Alla kategorier Ventilation Värmland Karlstad Ventus Norden Ventus Norden Värmland

Ventus Norden Värmland

652 26 — Visa karta

Med hela 150 års erfarenhet i ventilationsbranschen erbjuder vi på Ventus Norden Värmland dig som kund de bästa lösningarna.
Vi jobbar med kompetenta och välutbildade tekniker som har alla förkunskaper som behövs, för att du ska få en energi- och kostnadseffektiv ventilationslösning.

Ett modernt arbetssätt är något vi strävar efter, och däribland vill vi att arbetet ska vara miljövänligt och säkert. Detta gäller inte bara ventilationen, utan även våra resor och tjänstebilar.

Vår kundservice är alltid uppdaterad och svarar gärna på de frågor du kan tänkas ha om arbetsprocessen. Vi tror att om våra medarbetare är nöjda - blir våra kunder det också.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information. Vi hjälper dig från första kontakt tills det slutförda ventilationsarbetet!

Läs vad 75 kunder tycker om Ventus Norden Värmland

• Ronny S
    Ronny S skrev om Ventus Norden Värmland
    Ventus har väldigt påträngande försäljningstaktik.

Rengöring av villaventilation.
    Erbjudandet gällde ovanstående åtgärd eftersom dom var i närområdet.
    Jag tackade NEJ vi upprepade försök av försäljaren. Han önskade svar på när jag gjort rengöring, när jag gjorde den sist. Han lyssnade inte på att jag svarade varje gång att jag inte är intresserad av deras erbjudande.

Det slutade att jag tackade nej till erbjudande och avslutade samtalet(lade på luren) . Läs mer
  • Mohammed B
    Mohammed B skrev om Ventus Norden Värmland
    Företaget har bra erfarenhet och vi är nöjda som kunder. Läs mer
  • Sven T
    Sven T skrev om Ventus Norden Värmland
    Företaget kontaktade mig och rekommenderade en genomgång av vårt ventilationsproblem. Gav fast pris och skickade en ung trevlig man att utföra arbetet. Vad jag kan bedöma var han mycket noggrann och inte minst imponerades jag av hans sätt att på en 6-meters stege ta sig upp till fläkten på taket som inte hade fått någon översyn under de senaste 10 åren. Vi fick ett protokoll som visar de förbättringar av vår ventilation som skedde. Tycker att bemötande, punktlighet och utförande var förstklassigt. Läs mer
  • Gudrun N
    Gudrun N skrev om Ventus Norden Värmland
    Mycket trevligt bemötande. Fick värmeåtervinningsapparat genomgådd. Läs mer
  • Kjell P
    Kjell P skrev om Ventus Norden Värmland
    Inget att tillfoga. Bolaget skötte sig som förväntat bra. Läs mer
  • Rasmus N
    Rasmus N skrev om Ventus Norden Värmland
    Okej service, tog inte så lång tid som de sa att priset baserade sig på. Jobbig säljare som jagade. Läs mer
  • Nancy A
    Nancy A skrev om Ventus Norden Värmland
    Jobbade jättebra o jättefort . Rent o fint blev det efter han . Tack Läs mer
  • Åse A
    Åse A skrev om Ventus Norden Värmland
    Takk for i mail. Vi er superfornøyd med jobben dere har gjort. Endelig fungerer alt som det skal. Kunne ikke bli bedre. Tusen takk og en riktig god jul og et godt nyttår til dere med papirarbeidet og til dem som gjorde jobben. Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Ventus Norden Värmland
    var bra men onödigt dyrt. Det skramlar i vår panna efter ert besök - hör gärna av er för att åtgärda Läs mer
  • Kent L
    Kent L skrev om Ventus Norden Värmland
    Telefonförsäljning dagen innan avbokning ska ske tre dagar före ingen chans. känner mig lurad. Dubbla priser mot andra firmor. Killen som gjorde jobbet inget att anmärka på. Men över 5000 kr för en dryg timmes jobb före rotavdrag.
    Bra affärs idé, men inte för kund. Läs mer
  • Linus L
    Linus L skrev om Ventus Norden Värmland
    Mycket missnöjd med tanke på vad som utlovades i telefon och vad som faktiskt utfördes på plats. Ungefär halva de utlovade jobbet utfördes och inga filter byttes som utlovat. Fick senare prata med någon högre uppsatt och vi gick igenom inspelningen ord för ord vad som blivigt sagt, ändå försöker han neka till vad som sägs på inspelningen. Fick dock halva priset på arbetet (från 3695kr till 2000kr). Men jag är fortfarande mycket missnöjd då jag hellre ville haft jobbet utfört med nya filter som utlovat.. Tänker aldrig rekommendera detta företag till någon, snarare tvärtom... Läs mer
  • Ingmar G
    Ingmar G skrev om Ventus Norden Värmland
    Jag har svarat en gång tidigare tror jag. Arbetet gick rasande fort så det var litet svårt för en gammal man att hinna med. Skillnaderna före och efter var inte särskilt stora men det berodde kanske på att det var rätt bra från början. Läs mer
  • Gerd C
    Gerd C skrev om Ventus Norden Värmland
    Väldigt bra bemötande hela vägen.Vi gjorde en genomgång av vårt fläkt och ventilationssystem.
    Väldigt nöjda. Läs mer
  • Svante E
    Svante E skrev om Ventus Norden Värmland
    Dom gjorde ett bra jobb men något för dyra kommer troligen att använda nåt annat företag Läs mer
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra service! Gillar dock inte telefonförsäljning!!! De måste hittar andra vägar att presenterar sina tjänster. Läs mer
  • Ivan L
    Ivan L skrev om Ventus Norden Värmland
    En genomgång av ventilationssystemet i vår villa har genomförts. Jag har enbart positiva omdömen att ge vad avser information och genomförande. Resultatet blev ett förbättrat luftutflöde. Ett trevligt bemötande fick vi också. Läs mer
  • Bjarni B
    Bjarni B skrev om Ventus Norden Värmland
    Rengöring ventilation. Bra bemötande. Läs mer
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Ventus Norden Värmland
    Genomgång och rengöring av ventilationsanläggning (rexovent)
    Trevligt och proffsigt bemötande av både säljare och tekniker som gjorde ett
    verkligt bra jobb Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Ventus Norden Värmland
    Bara bra! Trevligt bemötande och proffsigt utfört. Läs mer
  • Kurt B
    Kurt B skrev om Ventus Norden Värmland
    Bemötande ok, men tjänsten vart inte till belåtenhet svårare att hålla värme i huset. Elförbrukningen mycket högre än normalt Läs mer
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Kurt B
    Det var tråkigt att läsa att du känner så. Att elförbrukningen stiger är inte så konstigt då du ej hade någon ventilation innan. Däremot fick du bättre ventilation och bättre miljö.

Mvh Kristina Eriksson, Ventus Norden
  • Björn E
    Björn E skrev om Ventus Norden Värmland
    Jag är nöjd med bemötandet jag fick av era montörer och det arbete dom utförde Läs mer
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Ventus Norden Värmland
    Är mycket nöjd med det arbete som Ventus Norden utförde i vår fastighet från första kontakt när vi kom överens om vad som skulle utföras till sista kontakt när allt var utfört som vi avtalat. Förutom bra jobb var det mycket trevliga och korrekta killar som utförde jobben. Läs mer
  • Karl F
    Karl F skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra bemötande rengöring ok. Men dyrt då man fick anlita annat före tag för byte
    fläktmotor. Läs mer
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Karl F
    Hej Karl,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så! Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda. Om en kund upplever att något gått fel så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i så vi antingen kan åtgärda och ta ansvar för det ev misstag som skett eller förklara varför arbetet är gjort på ett visst sätt. Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att uppfattning om oss nu!

Kristina Eriksson Ventus Norden
  • Staffan Ö
    Staffan Ö skrev om Ventus Norden Värmland
    Rengöring av ventilatonskanaler Läs mer
  • Jimmy R
    Jimmy R skrev om Ventus Norden Värmland
    Proffsigt och seriöst dessutom ett bra genomfört arbete. Läs mer
  • Eive B
    Eive B skrev om Ventus Norden Värmland
    Trevligt bemötande
    Åtgärdade vårt återvinningssystym så att det nu är OK Läs mer
  • Jorge G
    Jorge G skrev om Ventus Norden Värmland
    Tjänsten var bra, de levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • Nils-olof H
    Nils-olof H skrev om Ventus Norden Värmland
    Trevlig och kunnig servicekille. Förklarade på ett enkelt och begripligt sätt hur injusteringen gjordes. Läs mer
  • Sven-olov P
    Sven-olov P skrev om Ventus Norden Värmland
    Jag nöjd med utförandet av arbetet och personal. Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra bemötande.
    Rengöring av ventilationssystem villa. Läs mer
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Ventus Norden Värmland
    Trevligt bemötande o bra utförande. Nöjd Läs mer
  • Per-olov Å
    Per-olov Å skrev om Ventus Norden Värmland
    Toppen!
    Mycket trevlig personal som gjorde ett fantastiskt jobb. Läs mer
  • Dag S
    Dag S skrev om Ventus Norden Värmland
    Smidigt o professionellt gjort Läs mer
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra bemötande vid första telefonkontakten, inga krav från Ventus bara erbjudande som jag antog. En trevlig man kom och kontrollerade ventilationsrören och sedan kom en annan lika trevlig och fixade rengöringen.
    Jag är mycket nöjd med företaget och personalen. Läs mer
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Ventus Norden Värmland
    Inga problem med dem trevlig personal som verkar kunna sitt jobb. Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Ventus Norden Värmland
    Kallrasskyddet i köksfläkten förstördes vid servicen, detta upptäckte jag nu under vintern... Fick köpa ett nytt för 350 kr.
    mvh Per Andersson Sandövägen 11 Karlstad
    070-2789452 Läs mer
    2017-04-07 Ventus Norden svarar Per A
    Hej Per,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så. Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största
    fel så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad som hänt så vi kan åtgärda detta.
    Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att du hade haft en annan uppfattning om oss nu.

