Viasat

Viasat

Ring 08-562 025 00 www.viasat.se
Omdömen totalt
53
Snittbetyg
1.1

Om företaget

Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 31 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare.

Skriv ett omdöme

53 omdömen om Viasat

Visar 53 omdömen med 1.1 i snittbetyg
TORBJÖRN K

Gå inte på detta bondfångeri Sämsta jag varit med om.

1
Mustafa K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PETER WINFRIED L

Teckna aldrig avtal med dem. Säljare som knackar på hemma och har ett riktigt bra erbjudande, lovar stort håller tunt. Ruskigt dålig bildkvalitet på eftersändningar, supporten kom med 5 olika anledningar till att det inte fungerade som det ska. NOLL känsla eller förståelse när det inte funkar utan kör på "Du har ju skrivit på avtalet" men när man vänder på det att de inte levererar vad det lovat så är svaret.. Nä det har vi inte sagt... Spela in alla kundkontakter då de bara sparar det som spelats in som passar dem. Det... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Johan Inge E

Rutten service. Svärmors internet slutade fungera utan förvarning (men tv:n fortsatte fungera). Efter en vecka, tre samtal till supporten, hopplöst dålig respons och en ny router (fick svärmor aldrig vid nytecknandet) så skyller viasat nu på ”stadsnätet” men vill först veta hur dioderna på medieomvandlaren blinkar för att kunna göra en felanmälan till dem. Ruttet Viasat! Tacka vet jag Telia.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jenny L
Skrev om Viasat

14/10 ringde man och gav ett erbjudande att ersätta det jag har idag med ett likvärdigt upplägg 180:- billigare i månaden. Klippt och skuret jag ingick avtalet. 1 månad uppsägning på dåvarande avtal. När jag nu ska installera det nya visar det sig att det inte alls är likvärdigt vad jag har idag och att kostnaden för att få det likvärdigt nu kommer ligga på samma som tidigare (om jag har tur) annars till och med dyrare.. Ville ångra avtalet då det inte var vad vi kom överens om men nej.. Avtalet har 14 dagars ånger rätt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JONAS L
Skrev om Viasat

Tecknade 2-års avtal med tv + bredband som skulle gå att ändra upp och ner i storlek under perioden. Ringer och säger att jag vill ta bort filmkanaler + byta till paket medium. Får svaret att det går bra, men innan vi är klara så säger personen i andra änden att jag kan få en månad film till på köpet för jag är en så bra kund. Frågar om jag måste säga upp det efter den fria månaden och svaret är JA, men det är bara ringa dem. Får hem en bekräftelse på ändring/nytt avtal, där det inte står något om att det är ett låst abonnemang.... 

2
Mustafa K och Mattias A gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PETER A
Skrev om Viasat

Jag har köpt bredband via Viasat. Fakta: Sedan 4 veckor har jag inte haft internet. Jag har ringt ca 20ggr. Pratat i otal timmar med Viasat support (bara jag som ringt). För 2 veckor sedan fick jag ett meddelande av Telia (Open fiber) att Viasat har haft problem med IP adresser sedan i våras. Nu ruttnade jag efter 4 veckor speciellt då Viasat skyller Telia. Jag ringde i morse kl 10 till Viasat och avslutade mitt bredband och nu före lunch så har jag Internet med Bahnhof... Men Viasat vägrar dock att avsluta mitt avtal så... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
oskar e
Skrev om Viasat

Förmodligen världens sämsta bredbands/tv leverantör. Extremt dålig service och kastar på en massa extra dolda kostnader. Sämsta ja haft o göra med i hela mitt liv!!!!!!!

1
Jan L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Krister L

Viasat via open infra i Vaxholm fungerat dåligt. Luddigt avtal från början där play inte ingick fast man fick info om att det gjorde det med inloggning och strul. Flera dagar utan tv. Inte nöjd välj annan kombination om du kan.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ari Juhani M

Jaha, då kan även Viasat ses som ett skumrask-företag. Deras försäljare ringde och intygade på en rak fråga att även betal- och hyrfilmer ingick i "V Film & Series" och allt ingick, så jag beställde men fick likafullt betala för hyrfilmer. När jag sedan kontaktar kundtjänst får jag till Svar "att allt ingår utom det som kostar" . Viasat kan inte rekommenderas.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
LESLIE S
Skrev om Viasat

VARNING! Viasat borde klassas som en samhällsfara som bedriver bedrägerier på enorm skala Det hela ser ut som en organisation som blåser folk på vad de än kan -Lögner om priser -Oärliga säljare -Konstig kundtjänst -Extremt konstiga fakturor på 800-1400kr för bredband Har sällan blivit så lurad på bredband Jag anser att de är helt sjuka i huvudet Tror att större delen av deras inkomst bygger på att lura folk Jag vet inte ens vad jag betalar för!!! Håll er borta!!!

1
Mattias A gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
FREDRIK H

En fruktansvärd kundupplevelse. Lurad på TV boxens funktionalitet och tvingades köpa extra utrustning för att få den att fungera trots säljarens garantier om att den skulle fungera utan denna. Wi-Fi fungerar inte som utlovat och garantin på routern löper ut utan att man blir informerad om det innan. Akta er för detta LASSEMAJA företag som bedriver en OHEDERLIG och BEDRÄGLIG verksamhet. Att det sedan inte går att få kontakt för att sägs upp avtalet gör inte kundupplevelsen bättre. Jag är förvånad över att denna typ av... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KRISTER J

Blev uppringd av säljare på Viasat. Jag har Comhem idag för TV och bredband. Säljaren sa att jag skulle få samma erbjudande som hos Comhem till betydligt lägre pris. Visade sig vara osant när vi jämförde Kanalpaktens innehåll samt bredbandets hastighet. Motsvarande paket hos Viasat var dyrare..... Oseriöst att erbjudande minsta TV-paketet (19 kanaler) och långsammaste hastigheten (100 Mbit/s) och säga att det är motsvarande vad jag har idag, 78 TV-kanaler och 300 Mbit/s. Viasat lär sina säljare att ljuga för att lura nya presumtiva kunder - lita inte på dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MATILDA L

Botten säger jag. Andra gången ni lurar mig. 3268kr för att sätta upp en parabol som enligt avtal skulle kosta 1650kr. Ser fram emot att säga upp abonnemanget.

1
Jan L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CHRISTIAN A

När jag prata med säljaren första gången, gjorde han klart att jag kommer få ett kanonpris på Bredband och tvtjänsten. Första fakturan skulle endast bli runt 450kr. Kanon tänkte jag. Första fakturan kom. Summan var på straxt över 1300:- Andra fakturan, månaden efter låg på 700:- Så tro inte på att säljaren kan få till detta "kanonpris". Då det inte är förankrat med deras fakturaavdelning. Säljaren säger att han kan ta bort vissa engångskostnader m.m. "Bara för dig" Men så är alltså inte fallet.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jimmy S
Skrev om Viasat

SKANDAL, VARNING för VIASAT! Då min gamla far (den 5/11 kl17) efter att ha varit kund hos er i över 13 år ringde för att säga upp sitt abonnemang så fick han tyvärr prata med en extremt otrevlig person hos er på uppsägningsavdelningen, Oscar Berg! Allt min far ville var att avsluta sitt abonnemang men trots flertalet försök att få det bekräftat så vägrade han bekräfta att det var uppsagt utan gick istället igång och kallade min gamla far för en idiot, ej vuxen, vaknat på fel sida mm. Då min far gav Oscar flera chanser att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan Axel David E

Saknar ord. SKRIV INTE PÅ NÅGOT UTAN ATT HA LÄST AVTALET 8 GÅNGER!

1
Jan L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kent K
Skrev om Viasat

Dom ringde upp min mor och lyckades binda henne 24 mån trooots att hon sa i telefon att hon förstod inte va dom pratade om. Hon har absolut ingen koll på sådant här, dessutom har hon tv som vi barn hjälpt henne med, jag kommer inte ge mig för än dom sagt upp detta jävla avtal. Finns ju många medier att lägga upp ljudfilen på och det kommer jag göra i morgon 🤮

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Peder Wilhelm A

Ett utstuderat lurendrejeriföretag som skickar bluffakturor och ändrar i avtalsreglerna efter en viss tid, utan att skriftligen upplysa kunderna om detta, för att snuva kunder på pengar. Dåliga TV-boxar har de också, om man jämför med exempelvis Telia och Boxer. (Detta gäller både mjukvara/hårdvara). Kundtjänsten ljög mig rakt upp i ansiktet inte en, utan vid två olika samtal: "Nejdå, du har fått ett felutskick, det kommer korrigeras vid nästa faktura.." MY ASS "Nej, du behöver inte oroa dig för att vi ska ändra... 

1
Jan L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Torbjörn S

Efter att själv ha testat flera gånger att konfigurera uppkopplingen för TV och internet till lägenheten gav jag upp. Jag köpte deras personliga hemsupport från Tech Troopers, en tekniker kom hem till lägenheten. Han hittade ett av flera fel. De hade aktiverat signalen till fel lägenhet! Trots det kunde inte teknikern få det att fungera. Han samtalade själv med Viasat i 45 minuter på telefon. Efter nästan 1,5 timmar gav han upp. Inget fungerade, varken internet eller TV. När jag sedan ringde Viasats kundservice och försökte... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nina V
Skrev om Viasat

Blev nyss lurad till att byta från ComHem till Viasat. Ångrade mig så många gånger. Säljare som lurar till att skriva avtal. Skriv aldrig på! Hårdvaran som fungerar inte. Tog mig två veckor att få igång internet och TV kanalerna och ändå fick man betala för den tiden!! Inkompetent kundtjänst och väldigt otrevlig fakturaavdelning.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KARL-ERIK C

Vänd dig om och se dig om efter annan leverantör. Mycket snack och lite verkstad är det på detta företag. Om du vill undvika problem, vänd dig till ett annat företag. Det är bara att läsa omdömena så ser du tydligt ett oroväckande mönster. Tyvärr.. så gjorde inte jag det innan.. och.. nu har man ett heltidsarbete med att jaga Viasat för att se till att dom uppfyller det dom lovat!! RUN... AND DONT STOP RUNNING!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Erik K

Blev just kund efter bra kontakt med en säljare. Efter det har dock allting gått fel. Hårdvaran har inte fungerat och de har skickat fel grejer som ersättning. Kan också ta timmar att nå fram till support på telefon och när man väl är där för att få hjälp försöker de sälja på nya grejer istället för att avhjälpa felet. Det enda som fungerar hyfsat är chatten. På toppen av det blev jag lovad kostnadsfritt de tre första månaderna över telefon men det visade sig sedan bara vara tv och ej bredband som är största delen av kostnaden.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hampus W
Skrev om Viasat

Jag skaffade Viasat genom ett erbjudande från Elgiganten, vintern 2018/2019. TV via fiber. Boxen kom snabbt enligt överenskommelse, lite strul att få den att funka då den tappade kontakt med TV-signalen (via fiber) var 5e minut men fick hjälp av kundtjänst. Valde boxen med wifi i hopp om att kunna få alla kanaler trådlöst, men det visar sig att det ändå inte går då inte alla kanaler har stöd för detta i boxen (exempelvis kanal 4). Så det blev att köra med tråd ändå. Som den av erbjudandet ingick tilläggspaketet C More... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik M
Skrev om Viasat

Gjorde det stora misstaget att teckna Viasat Fiber-TV/Bredband när deras säljare kom och knackade på dörren. Till att börja med så ljuger säljaren om bindningstiden vid säljsamtal, på frågan "vad är bindningstiden?" svarar hon "det finns ingen bindningstid". På kontraktet står det 24 mån. Vi kom också överens om att tjänsten skulle aktiveras lite över 1 månad senare (1 jan) så att jag skulle hinna avsluta tjänsten hos min nuvarande leverantör. Man försöker då ändå koppla in tjänsten vilket inte går och vägrar sen att gå... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Linda Maria L

Det är ett skämt, skaffa INTE VIASAT!!!!!! Blev lurad av säljaren. När jag ringer kundtjänst svarar dom, jaha va trist men det här är så det är. Dom är så otroligt unga och otrevliga, är inte alls intresserade av att hjälpa utan snarare att va dryga. Jag har nyss bytt från Boxer för att jag blev lovad att jag kunde pausa abonnemangen (det skulle gå så bra om jag tecknade nu, så kunde jag frysa det 6 mån tills mitt boxer gått ut sen skulle jag kunna påbörja Viasat). Det säljare sa va att även mina 6 månader Viaplay kunde... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Louisa S
Skrev om Viasat

Sämsta företaget och kundservicen någonsin,lurar sina kunder! Så fort man skrivit avtal är dom intresserade för fem öre att hjälpa sina kunder, skriver som andra krånglat sen dag1. Att få hjälp via kundtjänst får man räkna på telefonkö minst 1 timme sedan slussas runt mellan deras kollegor och har alltid slutat med att problemet inte är löst,tar flera timmar. Teckna inga avtal med dessa!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva L
Skrev om Viasat

Skriv ALDRIG någonsin avtal med det här skitbolaget. De har inget som helst kundengagemang eller vilja till kundens bästa. Vidrig kundservicepersonal som sitter och hånskrattar högt när man ringer för femte dagen i sträck för att i desperation få dem att få tjänsten att fungera. Fruktansvärt. Vi är gisslantagna av det här bolaget utan att ens få tjänsten levererad. Gör inte om samma misstag som oss.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Simon V
Skrev om Viasat

Totalt värdelöst. Tjänsten har krånglat sedan dag 1. Man kan fråga sig om det finns något sämre företag än viasat och jo det finns det... IP-only som viasat använder sig utav för att leverera sin "tjänst"!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
per p
Skrev om Viasat

Håller med alla som fått dålig service stämmer tyvärr precis, håll er borta

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars L
Skrev om Viasat

Jag har nyligen gått över från Telia till viasat. Jag ångrar det. Svårt att få trådlös tv att fungera och det blev till slut mycket dyrare än vad försäljaren utlovat. Avråder från detta bolag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus N
Skrev om Viasat

Jag ringde viasat för att säga upp mitt tv + bredbandsabonnemang pga byte av bredbandsleverantör. Blev då övertalad att ha kvar tv abonnemangen då jag fick ett bättre pris. Jag var tydlig med att jag har telia öppen fiber och frågade om det verkligen fungerade att ha Bahnhof som bredbandsleverantör och samtidigt Viasat för tvkanalerna. Fick då svaret att det inte var några problem alls. Stort misstag av mig att lita på viasats säljare skulle det senare visa sig. Självklart fungerar det inte och självklart får jag inte häva... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mathias P

Jag skulle inte rekommendera Viasat till min värsta fiende. Från dag ett av användningen har vi bara haft problem. Vi blev lovade en box som kan spela in program och som vi kan pausa / se programmen när vi vill. Det de glömde meddela var att vi måste köpa en hårddisk för ca. 1100 :-. Detta får jag reda på först när jag kommer till en tyken kundservicemedarbetare, hans svar: Det borde man begripa att man måste göra, du skulle ha frågat om du skulle köpa till en hårddisk???????????. Dumt av mig... Från början skulle allt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
C h A
Skrev om Viasat

Riktiga skojare, ringer och påstår saker som är helt fel. 199 kr/mån blir plötsligen 329 kr/mån. Kan verkligen inte rekommendera detta till någon.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Linda K
Skrev om Viasat

Viasat SUGER!!! Jag har också erfarenhet av att dom plötsligt höjt priset för att dom har uppgraderat mitt TV paket utan mitt medgivande. Blev tvungen att ringa till dom och då fixade dom till det med någon konstig ursäkt att min bindningstid löpt ut?! Nåväl, dom åtgärdade det och det var inte det jag ville dela i första hand. TVn blev svart när boxen började att uppdatera den 5 juni 2018. Efter upprepade kontakter fram till 9 juli (5 veckor) utan åtgärd gav jag upp.. Den 15 augusti, nu har det passerat 10 veckor, ringer... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karla R
Skrev om Viasat

Varning för viasat!!! De ringde upp mig säkert 20 ggr och när jag till slut tog samtalet så blev jag lovad att jag bara behöver en box som jag kopplar in i en tv-apparat och att jag via wifi skulle få upp kanalerna i alla andra tv-apparater (både smart-tv och icke smart-tv i huset) .Det skulle kosta 199:- för basutbudet/mån totalt och då skulle jag ha kanalerna i alla tv-apparater. Jag frågade specifikt om det eftersom vi idag har tvilling- och trillingkort. Säljaren tyckte att det var en onödig kostnad eftersom jag bara... 

2
Mustafa K och Linda K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thomas V
Skrev om Viasat

Oseriösa! Varit kund i flera år och ville säga upp mitt abonnemang. Först fick jag reda på att jag kontaktat "fel" kundtjänst om jag ville säga upp. Ringde då upp den "rätta" kundtjänsten och fick då vänta i en timmes kö. När jag väl kom fram så blev jag ifrågasatt varför jag ville säga upp. En påstridig person som till slut accepterade och sedan slängde på luren i örat på mig.

1
Mustafa K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats S
Skrev om Viasat

Jag ville byta till viasat för att jag fick ett bättre pris än hos telia. Jag skulle ha tillgång till samma kanaler och skulle få prova i 2 veckor. Jag var missnöjd med tjänsten och ville säga upp den när jag inte ens fått sakerna att fungera, dom höll inte heller vad dom lovade att jag skulle ha samma kanaler, till ex tv4. När jag ringer så säger dom att jag är 1 dag försenad med uppsägningen, detta efter att ha försökt dagen innan och suttit jättelänge i kö utan att komma fram. jag säger då att jag inte fått testat... 

1
Mustafa K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Camilla L

OBS!! VÄLJ INTE VIASAT! SÄLJARE SOM MUNTLIGT LURAR KUNDER ATT SKRIVA PÅ AVTAL!! SKRIV INTE PÅ AVTAL I HEMMET!! Ska ni skriva på läs då ALLT det finstilta OCH allmänna villkor på deras hemsida. Läs noggrant för det spelar INGEN roll vad säljaren lovat muntligt! Säljarens egna anteckningar är inte heller underlag för det han lovat! Sämsta kundtjänst någonsin!!! Har både via flertalet samtal och mail försökt få ansvarig att kontakta oss sedan 1/1 och de ringer först idag 7/5! Vi var även utan både internet och TV i 1 månads... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hans M
Skrev om Viasat

Ville säga upp mitt abonnemang sökt ringa Visat kan inte komma fram, har även mejlat. Begärt att få en bekräftelse på uppsägning som tyvärr går ut 2020-01-31. Vill få ett billigare alternativ typ baspaket. Visat hävdar att man måste ringa för säga upp abonnemang samt söka billigare alternativ. Mycket märkligt omöjligt få svar. Varför kan man inte då ta emot ett vanligt mejl för uppsägning? Digital betydligt mera serviceinriktade svarar på samtal samt mejl. Missar man betalning får då sms ifrån Canal digital betalar du idag... 

1
Linda K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn N
Skrev om Viasat

Hej Om du skall boka internet och TV samtidigt kör Viasat en fuling. Du får ett avtal och sen visar det sig att TV ligger på 27-30 månader men internet på 12 månaders avtal. Så efter ett år börjar de höja avgiften för internet och du trodde att du hade ett avtal på båda;-( Vill du ha ett bra pris på bägge så måste de ju köpas ihop vilket inte går då. Lite fult så var beredd på det för det framgår inte riktigt när du skall skriva på utan kommer efter drygt ett år. Såklart leverantörer skall tjäna på sina tjänster, men jag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ida P
Skrev om Viasat

Riktigt missnöjd! Sämst internet där man som kund inte får det man betalar för. Problem med deras digitalbox med ”buggar” och fel mjukvara. Tråkigt bemötande i telefon samt låånga köer till deras kundservice. Har haft problem ett flertal gånger med deras digitalbox. Ingen kompensation, rekommenderar verkligen INTE Viasat till någon. Är så hemskt besviken och ledsen över att jag är bunden till detta i 24 månader.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Therese B

Vad du än gör skaffa inte Viasat! Vi fick fiber i huset och det kom en säljare som sålde in oss på Viasats fiber Tv som lät jätte bra. Kom till och med en tekniker som hjälpte installera. Dock märkte han då han inte kunde få en bild att Viasat inte hade registrerat vårt IP hos stadsnätet vilket tog 3 dagar att fixa. Detta skulle varit min första röda flagga. När allt kommer igång så fungerar det men använder inte dem så ofta då vi fortfarande hade vårt gamla Comhem abonnemang då det var tre månaders uppsägningstid på... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Natallia L

Ringer Viasat för att säga upp abonnemang. Kundtjänst person övertalar mig att byta abonnemang till billigast bas utbud Viasat silver (ingen HD kanaler o.s.v.) så att jag kommer att betala 56:- i månad för 6 månader och 279:- i 6 månader därpå. Det skulle vara billigare än att betala full pris för 3 månader under uppsägnings tid. MEN, det kom faktura på 609:- istället för 56:- ...... Ringde en gång till till Viasat. Dem korrigerat fakturan, men inte abonnemanget... Nu måste ringa en gång till.......... Uselt kund servis! Särskilt om man va kund hos dem i 10 år..................

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Krister T

Varning. Teckna inget med dom . Fick pris på 70kr i månaden. I 12 mån . Sedan får man en räkning på över 3000kr . . Sa då när ja teckna att det inte blir mer än 70kr i mån. Försäljare på viasat lova att det inte var mer. . Deras jobb går ut på lura folk . Kund hos er o längtar till abonnemang går . Aldrig mer er igen

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria  J
Skrev om Viasat

Sämsta företaget och kundtjänsten ever! Man slussas vidare i flera timmar pga ett fel som de skapat och inte ens lyckas lösa. Hemskt dåligt, förstörde hela min dag med att lägga energi på detta till ingen nytta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per
Skrev om Viasat

Viasat försöker verkligen få mig att byta till en annan leverantör. De har försökt ringa mig flera gånger varje dag från olika nummer (jag blockar dem när de stört mig) för att sälja kanalpaket etc som jag inte vill ha och inte har bett om. De har höjt priset för mig då jag hade "silver"-paketet, för kanaler jag inte bett om och inte vill ha. Efter att ha varit kund hos Viasat i en evighet fick jag "erbjudande" om en ny box, när min gamla Nokia-box dog. De hade en "jättebra" box. En Samsung HD-box. Det är den långsammaste... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MORGAN A
Skrev om Viasat

Blev uppringd av säljare för två år sedan som ljög om priset då han inte inkluderade alla tjänster som jag sa att jag behövde, visade sig att jag fick lägga till fast telefoni i efterhand med diverse uppstartskostnader. Han underlät att berätta om tvååriga bindningstiden. Han sa att vi skulle kunna byta ner kanalpaketet efter provapå-tiden och han påstod att vi alltid skulle ha full tillgång till Viaplay vilket dock upphörde så snart vi bytt ner kanalpaketet. Kundtjänst har under två års tid varit helt oförstående utan hela... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
nedim b
Skrev om Viasat

Uselt slö och trött TV-BOX som har provocerat fram det värsta i mig så att jag nästan kastat TVn genom förnstret - för det betalar jag nästan 700kr /månad.. kundservice helt ovilliga att hjälpa till, hävdar att boxen är som den är och att den funkar som det ska ... och just det, det tog nästan 1h att komma fram till kundtjänst. Det håller inte och de kommer tappa fler kunder än mig framöver - välj någon annan operatör är mitt tips!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marie F
Skrev om Viasat

VARNING! Jag fick besök hemma av en försäljare i januari och jag skrev på ett abonnemang som verkade riktigt förmånligt. Därefter har jag inte fått någon ro... Efter ett antal dagar ringer jag och frågar vart kanalerna är och får veta att det abonnemang som sålts till mig inte existerar och att de gärna vill att jag tar ett annat! Skulle inte tro det! Jag har ett skriftligt avtal och jag kräver att få det som VIASAT sålt till mig. Efter många flera samtal och säkert ett par avskedande av både hemförsäljare och gruppledare... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ola G
Skrev om Viasat

En mycket allvarligt menad varning från mig, bara lägg på om de ringer, och oavsett erbjudande i reklamen, släng. Du vill. inte ha. med dem. att. göra. Har själv fått ett avtalsförslag från dem. Har inte skrivit på det. Ändå kom helt plötsligt både utrustning och en fet faktura! När jag artigt ringde och påtalade att jag inte är kunde helt enkelt och att det såklart är olagligt att skicka en faktura till en personman inte har avtal så säger de att de inte kan göra något. Sällan blivit så häpen! De skyller på att det är... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen