Alla kategorier Ventilation Kalmar Kalmar Ventus Norden Ventus Norden Kalmar

Ventus Norden Kalmar

392 32 — Visa karta

Välkommen till oss på Ventus Norden Kalmar. Vi är ett företag med över 150 års erfarenhet inom ventilationsbranschen och jobbar med allt som rör ventilation.
Vår personal är både kompetent och välutbildad, och arbetar alltid utefter våra tre ledord: kvalitet, kompetens och kundservice. Detta innebär att du som kund alltid kan känna dig trygg med att ställa frågor om du undrar över något.

Vi arbetar alltid på ett modernt sätt med miljövänliga lösningar för våra ventilationssystem, men också för allt runtomkring som tjänstebilar och resor.

Vi erbjuder service som innebär både kvalitetssäkerhet och kostnadseffektiva lösningar. Kontakta oss om du vill veta mer!

Läs vad 67 kunder tycker om Ventus Norden Kalmar

• Jeanette H
    Jeanette H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Har ringt och bett om att få protokoll på utfört arbete. Men jag har inte fått något. Irriterande.
  • Dag H
    Dag H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra bemötande från både "kontor" och tekniker som arbetade på ett förtroendegivande sätt. Huruvida rengöring/mätningar faktiskt behövdes kan möjligen förefalla mindre säkert.
  • Therese L
    Therese L skrev om Ventus Norden Kalmar
    En person skulle komma hit och mäta samt ställa in ventilationen. Personen skulle även rengöra något filter etc... Om jag ska vara ärlig har vi ingen aning om vad vi har haft för nytta av detta (vi vet inte ens om personen har gjort det hen skulle göra) men dyrt var det.
  • Maria S
    Maria S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Väldigt bra bemötande. Snabba och effektiva!
  • Ibert L
    Ibert L skrev om Ventus Norden Kalmar
    Underhållet av ventilationssystemet gjordes på ett proffsitionellt sätt. Personalen var verkligen duktiga och servicevänliga. Eftersom jag nappade på ett erbjudande blev priset för tjänsten överkomligt.
  • Johan F
    Johan F skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra bemötande.
    Rengöring ventilationssystem.
    Motsvarade förväntningarna.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Rengöring av ventilationssystem:
    Trevligt bemötande, duktiga och kunniga tekniker.

Jag blev nöjd med det arbete de gjorde.
  • Christer F
    Christer F skrev om Ventus Norden Kalmar
    Upplever att vi blivit mycket väl bemötta från första kontakt, som erbjöd en genomgång av vårt hus ventilation samt åtgärdat det som behövdes. Artigt bemötande av teknikern som redovisade vilka åtgärder som skulle vidtas. Därefter en duktig fackman som ställde in och rengjorde våra ventilationstrummor. Prisuppgifterna som vi fick hölls till fullo.
  • Erland J
    Erland J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bemötandet var från början till slut utan någras anmärkningar.
    Snabbt fick vi ett kostnadsbesked. När det sedan visade sig att ventilationsanläggningen hade felaktigheter fick vi vi två tillfällen nya kostnadsförslag. Jag upplevde kontakten mellan de som jobbade med ventilationen och den på annat håll ansvarige för kostnaderna gick via mobilsamtal oerhört snabbt. Alla visste vad som borde göras och gjorde det också.
    Till råga på allt var samtliga inblandade från Ventus synnerligen trevliga och gav också goda råd.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra att Ventus Norden tog kontakten med oss! Vi fick vår ventilation rengjord och till och från luft inställt,samt goda råd om vad som bör göras framöver.
    Bemötandet var bra,både från personen som tog kontakten och den som utförde jobbet!
    Nöjd som kund!
    Mvh Elisabeth Sjöberg
  • Emil S
    Emil S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bemötandet var bra. Han som kom hem till oss var trevlig. Vi köpte en rensning/rengöring av från Luftsventilationen. Tjänsten levde inte upp till våra förväntningar. Ventilationen rengjordes endast 2meter in i kanalen ifrån ventilen. Och detta var det ingen som hade nämt för oss att det utfördes på det sättet. För mig när man säger att man ska rengöra ventilationen så rengör man hela kanalen, från ventil till ventil helavägen till huvud aggregatet. I övrigt så var han som var hemma hos oss mycket trevlig och verkade kunnig.
  • Peder H
    Peder H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Hej!
    Bra bemötande hela vägen.
    Beställde ventilationsrengöring som
    Fungerade väl.
    Kanske lite högt pris.
    Mvh/Peder
  • John S
    John S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bara bra! Trevlig och hjälpsam telefonkontakt och mycket bra serviceman som kom hem till oss. Har rekommenderat Venus till mina grannar!

// Håkan
  • Roland O
    Roland O skrev om Ventus Norden Kalmar
    Trevligt bemötande av både uppringare och personen som var här för kontroll.
    Den dagen då åtgärderna skulle göras blev det väldigt ont om tid, jag hade talat
    om för dem att jag skulle bort vid en viss tid, men de envisades att de skulle hinna
    med ändå. Killen som kom var först väldigt försenad och fick väl bråttom för att
    hinna med. Han var trevlig och han fick igång ventilationen så den numera fungerar.
  • Hans L
    Hans L skrev om Ventus Norden Kalmar
    Fick ett samtal från Ventus om ett behov som jag inte visste att jag hade. Resulterade i ett besök från V som rensade alla ventilationsrör i huset på ett bra sätt. Vi fick se att det verkligen behövdes.
    Har fått ett gott bemötande!
    Med vänlig hälsning Hans
    Ventus Norden gillar detta
  • Valentin M
    Valentin M skrev om Ventus Norden Kalmar
    Jag är riktig nöjd med ventus trevlig och kunnig personal
  • Curt N
    Curt N skrev om Ventus Norden Kalmar
    Ett proffsigt utförande till ett rimligt pris.
  • Kurt B
    Kurt B skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bemötandet var bra. Jag gjorde fläktrengöring
  • Hans S
    Hans S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Jag upplevde allt som positivt. De infann sig vid rätt tidpunkt. De berättade och förklarade hela tiden vad de gjorde och varför de gjorde det
  • Linus S
    Linus S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra resultat, god kommunikation, vettiga hantverkare
  • Kennert J
    Kennert J skrev om Ventus Norden Kalmar
    När vi väl kom till skott fungerade allt perfekt med rengöring av ventilationen i
    vårt hus
  • Anita S
    Anita S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Trevlig personal som gav tydlig information
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Ventus Norden Kalmar
    Uppringd på ett positivt sätt ang ventilationsrengöring. En medarbetare kom personligt och vi skrev en order på kommande arbete.
    Den som utförde arbetet var snabb och effektiv samt meddelade oss vad som gjordes och varför.
    Fakturan kom snabbt och allt stämde.
  • Hans H
    Hans H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Justering av ventilation i huset.
  • Bo E
    Bo E skrev om Ventus Norden Kalmar
    Trevlig personal och arbete med kvalité.
  • Lars-göran E
    Lars-göran E skrev om Ventus Norden Kalmar
    Jag är mycket nöjd både med servicen från kontoret servicemannen som var här i november 2016 . Rekommenderar Ventura Norden varmt. MVH Göran Sjölund Växjö.
  • Leif K
    Leif K skrev om Ventus Norden Kalmar
    Till mig och grannen uppger säljaren bl.a att fläktar rengörs och balanseras.Utförande tekniker förklarar att balansering inte är realistiskt.Säljaren väljer då att förneka att han sagt balansering.
    Mycket dyrt i förhållande till utfört arbete!
    2017-04-10 Ventus Norden svarar Leif K
    Hej Leif,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så.Angående kostnaden för utfört arbete så håller vi marknadsmässiga priser.
    Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har för avsikt att lämna alla kunder nöjda.
    Om en kund är missnöjd med oss önskar vi att man kontaktar oss.
    Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att du hade haft en annan uppfattning om oss nu.

Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Lena D
    Lena D skrev om Ventus Norden Kalmar
    Toppen! Trevlig tekniker, inga bekymmer. Gjorde mer än vad uppdraget krävde, kände bra för mig som kund. Kunde lita på honom och företaget.
  • Ing-marie B
    Ing-marie B skrev om Ventus Norden Kalmar
    Mycket bra noggrant trevligt bemötande
  • Barbro P
    Barbro P skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bemötandet har varit till belåtenhet. Er representant var trevlig och gav bra information om ventilationssystemet. Besöket innefattade rensning av ventiler och byte av filter i värmepump.
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Genomgång av fläktsystem. Byte av fläktmotorer.
    Duktig montör.
  • Conny J
    Conny J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bemötandet var utmärkt. Det var företaget som tog kontakt med oss och föreslog en ventilationsrengöring efter att först ha tittat på behovet. Vi blev mycket nöjda med resultatet.
  • Benny L
    Benny L skrev om Ventus Norden Kalmar
    bra och snabb service gällande min ventilation i huset
  • Eric J
    Eric J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Uppringd och fick erbjudande om att fläktsystemet skulle undersökas. Fläkt ur funtktion så mätning gick inte. Skulle beställas en ny fläkt. Inte hört något och det har gått snart ett halvår sedan ny fläkt beställdes. 795:- till spillo.
    2017-04-10 Ventus Norden svarar Eric J
    Hej Eric,
    Det var väldigt tråkigt att höra.Vi tar alla våra arbeten och våra kunder på största
    möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda.Om en kund upplever att något gått
    fel önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar sig i så vi antingen åtgärda detta.
    Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss- då är jag säker på att du hade haft en annan
    uppfattning om oss nu.

Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Karin P
    Karin P skrev om Ventus Norden Kalmar
    Trevligt/proffsigt bemötande, inga konstigheter.
  • Kurt A
    Kurt A skrev om Ventus Norden Kalmar
    ventilation kontroll o rengöring
  • Peter P
    Peter P skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra och informativt möte innan beställning av tjänst, rengöring av ventiler och luftkanaler. Utförandet av jobbet var proffsigt och välgjort.Mkt. trevlig och skön kille som utförde jobbet, tack!
  • Björn E
    Björn E skrev om Ventus Norden Kalmar
    Ventus Norden rengjorde mina ventilationsrör och servade tillhörande fläktmotor.
    .Jag upplevde både kontakt och utförande mycket professionell, lärande och vänligt.
    Jag kommer att, vid behov, anlita företaget igen.
  • Kaj H
    Kaj H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Helt ok, fungerade väl. Passade också på att lära mig mer om systemen genom att fråga teknikern.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Ventus Norden Kalmar
    Artigt, snabbt. Avsåg rengöring av från och tilluftskanaler m m
  • Göran N
    Göran N skrev om Ventus Norden Kalmar
    Gick igenom och städade den mekaniska frånluften (ventilationen) i bostaden
    Bra bemötande och effektiva men dyra.
  • Björn R
    Björn R skrev om Ventus Norden Kalmar
    1. Bra tjänst (behov finns)
    2. Trevlig personal
    3. Bra med personlig påminnelse sv bokning

1. Kan inte öppna protokollet som bifogades fakturan
    2. Teknikern lyckades inte rensa all ventilation
    som var planerat !!! Han hänvisade till chefen som ej hört av sig.
    3. Hade varit bra med uppföljningssamtal för att lyssna av kundnöjdhet.
  • Johan H
    Johan H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Allting har fungerat perfekt. Har inga synpunkter på vad som skall bli bättre. Är nöjd med allting.
  • Bo H
    Bo H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Trevligt bemötande med företaget, den som bokade besöket, den som kontrollerade
    anläggningen och den som utförde arbetet med att rengöra ventilationen.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Ventus Norden Kalmar
    Mycket positiv trevlig personal bra jobb
  • Aida M
    Aida M skrev om Ventus Norden Kalmar
    Det var snabbt och effektivt luften i huset blev så mycket bättre och renare
  • Per J
    Per J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bara gott att säga rakt igenom. Personligt och pålitligt. Bra info hela vägen.
  • Staffan E
    Staffan E skrev om Ventus Norden Kalmar
    Mkt nöjd med inf, presentation och utfört arbete. Trevliga killar som vi träffade.
    Ett litet minus bara, de lovade att skicka en inf om vilken ny spisfläkt vi kunde byta till, som passar vårt system, det har de gjort.
  • Linda L
    Linda L skrev om Ventus Norden Kalmar
    Bra och tydligt bemötande. Företaget känns ärligt och kunnigt.
  • Bo J
    Bo J skrev om Ventus Norden Kalmar
    Mkt bra!Trevlig personal och bra i tid.

392 32