Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Johanneshov Hemköp Matextra Gullmarsplan

Hemköp Matextra Gullmarsplan

Gullmarsplan 4-6, 121 40 Johanneshov — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Hemköp Matextra Gullmarsplan

• Tobbe O
    Tobbe O skrev om Hemköp Matextra Gullmarsplan
    Jag tycker stället är rätt okej att handla på, men personalen är överlag väldigt oservicemindad. De utav personalen som är bra får sägas utgöra enstaka undantag. Hade det inte varit för personalen hade mitt betyg kunnat bli högre, men nu är det som det är med dem, därav mitt låga betyg.

Absolut inte mer än 1,5 i betyg ger jag.
  • Anders I
    Anders I skrev om Hemköp Matextra Gullmarsplan
    Vi Sabis Gulmarsplan
    1. Priser. Dyrt ! Förvånansvärt dyrt med tanke på läge. Plockräkor 149:- kg ! Skulle inte tro det ! 99, 109, t.o.m 119 kg men inte 149 !
    Jag menar .. har man bolaget precis bredvid så borde man kunna hålla lite bättre priser.
    2. Service/frågor ? Nja.. om man frågar någon av cheferna eller de gamla stötarna kan man få ett vettigt svar, men snärttorna i 20-25 åldern kan knapt se skillnad på blomkål och broccoli.
    3. Utbud. Godkänt. Det mesta finns,men det finns faktiskt mer fisk än lax, torsk och rensad strömming. Ica nere vid Årstatorg har halva ytan men lyckas ändå hålla sig med en bemannad fisk disk och lite större utbud... Gädda och abborre, Snapper, Makrill mm.
    Köttkillen är en karraktär för sig... skulle kanske passa bättre på Samhall.
    Klantigt skurna biffar ibland och ett oengagerat uppträdande när man frågar.
    Jag har nästan aldrig hittat en bakpotatis som är ok (gäller dock i många andra butiker) Har det varit missväxt de senate åren ?? nån märklig sjukdom som brabbar just bakpotatis ?
    Tomater har jag slutat köpa där. Konsekvent låg kvalite. Holländska knallröda vattenballonger som blir gröngula om du tar ett par kliv bort från "speciallamporna" . Fast så är det ju i nästan alla butiker. Det borde förbjudas i lag att köra den typen av "kreativ" ljussättning i butiker. Broccoli har jag hoppat över ett antal ggr för de är mer bruna än gröna.............
    Bla bla bla bla bla !
    Ähhhh ! Va fan ! Det är en rätt usel butik som lever på att Systembolaget ligger bredvid ! Dyrt och personalen har ingen anledning till att vara trevliga och/eller kunniga, för "idioterna" kommer ändå och handlar. Jag har handlat där sen 1989. Så tro mig !!! Jag vet..
    Mjölk och en enstaka skogaholmslimpa är i stort sett det ända du bör handla i den butiken... men om du skiter i priserna så har i alla fall Ica lite bättre service, och aningen bättre utbud och kvalite. Fast jag skulle aldrig handla annat än mjölk och limpa på Ica heller :)

Så ! På en skala från 1-5 ... Tja. En etta ... 1.5 .. Kanske 2

Anders Årstabo