besöket och följt upp det som skulle göras efter besöket. Läs mer
  • 2020-09-25

Peter A skrev om Ventus Norden
    Jag kontaktade Ventus för att få hjälp med att byta köksfläkt. De gjorde ett hembesök och utförde rengöring och mätte vad de behövde för att kunna skicka en offert på byte av köksfläkten.

Deras säljare skickade sen fel offert två gånger, och när jag till slut fick min offert var det fel specifikationer och arbetstiden de angett var orimligt lång (2 dagar för att byta en fläkt) och mer än dubbla jämfört med konkurrenter.

När jag påpekade att det var fel specifikation på fläkten slutade säljaren svara på mina mejl och jag har inte hört av dem sedan dess.

Teknikern som var hos mig och gjorde rengöringen var trevlig och kompetent, men tyvärr verkar inte deras säljare klara av sitt arbete. Jag kommer inte använda mig av Ventus igen. Läs mer
  • 2020-09-24

Per W skrev om Ventus Norden
    Hej Giuseppe!
    Tack för ett mycket väl utfört arbete! Du var lugn, saklig o informerade väldigt bra vad du gjorde samt hur pannan, ventilationen o systemet funkar.

Omdömet är för komplicerat att registrera mig hos Reco samt lägga in där. Du får nöja dig med detta svar!
    Bästa hälsningar,
    Stefan Läs mer
  • 2020-09-17

Allan F skrev om Ventus Norden
    Rengöring av utkanaler i ventilationen. Trevligt bemötande och snabbt genomfört Läs mer
  • Lars A

2020-09-16

Lars A skrev om Ventus Norden
    Jag köpte ett Svegon Casa R2 FTX aggregat av Ventus Norden som även skötte installationen på ett mycket professionellt sätt.
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-09-15

Daniel A skrev om Ventus Norden
    Snabbt utfört arbete och informativt möte med serviceperson Läs mer
  • 2020-09-15

Johan Ö skrev om Ventus Norden
    Har köpt imkanalfläkt och FTX-system. Bra, kunnigt, i tid och enligt offert. Löste oväntade problem utan gnissel. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-13

Peder T skrev om Ventus Norden
    Hej,
    Jag köpte tjänsten "en ny ventilation till huset" men min upplevelse var att Ventus endast levererade/installerade ett ventilationsaggregat.
    Jag upplevde också att det blev en del missförstånd som hade kunnat undvikas om den interna kommunikationen mellan säljare och installatör samt ekonomiavdelning hade varit bättre.
    Bemötandet från de individer jag har haft kontakt med har bra. Läs mer
  • Henrik A

2020-09-10

Henrik A skrev om Ventus Norden
    Absurt dyrt. Nästan 4000 efter RUT för mindre än 2 timmars arbete, dammsuga lite i några rör och mäta lite luftflöden. Hutlöst Läs mer
  • Stefan R

2020-09-10

Stefan R skrev om Ventus Norden
    Vi kom på att det hade gått lite för lång tid sedan vi gjorde rent ventilationen. Kontaktade då Ventus och de kom ut och gjorde ett utmärkt jobb. Fick tips och idéer under själva arbetsgången och det blir inga överraskningar när fakturan damp ner sedan. Läs mer
  • 2020-09-09

LASSE K skrev om Ventus Norden
    Ventilationsteknikern Guiseppe var kompetent, noggrann och tålmodig med mina frågor. Tack för att ni löste problemet. Läs mer
  • CLAUDIA O

2020-09-02

CLAUDIA O skrev om Ventus Norden
    En man från Ventus Norden kom och rengjorde våra ventilationsrör och värmepanna. Även om vi missat att städa på vissa platser han behövde komma åt, så brydde han sig inte ett dugg. Inget gnäll, bara hjälpsam och gav bra tips. Vi var jättenöjda. Läs mer
  • 2020-08-06

JAN L skrev om Ventus Norden
    Verkar vara ett företag som bluffar med fakturor och utlovade priser, även om de inte har gjort färdigt jobbet skickar de faktura och påminnelse fakturor. Läs mer
  • 2020-08-02

Carl Mikael Harald E skrev om Ventus Norden
    Ventilationsteknikern hade sönder min spis vid rengöring av imkanal. Blev utlovad nedsatt faktura för besväret som orsakades. Spisen åtgärdades efter ett par veckor men fakturan förblev intakt trots påstötningar. Kommer anlita ett professionellt företag nästa gång. Läs mer
  • Alexander K

2020-07-08

Alexander K skrev om Ventus Norden
    Bra pris och mycket snabb bokning. Teknikern var noggrann och väldigt hjälpsam med att förklara hur det gamla systemet i huset vi nyss flyttat in i fungerar. Läs mer
  • 2020-07-01

Per Erik Ö skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationssystem och luftflödesmätning. Proffsigt utfört arbete, trevligt bemötande och fixade direkt lite extra problem som hittades vid besöket - högsta betyg! Läs mer
  • 2020-06-25

CARL S skrev om Ventus Norden
    Trevliga, kunniga och effektiva! Läs mer
  • 2020-06-16

Per S skrev om Ventus Norden
    Trevliga och proffsiga rent o snyggt Läs mer
  • 2020-06-10

Måns H skrev om Ventus Norden
    Serviceuppdrag, där inte alla offererade punkter genomfördes men fakturan motsvarade hela offerten. Ca 5 000 kr för 1,5 timmes ventilationsrengörning. Nästa gång blir det annan firma. Läs mer
  • 2020-06-09

Alexander H skrev om Ventus Norden
    Nytt ventilationssystem

Generellt bra och enkla att ha att göra med. Lite svårt att få jobbet slutfört till 100 % Läs mer
  • 2020-06-08

Björn Olof L skrev om Ventus Norden
    Personal kom som utlovat. Arbetet gällde installation av ventilationsaggregat och jobbet gjordes snabbt och, som jag kan bedöma, på ett proffsigt sätt. Läs mer
    2020-07-06 Ventus Norden svarar Björn Olof L
    Hej Björn Olof,
    Stort tack för din rekommendation och härligt att höra att du är nöjd!
    Om du behöver hjälp med ditt ventilationssystem i framtiden är det bara att höra av dig.
  • 2020-06-07

Ulf E skrev om Ventus Norden
    Ventilationsrengöring.
    Gjordes enligt beställning inget att klaga på. Däremot så teknikern som gjorde rengöringen började påstå att pannan var tom på köldmedel vilket jag efter många olika samtal till företag som jobbade med detta kom fram till att det var direkt felaktigt. Sparade mig 3000kr i ett hembesök iom att det kunde konstateras genom olika tester jag kunde genomföra per telefon med dem. Inte alls bra av er tekniker !! Läs mer
  • 2020-06-07

Haakon V skrev om Ventus Norden
    Snabb och trevlig service.
    Fick ett protokoll på flödet för och efter jobbet. Läs mer
    2020-06-29 Ventus Norden svarar Haakon V
    Hej Haakon,
    Tack för din rekommendation och kul att höra att du är nöjd!
  • Gyrgy T

2020-06-06

Gyrgy T skrev om Ventus Norden
    Fick besök av en trevlig, utåtriktad och mycket proffsig kille som servade mitt halvt igensatta ventilationssystem.

Fick många goda tips och råd på köpet. Är oerhört nöjd med servicen. Tack! Läs mer
    2020-06-29 Ventus Norden svarar Gyrgy T
    Hej!
    Kul att höra att du är så nöjd med vårt arbete. Du är välkommen att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med!
  • 2020-06-05

Stefan R skrev om Ventus Norden
    Jag är mycket nöjd med teknikerns jobb. Trevlig kille och mycket proffsig. Läs mer
    2020-06-25 Ventus Norden svarar Stefan R
    Hej Stefan,
    Härligt att höra att du är nöjd med vårt arbete, och tack för du tog dig tid att lämna en rekommendation! Hör gärna av dig om det är något mer vi kan hjälpa till med.
  • 2020-06-02

Rolf Mikael B skrev om Ventus Norden
    Guiseppe rengjorde vår värme och ventilationssystem. Kunnig ä, trevlig och mycket service minded. Läs mer
    2020-06-23 Ventus Norden svarar Rolf Mikael B
    Hej!
    Kul att höra att du är nöjd med vårt arbetet och vår service. Vi ska se till att framföra den feedbacken till Giuseppe!
  • 2020-06-02

Barbro M skrev om Ventus Norden
    Service utförd enl överenskommelse, bra bemötande Läs mer
    2020-06-23 Ventus Norden svarar Barbro M
    Hej Barbro,
    Tack för du tog dig tid att skriva en rekommendation, och kul att du är nöjd med bemötandet!
    Vänliga hälsningar, Ventus Norden

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte