Affordable Luxury

Affordable Luxury

Ring 08-38 73 73 www.affordable-luxury.se
3.7

Affordable Luxury köper och säljer garanterat äkta second hand väskor och kläder. Märken som Louis Vuitton, Hermés, Chanel, Prada med flera. Skandinaviens största utbud i hjärtat av Stockholm.

30 omdömen om Affordable Luxury

Helena B
Skrev om Affordable Luxury

VARNING!!! Handla aldrig här! Köpte en väska som gick sönder en vecka senare. Ville få den lagad hellre än att returnera då jag var så fäst vid den. Servicen från Nancy, ägaren - var under ALL kritik. Hon sade först att det skulle ta ca 2 veckor att få nya reservdelar från Italien. Sedan sa hon ett par månader. Men tiden bara gick. Processen som följde sedan tog ETT ÅR!!! - då jag ständigt fick jaga henne för en uppdatering. Ofta svarade hon inte, gjorde sig onårbar, skickade istället hennes stackars butiksanställda att...

Evelina Linda Viktoria L
Skrev om Affordable Luxury

Otroligt proffsiga, tillmötesgående! Snabba och enkla affärer görs med dom. Sålt flertal gånger och rekommendera dom verkligen.

Dimitri Y
Skrev om Affordable Luxury

Ljuger om betalningar, hittar på olika ursäkter för att fördröja utbetalning. Svarar aldrig i telefon.

Birgit Anita H
Skrev om Affordable Luxury

Två gånger blivit snuvad på varor jag beställt. Köpte nyligen ett par Chanelörhängen och betalade via swisch och när jag skulle hämta dom efter ett par dagar säger man att köpet är cancelerat! Sedan tar det flera dagar innan pengarna kommer tillbaka. Handla inte här!

MIMMI S
Skrev om Affordable Luxury

Om ni funderar på att sälja något genom detta företag så tänk igen. Otroligt dåligt bemötande, lovar saker de inte håller och går absolut inte den extra milen. Jag lämnade in en väska som de inte lyckades sälja (vilket är total fine såklart) och fick tillbaka väskans tillbehör i form av låda helt kantstött. Oseriöst.

Kristina Ö
Skrev om Affordable Luxury

Mycket bra butik! Har köpt saker både online samt från butiken, allt fungerar smidigt! De har bra sortiment och bra beskrivning av sakerna, jag är supernöjd med allt jag köpt och återkommer hit hela tiden. Skönt att veta att allt de säljer är garanterat äkta vara. Jag rekommenderar verkligen denna butik, den är mitt lilla smultronställe här i Sthlm!

ANGELIKA J
Skrev om Affordable Luxury

Beställde även om en del omdömen var negativa. En YSL i nyskick. Snabb leverans och nöjd med väskan. Jättefin! En sak som inte stod i hemsidan var att den var lite lite skavt på ena sidan, vilket stod på kvittot men inte på hemsidan. Men den är fortvarande jättefin och är nöjd med köpet.

PIIA KATRIINA Ä
Skrev om Affordable Luxury

Fin butik med underbara produkter och bra kundservice.

Sofie B
Skrev om Affordable Luxury

Beställde ett par chanel örhängen. Dagen efter får jag sms att de är sålda i butik. Jätte dåligt att lägga ut dom till försäljning online då. Besviken! Tycker man borde få nån form av kompensation för ett nästa köp där, om det blir något.

Nacima J
Skrev om Affordable Luxury

Jag har både köpt och sålt varor hos Affordable Luxury där jag alltid blivit föredömligt bemött. Personalen är otroligt kunniga och jag hyser ett stort förtroende för dem och särskilt till Nancy. Vidare har jag alltid fått det som jag blivit lovad. Jag önskade att alla butiker var som ni, well done.

Rendas  S
Skrev om Affordable Luxury

Har sålt många saker här och butiksägaren är väldigt trevlig! Fin butik

Nicolina  S
Skrev om Affordable Luxury

Super charmig butik i hjärtat av Stureplan. De har så mycket ovanliga och coola modeller samtidigt som de också har alla klassiska LV och Chanel. Man hittar allt och lite till hos dom, till bra priser. Varorna beskrivs väldigt bra online tycker jag, och de anställda är jätte trevliga! Har köpt en LV Alma gm i jättefint skick till toppen pris här, kollar alltid in denna affär innan ja slår till nån annanstans :)

Katrine
Skrev om Affordable Luxury

Har varit kund i över 3 år och köpt två Chanel och några Lv. Tycker de är riktigt duktiga och kunniga, för inte så längesen gick jag in o frågade om hjälp för o piffa upp min chanel, då hjälpte dom mig och återkom några dagar senare med samma väska i mycket fräschare skick. Jättenöjd!

Elin
Skrev om Affordable Luxury

Går alltid förbi denna butik innan jag köper något nytt. De har ett otroligt utbud, väskorna är i jättefint skick och det betyder mycket för mig att kunna köpa varor som Chanel och Louis Vuitton second hand. Personalen är hjälpsam och jag tycker att det är professionellt att de använder vita handskar. Känns seriöst och jag köpte min första märkesväska där. Jag är jättenöjd med mina besök.

Angelica E
Skrev om Affordable Luxury

Jag var varit kund i minst 5 år nu och alltid så professionellt bemött. Köpt och sålt säkert över 30 väskor hos dom och alltid så nöjd! Rekommenderar verkligen dom!

Eva H
Skrev om Affordable Luxury

Affordable Luxury är Stockholms bästa second hand-butik som drivs av trevliga Nancy och mycket trävligt personal. Här finns ett imponerade utbud med fina väskor kläder och accessoarer . Här hittar man alltid något fint som man vill ta med sig hem. Köpte redan 5 väskor och flera accessoorer här och jag vet att det är 100% äkta grejer! Verkligen rekommendera Affordable Luxury för alla som vill investera pengar i nånting “real” för best pris i Stockholm. Jag redan planera min nästa köp snart :) därför när man väl tagit sig dit en gång kommer man gå dit och och om igen…

Nancy S och Eva H gillar detta
Niki Y
Skrev om Affordable Luxury

Min fru och jag var inne för en tid sen och bytte in en väska. Fick ett trevligt bemötande av personalen som också var professionell. Rekommenderar företaget eftersom de har hög kvalité på sina varor och äktheten är garanterad. Vi återkommer!

Nancy S och Niki Y gillar detta
Amitis M
Skrev om Affordable Luxury

Uppdate om hela historien Det hela började med att min fästman köpte ett armband från dem i present till mig via deras hemsida. Och enligt lag har man 14 dagars öppet köp och på hemsidan står det också att köper man via deras hemsida så har man bytesrätt. När han kommer till butiken för att hämta varan han köpte via hemsidan säger han att han vill byta den då han såg något annat jag skulle uppskatta mer. Efter massa diskutioner påstår tjejen som jobbade där då ( hon slutade jobba där) att de inte går. När jag får höra...

Helena B och Anette S gillar detta
Melissa
Skrev om Affordable Luxury

Underbar butik! Coolt concept! Köpte en Chanel och är dundernöjd med både köpet och servicen.

melinda e
Skrev om Affordable Luxury

Grymt fin butik ni har fått till i Sturegallerian! Har följt er sen start och är lika nöjd varje gång jag köper eller säljer. Personalen är trevlig och utbudet är helt makalöst. Ett stort tack till Nancy för att du alltid är så tillmötesgående. Jag kommer förbi snart igen. Kramar från Mellie

Linda H
Skrev om Affordable Luxury

Svåra att nå och väldigt dåliga på att återkoppla! Tråkigt :-( men marknaden är stor och blir större Thebrownpaperbag har grymt bra service vid köp - frågor och info. Lite tips från dom hur viktig service är och ni blir nog en strålande butik , för era varor är ju fantastiska ! Annars hade omdömet varit en 1:a

Anette S och Amitis M gillar detta
malin h
Skrev om Affordable Luxury

Jag kommer nyss från butiken och om ni sitter och funderar på att köpa en väska från affären så avråder jag er starkt. Jag beställde en väska från från deras hemsida, en Louis Vuitton 30 med nycklar och lås, då den verkade vara i ett bra skick så tvekade jag inte att beställa. Igår gick jag och hämtade väskan och frågade kassörskan ett flertal gånger om det va en speedy 30 som låg i påsen med nycklar och lås och hon svarade flera gånger ja. Dum som jag va så litade jag på kassörskan då jag hade bråttom till jobbet. Väl framme...

Anette S och Amitis M gillar detta
Maria B
Skrev om Affordable Luxury

Jag är över lag nöjd med mina köp från butiken, dom har ju fina väskor. Men när jag beställde en Louis Vuitton speedy för ett bra tag sen så luktade den mögel, vilket inte stod nåt om i beskrivningen, det enda som dom kunde erbjuda i gengäld var att dom drog av ett par hundra på fakturan :/

Kristine
Skrev om Affordable Luxury

Handlade min första väska via deras online shop för några dagar sen och vill dela med om min upplevelse. Till skillnad från vissa andra personers inlägg har jag inte fått annat än vänligt bemötande av personalen, dom var hjälpsamma hela vägen. Och till Zara V som lyckades skrämma upp mig inför mitt första köp vill jag bara säga att du uppenbarligen aldrig handlat från denna butik..?

Pooran R
Skrev om Affordable Luxury

Jag har handlat via deras webshop vid två tillfällen och är väldigt nöjd. Trevlig säljare och snabb leverans, allting var kanonbra. Återkommer gärna!

katja h
Skrev om Affordable Luxury

Charmig, elegant butik. Påminner om second-hand butiker i Paris. Utbudet av väskor är bättre än i liknande butiker i Paris! Bra hemsida. När man handlar personligen i butiken möter man proffsig och hjälpsam personal. Jag har både köpt och sålt mina väskor där- alltid med samma resultat: jag är mycket nöjd! Man känner sig trygg genom att alla transaktioner införs i kundregistret/databas. Ingen hokus pokus med andra ord. Allting är mycket korrekt! Jag rekommenderar butiken varmt!

Nancy S och 2 andra gillar detta
Jonathan E
Skrev om Affordable Luxury

I really liked this lovely boutique. Well decorated, beautiful collections and truly authentic items, which is hard to find today. I purchased my wife´s first Chanel bag last week and she loves it. There is one thing though.. I wish they had a larger selection for men as they´re mainly focused on womens bags and accessories. The manager said they´ll soon increase the men´s selection though. I hope so! Everything else besides that is a 5 star experience. Me and my wife will definitely be back on our next visit to Stockholm.

Magdalena V
Skrev om Affordable Luxury

Underbar butik! Kom in i lördags över påsk för att sälja av två Louis Vuitton väskor och fick ett väldigt bra intryck och bemötande. Är själv från Göteborg och har bara använt mig av deras webshop tidigare, så jag visste inte riktigt hur butiken i Sthlm var. Den rekommenderas varmt. Ett tillägg: personalen svarade på alla frågor utan att jag kände mig besvärlig vilket är ett plus för sådana butiker. Återkommer gärna!

Lena A
Skrev om Affordable Luxury

Jag har handlat hos Affordable Luxury vid 3 olika tillfällen och är väldigt nöjd. Jag var tveksam till en början då det finns så många kopior på marknaden men tjejerna där visste vad de pratade om och alla mina väskor är 10000% original. Nu funderar jag på att uppgradera mig till en Chanel och står på tur för en Jumbo! Rekommenderas varmt om du är ute efter äkta varor i bra skick.

Hi D
Skrev om Affordable Luxury

OBS. måste göra ett tillägg av nedastående inlägg.. efter att detta inlägg publicerades har jag fått ta emot ett hotfullt samtal från ägaren av butiken. I minst en halvtimme skrek hon på mig om att mina påstående är falska. Istället för att be om ursäkt till mig för utebliven tillbehör påstod hon att jag ljög om hennes lovord. Väldigt amatörmässigt av ett företag måste jag säga. Rekommenderar inte butiken då hon inte ville be om ursäkt och sedan trakasserade mig i minst en halvtimme. Jag kan rekommendera er att handla från...

Anette S och 2 andra gillar detta