Alla kategorier Hemlarm Östergötland Linköping Verisure Verisure - Lägenhetslarm

Verisure - Lägenhetslarm

En del av Verisurewww.verisure.se

Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping — Visa karta

Verisure erbjuder mer än bara ett vanligt larm. Med vår smarta funktionalitet får du ett uppkopplat smart hem. Du kan larma av och på direkt från mobilen, styra belysningen hemma, få notiser när barnen kommer hem, mäta temperaturen och luftfuktigheten inomhus mycket därtill.

Oavsett hur eller var du bor vill vi hjälpa dig få en tryggare vardag. Därför passar våra hemlarm för lägenheter alla sorters bostäder. Vår larmcentral är uppkopplad dygnet runt och finns alltid där för att sätta in åtgärder om något skulle hända i ditt hem. Kontakta oss så får du veta mer.

Läs vad 326 kunder tycker om Verisure - Lägenhetslarm

• Karina K
    Karina K skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Verisure är inte bara ett SUVERÄNT LARM utan jag blev helt paff av den vänliga, tålmodiga och fantastiska bemötandet som jag fick av säljaren. Verisures personal och inte minst företaget som sedan monterar larmet är väldigt lyhört och överskrider alla förväntningar. När man väl exempelvis trycker på SOS knappen möts man av genuin empati från larmcentralens personal som agerar blixt snabbt och på så sätt känner man sig trygg
    Verisure, bästa larmet ever
  • Jan-Peter A
    Jan-Peter A skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag är helt fel person att fråga, eller så är jag helt rätt person, det beror på hur man ser det.. Jag har min anställning hos en FT inom Verisure och det vore väl själva fan om jag inte älskade larmet, min chef, mina arbetskamrater och allt kring Verisure.
  • Giordano L
    Giordano L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Utmärkt service med larm inställning och bemötande vilket känns tryggare att bo i en lägenhet utrustad med larm. Tack.
  • Stig Ö
    Stig Ö skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag har inget att anmärka på jag är nöjd . Har köpt Larm , stöld inbrott brand kamera.
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bemötandet från Verisure har varit personligt och professionellt i alla typer av kontakter jag har haft i samband med rådgivning för typ av larm, installation, efterföljande frågor och support samt köp av tillbehör. Verisure har alltid nått upp till mina förväntningar. Min sammanfattande bild av Verisure är mycket positiv och jag rekommenderar dem gärna som leverantör till larmtjänster till villa/radhus såväl som till lägenhet. "Mina sidor" på webben är användarvänliga och moderna. Verisure var ett självklart val för mig då jag bytte bostad.
  • Claes P
    Claes P skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Allt har fungerat precis som det skulle - proffessionellt
  • Björn F
    Björn F skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Helt OK. Men en personlig uppföljning efter ett par månader kunde vara adekvat.
    2017-10-16 Verisure svarar Björn F
    Hej Björn! Tack för rekommendationen. Ett bra förslag som vi tar vidare till rätt avdelning!
  • Annacarin L
    Annacarin L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mkt bra bemötande från säljare - installatör .
  • Harry V
    Harry V skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Dom dyker inte en upp när man bokat ett möte, och inte ringer dom heller.
    Det får bli ett annat larmbolag helt enkelt.
    2017-10-12 Verisure svarar Harry V
    Hej Harry V! Tack för återkopplingen. Väldigt tråkigt att du inte är nöjd med bemötandet från oss. Återkom gärna med lite mera information på kundtjanst@verisure.se, så tar vi din feedback vidare till rätt säljteam.
  • Hans L
    Hans L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag är väldigt nöjd med mitt larm, nattlarmet användes och fungerar utmärkt. Vi har tack och lov inte behövt använda trygghetslarmet. Är mycket nöjd kund.
  • Madelene N
    Madelene N skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bara positivt att säga, från försäljaren till killarna som installerade larmet. Själv känns det tryggare att gå hem ifrån, speciellt när man jobbar tre skift.
  • Rita G
    Rita G skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Synd att montören inte fick till online tjänsten så jag kan larma från telefonen
    2017-10-09 Verisure svarar Rita G
    Hej Rita! Tack för att du lämnar en rekommendation. Kontakta oss på 020-7 24 365 så ska vi hjälpa dig!
  • Ann-sofie F
    Ann-sofie F skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Tryggt, lättskött, tillförlitligt
  • Björn L
    Björn L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Efter en inbrott i grannlägenheten tog jag själv via nätet kontakt med Verisure. Hade ett antal samtal med säljaren, och efter ett tag kom vi överens. Installeringen utfördes till min belåtenhet, och för det användningsområde vi har fungerar det. Vi har inte fjärrstyrning via appar etc., utan det sköts av oss helt manuellt.
    Så här långt är vi nöjda.
  • Damir D
    Damir D skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Larmet kan gå utan att man får samtal från Verisure!? Sådär bra!
    2017-10-09 Verisure svarar Damir D
    Hej Damir!

Det låter mycket underligt. Hör av dig till oss så ska vi kika på vad det kan bero på. Du når oss på 020 – 7 24 365.
  • Jaan P
    Jaan P skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag upplevder att Verisure fungerar aldeles utmärkt, har även köpt en extra camra som vaktar in och ut passage genom entrédörren , enda jag har å sega där är att man kanske vill ha bättre bildkvalitet.
    Felanmälan och kontakt med kundtjänst perfekt.
    Tilläggstjänsterna som finns räcker for min del då jag endast har en tvåa som jag bor i .
  • Sara S
    Sara S skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra! Professionell och pedagogisk info om hur larmet fungerar. Jag fick hjälp med installation av larm för lägenhet.
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Snabb leverans av larm, smidig installation, lätthanterligt larm. Känner oss väldigt bekväma med systemet.
  • Rene C
    Rene C skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    har fått ett bra och professionellt bemötande från dem och de har varit hjälpsamma.
  • Annika H
    Annika H skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bra Och proffsigt bemötande från början till slut. Killen som gjorde hembesök gick igenom alternativ och rekommendationer, bokade in tid för installation. Installationskillen lika proffsig han, beskrev allt väldigt pedagogiskt. De gånger jag varit i kontakt med kundtjänst har jag fått fantastisk hjälp!
  • Maj-lis S
    Maj-lis S skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    En mycket kunnig och trevlig försäljare/installatör. Känner mig trygg med larmet.
  • Leif E
    Leif E skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Inget att klaga på
    En mycket trevlig montör med ett stort kunnande.
    Nöjd
  • Eva E
    Eva E skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag fick installerat ett komplett alarm för min lägenhet. Allt från försäljning till installation sköttes väldigt professionellt. Som kund kände jag mig väldigt trygg....och ännu tryggare nu!! ;-)
  • Sten Z
    Sten Z skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra inledande info vid första samtalet dit. Installatören var mycket duktig och ordnade till placeringar av kamera, tempgivare osv på bästa sätt.
    Fått ett vibrationslarm som utlöste utryckning med åtgärd. dock, justeringen av känsligheten nödvändig.
    Denna sorts installation ger bra säkerhetskänsla och vi är mycket nöjda hittills.
    Sten Zetterlund
  • Staffan F
    Staffan F skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Superbra installation - installatören var professionell, pedagogisk och snabb.
  • Stig N
    Stig N skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    jag är nöjd med det mesta installatören trevlig.Däremot var det jävligt svårt att få till betalningen via autogiro fick skicka in flera gånger samt att jag lämnade ifyllt och klart till installatören vet ej varför det var bökigt bättre rutiner för detta efterlyses
    2017-10-02 Verisure svarar Stig N
    Hej Stig! Tack för din rekommendation, vi tar din feedback vidare till rätt avdelning!
  • Rune J
    Rune J skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra bemötande både vid beställning och vid installationen.
    Då vi bor i en 2-rummare har vi endast beställt basutbudet.
    Då vi reser mycket känns det tryggt att ha ett larm.
    Vi är nöjda.
  • Kurt-lennart A
    Kurt-lennart A skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bemötandet från Verisure har varit kanon, snabb återkoppling.
    Jag har köpt lägenhetslarm och brandvarnare. Det fungerar
    på ett mycket bra sätt.
    Kan verkligen rekommendera Verisure till alla, trevliga representanter och bra larm..
  • Bente J
    Bente J skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Vänligt bemötande och bra information.
  • Gertrud J
    Gertrud J skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bra bemötande . Har larm med kamera. Skalskydd om natten känns tryggt.
  • Lars R
    Lars R skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bra tekniker vid installationen. Basabonnemang. Har fungerat utmärkt hittills. Fick ett brandlarm efter "översvämning" i ugnen och väktare fanns i systemet nästa omedelbart!
  • Gunnar D
    Gunnar D skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Allt har bara varit bra,från början till nu. Hoppas att det så förbli!!
  • Nicklas J
    Nicklas J skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Installation av inbrottslarm, kamera och brandlarm.
    Servicen från kundtjänst lämnade en del övrigt att önska. Installationsteknikern var serviceinriktad och kunnig.
  • Göran G
    Göran G skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Allt igenom mycket bra ifrån säljare till de som installerade larmet. Med ett ord helnöjd.
  • Torbjörn M
    Torbjörn M skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Från säljaren som besökte oss, montören som nstallerade hela larmsystemet till personalen i Linköping som har svarat på mina emailfrågor har alla varit vänliga och hjälpsamma. Alldeles i början ställde jag till med ett falsklarm. På min fråga fick jag veta att när jag vill ändra någon inställning måste jag först stänga av helt sedan sätta på något. Sedan har det fungerat bra.
    2017-09-26 Verisure svarar Torbjörn M
    Hej Torbjörn! Vi tackar för lovorden. Hör gärna av dig med vad vi kan göra bättre för att du ska kunna höja betyget ytterligare. Vi uppskattar all feedback, det hjälper oss att bli bättre och att kunna leverera än ännu bättre kundupplevelse. //Fredrik
  • Jannike F
    Jannike F skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra information och service. Väldigt trevliga installatörer som tog sig tid att lära mig de olika produkterna. Larm, brandvarnare, dörr/fönsterskydd.
  • Niclas A
    Niclas A skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Ett väldigt bra bemötande från mötesbokning, via säljmöte till faktisk installation.

Vi har ett mycket bra bemötande från kundtjänst när vi haft frågor.

Smidigt.
  • Håkan
    Håkan skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Hej
    Verisure kundvårdsavdelning får högsta betyg!
  • Johan H
    Johan H skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Bra
    - Snyggt larm
    - Batterierna håller länge (flera år).
    - Man blir uppringd varje gång larmet går.
    - Svarar ofta inom 24h på email.
    - Integration mot Yale doorman
    - Utveckling verkar hela tiden ske. Kommer uppdatering till appen och larmet.

Mindre bra
    - Smart plug - Har några pluggar som sätts på och stängas av enligt tidsschema. Men om man slår på dessa manuellt genom appen efter att de stängs av stängs de av igen. Gissar att det beror på att v-boxen också skickar ut signal och inte synkar med huvudenheten.
    - Manöverpanel - Under något års tid så vart det många misslyckade avlarmningar och falska inbrottslarm till följd. Supporten hittade inget fel. De testade att byta frekvens på larmet och skyllde på grannens nya larm. Dock så fungerade det alltid att larma av med Yale Doorman. Så om man var riktigt snabb så kunde man springa till källaren och hinna larma av där när man märkte att panelen inte fungerade.
    Men efter något år som bytes tillslut manöverpanelen ut. Och installatören sa att detta var ett känt fel. Dock verkar det inte vara känt för supporten.
    - Pris - Verisure är inte kända för att vara transparenta i sin prissättning. Ingen publika prislistor på deras sajt. Efter ca ett år höjs månadsavgiften. Så har det även varit för alla mina vänner som också skaffat Verisure.
    Är inte heller helt förtjust i att man får höjd månadskostnad om man kompletterar sitt larm med produkter som man redan har i larmet. Tycker det räcker med att man redan betalat för varan en gång. Och man betalar ju redan för tjänsten som övervakar.
    - Het siren - Man får endast stoppa in tre batterier i sirenen. Stoppar man in det fjärde batteriet kan den börja brinna.
    - Produktgaranti - Efter fem år så lossnade den stora dekalen på huset. Den var endast fastskruvad med två skruvar av den installatör som Verisure skickat till oss för att installera larmet. Husfasaden består av eternit och det är därför förklarligt att inte fler skruvar användes. Men när denna nu ramlat ner och gått sönder kontaktade jag supporten angående att få en ny dekal. Först fick jag till svar att den skulle komma på posten om några dagar. Men nästa dag fick jag ett nytt email som sade att de inte kunde skicka den med posten pga stöldrisken. Utan istället måste en installatör köra ut den till en kostnad av 695 SEK. Vore det inte lättare att skruva ner en dekal från ett hus istället för att stjäla den i postgången? Hursomhelst så var detta en produkt som installerades av installatören och då torde produktgarantin gälla denna installation som verkar vara tekniskt bristfällig. Men inte enligt Verisure som vill ha 695 SEK.
    - Uppsägning - Om du varit kund i mindre än fem år och säger upp Verisure måste man friköpa komponenterna om du vill behålla dem trots att man redan betalat installationsavgift.
    - Inget öppet API

Jag kommer troligen säga upp mitt larm hos Verisure när jag har hittat annan lösning som passar mig bättre. Denna lösning blir endast dyrare och dyrare. På 5 år så har jag lagt ner nästan 30 000 SEK på månadsavgifter och installationskostnad. Utöver det tillkommer även kostnad för alla andra komponenter som köpts till under dessa 5 år.
    2017-07-17 Verisure Sverige svarar Johan H
    Hej Johan, tack för din recension och feedback!

Vi vill gärna besvara er i de punkter ni nämnt som mindre bra, men för att diskutera enskilda larmsystem och fall behöver vi komma i kontakt med er och låta vardera part verifiera sig med behörig kod.
    Ni får gärna ta kontakt med vår kundtjänst på 020-724365, alternativt kontakta oss skrifitligen genom att logga in på mina sidor.

Önskar er en trevlig dag!
  • Frank L
    Frank L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Usel service och otrevliga mellanchefer. Vd:n Mattias svarar inte och de hävdar in absurdum att de är: "Norra Europas största larmföretag". Eftersom konkurrensen är så dålig i ett så pass litet land som Sverige så kan de strunta i att engagera sig i enskilda kunders problem med tjänsten. De har speciellt anställd personal som svarar på låga betyg och missnöjda recensioner.

Så länge man har en bra tjänstebil och schysst lön och aktiekursen går bra så fungerar det...

Företaget känns inte som Ikea och Clas Ohlson (som bryr sig om kunderna). Jag misstänker att det är något riskapitalbolag med otydlig ägarstruktur och höga aktienoteringar i fokus.

Jag kan som kund inte rekommendera VERISURE AB till någon.

Mycket dyrt och usla uppbindningstider också!
  • Frank S
    Frank S skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Först går de ut med låga priser sedan rycker de inte på inbrottslarm samt höjer sk. månadsavgiften aviserar endast två veckor och ej fyra som det står i Kontraktet.
    De skyller på kostnader för de investerar i nya produkter som kunderna får stå för!
    Utvecklingen som investeringarna får de själva stå för nämligen ej kunden.
    Bättre ett larm med ljud som ljus utanför huset!
    Men detta är störande enligt Verisure...
    Ett "tyst" larm som inte ens grannen i vägg i vägg (Parhus) hör är förkastligt utan åtgärd...

Ej lönt att klaga, man får endast standardsvar.

Köp något annat!
    2017-01-06 Verisure Sverige svarar Frank S
    Hej Frank! Stort tack för att du lämnar ett omdöme med ärlig och konstruktiv feedback. Som du säkert förstår så måste vi vara konsekventa i vårt sätt att besvara kundfrågor publikt. Baksidan med detta är förstås att det ibland landar i ett "standardsvar" som du poängterar. I vårt möte med den enskilde kunden vill vi alltid ge det lilla extra genom att vara hjälpsamma och tillmötesgående. Du får gärna kontakta oss via mail eller telefon om du önskar närmare kontakt kring dina synpunkter och funderingar. Du når oss via kundtjanst@verisure.se eller 020-7 24 365 dygnet runt, alla dagar.
  • Dick L
    Dick L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    vi är helt nöjda med Verisure.
  • Claes R
    Claes R skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Vi känner oss väldigt trygga nu efter att ha skaffat larmet. Vi vet, av erfarenhet, att det reagerar snabbt. TACK !
  • Holger T
    Holger T skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra bemötande och väldigt snabbt utfört arbete
  • Ann T
    Ann T skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Jag har ett lägenhetslarm. Vid installation, bra bemötande, pedagogisk genomgång av larmet och en trevlig installatör.
  • Anders H
    Anders H skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Mycket bra alltihop ingenting att klaga över
  • Björn L
    Björn L skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Helt OK. Fick 1,500.- rabatt eftersom jag hade ett mycket bra erbjudande från tidigare anlitat larm. Hade tidigare villalarm, nu efter flytt lägenhetslarm.
  • Christina N
    Christina N skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Verisure är ett pålitligt bolag.
  • Evemarie V
    Evemarie V skrev om Verisure - Lägenhetslarm
    Änsålänge är jag tillfreds med mitt larm,visserligen tog de en tid innan jaglärdemig att stänga av innan jag råkade öppnade dörren för vädring,men nu helt ok tack
  • Päivi D
    Päivi D skrev om Verisure - Lägenhetslarm