Ai Japansk Restaurang

Ai Japansk Restaurang

Ring 018-15 30 12 www.amazingthai.se
3.8

Amazing thai restauranger i uppsala

5 omdömen om Ai Japansk Restaurang

Jonna
Skrev om Ai Japansk Restaurang

De har bra mat men allt verkar vara anpassat till storkök, inte lika mycket känsla i maten som på andra mindre ställen. Men maten är god och portionerna är stora.

Sofia E
Skrev om Ai Japansk Restaurang

Klart prisvärt ställe med klassisk Thaimat - inget utöver det vanliga utan klassisk "take away". Man får vad man betalar för och smakerna är rena och fräscha. Rekommenderar "city" restaurangen framför den i Kvarnen. Kocken är bättre i centrum och buffén blir lätt tråkig och ljummen på Kvarnen-restaurangen. Bästa rätt: Scampi med basilika, limeblad, cockosmjölk, chili, paprika och curry.

Sara H
Skrev om Ai Japansk Restaurang

Amazing Thai har den klart godaste thai-maten i Uppsala (som jag har smakat i alla fall). Jag har ätit där flera gånger och aldrig blivit besviken. På restaurangen i Kvarnen har de dessutom en superbra buffé som man inte vill gå miste om!

Martin R
Skrev om Ai Japansk Restaurang

Amazing är namnet, men jag går inte så långt som att kalla det amazing, men det är riktigt bra. Läget är centralt men lite trist möjligen. Jag rekomenderar starkt att gå dit på lunchen då priserna är humana men portionerna väl tilltagna och då speciellt de 4 små rätterna, ett mycket prisvärt och gott lunchval.

Karl E
Skrev om Ai Japansk Restaurang

Ska man äta Thai i Uppsala finns bara ett alternativ. Amazing är i en helt egen klass för sig. Jag föredrar restaurangen på bredgränd nära centralstationen, men de har även en restaurang i "Kvarnen", ett köpcentrum någon kilometer från bredgrändsrestaurangen. De har en mindre avdelning för de som vill äta där- men ligger perfekt för take away impulsköp när man ändå är på stan.