Alla kategorier Ventilation Stockholms län Stockholm Södermalm Ventus Norden Ventus Norden Stockholm

Ventus Norden Stockholm

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

På Ventus Norden Stockholm jobbar vi med ventilationslösningar för ett nordiskt klimat.

Vi arbetar på ett modernt sätt i vår verksamhet och fokuserar alltid på våra ledord som är: kundservice, kvalitet och kompetens. Dessa ledord står för hela vår verksamhet, vare sig du kontaktar en tekniker eller någon från vår trevliga kundtjänst.

Vi har hela 150 års erfarenhet i branschen, vilket betyder att du som kund kan vara trygg med de tips och råd vi ger dig. Vad du än undrar över kan du alltid fråga oss!

Miljön är något vi har i åtanke under alla våra arbetsprocesser. Vi strävar dagligen efter att använda oss av miljövänliga ventilationslösningar och anpassar även våra bilturer så att de orsakar så lite utsläpp som möjligt.

Ansvarsfullt företagande och nöjda kunder är något vi brinner för. Kontakta oss om du vill veta mer!

Läs vad 321 kunder tycker om Ventus Norden Stockholm

• Anderz L
    Anderz L skrev om Ventus Norden Stockholm
    Varning för detta oseriösa företag!
    Köpte ett komplett FTX system, skulle ta 5 dagar att installera. tog 2 månader innan det var nästan klart.
    Jag är fortfarande inte nöjd.
    Har man klagomål så mottas det med skäll av en sk vice VD, skitsnack och hänvisar till detaljer som inte stämmer vid kontroll, och rena lögner som lätt genomskådas. Och den flesta av personalen är okunnig om vad de levererar och installerar, har fått 3 olika svar på samma fråga av olika tekniker. Och när systemet ansågs klart, gick det inte igenom en oberoende besiktning! Så gör inga affärer med dem! Läs mer
    2018-03-26 Ventus Norden svarar Anderz L
    Hej Anderz,
    Vi delar tyvärr inte alls bild av hur vårt arbete gått till och det känns väldigt tråkigt att du (igen) beskyller oss för lögner, utan grund.

Ditt system var på plats enligt plan, dock krävdes då en justering för att kunna stänga vindsluckan, något vi åtgärdade bara dagar senare. Efter detta ansåg vi oss klara med arbetet i och med att alla värden motsvarade de angivna värdena i offerten.

Att det dröjde 2 månader innan du ansåg jobbet klart har ju faktiskt att göra med att du krävde lägre ljudnivåer än vad som var specificerat samt godkänt enligt offert, dessutom betydligt lägre nivåer än vad kommunen kräver. Att du var missnöjd med luftflödena som redan från början var perfekta samt genom hela arbetet beskyllt oss för att ljuga och hävdat att det som står i offerten (som du antog) inte spelar någon roll gjorde inte situationen enklare. Den oberoende besiktningen är inget du nämnt innan och som jag gärna vill höra mer om, skulle vi trots allt byggt något fel är det såklart viktigt för oss att veta. Jag vill också beklaga om du upplevde att jag skällde på dig, det var aldrig min avsikt eller så jag uppfattade saken. Jag blev dock upprörd av att konsekvent bli anklagad för att ljuga samt när du avfärdar objektiv fakta (mätresultat) som oviktiga.

Vi har nu gjort ett flertal ytterligare åtgärder helt kostnadsfritt för att du som kund ska känna dig nöjd, trots att vi redan från början leverade vad som utlovats. Detta eftersom vi alltid vill att våra kunder ska bli så nöjda som möjligt - men det är också naturligt att det tar längre tid när mer jobb skall utföras.

Måns Westerlund
    vice VD
    2018-03-26 Anderz L svarar Ventus Norden
    Jag tänker inte bemöta ännu fler lögner.
    Och att ni inte känner till den icke godkända besiktningen är kanske inte så konstigt eftersom er tekniker gjort sig/blivit beordrad att göra sig oanträffbar.
    2018-03-27 Ventus Norden svarar Anderz L
    Får du ej tag på tekniker är du varmt välkommen att kontakta mig eller vår projektledare för arbetet. Du har bådas direktnummer sedan tidigare, och vi vill såklart gärna höra mer om detta.
    2018-03-27 Anderz L svarar Ventus Norden
    Jag tycker att efter 6 telefonmeddelanden, 2 mail (inkl läskvitto på att det är läst) och 5-6 SMS borde någon höra av sig om nu teknikern inte vågar prata med kunderna.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Emma S
    Emma S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Vi hade hem ventus för rengöring av våra kanaler. Men några månader senare tar vi hem en kille som ska byta ut agregaten, och då upptäcker han att vi har dåliga värden och kollar i våra rör och upptäcker då att 1 vägg är full i damm, ventus är hem och kollar och säger att det kan man inte göra någonting åt, trots att det sitter ett galler som man tar bort och kommer då åt. sen ska vi renovera badrummet och upptäcker att både rör och vägg är fulla i damm. Kompensationen vi blir erbjuda är en ny städning till ett bättre pris. Ja tänker inte rekommendera ventus.. Läs mer
    2018-03-26 Ventus Norden svarar Emma S
    Hej Emma,
    I vår service och rengöring ingår att vi gör rent alla frånluftskanaler samt alla motorer/aggregat som ingår i systemet. Damm som ligger mellan väggar kan vi tyvärr inte ta ansvar för då vi inte kommer åt det via ventilationssystemet. När vi lämnade ditt hem så var också alla kanaler och aggregat rena och fina och dina värden optimerade som du också kan se på protokollet. Vill du ha en ny rengöring efter att ny smuts nått dit i samband med renovering hjälper vi såklart gärna till med det, dock inte kostnadsfritt.

• Ann H
    Ann H skrev om Ventus Norden Stockholm
    Fläkten är jättebra och arbetet som utfördes var bra men pga av misskommunikation mellan Ventus och byggfirman (ngt Ventus enbart skyller på byggfirman) fick jag i slutändan betala extra för att få min fläkt uppsatt.
    Så ska du anlita Ventus se till att ha alla ev överenskommelser (speciellt där du inte själv är direkt inblandad) i skrift annars blir det dyrt.
    / Ann Läs mer
    2018-03-26 Ventus Norden svarar Ann H
    Hej Ann,
    Vi förstår att det såklart är tråkigt när jobbet inte blir klart som planerat. Vi kan dock inte sätta upp en fläkt om väggen som den ska sitta på inte är färdig, som du förstår. Om byggfirman hade hållit den tidsplan som presenterades för oss hade vi såklart satt upp fläkten, men trots att vi kom två dagar efter att det skulle vara klart (för att ha marginal) så fanns inte förutsättningarna för att göra hela jobbet. Vi gjorde därför så mycket vi kunde så det endast kvarstod 4 skruvar för att få upp fläkten. Min rekommendation till nästa gång är att höra av er om tidsplanen inte håller så kan vi skjuta på jobbet tills förutsättningarna finns.

• Gerd S
    Gerd S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Vi har fått den bästs service av teknikerna Oskar och Jakob när vi bytte ut vårt gamla ventilationssystem mot Swegon Casa
    Oskar och Jakob har varit trevliga, lyhörda och gjort allt för att vi skulle vara nöjda. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Gerd S
    Tack Gerd för en fin rekommendation! Vad roligt att höra att ni uppskattade vår service. Detta ska vi återkoppla till Oskar och Jacob!
  • Kicki Valle G
    Kicki Valle G skrev om Ventus Norden Stockholm
    Reglera ventilatio i huset Arbetet utför på en profesionel set . Tack Läs mer
  • Robert C
    Robert C skrev om Ventus Norden Stockholm
    Mycket väl bemötande. Snabb återkoppling och väl utfört arbete gällande ventilationsrengöring och inställning av densamma Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Robert C
    Tack så mycket för din rekommendation, det uppskattas!
  • Gudrun I
    Gudrun I skrev om Ventus Norden Stockholm
    Sotning av luftcirkulationskanaler m.m. fungerade klanderfritt och snabbt.offert och faktura var enligt överenskommelse. Läs mer
  • Anna O
    Anna O skrev om Ventus Norden Stockholm
    Väldigt proffsigt bemötande. Vi hade beställt en genomgång av ventilationen i villan samt att vi hade problem med en takfläkt som lät väldigt mycket. Ventus löste detta på ett mycket effektivt sätt. Vi är väldigt nöjda med servicen! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Anna O
    Stort tack för denna tydliga och glädjande återkopplingen!
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra bemött av den tekniker som utförde ventilationsrengöringen
    Lite dyrt för arbetetet men annars bra Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Ventus Norden Stockholm
    De kom till ett första möte och förstod snabbt hur min ventialtion fungerade, vilket inte alla gör direkt!
    När sedan 2 pers kom för att genomföra 5-årig översyn och rensning av inomhusventilationen så gick allt bra och de gjorde ett grundligare jobb en den tidigare entrepenören!
    Nöjd! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Carl A
    Tack för en fin rekommendation!
    Jätteroligt att allt fungerade bra!
    Varmt välkommen åter.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Ventus Norden Stockholm
    Respekterar inte NIX och ringer till spärrade nummer. Läs mer
  • Christina T
    Christina T skrev om Ventus Norden Stockholm
    Ventilationsarbete, koll av fläkt plus goda råd. Trevlig person från Ventus. Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jag är väldigt nöjd med Ventus Norden både vad gäller kontakt med deras kundsupport samt den person som kom hem till mig och utförde själva kontrollen och rengöringen av min ventilation. Bra service helt enkelt. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Daniel S
    Hej Daniel!
    Tack för din rekommendation!
    Härligt att höra att vår service uppskattades.
  • Titti S
    Titti S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jag kan säga att han som besökte oss och gjorde jobbet var trevlig och duktig. Fick en rekommendation om att byta fläkt vilket var helt rätt. Däremot så fanns det en hel del som man måste ta bort en lucka för att komma åt som inte rensades. Grundpris för första förslaget samt bifogad offert på fläkt och arbete var alldeles för högt för nedlagd tid. Jag gav dem en chans till att sänka sin prisbild men fick extremt dåliga argument varför priset såg ut som det gjorde. Läs mer
  • Zoltan P
    Zoltan P skrev om Ventus Norden Stockholm
    Lite väl mkt sälj innan jag bestämde mig.
    Trevligt bemötande av utförande personal.
    Tyvärr misstänker jag att jobbet är dåligt gjort. Ventilationen verkar rätt svag. Jag kommer ta kontakt med firman för att diskutera detta. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Zoltan P
    Hej,
    Vad tråkigt att höra att arbetet inte var till er tillfredsställelse. Ni är välkommen att kontakta oss för att diskutera detta vidare.
  • Jan-erik L
    Jan-erik L skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra bemötande. Arbetet utfördes korrekt och snabbt, rengöring av ventilationssystem.
    Vi tog kontakt med företaget efter besöket för vi var mkt störda över att fläktljudet i badrummet ökat så mkt att vi blev irriterade.
    En person tittade in men åtgärden ledde dessvärre inte till någon förbättring.
    Vi är fortfarande störda av det höga ljudet och kommer förmodligen inte att anlita företaget igen om inte vi kan få bukt med oljudet. borde väl ta kontakt med företaget igen och tjata oss till ett besök............ Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Jan-erik L
    Hej Jan-erik, tack för din rekommendation!
    Vid smutsiga ventilationssystem kan dammet ha haft en ljuddämpande effekt. Efter en rengöring försvinner tillsammans med damm också den här ljuddämpningen. När ventilationen låter är det ett tecken på att ni har god och fungerande ventilation.

Om detta upplevs som ett irritationsmoment erbjuds ljuddämpning av ventilationssystemet till en ytterligare kostnad. Om detta är något ni är intresserade av är ni varmt välkomna att kontakta oss så hjälper vi er!
  • Lars B
    Lars B skrev om Ventus Norden Stockholm
    Mycket trevlig dialog och genomförande enligt överenskommelse. Bra instruktioner om ventilationsanläggningen vid besöket. Något negativt var att teknikern tvekade om åtgärder då det blev besvärligt t.ex. då ventilationsuttaget satt obekvämt eller åtgärden krävde extra arbete med bort- och återmontering. Aktivt deltagande från beställaren gjorde dock att alla åtgärder utfördes till belåtenhet. Läs mer
  • Karl E
    Karl E skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jättenöjd! Rengjorde husets ventilationssystem superbra men leveransen slutade inte där utan en mycket noggrann checklista täckande frånluftssystem fläktar och mer eller mindre rubbet blev genomgånget samtidigt som de förmedlade massor av info. Toppservice! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Karl E
    Jättekul att du är nöjd, vilken toppen rekommendation Karl! Du är varmt välkommen åter i framtiden.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Ventus Norden Stockholm
    Gjorde ventilationskontroll och rengöring av ventilationskanaler i villan. Trevligt bemötande och snabbt jobbat. Möjligen lite dyrt i förhållande till hur snabbt och enkelt det var. Läs mer
  • Mari H
    Mari H skrev om Ventus Norden Stockholm
    Hej
    Jag fick en rengöring av mitt ventilationssystem.
    Positivt bemötande!
    Bra information om det som gjordes!
    Inget smuts kvar för mig att städa bort! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Mari H
    Hej Mari, tack för fin rekommendation! Varmt välkommen åter.
  • Bo S
    Bo S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Trevlig personal o för övrigt helt OK! Läs mer
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Ventus Norden Stockholm
    Trevligt företag som håller vad dem lovar! Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Andreas F
    Tack för en toppenreco!
    Det uppskattas. Varmt välkommen åter!
  • Robert S
    Robert S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Helnöjd med deras bemötande. Jag kommer definitivt att handla där igen. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Robert S
    Jättekul att du är nöjd Robert!
    Du är varmt välkommen åter :)
  • Eva E
    Eva E skrev om Ventus Norden Stockholm
    Ventilationsrören dammsögs .
    Bra bemötande och utfört arbete men när jag fick protokollet på mail gick detta inte att öppna och då kontaktade jag er men det hände ingenting,Vill gärna att ni skickar protokollet en gång till!
    Eva Eriksson Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Eva E
    Hej Eva!

Tack för din rekommendation. Ledsen att vi varit sena i vår kommunikation gällande protokollet. Vi skickar alltid våra protokoll som PDF och det krävs ofta att du laddar ner Acrobat Reader (ett gratis datorprogram från Adobe Systems som läser PDF-dokument) för att kunna öppna protokollet.

Du är varmt välkommen att höra av dig om något frågetecken kvarstår! :)
  • Hans A
    Hans A skrev om Ventus Norden Stockholm
    Trevligt bemötande från början till slut. Rengöring av värme och ventilationssystemet samt uppmätning av luftflöden före och efter rengöring med efterföljande protokoll sänt via e-Mail. Mycket noggrant utfört arbete som jag rekommenderar. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Hans A
    Tack Hans för en fin rekommendation!
  • Björn G
    Björn G skrev om Ventus Norden Stockholm
    Allt funkade bra. Från kontakt till genomförande av arbete. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Björn G
    Tack för din rekommendation Björn!
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra, trevlig och kunnig.
    Kändes tryggt och han bevisade faktiskt skillnaden före och efter sitt arbete - stor skillnad. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Ulf G
    Tack Ulf för din rekommendation!
  • Tomislav D
    Tomislav D skrev om Ventus Norden Stockholm
    Dom rengjorde ventilation i huset. Dom var okej,proffsiga. Läs mer
  • Christer B
    Christer B skrev om Ventus Norden Stockholm
    En mycket bra säljare/tekniker besökte mig för en första inspektion för att se vad som skulle göras. Efter det fungerade inte kontoret i Stockholm och först efter tre påminnelser kunde de boka en tid för rengöring av mina ventilationskanaler. Den tekniker som kom hit och gjorde jobbet vad både duktig och trevlig och det var ett nöje att ha honom här. Jag är mycket nöjd med hans arbete. Jag skulle rekommendera Ventus Norden till mina vänner. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Christer B
    Tack för återkopplingen Christer, det uppskattar vi!
    Vi ber om ursäkt för den långa väntetiden. Det låter som våra rutiner brustit i det här fallet. Toppen att du fick den tjänst som du efterfrågat och att du nu känner dig nöjd.
    Varmt välkommen åter!
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Ventus Norden Stockholm
    Fick snabb och bra service när jag beställde genomgång och rengöring av hemmets alla luftkanaler. Teknikern som genomförde jobbet tog sig också tid att förklara funktionerna för mig. Läs mer
  • Nils G
    Nils G skrev om Ventus Norden Stockholm
    Någon från företaget ringde mig trots att jag har Nix på hemtelefonen (kunde har ringt på mobilen) och berättade att man skulle rensa ventilationskanalerna hos en granne och undrade om jag var intresserad att köpa tjänsten till vårt hus. Personen var vänlig och inte påträngande. Jag ville höra med min hustru. Dagen efter ringde företaget igen och jag beställde rensningen. Montören som skulle utföra arbetet kom på överenskommen tid. Det var en äldre man, mycket trevlig och social. Han utförde rensningen snabbt och effektivt utan att skräpa ned. Ventilerna ställdes in efter det
    fläktaggregatet rengjorts. Systemet fungerar nu alldeles utmärkt. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Nils G
    Jättekul att du är nöjd Nils! Varmt välkommen åter.
  • Monica K
    Monica K skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra bemötande och ett bra jobb Läs mer
  • Erik D
    Erik D skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra service av tekniker och montörer på plats, efter att den förste montören ej kunnat genomföra arbetet. Extremt dålig service av kontaktperson vid klagomål på ej genomfört arbete. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Ventus Norden Stockholm
    Väldigt säljinriktade. Ventilationsjustering Läs mer
  • Hojatollah J
    Hojatollah J skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jag antlitade företaget för rengöring av ventilationssystem. Mycket bra bemötande alltifrån tidsbokningen till teknikern som utförde arbetet. Proffsig tekniker som även förklarade hur jag själv kan rengöra köksfläkten. Läs mer
    2018-03-28 Ventus Norden svarar Hojatollah J
    Tack för din rekommendation, det uppskattas!
  • Rickard B
    Rickard B skrev om Ventus Norden Stockholm
    Värsta jag har varit med om någonsin. De anställda i företaget sa helt emot varandra och till och med snackade skit om varandra med MIG som kund. I princip ALLT som kunde gå fel gick fel och jag fick böna och be för att överhuvudtaget få prata med någon ansvarig med de vägrade med motivationen att VD:n var stressad och ute på andra jobb som behövde rättas till. jag fick i princip hota med att gå ut i media för att prata med honom. Ett jobb som skulle ta två dagar tog oss drygt 3 månader att få klart. Fruktansvärd upplevelse.. Läs mer
  • Lilian M
    Lilian M skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra bemötande.
    Jag beställde en rensning av ventilationen i mitt hus. Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Ventus Norden Stockholm
    Blev uppringd av Ventus, som ville erbjuda en genomgång och rengöring av ventilationssystemet i vår villa. Jag är i princip motståndare till att beställa tjänster på det sättet men efter positiva referenser från flera grannar så bokade vi en tid för besök.
    Detta utföll till full belåtenhet, en sympatisk och proffsig tekniker (Jaan) gjorde jobbet och jag uppfattade att mätutrustning och övriga hjälpmedel för rengöring var ändamålsenliga och tillförlitliga. Viktigt att vi också fick ett protokoll som visade på att ventilation förbättrats efter rengöring.
    Med vänlig hälsning
    Per-Olov Nilsson Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Ventus Norden Stockholm
    Hej inget stämde vad som utlovades från säljare från början. Dåligt arbete inte nöjd alls. För det arbetet som är utfört kontra kostnad är det ett skämt. Det ni gjorde hade vi gjort själva på 30min. Kommer aldrig rekommendera er. Läs mer
    2018-03-05 Ventus Norden svarar Andreas L
    Hej,
    Vi beklagar att du känner dig missnöjd. Om en kund upplever att något gått fel, så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i, så vi antingen kan åtgärda och ta ansvar för det eventuella misstag som skett eller förklara varför arbetet är utfört på ett visst sätt. Då hade vi haft en chans att kolla upp vad som har hänt.

Med vänlig hälsning,
  • Anders H
    Anders H skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bra och proffsigt bemötande av personen som genomförde renföringen av ventilationstrummorna. Företaget verkar seriöst. Läs mer
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Ventus Norden Stockholm
    Toppenduktig servicetekniker. Trevlig och kunnig. Han visade mig en trasig fläkt som han ville byta och föreslog även byte av den andra fläkten. Jag beslöt mig för att följa hans rekommendationer och tog kontakt med företaget för att beställa jobbet. Då fick jag prata med en säljare som var okunnig snorkig och allmänt otrevlig. Han var uppenbarligen sur för att han inte fick sälja en helt ny installation med andra fläktar mm. Det värsta var att han vägrade att befatta sig med min beställning och skyllde på att det var svårt att få tag på rätt fläktmotorer och annat skitsnack. Själv hittade jag fläktarna på nätet efter tio minuters sökande. Enligt den kunniga teknikern var det ett ganska snabbt och enkelt jobb. Det känns som om jag kastat flera tusen i sjön på ett totalt värdelöst företag som blåst mig. Att inte ta ansvar för hela jobbet är så fruktansvärt dåligt. Det hade varit enkelt att skicka tillbaka teknikern med rätta fläktmotorer och göra klart jobbet så alla hade blivit nöjda.

Jag tycker att företaget är oseriöst och deras enda affärsidé är att lura av kunderna pengar på undersökningar som de senare inte tar ansvar för att åtgärda. Deras stenkorkade och okunniga säljare är aggressiva och otrevliga när man inte dansar efter deras pipa och bygger om i köket för 50.000:-

Numera tar jag alla tillfällen i akt att varna kolleger och bekanta för detta sjaskiga skumraskföretag.

Omdömet är givetvis det absolut sämsta jag kan ge. Läs mer
  • Dan H
    Dan H skrev om Ventus Norden Stockholm
    Bemötandet var bra och vi uppfattar jobbet som bra utfört vi fick våra luft kanaler och ut och inlopp rensade och vi tycker att inomhus miljön blivit bättre så vi är nöjda och skulle kunna återkomma igen om några år
    Dan Hammarlund Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jag har ingen aning. Jag vrt inte vad ni gör. Så det är svårt att utala sig om er Läs mer
  • Göran P
    Göran P skrev om Ventus Norden Stockholm
    Ny vent anläggning som efter stjätte besöket var i funktion. Allt feldraget efter instalationen samt fel fläkt. Det drog ut på tiden, periodvis var anläggningen ur funktion. Vid mådde rätt dåligt. Till slut kom montör Henrik hit, en som kunde sin sak. Han hjälpte oss ur ett totalt "fläktmörker". Läs mer
  • Advokat F
    Advokat F skrev om Ventus Norden Stockholm
    Gjorde det som skulle göras och gav bra råd. Gjorde ett seriöst helhetsintryck. Läs mer
  • Jochum F
    Jochum F skrev om Ventus Norden Stockholm
    Snabbt och bra, personen som hjälpte mig gav förslag och var mycket snabb, punktlig och kunnig. Läs mer
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Ventus Norden Stockholm
    Upplevde de tekniker som kom till oss som kunniga,artiga och duktiga.Det blev 2st besök anledningen var att rapporteringen via dator inte fungerade hos företagat.
    Jag kan verkligen rekommendera företaget till mina medmänniskor om de behöver hjälp av dem.
    Med vänlig hälsning
    Bengt Lindström Läs mer
  • Johan O
    Johan O skrev om Ventus Norden Stockholm
    Jag köpte en frånluftsvärmepump med installation. Säljaren var trevlig men själva installationen var tragisk.
    Rörkillen kunde sin sak (på entreprenad) men Ventus tekniker kunde ingenting om frånluftsvärmepumpar. Han visste ingenting om mjukvaran och visste inte ens hur man kopplade in utomhusgivaren. Jag fick göra dessa saker själv.
    Jag ringde in till Ventus och bad de skicka en ny tekniker som hade erfarenhet inom frånluftsvärmepumpar men de skickade tillbaka samma "tekniker".
    Jag förstår inte hur Ventus kan skicka ut en tekniker själv när han inte har erfarenhet inom området.
    Kompensationen för detta strul blev ca 1% av totalkostnaden vilket var uselt.
    Jag kommer aldrig att anlita Ventus igen och rekommenderar andra att anlita annat bolag. Läs mer
  • Göran O
    Göran O skrev om Ventus Norden Stockholm
    Försäljning, bokning och utförande var utmärkt och fakturan stämde med överenskommelse och faktiskt utfört arbete. Bra jobbat! Läs mer
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Ventus Norden Stockholm
    pengarna var viktigare än något annat,,, kommer inte anlita ventus
    Fler gånger Läs mer

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm