Vinköket

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Här på Vinköket har vi djupa kunskaper om vin. Vi kan allt från tunga klassiker till nya naturviner, och känner väl till allt mellan franska vingårdar till slovakiska. Vin är en dryck som nästan bygger på en hel vetenskap, men framför allt är det gott. Hos oss serverar vi denna goda dryck till rätter som gratinerat märgben, linguine med tryffel eller varför inte en välsmakande ostbit eller några ostron.

Vår filosofi är att köket är den bästa platsen på hemmafesten. Det är en känsla vi vill sätta fingret på i vår trevliga restaurang. Du hittar oss på Brunnsgränd i Gamla Stan. Varmt välkommen!
Mån: Stängt

Camilla H skrev om Vinköket
    Lite väl små bord. Maten god. Bra Musik men lite väl högt. Läs mer
  • Marina S
    Marina S skrev om Vinköket
    Enkelt att boka online. Vi behövde omboka till senare på kvällen och då fick vi snabbt svar via mail att det gick bra!
    Bra service, prisvärd god mat och kul vinlista. Häftig och mysig lokal! Läs mer
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Vinköket
    Väldigt bra och trevlig service. Läs mer
  • Madeleine å
    Madeleine å skrev om Vinköket
    Jättebra service, fina viner och mysig lokal Läs mer
  • Leif H A
    Leif H A skrev om Vinköket
    Det var svårt att hitta till Vinköket. Kl 17.00 hade vi bokat bord och vi stod vid Brunnsgatan 2 vid skylten VINKÖKET för att bli inslåppta. Ingen öppnade och vi gick in på en restaurang på Österlånggatan för att fråga var VK låg. Ni måste gå in via Le Rouge sa servitören där. Vid ingången till Le Rouge fanns inget som gjorde gästen medveten om att VK låg i samma lokal som LR. Väl innne på LR blev vi hänvisade en trappa ned till VK, där man bad om ursäkt för att man inte öppnat dörren på Brunnsgatan 2. Restaurangen var ganska liten, men såg trevlig och lite romantisk ut. Vi fick besök av en "vinkännare" och blev lite förvånade när vinkännaren måste fråga servitören om vilket rött vin som kunde passa till fisk. Vi beställde in ett glas rött och ett glas vitt, varav båda glasen var så snålt tilltagna att vi var tvungna att påtala detta. Servitören mätte då upp exakt mängd i ett annat glas för att visa att man fyllt på med korrekt mängd. Det visade sig då att det röda vinet knappt höll rätt mängd och för det vita vinet saknades en större mängd. Vinet är första mötet med gästen och vårt tips till restaurangen är att aldrig snåla med vinet. Det första intrycket av restaurangnen kan stå sig genom hela middagen. Ge hellre gästen 1 cl för mycket än 1 cl för lite, kunden är mera observant än man tror. Sådant beteende avspeglar sig sedan i dricksen, Vi vill ändå medge att maten var mycket bra, men snålar ändå med det totala omdömet, som hamnar på 2. Läs mer
  • Ragnhild L
    Ragnhild L skrev om Vinköket
    Mycket bra bemötande av trevlig personal. Läs mer
  • Ann H
    Ann H skrev om Vinköket
    Så bra!! Riktigt mysig miljö och service av högsta klass. Värt att besöka igen. Läs mer
  • Lovis G
    Lovis G skrev om Vinköket
    Supermysig liten vi källare med trevlig personal och fantastiskt god mat och utmärkta viner! Läst en del reviews om att musiken var hög, vilket gjorde mig lite orolig då jag skulle dit på en middag och ville kunna prata. Men fram till ca 23 var musiken nedtonas och lagom dör att kunna prata, och senare framåt kvällen kom en DJ och då blev nivån lite högre, men gjorde oss inget då vi ätit klart och bara skulle stanna för en drink eller två (och då var det kul med lite mer tempo). Omfattande vi lista med många spännande viner av hög kvalitet. Allt som allt är jag supernöjd! Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Vinköket
    Vänlig men lite oklar service. Maten inte så imponerande, framför allt var efterrätten helt meningslös. Inte prisvärt tyvärr. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Vinköket
    Hej! Vi fick ett bra bemötande när vi kom runt 17. Men efter varmrätten så var det tomt i alla glas inkl vattenglasen och vi blev bortglömd<a. Vi har säkert beställt in mer att dricka om vi hade fått chans.

En gäst beställde in chark till förrätt och han upplevde picklade grönsakerna som väldigt ättikstarka och förstörde smaken av vinet.

Vå servitör kunde inte svara på alla frågor om maten. Så det kändes oseriöst.

I övrigt var alla nöjda.

CAmilla Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Vinköket
    Bra service och god mat. Den alldeles för höga musiken drar ner musiken då man varken hör varandra eller kan kommunicera med servisen och behöver upprepa varje beställning då servitören inte hör vad man säger pga den höga musiken. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Vinköket
    Livligt och kul. Vänlig och hjälpsam personal. Vi deltog i en intressant provning av mousserande under kunnig ledning. Vi gillade även utbudet av personliga viner på torsdagseftermiddagarna. Troligt att vi ger dessa fler chanser. Läs mer
  • Jakob A
    Jakob A skrev om Vinköket
    Fantastiskt trevligt ställa i Stockholm. Varmt bemötande och massa gott i flaskorna. Grymt bra! Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Vinköket
    Vinköket levererade i ALLT! Trevlig och kunnig personal, bra provning av Mousserande viner med mycket fakta av Sommeliern. Oerhört mysig miljö och lokal. Vi kommer definitivt gå dit fler gånger.

Inger Andersson Läs mer
  • Sofie G
    Sofie G skrev om Vinköket
    Tyvärr inte alls bra. I princip enda gästerna. Blev lovat sommelier, som aldrig dök upp. Popcorn tog 30 min. Personalen glömde bort oss hela tiden. Maten var riktigt dålig. Galet salt, gick knappt att äta. Läs mer
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Vinköket
    Vi blev mycket trevligt bemötta och visades snabbt på plats till den skumpaprovning som vi hade bokat. Själva provningen var trevlig och på en lagom nivå. Det var generösa provsmaker och tilltugget var gott. Vi var mycket nöjda med vårt besök! Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Vinköket
    Mycket trevligt bemötande och bra utförd vinprovning Läs mer
  • Frida D
    Frida D skrev om Vinköket
    Dålig service trots att det nästan var tomt i restaurangen. Osynkade servitörer som kom och frågade samma saker. Förrätterna var en besvikelse om man jämför med Nybrogatan 38 och Nytorget 6. Vi åt fläsksvål, pilgrimsmusslor och krabbkroketter. Vi kommer nog inte komma tillbaka tyvärr Läs mer
  • Sophie C
    Sophie C skrev om Vinköket
    Super bra, trevligt mijlö och bra kunnig personal Läs mer
  • Peder S
    Peder S skrev om Vinköket
    Vi var ett sällskap på¨6 personer som hade en grym kväll! Mat, miljö och service var toppen. Ett speciellt tack till Helena som hjälpte oss med vinvalen! Läs mer
  • Ola K
    Ola K skrev om Vinköket
    Jättetrevlig miljö, oerhört trevlig personal, Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Vinköket
    Mkt bra service med mkt smakrik och god mat Läs mer
  • Hilla S
    Hilla S skrev om Vinköket
    Super rakt igenom! Stort tack för en grym kväll! Läs mer
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Vinköket
    Supertrevligt! Väldigt god mat och härlig stämning Läs mer
  • Tanja E
    Tanja E skrev om Vinköket
    Mysigt och intimt, perfekt för AW :) Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Vinköket
    Trevlig lokal, bra service och bemötande Läs mer
  • Gustaf C
    Gustaf C skrev om Vinköket
    Underbart trevlig service, uppmärksamma och gott vin. Maten var stabil, men mer nöjd med vinupplevelserna. Läs mer
  • Mona H
    Mona H skrev om Vinköket
    Mysig miljö men alldeles för hög musik!!! Jättegod mat och suverän personal. Hade kunnat sätta bättre betyg, men tyvärr förstörde den höga musiken hela upplevelsen, så vi åt upp och gick efter endast 45 min... Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Vinköket
    Otroligt mysig men samtidigt stilig atmosfär, med ball o uppmärksamm personal. Maten superb o ett extra plus får inslaget med Dj mitt i matsalen. Sjukt nice! Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Vinköket
    Supertrevligt vinprovning med Helena - hon är en stjärna! Jag och min man hade både super roligt & super informativ! Vi kommer tillbaka :) Läs mer
  • Emilie E
    Emilie E skrev om Vinköket
    Jättehärlig lokal där myskänslan är total. Maten var god men inte mer, och priserna bra! Läs mer
  • Reelika K
    Reelika K skrev om Vinköket
    Mysig, bra musik, bra mat, trevlig service... Tack :) Läs mer
  • Felicia P
    Felicia P skrev om Vinköket
    Fantastiskt alltihop! Miljön, maten, vinet, servicen, sällskapet. Älskar "lagom" service som inte är för mycket eller smörigt, utan precis vad som krävs. Kändes väldigt hemtrevligt och genuit, och maten var helt underbar. Kommer verkligen rekommendera restaurangen och säkerligen komma tillbaka! Läs mer
  • Annika R
    Annika R skrev om Vinköket
    Väldigt mysigt ställe med fantastisk god mat och trevlig personal till rimligt pris. Läs mer
  • Katarina C
    Katarina C skrev om Vinköket
    Mysig o personlig miljö! Bra service!!! Läs mer
  • David B
    David B skrev om Vinköket
    Toppen bra! Bemötandet va perfekt och personalen var supertrevlig, 10/10 Läs mer
  • Lovisa N
    Lovisa N skrev om Vinköket
    Jag och mitt sällskap hade en fantastisk kväll på Vinköket. Vi blev väldigt väl omhändertagna, från tidig middag till sen kväll! Trevlig och proffsig service, välarbetad vinlista och en mysig lokal. Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm