3.9 / 5 i betyg — 32 rekommendationer

Läs vad 32 användare tycker om Värmland

• Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra, men bytt tilluftsfläkt vibrerar, kommer att reklamera.
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Trevlig ung man som gick igenom anläggningen och gjorde nödvändiga smärre justeringar
  • Hans A
    Hans A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Trevlig personal bra bemötande
  • Meeri A
    Meeri A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Dom levererade det vi ville ha. En genomgång av luftventiler.
  • Britta A
    Britta A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra bemötande. Lätt att prata med.Han förklarade vad han gjorde (rensade och provade trycket i köksfläkten bl a) och hur det fungerade.
  • Lars N
    Lars N skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bemötandet i det inledande skedet med avtal om rengöring och injustering var bra. Bemötandet från den personal som gjorde rengöring och injustering i min fastighet var mycket bra. Jag fick också ett protokoll från deras arbete.
    Därefter har det fungerat sämre. Efter rengöring/injustering så var jag intresserad av att få offert med förslag till nytt värmesystem. Till en början blev jag uppringd av några olika personer som lovade mig en offert. Jag mailade även personerna med påminnelse om vad jag önskade. Ingen offert skickades.
    Flera av mina grannar i området var även intresserade av förslag/offert och ett möte med representant från Ventus bokades för att göra platsbesök i våra fastigheter. Vid det inbokade mötet så dök ingen från Ventus upp. När vi ringde och frågade varför så fick vi svaret att mötet hade ställts in, tyvärr utan att meddela oss berörda. Personligen hade jag åkt hem från mitt arbete för detta möte. Nytt möte bokades och en representant från Ventus kom och gjorde en genomgång. Offert skulle skickas men trots påstötningar från en av grannarna till kontaktperson på Ventus, som vid flera tillfällen lovade att skicka detta, så kom ingen offert. Vi kunde inte tolka detta på annat sätt än att Ventus inte var intresserade av att utföra det efterfrågade arbetet.
    För min del så gjorde detta att jag köpte anläggning och montagearbete från annan entreprenör/leverantör.
    Nu har dock den person, granne, som haft kontakten med Ventus meddelat att mycket sent har en offert skickats.
    Det samlade betyget för min del på Ventus blir dåligt trots att de som gjorde det praktiska arbetet med rengöring/injustering gjorde ett bra arbete och bra intryck.
  • Sture A
    Sture A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Ventus ringde och erbjöd service och rengöring av vårt ventilationssystem (F).
    Det var länge sedan det hade gjorts så jag tackade ja. Jag upplevde det utförda jobbet som proffsigt och effektivt. Servicekillarna verkade mycket kunniga och trevliga.
  • Nils-yngve J
    Nils-yngve J skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Jag är jätte nöjd med servisen
  • Per S
    Per S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    kvaliten på protokollet var oanvänbart. Gick inte att läsa.
    2016-11-25 Ventus Norden svarar Per S
    Hej Per,
    Då kanske du har försökt öppna det i en smartphone eller på en läsplatta. För att läsa våra protokoll behöver man ha Adobe då de skickas som en PDF-fil. Tveka inte att höra av dig om du inte får till det så ser vi till att lösa det!

• Eva-lena E
    Eva-lena E skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Kommer aldrig in i mitt hus igen. Köksfläkt förstörd, bytte ej rör enligt offert, värmepump har jag fått tillkalla service
    Gav mig en bit slang som jag skulle byta.
    2016-11-23 Ventus Norden svarar Eva-lena E
    Hej Eva-Lena,
    Detta vill jag gärna höra mer om och reda ut! Har vi råkat förstöra något så ska vi såklart åtgärda det innan vi anser arbetet klart. Hör gärna av dig till mig på 073-518 73 99 så reder vi ut detta!

• Mårten W
    Mårten W skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    De kom ej på utsatt tid, de hade ej med de filter jag beställt och de skickade dem aldrig på posten som utlovat. Avråder alla från att nyttja detta företag.
  • Sören K
    Sören K skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Eftersom ja själv jobbat med styr o reglerteknik, så var ja extra taggad o frågvis. Eran tekniker var mycket proffsig.o gjorde jobbet perfekt!
    Tack för ni stöder Barncancerfonden!
    Mvh/Sören
  • Mats S
    Mats S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Tidsbokning,bra.Ankomst av tekniker perfekt på utsatt tid.Jobbet utfördes på uppgiven tid.Rengöring av ventilation och inställning av luft.
  • Eva K
    Eva K skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Trevliga personer som man kom i kontakt med och en otroligt bra service så ett toppen betyg får ni av mej.
  • Sven-gunnar E
    Sven-gunnar E skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra och informativ genomgång när order tecknades. Bra utförande och att protokoll skrevs efteråt.
  • Catarina A
    Catarina A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Jättebra initiativ till att ringa upp kunder, om vi inte hade fått det samtalet hade det nog gått ett tag till innan vi "hade kommit till skott" och bokatventilationsrengöring som vi verkligen var i behov av här hemma. Det är bra att bli påmind om sådana saker, inget som man i vanliga fall prioriterar.
    Jättetrevliga killar som var här och gjorde ett bra jobb!! Helnöjd!
  • Christina S
    Christina S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Säljaren per telefon beskrev inte riktigt samma sak som teknikern som kom ut
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Mycket proffsigt bemötande inom både sälj och utförande. Jag är mycket nöjd med företaget och kan tänka mig att anlita dem igen.
  • Jan A
    Jan A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Helt OK annars hade jag inte anlitat dem.
  • Jan R
    Jan R skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Professionella, tydliga i arbetsomfattning och kostnad. Trevlig, effektiv personal. Enda plumpen var att de missade att återmontera en lucka
  • Anders S
    Anders S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Tycker dom tar hutlöst betalt!
  • Jan A
    Jan A skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Trevligt bemötande. Gjorde sitt jobb bra
  • Göran J
    Göran J skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Har inte något att klaga på! Å andra sidan kan jag inte jämföra med något annat företag då fastigheten endast är 6 år. Killen som var här verkade kunnig inom sitt område.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Mycket bra hela vägen.
    Rensning av luftkanaler.
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Duktig och trevliga killar, varför jag inte ger högsta betyg beror bara på att de kändes lite stressade på slutet av besöket.
  • Jan H
    Jan H skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Okey,fick vad jag förväntade mig

Rensning av ventilationsanläggning
  • Christina S
    Christina S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Hej
    Jag undrar om det är Ventus som man pratar om i radio?
    2016-08-29 Ventus Norden svarar Christina S
    Hej Christina,
    Så vitt jag vet så har Ventus Norden aldrig förekommit i radio (eller i medier överhuvudtaget). Jag vet att det i Värmland har varit mycket rapporter den senaste tiden om en oseriös aktör som tyvärr ger hela branschen dåligt rykte - det är inte vi. Läs gärna mer om oss och vad vi står för på ventusnorden.se.

2016-08-29 Christina S svarar Ventus Norden
    Hej

Tack för svaret jag tycker att jag har fått bättre luft i huset sedan ni var här

Med vänlig hälsning

Christina
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Christer M
    Christer M skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Funkade bra och de var snabba med arbetet. Är nöjd.
  • Christer H
    Christer H skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Jag fick ett trevligt och engagerat bemötande. Teknikerna föreslog förbättringar som jag omedelbart genomförde. Bl.a. ursågning för att möjliggöra en rakare väg för slangen som var kopplad till köksfläkten. Denna åtgärd tillsammans med kortning av den alldeles för långa slangen ökade effektiviteten vid lägsta effekt från 20 l/min till 80 l/min!! Jag åkte också iväg för att skaffa nya filter inklusive nya filterpåsar. Alla värden förbättrades efter rengöring och service. Jag är helt nöjd med resultatet.
  • Robert S
    Robert S skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra bemötande i telfon och på plats.Kunnig personal
  • Lars Gunnar N
    Lars Gunnar N skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Bra. ............................
  • Hans E
    Hans E skrev om Värmland en del av Ventus Norden
    Fått hjälp med kontroll av ventilationsanläggningen och montering av ny frånluftsfläkt. Allt arbete utfört professionellt och med fin servicekänsla.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm