Vinköket

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Här på Vinköket har vi djupa kunskaper om vin. Vi kan allt från tunga klassiker till nya naturviner, och känner väl till allt mellan franska vingårdar till slovakiska. Vin är en dryck som nästan bygger på en hel vetenskap, men framför allt är det gott. Hos oss serverar vi denna goda dryck till rätter som gratinerat märgben, linguine med tryffel eller varför inte en välsmakande ostbit eller några ostron.

Vår filosofi är att köket är den bästa platsen på hemmafesten. Det är en känsla vi vill sätta fingret på i vår trevliga restaurang. Du hittar oss på Brunnsgränd i Gamla Stan. Varmt välkommen!
Mån: Stängt
Tis-Tor: 17:00-23:00
Fre-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 61 kunder tycker om Vinköket

• Björn W
    Björn W skrev om Vinköket
    Kunnig sommelier, pedagogiskt upplägg, trevligt lättsamt och lärorikt Läs mer
  • Heidi M
    Heidi M skrev om Vinköket
    Bästa tartar i världen! Tack!! Läs mer
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Vinköket
    Goda smårätter. Kul viner med bra höjd. Kunnig och mycket trevlig personal. Mysig lokal. En toppenkväll och jag kommer helt klart återvända! Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Vinköket
    Middag för två, goda mellanrätter och mousserande vin.
    Vänlig personal, lite hetsigt och personalen behövde skrika för att överrösta musiken. På ett ställe som vinköket hade vi förväntat oss att bli rekommenderade olika viner till rätterna men maten kom så snabbt att vi inte hann dricka upp vår fördrink. Musiken fortsatte vara hög trots att vi sa till och det var tidigt på kvällen och väldigt få gäster. Inte en avslappande stämning vilket fick oss att gå tidigt. Maten var dock god. Läs mer
  • Eva-Lotta S
    Eva-Lotta S skrev om Vinköket
    Trevlig lokal, god mat och väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Petra R
    Petra R skrev om Vinköket
    Vinköket excellerade både gällande mat och vin. Vi fick superfin service från Vinkökets sommelier Helena som öppnade upp mycket trevliga viner helt i vår smak. Ser fram emot fler torsdagar där! Läs mer
  • Jennie E
    Jennie E skrev om Vinköket
    Trevlig personal! Maten var god, men mellanrätterna var mer som smårätter/tapas. Charkbrickan var inte så kul. Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Vinköket
    Lite väl hög musik. Varför ska alla ställen ha en DJ som spelar i baren? Vill man höra musik på hög volym går mandel på klubb? Läs mer
  • Veronicka A
    Veronicka A skrev om Vinköket
    Bra mat
    Trevlig miljö och bra serviceman musiken för hög Läs mer
  • Jonas V
    Jonas V skrev om Vinköket
    En riktigt trevligt och mysigt besök. Super bra mat, super trevlig personal. Verkligen en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Christoffer W
    Christoffer W skrev om Vinköket
    Jättenöjd med vårt besök. Dock var det lite trångt där vi fick plats och ganska mycket spring, men annars topp. Bemötandet när vårt bord inte var klart i tid var jättebra. Mycket uppskattat att vi bjöds på bubbel och snacks. Tack! Läs mer
  • Sara O
    Sara O skrev om Vinköket
    Service och mat i toppklass! spännande viner. Besviken över att det inte fanns en tanke mellan vinerna och maten som serverades. Läs mer
  • Claes H
    Claes H skrev om Vinköket
    Trevlig miljö ich bemötande. Lite ospännande meny och inte så imponerande urval av ”vin på glas”. Läs mer
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Vinköket
    mycket trevligt precis vad vi var ute efter kunnig personal och god mat och dryck Läs mer
  • Olof H
    Olof H skrev om Vinköket
    Hej,
    Vi var ett stort sällskap och en hel del fixande och trixande med speciallösningar och ändringar hit och dit. Vi fick väldigt positivt och flexibelt bemötande hela vägen som kändes väldigt smidigt och serviceinriktat. Vi fick en oförglömlig kväll!
    Tack! Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Vinköket
    Fint ställe med härlig atomsfär, mycket bra service, trevliga och hjälpsamma i personalen. Maten får många extra stjärnor då den var utsökt både av vegetarianer som köttätare. Detta ställe rekommenderar jag varmt. Läs mer
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Vinköket
    God mat och duktig personal som rekommenderade mycket goda viner. Musiken var för hög och kändes inte som dj kände in stämningen i rummet alls. Läs mer
  • Annie L
    Annie L skrev om Vinköket
    Så mysigt och trevligt ställe! Fantastiskt trevlig personal och grym mat. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Vinköket
    Bra och trevligt, god mat och gott vi Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Vinköket
