Alla kategorier Ventilation Norrbotten Luleå Ventus Norden Ventus Norden Norrbotten

Ventus Norden Norrbotten

973 43 — Visa karta

Behöver du hjälp med ventilation? Då ska du höra av dig till oss på Ventus Norden Norrbotten. Vi är ett företag som sysslar med allt inom ventilationslösningar.

Vår erfarenhet sträcker sig hela 150 år tillbaka i tiden och vi arbetar alltid modernt och effektivt både vad det gäller ventilationen och miljön. Våra tekniker är certifierade, utbildade i Sverige och har koll på allt som rör arbetsprocessen. Vår kundservice är alltid väl uppdaterad för att kunna svara på alla de frågor du kan tänkas ha.

Vi erbjuder fullständiga analyser vilket ökar tryggheten för våra kunder. Långsiktighet, kvalitet och kompetens är något vi strävar efter fullt ut. Välkommen till oss!

Läs vad 75 kunder tycker om Ventus Norden Norrbotten

• Karin G
    Karin G skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Har enbart positivt att säja om Ventus. Teknikern som besökte oss var trevlig och kunde sitt jobb. Ser fram mot ett nytt besök om några år eftersom vi finns i eran kundlista. Onödigt att skriva en massa. "Ni är bra!"./Erik. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Ventus Norden Norrbotten
    En trevlig kille kom och jag uppfattade honom som ärlig. Det var inte så smutsigt i mina rör, relativt nytt hus.

Har inget att jämföra med, så det var säkert bra Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Blev erbjuden ett paket med rengöring av ventilationskanalerna ,rengöring spisfläkt , byte kondensator frånluftsfläkt m.m.En trevlig tekniker kom hem och rengjorde frånluftskanalerna , bytte slang i spisfläkten och tittade på frånluftsfläkten på vindan.Hade dock förväntat mej att spisfläkten skulle rengöras och kondensatorn i frånluftsfläkten skulle bytas , vilket sagts skulle göras vid besöket.Teknikern skulle också titta på vad som skulle behövas för att en ny ventilationsanläggning skulle installeras , detta för att senare få ett pris för en sådan installation. Någon sådan prisuppgift har inte fått.
    Med tanke på det jobb som faktiskt utfördes var prislappen allt för hög.Jag har tyvärr svårt att se att jag skulle rekommendera er till någon av mina vänner. Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Proffsiga och gjorde ett utmärkt jobb. Högt pris med tanke på tidsåtgången. Motsvarar 1500-1600 kronor per timme. Läs mer
  • Harry I
    Harry I skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Mycket bra bemötande.
    Rengöring av ventilation i villa.
    Rekommenderar Ventus Norden Norrbotten
    till andra med liknande problem. Läs mer
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Det personliga bemötandet ingav trygghet och trivsel i samband med rensning av ventilationssystemet. Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra och proffsigt utförande med trevlig personal. Angiven offert stämde. Bra protokoll utskickat. Läs mer
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Är nöjd i överlag. Bra bemötande och trevlig personal både i telefon och personen som rengjorde luftgångarna. Toppen att man inte behöver själv hålla koll på när det behövs göras igen. Läs mer
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Allt bara bra. Kontroll och rengöring av imkanaler och spisfläkt. Rengöring evakueringsfläkt.
    Går säkert att hitta billigare alternativ vilket jag kommer att försöka nästa gång! Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Det var bra. Trevlig person som utförde jobbet och det gick smidigt. Jobbet var att resa luftkanalerna som ventilationssystemet använder. Läs mer
  • Britta B
    Britta B skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Ventilationsarbete, bemötandet från företaget var mycket bra, arbetet är utmärkt utfört. Läs mer
  • Thor W
    Thor W skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Ett olösligt problem trodde jag: Ventilationskanaler som inte rensats på 25 år och en värmeväxlare som gick på övertid och verkade halvdöd. Att byta ut den skulle kosta drygt 30 000 enligt ett VVS-företag jag kontaktade. Inga namn.

Så detta erbjudande om en rengöring och funktionskontroll från Ventus till en bråkdel av priset jag föreställt mig. En kondensator byttes i växlaren och kanalerna blåstes rena med anpassad, modern utrustning. Dessutom justerades ventilerna i taken.

Nu fungerar allt som det ska och jag tycker luften är lika frisk som den var den dag för mer än 30 år sedan då vi köpte huset.

Ett stort tack till den trevlige och pedagogiske teknikern som snabbt och diskret utförde jobbet.

Sign. El Toro Läs mer
  • Ellen M
    Ellen M skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Blivit uppring med erbjudande om genomgång av ventilationssystem i samband med att grannar beställt. Tekniker har rengjort systemet med viska via takutsugen i badrum x 2 samt i tvättstugan inomhus med visst utbyte för det slamrade i säcken när han använde viskan, ej bytt slang till köksfläkt han har också bedömt att det ej varit mkt fett i fläkten. Ej bytt fläktaggregat efter inspektion av den uppe på yttertaket där han skrapade lite med en kniv runt något och sa att det såg ok ut. Justerade även ner flödena i ventiler i huset. Det hela tog max 30 min och trots att en del av arbetet inkl nya delar inte genomfördes så ingick detta i priset och fick vi ej avdrag för det. Teknikern var trevlig och sa att vi kunde ringa om fläkten nu skulle stanna, så vi hoppas att det gäller. Det immar fortfarande lika mycket i badrummet trots att vi nu dessutom använder forscerad ventilation vid dusch och luften i huset känns inte mer fräsch. Jag antar att vårt fläktsystem från 70-talet inte kan erbjuda bättre flöden än såhär eftersom det nu ska vara rengjort, vi har installerat fler friskluftsinsläpp med ventiler i husets sovrum för friskluftsintag samt nya fönster med inbygd ventil senaste 5 åren. Jag hade dock hoppats på att det skulle bli något lite bättre med luftombytet i huset, det känns idag som en ganska onödig och dyr grej att ha gjort i o m att det faktisk inte blev nån skillnad alls. Läs mer
  • Lars C
    Lars C skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra bemötande helt igenom, snabbt utfört o bra genomgång till hur det hade förändrats efter arbetet. Arbetet gällde rening av ventilation. Mycket nöjd.

Har en önskan att reco.se nästa gång skänker pengar till diabetesforskning. Tack för att ni överväger att göra det. Läs mer
  • Julia P
    Julia P skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Det var en mardröm. Jobbet som de har utfört var dåligt. De har förstört vårt bergvärmesystem som är kopplat till ventilationssystemet. Det kom så mkt damm i systemet att det slutade fungera. Vi fick anlita installatören att städa efter Ventus och fixa värmesystemet efter dem. Sedan hade vi förhandlingar om fakturan och de skulle ta kontakt med installatören/Gränsrör. Det har de inte gjort. Vi ville ha minst en reduktion på beloppet som vi fick betala till Gränsrör för att städa efter Ventus. Två månader efter hotade Ventus oss med ett sms att ursprungliga fakturan skulle lämnas till kronofogden. Vi fick själv skicka in Gränsörs faktura till Ventus och be om reduktionen. Det löste sig till slut men jag skulle alldrig mer anlita Ventus!!! Läs mer
  • Mirjana B
    Mirjana B skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Hej det kändes lite konstigt alt gick på 20 min max märkte ingen förendrig huset är renoverat jag hopar av med äran tjänst t.v. Läs mer
  • Eero P
    Eero P skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Jag har köpt ett ventilationsaggregat tillverkat av Ventus av ett ventilationsföretag. Hade problem att köra forcerad ventilation när jag badade bastu Aggregatet ville frysa. Problemet löstes med ett telefonsamtal till ventus. Hade även en fläkt som la av. Ett samtal och fick en ny fläkt. Bra bemötande och problemen löstes snabbt. Bra! Läs mer
  • Irma L
    Irma L skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Har aldrig haft att göra med företaget ifråga Läs mer
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Rengjort liftsystemet i huset från luft Läs mer
  • Carl-gerhard R
    Carl-gerhard R skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Mycket bra bemötande under hela processen. Köpt ventilationsrengöring i min villa. Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra bemötande i telefonen. Tråkigt att man inte var upp på vinden som lovats och kollade genom ventilation den vägen.
    :( Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Först var jag lite undrande vilka ni var,hade ej hört talas om tjänster ni utförde ,fick information o kan tycka att vårat hus behövde rensning i ventilationen.Jag tyckte det blev bättre luft i huset o är nöjd med arbetet + jätte trevligt bemötande . Läs mer
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Mycket bra bemötande från start till slut vid rengöring av vårat ventilationssystem med växlare Läs mer
  • Erling L
    Erling L skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Proffsig säljare. Som vanligt ger de mig ett erbjudande som gäller bara för en kort tid. Så svara snabbt för att ta del av vår rabatt. Enkelt sälj till mig som länge funderat på att låta åtgärda rengöring av frånluftkanaler och fläktaggregat. Tre lax för ett jobb som tog 1,5 timmar är saftigt. Jag vill också tjäna 12 tusen per dag. Läs mer
  • Monika N
    Monika N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra genomgång av ventilationssystemet, fick lära mig hur det fungerar, fel upptäcktes som åtgärdades. Men dyrt, gick snabbare än vad man sagt mig i telefoninformationen. Tjänsten hade fast kostnad. Läs mer
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Mycket bra service och slut resultat men priset var nästan ett rån ca 5100 för en dryg timmes jobb gör att jag inte kan rekommendera den här tjänsten
    Ett extra plus till service teknikern som var mycket trevlig och hjälpsam även med ett par frågor som inte direkt gällde uppdraget Läs mer
  • Jerry P
    Jerry P skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Trevligt bemötande samt bra proffessionalitet. Läs mer
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Rengöringen av rörsystemet efter 40 år gjorde nytta! Behöver bygga om systemet efter som takfläkt och spisfläkt styrs samtidigt?! Läs mer
  • Irene N
    Irene N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Rengöring av Ventilationssystem inomhus. Bemötande från dem som utförde arbetet från början till slut var mycket bra.Fick bra information hur det såg ut och vad som behövdes åtgärdas.Bra resultat och god resultat efter det att arbetet var klart. Rekommenderar företaget till andra villaägare i området. Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra rengöring av alla rör. Blev en riktigt stor skillnad. Kommer anlita dom igen. Läs mer
  • Carina Ö
    Carina Ö skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Service snabba trevliga informativa och punktliga. Bästa hantverkare hitills. Läs mer
  • Sven J
    Sven J skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Trevlig hantverkare noga snabb Läs mer
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra tjänst och bra genomfört. Tydlig information och bra bemötande.

Dock för högt pris egentligen för tjänsten och den tid arbetet tog. Läs mer
  • Christer L
    Christer L skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Proffsigt intryck. Kunde sitt jobb Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Väldigt trevliga och proffsiga. Dom rensade ventilationskanalerna och vi blev väldigt nöjda Läs mer
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Ventus Norden Norrbotten
    En väldigt kunnig och mycket trevlig man utförde arbetet på ett otroligt noggrant sätt. Jag är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Karl Johan P
    Karl Johan P skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Rengöring av ventilationskanaler.
    Trevligare tekniker får man leta efter, gjorde ett snabbt o bra jobb.
    Synd att han inte hade mer koll just min modell av FTX aggregat, vilket hade varit en bonus snarare än ett krav. Aggregatet i fråga var då helt nytt för mig vilket gjorde att vi inte fick upp fläkthastigheten och då inte heller helt 100% rätt injustering. Läs mer
  • Hubert N
    Hubert N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Jag blev uppringd av en mycket trevlig ung Dam (Olivia) som presenterade ett förslag på genomgång av ventilationsanläggningen i min fastighet. Det lät bra och jag beställde omg. "arbetet".
    Verksamheten kom igång efter överenskommelse, rätt tid, plats och utrustning.
    Montören (Krister W), en trevlig kille gjorde ett mycket bra jobb, mina önskemål blev bra tillgodosedda. Efter en vecka kom räkningen, helt okay.
    Jag är fortfarande mycket nöjd med företaget Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Ok. Väl utfört servicearbete.Jag är nöjd med resultatet. Läs mer
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Den som ringde för att "sälja in produkten" gav ett bra intryck och gjorde att jag beställde rengöring av ventilationssystemet i vår villa. Däremot misstog jag hennes namn för "Ventus Nordén"! Den som gjorde "kostnadsfri" bedömning av behov för rengöring var noggrann. Slutligen gjordes jobbet raskt och effektivt men på betydligt kortare tid än vad som utgavs och den totala kostnaden för åtgärden var i högsta laget ffa efter ROT-avdrag. Att återkomma med nytt erbjudande vart 5.e år däremot knappast nödvändigt. Läs mer
  • Barbro M
    Barbro M skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Trevliga och proffsiga tekniker som förmodligen gjort ett bra jobb. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Rengöring ventilation. Jag tycker det fungerade alldeles utmärkt både mötet innan servicen och utförandet av servicen. Mycket bra kommunikation om när service skulle utföras och mycket bra utförande av servicen. Jag är en mycket nöjd kund. Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bra service, trevliga, seriösa, punktlig och proffsiga. Läs mer
  • Bo K
    Bo K skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Som jag kan se så gjordes jobbet proffsigt och bra. Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Ventilationskillen var hygglig och kom i tid. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Mycket bra bemötande hela vägen från första början. Började med kontakt för att boka tid, mycket bra bemötande. Jobbet som utfördes på plats, bra och trevligt bemötande. Återkoppling efter utfört jobb via telefon eftersom jag var bortrest fungerade utmärkt. Läs mer
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Bara toppen. Trevligt bemötande. Rensat ventilationen. Läs mer
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Professionellt arbete på avtalad tid. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Kanonbra med jättetrevlig pepersonal Läs mer
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Ventus Norden Norrbotten
    Trevlig tekniker med både kunskap och humor😀 Läs mer

973 43