Alla kategorier Ventilation Dalarna Hedemora Ventus Norden Ventus Norden Dalarna

Ventus Norden Dalarna

776 34 — Visa karta

Här på Ventus Norden Dalarna kan du hitta allt inom ventilationslösningar. Vår erfarenhet sträcker sig hela 150 år tillbaka och vi arbetar alltid med välutbildad och kompetent personal.

Vad vill du ha hjälp med inom ventilation? Våra experter kan göra fullständiga analyser och guida dig genom hela processen. Vi svarar gladeligen på alla frågor du har - vare sig du pratar med någon av våra kompetenta tekniker eller någon i vår effektiva kundservice.

Kostnadseffektiva och miljövänliga lösningar är något vi brinner för hos Ventus Norden Dalarna. Detta innebär att vi effektiviserar allt från ventilationslösningar till tjänstebilar - för så lite påverkan på miljön som möjligt.

Välkommen att kontakta oss redan idag om du vill veta mer!

Läs vad 66 kunder tycker om Ventus Norden Dalarna

• Erik  R
    Erik R skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventus var hos oss i början på juni och rengjorde våran ventilation, vi är så nöjda med resultatet. Skeptisk till en början men efter en noggrann kontroll utförd med kamera utav deras kontrollant så insåg jag att detta verkligen behövdes. Härliga grabbar som verkligen kan sin sak.

Detta gäller för DALARNA/FALUN! Kunde ej välja område. / Erik R
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag är jättenöjd. Vi fick ett proffsigt och effektivt utfört arbete samtidigt som montören förklarade vad och hur han skulle gå tillväga på ett sådant sätt att en vanlig lekman förstod och kände sig trygg
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventilationsrengöring. Trevliga både han som kom först för att kolla behovet och han som utförde det. Men han som kom för att kolla behovet tyckte ABSOLUT att rengöringen behövdes, medan han som kom och gjorde det tyckte att det KNAPPT behövdes. Är lite osäker på om jag kan bedöma kvaliteten på deras jobb, men jag har fått en känsla av att det inte blev helt ordentligt rengjort i värmeväxlaren på vinden, vilket skulle ingå i arbetet.
  • Göran J
    Göran J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av luftkanaler. Träffade inte de som utförde arbetet.
  • Roger H
    Roger H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av ventilations kanalisation. Justering av luftflödet. Trevlig och kunnig tekniker.
  • Simon K
    Simon K skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mycket bra kundbemötande. Bra personal. Trevlig montör. Punktliga
  • Erik G
    Erik G skrev om Ventus Norden Dalarna
    Snabbt och grundligt arbete med tillhörande förklaring av vad som gjorts.
  • Jan-åke H
    Jan-åke H skrev om Ventus Norden Dalarna
    bra lite dyra bara
    bra personal snabbt och fint jobb
  • Ann E
    Ann E skrev om Ventus Norden Dalarna
    Funkar perfekt snabb instalation jätte bra rekomenderas det är värt pengarna imman i duchrummet försvinner direkt
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Först telefonförfrågan angående besök för kontroll och information om rengöring av ventilationsanläggningen. Efter viss påtryckning att snabbt boka tid för rengöring, beslöt jag att avvakta och inhämta mera information angående företaget och det som de skulle utföra. Efter lite kontroll på nätet och genomläsning av den information som lämnades vid besöket beslöt jag att boka en tid för utförande. Döm om min förvåning fanns det en tid redan dagen därpå.
    Det dundrade in en kille med en jättedammsugare, med slang och mätinstrument. Efter luftmätning, rengöring av kanaler, koll av fläkt, köksfläkt, gjordes en kontrollmätning som visade en förbättring av luftflödet. Det hela skedde relativt smärtsamt, även om en viss efterstädning krävdes. I stort är vi nöjda med resultatet, och att man erhöll ett protokoll på vad som utförts och förbättringen. Även det fasta priset stämde.
  • Kent N
    Kent N skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag har köpt ventilationsrengöring och injustering av anläggningen
    Bemötandet upplevdes som gott
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det var ett mycket bra bemötande
    Jag fick hjälp med att rensa frånluftkanalerna,jag är nöjd
  • Mona A
    Mona A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mina erfarenheter från Ventus är över förväntan. Blev först uppringd och erbjuden en gratis besiktning vilket ledde till rengöring av ventilationsanläggningen. De kontrollerade hur till- och frånluft fungerade och ställde in detta för att få en "friskare" luft. Detta har i och för sig medfört att det blivit en lägre temperatur i huset och jag har ännu inte ställt upp pannan. Väntar på varmare väder!
  • Alf  B
    Alf B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventus var hem till oss och utförde ett mycket bra arbete, snabbt och smidigt. Säljaren Jonas L som besökte oss var så lättsam och ingen "pushig" dryg säljare. Teknikern Peter L var trevlig och skämtsam han tog sig verkligen tid att förklara allt för mig gällande ventilationssystem och rengöringen. Vilka killar, skämtsamma och lättsamma och det kändes otroligt bra. Hatten av för Ventus Norden och deras personal i Dalarna. Rekommenderas starkt / Alf B
  • Hans L
    Hans L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bemötandet och beskrivningen av vad som kommer att göras vid rengöring och injustering av ventilationssystemet var bra, resultatet efter injusteringen senare var en riktigt märkbar förbättring av inomhusluften. Så vi är helt nöjda.
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt besök och efter beställning fick jag vad jag ville ha. Jag fick en kontroll och rengöring av ventilationsanläggningen i min villa.
  • Kent L
    Kent L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Professionellt från början till slut, mycket nöjd.
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande från början till slut.
    Arbetet var rengöring och injustering av ventilationssystemet.
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt bemötande och proffesionellt
  • Jan-erik B
    Jan-erik B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt bemötande. Kan i nuläget inte värdera insatsen.
    Ännu inte fått ö-kommen förstörd låsning till till filterlåda.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kunnig och trevlig kille som kunde förklara och tog sej tid
  • Jan W
    Jan W skrev om Ventus Norden Dalarna
    Väldigt trevligt bemötande! Punktliga! Kan verkligen rekommendera dem för andra.
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det var bra. Fick hjälp med rengöring av mekaniska frånluftanläggningen
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra service o trevlig personal
  • Christine D
    Christine D skrev om Ventus Norden Dalarna
    Gott bemötande, trevlig och duktig kvinnlig medarbetare. Rengöring av ventilationssystemet. Mycket nöjd med resultatet.
  • Anders J
    Anders J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Dom var här och gjorde rent i ventilationskanalerna och det var bra.
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra, snabbt och smidigt! Förväntade mig varken mer eller mindre!
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Ventus Norden Dalarna
    Dem var trevliga och verkade kunniga. När jobbet utfördes var det tydligt vad som gjordes och det var smidigt.
  • Christina W
    Christina W skrev om Ventus Norden Dalarna
    Vi har reklamerat hela arbetet. Dåligt utfört jobb skapade merjobb för oss och vår sotare , ventilationen fungerar fortfarande inte.......
  • Jan L
    Jan L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kanonproffsig säljare som var hos oss tidigare i veckan, jag var skeptisk till detta möte innan, men han vände mig totalt och med det seriösa arbetsätt och den trygghet och lugnet han hade kunde det ju inte bli annat än affär. Kan starkt rekommendera Ventus Norden och deras representant i Dalarna / Janne L
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Lovar saker vid telefonförsäljare som senare inte finns noterat hos den som skall utföra jobbet. Saker som var en förutsättning för att jag skulle gå med på en rengöring av ventilationen.
    Vid påringning senare finns ingen förståelse.
    Rekommenderas inte!
  • Mats H
    Mats H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra och professionella. Punktliga och snabba.
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Ventus Norden Dalarna
    har fått ventilationen genomgådd och rensad. Bra bemötande, bra personal.
  • Helene G
    Helene G skrev om Ventus Norden Dalarna
    Effektivt arbete. Trevligt bemötande och mycket välbehövligt arbete.
  • Hans A
    Hans A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Snabb service och trevlig personal
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Allt gick bra! Trevlig tekniker. Gav intryck av att kunna sitt jobb. Inga förbättringsområden att tipsa om.
  • Per A
    Per A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Vi är väldigt nöjda. Hon som var här var väldigt bra.
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag fick ett bra intryck av teknikern. Han var informativ, och förklarade på ett bra sätt vad som borde ändras och hur jag kunde göra det själv.
  • Knut I
    Knut I skrev om Ventus Norden Dalarna
    Snabbt, enkelt och professionellt..........
  • Jannika B
    Jannika B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Genomgång av hur ventilationen fungerar och åtgärder. Hon som kom var trevlig kunnig och korrekt, däremot verkade det som de hade kommunikationsproblem inom företaget.
  • Lars M
    Lars M skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring och byte av fläktmotor och inställning av luftflöde.
  • Erik G
    Erik G skrev om Ventus Norden Dalarna
    Allt perfekt tillmötesgående service allt!
  • Peter H
    Peter H skrev om Ventus Norden Dalarna
    bra äöljfädspojflewdkfvnåpoerajvfwäalöekjfnpoå rekommnderas
  • Per F
    Per F skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det har fungerat perfekt från säljare till montör. Vi hade rengöring av kanaler samt byte av fläktar i vår luftvärmeåtervinning.
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kontakten med ventus var mycket positiv o deras representant utförde ett mycket bra jobb.
  • Leif R
    Leif R skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande. Kunnig tekniker, som besökte oss.
  • Nils-erik J
    Nils-erik J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Korrekt bemötande i telefon med kontoret i Stockholm. Vi fick hjälp med rensning av ventilationskanaler. Ventus mekaniker gjorde att gott intryck och vad vi kan förstå ett bra arbete.
  • Marie J
    Marie J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Tjejen som var ute och gjorde jobbet var kanon!!.
    Han som ringde upp och bokade ingav ett förtroende som visade sig vara Falskt! Försäljare Ja men inget jag anlitar igen. Påtalade om massa som ingick som inte existerade hade ex. inte koll på systemen på de olika pannorna om vad som behövdes till de olika men det visade sig naturligtvis inte förrän efteråt! Snacka går ju....!
  • Bo S
    Bo S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Gott bemötande. rengöring av ventilationssystem mm
  • Per M
    Per M skrev om Ventus Norden Dalarna
    Funkade bra, jag har en ovanlig ventilation men det var inga problem att få arbetet gjort.

776 34