Loopia

Loopia

3.5

Loopia är en av Sveriges främsta leverantörer av domännamn. Våra låga priser i kombination med vår avancerade men lättanvända domäntjänst LoopiaDNS gör Loopia till det självklara valet. En av tre väljer oss som leverantör av .se-domäner. Prova oss du också.

113 omdömen om Loopia

Jim N

Misslyckad migrering från Websuport, inget funkar 💩

Offerta.se
4.4/5 i betyg av 485 omdömen 4.4 av 485 omdömen

Offerta är en mycket bra lösning för många företag, likaså för vårt. Grym service, professionellt bemötande och gott samarbete med vår konta

Hampus B
Skrev om Loopia

Hade klantat mig när det gäller DNS inställningarna. Gustav och Hampus på supporten löste allt åt mig, detta under julafton. Mycket tacksam, kundservice som den ska vara.

Per Fredrik W

Loopia som driver websupport är förmodligen det värsta jag stött på som näringsidkare. Nivån på deras service är katastrofal. Och användarvänligeheten obefintlig. Aldrig varit med om sådan ovilja att hjälpa sina kunder.

Hansjörg M

Skickar bluffakturor med förhoppning om betalning. Varning !!

Christian Jan Lennart C

I sin stora helhet en bra, enkel tjänst. Men totalt ohjälpsamma när mitt Office365 blev hackat som jag står på avtal genom Loopia med. Fick ingen hjälp eller rådgivning hur jag skulle hantera det. Jag förstår också att problemet är hos Microsoft och inte Loopia i sig, men att hänvisa mig till deras support när jag står som kund till er är uselt, jag har köpt en tjänst av er och inte Microsoft. Stå ert kast och lös problemet, eller sluta erbjuda den tjänsten, är inte svårare än så. Vi kommer att gå från Loopia nu helt och...

Tony N
Skrev om Loopia

Skrev lite dåligt om Loopia för den upplevelse jag fick utav Loopia var inte det Loopia jag är van vid tyvärr! Förr var Loopia det bästa Webbhotell du kan tänka dig med mycket bra support och hjälp du kan tänka dig! Så jag ber er Loopia återgå till det ni var ni var så super bra jag är ju själv datatekniker vi satt ibland på kvällarna när ni hade kvälls support och hade så goa skratt och fint snack och man riktigt älskade er på så sett ni gjorde en trygg och varm och kände att ni var som en i familjen Återgå till det Loopia...

Jesper V
Skrev om Loopia

Kan starkt rekommendera Loopia! Väldigt smidigt gränssnitt, och otroligt bra, snabb & trevlig kundtjänst. De erbjuder en komplett lösning med allt jag behöver för att leverera hemsidor & e-postadresser till mina kunder. Super nöjd !!

Ozan Ö
Skrev om Loopia

Jag är mycket nöjd med Loopia :)

KRISTIAN L

Legat i support över 2 veckor: de kan inte installera ett SSLcertifikat korrekt och 2nd line har inte behörighet. Men ta betalt för det gör man. VDn svarar ej på mail. Undvik som pesten. Rekommenderat namnbyte till: Poopia

AFSHIN F
Skrev om Loopia

Sämsta kundtjänst,, har inte koll på vad som skall göras, skickar massor med fakturor som de inte har koll på flera år tillbaka, mycket missnöjd, en hel del okunniga som svarar i kundtjänst, enda de vill är att få betalt, inget servicekänsla,

MIKAEL N
Skrev om Loopia

Horribel kundsupport, på gränsen till efterblivna. Svar som om det vore en kundsupport med 5-åringar.

LARS-PETER E

Loopia skickar frekventa bluffakturor med tjänster som aldrig beställts. I vårt fall har vi ett sparat betalkort för en .se-domän och titt som tätt kommer informationsmail från Loopia om att kortet kommer debiteras för tjänster vi inte köpt. Vi har upprepade gånger gjort anmälningar till Konsumentverket och Svenska Handel utan åtgärd.

Lisen P gillar detta
Caroline L

De är dåliga på att återkoppla. Långsam svarsfrekvens. Ingen tar ansvar om problem uppstår utan man skickar ärendena vidare inom koncernen. Låg kompetens.

BRAHIM Z
Skrev om Loopia

Sämst i sin bransch Deras mail är så slow motion

Jimmy L
Skrev om Loopia

Tyvärr har Loopia hamnat efter. För min del har Loopias support alltid varit deras kärna vilket gjort att de stuckit ut från konkurenter. Tyvärr verkar de inte leva upp till dagens standard. Dag 1. Går in på deras hemsida och läser att de har utbildningsdag och därför inte kan svara i telefon. Väljer att skicka mail istället. Dag 2. Inget svar på mail. Ringer teknisk support (tyvärr är belastningen hög - inget svar) Dag 3. Inget svar på mail. Ringer igen (tyvärr är belastningen hög - inget svar) Det tynger...

GUN S
Skrev om Loopia

Jag har sagt upp min domän hos företaget och flyttat administrationen till ett annat företag, men de debiterar mig för ett domänpaket som jag inte beställt. Detta extra domänpaket ska enligt dem sägas upp, vad jag nu ska med ett domänpaket till när jag saknar domän hos dem. Varning för oseriösa försäljningsmetoder och att de utnyttjar att de tagit över administrationen av domäner från .SE och lurar på kunder detta domänpaket

HELÉNE G

VARNING! Använd inte Loopia har tyvärr blivit ett bluff-företag! Måste bytt ägare, finns inget seriöst hos Loopia! Har stängt ett domännamn som är betalt, undrar om de tänker att man ska köpa tillbaka (?)

Anne-Lie Siv B

Något har hänt. Haft Loopia i nästan 15 år. Inga större problem. Nu är mailen inte kompatibel med Apple längre. Och supporten är under all kritik. Har suttit i timslånga telefonköer. Chatten är stängd fast det står att den ska vara öppen. Ingen svarar på mail. Har inte kunnat maila sedan den 18 december. Vilket innebär att jag inte kan sköta mitt jobb. Ingen bryr sig. Nu byter jag webbhotell.

MIKAEL N och KRISTIAN L gillar detta
PONTUS W
Skrev om Loopia

Förvänta er minimal effort-svar av mejl-supporten, stängda chatt (under tiderna då den ska vara öppen), telefonköer på runt en timme, och en admin-sida som innehåller minimalt med information.

KENT J
Skrev om Loopia

1. Fick och betalade en faktura på 399:- för domänpaket som jag inte beställt och när jag kontaktade dem påstår de att det är ett erbjudande, står ingenstans att det fråga om ett erbjudande. Dessutom hittar jag en annan faktura jag betalt tidigare som de påstår beror på ett systemfel!!! Har begärt att få den som är ansvarig att ringa upp i morgon, om inte blir det anmälan. Misstänkt BLUFF FÖRETAG Har anmält till Svensk handels varningslista

Lisen P gillar detta
Hans Cristian J

Oseriöst företag: för andra gången får vi en faktura med domänförnyelser, paketerade med Loopias, av oss obeställda, extratjänster som ökar kostnaden mer än 100%. För att undgå dessa obeställda extratjänster tvingas man logga in hos dem och "avaktivera" tjänsterna. Detta är anmärkningsvärt för ett företag som omsätter mer än 100 MSEK. Detta beteende är så anmärkningsvärt att det borde anmälas...

Hans Benny Christian B

Oseriöst företag. Skickde bluff-faktura, lade till en tjänst som jag inte valt eller behöver, en tjänst som jag själv behövde logga in för att välja bort... Avslutade mina tjänster hos dom och flyttade till en annan leverantör, var smidigare än jag trodde!

CRISTIAN H

Skickar ut fakturor på flyttade domäner och fakturor på "administration av domän" när domänerna inte ens ligger kvar hos dom. Hemskt ohederliga metoder!

Kari Ensio K

Skickar ut faktura om domänpaket som om det ingår i ett domännamn man äger, dessutom innan jag fick fakturan om registreringsavgift. Ett försök att lura en att betala. Smart marknadsföring? Inte kund hos dom längre. Ingen information om att dom tagit över .se

Richard S

https://stoppapressarna.se/sites/default/files/2019-01-12_08-51-31.png Ja, tyvärr det här verkar vara ett alldeles utmärkt skit och bluff företag. Debitering av e-postklient skedde direkt, ingen leverans av e-post lösning skedde. Support synnerligen klentrogen och obegåvad, kunde inte klara av att leverera. SE upp för det här företaget!

Christer P

En snabb och serviceminded personal som sätter kunden i focus och framför allt löser problemen på bästa sätt utan dröjsmål!

Morten Eduard W

Försiktig Försiktig Försiktig! Loopia bedriver olaglig fakturering! Mitt bolags domän flyttades till Loopia då min leverantör förvärvades. För ett par veckor sedan fick jag en faktura på tjänster som jag inte har beställt. Detta är olagligt! Sedan vill Loopia att jag ska lägga en massa tid på att gå in på deras sajt för att avboka dessa tjänster. En sajt som förövrig verkar vara delvs nere pga. "driftsstörningar". Så kunderna ska alltså lägga en massa tid på att försvara sig mot Loopias olagliga fakturering. Efter att ha...

Daniel satari R

I've used Loopia plenty of times and managed a few sites hosted by them. Service is outstanding, waiting time is short and response time is close to none. Solid user platform and downtime is something I haven't experienced. Where's 6 out of 5? /Daniel Satari

Marcus L
Skrev om Loopia

Hälften av mina mailadresser på Loopia har hackats under de senaste månaderna. Påminner dem gång på gång och får samma ursäkt. Att deras tekniker ska utreder felet.

Araz B
Skrev om Loopia

Ett bolag som lurar sina trogna kunder på pengar. Jag avaktiverade en domänskyddstjänst hos de 3 veckor innan en faktura betalades. Ändå drogs pengarna för domänskyddstjänsten. När jag bad de om att återbetala summan vägrade de och sa att det är mitt problem att jag betalat fakturan och borde bett de ändra den. När jag då bad de att aktivera tjänsten då jag betalat för den vägrade de även detta (!!!!) då de sa att jag avaktiverat tjänsten efter jag betalat, vilket absolut inte stämmer då jag betalade 3 veckor senare. Riktigt vidrigt, flyttade alla mina tjänster direkt.

KENT J och Marcus L gillar detta
Martin H
Skrev om Loopia

Jag uppskattar verkligen den kunniga och tålmodiga supporten, det vill säga Loopia har bra personal.

Peter G
Skrev om Loopia

Om du söker ett webbhotell med hjärtat på rätt ställe och en utomordentlig kompetens och kundservice så kan jag å det varmaste loopia.se! Heder åt Loopia från mig (nöjd kund).

Christina B

Jag är art director och driver eget företag och har varit kund till Loopia i mer än 15 år. Jag rekommenderar Loopia till alla. Deras kunskap, service och tjänster är alltid i toppklass. Oavsett frågor eller funderingar är alla jag varit i kontakt med otroligt välvilliga att hjälpa mig till 100%. För mig är detta ovärderligt!

Ann-Catrine J

Jag har använt Loopia i många år till olika kunders webbsidor och har fått otroligt massor med hjälp av supporten. De är alltid hjälpsamma, kompetenta och tålmodiga! Jag använder många olika chattsupport-tjänster i mitt arbete och få håller så hög klass som Loopias. Rekommenderar starkt!

Robert S
Skrev om Loopia

Jag har använt Loopia och Loopias support under många år och är oerhört nöjd. Supersupport! Driver en mängd olika hemsidor och flera hotell hos Loopia. Det är väl bara 2 saker jag upplever som lite störigt. SSL kostar pengar....borde nog ingå. En del avbrott, inte så långa men ändå. I övrigt mycket bra. Robert

Victor A
Skrev om Loopia

Fantastisk service. Min Wordpress strulade och 10 minuter efter mitt mail hade de fixat den. Fick en bra och pedagogisk förklaring av supporten hur jag kan felsöka själv. 5+ alla dagar i veckan

Clabbe D
Skrev om Loopia

Totalt värdelöst. De köpte upp min webhost Citynetwork, 3dubblade månadspriset, satte begränsning på antalet filer och kunde inte svara på enkla frågor om sina egna avtal. Aldrig mer Loopia. Bytte efter 3 månader och har haft webhotell sedan 2002!

EMMA C
Skrev om Loopia

Lägger på en DNS-tjänst som man inte har bett om, utan att upplysa. För den som inte kan alla termer, så såg det ut som en ny domänfaktura, och har man flera domäner så är det svårt att veta på rak arm vilka man har betalt samma år, så man tror att det är en vanlig domänfaktura. När avgiften i år kom ihop med huvuddomänen på samma faktura så upptäckte jag det. Jag har betalat för en tjänst jag inte bett om och inte behövde - i 4 år. Vid förfrågan påstod de först att jag behövde den och inte förrän jag skrev att "men jag...

KENT J och Marcus L gillar detta
Simon E
Skrev om Loopia

Jag har inte ett ont ord att säga om Loopia, de har varit grymma ifrån min första kontakt med dem! En av de billigaste vad gäller domännamn (kanske rent av billigast?), drifttjänster i toppklass, lättförståeligt och lättanvänt gränssnitt - och viktigast av allt, en av Sveriges hjälpsammaste supporter! (slå dem en signal så får du se själv!) Som grädde på moset är de oerhört givmilda med sin expertkunskap genom sin grymma blogg!

Sam B
Skrev om Loopia

Jag jobbar som egen företagare med att bland annat hjälpa små företag med deras webplatser och e-post. Har haft mina kunder hos en konkurrent till Loopia, denna konkurrent har visats sig vara helt oduglig och nu håller jag på att flytta alla mina kunder till Loopia. Supporten är både snabb och bra, admingränssnittet är snabbt och lätt att jobba i om än något rörigt men man vänjer sig, jag älskar deras funktion att man kan logga in på flera konton samtidigt och bara växla mellan dom om man som jag vill ha vissa kunder på...

Patrik H
Skrev om Loopia

Full pott till Loopias support!

C. M. W
Skrev om Loopia

Är relativt ny kund hos Loopia men har både lång och ingående erfarenheter från branschen. Loopia gör precis det de lovar, varken mer eller mindre. Supporten är föredömligt snabb, personlig och korrekt. Saknar vissa funktioner som konkurrenter har men har andra funktioner som konkurrenter saknar så det hela går på ett ut och det perfekta webhotelet är fortfarande en (subjektiv) dröm. Loopia utmärker sig med att ha vissa genomtänkta lösningar som fungerar bra i praktiken. Verkar satsa mycket på stabilitet och säkerhet...

Bo v
Skrev om Loopia

Min erfarenhet är att Loopia har alltid haft och har perfekt support! Mycket värdefullt! Bo von Scheele, professor Stress Medicine AB

Vilhelm
Skrev om Loopia

Notera: Jag har aldrig använt Loopias webbhotell, utan bara haft domäner hos dem (6 stycken). Extremt enkel kontrollpanel, fungerar väldigt bra. Supporten svarar väldigt snabbt och är mycket hjälpsamma. De flesta domänleverantörer erbjuder hemsidaforwarding gratis med domänen, men loopia erbjuder hemsidaforwarding, mejlforwarding och massa mer! Kan bara rekommendera! Just nu kan man även få .SE domäner för 9 kr i ett helt år! Super billigt! Väldigt bra tjänst, kommer stanna med er länge.

Lars B
Skrev om Loopia

Jag har haft loopia i 10 år och de har ständigt imponerat på mig både stabilitet men framför allt supporten. Dom är helt otroligt duktiga och tillgängliga. Digitaltårta till dom! Lars Bergh ljudombudsmannen.se

Liie
Skrev om Loopia

Supporten är helt fantastisk! Svarar snabbt och är alltid trevliga och tar sig tid att förklara ordentligt när otekniska jag inte förstår. Har inte heller upplevt några problem med deras tjänster. Jag är jättenöjd kund!

Johan N
Skrev om Loopia

Är imponerad av loopias support, snabba svar och bra kvalitet - dom funderar tydligen lite innan dom svarar, har hittills löst mina problem på första försöket. Johan N

Håkan N

statistiken funkar ej 21 dagar efter nu

Marcus L gillar detta
Micke P
Skrev om Loopia

Varit kund med ett 30 tal domäner hos Loopia sedan ett par år & min erfarenhet är odelat positiv. Jag uppfattar hela deras företag med tjänster och support som väldigt tillgängligt och har känt mig "viktig" som både kund och person när jag behövt support. Jag anser att den servicen de erbjuder är minst lika viktig som de tekniska kraven på serverplattformen, där jag inte haft anledning att rikta särskild kritik heller. Rekommenderar Loopia efter mina behov och erfarenheter. Vänliga hälsningar Micke Pettersson

Johan H
Skrev om Loopia

Jag heter Johan Hansson och har varit kund hos Loopia med min hemsida www.johan.se sedan 2001. Jag är enormt nöjd med deras tjänster och support. Deras support svarar exempelvis alltid utförande inom 30-60 minuter. Dom är väldigt aktiva med sitt bloggande. Där får man nyttiga tips om webbrelaterade tjänster och produkter. Jag rekommenderar Loopia till de vänner som söker domän, mail och webhotell.