Alla kategorier Ventilation Västerbotten Umeå Ventus Norden Ventus Norden Västerbotten

Ventus Norden Västerbotten

903 20 — Visa karta

Vi på Ventus Norden Västerbotten jobbar med ventilationslösningar och brinner för våra ledord som är kompetens, kundservice och kvalitet. Vad du än vill fråga om kan våra experter hjälpa dig - vare sig du kontaktar en tekniker eller någon på vår väl uppdaterade kundservice.

Miljö, hållbarhet och ett långsiktigt tänk är något vi alltid bär med oss här på Ventus. Vi använder miljövänliga tjänstebilar och ser till att de system vi installerar håller i många år.

Med hela 150 års erfarenhet inom branschen finns det inga frågor du inte kan ställa till oss. Varmt välkommen att höra av dig så hjälper vi till med rådgivning och bokning!

Läs vad 68 kunder tycker om Ventus Norden Västerbotten

• Christer E
    Christer E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Professionellt , tydligt och tillmötesgående.
    Ventilationsrengöringen blev noggrant och snabbt utförd.
    Mycket nöjd.
  • Gun-marie B
    Gun-marie B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket bra bemötande, allt från kvinnan som ringde och sålde på oss en service på ventilationsanläggningen till den trevlige kille som besiktade och till slut han som utförde service, han upplevde vi både mkt trevlig och kompetent, eftersom vi inte kan något om det han utförde så får vi ju utgå från att allt gjordes fackmannamässigt och vi fick det vi betalade för!
  • Maria F
    Maria F skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Linus i Umeå gjorde ett utmärkt jobb. Trevligt bemötande, bra på att förklara o ett väl utfört arbete.
    Rengjorde ventilationssystemet o bytte 2 motorer i fläktar.
    Skulle anlita honom igen.
  • Urban S
    Urban S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ett bra bemötande och ett gott utfört arbete och sedan korrekt utfört byte av några komponenter i vår ventilation.
    Prismässigt ligger ni högt, dessutom kommer samma fråga flera gånger från ert kontor trots att tidpunkt för arbetet har bekräftats via mail, vilket är förvillande.
  • Britt E
    Britt E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    jag är helt nöjd med den sevice de gjorde. Informerade mig om hur ventilationen fungerad och nödvändigheten av en väl fungerande.
  • Eva B
    Eva B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevligt bemötande, både per telefon och vid besök. Kontroll och justering av befintlig ventilation och fläktsystem gjordes. Svårt att avgöra om det blev någon större förändring på inomhusluften.
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande. Genomfört ventilationsrengöring.
  • Lars-göran H
    Lars-göran H skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket trevligt och bra bemötande.
    Vid service så var tekniker väldigt bra och ett professionellt bemötande samt kunnig.
  • Nazila S
    Nazila S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick bra information och de var hjälpsamma , fick en tid som passade oss.
  • Lars M
    Lars M skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra utfört jobb. Bra kontakt med kundtjänst och montör. Besviken över en dålig tidsbedömning av jobbet i offerten, vilket gjorde jobbet betydligt dyrare än det borde varit.
  • Nils B
    Nils B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ordning och reda........bra info. Bra utfört arbete .....rengöring fläkt/kanaler
  • Ivar D
    Ivar D skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Smidig kontakt med företaget. Trevlig och kunnig tekniker. Totalbetyget blir MVG.
  • Dagmar R
    Dagmar R skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag fick ett proffsigt bemötande hela tiden. Det kändes som dom är väldigt seriösa. Dom gjorde rent vårt ventilationssystem och skickade ett urförligt protokoll på vilka åtgärder som var gjorda.
  • Ralph K
    Ralph K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Blev inte det jobb vi diskuterade då säljaren inte förklarade vad som gällde för att de skulle ha tagit delen på taket.
    2017-04-20 Ventus Norden svarar Ralph K
    Hej Ralph,,
    Det var väldigt tråkigt att du uppfattar oss så! Vi tar alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda. Om en kund upplever att något gått fel så önskar vi att kunden hör av sig till oss och berättar vad missnöjet bottnar i så vi antingen kan åtgärda och ta ansvar för det ev misstag som skett eller förklara varför arbetet är gjort på ett visst sätt. Jag hade såklart önskat att även du hade kontaktat oss - då är jag säker på att uppfattning om oss nu!

• Thore L
    Thore L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande från serviceteknikern.kan tycka att det var ganska dyrt för 1.5 timmars jobb.
  • Hans S
    Hans S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Tycker nog att priset var alldeles för högt med tanke på tiden de tog. 3695+1540 i skattereduktion =5235 för en timmes jobb:-(
    2017-04-07 Ventus Norden svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var tråkigt att läsa att du känner så. Vi håller marknadsmässiga priser.
    Vi ta alla våra arbeten och alla våra kunder på största möjliga allvar och har alltid för avsikt att lämna alla kunder nöjda.

• Ola K
    Ola K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ventilationsrengöring,, Bra bemötande bra jobb och välbehövligt
  • Sören L
    Sören L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag tyckte att servicen var bra o snabb.
  • Robert M
    Robert M skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring av fläktsystem.

Trevliga och bra att prata med.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra .....................................................
  • Benni W
    Benni W skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevlig och proffsig kontakt med en kunnig tekniker som dök upp 2 dagar senare och snabbt gjorde sitt jobb och lämnade många goda tips för skötsel. Fakturan enligt överenskommelse med ett snyggt provningsprotokoll / kontrollplan av min anläggning
    Nöjd kund i Lycksele
  • Micael O
    Micael O skrev om Ventus Norden Västerbotten
    De va väl en ok service med trevligt bemötande.
  • Lars Erik E
    Lars Erik E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick förslag om nödvändig uppdatering av anläggningen, vilket genomförts till full belåtenhet.
  • Mats J
    Mats J skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Har fått hjälp med att rengöra ventilationskanaler i mitt radhus, vilket fungerade mycket bra.
  • Tage F
    Tage F skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Arbetet utfördes av en mycket kunnig arbetare.
  • Leif S
    Leif S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring av ventilationssystemet i en villa.
    Trevligt bemötande och kunnig personal.
  • Leiner L
    Leiner L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Struligt med felmontering och justering av densamma.
    2017-04-11 Ventus Norden svarar Leiner L

• Lars E
    Lars E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengjord ventilation i huset från frånluftvärmepumpen
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Trevligt bemötande från både säljare och tekniker. Bra resultat på utfört arbete och de lämnade även oberoende rekommendationer på åtgärder som bör vidtas i vårt ventilationssystem.
  • Peter S
    Peter S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra, löste uppgiften på ett mycket bra sätt
  • Lina K
    Lina K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande innan besöket, (ventilations rengöring o injustering). Trevlig hantverkare som kunde sitt jobb!
  • Ove J
    Ove J skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra och klar information om vad man skulle leverera. Motsvarade förväntningarna.
  • Hans E
    Hans E skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra....................................................................................
  • Lars L
    Lars L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    mycket nöjd utmärkt rengörnin av vent och genomgåg av värme panna
  • Carl S
    Carl S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Ett positivt bemötande av telefonsäljaren,
    kanske beroende på att jag själv funderat på
    rengöring av centralfläkt samt kanaler.
    Han som utförde arbetet på plats gav också ett positivt intryck,
    och han skräpade inte ner i huset.
    Kanske lite dyra!
  • Ronny D
    Ronny D skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Snabbt och bra med kompetent personal
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bemötandet var bra, blev inte någon större skillnad på min ventilationsanläggning efter mötet. Det blev inte rengjort frånluftsfläkten som det blev tagit betalt för ändå, den var svår att öppna upp vilket jag förstår. Jag blåste ren den själv med tryckluft. Däremot blev köks fäkten justerad till.
  • Henrik Ö
    Henrik Ö skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Mycket bra service och utförande av jobbet.
  • Lars-ola B
    Lars-ola B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Jag blev uppringt av en försäljare som var helt ok. Servicmannen såg att jag hade fel panna ingen inluft bara frånluft jag har bytt panna för ca 4 års sedan.Jag hade tilluft på övervåningen men inget på undervåningen. Jag har ett sutteräng hus.
    Servicmannen var både kunnig och trevlig.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    JättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebraJättebra
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Rengöring, dammsugning av ventilationskanaler.
    Koll, injustering av luftflödet i huset
  • Ivan N
    Ivan N skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Blev uppringd, bokade tid, enkelt och smidigt. Företaget utförde ventilationsrengöring. Teknikern upptäckte ett fel i anläggningen som jag länge försökt hitta, mycket bra!
    Besöket av tekniker överträffade mina förväntningar!
  • Lars-göran G
    Lars-göran G skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Känner mig lite lurad. Tycker att kostnaden översteg det utförda arbetet. Skulle inte anlita dom igen
  • Leif B
    Leif B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Vi är nöjda! Nu fungerar fläktarna som de ska!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Bra bemötande och flexibel med tider för besök
    Ganska hög timmpenning
  • Stig K
    Stig K skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Den som utförde arbetet var tillmötesgående och snabbtänkt.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Fick tyvärr aldrig se några bevisande bilder på att det behövdes rensas! Men jag är säker på att det behövdes! Så ser man bara till att få se dem så är allt ok! Ganska nöjd att ett jobb som jag inte visste behövdes är utfört!
  • Marie S
    Marie S skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Är nöjd med kontakten med Ventus.
  • Sven Erik L
    Sven Erik L skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Var mycket nöjd med service killen, kom i tid och bra jobbat.
    Men är lite missnöjd med huvudkontoret,
    offerten på byte av motorer . En offert borde kunna vara förhandlingsbar.
    Skillnaden mellan mig och Ventus var drygt 200 kronor.
    MVH
    S-E Lövqvist
  • Paula Ö
    Paula Ö skrev om Ventus Norden Västerbotten
    Företaget tog kontakt med mig angående ventilationsrengöring. Som nybliven villaägare upplevde jag det positivt att informeras om behovet av detta. Företagsrepresentanten som sedan utförde arbetet framstod som professionell. Utöver rengöringen fick jag intressant information om ventilationssystemet. Den enda nackdelen - vad jag kan se - var det relativt höga timpriset.

903 20