Vimed Tak & Bygg AB

Vimed Tak & Bygg AB

vimedbygg.se
  • Badge2022

Välkommen till Vimed Tak&Bygg AB! Vi är specialister på tak, fasader och fönster och är väldigt måna om våra kunder. Grundpelare i Vimed Tak&Bygg AB är bästa möjliga kommunikationen, utmärkt kvalitet samt resultat enligt dina önskemål och visioner. I dagens läge är vi inne på fjärde året på marknaden och under tiden vi har...

59 omdömen om Vimed Tak & Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2021

Susanne P
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Tack för väl genomfört uppdrag. Vi anlitade Vimed för takrenovering och byte av plåt till pannor. Vi är mycket nöjda med hur arbetet utfördes, proffsigt, effektivt och med stor noggrannhet. Vi fick en bra känsla och de lyssnade på våra önskemål. Resultatet blev blev mycket bra och stämde med offerten. Tack Vimed Janne o Sussi

Sigvard O
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Är mycket nöjd med arbetet med taktvätt även med återställning av gräsmatta o andra ytor runt husen kan varm rekommendera Tak o Bygg Hälsar Sigvard Orvebratt

Pia S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Fick ett mycket seriöst och bra bemötande av Lukas och Vialetta. Kändes tryggt att takbytet gjordes av Vimed Tak&Bygg Aktiebolag. Kunniga och ambitiösa hantverkare som genomförde arbetet utan förseningar med bra resultat! Har inget negativt att uppge. Helnöjda!😀

Oskar T
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Mycket bra bemötande från första kontakt till slutavstämning. Vi är väldigt nöjda med takomläggning och plåtarbeten. Bra kommunikation från byggledaren hela vägen, och tydlig fokus på kvalitet. Proffsiga effektiva och noggranna killar i takläggarteamet, som dessutom var måna om att minimera inverkan på oss, genom god planering, ordning och reda och de plockade undan på tomten varje kväll. Kan verkligen rekommenderas

Suzanne Von S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi vill tacka för ett utmärkt och fint jobb som "Vi med tak" firman hjälpt oss med. Deras personal har verkligen jobbat på bra, snyggt och rent efter arbetsdagarna. Vi har möts med positiv anda och sätt ifrån personalen. Vi kan varmt rekommendera "Vimed" Tak firman. Vårt tak lyser..... Suzanne och Hasse

Ulla Britta U
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Trevligt bemötande samt tydlig och snabb respons. Välstädat efter genomfört uppdrag . Vissa kommunikationsproblem pga språkbarriär men vänlig attityd. Uppdraget bestod av takrengöring samt byte av vindskivor.

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack för ditt omdöme! I rådande situation i världen har vi valt att ge en arbetsmöjlighet till ukrainska hantverkare som har sökt jobb när de anlände till Sverige. De gör ett grymt jobb och sakta men säkert börjar lära sig språket. Vi hoppas att de i framtiden kan kommunicera väl med kunderna. Tack för förståelse!

Göran B
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vänligt och proffesionellt bemötande. Före beställning gjordes en överflygning med drönare som tog bilder av taket så att jag själv kunde bedöma nödvändiga åtgärder. Genomförande av rengöring av taket utfördes i en följd med utmärkt resultat. Dagen efter gjordes en ny drönarflygning med nya bilder så att man kan se resultatet av rengöringen. Mycket bra och seriöst.

Tack för ditt omdöme Göran och fina samarbetet! Mvh Lukas

Isak J
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Trevliga och snabba, allt ser bra ut.

Laura P
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

ViMed Tak och bygg gjorde en taktvätt&målning hos oss av taket. Vi är jätteglada och tycker att det blev bra gjort. Tack!

Karl Jakob Arne T
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi bytte tak i våras från shingel till betongpannor och är mycket nöjda med resultatet och att vi anlitade Vimed. Fick direkt ett bra intryck då man var noggrann i offertförfarandet och dessutom offererade två olika takmaterial så att vi kunde jämföra kostnad. Genomförandet gjordes av två yrkeskunniga takläggare. Jag har en fuktmätare på vinden och direkt efter takbytet så märkte jag en markant förbättring. (Takläggarna upptäckte en liten läcka i det gamla taket och bytte lite av råsponten). Har också kollat all vattenavrinning...

Lars L
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi Med sällar oss till hyllningskören. Professionellt och noggrant utfört arbete av genomgående trevliga och positiva människor. Kundorientering är ett värdeord. Här fick vi också uppleva det. Som vi förstår det också ett prisvärt genomförande Lars o Monica

Liselott N
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi anlitade dem för ett fasadbyte inkl målning samt staketbygge till en balkong och är väldigt nöjda med jobbet. Det blev proffesionellt utfört inom tidsplanen och kommunikationen under arbetets gång fungerade riktigt bra. Vi är glada att vi valde just Vimed Tak & Bygg!

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Stort tack för fina samarbetet Jocke och Lise-Lott! Med vänliga hälsningar Hanna, Vimed Tak&Bygg AB

Tiina H
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi bad om målning av gavlar etc på vår villa. Offert kom snabbt-jobbet gjordes oxå. Bra och effektivt, med trevliga målare och avstämning efter att jobbet var klart. Mkt bra att Lukas ringer och stämmer av hur vi tyckte att resultatet blev. Mvh Tiina och Thomas

Josefina A
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi fick taket (takpannor) rengjort. Det var ett trevligt bemötande vid bokningen. De gjorde vad vi kommit överens om inom avtalad tid, och gjorde dessutom ett mycket bra jobb. Prisvärt. Vi är mycket nöjda.

Gunnar Och Monika B
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vimed har bytt ut vår över femtioåriga terrass till en ny och även inklädnad av tak runt ett vidbyggt garage. En grannes goda rekommendationer visade sig stämma helt. Ett första snabbt besök följdes av offert inom någon dag och omedelbar igångsättning. Duktiga arbetsamma snickare utan kunskaper i svenska blev inget problem. Många besök av företagets ägare, administratör och projektledare gav svar på alla frågor. Att mars månad i år också var en av de soligaste underlättade både för entreprenör och beställare. Tack för ett fint utfört jobb! Gunnar och Monika B

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Stort tack för ert fina omdöme Gunnar och Monika! Vi önskar er en trevlig sommar samt härligt firande av Gunnars födelsedag på den nya altanen med hela familjen! Med vänliga hälsningar Vialetta&Lukas, Vimed Tak&Bygg AB

Natasha M
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Företaget bytte tak på vårat garage och tvättade taket på huset. Både arbetet och resultatet är vi väldigt nöjda med. Trevliga byggare och projektledare som såg till att arbetet utfördes efter våra önskemål. Vi är tacksamma och nöjda.

Kristina S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Jag var lite halvskeptisk och orolig när jag märkte att de som utförde jobbet på plats inte kunde svenska och knappt någon engelska. Det blev ju även rejält smutsigt på fasaderna. Men hon på kontoret var bra , tydlig och serviceminded och hon kommunicerade med dom och det allra mesta blev rent igen. Och taket blev fritt från mossa. VIMED verkar mån om sina kunder.Tack för hjälpen VIMED.

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack för ditt omdöme Kristina! Vi hoppas att ni är nöjda med taktvätten! I rådande situation i världen vill vi som företag stötta nyanlända till Sverige från Ukraina och erbjuda dem en jobbmöjlighet, nu i våras har vi rekryterat flertals stycken duktiga och arbetsvilliga ukrainare som gör ett super bra jobb i vårat företag. Vi hoppas att de kommer lära sig svenska språket i framtiden. Vi önskar dig en super fin sommar Med vä

Bo-arvid A
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vann en taktvätt😉🙏superfint resultat och mkt trevligt bemötande av företaget,kan varmt rekommendera 🥰

Carsten J
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

1 Bästa bemötande 2 Jag förväntar mig som beställare att få det som vi kom överens om - att Vimed tak & bygg Ab skulle bygga ett staket med egen ingång med höjd på 180 cm och utseende som skulle passa in enligt min beskrivning - Jag fick precis som vi kom överens om Bra kommunikation och bra pris Topp betyg från mig

Göran S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vimed tvättade vårt tak och det ser nu nytt ut! De var enkla att ha att göra med och kommunicerade föredömligt. Kan rekommenderas!

Elyse N
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Utförd jobbet I tid och noggrant. Nöjd.

Thomas H
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi valde Vimed för att få utförd en extern total renovering av vårt 1 1/2 plans hus. Ommålning av fasad och tak samt byte av dålig panel och vindskivor. Vi blev mycket positiva till utfört arbete samt till ett rimligt pris. Samarbete med hantverkare och ledning fungerade på bästa sätt. Vi kan på det varmaste rekommendera dem.

Kurt Ö
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi anlitade ViMed att byta vårt tak och vi kan inte säga att vi är annat än väldigt nöjda. Från början till slut var de väldigt bra i kommunikationen. De kändes seriösa och kompetenta från början och vad jag kunnat bedöma så även i utförandet. Även med det lilla extra i de små detaljerna som snygga anslutningar av pannorna mot och över plåtrännorna. Arbetet genomfördes också på utlovad tid.

Stort tack för ditt omdöme och fina samarbetet! Mvh Hanna

Magnus B
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Nöjd med bemötande och resultatet

Per W
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

De höll det de lovade och blev klara med spolningen av takpannor på en dag med fantastiskt fint resultat.

Stort tack för ditt omdöme Per! Mvh Hanna

Charlotte Ingrid Christina A
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Punktliga och professionella. Kan rekommenderas.

Tack så mycket för ditt omdöme! Mvh Hanna

Inger N
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Jag anlitade företaget för att byta tak och några andra mindre projekt. Jag blev mycket positivt överraskad av såväl priset som kvaliteten på arbetet. Dessutom var såväl arbetarna som ledningen mycket smidiga att ha att göra med och priset i särklass billigast av dem jag begärt offert från. Jag kan på det varmaste rekommendera dem

Cathrin K
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vimed la ett nytt tegeltak på vårt hus och renoverade fasaden. Vi gick genom offerter från andra företag och valde Vimed pga att deras offert var mycket detaljerad, deras arbetsledare åkte ut till oss innan offerten skulle göras och gick tydligt genom hela arbetet. Allt var glasklart och vi valde dem. Jobbet var gjort som inom tidsplanen som hade utlovats. Både takläggarna och fasadarbetarna hade jag bra kommunikation med då de talade svenska och engelska. Allt var även rent och de lämnade ej förens allt var...

Ebba B
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Fantastisk service och bemötande! Vi fick hjälp med att göra ventileringshål i väggarna och ett staket, och är supernöjda med resultatet!! Rekommenderar dem verkligen!

Stort tack Ebba för ditt omdöme! mvh Hanna

Constantin I
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Anlitate Vimed två gånger i rad för taktvätt och plåtmålning och båda gånger blev nöjd med resultatet. Jobbet avslutades i tid och tiil priset vi kom överens från början. Under tiden hade vi tät och bra kommunikation runt planering och hur jobbet skulle göras.

Tack så mycket för ditt omdöme Constantin! Mvh Hanna

Tina S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Beställde fasad arbete. Väldigt bra utfört jobb. Tillmötesgående säljare, allt gjordes efter mina önskemål. Rekommenderar!

Moa Emilia V
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Vi lade om taket på vår villa. Innan fick vi besök av företaget och fick en tydlig och bra genomgång av taket i dagens läge, inkl fotografier osv som visade vad de hittat som behöver åtgärdas, främst var det dåligt under pannorna. När vi beslutade att anlita dem gick det bra, de gjorde allt väl från grunden. Nu känns det tryggt och säkert.

Fabian H
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Ett bra företag att vända sig till när man vill ha saker gjort snabbt samtidigt som dom höll kvalitet

Kimberly K
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Offerten stämde bra överens med fakturan och blev väl informerad under hela arbetets gång

Olivia O
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Fasadbyte och takbyte. Duktiga specialister, bra gjort från början till slut. Gick även snabbt. Gjorde även räcken samt staket. Nu är huset i bra skick med ny tak, fasad, räcken och staket. Fint fint, tack!

LILIANA S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Nytt tak, hängrännor, plåtarbeten, nytt takfönster, två stegar till skorstenen. Allt blev som vi förväntat oss, stort tack.

Denas V
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Bra utfört arbete med mitt tak och fasad! Trevligt med bra kommunikation och att alla mina önskemål blev uppfyllda. Tackar stort Vimed. Särskilt tack till säljarna Lukas och Vialetta som svarade på alla mina frågor och hjälpte under hela processen, de var lyhörda och gjorde sitt arbete väl! Rekommenderar!

NIKOLAY P
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Väldigt detaljerad genomgång av takets kondition och hur projektet genomförs. Väldigt proffsigt bemötande och genomförande genom hela projektet i mars månad. Resultatet blev väldigt bra.

GATIS P
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Tack så mycket för ett bra jobb med mitt tak! Allt ser fint och bra ut! Rekommenderar

Lala S
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Väldigt bra och super trevliga arbetare, de gav mig ett proffsigt intryck från början till slut av arbetet. Allt från besiktning av gammalt tak till nytt tak med tegelpannor och nya hängrännor osv fungerade perfekt. Rekommenderar verkligen Vimed.

Gustav F
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Bra service och genomfört arbete. Är nöjd med resultatet, har ett nytt tak och fasad nu. Tack.

Hannah O
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Bra info innan arbetet påbörjade samt bra uppdatering under arbetets gång. Snyggt resultat och bra städat efter arbetet!

Viktoria T
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Sjukt bra jobbat. Takbyte skedde enligt tidsplanen som var presenterad, skickliga arbetare som var även väldigt härliga att prata med och svarade väl på mina frågor, jag lärde mig mycket nytt om hur man vårdar taket. Tack för ett bra arbete!

Olga K
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Takrenovering av 60 år gammalt hustak ny läkt, underlagsduk, betongtakpannor, vindskivor, vindskiveplåt, skorstensplåt, tak-rännor och stuprör, snörasskydd. Trevligt och pålitligt bemötande. Befintligt underlag demonterat och nya takpannor monterade på en dag. Ställningar snabbt monterade före takarbetet och demonterat efter takarbetet, väldigt bra städat runt huset. Jag ser en stor fördel med ett snabbt, effektivt och väl genomfört arbete av takbyte.

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack så mycket Olga för ditt omdöme!

Sandra A
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Behövde byta tegeltak. Kontaktade ViMed AB, blev överraskad med bra service, arbete samt bemötande från arbetarna. Tydlig offert, allt jobb var klar i tid, inga förseningar. Trotts dåliga väder jobbade de på. Vi hade bra avstämningar under pågående jobb, samt efter. Rekommenderar!

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack Sandra för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme!

Linus T
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Jag är väldigt nöjd med arbete Vimed utförde. De var väldigt snabba med att svara på min förfråga som jag lämnade på deras hemsida, de kom och gjorde hembesök till mig samma dag, deras arbetare tittade på taket samt runt huset och samma dag fick jag offerten. Jag beställde ett takbyte för mitt hus samt dränering. Grabbarna gjorde allt smidigt och effektivt och det kändes tryggt. Priset för arbetet var också bra, jag jämförde med andra. Kort och gott så är jag en väldigt nöjd kund med ett nytt tegeltak och dränering!

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack så mycket för ditt omdöme Linus!

Domingo F
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Trevligt och bra bemötande. Väldigt prisvärda och utförde arbetet snabbt. Rekommenderar!

Emelie H
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Gick fort från att jag skickade min förfrågan om offert till genomfört arbete. Bra kommunikation under hela processens gång. Samt inte minst ett hållbart och snyggt tak.

Viktor P
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Skulle byta takbeläggning på två hus. Fick en mycket beskrivande och tydlig offert. Rimliga siffror, duktiga hantverkare och med en ledning som följer upp resultat. Känns riktigt seriöst. Tack!

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack så mycket för ditt omdömme av vårat arbete!

Leonardo C
Skrev om Vimed Tak & Bygg AB

Trevligt bemötande och superfint engagemang med kund i fokus. Väldigt uppskattat!

Svar från Vimed Tak & Bygg AB

Tack så mycket för ditt omdömme!