WM Tak & Fasad AB

WM Tak & Fasad AB

wmtak.se
  • Badge2022
4.2

Vi på WM Tak & Fasad hjälper dig gärna med allt som rör utsidan av ditt hus, t.ex. renovera tak eller fasad. Våra takläggare arbetar med de flesta tak, oavsett om det gäller plåt-, tegel-, papp- eller shingel. Vi reparerar eller lägger nytt och har full koll på alla säkerhetsåtgärder som krävs. Plåtmålning på tak är något...

52 omdömen om WM Tak & Fasad AB

Sedan starten hos Reco 2015

Mats Olof D
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi har haft ett snöskottningsavtal med WM Tak och fasad som vi har sagt upp. WM Tak och fasad slarvar bort uppsägelsen och skickar nya fakturor. Trots att vi har en bekräftelse från dem på att avtalet är uppsagt har de ännu inte krediterat fakturan.

Mikael W
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Har anlitat WM Tak & Fasad för montering av Snöräcken,Takstegar och vajersystem Jobbet blev bra och gjordes enligt tidsplanen rekommenderar dom för liknande uppdrag

Eric W
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Har anlitat WM Tak & Fasad för markskottning och sandning av några fastigheter Dom har sköt sina åtaganden och gjort det dom ska

Mikael S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Levererar alltid vad dom lovar kontakten med Jannis funkar väldigt bra med återkoppling

Sadea S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Mycket lyhörda och professionella bra kvalitet.

Conny E
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Kontakten har varit bra. Både vid akuta fall och vid era inspektioner

Johan F
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Bra med Micke & Andres Väldigt snabb service! Nöjda med utfört arbete.

Frank G
Skrev om WM Tak & Fasad AB

WM Tak genomförde en tak omläggning på ett helt professionellt sätt. Helt enligt tids plan och offerten.WM Taks personal var trevliga och tillmötesgående i personliga kontakter.

Adam B
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Tillgängliga och trevliga killar som fixade allt som behövdes på ett besök. Rekommenderas varmt!👍😄

MARIA N
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Helt oprofessionella - till och med bedrägliga. Vår bostadsförening har en gång i tiden haft takskottningsavtal med denna firma, vilket är uppsagt sedan många år tillbaka. Efter att avtalet sas upp har vi ändå årligen fått avtalsfaktura från WM Tak & Fasad. Vi bestrider varje gång dessa fakturor - via mail, sms- och telefon. De återkopplar inte, utan svarar med att skicka påminnelsefaktura. Nu har vi precis fått en ny faktura... så trött på detta företag.

Mattias A
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Snabb återkoppling vid förfrågan, snabba på att ta fram offert, höll vad dom lovade och höll tidplanen inkl budget! Killarna som gjorde arbetet var supertrevliga och svarade vänligt på mina frågor. Grannarna som ser taket (ett platt tak) tycker det blev supersnyggt! Tack Niklas och gänget som utförde arbetet.

KARL K
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi anlitade WM tak och fasad för en tak och fasadrenovering i vår bostadsrättsförening. Det var väldigt lite som fungerade i själva processen. (Dock ska man säga att slutresultatet blev helt ok, dock efter vårt pådrivande och med vissa kvarvarande skavanker) 1. Det var ständigt strul med fakturor, dels skickade de samma fakturor flera gånger och vid ett tillfälle fick vi inkassokrav på oss för att det bolag som de sålt vissa av fakturorna till inte fått information om vilka fakturor som redan betalts. Innebar mycket extraarbete...

ULF B
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Anlitade WM Tak och Fasad AB för att byta ut taket på vårat 70-tals hus. Vi fick en komplett offert snabbt och tydlig i vad som ingick. Gick även att göra några justeringar på offerten utan prisändring. Kan så här efteråt säga att det blev ett bra resultat till ett bra resultat. Ett litet minus att vi fick vänta på hantverkarna då pandemin satt käppar i hjulet. När det väl kom igång så flöt det på bra! Vi är extra nöjda med Pawel som byggledare och konversationen fungerade bra på engelska. Företaget rekommenderas! Ulf B.

GÖRAN H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Anlitade WM Tak och Fasad AB för att byta ut taket på vårat 70-tals hus. Vi fick en komplett offert snabbt och tydlig i vad som ingick. Gick även att göra några justeringar på offerten utan prisändring. Kan så här efteråt säga att det blev ett bra pris och utmärkt resultat. Ett litet minus att vi fick vänta på hantverkarna då pandemin satt käppar i hjulet. När det väl kom igång så flöt det på bra! Vi är extra nöjda med Pawel som byggledare och konversationen fungerade bra på engelska. Företaget rekommenderas! /Göran och Anne

Patrick M
Skrev om WM Tak & Fasad AB

En dryg månad har gått sen jag blev lovad en offert efter en c:a 20 minuter lång kostnadsfri inspektion gällande byte av tak, fasad och fönster. Offert lovades komma samma kväll eller dagen efter, sen efter en vecka, nu får jag inget svar längre. Kontaktpersonen svarar varken på mejl eller telefon och inget svar på företagets "infomejl" heller...uselt.

Stina Maria Hillevi L
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi fick hjälp att putsa om vår uteplats samt lägga ny toppsten. Vi är väldigt nöjda med resultatet och både tidsplan och pris efterföljdes. Planerar nu även för takomläggning samt omputsning av fasaden med WM och planering, offert och uppföljning är över vår förväntan. Supertrevligt och proffsigt bemötande av Micke samt Jojje med team.

Martin G
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi använder sedan några år WM Tak som förstahandsval när det gäller skötsel av vårt tak. Gäller såväl vid snöskottning, som en större renovering av taket (2017). Vid samtliga tillfällen har vi alltid fått snabb och bra support. När det gäller den större renoveringen av taket använde vi oss av proffessionell besiktningsman (Besiktningsman.se) som inspekterade takjobbet utan anmärkning. En liten "fadäs" var dock leveranstiden (drog ut på tiden), men i vårt fall uppvägde den goda kvalitén på jobbet den "olägenheten". Står gärna till tjänst som referens. Mvh, Martin Gerson, 0705-488909

Erik B
Skrev om WM Tak & Fasad AB

WM-tak lade om vårt ganska slitna tak med ny papp, nya pannor, nya plåtar, hängrännor och stuprör. Dessutom några byten av ruttnad råspånt. - Trevlig bemötande - Snabb och detaljerad offert - Arbetet utfört enligt plan - Regelbunden kontakt med foton (vi var på semester) - Generös tolkning av offerten - Inget snack när vi påpekade (små) brister - Verkligen måna om nöjda kunder

Moa S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Jag snackade med grabbarna från WM Tak som gör ett jobb i området och fick kontakt med Tobias. Trevlig och duktig kille som både praktiskt och kunskapsmässigt hjälpte oss med våra hängrännor oc stuprör!

Michael B
Skrev om WM Tak & Fasad AB

2 stora arbeten på huset. Nu är det nyputsat och nytt tegeltak. Bägge utförda på ett professionellt sätt till ett bra pris. Ordentligt gjort. Först total nedknackning av all gammal puts. Ny puts, plåtjobb, nytt tegeltak. Snyggt lagt. Efter slutbesiktning åtgärdades några småsaker så allt är som det ska.

Christian F
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi har precis bytt hela vårt tak på vårt hus i Tyresö. Allt från dålig råspont, papp, läkt, plåtar, hängrännor, stuprör samt betongpannor. WM Tak som utfört arbetet har varit lyhörda och väldigt tillmötesgående. Vi tackar för ett väl utfört arbete. Vi vill framförallt tacka Tomas som utförde det mesta av arbetet samt Tobias som va toppen som vår kontaktperson.

Bo J
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi anlitade företaget sommaren -16 för att lägga om och rengöra vårt tegeltak. Eftersom företaget är representerade i Västerås såg vi det som positivt med lokala hantverkare. Efter flera påstötningar dök ett arbetslag med polska!! arbetare upp i slutet av augusti. Då deras arbete var klart kunde vi konstatera att taket var felaktigt lagt med för stora bärläktavstånd, ej rengjort tak, trasiga pannor, inget fågelgaller mm. Vi beslutade hålla inne slutbetalning tills allt var åtgärdat. Nytt polskt arbetslag dyker upp och...

Lennart L
Skrev om WM Tak & Fasad AB

WM Tak & Fasad gav snabb respons i ett akut läge pga en vattenskada i vår fastighet, där alla andra möjligheter syntes uttömda. Därefter levererade dom med utmärkt kvalitet resurser (både byggare och rörmokare) för att åtgärda skadan. Bemötandet var över all förväntan.

Lennart L
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Tack vare mycket snabb respons, i ett läge där det verkade som att alla våra möjligheter var uttömda, och erbjudande om resurser kunde en akut situation pga en vattenskada åtgärdas.

Michael S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Hej! Snabb leverans enligt plan av WM tak & Fasad AB. Rekommenderas.

Anders H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi anlitade WM tak&fasad för byte av tak ock träfasad. Arbetet utfördes bra och inom planerad tid. Små påpekande åtgärdades utan problem. Kostnaden stämde med lämnad offert. De höll arbetsplatsen städad varje dag. Det vi saknar är en avstämning efter avslutat arbete. Anders

Mats H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Tydliga och kompletta offerter, leverans i tid.

Joakim E
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Mycket nöjda, trevligt bemötande och otroligt snabbt utfört arbete. Vi bad om att få en sak förbättrad som dom hade gjort och detta utfördes också snabbt och bra. Kan verkligen rekommendera detta företag och kan tänka oss att anlita dom igen om det skulle dyka upp något.

Birgitta E
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Ommålning av tak 410 kvm Brf som anlitat WM-tak för ommålning av tak. utmärkt utfört arbete och till ett rimligt pris. Snabb leverans av offert med personligt engagemang och man på plats. Därtill kom översyn och reparation av hål i taket, vilket snabbt åtgärdades där behov fanns. Snöskottningsavtal Alltid på plats när behov uppstår. snabb hjälp med att slå ner istappar! WM-tak är generösa med professionella råd ang takens underhåll och prioritering av åtgärder. WM-tak är lätta att ha att göra med och ger snabb respons.

Jari H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Behövde hjälp med att byta vindskivor på min takkupa. Mejlade, fick snabbt svar från företaget. Gick fort att få jobbet utfört och är nöjd. Kommer definitivt använda dem igen om jag behöver hjälp. De städade fint efter sig också.

Börje E
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Bra bemötande och proffsigt. Renovering av fasad . Snabba att korrigera en del småfel. Levt upp till mina förväntningar.

Simon M
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Hade en inbokad besiktning den 29/1 för att titta på en omläggning av plåttak till vårt nya hus. Väntade i drygt en halvtimme, ingen dök upp. Ringde till alla nr jag kunde hitta på deras hemsida och ingen svarade. Har även mailat och frågat varför de inte dök upp. Inget svar, vare sig via tele eller mail. Riktigt uselt bemötande måste jag säga.

Yngve I
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Jag möttes med ett trevligt bemötande och med tillmötesgående under hela projektet från början till slut! Projektet bestod av ett helt nytt tak till villan och nytt takpapp och pannor till garaget! Jag själv fanns tillgänglig nästan hela tiden. Jag rekommenderar gärna WM Tak & Fasad.

Irene M
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Har anlitat WM Tak & Fasad för att lägga om tak från grund. Huvudbyggnad och garage. Mycket nöjd med arbetet. Trevliga killar som jobbade, noga och trevliga. Kan rekommendera företaget.

Lars A
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi är mycket nöjda med hur WM Tak & Fasad har bedrivit verksamheten när dom renoverade vårat tak,höll rent och snyggt och var väldigt lyhörda för våra önskningarna. Resultatet levde verkligen upp till våra förväntningar, så vi kan absolut rekomendera andra som går i renoveringstankar att anlita WM Tak & Fasad för arbetet. Två nöjd kunder Ingrid och Lars Arvidsson

Stefan M
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Fasadrenovering med panelbyte och målning. Städning OK, men besiktning?

Stefan G
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Grabbarna är nu klara med vårt hus. Dom har gjort ett fantastiskt professionellt arbete med en noggrannhet som är imponerande, dessutom glada och trevliga. Och vilken arbetsledare, otroligt proffsig. Vi är mycket nöjda med att vi anlitade er. Huset är som nytt. Ett hjärtligt tack !!!! Anita o Staffan Grandin Mälarhöjden

Staffan F
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Bra bemötande vid upphandling. Snabb återkoppling. Svårt att kommunicera med underleverantör (polska) men jobbade effektivt. Rent och snyggt.

Peder S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Utmärkt jobb när jag äntligen lyckats få dem att komma. Hade det inte varit strul med att kommunicera med kunden, hade betyget blivit högt.

Rolf C
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Jag har låtit WM & Tak och Fasad byta ut fastighetens gala tegeltak och plåtbeslag till ny underlagspapp, läkt och betongpannor samt ny plåt beslagning och rännor. Arbetet utfördes fackmässigt och snabbt. Bemötandet var utmärkt.

Josefine H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Fantastiskt! Vi bytte tak på vårt kedjehus och blev bara positivt överraskade. Arbetet gick jättesmidigt, effektivt, allt var i ordning och det städades varje dag. Personalen var trevlig, smidig, diskret och allt flöt fantastiskt bra! I takbytet ingick även plåtarbete och allt är riktigt snyggt gjort! Vi är jättenöjda!

Annelie H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Toppenbra! Snyggt jobb och trevliga.

Helen F
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Enda firman som kom snabbt o lämnade komplett offert. Bästa pris. . Snyggt jobb o ända in i sista detaljen. Projektledaren kommer o anmärker på detaljer jag inte ens noterade. Trevliga. Be få Vassilis som ansvarig. Han kom själv på söndagen o rev ställning så att byggaren kom åt nästa dag??????

Patrik  T
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Anlitade WM tak till mina föräldrars hus då taket skulle läggas om. Hade först en firma som synts på TV och verkade bra men då dom offererade ett pris som inte alls följde marknaden så undrade man om dom bara ville "passa på" att ta riktigt bra betalt av äldre människor. WM tak var snabba att komma och titta samt lämna offert. Ett bra pris samt tips och råd som vi inte fick från dom andra gjorde att även andra detaljer lades till offerten. Slutresultatet blev mycket bra och killarna som utförde arbetet var trevliga, så vi vart mer än nöjda. Bra jobbat.

Tore B
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Utomordentligt bra företag. Duktiga, prisvärda och höll vad som stod i offerten. Städade och gjorde snyggt efter sig.

Sladjana R
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Skriv din rekommendation treba brinuti o fasadama i krovu ..odrzavati sve na vreme

Niclas L
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi fick efter ett par vändor en välspecificerad offert där verkligen allt ingick. Bl a 6 års garanti på jobbet, de stod för eventuella vattenläckage som kan uppstå vid taktvätt samt prisvärda, ingen annan firma matchade det. De var punktliga, snabba och höll sig till offerten. Mycket trevliga och kommunikativa killar som även städade och gjorde rent efter avslutat arbete varje dag. Slutresultat av det ommålade taket blev kanon, stort tack! Hälsningar styrelsen Brf Ångpannan 18, Hornstull

Sadea S
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Bra bemötande och tydliga svar på våra många frågor. Snabbt och proffsigt arbete, mycket bra slutresultat. Huset är som nytt! Kan verkligen rekommendera

Maria L
Skrev om WM Tak & Fasad AB

Vi var mycket nöjda med putsningen av vårt hus. De var noggranna och hade ett professionellt bemötande. Prisvärda. Kan rekommenderas!

Mats H
Skrev om WM Tak & Fasad AB

De var snabba på att mäta, ge en specificerad offert där allt ingick (även avfallshantering) och höll sig sedan till offerten. Väl utfört hantverk precis enligt önskemål. De har också en annan gång fått tillverka en skorstenshuv, till belåtenhet.