    Mycket goda och vällagade mellanrätter. Trevlig personal! Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Vinköket
    Mycket trevlig atmosfär med bra ljudnivå och tillmötesgående personal. Priserna är överkomliga och vinerna goda. Det som drar ned betyget något är att maten var väldigt salt. Förhoppningsvis en engångsföreteelse för vi går gärna tillbaka för atmosfärens skull. Läs mer
  • Madelene F
    Madelene F skrev om Vinköket
    Strålande srevice av kunnig och trevlig personal. Otroligt god mat och viner. Härligt ställe helt enkelt!! Läs mer
  • Guylene Z
    Guylene Z skrev om Vinköket
    Mycket trevligt bemötande och bra service.
    Jag och mina kompisar saknade bara två vegetariska rätter på menyn.
    Fantastiskt bra urval på viner. Läs mer
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Vinköket
    Att hitta dit var svårt, men när vi med hjälp av allmännheten fick veta vilken ingång vi skulle in i och personalen hjälpte oss ner till denna mysiga restaurang blev allt bara bättre. Jätte trevlig servitris som direkt fixade ett mysigare bord till oss om vi kunde vänta en stund och hela kvällen var fantastisk. Underbart god mat, hela tiden blev vi uppassade och servicin kändes genuin. Dessutom en väldigt fin vinlista. Verkligen ett smultronställe att rekommendera! Läs mer
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Vinköket
    Lite väl små bord. Maten god. Bra Musik men lite väl högt. Läs mer
  • Marina S
    Marina S skrev om Vinköket
    Enkelt att boka online. Vi behövde omboka till senare på kvällen och då fick vi snabbt svar via mail att det gick bra!
    Bra service, prisvärd god mat och kul vinlista. Häftig och mysig lokal! Läs mer
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Vinköket
    Väldigt bra och trevlig service. Läs mer
  • Madeleine å
    Madeleine å skrev om Vinköket
    Jättebra service, fina viner och mysig lokal Läs mer
  • Leif H A
    Leif H A skrev om Vinköket
    Det var svårt att hitta till Vinköket. Kl 17.00 hade vi bokat bord och vi stod vid Brunnsgatan 2 vid skylten VINKÖKET för att bli inslåppta. Ingen öppnade och vi gick in på en restaurang på Österlånggatan för att fråga var VK låg. Ni måste gå in via Le Rouge sa servitören där. Vid ingången till Le Rouge fanns inget som gjorde gästen medveten om att VK låg i samma lokal som LR. Väl innne på LR blev vi hänvisade en trappa ned till VK, där man bad om ursäkt för att man inte öppnat dörren på Brunnsgatan 2. Restaurangen var ganska liten, men såg trevlig och lite romantisk ut. Vi fick besök av en "vinkännare" och blev lite förvånade när vinkännaren måste fråga servitören om vilket rött vin som kunde passa till fisk. Vi beställde in ett glas rött och ett glas vitt, varav båda glasen var så snålt tilltagna att vi var tvungna att påtala detta. Servitören mätte då upp exakt mängd i ett annat glas för att visa att man fyllt på med korrekt mängd. Det visade sig då att det röda vinet knappt höll rätt mängd och för det vita vinet saknades en större mängd. Vinet är första mötet med gästen och vårt tips till restaurangen är att aldrig snåla med vinet. Det första intrycket av restaurangnen kan stå sig genom hela middagen. Ge hellre gästen 1 cl för mycket än 1 cl för lite, kunden är mera observant än man tror. Sådant beteende avspeglar sig sedan i dricksen, Vi vill ändå medge att maten var mycket bra, men snålar ändå med det totala omdömet, som hamnar på 2. Läs mer
  • Ragnhild L
    Ragnhild L skrev om Vinköket
    Mycket bra bemötande av trevlig personal. Läs mer
  • Ann H
    Ann H skrev om Vinköket
    Så bra!! Riktigt mysig miljö och service av högsta klass. Värt att besöka igen. Läs mer
  • Lovis G
    Lovis G skrev om Vinköket
    Supermysig liten vi källare med trevlig personal och fantastiskt god mat och utmärkta viner! Läst en del reviews om att musiken var hög, vilket gjorde mig lite orolig då jag skulle dit på en middag och ville kunna prata. Men fram till ca 23 var musiken nedtonas och lagom dör att kunna prata, och senare framåt kvällen kom en DJ och då blev nivån lite högre, men gjorde oss inget då vi ätit klart och bara skulle stanna för en drink eller två (och då var det kul med lite mer tempo). Omfattande vi lista med många spännande viner av hög kvalitet. Allt som allt är jag supernöjd! Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Vinköket
    Vänlig men lite oklar service. Maten inte så imponerande, framför allt var efterrätten helt meningslös. Inte prisvärt tyvärr. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Vinköket
    Hej! Vi fick ett bra bemötande när vi kom runt 17. Men efter varmrätten så var det tomt i alla glas inkl vattenglasen och vi blev bortglömd<a. Vi har säkert beställt in mer att dricka om vi hade fått chans.