Kristina Eriksson. Ventus Norden
  • Michael L
    Michael L skrev om Ventus Norden Värmland
    ett mycket bra bemötande, Ventus rengjorde vår frånluftsventilation och jag upplever att inomhusluften känns friskare. Läs mer
  • Peter V
    Peter V skrev om Ventus Norden Värmland
    Tyvärr så skulle jag inte rekomendera Ventus till någon annan.
    Vid det första tillfället var en person hos oss och tittade hur det såg ut och sa att det inte skulle vara några problem alls att rengöra etc.
    När nästa person kommer som då ska göra arbetet så går det tydligen inte komma åt själva aggregatet så han kan inte rengöra eller undersöka skicket på den.
    Okej sa jag. Men då skulle jag vilja ha förslag på åtgärder som vi skulle kunna göra istället. Mannen sa då att han skulle prata med sin teamledare för att sedan återkomma. Vilket han aldrig gjorde. Vi ringde till er efter några veckor och frågade om det var på G. Mannen vi pratade med då han inte hört något från mannen som var hos oss och gjorde arbetet. Han lovade iallafall att återkomma nom några dagar vilket han INTE har gjort fortfarande månader efter........

Häls. Peter Vesterback Läs mer
  • Ynvgve Å
    Ynvgve Å skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra. Ventilationrengörning. Byte av fläktmotor 3750 för 1tim och 40 minutersjobb.? Läs mer
  • Mats O
    Mats O skrev om Ventus Norden Värmland
    Bemötandet bra från första telefonsamtal till det att jag fick min anläggning genomgången o injusterad. En ventil sades vid service vara ej i bruk och rensades således inte.
    Dock har jag upptäckt att denna ventil är i bruk och borde således ha genomgåtts även den. Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om Ventus Norden Värmland
    Enkelt och bra. Kommer att använda mig av dessa igen. Läs mer
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Ventus Norden Värmland
    Snabbt och smidigt arbete, och trevlig personal ! Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Ventus Norden Värmland
    Ett mycket bra bemötande.
    Bra information om hur ventilationen fungerar. Läs mer
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra, men bytt tilluftsfläkt vibrerar, kommer att reklamera. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Ventus Norden Värmland
    Trevlig ung man som gick igenom anläggningen och gjorde nödvändiga smärre justeringar Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Ventus Norden Värmland
    Trevlig personal bra bemötande Läs mer
  • Meeri A
    Meeri A skrev om Ventus Norden Värmland
    Dom levererade det vi ville ha. En genomgång av luftventiler. Läs mer
  • Britta A
    Britta A skrev om Ventus Norden Värmland
    Bra bemötande. Lätt att prata med.Han förklarade vad han gjorde (rensade och provade trycket i köksfläkten bl a) och hur det fungerade. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Ventus Norden Värmland
    Bemötandet i det inledande skedet med avtal om rengöring och injustering var bra. Bemötandet från den personal som gjorde rengöring och injustering i min fastighet var mycket bra. Jag fick också ett protokoll från deras arbete.
    Därefter har det fungerat sämre. Efter rengöring/injustering så var jag intresserad av att få offert med förslag till nytt värmesystem. Till en början blev jag uppringd av några olika personer som lovade mig en offert. Jag mailade även personerna med påminnelse om vad jag önskade. Ingen offert skickades.
    Flera av mina grannar i området var även intresserade av förslag/offert och ett möte med representant från Ventus bokades för att göra platsbesök i våra fastigheter. Vid det inbokade mötet så dök ingen från Ventus upp. När vi ringde och frågade varför så fick vi svaret att mötet hade ställts in, tyvärr utan att meddela oss berörda. Personligen hade jag åkt hem från mitt arbete för detta möte. Nytt möte bokades och en representant från Ventus kom och gjorde en genomgång. Offert skulle skickas men trots påstötningar från en av grannarna till kontaktperson på Ventus, som vid flera tillfällen lovade att skicka detta, så kom ingen offert. Vi kunde inte tolka detta på annat sätt än att Ventus inte var intresserade av att utföra det efterfrågade arbetet.
    För min del så gjorde detta att jag köpte anläggning och montagearbete från annan entreprenör/leverantör.
    Nu har dock den person, granne, som haft kontakten med Ventus meddelat att mycket sent har en offert skickats.
    Det samlade betyget för min del på Ventus blir dåligt trots att de som gjorde det praktiska arbetet med rengöring/injustering gjorde ett bra arbete och bra intryck. Läs mer
  • Sture A
    Sture A skrev om Ventus Norden Värmland
    Ventus ringde och erbjöd service och rengöring av vårt ventilationssystem (F).
    Det var länge sedan det hade gjorts så jag tackade ja. Jag upplevde det utförda jobbet som proffsigt och effektivt. Servicekillarna verkade mycket kunniga och trevliga. Läs mer

652 26