3.8 / 5 i betyg — 30 rekommendationer

Läs vad 30 användare tycker om Dalarna

• Per A
    Per A skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Vi är väldigt nöjda. Hon som var här var väldigt bra.
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Jag fick ett bra intryck av teknikern. Han var informativ, och förklarade på ett bra sätt vad som borde ändras och hur jag kunde göra det själv.
  • Knut I
    Knut I skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Snabbt, enkelt och professionellt..........
  • Jannika B
    Jannika B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Genomgång av hur ventilationen fungerar och åtgärder. Hon som kom var trevlig kunnig och korrekt, däremot verkade det som de hade kommunikationsproblem inom företaget.
  • Lars M
    Lars M skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Rengöring och byte av fläktmotor och inställning av luftflöde.
  • Erik G
    Erik G skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Allt perfekt tillmötesgående service allt!
  • Peter H
    Peter H skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    bra äöljfädspojflewdkfvnåpoerajvfwäalöekjfnpoå rekommnderas
  • Per F
    Per F skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Det har fungerat perfekt från säljare till montör. Vi hade rengöring av kanaler samt byte av fläktar i vår luftvärmeåtervinning.
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Kontakten med ventus var mycket positiv o deras representant utförde ett mycket bra jobb.
  • Leif R
    Leif R skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra bemötande. Kunnig tekniker, som besökte oss.
  • Nils-erik J
    Nils-erik J skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Korrekt bemötande i telefon med kontoret i Stockholm. Vi fick hjälp med rensning av ventilationskanaler. Ventus mekaniker gjorde att gott intryck och vad vi kan förstå ett bra arbete.
  • Marie J
    Marie J skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Tjejen som var ute och gjorde jobbet var kanon!!.
    Han som ringde upp och bokade ingav ett förtroende som visade sig vara Falskt! Försäljare Ja men inget jag anlitar igen. Påtalade om massa som ingick som inte existerade hade ex. inte koll på systemen på de olika pannorna om vad som behövdes till de olika men det visade sig naturligtvis inte förrän efteråt! Snacka går ju....!
  • Bo S
    Bo S skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Gott bemötande. rengöring av ventilationssystem mm
  • Per M
    Per M skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Funkade bra, jag har en ovanlig ventilation men det var inga problem att få arbetet gjort.
  • Anne-marie T
    Anne-marie T skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra bemötande av all inblandade
  • Mats D
    Mats D skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Hej första besöket va väldigt bra men dom ska komma tillbaka den 13/9 och montera fläktar så återkom efter det hälsningar Mats
  • Lars-erik R
    Lars-erik R skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Företagets kontaktperson var trevlig att prata med samt även deras tekniker som på plats utförde jobbet. Begärde offert på utbyte av värmeväxlare vilket dock har tagit lång tid men efter min senaste kontakt är den på gång.
  • Daniel Ö
    Daniel Ö skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Lite tjaitg säljtaktik via telefonförsäljning.
    Trevlig fältpersonal dock inte nöjd med arbetet. Väldigt dammigt inomhus efter deras besök och kanalen till köksfläkten var ej ordentligt fastsatt efter deras besök.
  • Paul H
    Paul H skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Mitt största misstag som husägare var att engagera Ventus.
  • Johan B
    Johan B skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Bra utfört arbete, blev dock utan utlovad offert även efter påminnelse.
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Produktbeskrivningen undermålig, förleddes tro att mer rengöring skulle göras av hela systemet. En del åtkomliga delar fuskades över, fick komma tillbaks och göra om .
    Hittade efter ett tag ett 'undangömt' lock till en takventil, en pigg som skulle hålla fast det var av. Vi har inte sagt något om detta eftersom det är svårt att bevisa i efterhand.
    2016-08-29 Ventus Norden svarar Jörgen D
    Hej Jörgen! Det var tråkigt att höra att detta! Jag förstår att vi kom tillbaka för att slutföra och se till så allt blev ordentligt gjort - jag hoppas du känner att allt var ordentligt rengjort efter dess. Jag vill gärna höra mer om detta och inte minst få mer information om det du beskriver som en undermålig produktbeskrivning. Vi ska såklart aldrig lova mer än vad som utförs! Ring mig gärna på 073-518 73 99 eller maila på mans.westerlund@ventusnorden.se så reder vi ut detta!

