Vinköket

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Här på Vinköket har vi djupa kunskaper om vin. Vi kan allt från tunga klassiker till nya naturviner, och känner väl till allt mellan franska vingårdar till slovakiska. Vin är en dryck som nästan bygger på en hel vetenskap, men framför allt är det gott. Hos oss serverar vi denna goda dryck till rätter som gratinerat märgben, linguine med tryffel eller varför inte en välsmakande ostbit eller några ostron.

Vår filosofi är att köket är den bästa platsen på hemmafesten. Det är en känsla vi vill sätta fingret på i vår trevliga restaurang. Du hittar oss på Brunnsgränd i Gamla Stan. Varmt välkommen!
Mån: Stängt
Tis-Tor: 17:00-23:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 10 kunder tycker om Vinköket

• Mona H
    Mona H skrev om Vinköket
    Mysig miljö men alldeles för hög musik!!! Jättegod mat och suverän personal. Hade kunnat sätta bättre betyg, men tyvärr förstörde den höga musiken hela upplevelsen, så vi åt upp och gick efter endast 45 min...
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Vinköket
    Otroligt mysig men samtidigt stilig atmosfär, med ball o uppmärksamm personal. Maten superb o ett extra plus får inslaget med Dj mitt i matsalen. Sjukt nice!
  • Anna E
    Anna E skrev om Vinköket
    Supertrevligt vinprovning med Helena - hon är en stjärna! Jag och min man hade både super roligt & super informativ! Vi kommer tillbaka :)
  • Emilie E
    Emilie E skrev om Vinköket
    Jättehärlig lokal där myskänslan är total. Maten var god men inte mer, och priserna bra!
  • Reelika K
    Reelika K skrev om Vinköket
    Mysig, bra musik, bra mat, trevlig service... Tack :)
  • Felicia P
    Felicia P skrev om Vinköket
    Fantastiskt alltihop! Miljön, maten, vinet, servicen, sällskapet. Älskar "lagom" service som inte är för mycket eller smörigt, utan precis vad som krävs. Kändes väldigt hemtrevligt och genuit, och maten var helt underbar. Kommer verkligen rekommendera restaurangen och säkerligen komma tillbaka!
  • Annika R
    Annika R skrev om Vinköket
    Väldigt mysigt ställe med fantastisk god mat och trevlig personal till rimligt pris.
  • Katarina C
    Katarina C skrev om Vinköket
    Mysig o personlig miljö! Bra service!!!
  • David B
    David B skrev om Vinköket
    Toppen bra! Bemötandet va perfekt och personalen var supertrevlig, 10/10
  • Lovisa N
    Lovisa N skrev om Vinköket
    Jag och mitt sällskap hade en fantastisk kväll på Vinköket. Vi blev väldigt väl omhändertagna, från tidig middag till sen kväll! Trevlig och proffsig service, välarbetad vinlista och en mysig lokal.

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm