VerdeVerde Travel - den gröna guiden

VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Ring 08-509 214 59 www.verdeverdetravel.com

Hej, som nyutexaminerad Stockholmsguide startade jag mitt företag VerdeVerde Travel 2017. Verde är italienska och betyder grönt, jag leder miljövänliga stadsvandringar i Stockholm och Västerås. För dig som bor här och för dig som besöker. Upplev barndomens kvarter eller upptäck nya stadsdelar. Under dryga 30 år arbetade jag...

117 omdömen om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Ingela J
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Vi fick en intressant och proffsig stadsvandring i Uppsala. Tack Stefan, du kan din sak!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Ingela, så kul att höra att ni hade det bra! Stefan

Eva L
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

En mycket kunnig, personlig och sympatisk guide som jag gärna går på stadsvandring med vid flera tillfällen. Jag gick på hans vandring på Söder runt Fatburen.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Eva, tack för att du tog dig tid att skriva några ord. Glad att du gillade turen, välkommen åter Stefan

Erika M
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Jag har deltagit på fyra guidade vandringar av Verde Verde Travel Stefan är mycket kunnig och erfaren guide som vidareutvecklar sig och sina guidningar hela tiden. Rekommenderar VerdeVerde till vänner och bekanta och kommer fortsätta gå på vandringarna i Stockholm men är även nyfiken på de andra städerna.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Är det sant, har det blivit fyra vandringar redan. Så kul att höra att du/ni är nöjda. Varmt välkommen tillbaka. Glad Valborg.

Ingrid V
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig guide och informativ stadsvandring. Återkommer gärna!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack så hjärtligt, kul att informationen gick hem. Varmt välkommen åter. Stefan

Tess G
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Väldigt kunnig guide som gav mycket intressant information om byggnader, personer och området. Pratade tydligt.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att ni deltog, tack för att du tar dig tid att skriva. Skönt att höra att pratet gick fram i bruset. Välkommen åter, Stefan

Björn L
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bra inlevelse och guiden kunde väldigt mycket

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Björn, varmt välkommen åter vid ett annat tillfälle. Med vänlig hälsning Stefan

Anneli E
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Jätte trevlig vandring bra guide och fantastiska berättelser.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Anneli för att du tar dig tid att skriva. Kul att du gillar berättelserna. Stefan

Ylva J
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Mycket bra och trevlig guide. Kunnig och framförde budskapet väl avvägt. Rekommenderas 😍

Tack Ylva, varmt välkommen tillbaka. Stefan

Iselin S
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Mycket bra och underhållande vandring, mycket intressant vi fick höra av vår kunniga guide. Kan rekommenderas varmt!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att ni kom och tog er tid att skriva ett par rader. Tack för de fina orden. Varmt välkomna tillbaka till en annan vandring längre fram. Stefan

Bengt A
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Stefan är som alltid lika påläst och engagerad

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tar dig tid att skriva en rad. Kul att ni kom med. Varmt välkommen tillbaka. Stefan

Ann-Cathrine B
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig och kunnig guide som tog oss runt på söders höjder en blåsig och snöig förmiddag i mars. Men trots vädret är vi mycket nöjda. Kommer säkert boka annat evenemang framöver.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för dina värmande ord Ann-Cathrine. Må så gott. Varmt välkomna åter. Stefan

Susana S
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Jag som bor i Stockholm i över 30 år jag vet iså lite om historia om olika platser. TACK Verde Verde guiden jag lärde mycket om Årsta, Östermalm, Gamla Sta och mycket mer. Jag rekommendera stark om Västerås, så mycket historia! Tack Stefan!!!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Susana, tack för dina värmande ord. Du är välkommen med på en ny tur vid ett annat tillfälle. Trevlig kväll Stefan

Hildegard S
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hade just läst vävarnas barn av per anders Fågelström och då såg då påannonsen i DN om stadsvandringen. Då jag själv lever på Söder var det mycket intressant att gå i de historiska fotspåren, Och tack för en livfull bra guidning. Hildegard S

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tog dig tid att skriva Hildegard. Och tack för dina värmande ord. Med vänliga hälsningar Stefan

Regina J
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Personligt o trevligt bemött vid bokning. En mycket engagerad o proffsig guide. Intressanta o lärorika vandringar som verkligen ger mersmak!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Åh tack för de värmande orden Regina. Varmt välkommen åter på en annan vandring. Stefan

Marianne A
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Det var mycket intressant och jag fick se mycket som jag inte visste om.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för ditt svar Marianne, fint att du ville ta dig tid att skriva några ord. Stefan

Gunilla K
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Gick en stadsvandring runt Riddarholmen i Stockholm med Stefan på VerdeVerde Travel. Otroligt kunnig guide med en massa små intressanta detaljer som extra krydda och som gärna svarade på frågor vi/jag hade. Kan rekommendera Stefan och kommer att försöka gå på andra vandringar med honom

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tar dig tid att skriva Gunilla, tack för dina värmande ord. Stefan

Lena L
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Guidad vandring på Söder. Mkt intressant och engagerad guide.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för kommentaren Lena. Kul att få visa er en del av vår vackra stad. Välkommen åter. Stefan

Catarina Ö
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bra guidning, lagom nivå, bra guide, lätt att ha kontakt med och flexibel innan.

Tack för ditt svar Catarina. Med önskan om en trevlig december. Stefan

Maria H
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Kunnig guide som kunde levandegöra historiken i Gamla stan. Trevligt bemötande och mysigt avslut med glögg. Helhetsupplevelsen gav mersmak och vi förstår att där finns mycket mer spännande historia att ta del av vid fler vandringar.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tog dig tid att skriva Maria. Du är varmt välkommen tillbaka en annan gång. Med vänliga hälsningar Stefan

Lena V
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Superbra guide, intressant, och väldigt mysigt att gå genom Gamla Stan på kvällen med all adventsbelysning. Även trevligt med varm glögg och pepparkakor innan det var dags att gå hemåt. Rekommenderar starkt!

Tack Lena, kul att höra att ni är nöjda. Stefan

Anna-Sara W
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Jättefin tur! Mycket trevlig och kunnig guide. Gott med lite värmande glögg mot slutet.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tog dig tid att svara och tack för dina kommentarer. Med vänliga hälsningar Stefan

Kristina H
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig guide intressant och lättsam information

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tog dig tid att skriva, och tack för dina kommentarer. Glad Advent. Stefan

Christina H

Skogskyrkogården toppen! Intresssnr

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Kul att du kom med, tack för dina ord. Välkommen åter. Stefan

Jonas W
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Stefan M. är mkt kunnig och engagerad och kunde svara på alla frågor som ställdes. Gårdagens vandring på Söder var varierande och mkt intressant och överträffade mina förväntningar.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Åh tack Jonas, glad att höra att stadsvandringen till och med överträffade era förväntningar. Så tacksam att du tog dig tid att skriva några rader. Varmt välkomna tillbaka ett annat tillfälle. Stefan - den gröna guiden

Jessica K
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Vi var två vuxna med ett barn (10år) som var med på visningen av Södermalm. Riktigt intressant tur med fokus på konst, historia och staden. Vår son tyckte det var riktigt roligt och vi föräldrar med! Lättsamt och proffsigt! Vi ska boka turen av Drottingholm och Gamla Stan nu i höst. Passar alla åldrar!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Så kul att höra Jessica. Tack för att ni kom med. Varmt välkomna tillbaka ett annat tillfälle. Stefan

Mats O
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bemötandet var utmärkt, bokning och betalning smidigt, förväntningarna helt i sin ordning, och alltid kul att se något nytt även som Stockholmare. Jag gick både Ringvägen, repslagare och rännstensungar och Långholmen en cellsam historia. Mycket bra! Tips: skriv ut redan innan vart vandringen kommer att avslutas, så blir det enklare att planera vidare. M@s

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Mats och stort tack för din feedback. Det skall jag korrigera omedelbart. Stefan

Anna B
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Superintressant och underhållande vandring. Kunnig och påläst guide som delade med sig av sina kunskaper på ett lättsamt sätt.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för ditt deltagande. Och stort tack för dina varma ord. Välkommen åter. Stefan

Elisabeth B
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Proffsigt! Påläst, berättar på fängslande och intressant sätt som fångar åhörarnas intresse.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Elisabeth, kul att höra. Med önskan om en skön sommar. Varmt välkommen tillbaka. Stefan - den gröna guiden

Emma P
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Intressant stadsvandring på Södermalm med trevlig, tydlig och kunnig guide.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för ditt svar Emma och tack för att du tog dig tid att besvara. Välkommen tillbaka ett annat tillfälle. Vi önskar glad sommar. Stefan - den gröna guiden

Pia K
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bokade och betalade en stadsvandring. Det var helt ok. Gärna mer detaljerat hur man tog sig till mötesplatsen. Bra för den som inte är bevandrad i området.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Pia tack för din kommentar. Per telefon sade ni att ni hade stått vid Tegelviksvägen, för det var informationen ni hade fått. Om ni hjälper oss att berätta var ni fick den informationen ifrån så kan vi underlätta för kommande deltagare. I bokningssystemet ligger idag följande information: Samling: Framför Kajsas café på Barnängsbryggan, Södermalm Använd gärna SLs reseplanerare; sl.se/ Med vänliga hälsningar Den gröna guiden - Stefan Maurbakken

Göran D
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Fick en fin guidad tur genom Uppsala. Lärde en del som vi inte visste om staden. Saknade bara en liten sittplats under turen så man kunde dricka en skvätt och vila benen.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för dina ord Göran. Då lägger vi in en liten paus längs vägen framöver. Må så gott. Stefan

Lena F
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevligt bemötande Fantastiskt kunnig guide som ger en målande beskrivning av både dåtid och nutid. Rekommenderas varmt

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Lena tack för att du tar dig tid att kommentera. Härligt att läsa att du är nöjd. Varmt välkommen tillbaka. Stefan

Susanne G
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Mycket trevlig o kunnig guide,Årstafrun,hade inte förväntat mej att få guidning angående Årsta som område också,så det var ett plus.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Susanne, kul att du upplever som att du får mer för pengarna. Nu fick du bara se en liten del av vårt vackra Årsta. Hoppas det lockar till fler besök. Stefan

Annica T
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig och mycket kunnig guide

Tack för att du tog dig tid Annica. Och tack för din feedback. Stefan

Agneta H
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Intressanta fakta och en trevlig promenadslinga - tog turen med min vuxna son och vi tyckte båda det var givande

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tar dig tid att skriva och tack för dina kommentarer. Kul att läsa. Välkommen åter på andra stadsvandringar. Stefan

VärmeKompaniet
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Vad gör man för sina gäster på besök från annan ort i Stockholm med omnejd? Hittade VerdeVerde - den gröna guiden, vilket lät intressant. Det var det också och mer därtill - en väldigt trevlig, lärorik och intressant guidning i Alfred Nobels fotspår i Vinterviken. Detta kan jag varmt rekommendera. Åsa

VärmeKompaniet gillar detta
Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack Åsa. Så glad jag blir. Hoppas ni fick en trevlig fortsatt dag med hela familjen. Du är varmt välkommen tillbaka. Stefan

Hans F
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

En mycket positiv tur. Guiden är kunnig och samtidigt underhållande. Toppbetyg!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Hans, kul att du kom med. Tack för dina ord. Varmt välkommen tillbaka. Stefan

Paul I
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Guidningen var bra. Informationen vid bokning var lite rörig , man fick leta ett tag efter starttid och plats. Av någon anledning var Swish seg vid betalning

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Stort tack för att du tar dig tid att skriva. Kul att du är nöjd med vandringen det som jag/vi kan påverka. När det gäller själva bokningen ser jag att du har bokat din plats genom GuGo som är en extern partner. Jag ska framföra dina kommentarer till dem och hoppas att det kan hjälpa kommande deltagare. I annat fall kan du boka vandringarna till samma pris på vår hemsida direkt: www.verdeverdetravel.com Varmt välkommen åter! Stefan Maurbakken

Fabio C
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

top stockholm guide, can speak italian

Thanks a lot Fabio, Wish you a safe flight back and Happy 25 Aprile! Stefan

Mikael H
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Våran guide Stefan, var mycket trevlig och kunnig. Vi hade 90 trivsamma och intressanta minuter när vi vandrade i Västerås vackraste vyer.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Kul att ni tog er hela vägen från Stockholm för att uppleva Västerås dag som natt. Tack för era kommentarer. Välkomna åter, kanske på en vandring i er hemstad. Stefan

Johanna M
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig vandring med många berättelser om området kring Katarinaberget.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för att du tog dig att skriva, välkommen åter. Stefan

Christina B
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bra information. Förväntningarna blev tillgodosedda. En rundvandring på Haga Norra Kyrkogård av mycket kunnig och inspirerande guide

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Härligt att läsa. Tack för att du var med. Välkommen åter på en annan vandring i framtiden. Glad påsk. Stefan

Jennie M
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Otroligt positiv! Så bra! Kommer leta efter denna guide igen! Tack!

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Så glad jag blir, tack för dina fina ord. Varmt välkommen tillbaka. Stefan

Eva K
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Ett bra bemötande och avslappnade skogsbad.

Hej Eva, tack för din kommentar. Vänliga hälsningar Ste´fan

Anneli M
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Trevlig och kunnig guide! Vi gick vandringen Västerås vackraste vyer och är mycket nöjda med den. Stefan kan verkligen sin historia och har ett lungt och trevligt sätt när han berättar. Storytellingdelen ger vandringen ytterligare en dimension. Vi kan verkligen rekommendera Verdeverde Travel❤️

Stefan M gillar detta
Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för era kommentarer Anneli. Kul att få visa er Västerås. Välkommen åter. Stefan

Susanne P
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

En bra rundvandring. Stefan guidade oss på ett lättsamt och intressant sätt. Susanne & Göran

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för er kommentar, välkommen åter! Stefan

Eva L
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Har gått två guidade turer o är mycket nöjd med kunskaperna som guiden besitter. Jag tycker dock att det är lite i dyraste laget.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för din kommentar Eva. Vi ser över möjligheterna att sälja flera vandringar till ett lägre pris, eller en form av prenumeration på vandringar. Vi återkommer med mer information längre fram.

Svante S
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Bra trevlig och kompetent stadsvandring

Tack Svante. Välkommen åter. Stefan

Astrid R
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Vänligt bemötande och kunnig guide! Intressant med Alfred Nobels liv och vacker promenad kring Vinterviken.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Tack för dina vänliga ord Astrid. Hoppas det gick bra med nästan:-) Välkommen åter. Stefan

Caroline K
Skrev om VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Stefan gav ett personligt och varmt bemötande i vinter kylan. Vi blev ledsagade runt kvarter och gränder som vi aldrig tidigare sett trots att vi bor i Stockholm och besökt Gamla Stan otaliga gånger. Stefan gav en lättsam men initierad bild av livet från förr. Vi kommer att boka fler vandringar med den Gröna Guiden. Denna gång gick vandring i Gamla Stan dagarna innan jul.

Svar från VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej Caroline, tack för att du tar dig tid att skriva och för att du/ni delar med er av era upplevelser. Ni är varmt välkomna tillbaka på en vandring i Stockholm eller varför inte i grannstäderna Arboga, Uppsala eller Västerås. Stefan Maurbakken