Fy skäms dålig service sen lurar ni folk på pengar
Verbal AB
Om företaget
Vi kombinerar toppservice & konkurrenskraftiga priser med ansvarstagande för människa och natur. Tillsammans med våra kunder formar vi en inspirerande och hållbar mobiloperatör. Välkommen till Verbal.se
670 omdömen om Verbal AB
Dålig täckning ibland andra hör inte vad jag säger,men jag hör dom.
Mycket dåligt. Håller inget dem lovar när man skulle bli kund. Håll er borta från detta företag!
Bara positiv vupplevekse. Har både hemtelefon och mobil abbobemang med bara obegränsad surf.
Hej Helene, Super kul att höra att du är kund hos oss och att du är nöjd med våra tjänster. Tack för ditt fina omdöme det är bara att återkomma om vi kan hjälpa till med något annat. Allt Gott!
Billigare kan det inte bli, snabba på att serva mig, så helt enkelt positivt
Hej Eleni, Tack för ditt omdöme, härligt att höra att du är nöjd med våra service. Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda och vi är glada över att du är en av dom som är nöjd med vår service. Allt Gott!
BRA MED ETT LITET FÖRETAG KORTA VÄNTETIDER
Hej Lars-Erik, Tack snälla för ditt fina omdöme, det värmer oss om hjärtat att du är nöjd som kund. Det är bara att återkomma om vi kan hjälpa dig med något annat. Allt Gott!
Det har fungerat enligt förväntan
Hej Jan Erik, Super kul att höra att du är kund hos oss och att du är nöjd med våra tjänster. Tack för ditt fina omdöme det är bara att återkomma om vi kan hjälpa till med något annat. Allt Gott!
Det har alltid fungerat utmärkt
Hej Jan, Tack för ditt omdöme, härligt att höra att du är nöjd med vår service. Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda och vi är glada över att du är en av dem som är nöjd med vår service. Allt Gott!
Bytte ut själva telefonapparaten till en som Verbal rekommenderade. Är ganska missnöjd med den nya. Jag kan inte se på displayenen om någon ringt när jag inte varit hemma. Den nya telefonen är ganska liten och ohanterlig. Har fråga om ni har en bättre telefon, men det får jag söka efter själv. Det är dålig service.
Jag har använt Verbal i ca 7 år och är mycket nöjd. Det är sällan problem med täckningen. Vet inte riktigt vad som skulle kunna förbättras.
Hej Jonas Tack snälla för ditt fina omdöme, det värmer oss om hjärtat att du är nöjd som kund och har varit kund i sju år. Vi hopas på flera år till mer med dig. Det är bara att återkomma om vi kan hjälpa dig med något annat. Allt Gott!
Billigt, bra för att bara företags-abonnemang. Väldigt trevligt kundtjänst. Bra app.
Hej Maria, Superkul att höra att du är kund hos oss och att du är nöjd med våra tjänster. Tack för ditt fina omdöme det är bara att återkomma om vi kan hjälpa till med något annat. Allt Gott!
Jo funkar väl rätt bra men jag kan tycka det blir väl dyrt
grymt proffesionell och mycket trevligt bemötande på alla nivåer
Jag har varit kund i många år till Verbal. Sista året har jag vid flertalet tillfällen haft kontakt med dem gällande täckningen på våra mobiler. Alltså, återkommande under flera tillfällen. Jag har fått tips om inställningar på mobildata mm, men inget hjälper. Våra abonnemang har alltid lite färre täckningsstaplar i mobilen än andra som sitter i samma rum. Samtal bryter ofta när man rör sig med bil (ja även om man sitter still på kontoret) mm. Nu har vi skaffat Apple Watch till företaget och vill ha ett e-sim till dem....
Hej Mattias, Tack för ditt omdöme, tråkigt att täckningen inte har kunnat levereras på det sättet som önskas. Gällande E-sim till Apple Watch så är det någon vi som företag håller på ser över. Men om du skulle behöva hjälpa med något annat eller om täckningen strular så är det bara att ringa in till vår kundservice så hjälper vi dig.
BRA SERVICE, BRA MOBILPRIS, TREVLIGT BEMÖTANDE VID KONTAKTER MED VERBAL, uppskattar att Verbal kontaktar kund innan avtalsperiod går ut !
Hej Mats, Tack för ditt omdöme, härligt att höra att du är nöjd med vår service. Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda och vi är glada över att du är en av dem som är nöjd med vår service. Allt Gott!
Fick hjälp med puk kod av tillmötesgående kundtjänst när jag förlorat den!
Hej Molly, Tack för ditt omdöme, härligt att höra att du är nöjd med vår service. Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda och vi är glada över att du är en av dem som är nöjd med vår service. Allt Gott!
Säger att det ringer från verbal och maler på som att de ringer från min nuvarande operatör och vill förbättra Min teckning och priser. Man får en uppfattning att de har ett hängavtal som prioriterar min operatörs bättre kunder. Och verkar bara på ett ok för att gå med på detta. Bad de fara åt h-e och la på luren
Hej Tore, Tack för ditt omdöme, tråkigt att höra att du upplever att våra säljare har vart otydliga med vilket företag dom ringer ifrån. Det är något vi på verbal ser seriöst på och kommer undersöka, du får gärna kontakta oss på kundservice och informera mer om denna händelse så undersöker vi det. Allt Gott!
Pushiga säljare som vägrar ta ett nej imponerar inte på mig. Snarare blir jag irriterad på deras oförmåga att lämna mig ifred. Känns som rena rama lurendrejar-verksamheten…
Hej Patrik, Tack för ditt omdöme, tråkigt att höra att du upplever att våra säljare har vart otydliga med vilket företag dom ringer ifrån. Det är något vi på verbal ser seriöst på och kommer undersöka, du får gärna kontakta oss på kundservice och informera mer om denna händelse så undersöker vi det. Allt Gott!
Har tre idag och blev uppringd där de utger sig för att prata om mitt tre-abonnemang och ska sänka mina kostnader. Visade sig till slut att det var telenor de försökte sälja på för 300:- mer i månaden, men det fick jag minsann dra ur dom. Mycket pushig säljare som bara ville få ett ok och skicka hem material. Blev inget med det!
Hej Johan, Tack för ditt omdöme, tråkigt att höra att du upplever att våra säljare har vart otydliga med vilket företag dom ringer ifrån. Det är något vi på verbal ser seriöst på och kommer undersöka, du får gärna kontakta oss på kundservice och informera mer om denna händelse så undersöker vi det. Allt Gott!
VARNING!!! Blev lurad att köpa ett 2:års abonnemang. Otroligt dåliga villkor och väldigt otrevlig kundtjänst. Undvik detta företag!!
Genomgående positiva kontakter med kontaktpersonerna på Verbal. Alltid på "alerten" vid behov av rådgivning.
Hej Sven-Erik, Kul att höra att du har haft en positiv kontakt med din kontakt person hos oss på verbal. Om du har några frågor eller om du undrar över något så är du välkommen att kontakta kundservice på tel : 077-140 01 00. eller kontakta din kontakt person hos oss. Allt Gott!
Ringt mig flera gånger dagligen i flera månader. Vägrar ta ett nej! Jag har bett dem ta bort mig från deras telefonlista men slutat aldrig ringa. Ringer från flera olika nummer och för jag blockerar var enda ett…
Riktigt dåligt bemötande! Rekomenderar alla starkt att hitta andra mobil operatörer!
Otroligt otrevliga när man tackat nej till tre olika personer, tror inte på att jag redan pratat med en kollega, och lägger på luren direkt när dom inser att det inte blir nån provision denna gång. Får otroligt dåliga callcenter-vibbar av företaget och dom som ringer. Rekommenderar alla att först gå till sin operatör innan man tecknar via ett sånt här företag (hur tror ni dom tjänar pengar om inte på extra avgifter?). Som för övrigt får det att låta som att dom ringer åt Telias vägnar, smart men osant.
Verbal ringer och säljer in sig med löfte om att jag inte behöver göra någonting. De vet vad jag betalar hos nuvarande operatör och erbjuder billigare tjänst. Efter ångerrättstidens utgång kommer krav på att jag skall kontakta min operatör själv , ta reda på min bindningstid där och inom 3 dagar meddela detta , annars ger de mig ett abonnemang med annat nummer. Jag har gång på gång meddelat att de sagt en sak som inte stämmer och vill inte ha er tjänst. Ni skickar då faktura för två års bindningstid!! 3340 kr. De vägrar...
Täckna ALDRIG med detta företag! De ringde till min lillebror som har downsyndrom (man hör detta) trots att han har en god man (dvs att han inte får enligt lag ta liknande beslut själv) så har de avbrutit hans tidigare mobilavtal med tre och signat upp honom på deras företag. Han kan inte sina fyra sista så dessa har de också sökt upp själva för att signa upp honom genom. Vi har varit i kontakt med företaget och förklarat att det inte är giltigt efter som att hans gode man inte har skrivit under eller blivit informerad....
Försäljare som (åter igen) ringde och påstod att jag har verbal som operatör och ville göra en bättre deal på mitt abonnemang trots att jag inte är kund hos er och vill inte bli heller!! Känns otroligt oproffsigt när säljaren äter och smaskar i samtalet och är påstridig!
Verbals erbjudande lät väldigt bra i början. Sedan av olika anledningar blev jag mer och mer misnöjd. Jag har försökte att föra en dialog för att få bättre villkor, men får inget. Rekommenderar inte detta företag.
Funkade bra första året då dom sålde in abonnemang utan bindningstid. Sedan blir man inmutad till 24 månaders abb, lägger till extra data abb som man inte beställt och när man sen ber dom rätta till så tar dom bort data abb som man använder! Se upp för dessa lurendrejare!
Fick hjälp med pin o puk kod Tack! Trevligt bemötande Allt toppen Grymt bra!
Hej Stephan! Tack för de fina orden! Det är jätteviktigt för oss att våra kunder alltid får ett bemötande i världsklass när ni talar med oss så orden värmer, tack! Tack för att du är kund hos oss på Verbal! Önskar dig en fin torsdag och helg! /Frida Franzén och Verbal
Har ett abonnemang till sonens GPS klocka och är supernöjd! Perfekt när det går att pausa under vinterhalvåret då han inte använder klockan för att sen starta upp när det behövs.
Hej Karolina! Vad härligt att du är nöjd med oss och sonens abonnemang! Och vill du ha hjälp att lägga över om det finns fler abonnemang i hushållet hos andra operatörer så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig att flytta över dem också! Önskar dig en fin torsdag! Med vänlig hälsning, Frida på Verbal.
Blev uppring då det hette qall, gick från Telia till då qall idag verbal. Kändes bra då, men sedan bunden på 3år det var dåligt. Men bemötandet av kundtjänst slår alla tfn-bolag, kunnig personal o trevliga. Lite tråkigt när surfen är slut o det kostar 299kr för 10GB . Men totalt bra betyg från mig o som sagt trevlig o enkel kundtjänst.
Hej Patrik! Vad tråkigt att det blev en tråkig upplevelse pga det, men härligt att höra att du är så nöjd med oss i alla fall och med vår kundservice! :) Vi tackar för att du är kund hos oss och för att du tagit dig tiden att lämna din feedback till oss! Ha en fin torsdag och avslut på veckan! Med vänlig hälsning, Frida på Verbal.
Mycket trevligt bemötande och hjälpsam.
Tack för din fina feedback och det är vårt nöja att få kunna hjälpa er! Ha en fin dag! Med vänlig hälsning, Frida på Verbal.
Excellent Bemötande. Blixtsnabb hantering.
Vad härligt att höra, tack för din fina feedback Sture! Med vänlig hälsning, Frida på Verbal
Excellent bemötande. Blixtsnabb hantering.
Alltid lika trevliga och tillmötesgående!
Tusen tack för din fina feedback Linda! Det ska vi fortsätta med! :) Med vänlig hälsning, Frida på Verbal
Snabbt svar, trevligt proffsigt bemötande!
Vänlig hjälpsam personal som löste frågan på ett bra sätt
Mycket trevlig bemötande. Och hittade en lösning direkt. Bra uppföljnings text meddelande. Så ska kundtjänsten fungera när det är som bäst och ett sätt att bebålla kunder. Tack!
Mycket trevligt bemötande! Köpte två företagsabonnemang.
Trevligt bemötande Snabbt o god service Supernöjd Återkommer helt klart om jag vill starta ett nytt abonnemang!!! Tack!!
Fick hjälp med inloggning. Enkelt trevligt och smidigt!
Snabb och effektiv lösning på mitt ärende, 2 tummar upp tilm Tom 👍🏼
Vad härligt att du är nöjd med oss och med Tom! :) Tack för din rekommendation! Ha en fin dag! Frida på Verbal.
Trevlig bemötande Mvh Rolf🌺🌺🌺🌺🌺👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍🎄👍🎄
Vår kommunikation hamnade lite i stå men annars funkade det jättebra
Hej Ola, Tack för ditt positiva feedback om oss på Verbal! Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.
Jag köpte en safekid klocka med abonnemang från verbal, det har fungerat bra. Ringde precis kundtjänst och fick snabb och väldigt smidig service!
Hej Ann-Sofie, Vad kul att ni är nöjda med klockan och abonnemanget. Tack för din fina feedback om oss! Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.
Jag avslutade vårt abonnemang. Blev väldigt bra bemött! Pratade med en trevlig kille, som även gav lite tips angående avslutet. Ett positivt samtal.
Hej Eva-Lena, Tack för ditt fina omdöme om oss! Givetvis ska det inte vara svårt att avsluta sitt abonnemang och vi försöker alltid hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt. Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.
Proffsigt och trevligt bemötande. Andra telecomföretag borde ta efter. Tack Tom.
Hej Jean, Tack för ditt positiva omdöme om oss och min kollega Tom! Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.
Snabb och bra feedback på mitt problem
Hej Leif, Vad skönt att ditt ärende blev löst och att du är nöjd! Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.
Avsade abonnemang, trevligt och vänligt bemötande, helt enkelt rakt och informativt samtal
Hej Göran, Tack så mycket för ditt härliga omdöme! Önskar dig en fortsatt fin kväll! Med vänliga hälsningar, Nikki på Verbal.