Vinköket

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Här på Vinköket har vi djupa kunskaper om vin. Vi kan allt från tunga klassiker till nya naturviner, och känner väl till allt mellan franska vingårdar till slovakiska. Vin är en dryck som nästan bygger på en hel vetenskap, men framför allt är det gott. Hos oss serverar vi denna goda dryck till rätter som gratinerat märgben, linguine med tryffel eller varför inte en välsmakande ostbit eller några ostron.

Vår filosofi är att köket är den bästa platsen på hemmafesten. Det är en känsla vi vill sätta fingret på i vår trevliga restaurang. Du hittar oss på Brunnsgränd i Gamla Stan. Varmt välkommen!
Mån: Stängt
Tis-Tor: 17:00-23:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 98 kunder tycker om Vinköket

• Madeleine S skrev om Vinköket
    God mat o goda naturviner, kunde varit lite större utbud på framförallt rödvinerna annars toppen! Läs mer
  • Bo D skrev om Vinköket
    en otrolig trevlig servitris men maten kunde man begärt mer
    av.Tråkig våffla seg och intetsägande plus en torr tråkig
    hummer.Det bästa var vinerna som servitrisen förklarade
    på ett trevligt sätt.Inget ställe jag skulle rekommendera för
    mina vänner. Läs mer
  • Erik G skrev om Vinköket
    maten var absolut okej. servicen var dock riktigt dålig. ingen glädje. alla rätter kom in samtidigt(vi beställde 6 mellanrätter till 3 pers) hade varit trevligt med 3 i taget för nu blev några kalla innan vi hann börja på dem Läs mer
  • Elisabeth B skrev om Vinköket
    Var på Vinköket för en middag. Lokalen var mysig men kändes lite trång då det var mycket spring runt omkring oss som åt. Både personalen och gäster som stod runt baren. Fokus på vin det kändes inte så mysigt att vara där som matgäst. Läs mer
  • Rune L skrev om Vinköket
    Bra service och goda men dyra viner. Maten var vällagad och smakade bra. Min dotter och jag var dom enda gästerna i rummet vilket gav en något ödslig atmosfär. Läs mer
  • Håkan P skrev om Vinköket
    Blev bortglömda då vi kom och fick vänta på att bli betjänade. Maten ok men inte mer. Lite konstigt att min pastarätt i menyn stod som ravioli men kom sedan som gnocci. Hyggligt gott dock.
    Vinerna vi serverades per glas var det bästa med besöket. Läs mer
  • Johan Z skrev om Vinköket
    Härlig och avslappnad personal, trevlig lokal och riktigt bra mat. Läs mer
  • Anette M skrev om Vinköket
    Trevligt
    Bra service
    God mat Läs mer
  • Stina L
    Stina L skrev om Vinköket
    Vi var ett gäng på 8 pers med EAT Sweden-böcker som fick väldigt fint bemötande av personalen. Tydlig information käring vad som gällde med boken då de har både små och medelstora rätter. Personalen var vinkunniga och restaurangen hade ett stort vinutbud. Vi blev både guidade och överraskade av de vin som serverades. Maten var utsökt och vi delade hejvilt runt bordet. Mycket mysig lokal som inte var så stor, men det fanns ändå plats för oss som lite större sällskap samt ett gäng som bara hängde vid baren. Hit går vi igen! Läs mer
  • Eva H skrev om Vinköket
    Middag med vin och dessert. Lugnt och trevligt. Läs mer
  • Elisabeth N skrev om Vinköket
    Trevligt och mysig lokal och mycket bra bemötande. God mat men som kunde vara bättre ändå. Läs mer
  • Madeleine L skrev om Vinköket
    Jag och mitt sällskap drack först en drick i Prinsbaren och fick mycket bra service. Sen flyttade vi ner till Vinköket och beställde in varsin smårätt och mellanrätt. Fick ett gott bemötande av servitrisen. Maten höll god kvalitet, är dock lite besviken på hummersoppan som var lite för mastig i sin karaktär för min smak. Väldigt dyra viner tyckte jag att det var om man beställde in en flaska. Annars var service, atmosfär och maten toppen. Vinet vi beställde in för 650 kr var dock ej prisvärt. Läs mer
  • Lena B skrev om Vinköket
    Tråkig smaklös hummer. Extremt mycket sallad. Supertrevlig personal. Läs mer
  • Karima R skrev om Vinköket
    Jätte god mat & goda viner, vi glömdes bort av personalen då o då fast det inte var mycket folk. Högt ljudvolym så de som satt vid ena bords ändan inte hörde de andra på andra ändan. (vi hade bokat bord för sex)
    Jag kommer att rekommendera vinköket för mindre sällskap. Läs mer
  • Soniya W skrev om Vinköket
    God mat, trevlig personal. Mysig atmosfär. Läs mer
  • Lennart J skrev om Vinköket
    Mycket trevlig upplevelse
    Hit vill man gå fler gånger.
    Bra o vällagad mat, extra plus för "lagom" stora portioner!!

Proffsig personal, goda drinkar och ett mycket bra vinförslag till maten.

Rekommenderar Vinköket till andra!! Läs mer
  • Martin S skrev om Vinköket
    Trevlig personal. Bra vinlista men förvånansvärt få viner på glas.
    Ojämn kvalitet på maträtterna.
    Förväntade mig betydligt mer än deras leverans Läs mer
  • Olle B skrev om Vinköket
    Mycket vällagat, bra viner och toppenbemötande.
    Mycket svårt att hitta restaurangen. Läs mer
  • Anett D skrev om Vinköket
    Vi bokade för 7 personer på AW för 200kr per person, bra upplägg, trevligt bemötande samt härlig lokal. Ett litet minus dock, förväntade mig att anti pasto tallriken skulle innehålla lite oliver samt kanske lite mozzarella. Vinerna var utsökta och proffsig information från sommeliern. Läs mer
  • Adam E skrev om Vinköket
    Utmärkt mat och mycket proffsig service! Hade hela tiden koll på oss och gav bra förslag på mat och vin. Läs mer
  • Emelie S skrev om Vinköket
    Supermysig lokal och riktigt bra mat! Läs mer
  • Lena I skrev om Vinköket
    Trevlig miljö och personal! uppfyllde mina förväntningar Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • Råger T skrev om Vinköket
    Det var bra mat och service.
    Dock lite svårt att hitta då det inte står vinköket ute på gatan utan lilla paris. När vi kom in så trodde vi att vi har bokat fel då vi kom till le rouge som inte hitta våran bokning men sedan kom vi fram till att det var Vinköket som låg ännu längre in i lokalen. Men annars var det jätte bra/Råger Läs mer
  • Anita I skrev om Vinköket
    Vi var 6 personer och alla var nöjda med maten , miljön och servicen. Den enda nackdelen jag kommer på är att det var svårt att hitta. Ingen av oss hittade någon skylt eller vägvisn8ng. Läs mer
  • Magnus F skrev om Vinköket
    Vi åt och drack några glas vin.
    Mycket trevligt bemötta av en underbar servitris.
    Förväntade mig vällagad mat och bra viner, förväntningarna uppfylldes.
    Vi hade trevligt och hade gärna stannat längre men skulle vidaretill ett annat arrangemang. Läs mer
  • Hans L skrev om Vinköket
    Fantastisk mat med en god dyr Zinfandel
    Calamaris till förrätt och råbiff sedan.
    Besättningen var trevliga och kunniga
    Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • Elisabet H skrev om Vinköket
    Vinprovning med tilltugg
    Förstklassist bemötande.
    Bra klass på viner
    Lagom många i gruppen
    Kunnig sommelier
    Återvänder mer än gärna. Läs mer
  • Nicole S skrev om Vinköket
    Mycket trevlig personal, bra service och utmärkt mat och vin. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Emelie B skrev om Vinköket
    Trevlig personal, trevlig stämning. god mat och gott vin! Läs mer
  • Annika G skrev om Vinköket
    Väldigt svårt att hitta ingången vid angiven adress! God mat även om liten portion, trevlig miljö. Läs mer
  • Lotta A skrev om Vinköket
    Mysig miljö och trevlig personal. Maten var ok. Läs mer
  • Emma H skrev om Vinköket
    God mat, bra service och trevlig personal Läs mer
  • Alexandra C skrev om Vinköket
    God mat och goda viner. Bra service av vinkunnig servitris som lät oss provsmaka och berättade om vinerna. Läs mer
  • Berit N
    Berit N skrev om Vinköket
    Mycket bra bemötande. God mat och gott vin till. Läs mer
  • Hanan P skrev om Vinköket
    Jag tycker det var super trevligt då det bjöds på en fantastisk resa tillsammans med vinexperten. Generöst med både vin och mat samt att gruppen var liten gjorde upplevelsen mer kvalitativ. Läs mer
  • Amanda I skrev om Vinköket
    Mat och vin smakade riktiga bra! Fin service Läs mer
  • Therese N skrev om Vinköket
    Fantastiskt gott, mysigt, älskade musiken och mycket trevlig personal! Läs mer
  • Björn W skrev om Vinköket
    Kunnig sommelier, pedagogiskt upplägg, trevligt lättsamt och lärorikt Läs mer
  • Heidi M skrev om Vinköket
    Bästa tartar i världen! Tack!! Läs mer
  • Marcus B skrev om Vinköket
    Goda smårätter. Kul viner med bra höjd. Kunnig och mycket trevlig personal. Mysig lokal. En toppenkväll och jag kommer helt klart återvända! Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Vinköket
    Middag för två, goda mellanrätter och mousserande vin.
    Vänlig personal, lite hetsigt och personalen behövde skrika för att överrösta musiken. På ett ställe som vinköket hade vi förväntat oss att bli rekommenderade olika viner till rätterna men maten kom så snabbt att vi inte hann dricka upp vår fördrink. Musiken fortsatte vara hög trots att vi sa till och det var tidigt på kvällen och väldigt få gäster. Inte en avslappande stämning vilket fick oss att gå tidigt. Maten var dock god. Läs mer
  • Eva-Lotta S skrev om Vinköket
    Trevlig lokal, god mat och väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Petra R
    Petra R skrev om Vinköket
    Vinköket excellerade både gällande mat och vin. Vi fick superfin service från Vinkökets sommelier Helena som öppnade upp mycket trevliga viner helt i vår smak. Ser fram emot fler torsdagar där! Läs mer
  • Jennie E skrev om Vinköket
    Trevlig personal! Maten var god, men mellanrätterna var mer som smårätter/tapas. Charkbrickan var inte så kul. Läs mer
  • Johan E skrev om Vinköket
    Lite väl hög musik. Varför ska alla ställen ha en DJ som spelar i baren? Vill man höra musik på hög volym går mandel på klubb? Läs mer
  • Veronicka A skrev om Vinköket
    Bra mat
    Trevlig miljö och bra serviceman musiken för hög Läs mer
  • Jonas V skrev om Vinköket
    En riktigt trevligt och mysigt besök. Super bra mat, super trevlig personal. Verkligen en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Christoffer W skrev om Vinköket
    Jättenöjd med vårt besök. Dock var det lite trångt där vi fick plats och ganska mycket spring, men annars topp. Bemötandet när vårt bord inte var klart i tid var jättebra. Mycket uppskattat att vi bjöds på bubbel och snacks. Tack! Läs mer
  • Sara O skrev om Vinköket
    Service och mat i toppklass! spännande viner. Besviken över att det inte fanns en tanke mellan vinerna och maten som serverades. Läs mer
  • Claes H skrev om Vinköket
    Trevlig miljö ich bemötande. Lite ospännande meny och inte så imponerande urval av ”vin på glas”. Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm