Alla kategorier Ventilation Dalarna Hedemora Ventus Norden Ventus Norden Dalarna

Ventus Norden Dalarna

776 34 — Visa karta

Här på Ventus Norden Dalarna kan du hitta allt inom ventilationslösningar. Vår erfarenhet sträcker sig hela 150 år tillbaka och vi arbetar alltid med välutbildad och kompetent personal.

Vad vill du ha hjälp med inom ventilation? Våra experter kan göra fullständiga analyser och guida dig genom hela processen. Vi svarar gladeligen på alla frågor du har - vare sig du pratar med någon av våra kompetenta tekniker eller någon i vår effektiva kundservice.

Kostnadseffektiva och miljövänliga lösningar är något vi brinner för hos Ventus Norden Dalarna. Detta innebär att vi effektiviserar allt från ventilationslösningar till tjänstebilar - för så lite påverkan på miljön som möjligt.

Välkommen att kontakta oss redan idag om du vill veta mer!

Läs vad 93 kunder tycker om Ventus Norden Dalarna

• Leif K
    Leif K skrev om Ventus Norden Dalarna
    Hej ! Jag tycker att erat arrangemang för och hos mig har bara varit positivt finns inget klanka på så jag är nöjd. Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Absolut inte nöjd.
    Beställer fel komponenter, ringer först dan innan installation och meddelar det. Fakturerar fel och innan jobb genomfört. Felaktig installation. Läs mer
  • Stig E
    Stig E skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra o noggrann koll av täthet o lutningar i vårt duschrum.
    Fel påtalat men inte hört nåt från firman som installerat. Ringt o påtalat det till nyligen.
    I övrigt nöjd med ert arbete!
    Tack o GOTT NYTT O "TÄTT" ÅR! Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Hej! Bemötandet var bra men om operatören gjorde ett bra jobb kan jag inte bedöma. Det var första gången jag anlitat någon för detta. Filtret i min värmepump skjöljde servicemannen i vatten men monterade filtret slarvigt så när jag efter en tid skulle dammsuga det så var det trasigt och täckte inte i ramen. Jag fick beställa ett nytt filter. Mvh Lars Läs mer
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande från 1 a kontakt till utförande av tjänst. Tipsade även grannar som hade samma behov.
    Utförd tjänst: Ventilations rengöring. Läs mer
  • Börje K
    Börje K skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bemötandet från kvinnan som förmedlade hela affären plus dom båda teknikerna som fixade allt på plats fanns inget att klaga på ! God Jul ! Läs mer
  • Urban S
    Urban S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Han som gjorde ventilationsrengöring och inställning av ventilationen gjorde ett bra jobb som jag är nöjd med. Läs mer
  • Nils T
    Nils T skrev om Ventus Norden Dalarna
    Vi fick ett bra bemötande och samt verkar kunna sin sitt arbete på ett bra sätt. Läs mer
  • Jessica V
    Jessica V skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande och seriöst utförande.

Prismässigt skevt då en liten anläggning med få don och utan värmeväxlare blir orimligt dyr per enhet att serva. Läs mer
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av kanaler. Bra bemötande, kändes proffsit Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Första kontakten med säljaren var bra! Han var trevlig och bemötande. Killen som var hem och gjorde jobbet gjorde det när jag inte var hemma så hans bemötande kan jag inte kommentera. Däremot säljarens påstående vid första kontakt om att Ventus är ett av de billigaste företagen för tjänsten var ren lögn. Efter att jag skrivit på och fått allt fixat så googlade jag runt lite på liknande företag med samma tjänst och fann av Ventus tvärtom var ett av de dyraste... Besviken!
    Tjänsten.. Absolut skitbra! Lögnen sänker betyget från 5 till 3! Läs mer
  • Göran E
    Göran E skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevlig kille som gjorde kontrollen och en lika trevlig kille som gjorde rent. Inget att klaga på, tvärtom. Läs mer
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mycket bra och proffisionellt bemötande från tekniker som utförde servicen. Bra återkoppling och tydligt protokoll.

Vi upplevde teknikern som mycket kunnig och seriös. Läs mer
  • Tony L
    Tony L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Hej har köpt en rengöring av hela fläktsystemet som jag tycker blev bra
    De som var hit var jättetrevliga
    Hälsningar Tony Läs mer
    Håkan N skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag fick hjälp med rengöring av ventilation . Har inte köpt något annat Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av ventilations kanaler. Vi är helt tillfreds med bemötande och utförandet av tjänsten Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande. Inget påtvingande säljsnack. Ventus norden hjälpte mig med att göra rent i ventilationssystemet i mitt hus. Arbete utfört på utsatt inom utsatt tid och med mycket positivt resultat. Helt klart nöjd. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Hej!
    Är mycket nöjd med arbetet som utfördes.
    Rengöring av ventilationskanaler och intrimning av "bafflarna"
    Byte av filter till aggregatet.
    Fick dock en faktura på filtren trots att de filter som sattes dit var mina egna!
    Detta rättades dock till efter kontakt med Er!

Med vänlig hälsning
    Anders Strömberg Läs mer
  • Sven F
    Sven F skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kontakten med företaget fungerade bra. Teknikern som gjorde rent ventilationen var duktig och trevlig. Sammantaget så fungerade allt bra. Läs mer
  • Eva-lena F
    Eva-lena F skrev om Ventus Norden Dalarna
    Väldigt nöjda med allt bemötande och kommunikation, från beställning till att serviceteknikern rengjort vårt ventilationssystem Läs mer
  • Rustom B
    Rustom B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Allting gick jätte bra och smidigt vi är jätte nöjda båda med jobbet och bemötande av personalen. Lycka till Läs mer
  • Jan C
    Jan C skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt bemötande både initialt per telefon och senare vid arbetet med kontroll av vår "inneluft".
    Vi känner oss väl servade. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kunnig och trevlig personal. Punktliga. Förklarade det utförda arbetet bra och lämnade dokumentation på vad som utförts. Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Säljare och installatörer var bra men hanteringen med bokningar för installation och fakturering var under all kritk. Värdelöst. Jag kommer nog aldrig att anlita firman igen efter allt strul. Man beställde fel system trots att installatör på plats sett vad som behövdes. Tog hela sommaren och 2 besök samt 2 avbokade besök innan det var klart. Felfakturering och fakturering innan jobbet var klart. Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det var smidigt å bra . Trevliga hantverkare . De berättade utförligt vad som skulle göras . Det enda som var negativt ,var när jag skulle boka om tiden ,att komma i kontakt . Fick inget tel nr om det var nåt jag undrade över . Växeln gick inte ! Trodde att det ev var ett blufföretag ! Läs mer
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mycket bra bemötande inledningsvis. Tyvärr så fick jag själv be om en bekräftelse på min beställning ett antal gånger. Förklaringen jag fick var att Ventus höll på att byta ekonomisystem. Jag beställde rengöring samt justering av luftflöde.
    Teknikern gav ett mycket proffesionellt intryck och skapade en känsla av hög kompetent och ett stort engagemang och intresse av sitt uppdrag. Läs mer
  • Erik  R
    Erik R skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventus var hos oss i början på juni och rengjorde våran ventilation, vi är så nöjda med resultatet. Skeptisk till en början men efter en noggrann kontroll utförd med kamera utav deras kontrollant så insåg jag att detta verkligen behövdes. Härliga grabbar som verkligen kan sin sak.

Detta gäller för DALARNA/FALUN! Kunde ej välja område. / Erik R Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag är jättenöjd. Vi fick ett proffsigt och effektivt utfört arbete samtidigt som montören förklarade vad och hur han skulle gå tillväga på ett sådant sätt att en vanlig lekman förstod och kände sig trygg Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventilationsrengöring. Trevliga både han som kom först för att kolla behovet och han som utförde det. Men han som kom för att kolla behovet tyckte ABSOLUT att rengöringen behövdes, medan han som kom och gjorde det tyckte att det KNAPPT behövdes. Är lite osäker på om jag kan bedöma kvaliteten på deras jobb, men jag har fått en känsla av att det inte blev helt ordentligt rengjort i värmeväxlaren på vinden, vilket skulle ingå i arbetet. Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av luftkanaler. Träffade inte de som utförde arbetet. Läs mer
  • Roger H
    Roger H skrev om Ventus Norden Dalarna
    Rengöring av ventilations kanalisation. Justering av luftflödet. Trevlig och kunnig tekniker. Läs mer
  • Simon K
    Simon K skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mycket bra kundbemötande. Bra personal. Trevlig montör. Punktliga Läs mer
  • Erik G
    Erik G skrev om Ventus Norden Dalarna
    Snabbt och grundligt arbete med tillhörande förklaring av vad som gjorts. Läs mer
  • Jan-åke H
    Jan-åke H skrev om Ventus Norden Dalarna
    bra lite dyra bara
    bra personal snabbt och fint jobb Läs mer
  • Ann E
    Ann E skrev om Ventus Norden Dalarna
    Funkar perfekt snabb instalation jätte bra rekomenderas det är värt pengarna imman i duchrummet försvinner direkt Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Först telefonförfrågan angående besök för kontroll och information om rengöring av ventilationsanläggningen. Efter viss påtryckning att snabbt boka tid för rengöring, beslöt jag att avvakta och inhämta mera information angående företaget och det som de skulle utföra. Efter lite kontroll på nätet och genomläsning av den information som lämnades vid besöket beslöt jag att boka en tid för utförande. Döm om min förvåning fanns det en tid redan dagen därpå.
    Det dundrade in en kille med en jättedammsugare, med slang och mätinstrument. Efter luftmätning, rengöring av kanaler, koll av fläkt, köksfläkt, gjordes en kontrollmätning som visade en förbättring av luftflödet. Det hela skedde relativt smärtsamt, även om en viss efterstädning krävdes. I stort är vi nöjda med resultatet, och att man erhöll ett protokoll på vad som utförts och förbättringen. Även det fasta priset stämde. Läs mer
  • Kent N
    Kent N skrev om Ventus Norden Dalarna
    Jag har köpt ventilationsrengöring och injustering av anläggningen
    Bemötandet upplevdes som gott Läs mer
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det var ett mycket bra bemötande
    Jag fick hjälp med att rensa frånluftkanalerna,jag är nöjd Läs mer
  • Mona A
    Mona A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Mina erfarenheter från Ventus är över förväntan. Blev först uppringd och erbjuden en gratis besiktning vilket ledde till rengöring av ventilationsanläggningen. De kontrollerade hur till- och frånluft fungerade och ställde in detta för att få en "friskare" luft. Detta har i och för sig medfört att det blivit en lägre temperatur i huset och jag har ännu inte ställt upp pannan. Väntar på varmare väder! Läs mer
  • Alf  B
    Alf B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Ventus var hem till oss och utförde ett mycket bra arbete, snabbt och smidigt. Säljaren Jonas L som besökte oss var så lättsam och ingen "pushig" dryg säljare. Teknikern Peter L var trevlig och skämtsam han tog sig verkligen tid att förklara allt för mig gällande ventilationssystem och rengöringen. Vilka killar, skämtsamma och lättsamma och det kändes otroligt bra. Hatten av för Ventus Norden och deras personal i Dalarna. Rekommenderas starkt / Alf B Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bemötandet och beskrivningen av vad som kommer att göras vid rengöring och injustering av ventilationssystemet var bra, resultatet efter injusteringen senare var en riktigt märkbar förbättring av inomhusluften. Så vi är helt nöjda. Läs mer
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt besök och efter beställning fick jag vad jag ville ha. Jag fick en kontroll och rengöring av ventilationsanläggningen i min villa. Läs mer
  • Kent L
    Kent L skrev om Ventus Norden Dalarna
    Professionellt från början till slut, mycket nöjd. Läs mer
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Bra bemötande från början till slut.
    Arbetet var rengöring och injustering av ventilationssystemet. Läs mer
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt bemötande och proffesionellt Läs mer
  • Jan-erik B
    Jan-erik B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Trevligt bemötande. Kan i nuläget inte värdera insatsen.
    Ännu inte fått ö-kommen förstörd låsning till till filterlåda. Läs mer
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Ventus Norden Dalarna
    Kunnig och trevlig kille som kunde förklara och tog sej tid Läs mer
  • Jan W
    Jan W skrev om Ventus Norden Dalarna
    Väldigt trevligt bemötande! Punktliga! Kan verkligen rekommendera dem för andra. Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Dalarna
    Det var bra. Fick hjälp med rengöring av mekaniska frånluftanläggningen Läs mer

776 34