Alla kategorier Arkitekt Stockholms län Huddinge Zodiak Arkitekter & Byggfirma
Rekommenderat företag 2016 - Zodiak Arkitekter & Byggfirma

Zodiak Arkitekter & Byggfirma

Rotnäsvägen 94, 141 42 Huddinge — Visa karta

Välkommen till Zodiak Arkitekter & Byggfirma, vår affärsidé är att utveckla idéer och skapa mervärde för dig som kund eller brukare genom att rita moderna hus och därmed bidra till att bygga ett humanistiskt samhälle. Vi står för ett synsätt där stadsplanering och arkitektur ska vara ett uttryck för vår nutid samtidigt som den ska ge en riktning mot vart vi är påväg, mot framtiden. Det gäller såväl estetik som funktion och material.

“Vackra moderna hus byggda av vår tids material, för dagens människor och framtida behov.”

Vi har en stor erfarenhet efter många projekt och byggen vi arbetat med, vi har jobbat med allt från villor och broar till Turning Torso. Vi tycker det är roligt att rita hus, men det är ännu roligare att få skapa det man ritat i verkligheten genom att bygga eller bygga om hus. Varmt välkommen att höra av dig till oss på Zodiak Arkitekter & Byggfirma.

Läs vad 23 kunder tycker om Zodiak Arkitekter & Byggfirma

• Roy B
    Roy B skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    God service og rask svar. Levering gikk lovet tid.
    2016-12-01 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Roy B
    Tack Roy

Jag visste inte att du var en diplomat, att man kunde beskriva min verksamhet med nio ord.

Tack

• Erling O
    Erling O skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Dom är alltid nåbara och trevliga,dessutom har Kristoffer hjälpt till med annat som har med Polen att göra.
    Vi kan verkligen rekommendera dom!
    Erling
    2016-12-01 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Erling O
    Hej

Jag blir bara glad varje gång jag har från dig Erling. Du är en glad prick som får mig att skratta.
    Speciellt att du hör av dig inte bara när du vill prata affärer. Jag är inte lika bra på sådant - får be om ursäkt för det.

Tack för det positiva uttalande och 5 stjärnor.

• Erast K
    Erast K skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Vi är mycket nöjda med Zodiak
    Från beställning till leverans har allt skötts perfekt
    samt ett trevligt bemötande
    Bättre kan det inte bli
    Eren-Bygg
    Erast Küttim
    2016-11-16 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Erast K
    Jag går rund och funderar på vad jag skall svara på en så fantastiskt bedömning.

Jag har svårt att koncentrera mig på andra uppgifter ……….. tänker hela tiden …………. jag saknar orden.

Helt fantastiskt att en del av kunder på det sättet uppfattar vara ansträngningarna.

Egentligen är det inga ansträngningar att tala om.

Jag helt enkelt tycker om det jag gör och det är inget jobb, bara mitt enda hobby.

Vad mer kan jag säga än tack Erast att du hade också roligt med oss.

• Peter G
    Peter G skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Vi är supernöjda med ZODIAK arkitekter och har nog aldrig arbetat med ett mer tillmötesgående företag. Jag brukar aldrig lämna omdömen men efter ett samtal med Kristoffer där han nämnde att två kunder lämnat negativa omdömen blev jag ilsken! De måste blanda ihop ZODIAK arkitekter med något annat företag. Driver själv ett byggföretag så jag vet mycket väl vad jag pratar om.
    MVH Peter
    2016-10-27 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Peter G
    Hej Peter
    Ett stort tack. Jag visste inte att mina ledsamheter kommer att resultera i sådant inlägg.
    Tack att du gör undantaget för lilla mig 
    Jag har redan tackat 18 gånger och någon tog sig tiden och sågade mina enformiga "tack" därför vet jag inte hur jag skall tacka så att det inte blir likformigt.
    Skulle jag vetat det skulle jag valt ett annat yrke - författare, journalist eller dylikt.
    Jag är mycket bättre på att rita och bygga hus än på att tacka.
  • Christofer E
    Christofer E skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Vet inte var jag ska börja. Kristoffer skrev till mig att han var generalentreprenör för omvandling av källare till boutrymme. Sedan visade sig att han inte vet vad ordet betyder (bokstavligen). Han vägrar även ta ansvar för det platta golvet i badrummet där han skyller på alla de hantverkare han tagit till mig. Oberoende besiktningsmannen hittade många fel bl.a badrumsgolvet och sprickor i väggarna. Kristoffers approach - jag kan laga sprickorna men de kommer ju bara komma tillbaka. Han vill att jag ska jaga de hantverkare han tagit till bygget trots att han är generalentreprenör. När jag håller inne ca 20.000 kr i betalningar till de fel som finns åtgärdats börjar han fakturera mig straffräntor på 30% i månaden. Han har inte betalat vissa underleverantörer och jag får väl göra som dem och gå till rätten för att få ett ok badrum. Några papper på badrumsjobbet fick jag inte och då han blev osams även med den underleverantören så kommer jag väl aldrig få det. Jobbet blev klart ca 2,5 månad efter vad han ursprungligen sagt. Han säger att han vill åtgärda badrumsgolvet med att bygga ett nytt golv ovanpå det platta- det godkänner inte mitt försäkringsbolag. Dessutom har han ingen behörig med våtrumscert som kan göra det längre.
    2016-09-27 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Christofer E
    Det riktigt trist att få sådan bedömning.

Det roliga i detta är att vi renoverar, bygger till och bygger om sedan 2006 och först efter 10 år är det någon som är missnöjd.
    Folk är mycket snabbare att klaga än berömma.
    Trots detta har vi TVÅ missnöjda och sjutton nöjda kunder som har uttalat sig om vårt arbete.

Det trista är att var mitt inne under processen med att lösa problemet hos Kristoffer E. med hjälp av försäkringsbolaget.
    Att helt plötsligt får en sådan bedömning gör att man tappar lusten att hjälpa till,
    speciellt att felet förorsakades av en annan byggare som kunden betalade separat.

Sanningen ligger alltid mittemellan.

Nedan brevet till försäkringsbolaget som beskriver exakt hur det har gått till.
    Beskrivning nedan, varje mening, utom varför KE betalade snickarna på slutet, kan bevisas sedan vi har fört en omfattande e-post korrespondens.

Jag anlitades av Kristoffer Elde för att bygga om hans källare till en lägenhet på 1 ROK.

På plats visade det sig att KE vill ha högre takhöjd än det befintliga och utgrävning är ett måste.

Då föreslog Dan Evaldsson (DE) "min" elektriker och VVS i en och samma person att detta jobb kan utföras Eugen Onea (EO) på AAONEA'S Bygg & Renovering.

Jag räknade på övriga arbeten och Kristoffer har tagit emot offerten. EO arbetade på löpande. Efter avslutat arbete belade KE direkt till EO.
    Det finns en e-post där KE undrar varför EO skickade faktura till honom och inte till mig. Vi har bestämt att KE får betala EO. På det sättet försvann jag som totalentreprenör. Utgrävningen betalade KE också direkt till EO. Nu kan jag konstarea att KE betalade alla inblandade separat, även mina snickarna på slutet sedan de hade bråttom hem efter avslutat arbetet och det gick snabbare att betala dem kontant. Den enda KE inte betalat var Darek Misiuk som gjut fundament under ytterväggen.

När utgrening blev klar anlitade jag en kille DM som enligt K ritningen skulle ha börjat med att bygga fundament under den befintliga ytterväggen i källaren, något han också har gjort. Efter det försvann han i en vecka. Det visade sig att han tog för många uppdrag på sig och kunde inte jobba med vårt projekt på heltid.

Det som skulle göras var platta på mark.

EO ställde upp att utföra detta jobb. Efter avslutat arbete skickade EO fakturan direkt till KE istället för till mig.

EO gjut golvet i alla utrymmen bl.a. i framtida badrummet.

Nu var det dags att bygga upp badrummen och jag anlitade EO som har certifikat för att bygga badrum att göra gummering i badrummet, något han har också gjort. Det var det ända uppdraget jag betalade EO för.

Här uppstår problemet. Mina killar visste att EO har badrumscertifikat och utan att ifrågasätta hans kunnande har de lagt plattor på golv utan fall.
    Precis innan uppdraget hos KE har vi avslutat ett annat projekt hos Jenni och Lukas F. där vi själva har byggt upp golvet med fall och kaklat hela badrummet utan gummering som utfördes av en utomstående badrumsspecialist.

Enligt KE är det jag som är skyldig till felet och önskar att jag rättar till detta.

Enligt mig är det EO som har gjort det stora misstaget. Mitt fel är att "jag" har lagt plattor på gummerat underlag utan fall.

Nu vänder vi oss till er för bedömning hur vi skall gå tillväga för att lösa problemet.

Det finns ett problem till - en vägg som spricker.

Konstruktören Marek Wanag som designade lösningen har vid varje möte sagt att vatten på utsidan måste tas hand om.
    MW förklarade gång på gång att vatten utifrån som rinner in i källaren underminerar källarvägen som kommer att sjunka långsamt.

Varför rinner det in - för att innan var det en lerig grund - nu har vi grävt oss ca 1,2 m lägre ner och på denna låga nivå finns en pump som suger vatten.
    Innan blev det blöt men vatten hade ingen ström. Nu rinner det in i gruppen och tar med sig sandkorn som underminerar grunden och ytterväggen sjunker långsamt.
    Därifrån sprickorna. Om KE på nästa två (sedan december 2014) inte har anordnat pumpen på utsidan kan han inte skylla på mig att vägen sjunker långsamt.
    Det absolut bästa och enda lösningen är en pump på utsidan. Jag har varit hos KE nyligen och sätt att ett sådan lösning är på gång.

• Srecko M
    Srecko M skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Supernöjd med dem! Allt kom i tid, bra kvalité, bra service! Bästa.
    2016-09-12 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Srecko M
    Tack Srecko

Det var ett riktigt nöje att samarbeta med dig :-) Ha det riktigt bra.

• Annelie H
    Annelie H skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Zodiac har varit super bra på att serva mig på alla sätt. Från första samtalet,det blev ett antal,till samtalet efter avslutat arbete. Vi kunde inte byta fönster själva utan behövde hjälp. Det slutade med att zodiac fixade snickare som kunde tänka sig att åka 50 mil för detta. Vi fick 11 fönster bytta på 2 1/2 dygn, det blev fint inne och ute. Allt bråte på en bestämd plats. Vi är mycket nöjda med all hjälp vi fått och zodiac har varit en mycket bra samarbetspartner. Jag rekommenderar dom gärna.
    2016-08-12 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Annelie H
    Tack Anneli för de varma orden
    Det var ett nöje att jobba med dig, roligt att vi har löst alla frågor innan killarna kom och jobbade under tiden när ni var bortresta.
    Roligt att du skriver så positivt trots att vi inte är klara och trots de 50 milen kommer vi och rätar till de två felen som blev till sedan killarna kom ihåg fel det ni har instruerat de om den första dagen.

• Morgan B
    Morgan B skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    När jag kom i kontakt med Zodiak, Kristoffer så visste jag inte riktigt vilken lösning jag ville ha och vilken som var mest prisvärd, jag var inne på flertalet lösningar allt från skjutpartier, vikväggar fasta partier, mm. Kristoffer var under denna tid oerhört hjälpsam och var mycket snabb att svara på mina frågor... utan att stressa fram något... Sedan kom vintern och jag tog en liten paus i mitt byggande och funderande, till våren återtog vi kontakten och tillsammans hittade vi en lösning som passade mig och mitt framväxande uterum.

Jag beställde, 4 veckor senare kom mina dörrar och fönster, väl inpackade och skyddade på pallar. Jag hade sedan tidigare sagt att jag själv skulle montera allt själv... jag påbörjade monteringen men kände att jag behövde hjälp med att montera de större partierna, tog då återigen kontakt med Kristoffer som hjälpte till med att rekommendera montörer som kunde dessa produkter. Med snabb inställelse och proffsig montering så var det snabbt fixat.
    Har genom åren köpt en hel del produkter samt anlitat många olika hantverkare, kan verkligen varmt rekommendera Kristoffer och Zodiak Arkitekter då han inte "släpper" dig förrän du är nöjd med slutresultatet.
    Verkligen stort tack för all den tid och energi du lagt på mitt projekt.
    2016-06-13 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Morgan B
    Ett stort tack Morgan för ett toppen samarbete,

En av kunderna klagade på att mina svar är så enformiga - men hur skall man svara på sådan fantastisk bedömning som denna och andra kundernas för den delen också.

Det är kanske inte rätt att erkänna sådant här på nätet men jag blev berörd när jag läste det du skriver här.

Det är riktigt roligt att jobba för individer som ser och uppskattar när man anstränger sig.

Med vänliga hälsningar

Kristoffer
    .............................................................................................................................................................................................
    Morgan svarar
    ​Hej Kristoffer,

Det är jag som skall tacka för ditt engagemang, det värmer att det finns lite stolthet kvar hos vissa inom denna branch...

Jag återkommer med bilder ;-)

Kristoffer svarar
    Hej Morgan det handlar inte om bransch eller stolthet.

Min mamma fick en utmärkelse efter 20 år på företaget hon jobbade på. Hon jobbade där 16 år till.
    Det var bara 20 personer bland 1750 (18 män och två kvinnor) som fick det när man började dela ut dessa utmärkelser.
    Min mamma var teknolog.

Min far - direkt efter kriget saknades civilingenjörer så ingenjörer fick ledande ställningarna.
    På 70 talet blev det så många civilingenjörer att det infördes ett lag att bara civilingenjörer fick ha de ledande ställningarna.
    Min far fick ett officiellt brev från ledningen att detta lag inte gäller honom så länge kommer han att jobba på företaget.
    Hans stolthet tillät inte denna behandling, så han i femtioårsåldern gick på Tekniska Högskolan och blev civilingenjör.
    Företaget han jobbade på var motsvarighet till BOFORS (tror jag).
    Min far ansvarade för avdelningen som projekterade motorer till stridsvagnar och stora självgående byggkranar.
    Officiellt tillverkades byggmaskiner där - 7000 anställda plus 1 500 på stålverket. Man tillverkade hela stridsvagnar där.
    Jag kommer alltså från sådan familj – i mitt fall handlar det inte om stolthet - bara ett vanligt beteende.

Att du uppskattar mitt arbete det tackar jag för.
    Jag däremot uppskattar att du uppskattar - alla gör inte det.

Tack och ha det bra

Med vänliga hälsningar

Kristoffer
  • Jamil B
    Jamil B skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Hej.
    Rekommenderar starkt finns alltid där svarar alltid trevlig och duktig.Har aldrig samarbetat med någon firma där alting har fungerat så smidigt och bra.
    Rekommenderar mycket STARKT.
    2016-06-08 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Jamil B
    Tack Jamil

Härligt att du känner så:
    Tack för de vänliga orden:
    Ett stort tack

• Leif J
    Leif J skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Zodiak gjorde underlag till vår ombyggnation. Leverans och bemötande var helt utmärkt.
    2016-06-04 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Leif J
    Tack Carolina och Leif

Det var himla roligt att vara med om den spännande resan från första mötet tills arbetet blev klart, med att projektera ert nya hus,
    Att se er glada och nöjda, var den värdefullaste betalningen man kan få - tack.

• Anders F
    Anders F skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Kan inte rekommendera denna firma, står inte för sina handlingar.
    Kan knappt uttrycka sig i skrift ,med den påföljd att misstag begås.
    Jag ville göra en extrabeställning med samma ordernummer för att färgkoder etc skulle överensstämma med första lev. Det blev fel och Zodiak försöker på alla sätt slingra sig i denna fråga. det är synd då produkterna är helt ok men leverantören är inkompetent.
    2016-05-31 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Anders F
    Anders F

Det kan inte vara så dåligt med oss om det var tredje beställning Anders har gjort hos oss.

Anders skickade en noggrann förfrågan om offert i form av en bild från ett blad från förra offerten - en dörr.

Dörren skickades exakt enligt offerten som Anders godkände.
    Nu visade det sig att Anders önskade en kulör på utsidan.
    Inget nämndes om färg någonstans ändå anser Anders att det är vårt fel.

Det finns gränser hur långt ett företag kan gå för att tillfredsställa en kund.

2016-05-31 Anders F svarar Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Lögn på lögn..., men det är bra att du fått hjälp med att uttrycka dig i skrift.
    Jag har fått en leverans och begärt in offert på 1 objekt till.
    Av förståeliga skäl blir det ingen affär.
    Jag använde mig av samma referensnummer för att det inte skulle bli något fel.
    I ju med att det inte nämndes någon färg överhuvudtaget tog jag för givet att referensnumret skulle gälla eftersom han uttryckligen vill att man skall referera till detta i all korrespondens.
    Halva offerten står på polska så det är svårt för mig att förstå.
    Eftersom vi båda hade brustit i vår kommunikation föreslog jag att vi skulle gå halva vägen var och beställa ett nytt parti,
    Men Krystof vägrade, vilket nu renderar en nedsabling i detta forum samt en anmälan till allmänna reklamationsnämnden.
    Ta detta som en varning ni som funderar på att anlita denna firma.

Det finns gränser för vad en kund kan sträcka sig till också.
    2016-06-01 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Anders F
    Texten nedan är exakt kopia av texten i offerten - den var OK när du beställde samma dörr föra gången.
    Nu är svenska fel?.

3 glas-U-0,5 (Ug-0,6) + varm ram mellan glasen i alla partier
    Ytterdörr, utåtgående, lågtröskel, låskista av märke WINKHAUS + 3 st nycklar.
    Hakar upp till och ner till. Fjädrande handtag på båda sidor inkl två
    låsningsmekanismer,
    Högra dörren öppnas först
    Ej SÄKERHETSGLAS på kundens ansvar

MVh Kristoffer
    2016-06-09 Anders F svarar Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Var står det vilken färg det är ? jag skickade ju med samma beställningsnummer och samma ritning som förra gången för att få rätt färg!
    dessutom skickade jag ett fotografi på tröskeln där man ser att det är grå färg på partiet.
    Jag kan inte förstå din ovilja att kompromissa, jag har kanske varit otydlig när jag inte sagt exakt vilken färg jag skulle ha jag trodde att du förstod det när jag skickade med samma underlag som till förra beställningen.
    Jag var öppen för en kompromiss där jag betalar halva kostnaden för ett nytt parti i rätt färg, men du blånekade, detta gör mig fly förbannad och eftersom du är ofelbar bör andra kunder varnas.
    Anders
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Bra pris och smidig leverans. Bra att man kan välja betalning mot faktura istället för delvis förskott som många tillämpar. Dåligt dock att det tillkommer en ganska stor kostnad för detta. I mitt fall tillkom ca 250kr för detta.
    2016-05-29 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Mikael S
    Hej Mikael

Tack för din positiva bedömning.

Som du nämner finns det olika betalningsalternativ som andra inte har.

Skulle du valt en annan skulle du ha rabatt på motsvarande.

Egentligen skulle vi ha fått en extra stjärna för att det finns valmöjligheter men du drar av en sedan du själv gör val som du inte är nöjd med.

2016-05-29 Mikael S svarar Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Hej Kristoffer,
    Men om jag har som krav att inte betala innan jag fått varan så kostar det extra. Hade jag handlat mina fönster hos exempelvis Hemfint.se så hade det inte kostat något extra. Nu hade du det märket på fönster som jag ville ha och då blir det en extra kostnad. Men som sagt allt annat är positivt med köp hos Zodiak. Mvh Mikael
    2016-05-30 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Mikael S
    Hej igen

Roligt att du kommenterar min kommentar - du är den första som tar sig tiden.

Icke desto mindre trots extra kostnader måste mitt pris vara lägre trots att de andra hade något bättre i sitt system.

Det viktigaste är att den extra kostnaden inte kom som överraskning. Den valde du själv som ett av alternativen.

På tal om högre kostnader och att andra har något bättre

Flera kunder påtalar att min frakt är dyrare än andras men om min frakt inkl vara är lägre än andras då är mitt pris ändå lägre.

Andra fraktar alla fönster på en stor lastbil från fabriken till sin förvaring istället för en eller några pallar i taget.

Sedan lastas varor om och förvaras innan de slussas vidare. Förvaring är inte gratis.

Någon måste ta han om det. Någon måste köra rund produkten från kund till kund, från Malmö, Stockholm, Göteborg, Kiruna och mindre orter emellan.

Alla dessa kostnader läggs på antingen kundens fönster eller frakt. Slutpriset blir högre än mitt.
    Hos mig åker varan direkt från fabriken till kunden. Ingen förvaring eller extra personal här.

Vid omlastningarna sker flest olyckor, skador. Åker det direkt från fabriken undviker vi onödiga reklamationer, förseningar, irritation.

Det är mycket värt många gånger när snickare är bokade och det kommer oskadad last.

Skadas lasten under av oss organiserat omlastning måste vara ersättas av oss lika med att denna kostnad lägges på alla kunder.
    Skadas lasten mellan fabriken och kund - är frakt företaget som betalar och denna kostnad lägges inte på kund.

Många bäckar små J

En del vill sänka fraktkostnaden genom att hämta produkten själv på fabriken.

Sedan 2004 har jag arbetat med denna verksamhet, har ingen genomfört denna idé.

Pratar vi bara pris (ej service) och om man lägger ihop alla kostnader och du köper hos mig ändå - innebär det att jag har sammanlagt bättre pris.

Det finns inget företag eller individ som tillfredsställer allas önskemål.

Vissa älskar min hemsida - och det säger de rakt ut. Andra sätter fyra stjärnor för all var service bara för att hemsidan inte är snyggt.

Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan K
    Johan K skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Vi har köpt fönster och fönsterdörrar av Zodiak till nybyggnation av bostadshus vid två olika tillfällen. Båda gångerna har vi fått snygga fönster i bra kvalitet och med bra isolervärde till oslagbara priser. Kristoffer på Zodiak har varit lätt att nå och serviceminded från början till slut. Zodiaks hemsida är inte så snygg eller uppdaterad, men han och hans företag inger ändå stort förtroende. Behöver vi fönster igen så kommer vi köpa från Zodiak.
    2016-05-31 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Johan K
    Hej Johan K

Fantastiskt att du känner så.

När det gäller hemsidan har vi försök att snygga till den men de företagen som vi försökte anlita, vill snabbt göra snygga hemsidor utan att titta på innehållet.

När vi frågade hur de vill lägga upp innebörden har vi aldrig fått något bra svar.

Absolut skulle vi vilja ha en bättre hemsida men det verkar inte bli av.
    Om vi hittar ett företag som kommer att berätta hur de vill göra om vår hemsida och koncentrerar sig på innehållet istället enbart på skönheten kommer vi att anlita dem.

Sedan vi är indränkta i arbetet och koncentrerar oss på kunderna finner vi inte tid över för att titta på hemsida frågan.

En annan aspekt är att det inte är gratis att bygga om hemsidan och i slutändan blir det du - kund som kommer betala för det.

Du konstaterar att vi har bra produkt, bra service och dålig hemsida. Hellre det än tvärtom.

• Dennis J
    Dennis J skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Företaget levererar utmärkta produkter till mycket bra priser. Om det blir något problem så försöker de lösa detta. Jag kommer att bygga ett hus till och då blir det fönster från Zodiak.
    2016-05-26 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Dennis J
    Tack Dennis för den fantastiska bedömningen.

Du vet ju att efter denna blir vi inte ett dugg sämre bara för att du har skrivit det nu.
    Tvärtom - vi är som skådespelare i teater - när vi känner av att publiken är med, blir vi bara bättre.
    Det är som att höja ribban - du höjer vår ribba och vi din, så åker ribban högre och högre.

Du vet ju att det vi gör är ingen ansträngning - vi tycker helt enkelt om vårt jobb.
    Måndagar är bäst, fredagar och helg är tråkigast.

• Torgny O
    Torgny O skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Bra bemötande
    Enkelt och problemfritt
    2016-05-23 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Torgny O
    Torgny

Du är en sann Norrlänning - Kort och koncist

Härligt att du känner så.

• Jan H
    Jan H skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Dom är seriösa, pålitliga,punktliga och har en hög servisnivå och kunskap med vad än man anlitar dom till. Dessutom mycket vänliga och trevliga att jobba med. Prisnivån på varorna är mycket konkurrenskraftiga och har hög kvalite.Vi kan varmt rekommemdera firman.
    2016-06-07 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Jan H
    Hej Jan

Jag känner att din beskrivning är den bästa hittills - ett stort tack tack

• Petter J
    Petter J skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Ros = Jag har alltid fått ett trevligt bemötande. Produkten är av hög kvalitet.
    Ris= P.g.a det utländska ursprunget så upplever jag att det finns språkförbistringar och en rädsla av att göra fel som låser den dagliga verksamheten.
    2016-05-22 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Petter J
    Hej Peter

Jag tror att det beror på att du har svårt med Stockholmska :-)

Skämt åt sidan - Jag tror att du syftar på min ordblindhet/dyslexi - händer så klart att läser jag fel och det erkänner jag öppet.
    Det positiva är att all viktigt kommunikation sker i skrift .
    Av denna anledning kan man lätt upptäcka om jag har missat något.
    Efter 30 år som arkitekt (sedan 1986, egen verksamhet sedan 1989 som arkitekt sedan, fönster sedan 2004)
    + plus 4 år på KTH är det väll knappast troligt att språkförbistringarna kan vara fallet.
    Läsförbistring - ja.

Jag vet ingen som har anlitat mig så många gånger som du utom Torgny.
    Hur kommer det sig att du har gjort det trots mina språkförbistringar.
    Du är absolut välkommen åter med nya uppdrag trots att du känner så.

Och sist men inte minst jag skulle aldrig ha anlitat ett företag som jag skulle ha värderat till tre stjärnor.
    Du är självklart varm välkommen med nya uppdrag trots så låg bedömning.

• Conny R
    Conny R skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Allt var bra, förutom leveransen som strulade lite!
    Kommer att handla där igen.
    2016-05-20 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Conny R
    ett STORT TACK Lenna o Conny att ni tog er tiden och skrev de vänliga orden.
    Roligt att ni är nöjda med vårt arbete, och så klart är ni välkomna åter.

En fråga - vad var det som strulade vid leveransen - ni har inte sagt något - Jag kollade vår korrespondens och hittar inget om leveransen.
    Om vi skall förbättra oss måste vi veta vad som var gick snett - Hur kan vi bättra oss om kunderna inte säger något?

Tacksam om kommentar

• Anders P
    Anders P skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Litet personligt företag som vet vad de håller på med.
    2016-05-20 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Anders P
    Roligt om du tycker så. Tack för att du tog dig tiden att kommentera.

