Alla kategorier Ventilation Uppsala Uppsala Ventus Norden Ventus Norden Uppsala

Ventus Norden Uppsala

752 33 — Visa karta

Ventus Norden Uppsala är ett ventilationsföretag som strävar efter ett modernt arbetssätt och nöjda kunder.

Med mer än 150 års erfarenhet inom branschen kan vi med säkerhet svara på de frågor du har om ditt ventilationssystem. Vi arbetar alltid efter våra tre ledord som är kvalitet, kompetens och kundservice. Det innebär att du som kund alltid bemöts med stor kunskap och kompetens - vare sig du kontaktar en tekniker eller någon från kundservice. Vi tror att nöjda medarbetare ger nöjda kunder.

Genom hela arbetsprocessen fokuserar vi på miljövänliga lösningar. Detta gäller både ventilationen, våra tjänstebilar och hur vi arbetar på kontoret.

Varmt välkommen att ta kontakt med vår engagerade personal. Vi hjälper dig gärna att hitta en bra ventilationslösning!

Läs vad 81 kunder tycker om Ventus Norden Uppsala

• Leif S
    Leif S skrev om Ventus Norden Uppsala
    Noggrannhet och trevligt bemötande. Personal med god utbildning och förståelse för arbetsuppgiften. Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra och förklarande bemötande. Resultatet ua Läs mer
  • Merja A
    Merja A skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra bemötande av kunnig person Läs mer
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra information om tjänsten och kostnad etc från början. Han som utförde arbetet var också kompetent och förklarade vad som gjordes och hur allt fungerade på ett bra sätt. Läs mer
  • Pernilla A
    Pernilla A skrev om Ventus Norden Uppsala
    Ventus Norden har rengjort mina frånluftsdon. Fick ett väldigt bra bemötande från alla inblandade. Dels den som kom och gjorde besiktningen av frånluftsdonen till den som sedan kom och gjorde själva rengöringen.
    Rekommenderar detta företag. Läs mer
  • Gerd H
    Gerd H skrev om Ventus Norden Uppsala
    Ganska bra kom dock inte åter med ett bekymmer som upptäcktes. Läs mer
  • Nathalie L
    Nathalie L skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra bemötande, nöjd med resultatet men säljaren och teknikern var inte helt överens om vad som skulle ingå i tjänsten Läs mer
  • Sara N
    Sara N skrev om Ventus Norden Uppsala
    Mycket bra, rengöring av ventilationen, väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Ola S
    Ola S skrev om Ventus Norden Uppsala
    Besiktning av ventilationssystem och därefter rengöring av densamma. Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om Ventus Norden Uppsala
    Gott bemötande generellt. Senast var det justering av ventilationen i källaren. Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bbbhfknvghjjfhkjhgyjjggjbgjjjllffhjhyjjfsrikgrt Läs mer
  • Julia K
    Julia K skrev om Ventus Norden Uppsala
    De är mycket tillmötesgående och trevliga. Läs mer
  • Claes N
    Claes N skrev om Ventus Norden Uppsala
  • Göstha S
    Göstha S skrev om Ventus Norden Uppsala
    Besöket gällde kontroll och service av ventilationen i vårt parhus.
    Bemötandet var professionellt men ändå personligt.

Servicen var synnerligen fackmannamässig och noggrann, och protokollet efteråt visade på ett utmärkt sätt vad som utförts och ventilationens funktion.

Jag är mycket nöjd och anlitar gärna ert företag nästa gång. Läs mer
  • Christer W
    Christer W skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra kontakt med alla på företagen, trevliga och duktiga tekniker.

Blev lovad lite er än vad som gick att ordna dock, men blev nöjd med lösningen Läs mer
  • Shankar P
    Shankar P skrev om Ventus Norden Uppsala
    Fått bra bemötande.
    Men jag hade också en annan fråga, som jag inte fick besvarat. Den tjänsteman som skulle återkomma med besked, nådde mig aldrig Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Lite struligt med protokoll som inte blev överfört elektroniskt och faktura som inte kom. Efter ny mätning och nytt protokoll så gick det bra och installation av nytt FTX aggregat gick fort och bra. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Ventus Norden Uppsala
    Telefonkontakten var positiv även om jag var negativt inställd med tanke på radioreportage om oseriösa företag som utför liknande tjänster som era, vid tidpunkten.
    Utföraren va trevlig och som vi upplever det gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Joakim D
    Joakim D skrev om Ventus Norden Uppsala
    Oseriös tekniker som jag var tvungen att påminna om vad han skulle kontrollera samt utföra rengöring på. Riktigt dyra med slarvigt utförande och vag känsla för kvalitet. De smutsade ner otroligt mycket och rusade vidare till nästa kund. Rekommenderas inte. Läs mer
    2017-04-07 Ventus Norden svarar Joakim D
    Hej Joakim,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så. Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största
    möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda. Om en kund upplever att något gått
    fel så önskar va att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i så va antingen kan
    åtgärda och ta ansvar för det misstag som skett eller förklara varför arbetet är gjort på ett visst sätt.
    Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att du hade haft en annan
    uppfattning om oss nu.

Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Michal L
    Michal L skrev om Ventus Norden Uppsala
    Vid första kontakten så uppfattade vi att det skulle vara ett par killar som skulle göra jobbet och att det skulle det ta 3 timmar att rensa ventilationen! Det kom en ensam kille hit o det tog 1 timme! Då funderade vi om det hans med allt som skulle göras? Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Ventus Norden Uppsala
    Mycket trevliga och proffsiga. Är jättenöjd! Läs mer
  • Frank A
    Frank A skrev om Ventus Norden Uppsala
    Pleased with the service. It lived up to my expectations. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Ventus Norden Uppsala
    bemötandet var helt ok. Trevlig personal. Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Ventus Norden Uppsala
    Trevlig och kunnig person sim utförde kollen. Läs mer
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Ventus Norden Uppsala
    Väldigt nöjda,trevlig personal o ett utmärkt utfört jobb. Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Ett antal brister vad gäller först vid samtal från där man påstod att OVK var ett lagkrav för småhus. När personal kom för att göra rent ventilation samt OVK protokoll så fungerade detta väl.När sen faktura och protokoll kom så var ej protokoll signerat. Jag kontaktade Ventus norden och frågade om den person som hade utfört protokoll om denna var certifierad. Jag fick till svar att han var det och det som styrkte detta var att han hade ID06???? Jag har även sökt på Boverket. den utfärdande personen finns ej med. Ventus har lovat att skicka över behörighetsnummer. det har nu gått ett antal månader och inget har hänt. Jag anser att företaget Ventus norden ej är ett seriöst företag. Läs mer
  • Harry N
    Harry N skrev om Ventus Norden Uppsala
    Mycket nöjda med deras insatser Läs mer
  • Ylva B
    Ylva B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra bemötande. Effektiva. Kom i tid och hörde av sig innan. Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Ventus Norden Uppsala
    Proffsigt och med vänlighet. Rent och snyggt när arbetet var klart! Läs mer
  • Sten-roland J
    Sten-roland J skrev om Ventus Norden Uppsala
    Ventus Norden gjorde ett bra jobb åt oss. Montörerna hade ett trevligt bemötande och gav ett proffsigt intryck. Det som vi hade kommit överens om stämde till 100%.
    Rekommenderas.

Sten Jansson, Uppsala-Näs, Asplunda 66 Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra service som helhet. En del strul vid bokning men det blev ok till slut. Läs mer
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Ventus Norden Uppsala
    Diskrepens mellan vad säljare som besökte mig berättade vad som skulle ingå och vad som faktiskt utfördes.
    Protokollet efter utfört arbete innehöll flera fel.
    Dock skönt att få luftkanalerna rengjorda och luftflödet kontrollerat och justerat. Läs mer
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Ventus Norden Uppsala
    Ringer och erbjuder fri kontroll av ventilation. Detta fungerade bra. Vi behövde förstås rengöring vilket ledde till uppföljningstid. Denna ombokades x antal ggr från deras sida pga olika anledningar men i övrigt verkar det som teknikerna vet vad de håller på med. Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Ventus Norden Uppsala
    Gjorde en besiktning och rengöring av ventilation.
    Rengöringen var helt ok.
    På besiktningen fick vi några punkter muntligt. Sen stod det helt andra saker i protokollet som kom skickat.
    När man ringer vet ingen vad som egentligen var rätt men får ändå offerter på saker som jag då inte vet om det behöver bytas.
    Och får inte offert på allt som vi diskuterats.
    Dessutom var jobbet dyrt med tanke på tidsåtgång. Läs mer
  • Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Det påbörjades ett arbete med rensning och kontroll av ventilationanläggning.
    Tyvärr är arbetet inte klart än. Läs mer
  • Jan P
    Jan P skrev om Ventus Norden Uppsala
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Fast säljaren sålde på mig rengöring av tilluftskanaler fast de i praktiken aldrig behöver rengöras. Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Ventus Norden Uppsala
    Bra! Bra info och lätt att få kontakt. Läs mer
  • Karl-olof S
    Karl-olof S skrev om Ventus Norden Uppsala
    Upplevde att information och attityd från deras sida på intet sät kändes besvärande eller påträngande.
    Även om grundproblemet med ventilationen inte kunde lösas så utförde man ett underhållsarbete arbete och gav råd om hur förbättringar avseende ventilationen skulle kunna göras. Läs mer
  • Örjan G
    Örjan G skrev om Ventus Norden Uppsala
    De var proffsiga och gav ett seriöst intryck, jobbet utfördes på ett effektivt och bra sett. Läs mer
  • Ralph B
    Ralph B skrev om Ventus Norden Uppsala
    Teknikern som kom varit mycket trevlig och arbetet utfördes bra och snabbt. Läs mer
  • Joachim E
    Joachim E skrev om Ventus Norden Uppsala
    Topp toppeli topp topp! Topp topp! Läs mer
  • Mona K
    Mona K skrev om Ventus Norden Uppsala
    Mitt första tecken var okej . Men det blev tyvärr sämre när en kille ringer och vill boka en ny tid. när dagen kommer är personen sen och kommer ca 35 min för sent. Han ringe i och för sig och sa detta sen verka han lite virrig och jag kände mig osäker blir detta gjort på rätt sått. Ut lovades att fixa ett ny ventil men hantverkaren hade ej någor reserv delar med sig eller ett ventil lock som borde vara ett grej man har i bilen som ventelitions man/kvinna. är osäker om jag vill rekomendera detta företag???? Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Ventus Norden Uppsala
    Det kändes som de sålde något som vi inte riktigt behövde. Dessutom sa de att de var lite dyrare än konkurenterna för de jobbade två och två, vilket jag är osäke på om de gjorde. De var dock trevliga och gjorde nog jobbet bra. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Ventus Norden Uppsala
    Trevligt bemötande och kunnig tekniker. Effektivt och lärorikt besök dessutom! Läs mer
  • Joakim V
    Joakim V skrev om Ventus Norden Uppsala
    Fantastiskt bemötande av mycket duktig och trevlig tekniker Erik Hallsten.
    Lite dyrt , men förstår att en stol del av kostnaden handlar om Ventus införsäljningskostnad (uppsökande + gratis koll) som ändå måste hamna på faktura förr eller senare. Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Ventus Norden Uppsala
    Mycket trevlig personal. Verkade veta vad som skulle göras. Läs mer
  • Dennie R
    Dennie R skrev om Ventus Norden Uppsala
    Väldigt trevligt bemötande både från den person som beskrev arbetets natur, hur och när det skulle utföras. De två killar som kom och gjorde uppgiften var också trevliga och det blev klart bättre drag i husets ventilation. Man rengjorde också ventilationsrören och hur mycket bättre det blev har man som konsument svårt att mäta, men bättre blev det i alla fall. Läs mer
  • Ann-sofie H
    Ann-sofie H skrev om Ventus Norden Uppsala
    Vi tog emot "gratiserbjudandet" efter telefonsamtal. Man blir misstänksam när något sägs vara gratis. Bemötandet var trevligt och vi insåg att det var dags att rensa friskluftskanalerna. Men det blev inte gratis. Något besvikna över att våra två kanaler betingade samma pris som sex kanaler. Vi hade dock fått korrekta prisuppgifter innan. Läs mer
  • Tony Z
    Tony Z skrev om Ventus Norden Uppsala
    Trevligt bemötande. Kunniga killar.
    Åt helsike för dyrt! Läs mer
  • Christian W
    Christian W skrev om Ventus Norden Uppsala
    Tydlig information och väl genomfört. Läs mer

752 33