Visma Spcs AB

Gårdatorget 2, 412 50 Göteborg — Visa karta

1.5 i betyg av av 2 omdömen

Visma Spcs - säljer program för redovisning, bokföring, lön, skatt och annan administration. Våra kunder är små och mellanstora företag samt revisions- och redovisningsbranschen

Läs vad 2 kunder tycker om Visma Spcs AB

• Fredrik S

2019-02-13

Fredrik S skrev om Visma Spcs AB
    Tyvärr hänger det här företaget inte med i utvecklingen av smart bokföring. Här måste man fortfarande hålla på med debit och kredt, moms, konton och en massa krångel. Jag som inte direkt är förtjust i bokföring måste lägga timmar varje vecka på att bokföra och tyvärr är min bokföring helt katastrof efter 12 månader. Supporten verkar inte ens förstå programmet. Har bytt till Speedledger där debit och kredit, moms, fakturor, verifikationer och allt sköts automatiskt. Jag behöver bara berätta vem som betalad vad eller vad jag köpt för hur mycket, resten fixar det själv. Idag lägger jag kanske 30 minuter i månaden på bokföring. Speedledger hjälpte mig till och med att fixa bokföringen som Visma hade rört till.
    Designen är dessutom modern, Visma ser ut att ha skapat sitt sent 90-tal och kört på det se dess. Som webbutvecklare sticker det i ögon av gamla Windows 95-knappar.
    När jag sedan ska avsluta mitt abonnemang 3 dagar försent måste jag såklart betala 12 månader ytterligare. Läs mer
  • Marcus A

2012-08-12

Marcus A skrev om Visma Spcs AB
    Vismas program är långt ifrån så enkla som de själva påstår. Du kommer tvingas betala för support, alternativt tvingas ha en revisor som förstår sig på detta, trots att du redan betalar dyra pengar för Vismas system.

Opedagogiska system och obegripliga begrepp, heltrötta videor som "förklarar steg för steg hur du gör".

Nej, lägg pengarna på en revisor istället, och skippa detta dyra och väldigt krångliga system. Läs mer