Webastocenter

Läs vad 35 kunder tycker om Webastocenter

• 2020-09-19

Hans A skrev om Webastocenter
    En diesel förångare enkelt och snabb leverans Läs mer
    2020-09-21 Webastocenter svarar Hans A
    Precis som det ska vara... snabbt och enkelt. Hoppas det går lika smidigt att byta delen ny, annars ser jag fram emot att du hör av dig så hjälper vi till..
  • 2020-09-17

Beriz K skrev om Webastocenter
    Mycket bra service och utbud till Webasto reservdelar! Läs mer
    2020-09-17 Webastocenter svarar Beriz K
    Tack för de varma orden och för att ni uppskattar vårt utbud. Välkommen åter..
  • 2020-09-15

Mats L skrev om Webastocenter
    Bra service, men alldeles för högt pris Läs mer
    2020-09-16 Webastocenter svarar Mats L
    Hej Mats
    Jag förstår om att vissa priser upplevs höga. Vi har i många fall försökt att finna billigare alternativ, men i de flesta fall så är kvaliteten på dessa inte acceptabel. Vi har som målsättning att produkterna som vi säljer skall hålla många år utan att behöva bytas ut eller gå sönder och därför så har vi valt de produkter som nu finns i sortimentet.
  • 2020-09-13

Kenneth L skrev om Webastocenter
    Allt fungerade perfekt
    Köpte ett batteri Läs mer
    2020-09-14 Webastocenter svarar Kenneth L
    Ibland är ett batteri stort nog för att ställa till bekymmer. Hoppas fjärrkontrollen fungerar nu när batteriet är bytt. Skulle fjärrkontrollen ha tappat kodning mot bilen så hjälper vi gärna till med instruktioner, hör i så fall av dig till info@webastocenter.se
  • 2020-09-08

Robin L skrev om Webastocenter
    Mycket hjälpsam lättsam och en riktigt grym service att hjälpa till. Rekommenderas verkligen. Läs mer
    2020-09-14 Webastocenter svarar Robin L
    Tack för de varma orden... behöver du sedan hjälp att få igång gsm-enheten eller information om hur det skall kopplas så ser vi fram emot att höra från dig igen.
  • 2020-08-28

Robert S skrev om Webastocenter
    Beställde reservdel till dieselkök via telefon. Vänligt bemötande men slarvade bort min order. Fick göra om beställning via webshop. Inget hört sedan dess. Läs mer
    2020-09-14 Webastocenter svarar Robert S
    När du ringde så informerade vi om att vi inte tar emot beställningar via telefon och hänvisade därför till vår webshop. Vi har märkt att det lätt blir fel när vi tar beställningar över telefon och därför gör vi inte det.
    Ni informerades även om att denna del var en beställningsvara med ca tre veckors leveranstid. Vi har mailat under tiden för att berätta status när varan gick från leverantör och när den lämnade oss, så helt tyst kan du inte ha upplevt oss.
    Jag beklagar verkligen om vi var otydliga på något sätt och hoppas att varan nu anlänt och fungerar som den skall.
  • 2020-08-21

Rickard P skrev om Webastocenter
    Jag hade köpt en vara På ett annat ställe som inte passade till min värmare men killarna löste det o fixade fram rätt grejer o tog de andra i retur.

VÄrldsklass!!! Läs mer
    2020-09-14 Webastocenter svarar Rickard P
    Härligt att du uppskattade vår insats. Det är viktigt från vår sida att inte bara sälja delar utan även se till så det fungerar hela vägen.. Hoppas du fick till installationen nu med de nya delarna.
  • 2020-08-14

Patrik S skrev om Webastocenter
    Förångningsplatta,glödstift,packning mellan brännarrör och fläkthus,oringar till en gammal hl32d. Frågade på en firma i Mora där jag bor och dom va mest intresserad av att sälja nytt. Beställde på nätet från Webastocenter men hade även telefonkontakt med dom och dom va väldigt trevliga och tillmötesgående. Skickade grejerna dom hade på hyllan direkt. Handlar mer än gärna av dom igen. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Patrik S
    Härligt Patrik att du fick igång värmaren igen. Miljön mår bra av att vi lagar saker och inte bara köper nytt när något går sönder. Nu håller vi tummarna för att du får många år till med värmaren..
  • 2020-08-07

Anders N skrev om Webastocenter
    Prisvärt. Snabb leverans trots semestertider. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Anders N
    Semester innebär ju ofta att man jobbar med sina projekt hemma, och då vill man ju ha sina prylar fort. Då är det härligt när företagen skickar sina ordrar omgående, eller hur...
  • 2020-07-23

Olof P skrev om Webastocenter
    Avgasslang med ljuddämpare till kupévärmare.
    Snabb leverans. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Olof P
    Tack för omdömet, härligt att se att allt är till belåtenhet. Hör gärna av er om det är något annat vi kan hjälpa er med.
  • 2020-07-14

Boris S skrev om Webastocenter
    Jag fick en felkod på min värmare och frågade vilken reservdel jag behövde, fick ett snabbt mer eller mindre omgående svar och råd, med en länk till en reservdel, vilken jag beställde.
    Reservdelen passade inte och jag fick returnera denna, skickade bilder på den korrekta delen, inget svar än så länge, men för att vara korrekt, det är semestertider..... fortsättning följer. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Boris S
    Jag beklagar djupt att ni fick en del som inte passade. De har gjort om kontakten på nya tempsensorn så även om den hade fungerat så passade inte kontakten. Jag hoppas att den nya tempsensorn/kontakten som skickades fungerar lite bättre. Under sommaren har vi haft lite svårt att hinna med alla tekniska frågor, så jag är ledsen om ert svar dröjde några dagar..
    Kvarstår frågetecken så maila gärna direkt till mig tony@webastocenter.se
  • 2020-07-12

David A skrev om Webastocenter
    Bra kontakt och skickade prylarna snabbt.
    Trevliga och hjälpsamma när jag kontaktade dem. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar David A
    Tack för de varma orden och för betyget... smart att kontakt oss innan beställning vid minsta frågetecken. Ofta kan man stå tvekande inför vilken del som passar och då är ett telefonsamtal guld värt.
  • 2020-07-09

Björn S skrev om Webastocenter
    fläkt till telekoplastare
    bra bemötande
    snabb hjälp Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Björn S
    Tack för betyget, gläder mig att ni fick bra återkoppling.. Hör gärna av er igen om ni har några funderingar eller om det är något vi kan hjälpa till med..
  • Mats B

2020-07-05

Mats B skrev om Webastocenter
    Glödstift till Webasto 2000 ST. Snabb leverans efter förskottsbetalning. Läs mer
    2020-08-17 Webastocenter svarar Mats B
    Ja, förskottsbetalning med Swish funkar grymt bra. Även om Klarna går smidigt så är Swish enklare för många. Hoppas du fick igång värmaren igen, skrik till om ni har några frågor eller funderingar..
  • 2020-06-24

Per L skrev om Webastocenter
    Snabb leverans och stort sortiment men hutlösa priser. 700 kr för en liten switch inklusive frakt är helt orimligt Läs mer
    2020-06-24 Webastocenter svarar Per L
    Jag håller med dig till fullo Per. Visst står Webasto för kvalitet och hållbarhet, så att man kan lita på att produkten man köper håller under en lång tid framöver. Men vissa delar i Webasto's sortiment är onödigt dyra. Och vi har inga stora påslag själva utan vi försöker att hålla en väldigt bra prisbild.
  • 2020-06-12

Wojtek B skrev om Webastocenter
    Köpte båtvärmare. Fick bra hjälp i butik och snabb leverans från komplettering på nätet. :) Läs mer
    2020-06-12 Webastocenter svarar Wojtek B
    Vilken bra kombo att använda både vår butik på nätet och vår kundmottagning. Du är varmt välkommen åter om du har ytterligare frågor, funderingar eller behöver komplettera med något.
  • 2020-06-10

Falla F skrev om Webastocenter
    Fick ingen faktura med specad moms Läs mer
    2020-06-10 Webastocenter svarar Falla F
    Hej Christian
    Vi har valt att använda Klarna för hantering av våra betalningar. De är det företag som är absolut bäst på detta i Sverige i dagsläget och har en suverän kundfokus, något som vi tycker är viktigt. Jag kikade precis på fakturan som ni fått och momsen står klart och tydligt angiven. Jag har tagit mig friheten att maila den till dig för att säkerställa att du fått den.
    I övrigt så hoppas jag att du är nöjd med varorna som fanns i lager och skickades direkt på måndagen efter lagd order.
  • 2020-06-09

Chris U skrev om Webastocenter
    Detaljer till 15 årig Webastovärmare 5000 D

Mycket bra bemötande

Större lager på plats -fick åka tillbaka för att hämta beställningar. men det gick snabbt och effektivt ändå. Bra med SMS avisering

Vitala/centrala delar i värmaren otroligt dyra Läs mer
    2020-06-09 Webastocenter svarar Chris U
    Hej Chris

Jag håller med om att vissa delar till äldre värmare är onödigt dyra. Tro mig, vi har inget stort påslag på dessa produkter. Jag tror att det har att göra med att Webasto vill fasa över kunden till att välja en ny värmare istället och det kanske inte är så konstigt efter 15år. Värmaren kostar som en ny iPhone (11 Pro Max 512Gb) men den första iPhone fanns inte ens för 15 år sedan. Jag vet att jag har bytt iPhone minst fem gånger under den tiden, men en Webasto håller 15år. Det kan man väl ändå säga är valuta för pengarna.

Jag hoppas dock att ni nu fått värmaren att fungera och att den är god för ytterligare 15 år. Skulle ni ha några funderingar eller om ni stöter på bekymmer vid reparationen så ser jag fram emot att ni hör av er.
  • 2020-06-07

Kjell J skrev om Webastocenter
    Efter beskrivit mitt problem med ojämn temperatur från min webastovärmare fick jag rådet att beställa en extern tempgivare vilken kom snabbt. Jag frågade om råd hur den skulle monteras och fick bra råd om detta. Jag är mycket nöjd totalt sett. Läs mer
    2020-06-09 Webastocenter svarar Kjell J
    Att faktiskt slå oss en signal först innan man beställer delar är ofta ett bra val. Vi försöker ge så bra tips & råd som vi bara kan för att det skall gå smidigt att installera eller reparera sin värmare. Kul att ni fick bra support och att allt fungerar som det skall nu. Välkommen åter..
  • 2020-06-07

Håkan J skrev om Webastocenter
    Beställde en fläkt till min skotare som skickades direkt när jag beställt. Hade den hemma på 2 dagar. Bra jobbat. Mvh Håkan Läs mer
    2020-06-09 Webastocenter svarar Håkan J
    Härligt att höra att ni blev nöjd. Skrik till om det är något mer vi kan göra för er..
  • 2020-06-04

Lars I skrev om Webastocenter
    Snabb och bra leverans.
    Mycket trevlig personal! Läs mer
    2020-06-05 Webastocenter svarar Lars I
    Tack för de varma orden. Härligt att höra att ni är nöjd med vår insats. Välkommen åter!
  • 2020-06-03

Hans K skrev om Webastocenter
    Tillbehör till Webasto värmare.
    Enbart köpt via hemsidan.
    Snabb leverans Läs mer
    2020-06-03 Webastocenter svarar Hans K
    Hoppas det hjälpte med att få ned ljudet från värmaren. Hör gärna av dig om det kvarstår något ljud som du vill kunna dämpa ytterligare.
  • 2020-06-03

Joakim S skrev om Webastocenter
    Mycket trevliga och servicevänliga !
    Ringde upp mig och löste problemet och skickade snabbt och enkelt 👌 Läs mer
    2020-06-03 Webastocenter svarar Joakim S
    Ofta är ett samtal enklare än massor av mail fram och tillbaka. Vi försöker vara effektiva för att slippa skicka varor fram och tillbaka i onödan... kul att du uppskattar det. Jag vet att det var lite tajt deadline för att få delen innan båten skulle i sjön, kul att du hann få den klar.
  • Stefan F

2020-05-29

Stefan F skrev om Webastocenter
    Åkte 1.5 mil till butiken i bromma efter att ha kollat lagersaldot på nätet på delen jag behövde. I butiken sa de att den var slut och kunde beställas på nätet. När jag beställt delen på nätet så kom fel del med posten. Reklamerade samma dag och väntar nu en vecka senare på att de skall sända rätt del. Det som beställts var en krökt bordgenomföring till båt. Fick istället en rak genomföring utan packningar som var 1000 kr billigare än den jag förskottsbetalt via klarna.
    Så värst nöjd är jag inte.
    Stefan Falcon Läs mer
    2020-05-29 Webastocenter svarar Stefan F
    Hej Stefano
    Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Jag tar till mig att vi inte är tydliga nog med att lager och butik ligger på olika orter och skall se till så att det tydliggörs bättre på vår sida.
    Det har blivit en miss när er order packats och fel bordgenomföring skickats, vi beklagar verkligen detta.
    Det stämmer dock att delen tog slut i lager och det är därför du fått vänta lite. Vi skickade den dock med bud igår så har den inte anlänt än så gör den det troligen på måndag.
    Vi är genuint ledsna över att vi skickat fel del och hoppas att ni inte behöver vänta länge till.
    Med vänlig hälsning, Tony Stenders
  • Benny N

2020-05-28

Benny N skrev om Webastocenter
    Lätt att hitta vad jag sökte. Snabb leverans. Kort sagt helt nöjd med allt. Läs mer
    2020-05-28 Webastocenter svarar Benny N
    Så enormt härligt att höra att ni är nöjd med vår insats. Vi ser fram emot att höra ifrån er om ni har några funderingar kring installation av delarna.
  • 2020-05-15

Per H skrev om Webastocenter
    Ett antal komponenter för att installera en AirTop 2000 STC.

Fick ett par komponenter som var felaktiga men kompenserades och blev mycket bra bemött. Läs mer
    2020-05-15 Webastocenter svarar Per H
    Visst händer det att saker är trasiga eller felaktiga, men det viktiga är hur detta hanteras. Jag beklagar verkligen om du fått varor som inte hållit måttet, men det låter på din review som att vi löste det på ett bra sätt.
    Vi strävar hårt för att ge våra kunder mer än bara en ny värmare eller en reservdel. Vi vill vara där när man kör fast vid installation och behöver tips och råd.
    Så jag hoppas att du lyfter luren eller dundrar iväg ett mail om du behöver oss..
  • Jan-Erik T

2020-05-14

Jan-Erik T skrev om Webastocenter
    Kunnig personal snabb leverans Läs mer
    2020-05-15 Webastocenter svarar Jan-Erik T
    Härligt att allt gick som på räls. Hoppas du får ihop värmaren nu och att det fungerar som det skall. Behöver du hjälp på vägen så ser vi fram emot att du hör av dig.
  • 2020-05-12

Kent H skrev om Webastocenter
    Jag köpte reservdelar till Webasto och blev enkelt och korrekt bemött Läs mer
    2020-05-15 Webastocenter svarar Kent H
    Det gläder oss att höra att allt flöt på bra. Skrik till om du har frågor eller funderingar när reservdelen skall bytas... vi är bara ett mail eller samtal bort
  • 2020-05-12

Göran L skrev om Webastocenter
    Snabb leverans men det har de flesta. Läs mer
    2020-05-12 Webastocenter svarar Göran L
    Snabb leverans är ju alltid bra, men vi har så mycket mer vill jag lova. Prova att kontakta vår kundservice om du behöver tips, råd eller hjälp med något värmar-relaterat så ska du se. Vi svarar snabbt och det vi inte kan svara på direkt, tar vi reda på och återkommer inom kort. Tack för att du handlat hos oss.
  • 2020-05-10

Roland J skrev om Webastocenter
    Köpte 3 delar till en Webasto värmare tank, t-rör och stos.
    Har blivit mycket bra bemött av företaget.
    Förväntningarna var en snabb leverans som skulle ta 2-3 arbetsdagar, tyvärr tog det 7 arbetsdagar fast grejerna var hemma!
    Är dock nöjd med företaget och dess personal. Läs mer
    2020-05-11 Webastocenter svarar Roland J
    Hej Roland
    Härligt att höra att vi sköter oss. Tråkigt att du fick vänta på leveransen. Vi använder i dagsläget DHL som leverantör och till vissa orter så kör de inte ut leveranserna varje dag utan endast en gång per vecka.
    Vi har tagit detta till oss och kikar nu på om vi kan komplettera med andra transportörer för att säkra snabba leveranser.
    Tack för din feedback.
    Med vänlig hälsning, Tony Stenders
  • 2020-05-03

Gullqvist A skrev om Webastocenter
    Fick inget verkstadsnetto på reservdelen.
    Annars va de ok. Läs mer
    2020-05-04 Webastocenter svarar Gullqvist A
    Hej

Jag ser att ni har registrerat er som privatperson. Om ni önskar så ändrar jag er profil till Servicepartner vilket ger er tillgång tillverkstadsnetto vid återkommande beställningar. Skicka gärna ett mail till tony@webastocenter.se så kirrar jag det.

Men visst var det väl ändå lite positiv att vi bjöd på frakten. :D
  • 2020-05-02

Lars H skrev om Webastocenter
    RReservdelar till värmare utmärkt service Läs mer
    2020-05-02 Webastocenter svarar Lars H
    Härligt att höra... lycka till med arbetet och hör gärna av dig om vi kan hjälpa till.
  • 2020-04-14

Johan L skrev om Webastocenter
    Utblås till båtvärmare
    Enkelt att beställa och snabb leverans Läs mer
    2020-04-14 Webastocenter svarar Johan L
    Härligt att höra att det gick smidigt att handla hos oss. Lycka till med installationen.
  • 2020-04-14

Göran A skrev om Webastocenter
    Reservdelar via nätet
    Funkade bra Läs mer
    2020-04-14 Webastocenter svarar Göran A
    Härligt att höra att allt fungerade bra, skrik till om ni behöver hjälp eller instruktioner vid installation.
  • 2020-04-13

Per E skrev om Webastocenter
    Enkelt att beställa "rätt" delar på utförlig hemsida... Läs mer
    2020-04-14 Webastocenter svarar Per E
    Tack Per för de varma orden. Hör gärna av dig om du behöver hjälp vid montering eller om du har några övriga funderingar.