Vi har anlitat Städalliansen för städning av vår butik sedan 2019. Samarbetet har fungerat väldigt bra genom åren. Städalliansens medarbetare är både kompetenta och väldigt trevliga att ha att göra med.
Städalliansen Sverige AB
Om företaget
Välkomna till oss på Städalliansen! Vi är din pålitliga partner för att underlätta vardagen. Vi erbjuder skräddarsydda städtjänster för både enskilda individer och företag. Vi tar hand om städningen åt er så att ni kan fokusera på annat i vardagen. Det är en självklarhet att erbjuda våra medarbetare kollektivavtal, stabil anställning...
371 omdömen om Städalliansen Sverige AB
Sedan starten hos Reco 2023
Bra kvalité och bra arbetsledning till ett konkurrenskraftigt pris.
Test. Test. Test. Test. Test. Test
Gott bemötande och snabb återkoppling vid synpunkter. Städning är överlag bra. Vissa brister när det gäller särskilda saker som t ex att vissa golv ska tvättas på särskilt sätt. Vi är en brf som köper trappstädning framför allt samt vid behov grovstädning.
En lagom städning. Tillmötesgående och hjälpsamma
Bra! De var snabba och förstod instruktioner och gav det lilla extra
Mycket nöjd, rent och snyggt, trevlig personal
Jag har fått hjälp av Städalliansen i många år och har alltid varit nöjd med allt. Servicen snabb och flexibel och personalen alltid noggrann. Jag kan verkligen rekommendera Städalliansen. Mvh Jörgen
Alltid hög kvalitet på städningen. Snabb återkoppling och mycket god flexibilitet. Vill framförallt lyfta Vitalii Chesovskii som är i en klass för sig.
Punktliga, noggranna och väldigt trevliga
Blev jättefint bemött när det blev fel med min bokning.Toppen
Trevligt bemötande initialt. Bra kontakt med bokare via mail. Duktiga på att tvätta fönster. Jag fick dock inte godkänt på min besiktning. Spisen var inte ren, spindelnät/ damm mellan tak och vägg, de hade sprayat något på kaklet i köket och inte torkat av. De meddelade inte heller sådant som de inte kunde åtgärda. De fick komma tillbaka och städa klart. Många ändringar med bokad tid. Upplever att de försökte komma undan med att göra minsta möjliga. Kommer inte rekommendera dem.
Hej Anne, Det är verkligen tråkigt att höra att du inte var helt nöjd med vår service. Vi beklagar de brister som uppstod under din städning. Vi hade en olycklig situation där vi behövde ta hjälp av ett annat städbolag på grund av sjukdom, vilket inte skulle ha påverkat dig. Du fick anmärkningarna åtgärdade och även en kompensation på 500 kr som en gest för besväret. Det är verkligen inte vår avsikt att försöka undvika ansvar. Vi tar ditt omdöme på stort allvar och kommer att göra vårt bästa för att förbättra oss framöver. Med vänliga hälsningar, Städalliansen
Jag kände mig mig trygg att lämna över min flyttstädning till er som företag, jag var nöjd efter flyttstädningen.
Toppen! 😃 Bra slutstädat, Bra personal med servicekänsla och fint bemötande. Bra prissättning! Deras som drar ned betyget är den allt för komplicerade hemsidan/mina sidor där det finns mer att önska.
Vi har brukt Städalliansen annenhver uke siden oktober 2023. Vi er veldig fornøyde med selve resultatet når vi har vår faste vaskehjelp her, men så fort han byttes ut av noen grunn så er det dårlige og slurvete resultat. I tillegg har vi hatt for mye strul med fakturering, feilprising, at de kommer for sent og vasker etter vi kommer hjem fra jobb og skole m.m., så vi kommer nok til å avslutte abonnementet snart. Hadde det vært smertefritt ellers, hadde vi definitivt holdt avtalen for det blir virkelig kjempefint her når de har vært her.
Hej Susanne, Tack för din feedback, och jag är glad att höra att du varit överlag varit väldigt nöjd med städningen. Jag måste säga att jag är lite förvånad över de förväntningar du verkar ha på vår tjänst. I ditt omdöme låter det som att tjänsten har varit svajig, medan jag upplever att vi har skött allt klanderfritt. Av de 12 städtillfällena hade du Benz vid 11 tillfällen. Dessutom har vi endast stannat över 10 minuter över avtalad tid vid ett städtillfälle, och det var vid samma tillfälle vi behövde ringa in en vikarie....
Jag är mkt nöjd med den tjänst jag har, städ varannan vecka. Det är sån lyx att komma hem till en nystädad lägenhet och jag tycker det är bra städat varje gång. Jag blev bemött bra vid konsultation och tycker dom hanterar ärenden snabbt när jag har behövt ändra något. Jag bestämde mig för att köpa tjänsten för att slippa mina tankar hela helgerna på att jag måste städa. Mina förväntningar har städalliansen levt upp till mkt väl.
Hej Hanna! Tack för att du tog dig tid att lämna ett fint ömdöme! Allt gott Sebasitan
Smidig beställning, bra pris och bra städat.
Hej Robert Tack för det fina omdömet! Allt gott Sebastian
Jag har precis börjat använda deras tjänster men hittills verkar det bra
Städningen är bra kvalitet och nästan alltid pålitliga med tid. I början var det lite strul med nycklar och blev ibland uppringd för att komma hem och släppa in personal. Även en del schemaändringar med kort varsel. Det senaste har det varit bra! Tycker att portalen är lite krånglig att använda. Hade föredragit att ha en sms-konversation att använda eller kanske en app.
Trevlig bemötande vid första kontakt. Vi har städning varannan vecka. Vi har fått önskemål att ha samma person som städar och det har blivit så. Jag är ganska nöjd med städningen. Städalliansen hör av sig om städare ändras på grund av sjukdom. Det har varit 2 gånger som något har blivit sönder under ett städningstillfälle, men efter att kontakta dem, köpte vi sakerna igen och vi har fått återbetalningen. Tidigare har det varit svårare att kontakta dem vid akut. Det var genom websidan och det var svårt. Men nu ser jag...
Snabba och bra kommunikation, gjorde ett toppenjobb!
Vi har fått påpeka ett antal gånger på att de missar att städa på vissa ställen. Glömt släcka lampor eller glömt stänga balkongdörr. De är snälla och trevliga. Vi hade önskat få samma personal varje gång men så är det inte,tyvärr
Alltid tillmötesgående vid ändringar och frågor. Trevliga personer som kommer
Sämsta städningen jag varit med om, gick inte att få kontakt gick inte att kommunicera med personalen och flyttstädet blev inte godkänt ! När dom skulle komma tillbaka avbokade dom sen ringde och erbjöd sig att swicha 200:- som kompensation. Fick aldrig någon kontakt med någon ansvarig ! REKOMMENDERAR INTE !!!
Vi uppskattar att Städalliansen hör av sig och meddelar när något ändras såsom sjukdom och senareläggning av städtider osv. Vi önskar att samma person kommer hem till oss varje gång och det har ofta tillgodosetts, men kan förbättras. Vi har förtroende för de personer som kommer. När problem uppstod vid ett tillfälle fick vi snabb åtgärd när vi påpekade detta.
Fint bemötande med hembesök, för att gå igenom vad som är viktigt angående städning för oss. Det är kontinuitet i vilken person som kommer och städar, även om det så klart genom åren har varierat. Det är livskvalitet att få hemmet städat varannan vecka med rutavdrag, av ett företag som har kollektivavtal och som åtminstone påstår att städarna får lön utefter de omdömena som de får. Datasystemet för ärenden och frågor fungerar hyfsat bra, men systemet för fakturakopior och timbanken är svårbegripliga.
Hej Ingela, Ja, det var verkligen ett tag sedan det där hembesöket, ungefär 7 år sedan, eller hur? Men det är kul att du fortfarande minns det! :) Det gläder mig även att höra att du värdesätter kollektivavtalet! Ju mer kontinuitet vi har i schemat, desto bättre för alla inblandade. Det är verkligen skönt när allt bara rullar på smidigt som det nu gör. Jag hör av mig till dig så får vi kika på varför du inte får fakturakopior till din mejl. Allt gott, Sebastian
Ingenting fungerade som de sa. Dåligt information, ändringar varenda vecka, olika städare, inställd städning med endast nån timmes varsel, kom på fel tid, gick inte att kontakta akut, felaktiga fakturor. Avslutade efter 5 tillfällen.
Hej Madeleine, tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan. En stjärna var kanske lite väl hårt i och med att du ändå var nöjd med själva städningen. Men ja, det verkar som att planeringen inte gick helt smidigt, jag kan bara beklaga att vi missuppfattat om vilka städtider det var du önskade. Sedan det vissa punkter i din recension som vi tyvärr inte känner igen oss i. Du hade samma ansvariga städare vid fyra av de fem städtillfällena, och tyvärr blev städningen tvungen att ställas in samma dag på grund av att...
Tjänsten fungerar perfekt!! Alltid samma person som kommer och gör ett väldigt fint jobb.
Tack Joel för det fina omdömet! Vi ska absolut se till att det fortsätter så fint som det fungerat hitils:)
The cleaning is good and the cleaners have all been professional and competent. The portal is incompetently made and really annoying to use. The management seems to be utterly disinterested in anything concerning security, online or offline, and has shown a complete lack of understanding or culture about security (for example, anyone could impersonate us on the portal, and the answer we got was basically "LOL this never happened before, therefor will never happen", if you can't see the problem with that I don't know...
Hej Jennie, Det gläder mig att höra att du är nöjd med städningen, men jag beklagar att resten av din upplevelse inte var lika positiv. Vi har inte besvarat dig på det sättet du skriver. Du tar upp ett problem som vi inte riktigt förstår och vi är osäkra på hur vi ska bemöta det. Inget system på internet är helt säkert, vare sig det är sms, telefonsamtal, e-post eller vår portal. Vad gäller vår nyckelhantering, så är det helt skilt från din portal och vi förvarar ingen känslig information där alls. Vi förstår inte varför...
Vänligt bemötande och hjälpsamma när man ringer till dom. Keymaster fungerar bättre och bättre.
Hej Anna-Lotta, Tack för att du tog dig tid att lämna ett sådant fint omdöme. Det glädjer mig att höra att du upplever att städappen fungerar bättre och bättre. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla appen för att göra den ännu bättre, så det är verkligen kul att höra din feedback. Allt gott, Sebastian
Bra städning över lag men har varit brister i kommunikationen om byten av tid, tidsåtgång för städ och när tider ändras så är det upp till oss kunder att gå in och kolla på sidan. Byten av tid som vi själv inte är orsak till bör tydligt kommuniceras och förankras hos kund. Nöjda med utförandet och skönt när det är samma personal som kommer varje gång.
Hej Mikael, Tack för din feedback och att du tog dig tid att svara på vårt utskick. Det är glädjande att höra att du är nöjd med städningen. Jag hjälper gärna till att lösa eventuella kommunikationsmissförstånd. Du får gärna hör ava dig till mig, jag misstänker att din partner står på avtalet för jag lyckas inte lista ut vem du är. --------- Vi erbjuder möjligheten att få exakt tid eller att bli uppdaterad om ändringar, men detta görs inte som standard eftersom de flesta av våra kunder föredrar att inte bli störda på jobbet...
Väldigt tillmötesgående och trevliga, både i kontakt med admin och städpersonalen.
Hej Linda Tack så mycket för ditt vänliga omdöme! Det gläder oss att höra att du har upplevt vår personal som både tillmötesgående och trevlig, både i kontakt med administrativ personal och städpersonal. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig väl omhändertagna och att deras behov tas på allvar. Vi strävar alltid efter att leverera en service av hög kvalitet och att skapa en positiv upplevelse för våra kunder. Allt gott / Sebastian
Vi är väldigt nöjda med Städalliansens service.
Hej Jennifer, tack för att du tog dig tid att lämna ett sådant fint omdöme:) Allt gott Sebastian
De flesta av era medarbetare är jätteduktiga, har oftast inget att klaga på. Däremot är det väldigt svårt att ringa er, ni svarar väldigt dåligt, och ofta efter lång väntan. Det borde bli mycket bättre. Speciellt för mig som inget kan om it. Annars är det mesta bra.
Hej Gullvie, Tack för att du tog dig tid att svara på vår enkät. Det gläder mig verkligen att höra att du är så nöjd med städningen och stort tack för alla dessa år du varit kund, vad är det nu. Över 10 år!? Jag önskar att vi kunde vara mer tillgängliga per telefon. Vi förstår att du och många andra kunder föredrar att ringa oss. Vi är medvetna om detta och försöker hitta lösningar. Dock är det svårt för oss att vara tillgängliga hela tiden i telefon på grund av hur våra arbetsdagar ser ut, vi sitter i mycket möten och...
Internet annons sen hembesök av säljare
städet är perfekt! men appen de hyllade till skyarna, o all fakta man skulle få är helt klart undermåttlig.
Hej Per, Tack för att du tog dig tid att lämna ditt omdöme. Det glädjer mig att höra att du är nöjd med städningen <3 Om det finns något specifikt som du tycker kan förbättras är du välkommen att kontakta mig på sebastian@stadalliansen.se så ska jag se vad vi kan göra åt det. Allt gott Sebastian
Vänligt bemötande av samtliga vi träffade och en makalöst bra städning. Vill särskilt framhäva Valentyn som så dedikerat tog sig an jobbet som arbetsledare. Anlitar gärna Städalliasen igen!
Bra städning och pålitligt resultat.
Jag har varit kund hos Städalliansen i princip sen dom startade och är väldigt nöjd med deras städtjänster men också med kommunikationen på app och hemsida. Det som skiljde Städalliansen från andra städbolag då var ju hur direkt man var i kommunkationen med städpersonal, men också att man hade återkommande städpersonal som känner till ens hem. Rekommenderar starkt.
Städalliansen kunde med kort varsel tillmötesgå vårt önskemål om flyttstäd inför en försäljning vilket såklart uppskattas. Personalen som var på plats var väldigt tillmötesgående och uppträdde professionellt. Höll kontakten under dagen och aviserade i god tid om när dom beräknades vara färdiga. Vår lägenhet var i stort behov av städning och den såg ur som ny när vi gjorde besiktningen. Oerhört positiv till tjänsten och kommer definitivt anlita er igen!
Hej Eero, tack för att du tog dig tid att lämna ett sådant fint omdöme! Välkommen åter! Allt gott Sebastian
Vi har anlitat Städalliansen i 14 år och är otroligt nöjda.
Hej Marika, Tack för det fina omdömet och för alla dessa år tillsammans! Det har verkligen varit en resa från när jag själv städade hemma hos dig till det företag vi ser idag. Så himla kul:) Allt gott Sebastian
Kan vara bättre på att kommunicera. Jag vill veta när inte ordinarie personal används. De måste säkerställa att all presonal kan städ rutinerna. De ska inte behöva ringa mig för att fråga.
Hej Lars, Tack för din feedback. Vi tar den på stort allvar och vi håller med om att kommunikationen är viktig, särskilt när det gäller användningen av icke-ordinarie personal. Vi strävar efter att säkerställa att alla våra medarbetare är fullt utbildade i våra städrutiner och att de kan leverera samma höga standard som vår ordinarie personal. Vi beklagar om det har varit brister i kommunikationen kring detta och vi ska arbeta på att förbättra vår process för att undvika att du behöver bli kontaktad för att få information....
Det gäller att hitta en kompetent medarbetare som kan utföra städtjänsten korrekt och på den tid som avtalats och nu har Städalliansen hittat rätt betr detta i alla fall för mig. Några tidigare medarbetare har inte levt upp till detta. Bemötandet från kontoret har förbättrats de senare åren dock kan det fortfarande vara svårt att ringa om nåt akut händer.
Hej Birgitta, Tack för det fina omdömet! Verkligen, kompetenta medarbetare är inte lätt att hitta, och det är därför vi har valt att inte bara anställa erfarna personer, utan att istället utbilda nya medarbetare från grunden enligt våra städmetoder. Det kan innebära mer arbete för oss, men som du har upplevt blir resultatet bättre :) När det gäller att nå oss på telefon under vissa tider, speciellt på måndagsmorgonen som tyvärr infaller samtidigt som din städning kan det vara extra svårt. Det är därför vi uppmuntrar användningen...
Väldigt fint. De som kommer är mycket bra och mycket trevliga, och alldeles jättebra.
Hej Kristina, Tack för det fina omdömet och för våra över 12 år tillsammans!! :) Det är alltid lika tillfredsställande när allt bara rullar på smidigt! Allt gott Sebastian
Bra, jämn kvalitet på städningen och alltid snabba svar från kundservice om några frågor eller missförstånd uppstått.
Hej Fredrik Tack för det fina omdömet och att kul att höra att du tycker vi är snabba på svara:) Allt gott Sebastian
Varit kund i flera år och alltid fått bra service. Städalliansen är lätta att kommunicera med och snabba att svara vid frågor.
Hej Ola, tack för det fina omdömet och att du upplever det som smidigt att kommunicera med oss i städappen. Allt gott Sebastian
Bra tjänster. Städningen är dock ibland beroende av vilken personal som städar.
Hej Helena, Tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Tyvärr har vi inget att ursäkta oss med i ditt fall. Det borde inte vara någon skillnad på vilken städare som kommer. Jag vet dock att Mia arbetar på din schemaplats och jag ska se till att vi hittar en bra lösning. Det är verkligen bra att du också kommunicerar löpande med oss via städappen och skickar in interna omdömen! Allt gott Sebastian
Haft Städalliansen i ca 5 år är supernöjd även anlitad dem på jobbet
Hej Lelle, tack för att du tog dig tid att skriva ett sådant fint omdöme:) Ser fram emot fler trevliga år! Allt gott Sebastian
Verkar vara ett seriöst företag.
Hej Henrik Tack för det fina omdömet:) Allt gott Sebastian
Vi har haft Städalliansen sedan 2009 då de hette Studentstäd. Det har har varierat mycket i kompetens, kvalitet och med språkkunskaper i svenska. Just nu fungerar det bra för oss men vi har tyvärr fått byta för många ggr de sista åren. Det har varit en del underliga städare som bl a sovit på arbetstid och vid något tillfälle var sängarna använda. En hel del missuppfattaningar men kontoret har försökt så gott de kunnat. Första åren var i alla fall bättre tyckte jag och då fungerade det väldigt bra i kommunikationen. Men vi är kunder fortfarande fast betyget dras ner med historiken.
Hej Erika, Jag beklagar att du har upplevt ojämn kompetens och kvalitet historiskt sett. Trots det är det väldigt roligt att ni fortfarande är kund hos oss efter 15 år. Vi strävar ständigt efter att förbättras och om det är något som har hänt så kommer vi göra allt vi kan för att rätta till det på alla nivåer. Jag har förstått att du är nöjd med Josephine som har varit hos dig senaste 1,5 åren. Om jag har fel eller om det finns några andra frågor eller funderingar, är du välkommen att höra av dig till mig. Allt gott, Sebastian