En gäst beställde in chark till förrätt och han upplevde picklade grönsakerna som väldigt ättikstarka och förstörde smaken av vinet.

Vå servitör kunde inte svara på alla frågor om maten. Så det kändes oseriöst.

I övrigt var alla nöjda.

CAmilla Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Vinköket
    Bra service och god mat. Den alldeles för höga musiken drar ner musiken då man varken hör varandra eller kan kommunicera med servisen och behöver upprepa varje beställning då servitören inte hör vad man säger pga den höga musiken. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Vinköket
    Livligt och kul. Vänlig och hjälpsam personal. Vi deltog i en intressant provning av mousserande under kunnig ledning. Vi gillade även utbudet av personliga viner på torsdagseftermiddagarna. Troligt att vi ger dessa fler chanser. Läs mer
  • Jakob A
    Jakob A skrev om Vinköket
    Fantastiskt trevligt ställa i Stockholm. Varmt bemötande och massa gott i flaskorna. Grymt bra! Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Vinköket
    Vinköket levererade i ALLT! Trevlig och kunnig personal, bra provning av Mousserande viner med mycket fakta av Sommeliern. Oerhört mysig miljö och lokal. Vi kommer definitivt gå dit fler gånger.

Inger Andersson Läs mer
  • Sofie G
    Sofie G skrev om Vinköket
    Tyvärr inte alls bra. I princip enda gästerna. Blev lovat sommelier, som aldrig dök upp. Popcorn tog 30 min. Personalen glömde bort oss hela tiden. Maten var riktigt dålig. Galet salt, gick knappt att äta. Läs mer
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Vinköket
    Vi blev mycket trevligt bemötta och visades snabbt på plats till den skumpaprovning som vi hade bokat. Själva provningen var trevlig och på en lagom nivå. Det var generösa provsmaker och tilltugget var gott. Vi var mycket nöjda med vårt besök! Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Vinköket
    Mycket trevligt bemötande och bra utförd vinprovning Läs mer
  • Frida D
    Frida D skrev om Vinköket
    Dålig service trots att det nästan var tomt i restaurangen. Osynkade servitörer som kom och frågade samma saker. Förrätterna var en besvikelse om man jämför med Nybrogatan 38 och Nytorget 6. Vi åt fläsksvål, pilgrimsmusslor och krabbkroketter. Vi kommer nog inte komma tillbaka tyvärr Läs mer
  • Sophie C
    Sophie C skrev om Vinköket
    Super bra, trevligt mijlö och bra kunnig personal Läs mer
  • Peder S
    Peder S skrev om Vinköket
    Vi var ett sällskap på¨6 personer som hade en grym kväll! Mat, miljö och service var toppen. Ett speciellt tack till Helena som hjälpte oss med vinvalen! Läs mer
  • Ola K
    Ola K skrev om Vinköket
    Jättetrevlig miljö, oerhört trevlig personal, Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Vinköket
    Mkt bra service med mkt smakrik och god mat Läs mer
  • Hilla S
    Hilla S skrev om Vinköket
    Super rakt igenom! Stort tack för en grym kväll! Läs mer
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Vinköket
    Supertrevligt! Väldigt god mat och härlig stämning Läs mer
  • Tanja E
    Tanja E skrev om Vinköket
    Mysigt och intimt, perfekt för AW :) Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Vinköket
    Trevlig lokal, bra service och bemötande Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm