Viking Flytt och Städ

Krossverksgatan 15E, 216 16 Limhamn — Visa karta

4.5 i betyg av av 74 omdömen
Räcker inte tiden till riktigt under din flytt? Vi på Viking Flytt AB transporterar gärna dina saker!

Att flytta innebär mycket organisering och planering, och vi har den erfarenhet som krävs. Vi både packar dina flyttlådor, fixar en lastbil eller ett släp och transporterar dina möbler och tillhörigheter. Vi kan hjälpa till med allt inom bohagsflytt, kontorsflytt, flyttstäd, magasinering, transporttjänster, sophantering och mycket mer. Dessutom sköter vi även demontering och montering av möbler om du så önskar.

Varmt välkommen till oss - vi gör din flytt säker och smidig!

Läs vad 74 kunder tycker om Viking Flytt och Städ

• Haissam E

Haissam E skrev om Viking Flytt och Städ
    Seriöst och professionellt bemötande från början till slut. Service och tjänstvillighet i toppklass. Trevliga medarbetare i alla led som gör sitt bästa för att hjälpa till. Uppgjorda avtal och priser följdes.

Omar F skrev om Viking Flytt och Städ
    Fint bemötande allt gick som det skulle. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Moustafa F skrev om Viking Flytt och Städ
    Flytten gick enkelt och smidigt till samt att det var lite billigare än andra flyttfirmor vi hörde av oss till. Läs mer

Sara J skrev om Viking Flytt och Städ
    Fick ett väldigt Trevligt bemötande, allt gick smidigt och snabbt. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Nathalie L skrev om Viking Flytt och Städ
    Super bra service ,Super trevliga arbetare kommer absolut anlita ert företag igen!! Läs mer

Khatoun D skrev om Viking Flytt och Städ
    Proffsigt och snabbt gick det kan varmt rekommendera detta trevliga företag!  Trevliga medarbetare. Läs mer
  • Mohammad F

Mohammad F skrev om Viking Flytt och Städ
    Flytt.

Proffsigt och snabbt gick det. Mycket trevliga medarbetare.
    Rekommenderas Läs mer
  • Marwa F

Marwa F skrev om Viking Flytt och Städ
    Viking flytt och städ vill bara meddela att det var värt varenda krona. Otroligt professionella, snabba och framförallt hjälpsamma! De hanterade alla möbler med omsorg och var väldigt noggranna/försiktiga med golv och annat. Kan varmt rekommendera detta trevliga företag! Vi kommer definitivt att anlita de igen. Tacksam för ert fina bemötande Läs mer
    Marwa F gillar detta
  • Samer D

2019-10-08

Samer D skrev om Viking Flytt och Städ
    Rekomenderas starkt!!! Bästa flytten inget skadades och levererades hem där de ska vara Läs mer
  • Ali F

2019-10-03

Ali F skrev om Viking Flytt och Städ
    Flytt.

Proffsigt och snabbt gick det. Mycket trevliga medarbetare.
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-03

Mohammad F skrev om Viking Flytt och Städ
  • 2019-10-03

Osman F skrev om Viking Flytt och Städ
    Billigt och prisvärt flyttfirma. Dem var snabba proffsiga och kunde sin grej. Flyttade från Halmstad till Malmö och fick den billigaste offerten genom Viking. Rekommenderar denna flytt firman Läs mer
  • 2019-07-16

Martin S skrev om Viking Flytt och Städ
    Jag hade flytthjälp och flyttstäd via Vikingflytt
    Städningen var ok, men flytthjälpen var ett skämt. Trots att de var ute och tittade i huset innan offerten skickades så kom de endast med en liten lastbil och tre flyttgubbar för att tömma ett hus på 165m2, hjälpte inte att de kom två timmar försent heller.
    Vi fick flera möbler skadade eftersom de inte var kompetenta nog när det gällde att lasta lastbilen. De svarade inte heller när jag försökte få kontakt med dem och diskutera situationen. Flyttgubbarna var dock trevliga och hjälpsamma, men jag kommer inte använda dem igen och kan inte rekommendera dem heller Läs mer
  • Åke Rickard B

2019-07-02

Åke Rickard B skrev om Viking Flytt och Städ
    Riktigt uselt. Förstörde möbler. Missade flera flyttkartonger som vi fick hämta dagen efter själva. Gjorde hål i väggen. Tog fullt betalt, ingen ersättning. Svarar inte på samtal innan, under och efter. Katastrof. Läs mer
  • 2019-06-08

Leif E skrev om Viking Flytt och Städ
    Anlitade vikingflytt för flyttning och magasinering av möbler den 28 mars2018 möblerna åter den 11 september 2018
    Blev vänligt bemötta,hämtning och lämning utfördes enl.ök.Killarna var trevliga som utförde arbetet.
    Men det visade sig att 3 st värdefulla tavlor var försvunna vilket vi anmälde företaget omgående.Sättet att bemöta denna anmälan av chefen är otroligt oförskämd finns inte ord för det enligt honom kunde han ta vad han ville efter som vi inte fotograferat sakerna kan vi inte bevisa det. Anlita inte detta företag. Vi har väntat länge för att hoppats på att tavlorna skulle komma tillbaka. Otrolig inställnig til kunder. Läs mer
  • Rebecca N

2019-05-04

Rebecca N skrev om Viking Flytt och Städ
    VARNING FÖR DESSA MÖBELTJUVAR!
    Viking Flytt skulle magasinera mina möbler i höstas. Jag kontaktade dem i mars eftersom jag behövde få möblerna flyttade från förrådet till mitt nya boende, men har bara fått en massa dåliga ursäkter för varför de inte ens har gett mig en offert. Efter över en månads krångel anlitade jag en annan flyttfirma för att hämta möblerna och flytta dem till min bostad. Jag informerade Viking Flytt detta och krävde även att få en bild på sakerna i mitt förråd för att jag ville se att de verkligen hade magasinerat dem. Efter det har jag inte hört ifrån dem. De svarar varken på mail eller telefon. En del av möblerna var arvegods från mina föräldrar som dog när jag var barn, så Viking Flytt kan ju glömma att jag kommer ge upp att få tillbaka dem. Jag kommer självklart att anmäla Viking Flytt till både ARN och Polisen. Läs mer
  • Camilla Rosberg

2019-02-27

Camilla Rosberg skrev om Viking Flytt och Städ
  • Caroline Erikson

2019-02-20

Caroline Erikson skrev om Viking Flytt och Städ
    Fantastisk flyttservice och städservice, hjälpsamma, positiva, lätta att kommunicera med. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Eva Sjäberg

2019-02-19

Eva Sjäberg skrev om Viking Flytt och Städ
    Praktisk tjänst! + bra service. Behövde hjälp med att hitta en firma som kunde hjälpa mig att flytta och även städa och kunde lätt göra det genom hemsidan. Fick till och med ett paketpris för att jag köpte båda tjänsterna! Läs mer
  • Anna L

2019-01-17

Anna L skrev om Viking Flytt och Städ
    Vi anlitade Viking flytt och städ för flytthjälp - och det var värt varenda krona. Otroligt professionella, snabba och framförallt hjälpsamma! De hanterade alla möbler med omsorg och var väldigt noggranna/försiktiga med golv och annat. Kan varmt rekommendera detta trevliga företag! Vi kommer definitivt att anlita dem igen i framtiden. Läs mer
  • Joakim B

2019-01-14

Joakim B skrev om Viking Flytt och Städ
    Jag beställde packning, flytt och städ efter att ha begärt in offerter från ett antal flyttfirmor. Fantastiskt trevligt och förtroendegivande bemötande. Bra pris och mycket väl utfört arbete. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Linda A

2019-01-09

Linda A skrev om Viking Flytt och Städ
    Snabb återkoppling på offert.
    De som hjälpte mig var snabba, effektiva och lättsamma under flytten och kontakten med bolaget både inför och efter har varit enkel och tillmötesgående. Kommer absolut använda mig av dem om jag flyttar igen!
    Kan verkligen rekommendera. Läs mer
  • Jonathan E

2019-01-08

Jonathan E skrev om Viking Flytt och Städ
    Flytt och flyttstädning.

Bra från början till slut. Tillmötesgående och proffsiga i båda jobben. Effektiva långt över förväntan när det gällde hstighet utan att något annat blev lidande.

Flyttstädningen var förstklassig även om det tog längre tid än jag trodde men det berodde mer på behovet av städning än kvaliteten på arbetet.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-06

Pia K skrev om Viking Flytt och Städ
    1. Försenade 8 timmar! Avtalat att de skulle börja kl 9, kom inte igång förrän bortåt kl 17, efter att vi ringt och efterlyst dom...
    2. Ingen kunde svenska, bara en som kunde hyfsad engelska. Så ingen kunde läsa checklista som bostadsbolaget kräver ska följas vid flyttstädning.
    3. Hade inte städat bakom spis, kylskåp, fläkten, tvättmaskin, inte torkat av lister eller alla skåp, smutsigt i hörn
    4. Ingen belysning när vi skulle checka av städningen. Vi fick använda våra mobiltelefoner
    5. Ytterligare en timmes städning behövdes efter att de meddelat att de var klara - eftersom som vi då upptäckte alla missar (se punkt 3). Läs mer
    Rebecca N, Andreas N gillar detta
  • Axel B

2019-01-05

Axel B skrev om Viking Flytt och Städ
    Alltid lika trevliga och man blir bra bemött!
    Från att boka både flytt och flyttstädning till betalning gick otroligt smidigt!
    Kan rekommendera flyttfirman Viking till både flytt och flyttstädning! Läs mer
  • Ingrid L

2019-01-04

Ingrid L skrev om Viking Flytt och Städ
    Allt funkade supersmidigt med vår flytt! De tre killarna som skötte flytten var jättesnabba och professionella. Vi skulle absolut rekommendera Viking till andra och använda oss av dem igen. Läs mer
  • Anders S

2019-01-03

Anders S skrev om Viking Flytt och Städ
    Flytt, magasinering och flytt städ Blev bemött väldigt bra av 2 trevliga män som va väldigt trevliga. Varmt rekomenderas !!! Läs mer
  • Teressa B

2019-01-03

Teressa B skrev om Viking Flytt och Städ
    Flyttning av tunga och otympliga möbler från en lägenhet till en annan. De var snabba, ordentliga, vänliga. Kan rekommendera till andra. Läs mer
  • Olof L

2018-12-29

Olof L skrev om Viking Flytt och Städ
    Fick hjälp med flytt och flyttstädning.
    Kort varsel men det var inget problem för dem. Treviga i kontakt och en helt perfekt städning!
    Jag kommer att använda dem igen! Läs mer
  • 2018-12-27

Denisa P skrev om Viking Flytt och Städ
    Mycket bra flytt/städfirma! Väldigt nöjd med deras service. Trevlig och professionell personal! Rekomenderas starkt! 😀 Läs mer
  • Alexanda B

2018-12-24

Alexanda B skrev om Viking Flytt och Städ
    Bokade flytt ock städ via Viking...gick hur bra som helst,killarna var väldigt noga med att möbler inte tog skada under transporten tummen upp !!
    Tack Viking 😊 Läs mer
  • Kelly J

2018-12-21

Kelly J skrev om Viking Flytt och Städ
    Vad jag alltid är orolig över är att mina möbler ska skadas, de försäkrade mig att detta inte kommer att ske och när de kom hem med mina möbler var de fina och intakta, jätte trevlig personal. Läs mer
  • 2018-12-19

Lina J skrev om Viking Flytt och Städ
    Snabba, effektiva och trevliga. Klart den bästa flyttfirman jag har anlitat i Malmö.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-11-21

Jonas O skrev om Viking Flytt och Städ
    Kan inte rekommenderas då vi ej förstod vad flyttpågarna sa. Men bra kostnad iallafall Läs mer
  • 2018-11-08

Leo A skrev om Viking Flytt och Städ
    Köpte lite flytt, och lite släng. De var snabba och bra och trevliga. Läs mer
  • 2018-11-07

Anna N skrev om Viking Flytt och Städ
    Fönsterputs. Snabb bokning och de levde upp till våra förväntningar. 👌🏽 Läs mer
  • 2018-10-31

Magnus H skrev om Viking Flytt och Städ
    En räddare i nöden! Extremt professionella och hjälpsamma till humana priser. Läs mer
  • 2018-10-08

Cornelia J skrev om Viking Flytt och Städ
    Var riktigt dåligt. Möbler som skrapades, gick isönder och kvar stod 2 grabbar som inte förstod svenska. Nej riktigt uselt. Läs mer
  • Nelly T

2018-10-03

Nelly T skrev om Viking Flytt och Städ
    Hej alla där ute som HATAR flytta.
    Här har ni ett företag som inkluderar allt Packning, Flytt och Städ. Själv gillar jag inte flytta därför tog jag kontakt med Viking flytt. TREVLIGA! DUKTIGA! Måste säga att killarna var fantastiska jag hade 2 st terrarium exo terra 90X45x45. KILLARNA var exceptionellt duktiga och tog sig tid med att vara noga med terrarier. Inget ont att säga! Läs mer
  • 2018-09-24

Olle E skrev om Viking Flytt och Städ
    Grymma killar som gjorde flytten smidig. Väldigt seriösa och varsama med möblerna. Rekommenderas apsolut!!! Läs mer
  • 2018-09-24

Verifierad kundrelation
    Tito T skrev om Viking Flytt och Städ
    Jag tar det kortfattat, 2 killar kom som inte ens kände varann, en kunde svenska den andra engelska, vi fick förklara på engelska till han som inte kunde svenska. Dom tog sönder en möbel plus några lådor, och dom sa inget, vi upptäckte det när dom bar in möblerna, vi frågade hur det gick sönder, deras svar var "den var så" och sen vi kan fixa det med "vitt lim"?? VI gjorde en offert, dom höll inte vad dom lovade, flytt killarna visste inte vad dom gjorde. REKOMMENDERAS EJ! Läs mer
  • 2018-09-22

Magnus F skrev om Viking Flytt och Städ
    Mycket bra från offert till genomförande. Läs mer
  • 2018-09-21

Linus A skrev om Viking Flytt och Städ
    Snabbt, effektivt och problemfritt. Håller vad dom lovar. Till det bästa priset. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-09-20

Ida H skrev om Viking Flytt och Städ
    Trevligt bemötande, bra service, artiga och trevliga:)) Läs mer
  • Alma J

2018-09-18

Alma J skrev om Viking Flytt och Städ
    Det var ett fantastisk gäng som skötte jobbet på både snabbt och smidigt sätt. Alla möbler och saker kom oskadda på plats. Läs mer
  • Gulli A

2018-09-07

Gulli A skrev om Viking Flytt och Städ
    Vi är väldigt nöjda med vår flytt. Två trevliga män, Håkan och Ivan, kom på utsatt tid, packade bilarna och levererade lasten helt skade fri. Inga sura miner trots många och tunga lådor. Kan rekommendera denna firma Läs mer
  • Josephine Q

2018-08-17

Josephine Q skrev om Viking Flytt och Städ
    Jag är OTROLIGT glad och tacksam över att jag valde att flytta med Viking flytt. Personalen var jätte trevliga, professionella och flytten gick så smidigt det kan gå.
    Kan verkligen rekommendera detta företag! Läs mer
  • 2018-08-13

Verifierad kundrelation
    Johan skrev om Viking Flytt och Städ
    Gick inte och kommunicera med personalen. Rekommenderas ej. Läs mer
  • Therese N

2018-08-09

Therese N skrev om Viking Flytt och Städ
    Det var en mycket bra genomförd flyttning. Så jag rekommenderar er till alla som behöver flytthjälp. Läs mer
  • 2018-08-03

Jelena Å skrev om Viking Flytt och Städ
    Toppenerfarenhet på alla sätt!! Håller vad de lovar, superservice, kunden i centrum, bra priser. Läs mer

Bästa flyttfirmorna i Malmö:

Cecilia N Cecilia N tycker:
“Vårt företag behövde hjälp med...” Läs mer