Ventus Norden

Ventus Norden

På Ventus Norden jobbar vi med allt inom ventilation, på ett modernt sätt!

Vi fokuserar vår verksamhet kring tre ledord: kvalitet, kundservice och kompetens. De genomsyrar hela vår verksamhet, oavsett om du pratar med en certifierad tekniker eller någon i vår engagerade kundtjänst.

Tillsammans har vi över 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen och vi ger dig gärna tips och råd. Våra tekniker och kundtjänstmedarbetare finns till ditt förfogande och vi vill att du ska känna dig trygg och våga ställa frågor redan från första kontakten!

Vi strävar efter att erbjuda ventilationslösningar som är bra för både dig och miljön i det långa loppet. Själva jobbar vi långsiktigt med att ha nöjd och glad personal samt se till att våra teknikers bilrutter är lagda så att de påverkar miljön så lite som möjligt.
Vi tänker nytt kring ventilation och genom modern teknik kan vi effektivisera vårt arbete i alla skeden. Hör av dig om ditt ventilationsproblem så hittar vi en lösning!

Läs vad 1273 kunder tycker om Ventus Norden 2

• 2021-06-11
    Tyvärr väldigt dåligt genom hela processen. Första lösningen de byggde i vårt kök var sned och vind - och verkligen inte proffsigt utfört. När de väl kom tillbaka efter en månad och skulle göra ens ny lösning förstördes kakelplattor utan att de ens sade till oss. Otroligt dåligt.

Påpekat ovan för kundtjänst som inte svarar. Väldigt besvikna på att den professionella hjälp vi ville ta in för att fördigställa vårt nya kök var allt annat än just proffsig. Bara genererat att vi nu måste spackla/måla och om i taket och reparera kakel.
  • 2021-06-07
    Väldigt långsam kommunikation. Har väntat två månader på offert och faktura. När man ringer hamnar man alltid i växeln som är hjälpsam men inte kan göra mer än att "skriva ett meddelande att ringa upp dig snarast". Dock har ingen ringt tillbaka trots flera uppmaningar.
  • 2021-06-02
    Urusel kommunikation! Företaget installerade en ny fläkt i badrummet förra våren. Den slutade fungera i slutet av 2020. Sedan december 2020 har jag försökt att få en ny fläkt installerad. Har fortfarande inte fått en offert, trots väldigt många mail. Vissa får jag svar på efter flera veckor, andra ignoreras helt och hållet. Allt efter att vi sa nej till en dyr offert på ett större arbete. Blev lovade att vi skulle få en offert på ett billigare alternativ, men det dök aldrig upp. Kommer aldrig att rekommendera detta företag!
  • 2021-04-25
    Bra och snabb återkoppling på min förfrågan. Bra kontakt med företaget. Det gick fort och bra när fläktbytet gjordes. Jag fick ingen faktura, bara en påminnelse.
    2021-04-21
    Köpte utbytesaggregat ventilationsanläggning.
    Installationen skedde punktligt och smidigt och slutfördes samma dag. Noggrann genomgång och rengöring av befintliga luftkanaler. Trevliga tekniker/hantverkare.
    Allt fungerar nu utan problem.
    Vi är mycket nöjda!
    2021-04-20
    Kom på utsatta tider, väl genomfört arbete inom utlovade tider och kostnader.
    2021-04-12
    Rensning av kanaler till frånluftvärmepump. Arbetet gick fort och smidigt.
  • 2021-04-12
    Den offert jag fick för att byta mitt aggregat var hårresande. Kanalerna finns redan i mitt hus.
    Arbetet skulle kosta 26000kr
    Det tar max 1 dag då jag kollade vidare med andra, 5000kr är rimligt och det betalade jag.
    Kostnaden för aggregatet var även det högt.
    Ca 5000kr mer än på annat håll.
  • 2021-04-08
    Vi köpte tjänsten rengöring av ventilationkanaler. Bra bemötande i telefon, lite svårlästa mail, pga lite bristfällig information, eller kanske sättet den skrevs på. :)

Hade inga förväntningar på företaget i sig, ville och hoppades att den tjänst de utförde skulle hjälpa oss till en "renare" bostad. Den utvärderingen har vi inte gjort ännu :) vilket gör att det är svårt att klicka på rekommendera, men jag gör det ändå.

Han som var här och utförde arbetat var trevlig och informarade hela tiden om vad han gjort och varför. Så på det stora hela en positiv upplevelse.
  • 2021-04-04
    Ventilations rensning
    Jan Bylund som var den person hos oss gjorde jobbet klockrent.
    Det är sådana som han som det ska vara i företaget och synd att han går i pension.
    Första gången jag gör en grej och jag tyckte att det gick över förväntningarna och jag hoppas när jag anlitar er igen att jag får en lika bra som Jan Bylund.
  • 2021-03-31
    Vi rengjorde vårt ventilationssystem. Allt gick precis som vi önskade. Mannen från Ventus kunde även svara på andra frågor vi hade angående vår fläkt och ventilation.
  • 2021-03-31
    Allt ok ! Allt ok ! Allt ok ! Allt ok ! Allt ok ! Till sist: Allt ok !!
  • 2021-03-01
    bra, välbemöt. punktlig, bra pris. sanbb svar.
    2021-02-25
    bra service
    minus för uppskjutningen av servicen (ca en månad)
  • 2021-02-25
    Helt oseriösa och oproffesionella. Jag behövde hjälp med min lägenhets ventilation och bad om en offert. De ville ha bilder på min lägenhet och de fick dem inom några timmar samt en kort beskrivning om arbetet.

Fick aldrig en offert utan en fråga efter tre månader!
    2021-02-24
    Rengöring av luftkanaler , väldigt trevlig tekniker som gjorde arbetet ,,
  • 2021-02-23
    Ventus Norden var väldigt smidiga och professionella att ha att göra med som villaägare!
  • 2021-02-13
    Väldigt lång väntan på både offert och service. Slarvigt utförd service där man varken rengjorde ordentligt eller brydde sig om att belysa eller åtgärda rätt tydliga brister (en annan firma som anlitades efteråt fick ”städa upp” efter Ventus missar). Dessutom dyrast av de vi kontaktade. Rekommenderas ej.
  • 2021-01-25
    Jag beställde en rensning av ventilationskanalerna. Fick fast pris och snabba svar och extremt bra bemötande från teknikern som var hemma hos oss. Allt över förväntan på alla sätt! Mvh Pernilla
    2021-01-25
    Professionellt bemötande från första kontakt tills man gjort jobbet.
    2021-01-25
    Hej!
    Oseriösa, de var hos mig 15/12 och konstaterat att fläkten är trasig, de skulle återkomma sen med information om nästa steg, jag har ringt dom flera gånger och fått samma svar" nästa vecka", hittils har de inte kontaktat mig.
  • Armi K
    2021-01-21
    Köpte injustering av luftflöden.
    Han som kom verkade kunna sitt jobb men när vädret slog om så hade jag helt plötsligt +16 grader på övervåningen..
  • Conny H
    2021-01-19
    Rengöring och kontroll och ev justering av ventilations-utrustning i villan,
    Mycket trevligt bemötande och genomgång av föregående och nya värden av luftflödet,
    Fick det jag hade förväntat mig av besöket
    2021-01-18
    45 min hos oss kostade nästan 3 tusen
    Too much - tycker även våra grannar
  • 2021-01-18
    Kunnig och kompetent fackman. Höll den överenskomna tiden när de skulle komma. Arbetet gick smidigt och utfördes bra. Jag rekommendera detta företag.
  • 2021-01-18
    Mycket bra bemötande av ADM personal och väldigt proffsig och noggrann servicetekniker
    2020-12-12
    Bra och snabb service, höll tid plan och budget
    Allt fungerade som överenskommet. Proffsigt utfört. Helt nöjd
  • Abed E
    2020-12-12
    Ventus gjorde kontroll av ventilationen. Han som utförde kontrollen var riktigt trevlig och kunde sin sak. Förklarade allting, det gick snabbt.
    2020-12-12
    Rengöring av fläktsystemet. Även bra rådgivning!!
  • 2020-12-11
    Rensning av rör och ventilation.
    2020-12-10
    Service på ventilationssystemet. Mycket trevligt bemött av alla !
  • 2020-12-09
    Rensning av ventilation i gammalt hus och byte av utsugsslang t köksfläkt! Glatt o trevligt möte, åtgärd nödvändig! Dock, blev det damm i Nibepannan,trots man öppnade o gjorde rent filtret, som ledde till översvämning av kondensaten på golvet! Anledning: slemmigt damm i spillkoppen, som täppte till!! Ringde Nibe som har service fr Energiservice som hjälpte mig på dagen! Allt i god serviceanda ingens fel! Mkt nöjd
    2020-12-09
    Bra åtgärd och kundbemötande, nu fungerar ventilationen i hela huset😁
  • 2020-12-06
    Rengöring av ventilationssystem, mycket proffsig och förtroendeingivande tekniker, kom i god tid och gjorde jobbet noggrant utan att stressa.
    Samt lämnade snyggt efter sig.

Överträffar förväntningarna
  • 2020-12-01
    Bra proffsigt och trevligt bemötande
    2020-11-30
    -Swegon Casa R5-H Smart
    -Väl bemött av säljare och installatörer, som också var flexibla och samarbetsvilliga.
    -Installatörerna borde dock ha talat om att de blev tvungna att såga av en sträva till en takstol, för att få aggregatet på plats. Reparationen av strävan var funktionsmässigt ok, men mindre snyggt gjord.
    - i övrigt goda vitsord för alla kontakter som jag haft med företaget, vilket jag gärna rekommenderar.
    2020-11-26
    Ventilations rengöring.
    mycket bra bemötande och bra resultat.
  • 2020-11-26
    Ventus utförde ventilations kontroll, rengöring av ventilations kanaler och fläktar med efterföljande mätning och justering av luftflöden som i mitt fall ökat väsentligt och fått värmepumps anläggningen att bli effektivare. Ps man tror att man kan rengöra kanalerna skälv, det låter sig inte göras utan special dammsugare med långa slangar som kommer in i hela kanalsystemet.
    fick ett flödesprotokoll som beskriver status före respektive efter rengöring. Trevlig kunnig och effektiv killen som utförde oss mig och som dessutom delade med sig av värdefulla underhålls tipps jag skälv kan göra.

Väl värd underhålls investering.

hälsar
    Stefan Griph
    Småhusägare
  • 2020-11-26
    Mycket bra servicetekniker, noggrann och trevlig. Ventus kan vara lite svåra att få tag på, både i telefon och via mail men när man får kontakt är de väldigt bra. Har också bett om en offert för en radonsanering, fick mycket bra och utförligt förslag, utan kostnad.
    2020-11-26
    Gjorde ett bra jobb med rengöring av ventilation i trånga utrymmen. Jag hade aldrig gått in där i min krypgrund.
    2020-11-25
    Rengöning av luftkanaler! Bra bemötande Trevlig personal.
    2020-11-24
    Vänligt bemötande vid bokning. Fick ventilationen rengjord och en liten besiktning av systemet samt tips på förbättringar.
    Installatören kom i tid och var kunnig och trevlig.
    2020-11-22
    Flyttning av en badrumsfläkt.
    Arbetet utfördes på överenskommen tid.
    2020-11-20
    Jättebra kunnig ventilatipnsrengörare . Mycket bättre ventilation!
    2020-11-20
    Kom på utsatt tid, gjorde jobbet utan att vara ivägen och var supertrevliga. Förklarade tydligt hur jag skulle underhålla framöver och kom med bra tips. Kan varmt rekommendera detta bolag
  • 2020-11-19
    Bra service och bra utfört arbete. Gjorde en mätning av ventilationen. Kostnaden var hög i förhållande till hur länge arbetet tog.
  • 2020-11-17
    Bra upplevelse överlag. Ventiler rena och flödet kalibrerat. Dock är det ett väldigt högt timpris om man ser på det så. Ca 3000 kr i timmen eftersom åtgärderna gick fort.
    2020-11-17
    Rengöring av ventilationsrör samt inställning av luftflöde. Mycket trevlig och kunnig person som kom.
  • 2020-11-13
    Ber om kontakt via deras hemsida och blir uppringd av en kille som låter helt nyvaken medan musiken skränar i bakgrunden så jag knappt hör vad han säger.
    Ombes berätta vårt problem som är att värmen från luftvärmepumpen inte cirkuleras runt i huset så bl.a. vårt sovrum är väldigt kallt. Han tycker direkt vi ska göra en kontroll och undrar när den gjordes senast, jag svarar att jag måste kolla i papprena när dom förra ägarna gjorde en för jag vet inte.
    Får då två förslag där det ena är någon frånluftsgrej i taket. Jag frågar hur det då ska lösa vårt värmeproblem i sovrummet och nämner ett förslag från en annan vi kollat med. Får svaret att ”det gör vi inte” och jag måste diskutera med min kollega. Sen skulle han maila så jag kunde återkomma med planlösning.
    Får istället ett mail där det står ”vi kan inte ge dig offert”.
    Vad är det för konstigt ventilationsföretag som inte ens kan lösa detta?
    Hej Jessica, Det har antagligen blivit ett missförstånd och vår medarbetare trodde det var ventilation det gällde. Vi arbetar tyvärr inte med reparation av luftvärmepumpar. Vi hoppas att ni fått hjälp av en annan firma och ni kunde få ert problem åtgärdat! Vänliga hälsningar, Ventus Norden Ventus Norden