Anoflytt AB

Anoflytt AB

Ring 040-13 00 04 anoflyttab.se
4.4

Flytta ska vara smidigt! För att ge en smidig upplevelse till våra kunder så behöver vi vara lyhörda efter kundens önskemål, varje flytt är unik. Efter kundönskemål har vi därför vidgat vår verksamhet allt eftersom vi växt som bolag: Idag hjälper vi vissa kunder att flytta längre ned på gatan, så väl som andra kunder att flytta...

110 omdömen om Anoflytt AB

First-Name L
Skrev om Anoflytt AB

Sämsta skiten jag varit med om någonsin! Anlita inte ano flytt! De slutar svara efter flytt och man får hota med polisanmälan så städningen blir av, städningen va katastrofalt dålig och gick inte genom besiktningen, städpersonalen va otrevlig och vägrade inse och ta kritiken att de behövdes göras om, slutar svara och lämnar en med en skitig lägenhet så man får lösa de själv. Dessa idioter bör inte få ha verksamhet

Hanna B
Skrev om Anoflytt AB

BESVIKEN! VARNING! Efter signerad offert för flyttstäd och haft kontakt med företaget och allt var bokat och klart så väljer företaget att sluta svara mig på SAMMA DAG som tjänsten skulle utföras! Det sista som jag fick höra va att de inte kunde få kontakt med deras arbetare och att de skulle återkomma vilket aldrig hände…! Beställ inte flyttstäd från Anoflytt för det kommer bara resultera i att du får lösa det på annat sätt.

Angelique R
Skrev om Anoflytt AB

Vi har flyttat från södra Sverige till Spanien med Anoflytt och flytten har gått väldigt bra. De kom framme i Spanien lite senare än vad jag hade hoppats på men det var en lång resa så man förstår att det är svårt att planera tiden exakt. Vi fick snabb svar de gångerna jag har haft kontakt med kontoret och trevlig bemötande båda av personal på kontoret och personal vid flytten. Toppen!

Svar från Anoflytt AB

Hej Angelique, Tack så mycket för förtroendet. Precis som du har själv skrivit, är det svårt att beräkna den exakta ankomsttiden. Vi är glada dock att allting gick bra ändå och att du är nöjd med våra tjänster. Njut av soliga Spanien för oss också ☀️

Ulla E

Katastrof och kaos! Har skrivit till Reco Som re

Svar från Anoflytt AB

Hej Ulla, Tack för ditt omdöme. Det är en sak jag vill förtydliga. Som ett flyttföretag, lämnar vi offerter utifrån vad kunden säger till oss ( hur stort bohag, körsträcka, parkeringsmöjligheter, tillgång till hiss osv). Trots det, brukar vi alltid lämna en marginal på 1-2 kubik extra, eftersom vi vet att det blir alltid lite mer än vad man har tänkt sig. Att meddela oss, hur stor lägenheten är, hjälper oss inte så mycket, eftersom alla människor är annorlunda och alla har olika mycket saker. Därför ställer vi många frågor...

Siv R
Skrev om Anoflytt AB

Killarna kom i tid, jobbade stenhårt och allt flöt perfekt.Trevliga rumänier! MVH Siv

Svar från Anoflytt AB

Hej Siv, Tack för trevliga kontakten som vi har haft med dig. Du vet var vi finns om du behöver flytthjälp igen :) 🌸

Tommy F
Skrev om Anoflytt AB

Vi fick ett väldigt bra bemötande. Två trevliga och duktiga killar som skötte flytten från Malmö till Sjöbo. Vi är väldigt belåtna och kan verkligen rekommendera Anoflytt AB.

Svar från Anoflytt AB

Hej Tommy, Vi sätter kundens behov i fokus och därför blir vi alltid glada att höra när våra kunder är nöjda. Tack för att du gav oss förtroendet att flytta ditt bohag. Hör gärna av dig om du skulle behöva flytthjälp igen. 🌸

Jannica J
Skrev om Anoflytt AB

Vi är jättenöjda med våran flytt, allting hanterades varsamt samtidigt som dom var väldigt snabba. Rekommenderas starkt!🌸

Svar från Anoflytt AB

Hej Jannica, Tack för dina fina ord. Tack för förtroendet! Hoppas du trivs i ditt nya hem. :) 🌸

Elisabeth G
Skrev om Anoflytt AB

Mycket fint bemötande av alla. Från telefonsamtal till offert och konkret flytt. Alla höll tider, ställde frågor och var smidiga och tillmötesgående under själva flytten och före, Med tanke på att två pianon skulle byta plats så gick allt fantastiskt smidigt. Dessutom till ett bra pris.

Svar från Anoflytt AB

Hej Elisabeth, Tack så mycket för att ni gav oss förtroendet med er flytt. Ni vet var vi finns om ni skulle behöva hjälp igen :)

Onspot L
Skrev om Anoflytt AB

Använder Ano som vår partner när vi behöver hjälp med våra egna flytt och städuppdrag. Dem är mycket duktiga och varsamma med kundernas bohag och har mycket kapacitet. Rekommenderas

Svar från Anoflytt AB

Tack för fina omdömet. Vi finns alltid här när ni behöver förstärkning. :)

Anna B
Skrev om Anoflytt AB

Trevliga killar, som var snabba och effektiva. Inga problem med något och inga skador på något. Bra kommunikation kring planeringen av flytten.

Svar från Anoflytt AB

Hej Anna, Tack så mycket för ditt förtroende. Du vet var vi finns om du behöver hjälp med flytten igen :-)

Mona J
Skrev om Anoflytt AB

Mycket bra service, duktiga och snabba. Gav även det lilla extra. Jag är mycket nöjd och rekommenderar detta bolag av hela mitt hjärta.

Svar från Anoflytt AB

Hej Mona, Tack för att du litade på oss med ditt bohag. Hoppas du trivs i din nya bostad :)

Simon R
Skrev om Anoflytt AB

Vi hade en längre flytt från Hässleholm till Örebro med flyttstädning och allt gick väldigt smidigt. Hyresvärden berömde städningen och flyttpersonalen var lyhörda gällande saker vi sa var ömtåliga och tog skötte allt väldigt professionellt. Rekommenderas! /Simon

Svar från Anoflytt AB

Hej Simon, Tack för snälla orden. Vi finns här om du skulle behöva flytta igen! Hoppas du trivs i ditt nya bostad!

Cornelia L
Skrev om Anoflytt AB

Trevlig personal och dem städade fint! Kom i tid till bokad städning.

Svar från Anoflytt AB

Hej Cornelia, Tack för ditt omdöme. Vi strävar alltid efter hög kvalité. Vi är så glada att du är nöjd med våra tjänster. :)

Ann W
Skrev om Anoflytt AB

Hej, mycket trevligt bemötande på alla sätt. Dom var snabba och noggranna. Dom flyttade alla våra möbler, lådor och annat tog vi själva. Blir det fler flytt så tar vi hela paketet, med städ och allt. Vi är nöjda, det var första gången vi anlitade en flyttfirma. Rekommenderar gärna till andra. M v h Ann-Margreth W.

Svar från Anoflytt AB

Hej Ann, Vi är så glada att du är nöjd. Vi hoppas att du trivs i ditt nya bostad, men om du skulle behöva flytta igen, vi ställer upp för dig :-)

Cornelia Å
Skrev om Anoflytt AB

Trevliga snabba och duktiga! Städningen var nästan 10/10, upplevelse på vissa ställen att spindelnät var glömt och lite smuts i lister i köket men helhetsupplevelsen var toppen! Upptäckte inte det lilla som va glömt fören senare och tog hand om det själv! Vår besiktning blev godkänd!

Svar från Anoflytt AB

Hej Cornelia, Vi ber om ursäkt att vi har missat spindelnätet och listen. Vi är glada dock att besiktningen gick genom ändå. Du vet att du är alltid välkommen att ringa oss om du behöver städ igen :) Tack för förtroendet.

Birgitta W

Mycket duktiga pågar flytten gick fort o bra Mycket nöjd med er Tack Birgitta

Svar från Anoflytt AB

Hej Birgitta, Tack för trevliga omdömet. Hoppas du trivs bra i ditt nya bostad :)

Ida O
Skrev om Anoflytt AB

Helt okej! Trevligt bemötande! Hade dock missat en del fläckar på golv och helt missat att städa bakom en möbel så jag fick städa efter städningen. En del cigarettfimpar på parkeringen efteråt, misstänker att de kom från personalen? I så fall viktigt att tänka på, att inte lämna fimpar.

Svar från Anoflytt AB

Hej Ida, Tack för din feedback. Vi ska definitivt ta upp dessa saker på nästa personal mötet. För oss är det viktigt att våra kunder är nöjda, därför ska vi säga till att åtgärda de sakerna för nästa kund! Tack!

Linda S
Skrev om Anoflytt AB

Snabba svar och bra mejl kontakt. Välstädat och bra pris.

Svar från Anoflytt AB

Hej Linda, Tack för fina orden och tack för att du anlitade oss. Vi är glada när våra kunder är nöjda! :)

Tina M
Skrev om Anoflytt AB

Personlig trevlig service, bra pris.

Svar från Anoflytt AB

Hej Tina, Tack för ditt omdöme. Vi finns här för dig om du behöver städ-eller flytt igen :)

Nesrin H
Skrev om Anoflytt AB

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Svar från Anoflytt AB

Hej Nesrin, Tack för ditt omdöme. Som jag förstår från ditt betyg var du inte helt nöjd med oss. Vill du kontakta oss och berätta vad du är missnöjd med. Hoppas att ni trivs i ert nya bostad. :)

Muhammad S
Skrev om Anoflytt AB

I had expectation that the landlord should not highlight any area as cleaning challenge. Unfortunately, Owner highlighted multiple areas and I had to call them again for cleaning. Secondly, I observed challenge in water usage in wet room leading to uplifting of the wooden threshold at the entrance and activation of heating system. When raised with the company they didn't take any action, though there was no other possibility. Owner of the house was not happy and asking for fixing the threshold.

Svar från Anoflytt AB

Hello, Thank you for your review. We regret that we had to come one more time to correct the errors in the cleaning. We corrected the cleaning already almost the day. As I have explained to you, the cleaning staff do not use a lot of water when cleaning bathrooms. Therefore, we claim that the damage is not from us. If you want to discuss the issue further, please get in touch.

Jim D
Skrev om Anoflytt AB

Var mycket nöjd med deras städning. Missat kanten på kylskåpsdörren och lite damm på en vägg, men det var bagateller. Mkt nöjd ändå.

Svar från Anoflytt AB

Hej Jim, Tack så mycket för de fina orden och för förståelsen. Hör gärna av dig om du behöver städhjälp igen. :)

Linda P
Skrev om Anoflytt AB

Fruktansvärt städbolag. Dålig städning som de ej åtgärdar. Försöker lägga på extra avgifter som strider mot avtalet. Otrevliga både på sms och de som städade. Skällde ut både min dotter och den nya hyresgästen. Avråder starkt från att anlita dessa!!försökte även få bort städgarantin som stod i avtalet.

Svar från Anoflytt AB

Hej Linda, Tack för din kommentar. Vi upplevde tyvärr situationen på ett annat sätt. Vi beklagar att du finner oss otrevliga när vi har bara försökt att förklara vår sida av händelsen och försökt lösa problemet. Angående extra avgifterna, står det tydligt i offerten att om städningen är mer omfattade än normalt, kan vi debitera extra, så detta strider inte mot vårt avtal. Vi förstår dock att alla har olika uppfattningar och definitioner av smutsigt. Vi har pratat flera gånger med städpersonalen som var på plats och de...

Petra S
Skrev om Anoflytt AB

Jag är mycket nöjd med den flytthjälp jag fick genom halva Sverige. Vid offertförfrågan och kontakt innan flyttdatum var det mycket smidigt att få kontakt med kontoret och kvinnan jag pratade och hade mailkontakt med. Hon var även mycket trevlig och serviceinriktad. På flyttdagen var det två mycket trevliga killar som lastade in, körde och lastade av. De var effektiva och var rädda om mina saker. Priset är rimligt. Kan bara ge de bästa rekommendationerna till Anoflytt AB.

Svar från Anoflytt AB

Hej Petra, Tack så mycket för ditt fina omdöme. Det var en lång flytt du hade, men allting gick som planerat. Vi är så glada att du är nöjd med flytten. Hoppas att du trivs i din nya bostad. :)

Emma M
Skrev om Anoflytt AB

När man ringer är det trevligt bemötande. Tyvärr mycket slarvigt jobb, Min besiktning gick inte igenom och de fick komma tillbaka och städa igen. Tydligen tar de inte väggar? Så fick själv stå till halv 1 på natten och skrubba alla väggar. Rekommenderar inte och kommer inte att köpa igen.

Svar från Anoflytt AB

Hej Emma, Vi beklagar att du har haft en dålig upplevelse av våra tjänster. Angående att det blev backstäd, försökte vi komma så snabbt som möjligt och åtgärda anmärkningarna som städningen hade fått. Ibland missar vi saker, precis som alla andra, men vi försöker alltid rätta till det. Vi beklagar också att du fick städa väggarna till sent på kvällen. I offerten står det vad som ingår i vårt flyttstäd, vad du kan beställa som extra tjänst samt vad du ska tänka på innan. Jag är dock glad att din andra flyttstädning gick smidigt och utan problem. Hoppas att du är nöjd med den.

Kai Hang S
Skrev om Anoflytt AB

Helpful and friendly staff! Did what they promised to do and easy to communicate:)

Svar från Anoflytt AB

Hello Kai, Thank you for your kind words. Just give us a call if you ever need a moving service again :)

Jones William T K

Inget dåligt att säga. Det fungerade supersmidigt till ett bra pris och service!

Svar från Anoflytt AB

Hej William, Tack så mycket för att vi fick hjälpa dig. Det är alltid bra när en flytt går som planerat. Hör av dig om du behöver hjälp igen : )

Senyang H
Skrev om Anoflytt AB

I used this company for our move from Sweden to Norway. The price is fair and the service is really good and very professional. We got in trouble with the customers. Our luggage is beyond the weight limitation. The crew has to put some of the bags down and pick them up again. The company charged us only a little extra for this. I would recommend this company and of course the move cleaning as well.

Svar från Anoflytt AB

Hello, Thank you for your review. We always try to deliver good quality to our customers. Unfortunately, sometimes we encounter some problems, but we try to solve it as best we can. Hope you enjoy your new home. :)

Christel B
Skrev om Anoflytt AB

Trevliga killar med förståelse & tålamod, heja! Bra pris!

Svar från Anoflytt AB

Hej Christel, Tack för ditt omdöme. Hoppas du trivs i ditt nya bostad :) Om du behöver hjälp igen, är du välkommen att slå en signal.

Kjetil R
Skrev om Anoflytt AB

Proffsigt och vänligt utbyte. Allting sköttes på bästa sätt.

Svar från Anoflytt AB

Hej Kjetil, Tack för ditt omdöme. Det värmer i hjärtat att höra när våra kunder är nöjda. :)

Patrik c
Skrev om Anoflytt AB

Kanon, ett bra bemötande, tog uppdraget med kort varsel, blev rent och fint

Svar från Anoflytt AB

Hej Patrik, Tack för dina fina ord. Du vet var vi finns om du skulle behöva hjälp igen ;)

Thomas E
Skrev om Anoflytt AB

Mycket bra trevligt bemötande utmärkt arbete 👍

Svar från Anoflytt AB

Hej Thomas, Tack för dina fina ord. Lycka till i ditt nya bostad. Du vet var vi finns för nästa gång :)

Emma R
Skrev om Anoflytt AB

Att detta företag ens får bedriva verksamhet… Under all kritik Oseriöst Oproffsigt

Svar från Anoflytt AB

Hej Emma, Tack för din feedback. Jag är ledsen att du känner så. Vi utför många flytt och städ vatje månad och tyvärr ibland en flytt går det inte som planerad. Vi får bara hoppas att vi ska få möjligheten att få ditt förtroende i framtiden.

Eva Y
Skrev om Anoflytt AB

Mycket trevligt bemötande, bra utfört arbete. Ett gammalt torp som flyttstädades.

Svar från Anoflytt AB

Hej Eva, Det är alltid kul att höra när kunder är nöjda. Hör gärna av dig om du behöver våra tjäsnter igen :)

Veronika A
Skrev om Anoflytt AB

Hade en bra upplevelse av flytten.

Svar från Anoflytt AB

Hej Veronika, Tack för dina fina ord. Slå en signal om du skulle behöva flytthjälp igen.

Joanna Z
Skrev om Anoflytt AB

Vi har blivit snabbt och professionellt bemötta genom hela processen, från bokning till slutförande. Tack Emma med kollegor! Trots att flytten blev mycket försenad, pga av hissproblem vid inflytt i nya bostaden, så jobbade personalen på utan att klaga. Vi köpte flytt av två lägenheter till en, med 5 mils avstånd, samt flyttstäd av båda avflyttade lägenheterna. Den stora lägenheten (en 5:a) städades utan anmärkning, den lilla (en 2:a) fick anmärkning men detta åtgärdades omgående. Vi har blivit väldigt trevligt bemötta och är mycket nöjda med flytten och kostnaden för densamma. <3

Svar från Anoflytt AB

Hej Joanna, Tack för ditt omdöme🙂 Vad bra att allt löste sig och att ni kunde slappna av i ert nya boende.

Emelie A
Skrev om Anoflytt AB

Under hela processen har jag fått ett bra bemötande där jag har känt mig trygg som kund. Snabb och tydlig kommunikation och otroligt hjälpsam och trevlig flyttpersonal under själva flyttdagen.. Även väldigt nöjda med vår flyttstädning.

Svar från Anoflytt AB

Hej Emelie, Kul att höra att du blev nöjd med både flytten och flyttstädningen 🙂 Hoppas att vi kan hjälpa dig fler gånger. Ha en trevlig påsk 🐣

Jesper A
Skrev om Anoflytt AB

I kundtjänsten var det mkt bra. I slutligt samtal med en chef var upplevelsen negativ. Arrogans och försök att lura mig på pengar gjorde samtalet till både skrattretande och löjligt. Flytten blev försenad med 14 timmar jämfört med anbudet. Packningen var undermålig, med saker nedknölade i sopsäckar. Dock skall sägas att porslin och annat ömtåligt var inslaget. Tydligt var att packning och flytt saknade arbetsledning och bra planering. I samband med städningen försökte firman lägga på pengar med oklar anledning. Dåligt...

Svar från Anoflytt AB

Hej Jesper, vi beklagar verkligen att du har haft en negativ upplevelse med vårt företag. Vi tar alltid våra kunders tillfredsställelse på allvar och vi ursäktar oss för alla besvär och oro som orsakades av förseningar och bristande kommunikation. Vi kommer att ta det här som en lärdom och arbeta hårt för att förbättra vår service i framtiden. Tack för ert omdöme och vi hoppas att vi kan ha möjlighet att förbättra vår relation och återställa ert förtroende i vårt företag.

Pia J
Skrev om Anoflytt AB

Blev lovad att städningen skulle börja kl. 8.00 och hade bokat slutbesiktning till kl. 14.00 i hopp om att allt skulle bli klart på en dag. Städningen var klar kl 19.40 på kvällen och besiktningen fick bokas om till annan dag! Inte alls nöjd!

Svar från Anoflytt AB

Hej Pia, Tack för ditt omdöme. Vi brukar utföra mellan 15 till 30 flyttstädningar per vecka och ibland blir det fel vilket vi självklart ber om ursäkt för. Hoppas att vi framtiden kan vi få möjligheten att få tillbaka ditt förtroende. 🦋

Anna L
Skrev om Anoflytt AB

Mycket trevlig personal som uppfyllde mina förväntningar. Jag fick hjälp med flyttstäd och jag är mycket nöjd med resultatet. Går inte att beskriva med ord vilket otroligt jobb som lades ner på att få hemmet att skina.

Svar från Anoflytt AB

Hej Anna, Så kul att höra att du blev så nöjd. Ska vidarebefordra detta till städpersonalen 😊

Monica B
Skrev om Anoflytt AB

Mycket vänliga snabba och effektiva. Skulle varmt rekommendera er. Mycket prisvärda. Om jag flyttar igen kommer jag att välja Ano flytt Ab. Mvh Monica Bennervall

Hej Monica, Tack för ditt omdöme😁 Du vet vart vi finns till nästa gång🦋

Zusanne U
Skrev om Anoflytt AB

Punktlighet, vänlig och trevlig personal, arbetade oerhört snabbt. Jag hade felbedömt kvm, men det löste ni med att köra 2 turer. Kan varmt rekommendera er Mvh Zusanne Ulvmarker

Svar från Anoflytt AB

Tack Zusanne för de fina orden. Alltid kul att höra när kunden är nöjd. Du vet var vi finns om du behöver hjälp igen :)

Matilda P
Skrev om Anoflytt AB

Rivningsarbetet av isolering på vind och innertak. Väldigt proffsigt bemötande från det att de kom och tittade innan offert och tydliga svar på mina frågor. Kom i tid och levererade ett mycket väl utfört arbete i enlighet med vad som bestämts. Snabba, organiserade och noggranna. Är väldigt nöjd med hela processen.

Svar från Anoflytt AB

Hej Matilda, Det är alltid kul att höra när våra kunder är nöjda. Du har vårt nummer i fall ni behöver mer hjälp med rivning :)

Ulf E
Skrev om Anoflytt AB

Killarna slet som djur, duktiga men hann inte med en enda paus. Hade tänkt bjuda på lite fika, fanns inte utrymme för det. Vanessa mycket trevlig och kunnig. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma.

Svar från Anoflytt AB

Hej Ulf. Tack så jätte mycket för dom fina orden. Nästa gång lovar jag att dom stannar och fikar 😉

Sven E
Skrev om Anoflytt AB

Proffsiga killar Kan varmt rekommendera denna flyttfirma.

Svar från Anoflytt AB

Tack Sven.🌺 Hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende.🏡

Lars W
Skrev om Anoflytt AB

Väldigt trevligt bemötande. Bestämde mig rätt för att välja er. Emma ska ett speciellt plus alltid lika trevligt bemötande. Det körde visserligen ihopa sig med tiden som var avtalad och den tid det blev. När de väl kom och började flytta så var de väldigt effektiva snabbt och lätt gick. Kommer utan problem och rekommendera er för vänner och bekanta. Jag måste nämna EMMA MORTENSEN en gång trots många samtal så ingen irritation.

Svar från Anoflytt AB

Hej Lars. Tack så jätte mycket för detta fina omdömet. Ja ibland blev det inte riktigt som man planerar men vi försöker alltid att lösa det.😁 Hoppas vi kan hjälpa dig fler gånger Lars.🌺🦋

Johanna R
Skrev om Anoflytt AB

Grymma killar. Trevliga och i tid.

Svar från Anoflytt AB

Hej Johanna.🦋 Tack för ditt omdöme. Hoppas vi kan står till tjänst fler gånger.😁

Jesper M
Skrev om Anoflytt AB

Mycket professionellt och vi är väldigt nöjda. Bra service och flyttgubbarna jobbade extremt hårt, snabbt och försiktigt.

Svar från Anoflytt AB

Hej Jesper. Tack för ditt fina omdöme. Hoppas nu att ni ska trivas i de nya boendet.🦋

Kerry J
Skrev om Anoflytt AB

Jättebra snabbt svar och lätta att få tag på när man ville ändra på något. Företaget levde lätt upp till mina förväntningar, det var flytt och städ tjänst.

Svar från Anoflytt AB

Hej Kerry, Va kul att höra att du blev nöjd😊 Hoppas du blir nöjd i din nya bostad och behöver du hjälp någon mer gång så vet du vart vi finns 😁

Robert J
Skrev om Anoflytt AB

Trevligt bemötande, väldigt flexibla mot mitt önskemål. Duktiga killar som genomförde flytten. Dagen efter min flytt tog man också hand om flyttstäd ingen. Jag kan verkligen rekommendera deras tjänster! Robert Jönsson

Svar från Anoflytt AB

Hej Robert. Tack för att vi fick lov att hjälpa dig med flytten och städningen. Hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende.🏡🌺