Läs vad 59 kunder tycker om Webastocenter 2

• 2021-01-22
    Supersnabb leverans. Bra priser
    skrev om Webastocenter
    Kul att du lämnar ful pott, får oss att vilja kämpa ännu hårdare för bra service och support. Tack!!

• 2021-01-18
    Superbra service och snabb leveras... grymt jobbat!!
    Tony S
  • 2021-01-13
    Mycket bra mailkontakt! Beställde fel slang så fick avbryta ordern. Väldigt snabb frakt då dom nästan hade hunnit skicka iväg den 👍🏻
    skrev om Webastocenter
    Vilken tur att vi hann byta i tid. Är man osäker på storleken till någon värmare så är det alltid ett tips att ringa vår kundmottagning.. de har benkoll vilket gör att det blir rätt direkt. Tack för betyget och för att ni handlar hos oss.

• 2021-01-07
    Skitsnabb leverans+++++++++++++++++
    skrev om Webastocenter
    Kul att det fungerar som det ska... tack för feedback!

• 2021-01-05
    Enkelt att hitta o beställa på hemsidan och snabb leverans
    skrev om Webastocenter
    Härligt att höra! Vi strävar hårt för just den här typen av betyg... så stort tack!

• 2020-12-28
    Köpte gummin till startknappar värmare, snabb leverans och bra bemötande vid beställningen,
    skrev om Webastocenter
    Det gläder mig att ni fick den service ni är värd. Tips: Anslut ert företag till Webastocenter Servicepartner och ta del av rabatterade priser, kampanjer och utökad teknisk support. Maila info@webastocenter.se för detaljer.

• 2020-12-26
    Mycket bra support, snabbt svar på .Ina frågor
    skrev om Webastocenter
    Härligt att du fick bra hjälp, tack för rekommendationen..

• 2020-12-21
    Alla var helt suveräna utom den mörkhåriga tjejen som kanske borde gå en charmkurs samt läsa på lite mer om produkterna.
    skrev om Webastocenter
    Hej Peter. Det känns tråkigt att läsa det ni skriver. Vi satsar hårt på vårt personliga engagemang och support. Jag skulle gärna höra mer om er upplevelse och skulle bli väldigt glad om ni kunde slå mig en signal och berätta mer så att vi vet vad vi skall jobba på. Jag nås på 0706260701 eller om ni hellre vill skicka ett mail så har jag tony@webastocenter.se

• 2020-12-18
    Webbköp 👌👍💯 snabb leverans 🚚 Delen passade
    skrev om Webastocenter
    Gött att det blev rätt delar direkt och att dessutom gick snabbt att få dem.. Tack

• 2020-12-17
    Snabbt enkelt o mycket prisvärt
    skrev om Webastocenter
    Ja, ofta är vi bra mcket billigare än att gå till märkesverkstäderna för att köpa delar. Att det går snabbt att få delarna är ju dessutom ett plus.. Tack för att du handlar av oss.

• 2020-12-10
    Beställde batteri till fjärrkontrollen till en dieselvärmare. Snabb och bra leverans..
  • 2020-12-09
    Insugningsljudämpare och snabb och enkel beställning.
  • 2020-12-06
    Jag tyckte att jag blev väldigt bra bemött och hjälp och information fick jag som jag behövde. Skulle lätt rekommendera denna firma till andra.
    Jag blev jätte nöjd
  • 2020-12-02
    Köpte varmerör och utblås samt y-kopplingar till värmerör.
    Fick en felaktig y-koppling som jag införskaffade själv i en lokal affär. Leverantören krediterade den samt lät mig behålla den felaktiga varan och gav mig rabatt vid nästa köp som kompensation. Trevligt bemötande och snabb respons, rekommenderas.
  • 2020-11-26
    Bra utbud och snabb frakt. Tack!
  • 2020-11-23
    Avgasslang
    väl bemött
    tycker det verkade bra
    kommer nog att köpa igen
  • 2020-11-20
    Nästan 3 veckor leveranstid men i webshoppen står det att det finns på lager. Då kunne jag har beställt det själv i Finnland för ett billigare pris. Första och sista gången att jag beställde där.
  • 2020-11-11
    Bra bemötande och leverans! Köpte på distans.
    Bra kvalitet på produkterna.
  • 2020-11-07
    Köpte en dieselvärmare Thermo 50, 24v.
    Fick prata med kundtjänst direkt när jag hade frågor. Snabb leverans samt att de har support vid frågor, kanske inte experthjälp men de är serviceinriktade i allafall.
  • 2020-10-28
    Thermoconnect tcon2 beställde på internet så
  • 2020-10-18
    Lätt att hitta det jag skulle ha. Rätt brs priser, snabb leverans med bra uppdateringar.
    skrev om Webastocenter
    Kul att sidan var lätt att navigera och att du fick rätt delar direkt. Hoppas nu att den nya fläkten gör så att värmaren håller dig varm i vinter. Skrik till om du behöver tips eller råd vid reparationen.

• 2020-10-13
    Köpte ett glödstift och det gick alldeles kanon bra
    skrev om Webastocenter
    Kul att det räckte med ett nytt stift för att få liv i värmaren igen. Välkommen åter om det är något annat vi kan göra för dig.

• 2020-10-05
    En dieselvärmare av senaste modell med telefonstyrning beställdes till min gammla Land Rover Defender.

En förhoppning om ett gott och proffsig bebötande hoppades man ju på när dom till och med heter Webastocenter!

Och vilket bemötande man fick😬
    om skalan är upp till 10! så får dom minst 11a, förutom att att beställningsförfarandet var klockrent, så undrade dom vilket stöd jag kunde komma behöva för installationen😀

Då jag i princip är uppväxt i en verkstad och utbildad civilingenjör tänkte jag att jag får nog till det😬 Men är nu helt säker då dom jagade fram installationsanvisningar till min gamla 02a😀. Får dom detta återkopplar? Så vill jag passa på att tacka dom igen🤘👍. Hälsningar Kjelle
    skrev om Webastocenter
    Det är en underbar bil du har som ligger mig varmt om hjärtat. Jag minns första installationen jag gjorde i Land Rover Defender, det var 2005 och någon anvisning fanns inte att tillgå. Men efter några timmars arbete så var installationen på plats och ägaren supernöjd (för det blir verkligen ingen värme i bilen utan värmare). Under åren så har denna bil utvecklats minimalt vilket gjort att samma anvisning fortfarande går att applicera på installationen. Tack Kjelle för de varma orden, de får oss att sträcka på ryggen och vilja fortsätta leverera 110%. Har du ytterligare funderingar när du står där under huven så tveka inte att höra av dig. ⭐⭐⭐⭐⭐

• 2020-09-29
    Bor långt iväg från deras vekstad så jag chansade på att förklara mitt problem.i en chat på facebook. Jag fick snabbt svar och en väldigt bra beskrivning på hur jag kunde kolla om vattenpumpen till min värmare hade gått sönder, vilket de va dem misstänkte. Jag provade deras felsökning som gick på några minuter och mycket riktigt va det de som va felet. Köpte en ny vattenpump av webastcenter som kom på 1 dag och nu har jag en fungerande dieselvärmare i bilen igen tack vare dem. Grymt kunniga inom området och hjälper mer än gärna till. Tusen tack igen !
    skrev om Webastocenter
    Härligt att höra att du fick det att fungera och tack för de varma orden! Många gånger är just det där samtalet eller extra mailet innan man drar igång som är det viktiga. Då kan man ofta få riktmärke på vart man skall börja felsöka och som i detta fall även tips på hur man enklast gör det. Vi har närmare 3000 fordon som rullar genom vår verkstad årligen med värmarproblem så vi får ju chans att skapa oss en bild över vad som fungerar smidigast. I vår kundmottagning sitter fordonstekniker som arbetat med dessa värmare närmare 15 år vilket tryggar för kompetenta svar. Tack för att du handlat av oss och lycka till i vinter :D

• 2020-09-19
    En diesel förångare enkelt och snabb leverans
    skrev om Webastocenter
    Precis som det ska vara... snabbt och enkelt. Hoppas det går lika smidigt att byta delen ny, annars ser jag fram emot att du hör av dig så hjälper vi till..

• 2020-09-17
    Mycket bra service och utbud till Webasto reservdelar!
    skrev om Webastocenter
    Tack för de varma orden och för att ni uppskattar vårt utbud. Välkommen åter..

• 2020-09-15
    Bra service, men alldeles för högt pris
    skrev om Webastocenter
    Hej Mats Jag förstår om att vissa priser upplevs höga. Vi har i många fall försökt att finna billigare alternativ, men i de flesta fall så är kvaliteten på dessa inte acceptabel. Vi har som målsättning att produkterna som vi säljer skall hålla många år utan att behöva bytas ut eller gå sönder och därför så har vi valt de produkter som nu finns i sortimentet.

• 2020-09-13
    Allt fungerade perfekt
    Köpte ett batteri
    skrev om Webastocenter
    Ibland är ett batteri stort nog för att ställa till bekymmer. Hoppas fjärrkontrollen fungerar nu när batteriet är bytt. Skulle fjärrkontrollen ha tappat kodning mot bilen så hjälper vi gärna till med instruktioner, hör i så fall av dig till info@webastocenter.se

• 2020-09-08
    Mycket hjälpsam lättsam och en riktigt grym service att hjälpa till. Rekommenderas verkligen.
    skrev om Webastocenter
    Tack för de varma orden... behöver du sedan hjälp att få igång gsm-enheten eller information om hur det skall kopplas så ser vi fram emot att höra från dig igen.

• 2020-08-28
    Beställde reservdel till dieselkök via telefon. Vänligt bemötande men slarvade bort min order. Fick göra om beställning via webshop. Inget hört sedan dess.
    skrev om Webastocenter
    När du ringde så informerade vi om att vi inte tar emot beställningar via telefon och hänvisade därför till vår webshop. Vi har märkt att det lätt blir fel när vi tar beställningar över telefon och därför gör vi inte det. Ni informerades även om att denna del var en beställningsvara med ca tre veckors leveranstid. Vi har mailat under tiden för att berätta status när varan gick från leverantör och när den lämnade oss, så helt tyst kan du inte ha upplevt oss. Jag beklagar verkligen om vi var otydliga på något sätt och hoppas att varan nu anlänt och fungerar som den skall.

• 2020-08-21
    Jag hade köpt en vara På ett annat ställe som inte passade till min värmare men killarna löste det o fixade fram rätt grejer o tog de andra i retur.

VÄrldsklass!!!
    skrev om Webastocenter
    Härligt att du uppskattade vår insats. Det är viktigt från vår sida att inte bara sälja delar utan även se till så det fungerar hela vägen.. Hoppas du fick till installationen nu med de nya delarna.

• 2020-08-14
    Förångningsplatta,glödstift,packning mellan brännarrör och fläkthus,oringar till en gammal hl32d. Frågade på en firma i Mora där jag bor och dom va mest intresserad av att sälja nytt. Beställde på nätet från Webastocenter men hade även telefonkontakt med dom och dom va väldigt trevliga och tillmötesgående. Skickade grejerna dom hade på hyllan direkt. Handlar mer än gärna av dom igen.
    skrev om Webastocenter
    Härligt Patrik att du fick igång värmaren igen. Miljön mår bra av att vi lagar saker och inte bara köper nytt när något går sönder. Nu håller vi tummarna för att du får många år till med värmaren..

• 2020-08-07
    Prisvärt. Snabb leverans trots semestertider.
    skrev om Webastocenter
    Semester innebär ju ofta att man jobbar med sina projekt hemma, och då vill man ju ha sina prylar fort. Då är det härligt när företagen skickar sina ordrar omgående, eller hur...

• 2020-07-23
    Avgasslang med ljuddämpare till kupévärmare.
    Snabb leverans.
    skrev om Webastocenter
    Tack för omdömet, härligt att se att allt är till belåtenhet. Hör gärna av er om det är något annat vi kan hjälpa er med.

• 2020-07-14
    Jag fick en felkod på min värmare och frågade vilken reservdel jag behövde, fick ett snabbt mer eller mindre omgående svar och råd, med en länk till en reservdel, vilken jag beställde.
    Reservdelen passade inte och jag fick returnera denna, skickade bilder på den korrekta delen, inget svar än så länge, men för att vara korrekt, det är semestertider..... fortsättning följer.
    skrev om Webastocenter
    Jag beklagar djupt att ni fick en del som inte passade. De har gjort om kontakten på nya tempsensorn så även om den hade fungerat så passade inte kontakten. Jag hoppas att den nya tempsensorn/kontakten som skickades fungerar lite bättre. Under sommaren har vi haft lite svårt att hinna med alla tekniska frågor, så jag är ledsen om ert svar dröjde några dagar.. Kvarstår frågetecken så maila gärna direkt till mig tony@webastocenter.se

• 2020-07-12
    Bra kontakt och skickade prylarna snabbt.
    Trevliga och hjälpsamma när jag kontaktade dem.
    skrev om Webastocenter
    Tack för de varma orden och för betyget... smart att kontakt oss innan beställning vid minsta frågetecken. Ofta kan man stå tvekande inför vilken del som passar och då är ett telefonsamtal guld värt.

• 2020-07-09
    fläkt till telekoplastare
    bra bemötande
    snabb hjälp
    skrev om Webastocenter
    Tack för betyget, gläder mig att ni fick bra återkoppling.. Hör gärna av er igen om ni har några funderingar eller om det är något vi kan hjälpa till med..

• 2020-07-05
    Glödstift till Webasto 2000 ST. Snabb leverans efter förskottsbetalning.
    Mats B
    skrev om Webastocenter
    Ja, förskottsbetalning med Swish funkar grymt bra. Även om Klarna går smidigt så är Swish enklare för många. Hoppas du fick igång värmaren igen, skrik till om ni har några frågor eller funderingar..

• 2020-06-24
    Snabb leverans och stort sortiment men hutlösa priser. 700 kr för en liten switch inklusive frakt är helt orimligt
    skrev om Webastocenter
    Jag håller med dig till fullo Per. Visst står Webasto för kvalitet och hållbarhet, så att man kan lita på att produkten man köper håller under en lång tid framöver. Men vissa delar i Webasto's sortiment är onödigt dyra. Och vi har inga stora påslag själva utan vi försöker att hålla en väldigt bra prisbild.

• 2020-06-12
    Köpte båtvärmare. Fick bra hjälp i butik och snabb leverans från komplettering på nätet. :)
    skrev om Webastocenter
    Vilken bra kombo att använda både vår butik på nätet och vår kundmottagning. Du är varmt välkommen åter om du har ytterligare frågor, funderingar eller behöver komplettera med något.

• 2020-06-10
    Fick ingen faktura med specad moms
    skrev om Webastocenter
    Hej Christian Vi har valt att använda Klarna för hantering av våra betalningar. De är det företag som är absolut bäst på detta i Sverige i dagsläget och har en suverän kundfokus, något som vi tycker är viktigt. Jag kikade precis på fakturan som ni fått och momsen står klart och tydligt angiven. Jag har tagit mig friheten att maila den till dig för att säkerställa att du fått den. I övrigt så hoppas jag att du är nöjd med varorna som fanns i lager och skickades direkt på måndagen efter lagd order.

• 2020-06-09
    Detaljer till 15 årig Webastovärmare 5000 D

Mycket bra bemötande

Större lager på plats -fick åka tillbaka för att hämta beställningar. men det gick snabbt och effektivt ändå. Bra med SMS avisering

Vitala/centrala delar i värmaren otroligt dyra
    skrev om Webastocenter
    Hej Chris Jag håller med om att vissa delar till äldre värmare är onödigt dyra. Tro mig, vi har inget stort påslag på dessa produkter. Jag tror att det har att göra med att Webasto vill fasa över kunden till att välja en ny värmare istället och det kanske inte är så konstigt efter 15år. Värmaren kostar som en ny iPhone (11 Pro Max 512Gb) men den första iPhone fanns inte ens för 15 år sedan. Jag vet att jag har bytt iPhone minst fem gånger under den tiden, men en Webasto håller 15år. Det kan man väl ändå säga är valuta för pengarna. Jag hoppas dock att ni nu fått värmaren att fungera och att den är god för ytterligare 15 år. Skulle ni ha några funderingar eller om ni stöter på bekymmer vid reparationen så ser jag fram emot att ni hör av er.

• 2020-06-07
    Efter beskrivit mitt problem med ojämn temperatur från min webastovärmare fick jag rådet att beställa en extern tempgivare vilken kom snabbt. Jag frågade om råd hur den skulle monteras och fick bra råd om detta. Jag är mycket nöjd totalt sett.
    skrev om Webastocenter
    Att faktiskt slå oss en signal först innan man beställer delar är ofta ett bra val. Vi försöker ge så bra tips & råd som vi bara kan för att det skall gå smidigt att installera eller reparera sin värmare. Kul att ni fick bra support och att allt fungerar som det skall nu. Välkommen åter..

• 2020-06-07
    Beställde en fläkt till min skotare som skickades direkt när jag beställt. Hade den hemma på 2 dagar. Bra jobbat. Mvh Håkan
    skrev om Webastocenter
    Härligt att höra att ni blev nöjd. Skrik till om det är något mer vi kan göra för er..

• 2020-06-04
    Snabb och bra leverans.
    Mycket trevlig personal!
    skrev om Webastocenter
    Tack för de varma orden. Härligt att höra att ni är nöjd med vår insats. Välkommen åter!

• 2020-06-03
    Tillbehör till Webasto värmare.
    Enbart köpt via hemsidan.
    Snabb leverans
    skrev om Webastocenter
    Hoppas det hjälpte med att få ned ljudet från värmaren. Hör gärna av dig om det kvarstår något ljud som du vill kunna dämpa ytterligare.

• 2020-06-03
    Mycket trevliga och servicevänliga !
    Ringde upp mig och löste problemet och skickade snabbt och enkelt 👌
    skrev om Webastocenter
    Ofta är ett samtal enklare än massor av mail fram och tillbaka. Vi försöker vara effektiva för att slippa skicka varor fram och tillbaka i onödan... kul att du uppskattar det. Jag vet att det var lite tajt deadline för att få delen innan båten skulle i sjön, kul att du hann få den klar.

• 2020-05-29
    Åkte 1.5 mil till butiken i bromma efter att ha kollat lagersaldot på nätet på delen jag behövde. I butiken sa de att den var slut och kunde beställas på nätet. När jag beställt delen på nätet så kom fel del med posten. Reklamerade samma dag och väntar nu en vecka senare på att de skall sända rätt del. Det som beställts var en krökt bordgenomföring till båt. Fick istället en rak genomföring utan packningar som var 1000 kr billigare än den jag förskottsbetalt via klarna.
    Så värst nöjd är jag inte.
    Stefan Falcon
    Stefan F
    skrev om Webastocenter
    Hej Stefano Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Jag tar till mig att vi inte är tydliga nog med att lager och butik ligger på olika orter och skall se till så att det tydliggörs bättre på vår sida. Det har blivit en miss när er order packats och fel bordgenomföring skickats, vi beklagar verkligen detta. Det stämmer dock att delen tog slut i lager och det är därför du fått vänta lite. Vi skickade den dock med bud igår så har den inte anlänt än så gör den det troligen på måndag. Vi är genuint ledsna över att vi skickat fel del och hoppas att ni inte behöver vänta länge till. Med vänlig hälsning, Tony Stenders

• 2020-05-28
    Lätt att hitta vad jag sökte. Snabb leverans. Kort sagt helt nöjd med allt.
    Benny N
    skrev om Webastocenter
    Så enormt härligt att höra att ni är nöjd med vår insats. Vi ser fram emot att höra ifrån er om ni har några funderingar kring installation av delarna.

• 2020-05-15
    Ett antal komponenter för att installera en AirTop 2000 STC.

Fick ett par komponenter som var felaktiga men kompenserades och blev mycket bra bemött.
    skrev om Webastocenter
    Visst händer det att saker är trasiga eller felaktiga, men det viktiga är hur detta hanteras. Jag beklagar verkligen om du fått varor som inte hållit måttet, men det låter på din review som att vi löste det på ett bra sätt. Vi strävar hårt för att ge våra kunder mer än bara en ny värmare eller en reservdel. Vi vill vara där när man kör fast vid installation och behöver tips och råd. Så jag hoppas att du lyfter luren eller dundrar iväg ett mail om du behöver oss..