Vinköket

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Här på Vinköket har vi djupa kunskaper om vin. Vi kan allt från tunga klassiker till nya naturviner, och känner väl till allt mellan franska vingårdar till slovakiska. Vin är en dryck som nästan bygger på en hel vetenskap, men framför allt är det gott. Hos oss serverar vi denna goda dryck till rätter som gratinerat märgben, linguine med tryffel eller varför inte en välsmakande ostbit eller några ostron.

Vår filosofi är att köket är den bästa platsen på hemmafesten. Det är en känsla vi vill sätta fingret på i vår trevliga restaurang. Du hittar oss på Brunnsgränd i Gamla Stan. Varmt välkommen!
Mån: Stängt
Tis-Tor: 17:00-23:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 80 kunder tycker om Vinköket

• Anett D skrev om Vinköket
    Vi bokade för 7 personer på AW för 200kr per person, bra upplägg, trevligt bemötande samt härlig lokal. Ett litet minus dock, förväntade mig att anti pasto tallriken skulle innehålla lite oliver samt kanske lite mozzarella. Vinerna var utsökta och proffsig information från sommeliern. Läs mer
  • Adam E skrev om Vinköket
    Utmärkt mat och mycket proffsig service! Hade hela tiden koll på oss och gav bra förslag på mat och vin. Läs mer
  • Emelie S skrev om Vinköket
    Supermysig lokal och riktigt bra mat! Läs mer
  • Lena I skrev om Vinköket
    Trevlig miljö och personal! uppfyllde mina förväntningar Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Råger T skrev om Vinköket
    Det var bra mat och service.
    Dock lite svårt att hitta då det inte står vinköket ute på gatan utan lilla paris. När vi kom in så trodde vi att vi har bokat fel då vi kom till le rouge som inte hitta våran bokning men sedan kom vi fram till att det var Vinköket som låg ännu längre in i lokalen. Men annars var det jätte bra/Råger Läs mer
  • Anita I skrev om Vinköket
    Vi var 6 personer och alla var nöjda med maten , miljön och servicen. Den enda nackdelen jag kommer på är att det var svårt att hitta. Ingen av oss hittade någon skylt eller vägvisn8ng. Läs mer
  • Magnus F skrev om Vinköket
    Vi åt och drack några glas vin.
    Mycket trevligt bemötta av en underbar servitris.
    Förväntade mig vällagad mat och bra viner, förväntningarna uppfylldes.
    Vi hade trevligt och hade gärna stannat längre men skulle vidaretill ett annat arrangemang. Läs mer
  • Hans L skrev om Vinköket
    Fantastisk mat med en god dyr Zinfandel
    Calamaris till förrätt och råbiff sedan.
    Besättningen var trevliga och kunniga
    Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • Elisabet H skrev om Vinköket
    Vinprovning med tilltugg
    Förstklassist bemötande.
    Bra klass på viner
    Lagom många i gruppen
    Kunnig sommelier
    Återvänder mer än gärna. Läs mer
  • Nicole S skrev om Vinköket
    Mycket trevlig personal, bra service och utmärkt mat och vin. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Emelie B skrev om Vinköket
    Trevlig personal, trevlig stämning. god mat och gott vin! Läs mer
  • Annika G skrev om Vinköket
    Väldigt svårt att hitta ingången vid angiven adress! God mat även om liten portion, trevlig miljö. Läs mer
  • Lotta A skrev om Vinköket
    Mysig miljö och trevlig personal. Maten var ok. Läs mer
  • Emma H skrev om Vinköket
    God mat, bra service och trevlig personal Läs mer
  • Alexandra C skrev om Vinköket
    God mat och goda viner. Bra service av vinkunnig servitris som lät oss provsmaka och berättade om vinerna. Läs mer
  • Berit N
    Berit N skrev om Vinköket
    Mycket bra bemötande. God mat och gott vin till. Läs mer
  • Hanan P skrev om Vinköket
    Jag tycker det var super trevligt då det bjöds på en fantastisk resa tillsammans med vinexperten. Generöst med både vin och mat samt att gruppen var liten gjorde upplevelsen mer kvalitativ. Läs mer
  • Amanda I skrev om Vinköket
    Mat och vin smakade riktiga bra! Fin service Läs mer
  • Therese N skrev om Vinköket
    Fantastiskt gott, mysigt, älskade musiken och mycket trevlig personal! Läs mer
  • Björn W skrev om Vinköket
    Kunnig sommelier, pedagogiskt upplägg, trevligt lättsamt och lärorikt Läs mer
  • Heidi M skrev om Vinköket
    Bästa tartar i världen! Tack!! Läs mer
  • Marcus B skrev om Vinköket
    Goda smårätter. Kul viner med bra höjd. Kunnig och mycket trevlig personal. Mysig lokal. En toppenkväll och jag kommer helt klart återvända! Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Vinköket
    Middag för två, goda mellanrätter och mousserande vin.
    Vänlig personal, lite hetsigt och personalen behövde skrika för att överrösta musiken. På ett ställe som vinköket hade vi förväntat oss att bli rekommenderade olika viner till rätterna men maten kom så snabbt att vi inte hann dricka upp vår fördrink. Musiken fortsatte vara hög trots att vi sa till och det var tidigt på kvällen och väldigt få gäster. Inte en avslappande stämning vilket fick oss att gå tidigt. Maten var dock god. Läs mer
  • Eva-Lotta S skrev om Vinköket
    Trevlig lokal, god mat och väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Petra R
    Petra R skrev om Vinköket
    Vinköket excellerade både gällande mat och vin. Vi fick superfin service från Vinkökets sommelier Helena som öppnade upp mycket trevliga viner helt i vår smak. Ser fram emot fler torsdagar där! Läs mer
  • Jennie E skrev om Vinköket
    Trevlig personal! Maten var god, men mellanrätterna var mer som smårätter/tapas. Charkbrickan var inte så kul. Läs mer
  • Johan E skrev om Vinköket
    Lite väl hög musik. Varför ska alla ställen ha en DJ som spelar i baren? Vill man höra musik på hög volym går mandel på klubb? Läs mer
  • Veronicka A skrev om Vinköket
    Bra mat
    Trevlig miljö och bra serviceman musiken för hög Läs mer
  • Jonas V skrev om Vinköket
    En riktigt trevligt och mysigt besök. Super bra mat, super trevlig personal. Verkligen en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Christoffer W skrev om Vinköket
    Jättenöjd med vårt besök. Dock var det lite trångt där vi fick plats och ganska mycket spring, men annars topp. Bemötandet när vårt bord inte var klart i tid var jättebra. Mycket uppskattat att vi bjöds på bubbel och snacks. Tack! Läs mer
  • Sara O skrev om Vinköket
    Service och mat i toppklass! spännande viner. Besviken över att det inte fanns en tanke mellan vinerna och maten som serverades. Läs mer
  • Claes H skrev om Vinköket
    Trevlig miljö ich bemötande. Lite ospännande meny och inte så imponerande urval av ”vin på glas”. Läs mer
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Vinköket
    mycket trevligt precis vad vi var ute efter kunnig personal och god mat och dryck Läs mer
  • Olof H skrev om Vinköket
    Hej,
    Vi var ett stort sällskap och en hel del fixande och trixande med speciallösningar och ändringar hit och dit. Vi fick väldigt positivt och flexibelt bemötande hela vägen som kändes väldigt smidigt och serviceinriktat. Vi fick en oförglömlig kväll!
    Tack! Läs mer
  • Camilla O skrev om Vinköket
    Fint ställe med härlig atomsfär, mycket bra service, trevliga och hjälpsamma i personalen. Maten får många extra stjärnor då den var utsökt både av vegetarianer som köttätare. Detta ställe rekommenderar jag varmt. Läs mer
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Vinköket
    God mat och duktig personal som rekommenderade mycket goda viner. Musiken var för hög och kändes inte som dj kände in stämningen i rummet alls. Läs mer
  • Annie L skrev om Vinköket
    Så mysigt och trevligt ställe! Fantastiskt trevlig personal och grym mat. Läs mer
  • Daniel B skrev om Vinköket
    Bra och trevligt, god mat och gott vi Läs mer
  • Karin L skrev om Vinköket
    Mycket goda och vällagade mellanrätter. Trevlig personal! Läs mer
  • Anna W skrev om Vinköket
    Mycket trevlig atmosfär med bra ljudnivå och tillmötesgående personal. Priserna är överkomliga och vinerna goda. Det som drar ned betyget något är att maten var väldigt salt. Förhoppningsvis en engångsföreteelse för vi går gärna tillbaka för atmosfärens skull. Läs mer
  • Madelene F skrev om Vinköket
    Strålande srevice av kunnig och trevlig personal. Otroligt god mat och viner. Härligt ställe helt enkelt!! Läs mer
  • Guylene Z
    Guylene Z skrev om Vinköket
    Mycket trevligt bemötande och bra service.
    Jag och mina kompisar saknade bara två vegetariska rätter på menyn.
    Fantastiskt bra urval på viner. Läs mer
  • Jeanette H skrev om Vinköket
    Att hitta dit var svårt, men när vi med hjälp av allmännheten fick veta vilken ingång vi skulle in i och personalen hjälpte oss ner till denna mysiga restaurang blev allt bara bättre. Jätte trevlig servitris som direkt fixade ett mysigare bord till oss om vi kunde vänta en stund och hela kvällen var fantastisk. Underbart god mat, hela tiden blev vi uppassade och servicin kändes genuin. Dessutom en väldigt fin vinlista. Verkligen ett smultronställe att rekommendera! Läs mer
  • Camilla H skrev om Vinköket
    Lite väl små bord. Maten god. Bra Musik men lite väl högt. Läs mer
  • Marina S skrev om Vinköket
    Enkelt att boka online. Vi behövde omboka till senare på kvällen och då fick vi snabbt svar via mail att det gick bra!
    Bra service, prisvärd god mat och kul vinlista. Häftig och mysig lokal! Läs mer
  • Jeanette L skrev om Vinköket
    Väldigt bra och trevlig service. Läs mer
  • Madeleine å skrev om Vinköket
    Jättebra service, fina viner och mysig lokal Läs mer
  • Leif H A
    Leif H A skrev om Vinköket
    Det var svårt att hitta till Vinköket. Kl 17.00 hade vi bokat bord och vi stod vid Brunnsgatan 2 vid skylten VINKÖKET för att bli inslåppta. Ingen öppnade och vi gick in på en restaurang på Österlånggatan för att fråga var VK låg. Ni måste gå in via Le Rouge sa servitören där. Vid ingången till Le Rouge fanns inget som gjorde gästen medveten om att VK låg i samma lokal som LR. Väl innne på LR blev vi hänvisade en trappa ned till VK, där man bad om ursäkt för att man inte öppnat dörren på Brunnsgatan 2. Restaurangen var ganska liten, men såg trevlig och lite romantisk ut. Vi fick besök av en "vinkännare" och blev lite förvånade när vinkännaren måste fråga servitören om vilket rött vin som kunde passa till fisk. Vi beställde in ett glas rött och ett glas vitt, varav båda glasen var så snålt tilltagna att vi var tvungna att påtala detta. Servitören mätte då upp exakt mängd i ett annat glas för att visa att man fyllt på med korrekt mängd. Det visade sig då att det röda vinet knappt höll rätt mängd och för det vita vinet saknades en större mängd. Vinet är första mötet med gästen och vårt tips till restaurangen är att aldrig snåla med vinet. Det första intrycket av restaurangnen kan stå sig genom hela middagen. Ge hellre gästen 1 cl för mycket än 1 cl för lite, kunden är mera observant än man tror. Sådant beteende avspeglar sig sedan i dricksen, Vi vill ändå medge att maten var mycket bra, men snålar ändå med det totala omdömet, som hamnar på 2. Läs mer
  • Ragnhild L skrev om Vinköket
    Mycket bra bemötande av trevlig personal. Läs mer
  • Ann H skrev om Vinköket
    Så bra!! Riktigt mysig miljö och service av högsta klass. Värt att besöka igen. Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm