feedback company
Hej, är du ny på sajten? Eller har du bara glömt att logga in? Klicka här för att komma in i värmen

Allmänna Rörjouren

1.7
Betyg
23
Recos
08-408 321 63
Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B 192 66 SOLLENTUNA

Allmänna Rörjouren är ett service-företag inom VVS. Vi rörmokare i Stockholm som har vvs-jour och dag-service för alla förekommande arbeten inom VVS.

Vi sysslar med bl,a värmepanna varmvattenberedare värmepump byten/installationer värmeservice. Vi ... Läs mer

Allmänna Rörjouren är ett service-företag inom VVS. Vi rörmokare i Stockholm som har vvs-jour och dag-service för alla förekommande arbeten inom VVS.

Vi sysslar med bl,a värmepanna varmvattenberedare värmepump byten/installationer värmeservice. Vi är även Serviceombud i Stockholm för Nilan Värmepumpar

Vi sysslar även med oljebrännarservice och badrums köks renoveringar, avloppsrensning. Vi utför allt förekommande servicearbeten inom VVS i Stockholm. Vi har över 30 år i branschen och har du något typ av VVS problem så tveka inte att ringa oss så löser vi era VVS problem snabbt och lätt dygnet runt. Vi har flertalet Rörmokare i Stockholm med Servicebilar som rullar dygnet runt i hela stockholm med omnejd. Vi samarbetar även med eljour, spolbilsjour, saneringsjour som snabbt rycker ut för att assistera våra rörmokare, alternativt åker dom direkt först till plats.

Vi samarbetar med Kakelsättare med våtrumsbehörighet för högsta kvalitet vid renoveringar!

www.rorjour.se

Är det här ditt företag?

Välkommen till Allmänna Rörjouren!

Vi kommer inte vara billigast men vi kommer att hjälpa er de timmar då många andra inte kan och utföra jobbet snabbt och professionellt! Våra priser är följande Dagtid Timme dag 560 ( 700) (minimum 2 tim) Servicebil Innerstad 575 (dagtid inkl biltull samt 1 timme parkering) (718,75) Servicebil övriga distrikt utanför innerstad 480 (600 kronor) 1 servicebil tas ut som fast kostnad per dag och montörsbesök. Jour Timme Jour 960 (1200) Jouravgift 1790 ( 2237,50) (Minimum 1 Jouravgift + 1 timme) Materialpriserna är beräknade utifrån genomsnittet av grundnettopriset från Ahlsell Dahl Onninen och VVSCentrum med prislista från Consultec

Vad tycker du om Allmänna Rörjouren

Läs vad Recos användare tycker om Allmänna Rörjouren

  • Status: 1
    Mathias F skrev om Allmänna Rörjouren:
    Stopp i röret Jag fick, mitt i ett större tillbyggnadsarbete på villan, stopp i avloppsrören (som var en del av om- och tillbyggnaden). Detta var i augusti 2012. Främst drabbade stoppet den rörförgrening i källaren som rörde källartoalett, tvättstuga samt den nya, tillbyggda delen. Vatten steg baklänges upp på källargolvet. Jag hittade Allmänna rörjouren på nätet. Jag ringde dem och fick ett bra bemötande. Allmänna rörjouren ringde i sin tur en firma i journätverket som heter GR Avloppsrensning. GR kom nästföljande dag. Rensningen med högtrycksspolning tog knappt en timma. Räkningen som kom efter någon vecka var också helt ok. Betalde och snabbt och allting var frid och fröjd. Så, fem månader senare var det dags igen. Stopp i samma avloppsstam. Ringde på nytt Allmänna rörjouren som i sin tur återigen kontaktade GR. GR var snabbt på plats. Efter en timma, rensat och klart. Precis samma avloppsproblem som i augusti. Killarna från GR och jag diskuterade möjlig orsak till att det så snart efter augustirensningen åter blev stopp. Vi har bott i villan sedan 1991 och aldrig tidigare har vi haft problem med avloppsrören.

    GR antog att ansamlingar av avloppsvatten blivit stående i de gamla järnrören från 50-talet - under den tid som tillbyggnadsarbetet pågått och systemet inte använts - att det det hade torkat fast och byggt små ojämnheter som gjorde det lätt för nytt avloppsvatten med innehåll att fastna. Det krävdes följaktligen att man löste upp det som torkat fast i avloppsrören, så att det spolades iväg och därmed inte gav upphov till nya stopp.

    GR:s rekommendation blev följaktligen: Spola mycket i början så att det uppstår något slags fuktbalans i avloppsrören och då lossnar det som sitter fast och därmed kan också avloppsvattnet strömma bättre.

    Än en gång, allting fixades, det tog en timma, åter frid och fröjd. I alla fall ett tag. Efter knappt en månad kom en faktura på avloppsrensning nr 2. Den var magstark. Fakturan var nästan fyra gånger dyrare än den första rensningen - för samma jobb. Från 2000 kr till nästan 8000 kr.

    Hur kunde det vara möjligt? Jag kollade räkningen noggrant. Tre tjänster hade utförts, enligt den specade fakturan. Två tjänster mer än första gången, trots att precis samma jobb hade utförts, varken mer eller mindre. Inte heller hade jag blivit informerad om att man denna gång gjort annorlunda och mera arbete än första gången, då i augusti. Dessutom var jg med hela tiden då rensningen gjordes. Bl a påstods att man utfört en s k rörinspektion, med videokamera. Detta var inte korrekt.

    Jag bestred omedelbart fakturan. Inget svar. Jag bestred en gång till (inget svar) och så ytterligare en gång. Jag fick dessutom ett par påminnelser.

    Så häromdagen - ett svar. Allmänna rörjouren bad om ursäkt och skickade samtidigt en kreditfaktura på det felande beloppet på ca 5500 kr. Förklaringen som gavs var att man erhållit ett felaktigt underlag. GR hade, i egenskap av underentreprenör, fakturerat Allmänna rörjouren för tjänster som enbart noterats i deras minnesanteckningar som möjliga alternativa rensningsmöjligheter och vägval, för det fall att man inte hade lyckats få bort stoppet enbart med hjälp av högtrycksspolning. Några anteckningar om möjliga, alternativa tjänster som aldrig hade utförts blev alltså felaktigt noterade som utförda tjänster och därmed debiterades jag felaktigt för dessa.

    Sammanfattningsvis: Allmänna rörjouren (och GR) fakturerade mig felaktigt på grund av missförstånd. Jag bestred fordran. Det tog flera veckor innan man reagerade på mina bestridanden och backade.

    Nu har man backat och dessutom har man bett om ursäkt. Allting nu alltså helt i sin ordning. Erfarenheten av att ha anlitat Allmänna rörjouren alltså alltjämt positiv. (Denna recension har jag även publicerat på rejta)
    4
    2013-02-21
  • Status: 1
    Berit R skrev om Allmänna Rörjouren:
    Detta blir allt annat än en rekommendation. Sökte efter rörmokare i Tyresö (närområdet) och då kom Allmänna Rörjouren upp.Skälet till att anlita en rörmokare i närområdet var bl a att hålla nere resekostnader.Själva arbetet pågick i 10 min (byte av packning).Jag får en faktura faktura på 2156:-. Man har då debiterat 2 tim för arbets-o reskostnad och dessutom tagit betalt för servicebil. Blev dessutom mycket ovänligt bemött då jag ringde och fick veta att man alltid debiterade 2 tim reskostnad (vid jour 3 tim) oavsett verklig tid. Man hänvisade också till att firman finns i Sollentuna. På nätet står bl a"vi har rörmokare i Tyresö" - detta är ju direkt vilseledande marknadsföring. Som kund innebär detta uppenbarligen inga som helst fördelar för mig - dessutom missgynnar det andra seriösa företagare i närområdet med rimliga taxor. Jag vill därför VARNA alla att anlita företaget som helt verkar strunta i att ha goda långsiktiga kundrelationer och i stället satsar på att ta ut maximal priser för enstaka arbeten. Många andra har tydligen haft liknande erfarenheter både av extremt höga priser och otrevligt bemötande när skäligheten ifrågasätts.Jag hoppas verkligen att potentiella kunder läser nedanstående kommentarer som med några få undantag skrivits av mycket besvikna tidigare kunder. Berit R-J
    1
    2013-02-15

    Allmänna Rörjouren svarar Berit R:

    Våra priser ligger i linje med liknande tjänster. Till skillnad mot andra så kommer vi även fort. Dock är vi väldigt transparanta i våran prissättning. Och våra priser finns att utläsa på http://www.rorjour.se/profile.html

    Mvh Janne Allmänna Rörjouren

    - Mvh Jan H 2013-02-15
  • Status: 1
    Claes L skrev om Allmänna Rörjouren:
    Jag skulle ha en enkel installation av vatten och avlopp till min tvättmaskin. Jag frågade runt efter offerter och beloppet skulle hamna på ca 2500 kr inklusive material exklusive moms. Vi valde rörjouren men hade inte avtalat ett fast pris men räknade med att arbetet skulle hamna i samma härad som de offerter vi tidigare fått. När vi fick räkningen var den mer än dubbelt så dyr som de offerter vi fått tidigare jämt fördelat mellan arbetstid och material. De är inte öppna för diskussion utan hotar med tingsrätten då skäligheten ifrågasätts. Utfärdar en stor varning för att ha med detta företag att göra.
    1
    2013-01-23

    Allmänna Rörjouren svarar Claes L:

    Vi är öppna för diskussion om det finns någon substans i vad som är rimligt. Och kunder som Claes som vill ha en installation av Tvättmaskin som inbegriper dragning av nya rör runt halva badrummet(avlopp & vatten). För samma pris som man ansluter slangarna till maskinen till någon befintlig ventil och avlopp är lite svår att gå till mötes. När Claes anser att han ej vill betala för materialet så gör det ännu svårare att gå honom till mötes. Det kan ju knappast vara rimligt att vi ska betala för att åka ut och installera saker hos kunderna. När vi dessutom varit mycket tydlig över kostnader för löpande arbete vilket skett i detta fall.

    - Mvh Jan H 2013-01-23
    De offerter jag refererar till är på exakt samma arbete som ni har utfört. För detta arbete är ni mer än dubbelt så dyra. "
    01-23 20:20
    Ni försöker gömma er bakom att ni informerade om timkostnaden. Det är inte samma sak som att informera om vad kostnaden kommer att bli. "
    01-23 20:21
    Ett seriöst företag hade ringt och meddelat kunden om kostnaden var på väg att skena iväg "
    01-23 20:23
  • Status: 1
    Anders B skrev om Allmänna Rörjouren:
    Pannan pajade på en onsdag, dom var på plats samma dag. Tyvärr var gamla panann körd men vi fick bra pris på en ny panna.. vi hade värme och varmvatten på torsdagen och allt var på plats i på fredagen och de gjorde lite efterjobb veckan efter.. Snyggt jobb och ytkesskicklig personal..
    4
    2012-11-05
    Hur mycket fick du betala? Är du kompis med bolagsföreträdaren? "
    12-03 16:55
    jan w :"
    jo ! sa lagligt med 2 positive odommen efter all kritik..Luktar lang vag arrangerat.. "
    01-23 03:34
    De kommer snart att hamna i rätten som alla andra de försöker skrämma när Anders B får räkningeng och anser det vara hutlöst mkt pengar.. "
    01-23 09:27
  • Status: 2
    Mr T skrev om Allmänna Rörjouren:
    Inte billigast, men kunniga, snabba och lätta att ha att göra med. De har hjälpt till med ny varmvattenberedare, huvudkran och stopp i vasken. Tydliga offerter och väl utförda jobb.
    4
    2012-10-29
    Hur mycket fick du betala? "
    12-03 16:55
    Lätta att ha att göra med? 58 fall i Tingsrätten? Låter extremt dyrt - "
    12-03 17:03
  • Status: 1
    peter G skrev om Allmänna Rörjouren:
    Ja får snabb service av allmänna rör jouren när ja behöver dom och dom är ducktiga .
    5
    2012-10-18

    Allmänna Rörjouren svarar peter G:

    Det är kul att du tycker vi är bra. Och roligt med återkommande kunder!

    - Mvh Jan H 2012-11-02
    Vad fick du betala för kalaset? "
    12-03 16:55
  • Status: 1
    Ulla S skrev om Allmänna Rörjouren:
    Använd inte detta företag!!! Vi anlitade Allmänna Rörjouren i november 2012. Valet föll på dem trots högre pris då de kunde komma på kort varsel. Arbetet utfördes på ett ok sätt. Vi fick faktura med RUT avdrag som vi betalade i tid. I maj 2013 fick vi en "Betalningspåminnelse" från Allmänna Rörjouren på ett belopp som motsvarande RUT avdraget. Ingen förklaring, endast uppmaning om att betala beloppet. Ansvarig administratör var på 2 månaders semester och ingen på plats kunde förklara varför vi fått avslag på RUT avdraget. Det visade sig att när administratören efter ett halvår gick igenom sina räkenskaper upptäcktes att RUT avdraget inte betalats ut av Skatteverket. Vid förfrågan informerade Skatteverket att de inte fått in någon ansökan om detta RUT avdrag och att det nu var för sent att ansöka eftersom det avsåg 2012. Vi blev alltså betalningsskyldiga pga Allmänna Rörjourens slarv med sin administration. Trots att vi skriftligt bestred fakturan och bad om förklaring struntade Allmänna Rörjouren i att svara oss och skickade ärendet vidare till Kronofogden. Bemötandet för Allmänna Rörjouren både på telefon och via mail var otrevligt och arrogant. När Skatteverket får in ansökan om RUT avdrag skickar de ut information om detta till beställaren. Bevaka att ni får detta om ni har använt RUT avdrag. Vi missade det...
    1
    2012-09-21

    Allmänna Rörjouren svarar Ulla S:

    Avslaget avser ej slarv i våran administration. Om ett Rot avdrag avslås av skatteverket av någon anledning. Så är det beställarens skyldighet att betala in det ansökta beloppet. I ditt fall har det både gått ut påminnelse inkasso samt brev från KFM. När du väl betalar utan att ha svarat KFM hade dom redan tagit beslut i frågan. Hade du däremot svarat KFM samt kommit in med betalning innan den frist getts av KFM hade du heller inte drabbats av betalningsanmärkning. Och därmed kan vi inte annat än beklaga. Men detta har legat utanför våran kontroll, och vi kan därmed bara beklaga.

    Mvh Janne Allmänna Rörjouren

    - Mvh Jan H 2012-09-21
    Ulla S svarar Allmänna Rörjouren :

    Avslaget beror på slarv i er administration. Hade ni gjort er uppföljning i tid hade detta inte drabbat oss.

    Allmänna Rörjouren har egen inkassoverksamhet. Datainspektionen har påpekat brister i deras hantering. "
    01-23 09:33
  • Status: 3
    Joakim W skrev om Allmänna Rörjouren:
    Allmäna Rörjouren lagade en stamledning i min bostadsrättsförening för en tid sendan (stamledningen var min grannes och dragen endast 5cm innanför väggen och ej enligt regelverket av Recreo Bygg AB).

    Personen som var här från Allmäna rörjouren började även vrida på andra ledningar som tillhör mig (det såg jag med egna ögon, varm/kall/cirkulation). Därefter började det rinna och droppa från gängan där han vridit (golvet var då inte färdigfogat). Personen nekar till detta.

    Jag ringer Allmäna Rörjouren igen och ber dem åtgärda det problem som de orsakat. Det kommer då den andra personen som nästintill vrider sönder muttern där ballofixen sitter (han skulle ha stängt av vattnet och tätat den för ett godkänt jobb).

    De har sedan skickat mig en faktura på 3438,00 kr.

    Det är det tveksamt ifall de kan fakturera mig eftersom muttern sitter bakom ballofixen vilket räknas som stamledningar och föreningens ägodelar, dvs stamledningar räknas till det synliga ledningar som kommer ut till badrummet med ett reglage / "ballofix". De skruvade bakom dem vilket kan räknas till stamledningar och bostadsrättsföreningens ägodelar isf.

    Jag tänker bestrida denna faktura som de nu hotar med inkasso, samt lämna denna objektiva information så att folk själva kan bilda sig en uppfattning ifall de vill anlita dem eller inte.

    Har de fakturerat mig för reparation av en stamledning? ja, faktura nr. xxxxx. Detta får du inte göra enl. bostadsrättslagen.
    1
    2012-08-07

    Allmänna Rörjouren svarar Joakim W:

    Hej! Det normala som gäller i en bostadsrätt är att bostadsrättsinnehavaren betalar för rör inom bostadsrätten likt en villaägare som betalar rören i sitt eget hus. I ditt fall är fakturan riktig då det är du som beställt jouråtgärden som orsakats av byggfirman som du har där för renovering som enligt föreningen du själv beställt dit. Inte av oss. Det är dessutom verifierat från bostadsrättsföreningen (som jag för övrigt har mycket bra dialog med) att dom anser att du är skyldig att betala detta enligt stadgarna. Att du sen är så förvirrad att du dels tillskriver tingsrätt för förhandsbesked av eventuellt domslut samt kronofogde innan ärendet ens gått vidare. Vilket du skickade mig kopia på själv bland dom 30 email du bombarderat oss med det sista dygnet. Talar nog mera för att det är din egen hantering som orsakat denna förvirring hos dig. Vilket dom flesta kan förstå om man läser kommentarerna nedan. Vilket talar för sig själv.

    Med vänlig hälsning Janne Allmänna Rörjouren

    - Mvh Jan H 2012-08-09
    vvsdata.com har han själv registrerat, där finns bl.a rskfaktura32.exe "
    08-08 10:29
    jag såg efter vad det var för skit det är ett faktureringsprogram som han själv skrivit med en tidslicensiering som gått ut. "
    08-08 10:29
    här kan man se vad som är en bostadsrättsinnehavares ansvar respektive bostadsrättsförening: http://hotpot.se/hsb-ansvar-brf-brh.htm#1 "
    08-08 23:02
    på rejta.se svarar han på "bluff-fakturerare" han försäger sig dock med sina bristande kunskaper... "
    08-08 23:05
    dessutom var det bostadsrättsföreningen som beställde jobbet och det jag uppgav när jag ringde "
    08-09 00:33
    ok, du är ett med lagen då? jag vill bara informera att en faktura kan bestridas även om den är betald ifall det strider mot lagen "
    08-09 19:02
    jag har inte beställt reparationen det var min bostadsrättsförening vilket jag uppgav vid åtgärdningen av de problem som ni skapade "
    08-09 19:06
    jag får inte beställa jobb som rör föreningens ägodelar & ansvars (stamledningar) "
    08-09 19:06
    ett tips, läs på om bostadsrättslagen om du är osäker "
    08-09 19:07
    ditt svar är tillräckligt för att visa att ni fakturerat mig något som är föreningens ägodelar, samt att jag inte beställt något från er.. "
    08-09 19:12
    jag vet inte vad föreningen har sagt till er, men faktureringen är något mellan er ... "
    08-09 19:44
    detta var för övrigt en vattenskada som jag anmälde 9 februari via min brf, i slutet av juni var det nästan klart "
    08-09 19:55
    jag ringer dem, då svarar en person vid två tillfällen; "Jan Hammar har redan informerat dig om vad som gäller, du ska betala fakturan" "
    08-10 08:52
    Joakim - du har mer än rätt om Allmänna rörjouren i Sollentuna - han har drivit 57 fall i Tingsrätten mot sina kunder "
    12-03 16:58
  • Status: 9
    Coach E skrev om Allmänna Rörjouren:
    Vill verkligen varna folk från att anlita Allmänna Rörjouren. De fuskar och saltar sina fakturor enormt. Dessutom tar de hutlöst betalt för struntsaker.
    1
    2012-07-27
  • Status: 3
    Joakim W skrev om Allmänna Rörjouren:
    Jag hade inga som helst problem med detta företag. De var trevliga och hjälpsamma när min varmvattenbereredare fick för sig att hälla ut 100 l varmvatten på tvättstuge golvet. De var också näst billigaste att installera en ny varmvattenberedare. Men då de var de enda som kunde fixa en låneberedare över påskhelgen så föll valet på dem (trots de negativa rekomendationerna här på Reco) Vill också berömma installatören som med ett enkelt knep fixade bort "slag" i kallvattenröret.
    4
    2012-04-17
    Det verkar som om ägaren eller någon närstående skrivit denna kommentar - De har ca 30 ärenden i Tingsrätten. "
    07-11 14:23
    Nej, inte på något sätt associerad med ägaren eller någon annan på denna firma. Verkar som om någon trollar mot denna firma. "
    08-15 16:26
  • Status: 1
    Wille skrev om Allmänna Rörjouren:
    Undvik detta företag, saltade fakturor och tjafs. Slutade i tinget, jan, 2012. Bara stök.
    1
    2012-03-30
  • Status: 2
    Ulf Ö skrev om Allmänna Rörjouren:
    2
    2012-03-16
  • Status: 1
    L N skrev om Allmänna Rörjouren:
    Ringde för att få en ett akut ärende fixat, det tog max 30 minuter, för detta skulle de ha mer än 3500 betalt, allt som gjordes var att skruva en mutter för att stänga av vatten, det andra var att byta en mutter och dessutom så skitade de ner lägenheten, då snön smälte under skona, helt ok om det inte varit för vad det kostade, när jag frågade varför priserna var som de var fick jag svaret "det är för att du gjorde den hutlösa åtgärden att ringa ut oss på icke ordinarie arbetstid. Då kostar det dessa priser."
    1
    2012-02-09
    Jan H :"
    som svar på "Fick en faktura med ett hutlöst belopp" Det säger sig själv att det är dyrare klockan 8 på kvällen än på dagen "
    02-09 11:11
  • Status: 1
    Lauri V skrev om Allmänna Rörjouren:
    Jag registrerade mig på sidan enbart för att kunna sätta en 1a på detta företag.

    Jag hade problem med att fästa en köksblandare till vattenrören, men vattnet var avstängt och det var ingen större kris. Däremot så skulle det komma flyttstädare två dagar efter så på morgonen dagen efter ringde jag runt till lite olika VVS-firmor som jag letat upp genom att googla.

    Efter några försök fick jag tag i Allmänna Rörjouren och de kunde komma "någon gång under dagen" så jag jobbade hemifrån då de lovade att ringa ca en timme innan de dök upp. Runt ettiden fick jag ett samtal där rörmokaren säger att han dyker upp om en kvart. Mycket riktigt dyker personen upp efter en kvart och tar ca en kvart på sig att fästa rören i varandra, snabbt och smidigt.

    Fakturan som senare dyker upp är på 2000kr då 2h + serviceavgift för bil är det minsta de fakturerar, vilket inte står någonstans på sidan och frågar man inte i förhand så får man inget veta. Detta är ju i sig inte olagligt, men de flesta bra företag brukar informera om sådana "detaljer" i förväg.

    Kan du använda nåt annat företag så gör det, andra kanske inte är mycket mer kompetenta, men de saltar inte notan för sakens skull iaf.
    1
    2012-01-27

    Allmänna Rörjouren svarar Lauri V:

    Vi saltar inga fakturor. Likt dom flesta andra företag så har vi minidebiteringar vilket det synes som du fått betala. Inga problem att få veta vad minimikostnaden för att få ut oss kostar. Vill även tillägga att det kostar en del att hålla med personal som kommer "snabbt" vilket verkar vara det kriteriet du satt för att få jobbet fort. Då det enligt din egen utsago var flertal firmor som inte har tid. Jag tycker ärligt att det är tråkigt att du inte kunde uppskatta snabb service. Vi får då hänvisa til andra firmor i framtiden som förmodligen är billigare. Men har 3 veckors väntetid, i bästa fall? Om dom dyker upp ö.h.t.

    Mvh Janne Allmänna Rörjouren

    - Mvh Jan H 2012-08-09
  • Status: 1
    kristina w skrev om Allmänna Rörjouren:
    2000:- för att dra åt en packning en vardag under normal arbetstid Det tog mindre än 5 minuter och restiden var kanske 15 minuter om man räknar högt. Som hittat eller hur? Använd dem inte!!
    1
    2012-01-23
  • Status: 1
    Jocke E skrev om Allmänna Rörjouren:
    Precis när jag börjat min semester så pajjade värmeelementet i vår varmvattenberedare. Min fru ringde runt till massor av rörmokare - men den enda som sa att de kunde hjälpa oss var Allmänna Rörjouren. De va jättetrevliga och vi bestämde dag och tid. Vi hade ringt tillverkaren och fått artikelnummer på delarna som vi gav till Rörjouren.

    Killen kom ut till oss och fixade problemet på 20 minuter. Kanon tyckte vi och diskuterade om att anlita dem när vi ska bygga om vårt hus.

    Sen kom fakturan.

    De hade fakturerat oss för en anod som han som va på plats sa va restad, tätningsmatriel som inte användes (iofs bara 50:- + moms - men iaf), nån bilkostnad på 445:- + moms, värmelementet och 3 timmars timtid. Totalt drygt 7.000:- (inkl momms)

    3 timmar för ett jobb som tog ca 20 minuter.

    Ringde och påtalade detta och blev hänvisad till ägaren. Ägaren sa att han skulle kreditera anoden och berättade att detta (som d står i fakturan) avser tid på plats, restid och tid för att beställa delen. Kollade på grossistens site och ringde även o dubbelkolalde. Har man artikelnr så kan man i webshoppen lätt hitta den (tog mig 1 minut) o sen kommer det man beställt dagen efter om det finns i lager.

    Tiden specificerades så här: Beställning av delar hos gross ca 30 min åka dit samt gå igenom så att delen beställs från metrotherm av grossist. Hämtning av densamma hos gross 30 min. Resa till dig 30 min samt 40 min på plats 30 min resa åter. Sammanlagd tid nerlagt i ditt ärend 2 timmar samt 40 minuter. Men bara för att vi ej ska bråka för mycket om detta så kan jag tänka mig att dra av en halvtimma så går vi halva vägen var så avrundar vi till närmsta halvtimme neråt istället för uppåt som annars är praxis.

    Jag fick alltså betala för elementet, tätningsmatriel, bilkostnad, värmeelementet och 2,5 timmars arbetstid. Totalt drygt 5.000:- (inkl moms). Jag anser att det borde ha varit 1 timmas restid (om man nu kan ta ut det när man tar betalt för bilkostnad), 20 minuters arbete, 10 minuter för att beställa delen = 1,5 tim. Det hade jag inte haft några som helst problem med.

    Upplevde att tonen i mailkorrespondensen hårdnade ifrån deras sida så jag betalade fakturan och kommer ej anlita dem igen.
    1
    2011-08-04
    Jan H :"
    Du glömde att tala om att du bor på värmdö enkel resa 50 min från Sollentuna. "
    08-06 19:39
    Restid NI specificerat är 30 min enkel resa. Din montör åkte ifrån Saltsjöbaden. Spec i mitt inlägg är utklippt från ett mail du skickat "
    08-10 08:33
    Jan H :"
    Där jag även skrev till dig att för att vara juste så bjöd vi på mellanskillnaden i tid, vilket du utelämnar. "
    08-10 08:37
    Sollentuna-Saltsjöbaden tar ca 25 min om man inte åker genom Stockholm City under rusningstrafik "
    10-20 15:46
  • Status: 2
    Mats G skrev om Allmänna Rörjouren:
    Jag kan inte rekommendera detta företag.

    En lördagskväll började vår kran i köket att läcka, son tur var hade jag nära till huvudavstängningen i huset, men det innebar att vi inte hade något vatten någonstans. Eftersom det var sent, och jag inte känner mig helt hemma på VVS tänkte jag att det är like bra att ringa in ett proffs. Jag googlade snabbt efter en rörfirma i Sollentuna och ringde Allmäna Rörjouren. Tyvärr han jag inte läsa denna sida eller fler som finns med negativa bedömningar om detta företag. Kranen i fråga hade fått insatsen utbytt av mig själv för ett par månader sedan, men eftersom jag aldrig gjort detta tidigare så tänkte jag att jag säkert gjort något fel eftersom den nu läckte. Vid 10-tiden på kvällen dök Mr C upp från nämnda företag. Stinkandes av cigarettrök klev han in i köket och försökte ta isär kranen. Det stod då helt klart för mig att han aldrig hade sett en Mora standard blandare förut - i alla fall inte isärtagen. Jag visade honom hur delarna hörde ihop och skulle tas isär/monteras, och han skruvade. Det blev fel och jag förklarade för honom att man kunde ju vrida insatsen ett hack och sedan skruva fast en Torx skruv i botten som satt löst. Jag fixade torxmejseln och skruvade. Han försökte sätta tillbaka kranen men fick den snett. Jag berättade att man måste ha handtaget på blandaren och hålla emot när man drar åt muttern, vilken han gjorde. Klart och allt funkade och inget läckage. Allt som allt tog detta max 10 minuter sedan han steg innanför dörren. Efter några dagar fick jag en faktura på 3300kr på posten. Ringde och undrade om detta verkligen var korrekt men fick bara en snäsigt och kaxigt bemötande kombinerat med ett "varför ringer du en jourfirma om du nu är så duktig själv.....". Företag som dessa skall undvikas - dålig kompetens och vidrigt kundbemötande kombinerat med hutlös prissättning. Akta Er!

    För 3300kr kan jag åka Taxi Stockholm - Västerås en lördagskväll eller äta en kanonmiddag för två på en stjärnkrog. Varför en rörmokare kostar dessa summor för ett jobb som inte tog mer än kanske 1 timme med körtid övergår mitt förstånd.
    1
    2011-04-05
  • Status: 1
    S skrev om Allmänna Rörjouren:
    Anlita ej! Ångrar att vi inte kollade upp denna firma först. Har flera anmärkningar hos ARN! Anser man att de felfakturerat en och försöker lösa detta med firman så kommer man ingen vart utan man möts tvärtom av hotelser. Akta er för denna firma, det är mitt bästa råd.
    1
    2011-04-01
  • Status: 3
    Stina L skrev om Allmänna Rörjouren:
    Anlita ej!

    Dyker varken upp eller kommer i tid. Tar betalt för arbete som ej har utförts och är helt ovilliga att försöka lösa ev. missförstånd.

    Ångrar mig bittert att jag inte kollade upp denna firma först. Hade aldrig anlitat ett företag som har anmärkningar hos ARN.

    1
    2011-01-18
    Jan H :"
    Vilket är en lögn!!! företaget har ej anmärkningar hos ARN!! Kolla med ARN "
    02-16 17:48
    8 St anmällningar i ARN har bolaget "
    10-20 15:46
    Det finns 8 st anmällningar i ARN - men då Allmänna rörjouren driver ärendet till tingsrätten får inte ARN ta upp fallen- "
    12-03 17:00
  • Status: 1
    janne b skrev om Allmänna Rörjouren:
    Undra hur många som har drabbats av den där bluffmakaren.jag är en av dem. Dom skickar ut två killar varav den ena är en lärling så självklart tror jag inte att jag kommer att bli debiterad för honom (uppdraget är ett jobb för en rörmokare)men ack så fel man kan ha, så om inte de vore nog debiterar dom för materiell som dom aldrig har installerat. ska nog kolla några såna här sidor innan man bokar röris nästa gång. Det har förövrigt stått massa skit om honom på andra sidor också te.x Grannar rejta osv men från dom sidorna verkar han ha hotat bort sig ifrån men på ARN´s sida står han kvar. HOPPAS inte reco viker sig lika lätt. Självklar kommer jag inte betala för det som jag inte har beställt, och är övertygad om att rätten kommer att gå på min sida.

    Janne
    1
    2010-11-11
    Qpaqex , Björn J gillar detta.
    Jan H :"
    Att ringa och hota företagets VD klockan 3 på natten är tydligen den retorik du Praktiserar Janne B? "
    02-16 17:08
    Bluffmakaren överlever inte - inga repetitiva order lär han få den där Jan H "
    10-14 11:07
  • Status: 1
    Lotta I skrev om Allmänna Rörjouren:
    Vi har också drabbats av detta oseriösa företag. Vi frågade efter pris innan beställning och blev informerade om en hög timkostnad, som vi då var beredda på. Det som inte framfördes var att de även tar ut en sk jouravgift. De talade dessutom inte om att moms tillkommer på deras höga priser. Upplysning av pris till privatperson ska alltid vara bruttopris.
    1
    2010-11-03
  • Status: 1
    Björn J skrev om Allmänna Rörjouren:
    Stor varning för Allmänna Rörjouren. Allmänna Rörjouren arbetar med hot, trakasserier och stämningar. Vi tog hem dom för att få en offert. Efter ett 10-minuters besök där vi fick en (värdelös) offert skickade de en faktura på 1700:-. Denna bestred vi enligt Konsumenttjänstelagen §37. Allmänna rörjouren hotade sedan min höggravida fru via telefon, skickade ett hotbrev till mig och drev ärendet ända till Tingsrätten.

    I Tingsrätten gick vi med på en förlikning där de fick 500:- av oss. Detta enbart för att få ett snabbt slut och bli av med de här bondfångarna. Jag hade hoppats att Tingsrätten skulle förklara lagen för Rörjouren, men de var mest intresserade av att få ett så här litet mål snabbt avklarat. Vi fick dock stor hjälp av Konsumentvägledaren i Bromma som vi vill tacka för mycket bra stöd! Skojaren från Rörjouren skyndade vidare till nästa rättegång som han hade samma dag med någon annan lurad person.

    För dig som letar efter en rörmokare. Vad du än har för problem kan det aldrig bli värre än att hamna i klorna på Allmänna rörjouren.

    För dig som redan har råkat ut för dem. Ta hjälp av din Konsumentvägledare. Man kan även ofta få bra juristhjälp från sin bank.

    Till Allmänna Rörjouren. Ni kan spara på porto och telefonkostnader för nya hot. Nästa kontakt ni tar med oss kommer ovillkorligen att polisanmälas.
    1
    2010-09-25
    Jan H :"
    Det kanske var därför du stog och skrek och var otrevlig inför domaren? "
    02-16 17:45
    Domare i Sverige dömer inte åt ett eller annat håll p.g.a. att man är otrevli, de är proffsigare än så. "
    10-20 15:48
  • Status: 1
    Nille N skrev om Allmänna Rörjouren:
    Grymt oseriösa, trevlig kille som kom ut till oss men han gjorde inte något åt felet som vi hade men han vill ha 4163 kr för "arbetet". Han var hos oss max 2 timmar. Jag kommer aldrig att rekomendera dessa till någon!!! Sedan lämnar dom betalningsvillkor på 10 dagar. Vilket seriösa bolag aldrig gör alt att man kan prata med dom och få "normala" 30 dagar.
    1
    2010-01-05