Glassbaren Bo Hesser AB

4.4

50 omdömen om Glassbaren Bo Hesser AB

Adde E
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Fick lakrits i min jordgubbsglass.

Christina G
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Har i sommar ätit de två nya smakerna persika-mandel och jordgubb-citron-maräng på Bosses. Supergod glass! Deras mjukglass är mycket krämig och god. Personalen mycket rask och aldrig en sur min trots hög arbetsbelastning.

Oskar H
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Behöver inte säga mer "ett slick så är du fast" I scream you sream we all...............................grymt bosse

Kristoffer F
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Linköpings mest kända glasställe, personligen blev jag rekommenderad stället innan jag ens flyttade till Linköping. Besviken blev jag inte heller, deras marängsvissglass är en av de godaste glassar jag någonsin smakat. Även om det är en galet lång kö så är glassen värd väntan.

Maria R
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Det stora riktiga vårtecknet i Linköping är när Bosses öppnar. Kön ringlar alltid utanför, men den är alltid värd att ställa sig i. Glassen är helt underbar, och det finns ofta någon smak man inte sett eller hört om förut. Att ta glassen till domkyrkoparken är ingen längre promenad, och de kommer på så sätt undan med att de inte har så mycket egna sittplatser!

Helena H
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Godaste glassen i staden!! visst e ben&jerry hos Karamello mittemot bra, men denna bättre. Egengjord och dagsfärsk, hur många slår de liksom?!kanske lite dyr, men de som e billigare e ju vanlig gb-glass....och man får vad man betalar frö som bekant. Nackdelen e väl den långa kön och att man känner sig lite stressad när det väl e ens tur. Inga sittplatser men finns stora torget och domkyrkoparken väldigt nära så det löser sig. Väl värt ett besök, trots kö!

Martina N
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Den första obligatoriska sommarglassen käkar man alltid här =). Riktigt många goda smaker att välja mellan. Stort utbud av strössel och sås - allt för att göra glassen så god som möjligt så klart!

Eric H
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Kan verkligen rekommendera Bosses, väldigt god glass och trots den ofta långa kön går det fort att komma fram till kassan och få beställa sin supersmak. Enda som är lite dumt är priset som är aningen högt, men jag betalar trots det.

Veronika A
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Platsen som alla studenter köar till när vårsolen börjar värma i nacken. Ryktet om bosses glassbar får man höra om innan man ens hunnit landa på slätten i Linköping. Ett otal med olika glassmaker som frestar smaklökarna! Något att längta efter när höstmörkret kommer.

Maria R
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Var annars ska man inviga sommaren i Linköping. Med sin glass har Bosses blivit en lika stor sommartradition som att bada, om inte bättre. Kan varmt rekommendera deras saffransglass som sammanför jul och sommar på ett lite annorlunda sätt!

Andres S
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Alla Linköpingsbor vet att ett besök på Bosses är ett måste då det är soliga dagar. Men annars är det nästan det också. Där finns väldigt goda glass i en mängd olika smaker, pekannöt, romrussin är goda, men gammaldags vanilj slår allt. Sen lite härlig topping i form av karamellströssel eller kolasås. Sedan får man ju inte glömma marängswiss. Mmm va gott!!! vill dit nu nu nu!!! :P

Regina J
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glassbar har den godaste glassen i Linköping! De har massor av olika smaker på glass och sorbet. Enda nackdelen är att det kan vara väldigt lång kö och att personalen är stressad!

Johanna Ö
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glassbar är nog det bästa med sommaren i Linköping. De har riktig god hemmagjord glass. Priserna kanske är lite höga med det är det helt klart värt. Kön är ibland lång men har man en gång ätit där så förstår man varför folk köar efter denna glass. Ett besök på Bosses är ett måste om man är i Linköping en sommardag.

Emma C
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Jag vill rekommendera Bosses glassbar för att de erbjuder den godaste glassen jag någonsin har smakat i Sverige. De tillverkar glassen själva och den är dagsfärsk. Man får rejäla kulor till ett helt okej pris. En dålig sak kan vara den långa kön som brukar ringla sig ut och runt glassbaren på vårens första soliga dag, men det hör ju också lite till. En sommar är inte värd att kallas sommar utan ett besök på Bosses glassbar!

Thomas Ö
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Väldigt god glass, men stressad personal som alltid lyckas stressa upp mig.

Jonas B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Godaste glassen jag någonsin ätit. Riktig hemmagjord glass i en liten butik mitt inne i Linköping. tyvärr finns det väldigt få sittplatser, men smaken kompenserar upp det hela. Om du tar en tur förbi Linköping missa inte Bosses!

Maria c
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses har helt klart den godaste glass i stan, tyvärr vet jag inte riktigt om glassen är värd priset. 20 kronor för en kula glass är enligt min mening överpris. Men den som orkar stå i kö i stekande sol kommer inte att bli besviken. Det är inte för inte alla pratar om Bosses!

Linnéa B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Centralt belägen glassbar i Linköping. Mycket god hemmagjord glass i massor av olika smaker. Glassen säljs både som vanliga glasstrutar men också i stora glasskreationer med mjukglass, rån, strössel och annat mumsigt. Väl värt ett besök en solig dag, räkna dock med viss kö!

Alexandra B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Ingen nyhet för Linköpingsbor att ett besök på Bosses är ett måste soliga dagar, men kan vara värt att notera för nyinflyttande och besökare till staden. Väldigt god glass och mängder av smaker, här finns något för alla. Min starkaste favorit är smaken marängsviss. Mmm!

g

Caroline S

Många goda glassmaker!

Michael K
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Jag har aldrig förstått fascinationen över Bosses Glassbar, allt från den långa kön till den lite lätt obehagliga sloganen "ett slick sen är du fast" har gjort att mitt första besök sommaren 2005 även blev och förmodligen kommer att fortsätta vara mitt sista besök. Glassen är fruktansvärt överhypad, kön är lång och det finns inga sittplatser. Nu kanske ni inte tycker att man behöver en sittplats för att kränga i sig glass men efter att ha spenderat mer än en halvtimme i kö så är det faktiskt välbehövligt. Bosse får betyget...

Maria N
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Kan enkelt sammanfattas med fyra ord: Den bästa glassen nånsin! Personlig favorit är cheesecace-lime. Men de har också en hel del andra lite ovanliga, men goda, kombinationer. Glassen är väl värd den långa kön som alltid brukar ringla sig utanför på gatan.

Sandra W
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Är du sugen på glass en varm sommardag så är bosses det rätta stället=)Deras egengjorda glass är värd kön som kan bli ganska lång.. Vill du ha en vanlig mjukglass eller en meny glass med olika smaskigheter på så är det dit du ska gå och sedan sätta sig i solen och bara njuta;)

Alma S
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

MuMMa vilken glass!Där är jag stammis varje sommar, lungt godaste glassen i stan! De enda jobbiga är att de ofta är kö, ja alla vill ju dit men det tyder ju på att det verkligen är den bästa glassen också!Ta dina vänner och gå dit och smaka,det blir smaskigt jag lovar!

Johanna B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Hemgjord glass med massor av smaker. Stora glasskulor och snabb personal. Den godaste glassen i stan överlägset! De här inget mysigt ställe att sitta och äta glassen, trångt både inne och ute. Dock är det väldigt nära till stora torget där det finns många bänkar att sitta på.

Jenny A
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Den mumsigaste glassen i linköping!! Hemmagjordglass och en massa olika smaker som gör det svårt att bestämma sig. Det går inte att nöja sig med en kula. Men vill utfärda en liten varning för den är beroendeframkallande. En nackdel är dock att det finns ont om sittplatser och ofta är lång kö.

Daniel B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Trevligt ställe, står ut lite i Linköping centrum. God glass, bra service, men långa köer!

Niklas A
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glassbar har den mest underbara glassen som jag någonsin har smakat. Då de gör glassen själva gör det bara bättre. Då är man lite mer säker på att man inte stoppar i något konstigt medel i kroppen. Platsen för bosses är helt underbar, ett stenkast från domkyrkan. Synd att de inte kan expandera just där…

Erik D
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Den näst godaste glass jag ätit. Hamnar precis efter Ben and Jerrysglassen på andra sidan gatan. Synd att butiken är så liten vilket gör att det ofta blir en lång kö pga. den populära glassen. Men denna är helt klart värd att vänta på. Här finns alla smaker du kan tänka dig serverade i perfekt temperatur. Ett klart måste om man befinner sig i Linköping under sommaren.

Johanna L
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Det gör inget att köerna är så långa under sommarens varmaste dagar, glassen är väl värd att vänta på. Både sorbeter och gräddglass är hemmagjorda och favoriterna är helt klart After eight och Polkagris. Vågar man kan man ge sig på deras jättemenyer Banana split, Gammeldags m.fl., men det rekommenderas att man delar en med någon annan. Det enda minuset blir för att ingen av glasssorterna är laktosfria.

Ellinor B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glassbar är ett koncept i Linköping. Lite konstigt tänkte jag när jag först anlände till stan, med tanke på Bosses smaklösa design på den lilla kiosken. Slogan "-Ett slick sen' är du fast" skrivet med gul text på en röd plast/galon-markis. Kan den här människan verkligen göra glass? Det kan han. Många innovativa smaker. Jag tycker dock att flera av hans smaker är rejält överskattade; Ben & Jerry's glassen på kiosken Karamellen mitt över gatan håller högre klass. Sen kanske min skepsis har ökat över att jag ryktesvägen...

Anders E
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Sveriges bästa glass! Finns hur många sorter som helst! Det enda negativa är att ibland kan det vara lång kö..

Sandra J
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Den grymmaste av grymmaste glassbarar! Den absolut godaste glassen som finns, till ett väldigt bra pris! Här finns många olika glassmaker, så väl vanliga som ovanliga. Hemmagjord glass när den är som bäst och detta är glass som bör smakas av alla.

Robert J
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Om man är beredd på en väldans lång kö, men underbart god glass i alla dess sorter som väger upp kötiden, är detta helt rätt ställe. Kan knappast bli godare en varm sommardag.

maria n
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

I centrala Linköping ligger Bosses glassbar. Här finns den bästa glassen. Glassen är hemmagjord och finns i en mängd olika smaker. En av mina favoriter är polkagrisglassen. Så om du är i Linköping en varm sommardag så håll utkik efter den långa kön som ringlar sig bort mot domkyrkan, så har du hittat rätt. En glass helt klart värd att köa för =)

Malin O
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Allmänt känt att de har stans godaste glass!

Helena G
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glass. det är ett måste för linköpings sommar. godaste glassen någonsin!

Matilda M
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bästa glassen någonsin har dom på Bosses glassbar! Glassen är hemgjord och finns i många olika goda smaker. Min och många va mina vänners favorit är två kul i bägare, en lakrids och en marängswiss.

tobias ö
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosses glassbar hittar man den godaste glassen i Linköping. All glass är hemmagjord av denna legendariska Bosse. Varma sommardagar kan kön lingra sig långt upp mot domkyrkan! Glassen är självklart värd att vänta på! Personligafavorit är citronglassen!

Jonas O
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Helt underbar hemmagjord glass. Den godaste glass jag ätit. En liten nackdel är dock att de bara har öppet på sommaren vad jag vet. Och att de har en så pass liten affär och sen inga sittplatser utanför heller. Så man får lov att dra sig till torgen eller liknande om man vill sitta i lugn och ro och njuta av sin glass.

Hanna G
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Ljuvligt gott. Inte ens Ben and Jerryglassen rakt över gatan hos Karamello kommer i närheten av denna smakupplevelse. Det må vara lång kö vissa dagar, men det understryker endast mitt argument med att de har den bästa och godaste glassen i stan.

Kenny L
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

När det kommer till glass i Linköping så finns det endast ett ställe som får full pott, och det är bosses glassbar. Bra utbud av olika glassar och är utan tvivel ett hett tips för svalka under sommaren.

Charlotte H
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bossesglassbar, hemmagjord och nygjord glass under hela dagen. Kan knappt bli bättre, det som sänker betyget är att man inte hinner titta på glassen och bestämma sig innan man är utanför butiken med en glass i handen. Nog för att det ska gå snabbt, men de skulle gärna få sänka på tempot för att få ännu fler nöjda kunder! Men smaken på glassen är det absolut inget fel på!

Sara B
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Bosse gör världens goaste glass och ett stopp där är ett måste en varm sommardag! Det är alltid lång kö men personalen är så snabb så man kommer snabbt framåt. Utbudet gör att man lätt för beslutsångest. Lätt att hitta mitt inne i stan. Synd att det är stängt under vintern

Anders D
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Det absolut bästa valet för glass i linköping, stort sortiment och bra glassar.

Malin P
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Ingen sommar i Linköping utan åtmonstone ett och annat besök till Bosses Glassbar. :) De lever verkligen upp till sitt rykte om att ha stans godaste glass! Alla sorter jag har provat är jättegoda, men glassen med marängsviss-smak är nog en favorit.

Henrik R
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

En stor besvikelse! myten om bossesglassbar sprack tyvärr,nu har jag iofs extremt höga kravmen ändå så är inte bosses vad det en gång var! Synd!

Mikael P
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Gillar du glass? eller ÄLSKAR du glass? Bosses Glassbar är verkligen värt ett besök om vädret tillåter! Bosses Glassbar tillverkar själva all sin glass varje dag så den håller bästa kvalité och smak. Allt från Citron sorbe till krämig choklad. Då Bosses Glassbar är det enda stället i stan som har så god glass är det lätt att det blir lång kö samt om man kommer förtidigt när de öppnat att all glass inte är klar.

Joakim E
Skrev om Glassbaren Bo Hesser AB

Helt klart Linköpings mest besökta företag under varma dagar och Bosses glassbar är värd alla hyllningar det konstant får av glasssugna studenter i staden - glassen är utsökt och servicen bra. Enda nackdelen är de långa köerna som ofta bildas som kan slingra sig långt utanför den lilla butiken, men den som väntar på något gott...