• Roland H
    Roland H skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Jag köpte bara två fönster men bemöttes ändå med stort intresse och engagemang samt snabb återkoppling och svar på frågor. Bemötandet översteg mina förväntningar, så trots att man inte kunde garantera leveranstid så valde jag att vara kvar som kund. Enda nackdelen var en viss förvirring när jag skulle hämta mina varor. Dessutom var priset mycket bra.
    2016-05-20 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Roland H
    Hej Roland

Fantastisk att du uppfattade oss på det sättet.
    Som du vet kunde vi inte garantera tiden.
    För att sänka din fraktkostnad har vi bestämt, tillsammans, att dina fönster får åka med "närmaste" kund som beställer och som råkar bo i dina trakter och det inte är alltid lätt.
    Det är något jag aldrig kan veta.
    I sådana situationer, går inte att förutse när sådan kund kommer att slå till, beställa.
    Kul att det löste sig ändå och du stannade kvar. Du är åter välkommen så klart.
    Tack för att du tog dig tiden att kommentera.

• Kjell E
    Kjell E skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Zodiak är en seriös firma som ovanligt sätter kundens bästa högsätet.
    Noggrann och dessutom trevlig, sist men inte minst mycket bra produkter till förmånliga priser!
    2016-05-20 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Kjell E
    Hej Kjell
    Toppen att du uppfattar oss på det sättet.
    Dessa kommentarer gör att vi ser mening i våra ansträngningar om kunderna ser att vi gör vår bästa.
    Det gör att vi kommer anstränga oss ännu mer.
  • Adnan L
    Adnan L skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Toppen
    Bästa pris i Sverige med garanti.
    Hade bråttom och beställde 8 PVC fönster och altandörr och fick de lev. på 2,5 vecka eftersom Zodiak hade bett fabriken om snabb tillverkning och produktionen startades innan de hade fått pengarna på kontot (endast skärmdump på bet. skickades.) Servicen var exceptionellt, och allt detta gjorde de medans de var på sem. i Grekland.

Jag jobbar inte på Zodiak, jag är bara väldigt nöjd kund:)
    2016-05-25 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Adnan L
    Hej Adnan

Super tack för denna beskrivning. Jag visste inte att vi var så bra. Kul att någon info oss hur det ligger till. Allting verkar stämma utom semester i Grekland. Grekland är rätt men inte semester. Vi byter utsikt bakom kontorets fönster - istället för att titta på grannfastigheten sitter jag på hotellrummet, jobbar och sneglar på min favorit utsikt - HAVET 

Om någon annan löser detta vill jag informera att vi undviker så långt det går att skynda på produktionen sedan för det mesta blir det fel. Och när det blir fel glömmer man bort att fönster kom en - två veckor tidigare.

Det gläder oss att du är nöjd
  • Anders S
    Anders S skrev om Zodiak Arkitekter & Byggfirma
    Köpte underhållsfria kompositfönster av dem med totalentreprenad. Mycket bra bemötande, lämnade inte arbetet förrän jag var MYCKET nöjd. Öppen även för självkritik, mycket hjälpsamma. Det bästa av allt, de lovade bästa pris på bästa fönster, och jag tror jag knappast fått det billigare någon annanstans. Fönsterna känns vara av mycket hög kvalité. Supernöjd.
    2016-06-04 Zodiak Arkitekter & Byggfirma svarar Anders S
    Hej Andres

Fantastiskt att du känner så.

Jag instämmer - vi är billiga trots att jag anser att det vi säljer är absolut av topp kvalité får ett lågt pris.
    Det är som att offerera Mercedes för Skada priser
    Jag anser att om man skulle ha satt pris efter produkten kvalité skulle PVC fönster ha kostat mer än dubbelt så mycket vad trä eller aluminium kostar.
    Och jag tror på fullt allvar att om 20-30 år är det ingen som köper träfönster eller aluminium i Sverige utom till historiska objekt.

Rotnäsvägen 94, 141 42 Huddinge