Baranowski Badrum & Kök

Baranowski Badrum & Kök

Ring 073-807 79 37 www.baranowski.se

Tycker du som många andra att en renovering verkar vara en komplicerad och ganska långdragen process? Vi på Baranowski Badrum & Kök har utvecklat ett system för att bygga badrum på bara 10 dagar, utan att tumma på kvaliteten i arbetet. Resultatet: du får ett vattentätt badrum efter dina specifikationer på under två veckor! ...

57 omdömen om Baranowski Badrum & Kök

Andreas R
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Hjälpte min familj att renovera ett fuktskadat badrum. Allt flöt på bra och badrummet blev klart 2 dagar innan utlovat datum. Trevliga hantverkare och arbetsledare.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Zeke Z
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Skulle renovera badrummet hemma, bl. a ta bort badkaret och istället installera en duschvägg och tvättmaskin. Detta löste Baranowski galant, imponerande hur alla arbetsgrupper samarbetade och ett extra plus för bra kommunikation och smarta idéer.

Love A

hjälpte till med köksrenoveringen. Supernöjd! 👍

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hej Love, Tack för det fina omdömet. Fastän de var ett av de mindre köken vi utfört, så var det en av de bästa i år! Med vänlig hälsning, Baranowski badrum & kök

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Peter S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Arbete: Renovering badrum. När: oktober 2019 Kan verkligen rekommendera Baranowski Badrum & Kök för renovering. Det som gjorde detta jobb till en klar 5:a var att Oliver tog fullt ansvar för hela projektet, från start till slut, mycket tillgänglig och hade stor respekt för att tiden skulle hållas och att det skulle göras på rätt sätt. Han skötte alla kontaktar med underleverantörer och kom tom och tog emot dem så vi inte behövde vara hemma och vänta. Tiden var satt till 4 veckor och gjordes på 4 veckor och 2 dagar, trots...

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hej Peter, Tack för ditt fina omdöme. Det var väldigt trevligt och enkelt att jobba med en sån snabbt beslutsfattande kund. Vi vill återigen tacka för oss, och det goda kaffet :-) Med vänlig hälsning, Baranowski badrum & kök

Oscar S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Utmärkt Service, bra bemötande, kunnig, bra UE.

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Tack för ditt omdöme Oscar. Ditt höga betyg betyder mycket för oss då du själv är i branschen och har stenkoll på saker (och oss för den delen). Med vänlig hälsning, Baranowski badrum & kök

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen
BadgeFourYears

Anna-carin B Anna-carin B
Isabell J
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jättetrevliga, snabba och väldigt snyggt arbete! Alla intyg i sin ordning. Väldigt nöjd! Om man ska säga något var de väl inte direkt billiga men betalar hellre för ett toppen arbete än billigt å sämre.

Lars S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi genomförde en komplett renovering av vår nyinköpta lägenhet vilket innefattade byte av kök, slipning av golv, platsbyggda garderober samt målning. Oliver och hans manskap är punktliga, går alltid att få tag på, kommer med egna idéer och förlag och är inte minst skickliga hantverkare. Vi är supernöjda!

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Lena E
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Bra och snabb återkoppling vid offert förfrågan. Ett mycket väl utfört jobb. De hjälpte mig med helkalklig av 2 väggar i ett kök. Arbetet utfördes enligt överkommen tidplan samt offert. Jag kan varmt rekommendera Baranowski. Lena

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hej Lena, Tack för de fina orden och hoppas att resterande arbeten i lokalen blir lika bra! Med vänlig hälsning, Baranowski Badrum & Kök

Jessica L
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jättenöjd! Oliver and his team renovated a guest bathroom and bedroom for us. Oliver was great at managing my tight timeline and solving the problems that you inevitably come across along the way. They set up amazing dust locks around the construction zone and were very considerate which really helped to make a 6 week long project with 2 small children a lot more bearable than I expected. They went the extra mile to make sure we were satisfied and the results show that! Would defintely recommend Oliver and his team and we would not hesitate in contacting them again for future projects.

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hi Jessica! Tack för det fina omdömet! Det var ett av det mest detalj orienterade badrummet vi utfört, och resultatet blev strålande. Min favorit var spegeln med dold förvaring utöver den tilltalande helheten. Vi får tacka oss denna gång! Med vänlig hälsning, Baranowski Badrum & Kök

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
JOHAN CHRISTOFFER B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi anlitade Baranowski för en badrumsrenovering under slutet av 2018 och är supernöjda. Oliver kom med flera värdefulla förslag redan när han lämnade offert. Vi höll sedan löpande kontakt under renoveringen och Oliver tog stort ansvar för att det skulle bli så bra som möjligt. Renoveringen flöt på helt enligt tidsplan (cirka 4 veckor) och vi var otroligt nöjda med resultatet. En utomstående besiktning (vi gjorde en trestegsbesiktning) visade också att renoveringen var väldigt välgjord. Rekommenderar därför Baranowski med högsta betyg.

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hej Christoffer, Tack för de varma orden och för förtroendet för att renovera ert badrum. Vi hoppas att ni kommer trivas bra ert nya badrum i många år framöver. Med vänliga hälsningar, Baranowski Badrum & Kök

Hatem F
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi är otroligt nöjda med Oliver Baranowski AB som genomförde en total renovering av vårt badrum på Södermalm. Alla hantverkare var otroligt trevliga, kompetenta och noga med att det ska bli rätt och se bra ut, samtidigt som de är snabba och effektiva. Från skiss och tydliga offerter till färdigt badrum med all dokumentation på plats, så var Oliver alltid flexibel och mån att göra oss så nöjda som möjligt. Vi är väldigt imponerade och kan varmt rekommendera Oliver och hans professionella team!

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Hej Hatem, Vi tackar och bockar för de fina orden och vi är faktiskt väldigt avundsjuka på ert fina badrum (en av de bättre vi gjorde år 2018). Lycka till i 2019! Med vänliga hälsningar, Baranowski Badrum & Kök

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Elina L
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi har anlitat Baranowski för en badrumsrenovering under hösten och är mer än nöjda både med hur arbetet fortlöpt och med resultatet. Kommunikationen har varit toppen och entreprenören har varit mån om att leva upp till våra förväntningar. Vi anser att det här är ett mycket seriöst företag, med stor kompetens som inte tar några genvägar. Baranowski har varit mycket flexibla och hjälpsamma då vi hade en vattenskada som gjorde att projektet drog ut på tiden. Vi kan varmt rekommendera bolaget.

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Tack för era fina ord! Vi är glada att vi har kunnat hjälpa er i återställandet av ett fuktskadat badrum. Vi vet att det är skönt att komma hem igen och framför allt till ett nytt och vattentätt badrum. God Jul och Gott Nytt År önskar vi på Baranowski Badrum & Kök!

Frida J
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi är väldigt nöjda med arbetet och kommunikationen! Bra förslag på lösningar osv. Tidsplan och kostnad blev som planerat. Toppen!

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Tack för de fina orden och grattis till ert nya badrum! Hoppas det går bra med resterande arbeten i lägenheten! Hälsningar, Baranowski badrum & kök

Suzanne M
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

En total "remake" av mitt badrum är precis genomfört av Oliver & Co. Plötsligt händer det! Allt funkar från första möte/skiss/offert till genomförande och utlovad tidsplan. Badrummet blev helt fantastiskt! Rekommenderas varmt!

Svar från Baranowski Badrum & Kök

Tack Suzanne för förtroendet och vi hoppas att du kommer ha stor glädje av det nu större och mer funktionella badrummet! Vänliga hälsningar, Baranowski Badrum & Kök

Ingrid  W
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Total renovation of bathroom in apartment on Södermalm. Professional and reliable service from beginning to end. Excellent communication throughout the process, including valuable advice about materials and design choices. We are very happy with the final result. Helt nöjd. Varmt rekommenderas.

Erik S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Duktiga yrkesmän. Oliver skötte arbetet smidigt och anpassade sig efter omständigheterna.

Anna C
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Totalrenovering av badrum i lägenhet på Södermalm. Bra första möte/offert med tips och inspiration. En offert som höll hela vägen, både i pris och i tidsplan. En god kontakt med byggmästaren som alltid svarar på frågor. Jag är helnöjd med mitt nya badrum. Rekommenderas varmt.

Bo J
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag är mycket nöjd med Baranowskis renovering av mitt badrum. Skickliga och mycket professionella hantverkare. Och den utlovade tidsplanen höll!

Ulrika B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag anlitade Baranowski för att totalrenovera mitt badrum i juni 2018. Det innebar även sänkning av golv och total inbyggnad av allt vatten. Jag tycker att jobbet flöt på bra och jag är väldigt nöjd med mitt nya badrum, det är snyggt gjort och under vägen har jag fått väldigt bra råd och vägledning i olika beslut som jag har behövt ta. Baranowski är väldigt noggranna och ligger jämförelsevis bra till när det gäller offerter för sitt arbete. Jag kan också berätta att den firman som jag anlitade för att göra en trestegsbesiktning...

Marcus C
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Har använt Baranowski för flera arbeten. Tydliga och bra offerter, pris och tidsplan håller, bra dialog genom hela processen, mycket väl genomfört arbete. Rekommenderar starkt!

Bibbi B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Mycket nöjd med Baranowskis renovering av mitt badrum. Jag var trygg i alla delar av processen. Från idé, lösning, granskning av min byggvaruhusoffert, genomförande och uppföljning. Oliver hade ett mycket proffsigt sätt och var bra rådgivare i alla dessa faser. Kommunikationen fungerade väldigt bra med både Oliver och övriga inblandade. Höll offertpris och tidplan. Städade efter sig både under och efter genomförandet.

Åsa B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Suveränt bemötande och profisionellt utfört hantverk. Mycket nöjd med vårt nyrenoverade badrum.

Per S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi är mycket nöjda med vårt nya badrum. Allt fungerade mycket bra överenskomna tider och priset hölls. Dialogen med och återkopplingen från Oliver var mycket bra. Rekommenderas!

Petra H
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Hundraprocentigt proffsigt bemötande och utförande, från första kontakt till avslutat jobb. Vi fick hjälp med allt vi behövde och lite till. Offert likväl som utfört jobb var av toppkvalitet. Oliver själv var alltid tillgänglig och behjälplig med varje fråga. Utöver det var killarna som var här otroligt hänsynsfulla och höll även efter skräp, utrustning och städ - dagligen!..

Petra J
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag rekommenderar verkligen baranowski :) trevliga och serviceminded ! Proffsiga på alla sätt , informerar direkt om det är något bra kommunikation rakt igenom ! Badrummet blev precis som jag tänkte mig

Paul K
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Det bästa med Oliver & kompani är kommunikationen. Jag hade väldigt specifika önskemål och de förverkligades allihop till punkt och pricka.

Fouad A
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

🌟🌟🌟🌟🌟 Allting gick bra. Allt som vi kom överens stämde, riktigt bra service. Kommer att använda de igen.🌟🌟🌟🌟🌟🌟😍

Maja B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jättebra och proffsigt gäng. Kunnig projektledare som stöttade i svåra stunder och beslut. Vårat badrum blev jättefint och de få grejer som behövdes fixas åtgärdades direkt.

Folke Sven L
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi uppskattade mycket Baranowskis arbete. Vi hade bra kontakt med Oliver Baranowski, och de yrkesmän som gjorde jobbet hos oss, Luke och Pawel var duktiga, trevliga och pålitliga. Kanske är företaget inte det billigaste, men det viktigaste är ju resultatet, och då är vi mycket nöjda.

Hedvig W
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Baranowski Badrum & Kök har totalrenoverat vårt badrum med platsbyggd bastu i glas och många speciallösningar. Allt arbete har gjorts med extrem noggrannhet och precision samt på utsatt tid. Det blev absolut perfekt in i minsta detalj och vi kan varmt rekommendera firman. Oliver Baranowski och hans personal är dessutom väldigt trevliga!

Damon F
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Genomförde en totalrenovering i 20-talslägenhet. Alla moment från rivning & ändring av planlösning fram till slutfinish av både kök & badrum höll hög nivå inom tidsramen. De frågetecken som uppstod genom hela processen hanterade han på ett proffsigt sätt in i mål. Ett plus till Oliver som var ett dagligt bollplank till designval. Rekomenderas!

Björn N
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi har under vår levnad låtit renovera sammanlagt sex badrum i ett antal hus och lägenheter. Denna gång vill vi verkligen uttrycka vår uppskattning av en synnerligen kompetent projektledning och ett gott genomfört arbete. Efter noggrann undersökning offererade företaget en ganska komplicerad dold rördragning, som ett annat, mycket välrenommerat företag inte ansåg sig kunna leverera. Trots det var offerten mycket bra. Utgående från ett gemensamt planerat slutresultat, bedrevs arbetet mycket professionellt och med mycket...

Dino S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Anställde Baranowskis för en totalrenovering av en bostadsrätt och är mycket nöjd med arbetet. Då jag själv jobbar inom byggsektorn fast vid större projket, måste jag säga att arbetet flöt på från början till slut. Tidsplanen hölls fast en oväntade problem dök upp och hanterades bra via arbetsledaren. Resultatet blev bättre än förväntat då budgeten var lite mindre. Kompetent företag som jag kommer rekommendera till andra!

Ouisem S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vid en renovering av badrum repade hantverkarna vårt golv i hall och ett av sovrummen och när vi begärda att det skulle återställa golvet gjordes detta jobbet väldigt hafsigt. När detta har påtalats har vi blivit hänvisade till golvfirman som ville ha betalt för att slutföra återställningen. När fakturan kom var även hela felmarginalen (enl offerten) på 15% debiterad utan ngn som helst förklaring.

Leif tomas michael S
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Kan varmt rekommendera. Proffsigt och kunnigt bemötande. Håll tidsplanen exakt. Löste uppkomna frågor snabbt och var alltid tillgänglig för frågor och gav bra tips. Renoverat flera badrum tidigare men detta var det första med Oliver och skulle använda han och hans gäng igen om nytt behov uppstår. Tomas Salzmann

Andres V
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Bra och proffsigt utfört arbete! Hörde av sig med kort varsel och utförde arbetet snabbt o smidigt. Rekommenderas! mvh A

Oscar J
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Mycket proffsiga och noggranna i allt från projektering till minsta detalj för ett bra slutresultat. De gjorde vårt badrum snabbt och mycket bra. Vi kan inte säga annat än att vi är jättenöjda.

Fanny B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Vi är oerhört nöjda med vårt badrum från Baranowski Badrum & Kök. Oliver var ett enormt tryggt stöd under hela processen. Han är kunnig, professionell, lätt att kommunicera med och få tag på och hans anställda gjorde ett väldigt fint jobb. De höll undan efter sig under arbetets gång och städade snyggt när de var klara. Slutpriset stämde bra överens med given offert och beräknade kostnader. Oliver såg till att processen var så smidig som möjligt för oss, plus det där lilla extra. Vi rekommenderar dem varmt!

Alin
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Allt gick jättebra och smidigt. Arbetet gick snabbare än förväntat och kommunikationen var jättebra. Har inget ont att säga och kommer ta hjälp av bolaget igen

Pam F
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag har aldrig träffat en sådan professionell hantverkare som Oliver, allt minutiöst beskrivet och antecknat i avtalet, inga fel någonstans, och arbetet genomfört i tid och utan några fel. Överträffade mina förväntningar på alla möjliga sätt. Rekommenderas varmt!

Clara D
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag har fått fantastik hjälp av Baranowski Badrum & Kök med en större vattenläcka i anslutning till badrum/vardagsrum samt med lite skönhetsfläckar i badrum. Baranowski är snabba, skickliga, trevliga, tydliga och väldigt pålitliga. Jag rekommenderar dem varmt och jag kommer att fortsätta anlita dem.

Stefan N
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag drabbades av tätskiktsläckage i mitt badrum och var tyvärr tvungen att totalrenovera hela badrummet. Jag kontaktade 4 st entreprenörer och fick anbud som varierade stort och det var därför svårt att jämföra mellan dom. På rekomendation antog jag Baraniwskis anbud som inte var lägst men inte heller högst. Oliver B och jag gick igenom hur jag ville ha badrummet men Oliver hade flera ggr invändningar därför att mina idéer inte skulle uppfylla myndihets kraven. Jag uppskattar detta och hela renoveringsprosessen visade sedan...

Benjamin R
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Baranowski gjorde en totalrenovering av vårt badrum inklusive nya vitvaror. Baranowski var tillgängliga, responsiva och jobbade proaktivt för att hitta lösningar som skulle funka för oss. Arbetet började i tid, avslutades före överenskommet datum och var snyggt utfört. Därtill är Oliver mycket trevlig och skötte all kommunikation med grannar samt styrelse. Rekommenderas varmt.

Jonas N
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Baranowski bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en mycket bra känsla för detaljer. Jag har byggt ett avancerat kök från en lyxproducent varför kravet på hög finnish var viktig, och detta har Baranowski bygg lyckats upprätthålla utan undantag. Jag hade även många icke standadiserade lösningar vilket de byggde precis efter mina önskemål. Oliver Baranowski som är byggledare är engagerad i processen och lätt att kommunicera med. Han har...

Kerstin K
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Föreningen där jag bor har haft mycket problem med läckage vid renoveringar. Därför har styrelsen gjort en checklista för badrumsrenoveringar. Under våren 2016 kontaktade jag två olika firmor för min badrumsrenovering. Båda drog sig ur när jag presenterade checklistan. Därefter fick jag kontakt med Baranowski AB och där var förhållningssättet ett helt annat. De var väl medvetna om regelverket för badrum och kunde applicera det på mitt femtio år gamla badrum. De anlitade också certifierad elektriker och rörmokare. Arbetet...

Carl B
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Riktigt bra och professionellt från start till mål. Bra hjälp med planeringen av bygget (vad man ska tänka på, material osv). Bra pris och bra kvalitet. Mycket nöjd. Kan varmt rekommenderas.

Joakim E
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag anlitade Baranowski Badrum & Kök för att totalrenovera mitt badrum. Det var den smidigaste och mest lyckade renovering jag hört om. Efter drygt två veckor hade jag ett färdigt badrum som blev precis som jag tänkt mig till ett bra pris. De var snabba och enkla att jobba med. En trygg dialog fördes under arbetets gång och det blev aldrig några missförstånd. De tog hand om allt från rena smakråd till besvärliga grannar. Jag fick uppriktiga rekommendationer kring materialval och samtidigt beaktades alla mina önskemål. I...

Antti N
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Jag är mycket nöjd med Baranowski Badrum & Kök.

Susanne Ö
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Gjorde ett riktigt bra jobb med vårt totalrenoverade badrum! Effektiva och håller vad de lovar. Vi är nöjda.

Charlie L
Skrev om Baranowski Badrum & Kök

Kan varmt rekommendera Baranowski Badrum & Kök! Yrkeskunniga hantverkare som levererade ett fantastiskt badrum. Lyhörd arbetsledare med ett estetiskt sinne som var toppen i att guida genom processen!