Måns Westerlund, Ventus Norden
  • Jan F
    Jan F skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Köpte ett ventilationspaket med installation. oklarheter om bl a tidsomfattning i offerten. efter påpekande gavs nya tidsramar som jag också ifrågasatte omfattningen på, men de sade att så lång tid tog det (drygt 21 timmar), för man behövde vara två personer m m. Faktisk tid var 12 timmar exklusive rasten och av de två personerna var det första gången för en av dem, så det var egentligen ett lärtillfälle med handledning. Anser mig inte vara den som ska stå för utbildningsinsatsen i företaget! Företaget lovade även att slå ihop en tidigare fakturering om rengörting av ventilationen till den större fakturan, men det gjordes inte vilket ledde till förvecklingar med betalningen av den första räkningen. Dessutom ringde företaget ca en månad efter avslutat arbete och ifrågasatte varför jag inte hade betalt fakturan för nyinstallation. det var gjort, men "syntes" inte i deras interna system. Min sammanfattande bedömning är att jag inte var nöjd med vare sig bemötande eller genomförande med tanke på vad de lovade och vad de begärde för det.
    2016-08-29 Ventus Norden svarar Jan F
    Hej Jan,
    Här låter det som att vi brustit i rutinerna - vilket såklart aldrig ska behöva påverka kunden! Naturligtvis ska vi inte ta betalt för fler timmar än vi utfört. Jag skulle vilja undersöka ditt ärende närmare och se varför det har blivit som du beskrivit och hur vi på snabbaste möjliga sätt kan komma till rätta med ärendet. Hör gärna av dig då jag behöver ytterligare information för att veta vilket jobb detta avser.

Ser fram emot att höra från dig och försöka återupprätta ditt förtroende för oss!

Måns Westerlund, Ventus Norden
  • Jessica A
    Jessica A skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    trevlig serviceman, men ej nöjd med övrigt bemötande.
    Bla felaktig information.
    2016-08-29 Ventus Norden svarar Jessica A
    Hej Jessica,
    Vad tråkigt att du känner att vårt bemötande inte var tillfredställande! Jag skulle såklart vilja vet mer om vem som har haft kontakt med dig och vilken information som var felaktig. Vi ser en hög service-nivå med tydlig och korrekt information som en självklarhet och tar därför detta på största allvar. Har du möjlighet skulle jag uppskatta ett samtal eller mail till 073-518 73 99 alternativt mans.westerlund@ventusnorden.se.

Måns Westerlund
  • Kenneth C
    Kenneth C skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Mycket bra service och påläst service personal
  • Eva W
    Eva W skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Fick bra info ang. ventilationen av en pigg tjej. Förklarade hur allt hänger ihop.
  • Göran H
    Göran H skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Blev kontaktad och erbjuden en rengöring av ventilationssystemet i mitt hus av Ventus Norden. Bra info innan och bra genomfört arbete vid rengöringen.
  • Erik N
    Erik N skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Mycket bra genomförande av servicen. Duktig fackman som tog sig tid att förklara. Rapporten är dock lite klen eftersom den är "levande" och kan därmed ändras. Håller ej som stödjande dokument vid försäljning.
  • Björn K
    Björn K skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Personen som genomförde kontroll och rengöring av ventilationssystemet var proffsig, noggrann och serviceminded!! Så vi var mycket nöjda.
  • Anna-Lena N
    Anna-Lena N skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Dyrt, inte någon förklaring till protokollet som skickades efter att jag själv mailade och efterlyste det.
  • Anne U
    Anne U skrev om Dalarna en del av Ventus Norden
    Trevlig och kompetent utförare och säljare. Något för dyr.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm