Alla kategorier Ventilation Västerbotten Umeå Ventus Norden Ventus Norden Västerbotten

Ventus Norden Västerbotten

903 20 — Visa karta

Vi på Ventus Norden Västerbotten jobbar med ventilationslösningar och brinner för våra ledord som är kompetens, kundservice och kvalitet. Vad du än vill fråga om kan våra experter hjälpa dig - vare sig du kontaktar en tekniker eller någon på vår väl uppdaterade kundservice.

Miljö, hållbarhet och ett långsiktigt tänk är något vi alltid bär med oss här på Ventus. Vi använder miljövänliga tjänstebilar och ser till att de system vi installerar håller i många år.

Med hela 150 års erfarenhet inom branschen finns det inga frågor du inte kan ställa till oss. Varmt välkommen att höra av dig så hjälper vi till med rådgivning och bokning!

Läs vad 79 kunder tycker om Ventus Norden Västerbotten

T
    Rengöring av ventilationen. Ä Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Han som kom gjorde ett bra jobb. Det blev väldigt dyrt i förhållande till vad han gjorde. Läs mer
  • Mona S
    Mona S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring av ventilationssystemet gjordes av en mycket trevlig och noggrann kille. Vi är mycket nöjda med arbetet. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra och snabb service. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra besiktning och kontroll. Vid besiktningen åtgärdades mindre saker. Jättebra och förtroendeingivande!

I protokollet från besiktningen framkom behov av byte av fläktmotor, då återkom jag till Ventus för att få prisförslag. Nu har det gått ett halvår, och trots att jag ringt igen, har jag fortfarande inte hört någonting.

Jag antar att Ventus ser sig själva som ett besiktningsföretag och då tycker jag att det är bättre att de är tydligare med det, dvs i protokollet inte skriver att kunden ska kontakta dem. De kanske istället kan hänvisa till en partner?

Med vänlig hälsning,
    Marcus Larsson Läs mer
  • Lars A
    Lars A skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Vi är mycket nöjda..
    Eran tekniker både trevlig och kunnig Läs mer
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Många ombokningar, påträngande och ett väldigt högt pris för en halvtimmes jobb. Läs mer
  • Stina W
    Stina W skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick en bra känsla och är väldigt nöjd med rengöring av ventilationen Läs mer
  • Karolina E
    Karolina E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Tyckte det var bra service, han berättade vad han gjorde så man fattade och gav lite tips på hur man kan underhålla ventilationen. Bra med ett protokoll efteråt så man såg vad som var utfört. Läs mer
  • Göran L
    Göran L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Vi rengjorde all ventilation och det fungerar alldeles utmärkt. Vi bytte också utsugnings fläkten på taket. Vi är helt nöjda med Ventus insats. Läs mer
  • Christer E
    Christer E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Professionellt , tydligt och tillmötesgående.
    Ventilationsrengöringen blev noggrant och snabbt utförd.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • Gun-marie B
    Gun-marie B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket bra bemötande, allt från kvinnan som ringde och sålde på oss en service på ventilationsanläggningen till den trevlige kille som besiktade och till slut han som utförde service, han upplevde vi både mkt trevlig och kompetent, eftersom vi inte kan något om det han utförde så får vi ju utgå från att allt gjordes fackmannamässigt och vi fick det vi betalade för! Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Linus i Umeå gjorde ett utmärkt jobb. Trevligt bemötande, bra på att förklara o ett väl utfört arbete.
    Rengjorde ventilationssystemet o bytte 2 motorer i fläktar.
    Skulle anlita honom igen. Läs mer
  • Urban S
    Urban S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ett bra bemötande och ett gott utfört arbete och sedan korrekt utfört byte av några komponenter i vår ventilation.
    Prismässigt ligger ni högt, dessutom kommer samma fråga flera gånger från ert kontor trots att tidpunkt för arbetet har bekräftats via mail, vilket är förvillande. Läs mer
  • Britt E
    Britt E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    jag är helt nöjd med den sevice de gjorde. Informerade mig om hur ventilationen fungerad och nödvändigheten av en väl fungerande. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevligt bemötande, både per telefon och vid besök. Kontroll och justering av befintlig ventilation och fläktsystem gjordes. Svårt att avgöra om det blev någon större förändring på inomhusluften. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande. Genomfört ventilationsrengöring. Läs mer
  • Lars-göran H
    Lars-göran H skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket trevligt och bra bemötande.
    Vid service så var tekniker väldigt bra och ett professionellt bemötande samt kunnig. Läs mer
  • Nazila S
    Nazila S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick bra information och de var hjälpsamma , fick en tid som passade oss. Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra utfört jobb. Bra kontakt med kundtjänst och montör. Besviken över en dålig tidsbedömning av jobbet i offerten, vilket gjorde jobbet betydligt dyrare än det borde varit. Läs mer
  • Nils B
    Nils B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ordning och reda........bra info. Bra utfört arbete .....rengöring fläkt/kanaler Läs mer
  • Ivar D
    Ivar D skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Smidig kontakt med företaget. Trevlig och kunnig tekniker. Totalbetyget blir MVG. Läs mer
  • Dagmar R
    Dagmar R skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag fick ett proffsigt bemötande hela tiden. Det kändes som dom är väldigt seriösa. Dom gjorde rent vårt ventilationssystem och skickade ett urförligt protokoll på vilka åtgärder som var gjorda. Läs mer
  • Ralph K
    Ralph K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Blev inte det jobb vi diskuterade då säljaren inte förklarade vad som gällde för att de skulle ha tagit delen på taket. Läs mer
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Ralph K
    Hej Ralph,,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så! Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda. Om en kund upplever att något gått fel så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i så vi antingen kan åtgärda och ta ansvar för det ev misstag som skett eller förklara varför arbetet är gjort på ett visst sätt. Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att uppfattning om oss nu!

• Thore L
    Thore L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande från serviceteknikern.kan tycka att det var ganska dyrt för 1.5 timmars jobb. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Tycker nog att priset var alldeles för högt med tanke på tiden de tog. 3695+1540 i skattereduktion =5235 för en timmes jobb:-( Läs mer
    2017-04-07 Ventus Norden svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var tråkigt att läsa att du känner så. Vi håller marknadsmässiga priser.
    Vi ta alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda.

• Ola K
    Ola K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ventilationsrengöring,, Bra bemötande bra jobb och välbehövligt Läs mer
  • Sören L
    Sören L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag tyckte att servicen var bra o snabb. Läs mer
  • Robert M
    Robert M skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring av fläktsystem.

Trevliga och bra att prata med. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra ..................................................... Läs mer
  • Benni W
    Benni W skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevlig och proffsig kontakt med en kunnig tekniker som dök upp 2 dagar senare och snabbt gjorde sitt jobb och lämnade många goda tips för skötsel. Fakturan enligt överenskommelse med ett snyggt provningsprotokoll / kontrollplan av min anläggning
    Nöjd kund i Lycksele Läs mer
  • Micael O
    Micael O skrev om Ventus Norden Västerbotten
    De va väl en ok service med trevligt bemötande. Läs mer
  • Lars Erik E
    Lars Erik E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick förslag om nödvändig uppdatering av anläggningen, vilket genomförts till full belåtenhet. Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Har fått hjälp med att rengöra ventilationskanaler i mitt radhus, vilket fungerade mycket bra. Läs mer
  • Tage F
    Tage F skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Arbetet utfördes av en mycket kunnig arbetare. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring av ventilationssystemet i en villa.
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Leiner L
    Leiner L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Struligt med felmontering och justering av densamma. Läs mer
    2017-04-11 Ventus Norden svarar Leiner L

• Lars E
    Lars E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengjord ventilation i huset från frånluftvärmepumpen Läs mer
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevligt bemötande från både säljare och tekniker. Bra resultat på utfört arbete och de lämnade även oberoende rekommendationer på åtgärder som bör vidtas i vårt ventilationssystem. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra, löste uppgiften på ett mycket bra sätt Läs mer
  • Lina K
    Lina K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande innan besöket, (ventilations rengöring o injustering). Trevlig hantverkare som kunde sitt jobb! Läs mer
  • Ove J
    Ove J skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra och klar information om vad man skulle leverera. Motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra.................................................................................... Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    mycket nöjd utmärkt rengörnin av vent och genomgåg av värme panna Läs mer
  • Carl S
    Carl S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ett positivt bemötande av telefonsäljaren,
    kanske beroende på att jag själv funderat på
    rengöring av centralfläkt samt kanaler.
    Han som utförde arbetet på plats gav också ett positivt intryck,
    och han skräpade inte ner i huset.
    Kanske lite dyra! Läs mer
  • Ronny D
    Ronny D skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Snabbt och bra med kompetent personal Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bemötandet var bra, blev inte någon större skillnad på min ventilationsanläggning efter mötet. Det blev inte rengjort frånluftsfläkten som det blev tagit betalt för ändå, den var svår att öppna upp vilket jag förstår. Jag blåste ren den själv med tryckluft. Däremot blev köks fäkten justerad till. Läs mer
  • Henrik Ö
    Henrik Ö skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket bra service och utförande av jobbet. Läs mer
  • Lars-ola B
    Lars-ola B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag blev uppringt av en försäljare som var helt ok. Servicmannen såg att jag hade fel panna ingen inluft bara frånluft jag har bytt panna för ca 4 års sedan.Jag hade tilluft på övervåningen men inget på undervåningen. Jag har ett sutteräng hus.
    Servicmannen var både kunnig och trevlig. Läs mer

903 20