Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Ventus Norden

En del av Ventuswww.ventusnorden.se

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd — Visa karta

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!
Mån-Tor: 08:00-17:00

Bra
    Trevlig kompetent person!
    Gott synligt resultat Läs mer
  • Hans W skrev om Ventus Norden
    Kontroll av ventilation och senare Bute av fläktar.
    Bra service och bemötande. Kunnig och trevlig servicetekniker. Läs mer
  • Anders S skrev om Ventus Norden
    Jag fick vad jag förväntade mig. Rena spirorör! Läs mer
  • Johan A skrev om Ventus Norden
    Svårt att förstå vårt behov av rengöring. Nu blev det bara köksfläkt/imkanal. Omfattande information som inte känns relevant. Installatören var utmärkt! Läs mer
  • Yngve S skrev om Ventus Norden
    Injustering av luftströmmar till och från Heru i samtliga rum.

Proffsigt. Ringde och frågade om han kunde komma före avtalad tid.

Jag hade hoppats på en kunnig person och det det hoppet infriades.

Ett företag som jag kan rekommendera. Läs mer
    2018-12-03 Ventus Norden svarar Yngve S
    Hej Yngve,

Tack för er positiva feedback.
    Det glädjer oss att höra.

• Malin C skrev om Ventus Norden
    Allt gick snabbt och smidigt. Mindre åtgärder krävdes än vad första inspektionen trodde. Läs mer
    2018-12-03 Ventus Norden svarar Malin C
    Hej Malin,

Tack för fin feedback!
    Det glädjer oss att du är nöjd.

• Elisabeth J skrev om Ventus Norden
    Byte av fläktmotor.
    Utmärkt arbete av servicetekniker, dock ingen respons på mailförfrågan om ev. garanti. Läs mer
    2018-11-26 Ventus Norden svarar Elisabeth J
    Hej Elisabeth,

Kul att höra att du är nöjd.
    Vi ska direkt kolla upp varför du ej har fått svar gällande garantin.

Vi har nu kollat upp den produkten som vi installerat hos dig.
    Du har 1 års garanti på produkten och 1 års garanti på arbetet.

• Kjell L
    Kjell L skrev om Ventus Norden
    Seriös hantverkare koll på vad han gjorde🧐 Läs mer
    2018-11-26 Ventus Norden svarar Kjell L
    Hej Kjell,

Kul att höra att du är nöjd.

• Britt B skrev om Ventus Norden
    Bra bemötande och han verkade ha bra kunskap om va han pysslade med. Läs mer
    2018-11-26 Ventus Norden svarar Britt B
    Hej Britt,

Tack för din positiva feedback.
    Kul att höra att ni är nöjda.

• Thomas P skrev om Ventus Norden
    Reparation och översyn av fläktrör till frånluftsventilation.
    Snabbt och professionellt utfört av kunnig montör. Läs mer
    2018-11-22 Ventus Norden svarar Thomas P
    Hej Thomas,

Tack för din feedback.
    Det glädjer oss att ni är nöjda.

• Per-olov F skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilation. Mycket kunnig, trevlig och serviceinriktad kille som gjorde det. Läs mer
    2018-11-22 Ventus Norden svarar Per-olov F
    Hej Per-Olov,

Tack för dina ord.
    Det glädjer oss att ni är nöjda.

• Henrik J skrev om Ventus Norden
    Ftx+luftvärmeaggregat.
    Engagerat före order. Ointresse från serviceorganisationen för att ta sig an garanti problem och rätta till felfunktion. Dålig teknisk kunskap och dålig förståelse av systemfunktionen. Jag trodde att ventus var specialister på ventilation. Läs mer
  • Siv E skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationskanaler. Mannen som besökte oss och utförde jobbet, verkade vara noggrann och kunnig. Det kändes bra att veta att allt blev rengjort, dit man inte nådde själv. Läs mer
    2018-11-14 Ventus Norden svarar Siv E
    Hej Siv,

Tack för er feedback.
    Det glädjer oss att vi kunde hjälpa er.

• Fredrik S skrev om Ventus Norden
    Trevliga o proffesionella killar Läs mer
    2018-11-13 Ventus Norden svarar Fredrik S
    Hej Fredrik,

Tack för din feedback!
    Det glädjer oss att höra.

• Farok S skrev om Ventus Norden
    Köpte ett ventilationsystem hos dem aug.2018 ringde de 2 gg eftersom dem har installerat en dona fel och dem skulle höra av sig till sist fick jag själv fixa den . Läs mer
    2018-11-05 Ventus Norden svarar Farok S
    Hej Farok,

Tack för din feedback!
    Vi beklagar det som hänt och tar till oss detta.

• Lars Göran J skrev om Ventus Norden
    Genomgång av ventilationen i huset
    Bra arbete! Kunnig och rådgivande personal Läs mer
    2018-11-05 Ventus Norden svarar Lars Göran J
    Hej Lars-Göran,

Tack för din feedback!
    Kul att höra att ni är nöjd!

• Pär A skrev om Ventus Norden
    Bra bemötande och proffsig hjälp. Läs mer
    2018-10-31 Ventus Norden svarar Pär A
    Hej Pär,

Tack för din positiva feedback!

• Zara W skrev om Ventus Norden
    Rengöring av system luftburen el
    Mkt trevlig personal som utförde arbetet
    Hade inga förväntningar, är därför positiv
    Fick bra tips Läs mer
    2018-10-29 Ventus Norden svarar Zara W
    Hej Zara,

Tack så mycket för din positiva feedback!

• Johan N
    Johan N skrev om Ventus Norden
    Köpte ett ftx system av Ventus. Blev väl bemött av både säljare och installatörer. Arbetet flöt på bra och de var noga med att hålla tiderna. Det ända som jag kan klaga på är att priset på arbetet var i högsta laget men det verkar vara lika bland alla firmor jag tittat på. Sammanfattningsvis så fungerar systemet bra och jag har fått ett bra helhetsintryck av företaget. Jag skulle definitivt anlita företaget igen. Läs mer
    2018-10-29 Ventus Norden svarar Johan N
    Hej Johan,

Tack för din positiva feedback!
    Det glädjer oss att du är nöjd med systemet och hör gärna av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med!

• Gösta H skrev om Ventus Norden
    Valde en ventilation service, som utfördes enligt förväntan. Snabbt jobbat. Läs mer
    2018-10-24 Ventus Norden svarar Gösta H
    Hej Gösta,

Tack för positiv feedback!

• Wen Qing C skrev om Ventus Norden
    Själva arbetet är helt ok. Men man dubbelbokad besöksdag vilket gjorde att det blev lite svårt att inplanera. Läs mer
    2018-10-24 Ventus Norden svarar Wen Qing C
    Hej Wen,

Tack för din feedback!!

Vi är ledsna att du blev dubbelbokad. Det är något vi tar till oss.
    Hoppas du är nöjd för övrigt!

• Timo P skrev om Ventus Norden
    Varning oseriös firma, de hade sönder massa saker på vinden och de vägrar att åtgärda felen, dessutom har de inte gjort enligt offert heller.
    Svarar inte på mejl, efter 2 mån fick jag förslag på pris för åtgärd av felen de orsakat !
    Har aldrig varit med om en mer oseriös firma. Läs mer
  • Olle L skrev om Ventus Norden
    Ville ha en genomgång av mitt hus ventilation inför en omfattande renovering. Åtgärder och pris på dem.
    Nu avtalat möte tre ggr.
    Tyvärr bekräftades inte mötet de första gångerna och nu senast så avbokas mötet 15min innan.
    Dialogen med Ventus Norden är också oproffsig - ”om du vill skita att boka om så bryr jag mig inte”.
    Känner mig mycket tveksam till detta företag. Läs mer
  • Jonas R skrev om Ventus Norden
    Jag fick köksfläkten kontrollerad och rengjord. Han som utförde jobbet var kunnig och hjälpsam. Han kollade även på våran övriga ventilation och gav förslag på förbättringar.
    Jag rekommenderar företaget. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Jonas R
    Tack Jonas för din rekommendation! Välkommen åter :)

• Mats T skrev om Ventus Norden
    Fick hjälp med att installera en ny rotormotor till min Hero 50 och byta rotorrem.

Mycket sakkunnig hjälp och bra utfört arbete.

Synnerligen förtroendeingivande. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Mats T
    Tack för din rekommendation Mats! Varmt välkommen åter :) Trevlig sommar.

• Anders I skrev om Ventus Norden
    Jag fick jätte bra service och information.
    Alla inblandade som jag hade kontakt med var jätte bra.
    Jag tyckte att vi vart uppringda det kändes bra så att det vart kollat och rengjort.
    Hoppas att vi träffas igen tack. Läs mer
    2018-06-15 Ventus Norden svarar Anders I
    Tack för toppen Reco Anders! Du är självklart välkommen åter när du behöver hjälp nästa gång :) Trevlig sommar!

• Karl L skrev om Ventus Norden
    Min fru och jag renoverade huset innan vi flyttade in och passade på att installera ett FTX-system i samma veva. Priset var rimligt och säljkontakten bra. Allting funkar oss veterligen som det ska. Vi har dock lite synpunkter på genomförandet och bristen på uppföljning.

Hantverkarna verkade väldigt tidspressade och var inte särskilt varsamma med vår egendom. Vid ett tillfälle rev vi en gammal garderob och blottlade en löst stående eternitkanal (asbest). Vi övervägde om vi kunde lyfta bort den försiktigt eller om vi skulle anlita en firma att plocka bort allt eller bara bygga in den igen. Vi lämnade huset någon timme och när vi kom hem möttes vi av hantverkarna som sade att det skett en olycka i huset innan de ursäktade sig med att de behövde åka till ett annat jobb. I sovrummet låg eternitkanalen i spillror efter att en av hantverkarna ruckat på den ovanifrån. Jag vet inte vilken skuld man kan lägga på honom för detta, men förslagsvis låter man bli eternitinstallationer i andras bostäder.

Det lilla vi hade hunnit flytta in i huset puttades undan utan försiktighet mot väggarna istället för att be oss göra plats där de skulle arbeta. När vi kom hem hittade vi halvätna hamburgermenyer i köket efter att de åkt. Städningen efter allt borrande var så gott som obefintligt. Deras verktyg och saker låg spridda över hela huset, till skillnad mot de andra hantverkarna vi anlitade som plockade undan efter sig varje dag.

När arbetet var klart var vi inte hemma, så de lämnade en bunt med papper och manualer till oss innan fakturan trillade ned i brevlådan några dagar senare. Vi hade önskat att de innan, under eller efter arbetet visat hur systemet funkar, vad vi skulle tänka på och vilka åtgärder vi borde ha vidtagit för att göra systemet så effektivt som möjligt i vårt gamla hus. Det ligger fortfarande ett tiotal balar med isolering på tomten som de inte har hämtat.

Visst kan man påstå att jag kunnat ta det här direkt med dem istället, men mitt i renoveringsstöket finns varken tid, ork eller lust att ta konflikter. Systemet funkar och jag lägger hellre energi på att rusta upp vårt nya hus än att bråka. Men jag kan lämna en halvtaskig kommentar när de påminner om det ett halvår senare. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Karl L
    Hej Karl! Tack för din rekommendation, vi uppskattar både positiv och negativ kritik och tar åt oss utav ditt inlägg. Jag upplevde att våran kommunikation gick enligt förväntan och hade självklart uppskattat att höra om dessa missar när arbetet fortfarande pågick.

Vi strävar alltid mot att vara så aktsamma som möjligt om kunders egendom även om flytt och renovering pågår och hade även här kunnat kollat på någon form av ersättning om skadan anmälts till kontoret omgående.

Vi beklagar självklart att du inte är nöjd med arbetet som utfördes men kan ändå med gott samvete meddela att ditt system fungerar utan synpunkter och med fina luftflöden i alla delar av huset.

Kontakta mig gärna på 073-5187382 eller mejla mig på tommi.janzon@ventusnorden.se så ser vi till att ni får en kostnadsfri genomgång av systemet och dess funktioner!

• Anders L skrev om Ventus Norden
    De ringde för att boka tid för rengöring imkanal och jag tyckte deras försäljningsknep var lite i mest tveksamma pådrivande laget. Men jobbet blev bra utfört. Om det var prisvärt eller har jag ingen uppfattning om. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Anders L
    Tack Anders för din rekommendation! Rensning av Im-kanal i villa bör utföras med jämna mellanrum för att förebygga brandrisken i köken. Skönt att du är nöjd med arbetet som utfördes! Trevlig sommar.

• Bengt L skrev om Ventus Norden
    Rengöring av imkanal och byte av köksfläktens bälg. Snabbt och prydligt arbete. Helt nöjd. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Bengt L
    Tack Bengt för toppen Reco! Ha en fortsatt trevlig sommar :)

• Romy S skrev om Ventus Norden
    Rengöring ventilationssystem i villa. Läs mer
    2018-06-08 Ventus Norden svarar Romy S
    Tack för din rekommendation Romy! Välkommen åter

• Curt E skrev om Ventus Norden
    Vent rengöring
    Bra och professionellt bemötande
    Trevlig tekniker Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Curt E
    Tack Curt för en fin rekommendation. välkommen åter

• Leif I skrev om Ventus Norden
    rengöring av vetilationssystemet och kontroll av fläkten på taket.

Både personen som tog upp beställningen och han som utförde arbetet var trevliga och förklarade och gav goda råd Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Leif I
    Tack för toppen Reco Leif! Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning/service. trevlig sommar!

• Berzad H skrev om Ventus Norden
    Enkelt jobb bra gjort men alldeles fördyrt Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Berzad H
    Tack Berzad för din rekommendation! Trevlig sommar.

• Lena E skrev om Ventus Norden
    Undersökte hur ventilation och fläkt fungerade. Vi fick många bra tips och återkommer gärna! Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Lena E
    Tack Lena! Du är varmt välkommen åter när det är dags nästa gång. ha en trevlig sommar!

• Göran B skrev om Ventus Norden
    Rengöring och inställning av in- och avluftningskanaler genomfördes och resultatet blev som förväntat bra. Läs mer
    2018-06-07 Ventus Norden svarar Göran B
    Tack för fin rekommendation Göran! Välkommen åter!

• Ole S
    Ole S skrev om Ventus Norden
    Ville enbart ha en offert på ventiler på till luft.
    Det var inga problem sa säljaren och personen som kom på kontrollen.

Om jag tog deras rengöring så skulle jag få offerter på detta. Men fick aldrig nån offert för det jag ville.

Nåja, de städade iallafall ventilationen... Men det löste ju inte mitt problem.

Oseriöst i mina ögon, kommer ej anlita igen. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Ole S
    Hej Ole! Tack för din rekommendation. Vi tar åt oss av din kritik och misstänker att något har gått snett i kommunikationen mellan vår tekniker och kontoret. Ring mig gärna på 073-5187382 eller mejla mig på tommi.janzon@ventusnorden.se så ska vi se till att din offert är klar inom kort!

• Frans T skrev om Ventus Norden
    Service på husets Ventilationssystem utfördes inte bara alldeles utmärkt, teknikern var även i allra översta skiktet gällande tillmötesgående och bemötande. Fick en lättfattad info om systemets funktion och dess skötsel. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Frans T
    Tack för toppen rekommendation! Du är varmt välkommen åter när du behöver hjälp nästa gång. Trevlig sommar!

• Ulf E skrev om Ventus Norden
    Kanalrengöring var beställt , kundbemötande och utförandet proffsigt utfört . Kan absolut rekommenderas . Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Ulf E
    Tack för värmande Reco Ulf! Trevlig sommar!

• Niklas A skrev om Ventus Norden
    Teknikern kanon. Säljare helt under kritik när han lovade att återkomma Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Niklas A
    Tack för Reco och bra kritik. Vi jobbar ständigt mot att snabbt återkoppla till alla våra kunder och ber om ursäkt om du hamnade i kläm under sommarspurten. Hoppas du är nöjd med arbetet och får en fortsatt trevlig sommar!

• Mathias S skrev om Ventus Norden
    Rengöring av kanaler i huset.
    Bra utfört arbete men katastrof i kontakten med säljaren som jag kände lurade oss på priset. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Mathias S
    Tack för din Reco Mathias. Våra priser för rengöring/service av ventilationssystem i villor är marknadsmässiga och ofta fasta för att täcka upp både arbetet likväl som frakt, framkörning och administration etc. Vi tar åt oss av din kritik och strävar alltid mot att vara så tydliga som möjligt i kommunikationen om priset. Skönt att du ändå är nöjd med arbetet som utfördes. Trevlig sommar!

• Peter A skrev om Ventus Norden
    Byte av imkanal vid köksfläkt. Trevligt och professionellt bemötande. Gjorde något litet extra än vad han behövde vilket uppskattas. Har inget att klaga på! Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Peter A
    Tack Peter för fin rekommendation! du är varmt välkommen åter.

• Monica B skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationen.
    Trevlig person som gjorde servicen.
    Bra bemötande när jag ringt företaget. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Monica B
    Tack Monica! Du är alltid välkommen åter om du behöver hjälp med husventilation.

• Mikael J skrev om Ventus Norden
    Jag köpte en ventilationsanläggning som skulle ersätta befintlig.
    Arbetet och de som gjorde det är jag helt klart nöjd med.

Däremot fungerar Ventus kundtjänst/bokning under all kritik.
    Försökte boka om både första besöket och själva installationen men hamnade bara i växeln som tog meddelande efter meddelande. Efter flera dagar av ringande återkom de så jag kunde boka om. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Mikael J
    Hej Mikael! Tack för din rekommendation. Skönt att arbetet blev utfört enligt förväntan trots strulet med tidsbokningen. Trevlig sommar!

MVH VentsNorden
  • Lars E skrev om Ventus Norden
    Snabbt och korrekt utförd service av trevlig personal Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Lars E
    Tack för bra Reco Lars! Välkommen åter

• Sarah L skrev om Ventus Norden
    Vi behövde nyinstallera mekanisk frånluftsventilation i ett äldre hus. Det tog ett tag att få kontakt och sen att hitta en bra lösning, och fick tjata lite för att få dem att komma hit istället för att gå på ritningar som inte sa hela sanningen om förutsättningar. Men till slut hittade vi tillsammans bästa lösningen för just vårt hus och är mycket nöjd med resultatet! Vi har fått en fantastisk förbättring i luftkvalitet och montören var jätteduktig och anpassade till våra önskemål. Däremot kändes det mindre kul att arbetet blev försenat och därför uppdelat på två veckor när vi innan hade avsatt just en vecka då vi kunde vara hemma och verkligen ville ha det klart. Så sammanfattningsvis mycket nöjd med själva jobbet/kvalitén, medan kontakt och planeringen kunde varit bättre. Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Sarah L
    Tack för din rekommendation Sarah! Vi tar åt oss av din kritik och strävar alltid mot att planeringen ska klaffa för alla parter. Skönt att du är nöjd med slutresultatet och att du och familjen nu har bra luft i huset för många år framåt! trevlig sommar :)

MVH VentsNorden
  • Carl-gustav S skrev om Ventus Norden
    Kaos med bokningen, fel offert . Tog ledigt från arbetet för att möta upp vid installation. Montör hade fel grejor med och stack efter 5 minuter. Ingen verkar ha koll på vad som gäller. Har inte hört något från dem sedan dess. Ingen ursäkt eller ny offert. Dålig prognos att dom finns kvar om några PR!! Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Carl-gustav S
    Hej Carl-Gustav. Jag är intresserad av att veta mer om ditt ärende och önskar hjälpa dig med en lösning. Kontakta mig gärna så snart du kan på 073-5187382 eller mejla mig dina uppgifter på tommi.janzon@ventusnorden.se.

• Torsten A skrev om Ventus Norden
    Rengöring av ventilationssystemet.
    Det har blivit jättebra Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Torsten A
    Tack för din rekommendation. du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa rensning/service. Trevlig sommar!

• Torbjörn N skrev om Ventus Norden
    Ventilationsrengöring .Bra bemötande av företaget Läs mer
    2018-06-05 Ventus Norden svarar Torbjörn N
    Tack Torbjörn! du är alltid välkommen åter :)

• Stig A skrev om Ventus Norden
    Allt fungerade utmärkt och servicen behövde verkligen utföras. Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Stig A
    Tack Stig för fin rekommendation! hoppas du får en härlig sommar.

• Jacqueline F skrev om Ventus Norden
    Vi köpte service av våra fläktar o ventilationer i samtliga utrymmen. Detta gjordes med glatt humör o god service. Uppriktighet från personalen uppskattades väldigt mycket Läs mer
    2018-06-01 Ventus Norden svarar Jacqueline F
    Tack Jacqueline för fin rekommendation :) varmt välkommen åter är du! Trevlig sommar.

Mer från Ventus

Vendevägen 90, 182 32 Danderyd