Wallmans Stockholm

En del av Wallmans Groupwallmans.se

Teatergatan 3, 111 48 Stockholm — Visa karta

4.4 i betyg av av 1850 omdömen
Välkommen till en värld av show- och smakupplevelser!

Vi vill skapa en oförglömlig kväll där du serveras fantastisk mat och dryck av våra stjärnor som även levererar en show i världsklass. Allt i en unik miljö som bara kan upplevas på Wallmans.

Redan när du anländer till oss tar Wallmans stjärnor emot dig.
Artisterna, som även är kvällens serveringspersonal, är era personliga guider under en resa genom decennier av musik till smakerna av en välkomponerad överraskningsmeny.
Maten är minst lika viktig som showen. På Wallmans har några av Sveriges mest omtyckta artister under de senaste decennierna upptäckts och nya stjärnor föds ständigt

Gör som hundratusentals tidigare gäster och besök anrika Wallmans Stockholm.

Välkommen!

Ons-Lör: 18:30-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 1850 kunder tycker om Wallmans Stockholm

Ingrid Gunilla Ann-sofi G skrev om Wallmans Stockholm
    Bra koncept, fint bemötande! Däremot tycker jag och mitt sällskap att det kunde va
    Musik sång dans sporadisk genom hela kvällen!!! Läs mer
    Österlånggatan 17
    4.0 / 5 i betyg — 3026 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra mat, trevlig personal och mysigt läge!"

Roland E skrev om Wallmans Stockholm
    Hade stora förväntningar på min frus födelsedag. Har hela tiden blivit mycket bra bemött från personal/artist med pricken över i sången från Anna till min fru.
    mvh Roland Läs mer

Gunilla R skrev om Wallmans Stockholm
    Köpte guldbiljett och fick god mat och jättebra service och en fantastisk show. Är snart tillbaka med mina och respektive👍 Läs mer
    Två Små Svin
    4.6 / 5 i betyg — 756 omdömen
    Badge2018
    "Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö"

Per-lennart H skrev om Wallmans Stockholm
    Dålig service.
    Skillnad om man satt på balkong eller salong Läs mer

Carolina Viktoria Lillemor R skrev om Wallmans Stockholm
    Showen om maten var mycket bra! Däremot så hade vi köpt prisklass guld, vilket jag tolkat som de bästa platserna. Vi blev satta längst bak vid ett väldigt trångt bord. 6 personer på ett bord som om man ville sitta bekvämt var för 4 personer. Läs mer
    Nybrogatan 38
    4.2 / 5 i betyg — 5704 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi bokade restaurangens chamre separee för att fira en födelsedag. Vi fick en underbar kväll med fantastisk mat och proffsig personal."

Victoria Maria R skrev om Wallmans Stockholm
    Jag köpte till mig o min man en mat och underhållning kväll. Och fick det bästa. Maten var utsökt. Showen var fantastisk. Vi ger dethögsta betyg.

Super nöjda. Vi kommer tillbaka Läs mer

S&p Ab P skrev om Wallmans Stockholm
    Absolut!
    Vi sökte ett ställe för att kunna ta kunder till och få lagom av allt. Om vi börjar med de få negativa sakerna: Vid bokning hade det varit bra att kunna få boka som man vill. Vi hade gärnat kunnat boka sofforna tex. Vi valde alla varianter av dryckespaket till maten och tänk om man även kunde få tillgång till baren när man väl satt vid bordet. Det hade även varit trevligt med ett alternativ på champagne som genomgående. Sedan kan man alltid skriva en lista men för att vara Sverige så var det helt i klass med liknande ställen i London, Paris, Amsterdam. Men till ett helt annat pris. Ett tusen kronor är mycket pengar men här kan jag skriva att för ynka tusen kronor får man en mycket god och välkomponerad måltid. Gratis till det får man sedan en show som håller en genomgående hög kvalité. Där det hela tiden finns något som passar alla. Tack vare ställets litenhet så får du en tillgång till artisterna som bara kan jämföras med Golden Cirkel biljetter i Paris eller AB Biljetter i London. Ljudet är lagom högt och det susar inte i öronen när man lämnat lokalen. Trollkarlen höll en ovanligt högklass och du får precis en sådan närhet som på MGM eller Ceasar Palace i Las Vegas. Ett väldigt bra skrivet manus och vävde mycket snyggt in de allra besvärligaste kunderna. Vakterna höll hög klass och agerade snyggt och stilrent där det behövdes. Vi planerar verkligen att gå dit igen med lite fler personer för att prova lite mer och förhoppningsvis till hösten kan vi utnyttja stäĺlet mer frekvent.
    Tack! Läs mer
    Tabbouli Kungsholmen
    4.5 / 5 i betyg — 1452 omdömen
    fiveYearsBadge
    "God mat i mysig lokal med perfekt service! Inget problem att en i sällskapet var glutenintolerant heller."
    Maria Helena Å

Jan-erik D skrev om Wallmans Stockholm
    Mycket trevlig kväll med god mat och bra underhållning Läs mer

Charlotte Z skrev om Wallmans Stockholm
    God mat, bra service och underhållning i toppklass! Läs mer
    Tabbouli City
    4.5 / 5 i betyg — 1878 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck också snabb service, tre"
    Pernilla G
  • Anneli R

Anneli R skrev om Wallmans Stockholm
    vi hade mat med vin paket det va toppen bra Läs mer

Sara S skrev om Wallmans Stockholm
    Allt väldigt bra och proffsigt. Tyvärr inte maten. Kall och efterrätten inte tinad 🙁 Läs mer
  • Morten H

Morten H skrev om Wallmans Stockholm
    Fantastisk aften med topp underholdning og atmosfære. Ble tatt i mot umiddelbart i døren ved ankomst, og geleidet til den personen som skulle ta vare på oss ved bordet.
    Eneste lille minus, er jo at det er mange som skal ha mat samtidig, og det ble derfor noe kald biff....men totalt sett en fantastisk kveld. Läs mer

Eva S skrev om Wallmans Stockholm
    Scenframträdandet var fantastiskt.
    Satt oförskämt trångt och maten saknade fräschhet, snålt med grönsaker. Äcklig efterätt. Läs mer
  • Maria J

Maria J skrev om Wallmans Stockholm
    Jättetrevlig personal med glimten i ögat och med god service. Läs mer

Anna T skrev om Wallmans Stockholm
    Fantastikt trevlig och rolig upplevelse. Bemötande från artisterna/serveringspersonalen var fantastisk och över förväntan. Vi blev imponerade av både sång och dans! Trolleri funkade också väldigt bra och det var en kul kväll! Läs mer

Dorthe V skrev om Wallmans Stockholm
    vi bokade på mail, blev uppringd av en trevlig tjej.
    Allt fungerade fantastisk bra, trevlig service vid bordet, bra underhållning, trevliga vaktar. Dom som fick Oxfile var väldigt nöjda, men vi som fick vegetarisk tyckte inte det var så bra.
    Nu har vi varit hos Er 2 gånger, och vi kommer gärna tillbaka igen. Läs mer
  • 2020-03-01

Ruth L skrev om Wallmans Stockholm
    Trevlig kväll, full av energi från skönsjungande ungdomar . God mat i fin miljö. Läs mer
  • 2020-02-29

Rasmus L skrev om Wallmans Stockholm
    Mycket bra och fantastisk musik samt mat Läs mer
  • 2020-02-29

Roger P skrev om Wallmans Stockholm
    God mat o trevlig personal bra show och trevligt i baren Läs mer

Pernilla O skrev om Wallmans Stockholm
    Bra underhållning och fantastiska artister, men maten och servicen i övrigt var inte mycket att hurra för. Läs mer

Per W skrev om Wallmans Stockholm
    Suverän kväll på alla sätt - bra show, bra mat- bra service Läs mer

Yvonne S skrev om Wallmans Stockholm
    Jätte trevling kväll med god mat och bra service och underhållning. Glad personal.
    Som såg till det bästa för alla gäster.
    Det kommer bli fler besök till Wallmans. Läs mer

Kerstin R skrev om Wallmans Stockholm
    Show tre rätters gold Trevlig välkomnande av Johan vår servitör och showman. Visste att det skulle vara bra alltid bra på Wallmans och Golden Hits.
    Vi firade 48 årig Bröllopsdag och blev uppvaktade med en sång till oss. Fantastisk mat och dryck.
    Alltså en underbar KVÄLL.
    Stort tack till alla på Wallmans. Läs mer

Simon D skrev om Wallmans Stockholm
    Fantastiskt service vid borden Läs mer

Åke P skrev om Wallmans Stockholm
    Mycket trevlig kväll med en trevlig och proffsig bordsvärdinna Malin. Showen och alla deltagarna var av hög klass, ett evenemang som jag kan rekommendera att besöka. Maten var god men kanske inte något över det vanliga. Läs mer

Elisabeth B skrev om Wallmans Stockholm
    Allt var perfekt från början till slut. En toppenkväll helt enkelt. Mat, bemötande, show får högsta betyg. Tack Wallmans! Läs mer

Camilla W skrev om Wallmans Stockholm
    Köpte alla hjärtans dag date night, blev bemött väldigt bra från början till slut.
    Det levde upp till mina förväntningar för det var väldigt mysigt dukad och dekorerat!
    Vi är väldigt nöjda med maten och allt service! Läs mer
  • Maria E

2020-02-28

Maria E skrev om Wallmans Stockholm
    Fantastisk show med sååå duktiga sångare/sångerskor och dansare!! Och fantastisk mat!
    Det bästa jag upplevt på länge. Skulle gärna gå varje år när det blir nytt tema. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Robert S skrev om Wallmans Stockholm
    Jag köpte ett guldpaket den 14/2, men placerades med ryggen mot scenen. Då jag hade nackspärr så hade jag ingen större möjlighet att följa den show som var bakom min rygg.

Maten: Förrätten var riktigt bra vilket uppskattades av alla vid bordet. Resten var knappt mellanmjölk och förväntningarna var betydligt högre än vad som levererades.

Vi lämnade en timme innan showen slutade då upplevelsen inte kändes värd att "vänta ut". Läs mer
  • Carina F

2020-02-28

Carina F skrev om Wallmans Stockholm
    Bra show med bra blandning. Hade med mina föräldrar 80+, dom tyckte det var riktigt bra.
    Maten över förväntan. Läs mer

Per K skrev om Wallmans Stockholm
    Trevligt bemötande och fin, showig uppvaktning till min bror som fyllde år! Läs mer

Marie V skrev om Wallmans Stockholm
    En trevlig kväll med bra mix av bra underhållning och god mat. Mycket uppskattat! Läs mer

Magnus Ö skrev om Wallmans Stockholm
    Jag upplevde det som väldigt trevligt att mingla i baren först, innan första uppträdandet. Härligt att värden mötte upp i dörren.
    Mat och dryck var väl avvägt. Det hann aldrig bli tomt i glasen.
    Vi hade väldigt bra platser vid vårt bord, så showen blev ett riktigt nöje. Tur också med trevliga bordsgrannar!
    All in all, väldigt bra!! Läs mer

Alfio A skrev om Wallmans Stockholm
    Show var ok personalen var glada försöka göra det bästa
    Mat var ränt katastrof dåligt Läs mer

Bo R skrev om Wallmans Stockholm
    Silver med dryckespaket.
    Allt var jättebra förutom ljudet. För hög ljudvolym störde showupplevelserna.
    Det var inte njutbart. Läs mer
  • 2020-02-22

Britt-Marie R skrev om Wallmans Stockholm
    Show.
    Blev mycket trevligt bemötta!

Bemötandet och uppassningen överträffade förväntningarna, allt var hur fint och trevligt som helst. Läs mer
  • 2020-02-19

Erica M skrev om Wallmans Stockholm
    Det var en superkväll med mycket hög klass på underhållningen. Ett extra + för Erik och hans fantastiska sångröst😊👍 Läs mer
  • Ulrika T

2020-02-09

Ulrika T skrev om Wallmans Stockholm
    Jag blev väl bemött av vår servitör. Och min kontaktperson som bokade var supertrevlig
    Mina förväntningar var att artisterna skulle vara bra och de uppfyllde detta med råge.
    Hade även stora förväntningar på maten o även dessa uppfylldes , tyckte även alla mins nära o kära.

Dock hade det varit bättre att ha 1 bord ist för 2 o nga tyckte ljudet var lite högt, o vill du bli grattad av artisterna- informera det

Men.. jag rekommenderar absolut Wallmans Läs mer

Christine M skrev om Wallmans Stockholm
    Tio personer hade middag på Wallmans Salong. Trevligt bemötande vid entrén. Roligt stämning och upplevelse. Showen var underbart och vi skrattade mycket. Personalen var duktiga båda på scenen och av. Kunde rekommendera bra vin till maten. Tack för en roligt kväll. Läs mer

Ulf L skrev om Wallmans Stockholm
    Silverpaket med allt beställt i förväg. Förväntade mig en blandning av sött och salt, vilket också infriades. Läs mer

Freddy S skrev om Wallmans Stockholm
    Fin upplevelse.
    Mycket bra mat.
    Över förväntan. Läs mer
  • 2020-02-08

Marcus L skrev om Wallmans Stockholm
    Bra mat, fantastiska uppträdanden. Läs mer
  • 2020-02-08

Maria S skrev om Wallmans Stockholm
    köpte Silver paket till Wallmans show middag den 1/2/2020. Vi blev väldigt fin mottagna och själv start på show i baren var toppen! Sedan när vi visades till vår bord va jag lite besviken! Det va många omkring oss som va bara 2 personer i sällskap men fick bästa platser medan oss som va 4 personer fick halv vy mot scenen! Det kändes att det va vår placering sämst! Vidare, vår host va inte så mycket aktivt , vi såg inte så mycket av henne! Jag tycker show va jätte bra med service kan absolut vara mycket bättre! Vidare, vill påpeka att mat portioner skulle vara mer jämna! Vi hade så olika kvantitet o kvalité på våra tallrikar! Dessutom kvinna som va i bår sällskap fick ont i magen o spy bara några timmar efter middagen!!
    Det va min födelsedag firande där men jag skulle inte komma tillbaks bara för show! Det måste vara komplett utbud bra för att längta tillbaks eller gör att rekommendera den till vännerna! Läs mer

Andreas A skrev om Wallmans Stockholm
    Väldigt trevligt bemötande. Väldigt bra variation på låtarna och en allmänt härlig atmosfär. Kan starkt rekommendera Wallmans. Läs mer
  • Torbjörn O

2020-02-07

Torbjörn O skrev om Wallmans Stockholm
    Köpte Date-paketet för två personer.
    Blev vänligt bemött av Tove som gav oss varsitt glas champagne och visade var vi skulle vara i baren. Senare blev vi visade till vårt bord (nr 64?) av Tove. Under kvällen serverade Tove samt en kollega oss mat och vin.
    Kvällen överträffade mina förväntningar, då vi fick bra service vid ett avskilt bord, precis som jag önskat mig.
    Enda minuset var att en pelare skymde showen så det var svårt att se vissa artister.
    Maten var god men saknade grönsaker till huvudrätten. Efterrätten mycket bra! Läs mer

Therese E skrev om Wallmans Stockholm
    Wow bästa kvällen vi haft på väldigt länge!! Vilka proffs alla är :) Maten va magisk, drinkarna super goda..
    All personal va proffs ut i fingerspetsarna allt från garderob till artister, sååå nöja!! Läs mer

Jennie K skrev om Wallmans Stockholm
    Wallmans dinnershow
    Trevligt bemötande
    Man blev överraskad och det är fantastiska artister.
    Är dock besviken på platsen vi fick. Vi hade bokat dyraste med bra sikt. 5 personer. Vi hamnade i ett trångt "bås" med soffor och bakom oss sätt det 2 personer som delade på ett bås för säkert 8 personer. Vi fick krångla in oss ocj fick knappt plats med benen och försöka vända oss för att se scenen. Det var även väldigt väldigt varmt även för mig som inte är så värmekänslig.
    Men resterande var en toppenupplevelse. Läs mer

Petra B skrev om Wallmans Stockholm
    Otroligt trevligt bemötande av all personal, man kände sig otroligt välkommen. Tyvärr var maten lite olika kvaltiet på, mycket bra förrätt som var både god och varm, huvudrätterna var tyvärr svala och inte helt genomtänkta.
    Duktiga showartister men man kan hoppa över några humoristiska inspel så som trollkarl och liknande, blev lite skämskudde på dessa. Läs mer

Maria J skrev om Wallmans Stockholm
    Vi köpte kategori Guld.
    Lite tråkigt att få ett födelsedagserbjudande med 100kr rabatt per person, som bara gällde för nybokning, när vi hade varit ute i god tid för att just fira födelsedag hos er.
    Fantastik bra och proffsig show.
    Mycket bar service av trevlig personal.
    Maten ok, något små portioner tyckte en del i vårt sällskap. Läs mer

Hans S skrev om Wallmans Stockholm
    Har besökt Wallmans minst 20 gånger genom åren.
    Jag fick ett mycket trevligt bemötande.
    Tyvärr var maten lite av katastrof - kötträtt - och årets segaste köttbit som troligtvis aldrig blev grillad för den helt rå.
    Tvingades att lämna 95 % av den.
    Jag såg att det fanns några andra gäster som fick en grillad köttbit!
    Artisterna är bra men alldeles för mycket "Idol-influerad" musik som bara vänder sig till ungdomen. Förr om åren har ni kört i första pausen 50-tals-musik, i andra pausen 60-tals-musik och tredje pausen 70.tals-musik o.s.v - allt detta var tyvärr borttaget.
    Ljudvolymen på slutet var hemsk. Läs mer

Bästa Restaurangerna nära Wallmans Stockholm:

Damon F Damon F tycker: