Viklunds Städ i Sverige AB, sid 2

Viklunds Städ - välj en lite lättare vardag!

Vi har lång erfarenhet i städ- och flyttbranschen och vi anpassar våra tjänster efter dina behov och önskemål. Vi vet att det kan vara stressigt med jobb, familj och allt annat du vill hinna med och därför finns vi för att göra vardagen lite enklare.

Städtjänster som hem- och kontorsstädning, fönsterputs och flyttstädning utför vi för både privatpersoner och företag. Genom att vi kontinuerligt vidareutbildar vår personal och kvalitetssäkrar våra utförda jobb noggrant strävar vi mot att ha nöjda kunder varje gång.

Kontakta oss när du vill lägga din tid på annat än städning!

Läs vad 112 kunder tycker om Viklunds Städ i Sverige AB 2

2019-03-22
    Jag blev rekommenderad Viklunds Städ av en bekant och jag blev väldigt nöjd. Jag kan varm rekommendera dom och jag kommer att anlita dom igen.
    2019-03-19
    Beställde flyttstädning för min chef på Ambassaden. Det var utmärkt och trevlig service. Väldigt väl utförd !

Norihan Sjöberg
    2019-03-17
    Gun-Britt U
    Jag fick nyligen utfört en flyttstädning och denna utfördes perfekt och av mycket trevlig personal. Även kontakten med kontoret fungerade utmärkt.
    Jag kommer att anlita dem i fortsättningen för hemstädning var fjortonde dag.
    Jag kan varmt rekommendera Viklunds Städ.
    Tack för mycket positiv feedback, vilken naturligtvis känns otroligt skönt! Viklunds Städ i Sverige AB
    2019-03-15
    Väldigt nöjd!
    Jag fick en provstädning av mina föräldrar eftersom jag helt enkelt inte tycker om att lägga min dyrbara fritid på att städa. Nu prenumererar jag på städning varannan vecka och ser alltid framemot att komma hem till ett nystädat hem. Personalen har ett otroligt trevligt och proffsigt bemötande där jag som kund verkligen känner mig prioriterad.
    Kan starkt rekommendera Viklunds Städ som ett seriöst städföretag.
    2019-03-13
    Beställde provstädning hel dag, lgh 100 kvm, Bromma.
    Utmärkt skött av deras Olga: har därför prenumererat på hemstädning varannan vecka till bra pris.
    Även fönsterputs inför påsk.
    Rekommenderas.
    2019-03-01
    Jag är så himla glad över Viklunds Städ. De jobbar så noga! Och tänk att jag kräver tokmycket! 100% rekommendera.
    2019-01-31
    Katastrof!!!!! Städning blev jättebra.

Men jag fick meddelande från skatteverket att jag få inte skattereduktion för rutarbete. Varför?! För att Skatteverket har begärt in komletterande uppgiter från Viklunds Städ AB och inget svar har kommit från deras sida.

De svarade aldig på mina email, så få man ringa väl? Ringde två gånger och vid första gången fick jag svaret att det var mycket att göra så de slarvade att skicka in allt som krävdes till Skatteverket. ( what a fuck!!!!!????) men de kommer att göra snat. Jag bad då att vid kommunikation med Skatteverket att lägga mig i kopia och hålla mig uppdaterad. Och!?

INGENTING!!!
    Jag ringer igen! Svaret: Vi skickade in allt och det är klart. På min fråga varför blev jag inte informerade kunde inte de svara. Jag kontrollerar hos Skatteverket. Nej ingentig är klar! INGENTING!!!!!! Jag fortfarande få inte Skattereduktion för att Viklunds Städ AB kan inte göra sitt pappersjobb.

Vill ni ha problem med RUT och Skatteverket - anlita de. Du få garanterat huvudvärk!
    Hej Jana.
    Vilket intelligent ordval du har valt. Tack för det!
    På grund av många förfrågningar från skatteverket har vi hunnit att skicka in kompletteringar i tid (den 21/1) alltså innan sista ansökningsdatum den 31/1.
    VI har även skickat en kopia till ditt mail så du slipper att vara orolig över detta.

Även om vi inte skulle skicka kompletteringen skulle det inte påverka dig på något sätt. RUT avdraget påverkar företaget. Vi skulle inte få 50 % av beloppet.

Mvh Natalya VD
  • Ida W
    2019-01-21
    Vi beställde flyttstädning och möttes av trevliga Nataliya via mail, hon var flexibel och serviceinriktad. Eftersom vi hade flyttat till en annan stad så skötte fastighetsägaren insläpp och inspektion, och han var mycket nöjd med resultatet. Rekommenderar!
    Tack för mycket personligt och trevligt bemötande.
    MVH Nataliya
    2018-09-17
    Vi beställde flyttstäd av vårt hus. Kontakten med Dina på Viklunds Städ har fungerat kanon. Det blev stora problem med den nya ägaren, men Viklunds Städ fixade det lysande.
    Vi tycker att företaget lever upp till det vi förväntade oss och även mer.
    Härlig kontakt, superbra arbete och jättebra på att lösa våra problem som uppstod.
    2018-08-20
    Vi har haft turen att ha samma person i vår bostad och hon är mycket punktlig, vänlig och pålitlig., Städfirman återkopplar alltid och är mycket flexibla. Vilket uppskattas.

Sophia
    2018-07-15
    Jag anlitade Viklunds flytt och städ till flytttransport samt flyttstäd. Då jag kom till kontoret så var personalen otroligt trevliga samt att chefen var på plats vilket jag tyckte om då jag kunde direkt vända mig mot henne om jag hade frågor. Företaget var otroligt professionella och jag fick en mycket bra kundservice. Jag var mycket nöjd och personalen jobbade bra och var försiktiga med mina saker under transporten. Mycket nöjd överlag och kommer fortsätta att boka detta företag till andra ärenden.
    Rekommenderas!
  • Mona T
    2018-07-02
    Flyttstädning
    Bemötandet var helt ok
    Förväntade mig en bra städning och den genomfördes korrekt.
    Väldigt nöjd med deras arbete.
    2018-06-21
    Fick finfin fönsterputsning med kort varsel. Fyra andra företag hade fullt upp.
    Agneta
    2018-06-21
    Snabb trevlig service o väldigt bra noggrann städning! Kommer boka dem igen!
    2018-06-02
    - Flytthjälp och flyttstäd
    - Google
    - Vara snabb och effektiv. De var väldigt snabb
    - Bra
  • Julia B
    2018-05-17
    Snabbt och smidigt — flyttstädning :)
  • Tomas S
    2018-04-25
    Städningen utan anmärkning men det brast angående faktureringen vilket ledde till inkassokrav men jag fick en ärlig ursäkt och inkassokravet drogs tillbaka varför jag är beredd att ändra och ge ett bra betyg då allt fram till dess sköttes bra och smidigt.
  • Helena W
    2018-03-25
    Det är jätteskönt att komma hem till ett välstädat hem. Det är väldigt bra bemötande från företaget, har man frågor återkommer de snabbt. Rekommenderas!
    2018-03-16
    Bra bemötande, effektiv bokning, och den mest noggranna städningen vi upplevt.
    En självklar 5/5!
    2018-03-11
    Det var lite rörigt till en början med administrationen av tider m.m. men städningen är riktigt bra!
    2018-03-10
    Hjälpsamma och dök upp på utsatt tid, lätta att samarbeta och kommunicera med
    Hej Eric,
    Stort tack för recension. Ha en bra dag!
  • Wilhelm L
    2018-03-09
    Jag beställde flyttstädning från Viklunds Städ, hittade dem via någon offert-hemsida så jag hade inga direkta förväntningar.
    Då jag inte har beställt flyttstädning tidigare så tyckte jag först att priset för tjänsten kanske lät lite högt; men efter snabb respons och god service vad gäller beställning samt professionellt utfört arbete kan jag säga att det var värt varenda krona! 5/5
    Tack så mycket för ditt fina omdöme!
    Jättekul att höra att du är nöjd med oss!
    2018-03-03
    Ett företag med fokus på kundservice! Enkelt att boka och allt blir rätt från första början. För oss ett självklart val när vi behöver hjälp av en städfirma!
    Hej Jamie Maria Janet,
    Vad roligt att läsa att du är nöjd med vår service!
    Vi tackar för din rekommendation och önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    MVH Dina Ang/Viklunds Städ
    2018-02-23
    Bra och smidigt. Städning utförd enligt överenskommelse utan anmärkningar.
    Hej Peter,
    Kul att höra att det varit en positiv erfarenhet!
    Allt gott!
    MVH Nataliya
    2018-02-22
    Väldigt väl utförd flyttstädning! Luktade rent ända ut i porten, lägenheten glänste & nya ägaren var också nöjd. Snabb kontakt & trevlig personal.
    Stort tack för din uppskattning! Välkommen åter!
    2018-02-19
    Flyttstäd, bra utfört jobb, lite irriterande att dom behövde extratid så att d blev dyrare än vi hade trott.
    Tack så mycket för de positiva kommentarerna.
    2018-01-17
    Vi har använt tjänsterna sedan juni. Vänlig person som städar men varierande städkvalitet avseende detaljer. Ofta strul och rörigt kring administrativa rutiner, t.ex. skickar de en för oss okänd person att städa hos oss utan att informera innan trots att vi har en uppgörelse om att vi ska ha samma person varje gång (vilket vi får kunskap om för att personen som ska städa ringer och frågar om vägen). Lovat stort men hållt ganska tunt så här långt. Tar dessutom en faktureringsavgift som inte har nämnts tidigare.

--- uppdatering
    Vi avslutade till slut vårt abonnemang när problemen fortsatte. Vi gjorde upp att nycklarna skulle skickas rekommenderat men istället skickades de orekommenderat till vår adress i vanligt vitt kuvert. Oansvarigt. Väcker frågor om företagets nyckelhantering
    2017-12-28
    Jag har köpt månadsstädning och nu till jul en storstädning och är mycket nöjd med de tjänster som levererats och bemötandet från den personal som utfört dem på ett noggrant effektivt och trevligt sätt .
  • Arno L
    2017-12-27
    Bra snabba mailsvar, de var på plats i god tid och ett väl utfört städjobb.
    2017-12-26
    Mycket noggranna, serösa och vänliga. Ugnen glänste och allt doftade rent.
    2017-12-26
    Fick hjälp med flyttstädning. Och hade det inte varit för att de missat städa ena balkongen samt ej satt tillbaka vattenlåset korrekt hade jag varit väldigt nöjd. Sen avsaknaden av alternativen till pappersfaktura med tillkommande aviavgift är ytterligare minus. Dock vägde totala priset upp den avgiften.
    2017-12-26
    Väldigt bra storstädning! Nöjda kunder sedan flera år tillbaka.
    2017-11-10
    En utmärkt utförd flyttstädning i min mening.
    Ny ägare har inte klagat.
    Trevlig nogran personal.
    Tack för hjälpen
    2017-10-10
    Smidigt och lätta att ha att göra med
    2017-10-03
    Mycket bra service och kvalitet i utförandet.
    2017-09-06
    Bra flyttstädning och trevlig personal!
    2017-09-04
    Väldigt vänlig och hjälpsam personal från offert förfrågan till de som kom och hjälpte till med vår flyttstädning. Personalen som utförde städningen var vänliga och noggranna. Ett stort plus i kanten var att Viklunds Städ hade kollektivavtal, vilket gjorde att vi valde dem. Vi kan varmt rekommendera Viklunds Städ. //Micke&Maria
    Hej Micke&Maria,

Vi är tacksamma att ni gav oss förtroendet att utföra en flyttstädning!
    Ni är alltid välkomna att prova oss igen!
    Vi önskar er lycka till med ert nya boende!
  • Madeleine M
    2017-09-03
    Mycket bra! Flyttstädningen var bra utförd, jag kan rekommendera
    Kul att höra att ni är nöjda! Vi finns här om det skulle vara något du behöver i framtiden! Viklunds Städ i Sverige AB
    2017-07-28
    Mycket bra bemötande från början till slut! Supertrevliga allihopa!
    Hej Katarina
    Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att resultatet av städningen blev som du önskade.
    Hoppas du får en fin fortsättning på sommaren
    2017-07-26
    Mycket bra! Trevlig personal och fin städning.
    2017-07-26
    Proffsigt, smidigt och extremt rent!
    Kan varmt rekommendera:)
    Hej Anna!
    Tack för din fina rekommendation! Härligt att vi levde upp till dina förväntningar.
    Hoppas du får en fin fortsättning på sommaren
    Med Vänliga Hälsningar personalen från Viklunds Städ
    2017-07-25
    Beställde flyttstäd i en tom lägenhet som skulle säljas. Lät personalen göra sitt och när de var klara så låste jag dörren och åkte hem till ordinarie bostad. Efter ca en vecka (en solig dag) märkte jag att dom missat att tvätta insidan av två fönster. Ringde kundtjänst som på ett otrevligt sätt sa att dom endast lämnar upp till 3 dagars garanti och att det kanske blivit smutsigt efter städningen. Man såg tydligt att det inte alls tvättats. Företaget klarar inte av att stå för sina misstag och ännu värre ifrågasätter och dumförklarar kunden. I övrigt var städningen helt ok. Kunde hittat billigare alternativ men ville ha det ordentligt utfört, vilket jag ändå inte fick. Slutade med att jag själv fick tvätta fönstren. Aldrig detta företag igen.
    Hej Albert. Det var ju tråkigt att du upplevde våra tjänster på detta sättet. Om du kan bara säga vilken adress det gäller eller på vilket namn det är bokad. För att vi kan ej hitta dig som vår kund.
    Vår kundtjänst gör allt för att kunna tillfredsställa våra kunder på den bästa sättet, visst vi har 3 dagars Garanti, men vi alltid bemötande mot våra kunder även om det har gått en vecka, till och med ibland i en månad.
    Tack i förhand för svaret
  • Eva
    2017-07-04
    Mycket nöjd, de kom i tid, var trevliga och gjorde ett jättebra och noggrant jobb.
    Kommer definitivt att anlita dem igen!
    Hej Eva!
    Tack för dina fina ord, det värmer oss verkligen.
    Du är jätte välkommen till oss igen! Hoppas du kommer ha en fin sommar.
    2017-06-19
    Superbra kontakt via mail och telefon. Grundlig och genomgående flyttstädning, både nuvarande och blivande hyresgäster blev mycket nöjda med resultatet. Varmt rekommenderade, kommer att anlita dem igen!
    Hej Valli. Vi på kontoret tackar så mycket för dina fina ord. Vi är så glada. Vi önskar dig en fin midsommar och trevlig fortsättning på sommaren. Du alltid välkommen hos oss. Med Vänliga Hälsningar Personalen från Viklunds Städ AB Viklunds Städ i Sverige AB
    2017-05-18
    Jag har alltid blivit korrekt och artigt bemött. Företaget har förstått vad jag vill ha och har sett till att leverera det. Aldrig några problem!
  • Meit B
    2017-05-13
    Vi har anlitat Viklunds Städ i flera år med städning och fönsterputsning och har alltid varit nöjd med trevlig och ordentlig personal! Kan verkligen rekommenderas!
    Hej Meit
    Tack för din fin omdöme!
    Ha en trevlig fortsättning på veckan
    2017-05-10
    Dåligt och oprofessionellt. Helt ok utfört arbete bortsett från lite slarv.
  • MARIKA H
    2017-04-19
    Kan verkligen rekommendra Viklunds Städ. Superprofessionella från första kontakt till avslutad städning. En fantastiskt trevlig tjej kom och storstädade min lägenhet. Städningen var perfekt; nogrann och inte en detalj försummades. Jag kommer definitivt att anlita Viklunds igen.
    2017-02-22
    Hej!
    Vi är supernöjda med städning. Vår städerska är noggrann och flitig. Vi kan varmt rekommendera Viklunds städ. Ett stort tack från två nöjda kunder.
    Hej Fiorella
    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att du blev nöjd med vår jobb
    Ha en fin dag
    2017-02-22
    Suveränt! Kan bara rekommendera.