Sinfrid

Sinfrid

sinfrid.se
Omdömen totalt
91
Snittbetyg
3.8

Om företaget

Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och... 

Skriv ett omdöme

91 omdömen om Sinfrid

Sedan starten hos Reco 2022

Visar 91 omdömen med 3.8 i snittbetyg
Magnus J
Skrev om Sinfrid

Hade tänkt säga upp mitt medlemskap pga en felaktig fakturapånnelse. Men de kunde se att det blivit fel så jag slapp avgifterna och stannar kvar ett tag till.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lise-Lotte T

Blev trevligt bemött. Fick den hjälp jag behövde. Hade problem med en utebliven faktura. Problemet löstes.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rune Ivan L

Bra person jag fick prata med, och fick bra information.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rebecca N
Skrev om Sinfrid

Snabbt smidigt och enkelt sätt att skydda sig från id kapning. Hyfsat billigt pris. Haft kontakt med dom två gånger. Varav första jag pratade med var super trevlig och lättsam. När jag ringde andra gången blev jag inte lika bra bemött. Dålig dag? Överlag är jag väldigt nöjd!

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Viveca H
Skrev om Sinfrid

Det enda negativa är att man är bunden till abonnemanget på ett år

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Viveca, Tack för din feedback! Vi förstår att ett års abonnemang kan kännas som ett långt åtagande. Vi vill gärna nämna att det endast är det första året som du är bunden. Efter det gäller en uppsägningstid på endast tre månader. Vi är stolta över att majoriteten av våra kunder väljer att stanna kvar hos oss eftersom de upplever vår tjänst som så pass viktig och värdefull. Om du har några ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till oss! Vänliga hälsningar, Alma H.

Erling O
Skrev om Sinfrid

Fantastisk säljare ni har i Mattias ! Saklig och vänlig. Ge honom löneförhöjning eller åtminstone en rejäl bonus. Vi tecknade ID-skydd. Mvh/ Erling O.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ulf N
Skrev om Sinfrid

Trevlig och hjälpsam . Fick hjälp med vad jag ville och ett bra samtal med kundtjänsten

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marita J
Skrev om Sinfrid

Blev väldigt trevligt bemött o fick svar på min fråga.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nisse T
Skrev om Sinfrid

William är den mest bemötande jag har haft på Sigfrid , andra jag har pratat med är ja inte så nöjd med Tack William

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lina Edit S

LITA INTE PÅ DETTA FÖRETAGET, lurat så många inklusive mig! Jätteotrevlig person i telefonen som inte ville lyssna på något jag sa. Deras villkor framgår inte överhuvudtaget i samtalet, smset eller hemsidan så ångerrätten på 30 dagar är skitsamma. Nämns aldrig eller indikerar att det är 12 månanders bindningstid. Personen jag pratade med la bara på efter att jag sa att jag ville säga upp de och får brösta att betala resten. Har därför inte fått någon bekräftelse på uppsägning eller indikering på att det är uppsagt, inget mejl, inget på mina sidor eller liknande.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Lina, Tack för din feedback. Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa servicen och tar dina synpunkter på stort allvar. Vi ber om ursäkt för att du inte fick den information du behövde under samtalet. För att undvika missförstånd spelar vi alltid in en muntlig sammanfattning av villkoren som du och vår säljare har kommit överens om. Därefter skickas ett SMS med pris, antal produkter och information om ångerrätten. Detta SMS (skriftligt anbud) måste... 

Eva L
Skrev om Sinfrid

Trevligt, informativt och stor kunskap!

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carina L
Skrev om Sinfrid

Mkt trevligt samtal. Är så nöjd med er o era tjänster..Tack

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lena Ö
Skrev om Sinfrid

Toppen Toppen hon var lugn och hjälpsam Högsta betyg Tackå

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stig J
Skrev om Sinfrid

Pratade med Mattias. Ett givande samtal! Mvh Stig Johnell

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ann-Sofi C
Skrev om Sinfrid

Vänligt bemötande tydlig information blev uppringd slapp vänta i telefonkö

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria L
Skrev om Sinfrid

Han som bemötte var väldigt trevlig och hjälpte mig med mitt problem. Väldigt kunnig om sinfrids tjänst, olika paketer och hur deras tjänst är i jämförelse till andra liknande tjänster.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Tack Maria! Det var trevligt att prata med dig. Du är varmt välkommen åter. Mvh William Sinfrid Kundservice.

Jenny M
Skrev om Sinfrid

Mycket bra service från henne som ringde mig. Hjälpte mig med autogiro och andra problem som blev lösta 😄😄😄😄😄

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jessica L
Skrev om Sinfrid

Snabb och god service. Kundtjänst lade ned extra tid och energi på att hjälpa mig, trots att jag själv lyckats klanta till det. Tror hon hette Mimmi och hon är värd en extra guldstjärna för tålamod och omtanke!

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Birgitta G
Skrev om Sinfrid

Jag vill verkligen poängtera att Sinfrid är ett företag att lita på. De gör kort-betalningarna säkra, då en avisering till konto-innehavaren, automatiskt görs vid varje användning. Det som drar ner omdömet är deras faktureingsbolag, som skickar ut felaktiga inbetalningar. Tyvärr har Sinfrid blivit av med en nöjd kund, eftersom deras fakturingsbolag har sämsta betyg!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Birgitta, Tack för din feedback, den är mycket värdefull och hjälper oss att alltid förbättras. Vad kul att höra att du är nöjd med Sinfrid som tjänst men tråkigt gällande fakturan! Om du har råkat få en felaktig faktura så kontakta gärna oss via kundservice så ser vi till att fixa det med en gång! Vi vill självklart aldrig att våra kunder ska få felaktiga fakturor, ibland sker det misstag och då ser vi såklart till att åtgärda dessa så snart som möjligt. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Albert elias Z

12månaders bindningstid för en skitlösning. redan missnöjd. rekommenderar ingen att tacka ja till detta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Albert, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner dig missnöjd! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Johan G
Skrev om Sinfrid

Ett företag med läskiga avtalsvillkor som lurar kunderna.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Johan. Tack för din värdefulla feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad och det är absolut inget vi står bakom. Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) efter ett muntligt avtal i enlighet med rådande lag. Det gör oss mycket ledsna att höra att det kanske skett ett missförstånd. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi mer än gärna vilja se över ditt ärende igen om du kan kontakta oss på kundservice och kontrollera... 

Christina J

Supertrevligt, kunnigt och proffsigt bemötande från all personal jag haft kontakt med. Nu hoppas jag innerligt att jag INTE ska behöva kontakta dem pga intrång från utomstående i min privatekonomi.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mattias Bernt Lennart S

Väldigt svårt att ta ett nej. Försöker spela på ens samvete. Avslutade samtalet med att "blir du id-kapad så får du ingen hjälp här" med tråkig ton. Nästan som om personen planerade att göra det själv. Riktigt tråkigt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Mattias, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer... 

Clara K
Skrev om Sinfrid

Väldigt tråkig upplevelse då eran kundtjänst inte kan ta ett ”nej” eller att man vill säga upp ett abonnemang, försöker tjata en till att vara kvar och lät mig inte avsluta förrän jag gav en anledning. Jonatan som jag pratade med var väldigt otrevlig, skyllde på att det blir mycket ”administrativt arbete” vid min uppsägning. Varför säger han det? För att ge mig dåligt samvete så jag ska behålla abonnemanget? Det tog flera flera minuter in i samtalet innan han ”tillät” mig säga upp, där han tillslut sa, och jag citerar ”vem... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Clara, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer... 

Gunvor R
Skrev om Sinfrid

Bra information om abonnemang. Trevligt bemötande Förväntade mig att få veta vad som gällde mitt abonnemang, fick bra information om det Bra upplevelse, fick erbjudande om rabbat på abonnemanget

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gunilla I
Skrev om Sinfrid

Jag är väldigt nöjd med Sinfrid hittills. De har en tydlig hemsida där man lätt ser all information och själv kan göra ändringar och jag upplever ett trevligt bemötande.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sara A
Skrev om Sinfrid

Jag har fått en del samtal gällande ID-bevakning men bestämde mig för att välja Sinfrid då dem är professionella och väldigt kunniga. Rekommenderar starkt.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Benjamin Simon P

Personen jag prata med var väldigt lugn och informativ, väldigt skönt när allting i dagens värld ska gå så snabbt. Känner mig säker med Sinfrid. Fick en fundering kring en säkerhetsfråga och då ringde jag in och fick direkt svar på vad jag skulle göra, så det kändes väldigt tryggt. Väldigt skönt att man kan lägga till mobiltelefonerna till barnen med, dom har ju en tendens att tappa bort dem.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan J
Skrev om Sinfrid

Oseriöst skit som blåser äldre! Pajas ”företag”

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Johan. Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, William

Freyja Anna Elisabeth S

Har fått sms direkt till mobilen av Sinfrid när det ’ hänt något ’

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ulrika D
Skrev om Sinfrid

I osäkra tider som dessa känns det tryggt med Sinfrid i ryggen.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patricia Margaretha W

Har ID bevakning. Känns tryggt då ID kapning ökar på nätet. Ingår även kreditvärdighet Jag är nöjd med tjänsten

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ANNA L
Skrev om Sinfrid

Jag känner sig trygg med att de täcker alla typer av bedrägerier på nätet.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anette H
Skrev om Sinfrid

Nykund, hoppas allt blir bra, var inte säker på om jag vill ha det, men nu har jag fått bekräftelse och måste stanna 1 år.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jens Fredrik D

Företagets tjänst håller vad de lovar och det är enkelt att ha koll. Bra tjänst till bra pris. Enkelt att ha koll själv och uppdatera/ komplettera med uppgifter.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus Jan Stig B

Helt okej! Man får en bra service

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marita C
Skrev om Sinfrid

Bra service, bra vänlig personal som ger snabb hjälp till ett bra pris och skydd. Kan rekommendera dem till många

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna-Lena L

Fungerat jättebra va det gäller indikationer så fort det uppmärksammats .Även supertrevlig kontakt

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sirkka M
Skrev om Sinfrid

Jag blev bemött vänligt och sakligt sätt.Jag förväntare mig att bli hjäpt på ett trevligt sätt.Anledning vad,att fakturan hade inte dragits från mitt konto.Jag fick veta att det skulle dras den 31/12. Med vänlig hälsning Sirkka Mourino

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan N
Skrev om Sinfrid

Fick svar på det jag ville! Ordning och reda.Mvh Johan.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ylva N
Skrev om Sinfrid

Jag fick hjälp med att anmäla autogirobetalming. Det gick som jag hade förväntat. Mycket trevligt bemötande

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Max H
Skrev om Sinfrid

Sluta skicka reklam om era andra produkter

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Max, Tack för din feedback. Självklart så kan vi ta bort dig från våra reklamutskick. Vi hoppas att du annars är nöjd med tjänsten och bemötandet från vårt Kundservice team! Hör gärna av dig till vår kundservice på 077-517 00 90 om vi kan vara till ytterliggare hjälp. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise

Acki B
Skrev om Sinfrid

Missuppfattning över kontrakt drar ner upplevelsen men beredvillighet över lödning drar upp den igen. Bra och trevlig kontakt på företaget.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kristina K
Skrev om Sinfrid

Hade ett bra samtal med Sinfrid

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Solveig E
Skrev om Sinfrid

Alldeles för mycket handlade om att övertala mig till något jag tackade nej till!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per G
Skrev om Sinfrid

Mycket nöjd med tjänsten som ger mig notiser och ett väldigt bra bemötande i kundtjänst.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mona-Lisa H

Trevlig att prata med .. Hon visste vad hon pratade om . Så här långt kan jag rekommendera Sinfrid

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva Birgitta H

Jag är ny kund hos Sinfrid och har ansökt om autogiro men detta kommer gälla först fr o m sept mån. fick en fin hjälp av Mimmi som tog bort fakturaavgiften även för augusti månad, tackar på förhand Med vänlig hälsning Eva Högberg

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats H
Skrev om Sinfrid

Jag fick snabb och korrekt service rörande mitt ärende, utan besvärande väntetid.

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lennart F
Skrev om Sinfrid

Jättebra mjuka och lätt att dra på

1
Louise S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen