feedback company

Recos
Ring företaget
Ebay Sweden

Sankt Eriksgatan 117 113 43 STOCKHOLM

Köp och sälj på Tradera.com med mer än 800 000 pågående auktioner. En lyckad auktion har två vinnare

www.tradera.com

Mer funktioner

Vad tycker du om Ebay Sweden

Läs vad Recos användare tycker om Ebay Sweden

skrev om Ebay Sweden:
    Tradera AB/Ebay Sweden är ett Ett osmakligt hycklar-företag som diskriminerar mot vissa personer. Tradera AB har sin egen i huset Regler och Lagar. och undertrycka människor som klagar mot dem Tradera AB följer inte svenska regler och lagar.
  • Status: 2
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera var bra i början när det var små och nystartade. Då brydde de sig om sina kunder och tog sig tid till att lösa problem. Idag så är det noll servicekänsla hos kundtjänsten. Att komma fram på telefon är en omöjlighet. Jag säger bara en sak: QXL.SE - SNÄLLA KOM TILLBAKA TILL SVERIGE!
    skrev om Ebay Sweden:
    Mycket bra ställe att köpa grejer om man vet vad man vill ha och är noga med att kolla produkt och säljare! Var försiktig och fynda rariteter, samlarobjekt och allt möjligt!

Ganska bra ställa att sälja också, även om det är svårt att ge kunden bra pris med tanke på portokostnader och att Traderas egna avgifter kommer till. Hade Tradera utarbetat ett mer effektivt och generöst system för säljare, så att man kan få några kronor mer över när man säljer mycket, hade antalet säljare ökat, liksom utbudet och därmed hela marknadsplatsen.
    Max I :"
    Hjälper inte alltid att kolla upp säljare. Bedragare återkommer under nytt namn, många nappar och luras. Sänk betyget. "
    07-19 05:34
  • Status: 39
    skrev om Ebay Sweden:
    Här kan man bli ordentligt lurad som en polare blev så aldrig några pengar i förskott på något sätt! Annars funkis!
    Max I :"
    Man ska undvika Tradera helt och sätta personalen på särvux. "
    07-19 05:35
  • Status: 28
    skrev om Ebay Sweden:
    Har själv inte haft några direkta problem med Tradera. Jag har gjort nästan 300 affärer under mitt första aktiva år (som både köpare och försäljare), och jag har ingenting ont att säga om omdömessystemet. Tradera kan troligtvis omöjligt sätta sig in i alla enskilda affärer/omdömen som folk mailar och klagar över, och det tycker jag faktiskt man måste förstå och acceptera.

"Dolda avgifter" (som nämnts i ett omdöme här) håller jag verkligen inte med om att Tradera skulle hålla på med. Det tog mig tio sekunder att hitta deras prislista som visar klart och tydligt vad som gäller och vad tjänsten erbjuder. Om man inte accepterar priserna eller kan betala sina räkningar i tid, så kan man faktiskt låta bli att använda tjänsten.

Visst, det kan kosta en del att använda sig utav Tradera om man lägger ut många annonser. Men om man ser till att använda tjänsten på -rätt sätt-, kan man också undvika att gräma sig över kostnaderna.

Tyvärr ökar antalet annonser från företag hela tiden, och ibland är kvantiteterna så höga att man bara tröttnar på att scrolla och lämnar webbplatsen. Det är synd, för den där känslan av att man när som helst kan hitta nån kul gammal samlargrej, blir allt mindre.

En annan sak som är synd, är att vissa kategorier fullständigt regeras av utländska medlemmar (som kan vara beredda att lägga dubbelt så höga bud som en svensk, och ändå tycka att han/hon kommer undan billigt). Det är tråkigt för den prismedvetne.
    Max I :"
    Smygreklam från Traderas personal. Mest bara båg. "
    07-19 05:36
    skrev om Ebay Sweden:
    Efter 6 månaders diskussion kan jag fortfarande inte få mitt konto återaktiverat p.g.a. flera oseriösa budgivares negativa omödmen. Jag måste "städa" bort omdömena själv på ett halvår gamla annonser tydligen. Ändå har jag betalat fakturor på tusentals kronor i 5 år och så möts man av detta hycklarföretag. SÄNK TRADERA AB!!!!
    Max I :"
    Helt riktigt uppfattat. Nästintill kriminellt idiot-företag. "
    07-19 05:37
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera är bara skit numera, dom påstår att det är "vi" samlare som byggt upp siten men nu har dom gett oss dödsstöten för det går inte att "sälja" med vinst. Kolla deras reklamannonser,,, där ser det ut som om det är Tradera själva som säljer, snacka om missvisande. Tradera Café lades ner och sen kom "Farbror Radera" in och tog bort "olämpliga" inlägg??? Jag har varit medlem nu i snart 10 år men lagt av, funderar på att gå över till "Budera" i stället. Tradera kommer snart att se ut som Ebay och då är det bara proffit som gäller.
    Agnetha L gillar detta.
    Är det inte profit som gäller alla redan? "
    06-09 00:59
    Max I :"
    Exakt. Viss personal borde åtalas. "
    07-19 05:37
  • Status: 13
    skrev om Ebay Sweden:
    Jag undrar vad Tradera egentligen gör? Jag har råkat ut för problem med säljare flera gånger men Tradera svarar bara de inte kan ta del av problemen fast jag har bevis. Jag råkade ut för en säljare som rätter i system att behandla folk illa och hota dem efter affären. Tradera valde ändå att inte stänga av personen. Jag känner folk som fått sina annonser raderade av Tradera helt utan anledning sedan får de ändå betala avgiften för annonsen. Köpa billiga saker under 50 kr kan jag göra, men säljer gör jag aldrig mer och inga dyra saker.
    Agnetha L gillar detta.
    Max I :"
    Tradera borde blockeras från nätet. Oseriös personal. "
    07-19 05:38
  • Status: 18
    skrev om Ebay Sweden:
    ETT SKIT FÖRETAG SOM SKYDDAR KRIMINELLA SOM LURAR FOLK PÅ PENGAR OCH SEN INTE SKICKAR NÅGRA VAROR , och tradera skiter i detta det är hur lätt som helst att regga ett bluff konto på någon annans identitet det finns ingen kontroll över huvud taget (det man skulle ha är att man får en kod till sin reggade mobil och därefter endast då bli medlem men nej nej sen att "butikerna" lämmnar automatiska omdömmen automatiskt när man tar köp nu hos butikerna det vet dom krininella om och dom tar köp nu av ex antal "butiker" och vips så har dom 50st positiva omdömmen och börjar sen att sälja massa saker tokbilligt om och om igen och seriösa medlemmar blir lurade jag har pratat med tradera om problemet men dom kommer inte ta bort automatiska omdömmen ! ? ! dvs dom står på dom kriminellas sida och pissar sina medlemmar i ansiktet helt klart tradera är ett pajas företag som bara vill tjäna pengar men skydda sina medlemmar det skiter dom i

hoppas någon seriös (inte supporten) kontaktar mig
    Exakt rätt uppfattat. "
    07-19 05:38
  • Status: 3
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera var bra innan försämringarna i februari, men efter chockhöjningarna för privat säljarna, en urusel support och att många av mina favorit säljare har slutat på grund av höjningen. Så har jag inte lust att varken sälja eller köpa längre.
    Max I :"
    Tradera var användbart i början av detta millenium, styrs senare av kriminella dårar. "
    07-19 05:39
    skrev om Ebay Sweden:
    Dolda avgifter, påminnelseavgifter. Det är sannerligen dyrare att sälja än vad försäljningen faktiskt genererar..

reservationspriset tar de 25 kr trots att varorna som säljs inte är värda mer än 30 kr.. hur det går ihop är en bra fråga...
    skrev om Ebay Sweden:
    Bra när man ska köpa men inte lika smidigt att sälja. Kostar ofta mer än det smakar....
    Max I :"
    Har man rejäl erfarenhet och har analyserat Tradera sätter man inte tre bollar på eländet. "
    07-19 05:41
  • Status: 81
    skrev om Ebay Sweden:
    Helt ok, kan bli billigt om man köper, att sälja däremot har blivit en dyr historia sen den höjde avgifterna. Dom vill ha bort alla privata småsäljare och satsar helt och hållet på företagen som har tagit över Tradera. Trist då tradera ursprungligen var tänkt att vara en köp och säljsida för privatersoner. Gör om, gör rätt!

Bör väl nämna kundtjänsten också som är plus minus noll, ger bara goddag yxskaft-svar i bästa fall.

Tillägg: När jag skrev mitt omdöme så hette "Ebay Sweden" T-radera och inget annat. Förstår inte när dom ändrade till Ebay. Ebay må äga Tradera men än har dom inte ändrat deras namn på hemsidan. Ebay är på många sätt bättre än Tradera som härskar och söndrar.
    skrev om Ebay Sweden:
    Efter EBAY kom in i leken så skiter Tradera fullständigt i sina medlemmar. Extremt opersonlig kundservice gör inte saken bättre.
    skrev om Ebay Sweden:
    Smidig sida med många auktioner. Dock inte 5 fulla poäng eftersom de borde följa Ebay lite bättre. Vill kunna söka efter objekt från utländska Ebay!
    Max I :"
    Du kan inte ha råkat ut för bedragare och Traderas ageranden i det läget. "
    07-19 05:42
  • Status: 15
    skrev om Ebay Sweden:
    Bra auktionssite men jag saknar ändå en del funktioner och ett utbud som eBay har. Tradera hjälper heller inte till vid tvister mellan köpare och säljare utan hänvisar till en jurist.
  • Status: 9
    skrev om Ebay Sweden:
    Oerhört smidigt att kunna få tag i lite mer ovanliga saker, har även hittat många riktiga fynd för lång under listpriset.

Rekommenderas verkligen för alla, det finns saker för nästan alla intressen samt mycket äldre saker som inte nyproduceras längre tillsammans med mycket som är helt nytt eller obetydligt använt,
    Max I :"
    Onyanserat omdöme från en ovetande. "
    07-19 05:42
  • Status: 11
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera är inte bara ett smidigt sätt att göra sig av med sina saker som man inte längre vill ha. Dessutom är de ett roligt sätt att hålla på att bolla runt saker. Dessutom kan man ha tur att komma över något till ett bra pris. Problemet är att man inte alltid får köpa saker även om man vinner en aktion.
    skrev om Ebay Sweden:
    Ibland blir det billigt....
    Max I :"
    Löjlig argumentation, felaktigt omdöme "
    07-19 05:43
  • Status: 7
    skrev om Ebay Sweden:
    Aldrig tyckt att Tradera erbjuder ett enkelt system. Dom skulle kunna arbeta fram ett enklare och smartare upplägg för att göra det enklare för sina besökare.
  • Status: 90
    skrev om Ebay Sweden:
    Perfekt för shoppaholics att både bli av med sin sprängdfyllda garderob samt fynda lite. Förutom kläder kan man hitta... ja allt.
    Max I :"
    Särskilt "perfekt" för rena bedragare! Grattis till din suveräna analys. "
    07-19 05:43
  • Status: 300
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera har jag handlat genom ett par gånger och det har alltid funkat fint, främst är det kläder jag har köpt och trots att det kan vara svårt med storlekar och liknande har jag alltid blivit nöjd. Som köpare får man ju inga ytterligare kostnader men som säljare blir annonserna dyrare desto fler val man väljer till. Tyvärr har det dykt upp en massa kopior på Tradera främst av designerväskor med mera vilket gör att jag numera sällan köper något. Bättre koll från Tradera-gänget vore bra!
  • Status: 214
    skrev om Ebay Sweden:
    Märkligt nog har det dröjt innan jag hittade hit, det var SJs förtjänst. Deras billiga tågbiljetter fick mig in på sidan och sen dess är jag fast. Resor och konsertbiljetter är något jag testat och det till fullbelåtenhet. Det finns en viss njuting att bara bläddra runt och kolla saker som jag borde ha tittat efter här innan jag gått och köpt dem någon annanstans och... tanken att göra mig av med andra saker börjar locka...
    Max I :"
    Det blev en stor kommers med folk som ville tjäna på dessa biljetter, vad vet du eg. om Tradera? "
    07-19 05:44
  • Status: 234
    skrev om Ebay Sweden:
    Ja gud, jag kan inte räkna hur mycket "affärer" jag har gjort genom trader. Det är en underbar uppfinning som man kan tjäna massor med pengar åt båda hållen. Man kan sälja en massa saker osm aldrig använder som någon annan kanske kan ha behov av. Dessutom kan man komma undan väldigt billigt med att köpa också. Är helt beroende va Tradera och ska jag köpa något eller vill ha något så tittar jag där först! Minus för att det faktiskt är så att det kan bli ganska dyrt när räkningen kommer. För de tar betalt för osålda varor också så jag tycker att de borde ta bort det, det är lite dåligt.
    Max I :"
    Vill man slumpa bort sina ägodelar går det minst lika bra på andra sälj-sidor. Som köpare ska man passa sig. "
    07-19 05:46
  • Status: 115
    skrev om Ebay Sweden:
    Har gjort många fynd på denna nätauktion sidan. Tradera ska ej förväxlas med tex "E bay". Konseptet är liknande, men tradera är inom Sverige (om jag minns rätt) så utbudet går ej att jämföra. Tradera är toppen om man vill göra fynd. Personligen har jag köpt mycket spel och produkter som inte längre säljs. Medlemmar på Tradera betygsätts av andra medlemma. Den som handlar sätter betyg och kan skriva omdömme på den som säljer, och den som säljer kan göra det samma på "kunden". Detta utvecklar ett system där man snabbt och enkelt kan kolla om man vågar lita på en person.

Jag har personligen aldrig haft problem och blivit lurad. Skulle det inträffa att man köper en produkt och ej får den, eller att den är helt annorlunda det som lovas. Uppmanas man att kontakta Tradera. Oseriösa medlemmar hör ej hemma där.

Jag ger Tradera 5/5 "recos". Anser att man kan ej kräva mer av en sida som denna, det handlar helt enkelt om varje persons sunda förnuft i slutänden! :)
    Kerstin A , Kerstin A gillar detta.
    Max I :"
    Tur att inte alla har så smala glasögon är så blåögda. "
    07-19 05:45
  • Status: 41
    skrev om Ebay Sweden:
    Aktionsida på nätet där du verkligen kan fynda eller göra bra försäljningar. Alla som vill lägger upp det de vill sälja och sätter lägsta pris på varan. Sedan är det bara för andra att börja buda. Det är väldigt spännande att vara köpare och i bland kan det krävas stort engagemang på populära varor när du hela tiden blir överbjuden. Men fasen vad roligt det är när man "vinner"!. Frakten betalas ofta av köpare och är det större varor som exempelvis möbler krävs det att du kommer och hämtar dem på plats. Men har du något som ligger och skräpar hemma som du själv är trött på lägg ut det på tradera och se alla fyndare börja slåss!
    Max I :"
    Ofta blir man överbjuden på det man ville ha och sitter där med skräp man passat på att buda på. "
    07-19 05:47
  • Status: 79
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera är en väldigt bra sajt om man vill köpa något som är svårtillgängligt eller om man vill ha saker och ting lite billigare. Det är mycket viktigt att man verkligen kollar upp säljaren då många bedragare rör sig där och man kan hitta kopior på välkända märken utan att Tradera gör något åt det (vilket jag såklart förstår är svårt). Tradera är mycket bra men ska man jämföra med Ebay så är det inte ens i närheten vad det gäller utbud och priser på produkter.
  • Status: 323
    skrev om Ebay Sweden:
    Tradera är en rolig internetsajt där du kan köpa och sälja saker som på en egen auktion. Ska du sälja saker lägger du helt enkelt upp en auktion med lägsta pris och sedan får folk bjuda på dina varor. Senaste nyheten är dessutom att man kan bjuda på auktioner med fast pris, det vill säga du vinner auktionen direkt när du trycker på Köp-knappen. Ska du köpa är det bara att lägga ett pris du är villig att betala och sedan sköter sajten själv budgivningen åt dig, ända upp till ditt tak du tidigare satt.

Många fina saker kan man köpa och sälja här, ofta rätt billigt. Men se upp för bedragare som ibland finns på sajten. Kolla alltid omdömena på säljaren innan köp.
    Max I :"
    ta reda på mer innan du sätter omdöme. Okunnigt. "
    07-19 05:48