Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Danderyd XLrenovering

XLrenovering

Svetsarvägen 12, 187 75 Täby — Visa karta

4.9 i betyg av av 18 omdömen
Vi utför högkvalitativa byggprojekt, köks- och badrumsrenovering samt totalrenoveringar i hus och hem. För oss är varje projekt lika viktigt, oavsett storlek eller omfattning. Hos oss arbetar duktiga hantverkare och i vår företagskultur ligger att fokus alltid ska vara att arbeten ska utföras för kundens bästa och att kunden alltid ska bli nöjd.

Vår bas är i Danderyd och här i området är vi en väletablerad aktör, men vi tar gärna uppdrag i hela Stockholmsområdet eller ute i landet. Vi hjälper gärna till med hela projektet, från rådgivning och ritning till hantering av ROT-avdrag, garantier och färdig renovering.

Välkommen till oss på XLrenovering!

Läs vad 18 kunder tycker om XLrenovering

• Jörgen B

2019-09-02

Jörgen B skrev om XLrenovering
    Bra dialog och mycket kreativa diskussioner innan offert lämnades. Vettiga priser.
    Effektivt genomförande. Priset på hela projektet blev exakt enligt offert. (Ombyggnad av stort förråd till sop/cykelrum samt uppförande av cykelgarage på innergården). Företaget var lätt att tala med angående justeringar under projektet. De var noggranna att stämma av arbetet med jämna mellanrum.
    Jag är supernöjd med företaget och lösningen blev mycket bättre än vad jag kunde hoppas.
    Jörgen Billström,
    Brf Blåklinten 13, Stockholm Läs mer
    2019-09-02 Richard F svarar Jörgen B
    Hej Jörgen. Tack för det fina omdömet och att ni vill rekommendera oss till andra.
    Vi är glada att resultatet blev bra och att ni är nöjda.
    Richard
    XLrenovering
  • Robin H

2019-05-27

Robin H skrev om XLrenovering
    Richard med sitt team har gjort ett kanonbra jobb! Nöjd från början till slut. Läs mer
    2019-05-27 Richard F svarar Robin H
    Hej Robin!

Tack för den varma rekommendationen. Uppskattas. Varma hälsningar från Team XLrenovering
  • 2019-04-16

ADISA N skrev om XLrenovering
    Under mars gjorde de om ett badrum till en dusch med toa samt enbart en toa med en mellanliggande vägg där alla vattendragningar går (samt bytte utrymmets stammar). Jozef Pytlak som gjorde det mesta av arbetet är lugn och lätt att ha att göra med. Han kommunicerade med mig genom hela arbetet och gav mig förslag så jag visste att mina önskemål var väl genomtänkta. Alla inblandade hantverkare var flexibla och måna om att det skulle bli så som jag ville. De är noggranna och städar upp efter slutfört arbete. Vi är helt nöjda med resultatet som blev väldigt fint. Alla var supertrevliga och professionella och jag kan rekommendera dem varmt. Läs mer
    2019-04-16 Richard F svarar ADISA N
    Stort tack Adisa för den fina rekommendationen.
    Vi är glada att allt blev som ni ville ha det och att ni är nöjda med resultatet.
    Det är viktigt att kommunikationen mellan kund och leverantör fungerar, för då brukar oftast resultatet bli strålande. Jag måste säga att du har varit en föredömlig kund i detta fall.
    Din rekommendation ska jag framföra till hela gänget på XLrenovering. De kommer verkligen uppskatta detta.
    Min förhoppning är att vi får tillfälle att komma förbi och fotografera resultatet så att man på vår hemsida kan se hur fint det blev hos er.
    Med varma hälsningar
    Gänget på XLrenovering
  • 2019-02-10

David S skrev om XLrenovering
    Vi fick mycket fin hjälp och goda råd av XL-renovering vid valet av kakel, klinker och övriga val vid vår badrumsrenovering. Dessa råd har varit mycket värdefulla då det är mycket man inte känner till inför en totalrenovering. Den som gjorde det mesta av arbetet heter Jozef Pytlak och honom kan vi verkligen rekommendera. Han skyddade övriga genomgångsrum, han utförde arbetet med kakel och klinker på ett mycket professionellt sätt, var trevlig och alltid punktlig. Dessutom gav han oss goda råd; det är många detaljer man behöver diskutera och ta ställning till. Det märktes att han har lång erfarenhet. Vi kan även i övrigt rekommendera de andra hantverkarna från XL-renovering.
    Slutresultatet blev finare än vi kunnat föreställa oss; väl så snyggt som en katalogbild. Läs mer
    2019-02-11 Richard F svarar David S
    Hej Jan David.
    Tack för de fina rekommendationerna.
    Team XLrenovering hälsar till dig och Anna-Lena och önskar er stor glädje med ert nya fina badrum.
  • 2019-01-29

Mats I skrev om XLrenovering
    Har köpt ett attefallshus, platsbyggt enligt egen ritning. Trevligt bemött av företagets representanter och projektledare vid första besöket. Byggstart enligt plan, genomförande och resultat tillfredsställande. Dialogen under projektet fungerade utmärkt, på engelska. Ev frågeställningar som dök upp löstes utan problem. Läs mer
    Richard F gillar detta
  • 2018-10-22

Jonas A skrev om XLrenovering
    Vi beställde två stycken badrum och vi är mycket nöjda. Läs mer
    Richard F gillar detta
  • Peter Ö

2018-09-26

Peter Ö skrev om XLrenovering
    Det projekt som XL hjäpte till med var en totalrenovering av en mindre lägenhet. XL var under hela projektet mycket engagerade och flexibla, där ingnga problem var omöjliga att lösa. Det jag uppskattade mycket var XLs professionella kommentarer och förslag, både innan projektet drog igång samt under hela processen.
    Inget lämnades åt slumpen. Faktum var att projektet såg helt annorlunda ut initialt, men men guidance från XL, som såg möjligheterna, så blev projektet helt annorlunda. Jag kommer rekommendera XL alla dagar i veckan. XL överträffade vida mina förväntningar. Läs mer
    2018-09-26 Richard F svarar Peter Ö
    Tack Peter för din varma rekommendation. Det kändes jättekul att läsa.

Att renovera din lägenhet med dig som kund var en glädje för oss. Vi har haft en bra dialog hela vägen, och även vi är mycket nöjda med resultatet. Lägenheten blev fantastiskt fin. Så fin och speciell, att jag hoppas att vi så småningom kan få in lite före och efterbilder på lägenheten i någon inredningstidning.

Hela teamet på XLrenovering önskar er all lycka i er "nya" lägenhet och att ni ska trivas där i många år framöver.

Med varma hälsningar från
    Teamet på XLrenovering

P.S Jag vill passa på att tacka för rekommendationen för badrumsrenoveringen i dina föräldrars nya lägenhet. Vi ska dit för besiktning i morgon torsdag.
  • 2018-06-20

Sara G skrev om XLrenovering
    Vi använde dom till en badrumsrenovering. All kontakt med projektledaren fungerade utmärkt både före & under renoveringen, snabb & bra återkoppling. Vi är väldigt nöjda med arbetet & de var klara på utsatt tid. Läs mer
    2018-07-19 Richard F svarar Sara G
    Hej Sara.
    Stort tack för den fina rekommendationen.
    Det är alltid lika trevligt med nöjda kunder och när projekten löper på smidigt och "smärtfritt". Det är viktigt även med "bra kunder" som kan uttrycka sina önskemål tydligt och klart. Då är det lättare för oss att nå målet med bra resultat och inom utsatt tid. Tack för att ni varit bra kunder.
    Med de allra varmaste hälsningar från XLrenovering Team
  • 2018-06-14

Joacim H skrev om XLrenovering
    Vi har nyligen renoverat det mesta i vår lägenhet (förutom badrummet).
    Det innefattade:
    - Revidering av planlösning (öppnat upp mellan kök och vardagsrum)
    - Montage av nytt kök.
    - Flytt av elskåp + nya brytare, kontakter i vägg och tak.
    - Lagning, slipning, pigmentering och hårdvaxning av parkettgolv.
    - Dolda elementskarvar + eldragningar i tak mha. nytt innertak (regel + gips).
    - Ny klinker i hall.
    - Målning av alla ytskikt.

Genom hela processen har allt skötts professionellt, korrekt och inom utsatt tid. Från offert, kostnadsuppföljning, renovering till slutbesiktning.

XLrenoverong har varit lyhörda för våra önskemål och krav (de har varit många ;-) ) samtidigt som de har varit proaktiva med förbättringsåtgärder som gjort att slutprodukten har blivit än bättre än vad vi vågade tro och hoppas på innan renoveringens start.

Då det finns en uppsjö av entreprenörer på marknaden, är vi väldigt glada för att vi valde XLrenovering. Något vi inte har ångrat en sekund.

//Lovisa & Joacim Läs mer
    2018-06-14 Richard F svarar Joacim H
    Stort tack för den varma rekommendationen.

Det har varit ett spännande projekt eftersom det varit ett ganska omfattande och tidskritiskt arbete. Önskemålen med förändringar har, precis som du skriver, kommit underhand, men dialogen om lösningar på olika frågor har hela tiden varit levande och i kreativ anda. Det märks att ni bägge är arkitekter och att ni redan från början hade en vision om hur ni ville ha det i er lägenhet. Resultatet av ombyggnationen har blivit fantastiskt bra, och även vi är nöjda.

Genom era yrken kommer ni säkert i kontakt med fler projekt och det vore kul att arbeta ihop i andra renoveringar, vilket jag i sådana fall ser fram emot.

Med varma hälsningar
    Richard / XLrenovering
  • Peter L

2018-05-15

Peter L skrev om XLrenovering
    badrumsrenovering. Goda och trevliga hantverkare som gjorde ett mycket bra hantverk på överenskommen tid.
    Om man behöver renovera badrum eller annat så kan jag rekommendera XLrenovering. Läs mer
    2018-06-14 Richard F svarar Peter L
    Jättekul att badrummet blev som du önskade och att du är nöjd.
    Det har redan kommit in fler förfrågningar från grannar i huset.
    Varma hälsningar från Team XLrenovering
  • 2018-02-21

Tarja-liisa L skrev om XLrenovering
    Uppdraget till XLrenovering var en trappa i ett relativt trångt utrymme. Nu är trappan färdig och den är som jag föreställde mig. Jag är mycket nöjd med bemötandet och kontakterna med företaget. Läs mer
    2018-02-21 Richard F svarar Tarja-liisa L
    Hej Tarja-Liisa!

Stort tack för den varma rekommendationen.
    Vi är glada att du är nöjd och att resultatet blev som du väntat dig.

Glada hälsningar
    Teamet på XLrenovering
  • 2018-02-20

Udi T skrev om XLrenovering
    Vi ville genomföra en helrenovering av vår lägenhet på Dalagatan i Stockholm. Vi tog in ett antal offerter och efter en noggrann utvärdering valde vi XLrenovering.

XLrenovering utförde arbetet med hög precision och med högsta kvalitet. Under arbetets gång har vi kommit med nya önskemål vilket XLrenovering flexibelt och utan problem anpassat sig till. Samtidigt har de hjälpt oss med förslag på nya spännande och praktiska lösningar.

De har alltid kommit i utlovad tid, under arbetets gång har det varit rent och snyggt i övriga lägenheten och allt har levererats enligt plan. Vi är nöjda med priset samtidigt som resultatet är helt fantastiskt.

Vi tycker att vi fått stort värde för vår investering och vi kan varmt rekommendera XLrenovering.

Udi Tzvieli Läs mer
    2018-02-20 Richard F svarar Udi T
    Hej Udi och stort tack!
    Vi uppskattar verkligen den mycket fina rekommendationen.
    Varma hälsningar
    Richard och XLrenovering team.
  • 2017-09-01

Alexander W skrev om XLrenovering
    Vi fick chansen att renovera badrum och kök genom våran hyresvärd Balder, en möjlighet vi blev väldigt glada över. Balder valde samarbete med XLrenovering som utförde renoveringen. Vi är otroligt glada att man valde just XLrenovering. Redan från start fick vi en god kontakt med entreprenören som gav oss en bra möjlighet att påverka slutresultatet. Vi fick även möjlighet att påverka tidslinjen vilket var helt avgörande för oss som småbarnsfamilj då vi kunde planera annat boende under renoveringen. Även efter det att vi fick flytta in har vi haft en god dialog med entreprenören som hjälpt oss direkt med minsta lilla småsak vi uppmärksammat. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Det känns att det är en mycket hög kvalitet på kakelsättningen, montaget och finishen i badrummets alla delar. Köket fungerar perfekt och även där uppfattar vi kvaliteten som ypperlig. Jag kan verkligen rekommendera XLrenovering. Lyhörda, anpassningsbara och väldigt proffsiga. Läs mer
    2017-09-01 Richard F svarar Alexander W
    Hej.
    Tack för den fina rekommendationen.
    Det var kul att få göra ert badrum och ert kök. Vi tycker också resultatet verkligen blev mycket bra.
    Ännu roligare är det att ni är så nöjda. Vi önskar er all lycka med er härliga lägenhet och hoppas att er fina familj kommer trivas där många år framöver.
    XLrenovering Team
  • 2017-08-04

Peter G skrev om XLrenovering
    Vår gamla altan hade blivit gammal och vi ville också bygga ut den. Vi valde XL Renovering och är mycket nöjda.

Väldigt hjälpsamma och trevliga byggare och arbetet flöt på bra. Vi fick löpande uppdateringar när det kom till kritiska delar i bygget. Vi hade slarvat lite med beskrivningarna men XL Renovering frågade och vi fick förklara under byggets gång så det blev rätt. Det var väldigt smidigt!

Vi gjorde dessutom några ändringar under byggets gång när vi märkte hur det faktiskt såg ut i verkligheten. Det är svårt att tänka sig hur det kommer bli när man sitter på kammaren och funderar. Men det var inga problem att få till ändringarna och slutresultatet blev perfekt!

Jag kan rekommendera XL Renovering för såväl arbetet i sig, men också för att de var smidiga och lätta att ha att göra med!
    Dessutom trevliga! Läs mer
    2017-08-04 Richard F svarar Peter G
    Stort tack Peter!
    Din fina rekommendation uppskattas.
    Richard
  • Rolf B

Rolf B skrev om XLrenovering
    XL Renovering gav oss bästa tänkbara mottagande och genomförande av total-renoveringen av vår lägenhet. Allt fungerade perfekt helt utan förseningar. Projektering, tidsplaner, bemötande, slutresultat och sist men inte minst kostnadsbilden - allt blev som vi hoppades!! Läs mer
  • 2017-08-03

Darren N skrev om XLrenovering
    Bra från början till slut, hög standard och snabbt utfört arbete, trevlig bemötande Läs mer
  • Raymon V

Raymon V skrev om XLrenovering
    Bästa byggföretag jag har haft med att göra. Seriös företag. Läs mer
  • Daniel Z

Daniel Z skrev om XLrenovering
    Efter att ha kollat runt på alternativ för badrumsrenoveringar fastnade vi till slut för XL Renovering. De gav oss en detaljerad offert, förstod våra önskemål kring design och utförande och kunde göra jobbet under de tre veckor vi var bortresta. Offerten var dessutom lägre än vår beräknade budget.

Själva arbetet var i princip helt klart i tid, sånär som på en list till badkaret som de gjorde klart några dagar efter vi kom hem. Vi har varit med om en riktigt utdragen renovering innan så vi var glada att vi kunde flytta hem på avtalad dag.

Resultatet blev mycket bra, Richard och Marek som var projektledare är noggranna och löste några svåra utmaningar efter samtal med oss på telefon, vi hade tex råkat köpa in för lite av ett visst kakel men de skar till en golvplatta och det blev ett perfekt resultat tack vare det ändå.

Vi kan rekommendera XL Renovering till andra och planerar att göra om köket med dem 2019 om priset tillåter. Läs mer
Ankdammsgatan 29, 17167, Solna