Assistans i Balans i Sverige AB

3.0

12 omdömen om Assistans i Balans i Sverige AB

Gouhartadj S
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Det var mycket gevande mycket skapande och positiv

Katarzyna izabela K
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

jag var anställd i ett år, kunskapen hos de anställda var hopplös. När jag kräver mina rättigheter försöker de avskeda mig. Ingen reagerar på anmälan om en arbetsskada. Jag är färdig med en dålig ryggrad och depression.Jag varnar framtida anställda och kunder för detta företag

Lenka W
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Väldigt bra assistansföretag!Hjälpsamma kursledare och andra kollegor, det känns som en familj.De bryr sig verkligen om sina kunder och anställda. Stort tack för kursdagarna :-)

JASMIN J
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Ett väldigt bra företag som erbjuder olika sorters utbildningar för att kunna utvecklas inom sin roll samt att de har ett trevligt bemötande och en bra roll i det de gör.

GABRIELLA N
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Otroligt bra assistansföretag! Lätta att nå, alltid hjälpsamma, de bryr sig genuint om sina kunder och jobbar ständigt på att utvecklas!

ROBIN H
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Ur min roll som assistent har jag aldrig haft något som helst problem med assistans i balans. Så som löner, lönespecifikation. De på kontoret är väldigt lätta att ha och göra med, de få gånger jag behöver få kontakt med någon så är det tillgängligt och enkelt.

Jakob V
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Dålig assistans, ur balans Företaget verkar existera för sin egen skull och är varken bra för brukare eller assistenter. De är svåra att ha att göra med och är onåbara; varje måndag så har de möte halva dagen och stänger för konferensresor lite titt som tätt. När jag behövde hjälp med assistans var de ohjälpsamma och sa till mig att jag skulle ’’ringa sjukhuset’’. Jag var kund där under flera år eftersom jag inte visste hur bra assistans såg ut. Men nu vet jag och den finns inte här.

Bo Erling Torbjörn L
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Varning för företaget Assistans i Balans. Anlitar man dom som assistansanordnare så kan det sluta riktigt illa. Läs Dagens Nyheter den 7 januari 2019 om “Fallet Åsa”. Rubrik på första sidan “Assistenter tog över Åsas liv”, reportage i Stockholmsdelen sidor 2-5. Anhöriga och den gode mannen förhindrades från att träffa Åsa. Åsa är en mycket social tjej, men hennes sociala nätverk skrotades. Åsa har deltagit i en simklubb för handikappade i över tre decennier, men under 2018 fick Åsa inte vara med en enda gång för att det...

Oscar H
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Underbart bolag som ser brukaren i första hand! Hjälper en med alla problem och svåra frågor. Har ställt upp till 110% från första kontakt Och fortfarande lika nöjd 5 år senare!

Linda L
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Dom kör över sina brukare TOTALT. En brukare ska bestämma över sin assistans, men det gäller icke i detta företag. Dom bestämmer över huvudet på kunden. Behåller assistenter som t o m misshandlar kunden, bara för att denne gör skitjobb i bolagets ställe (som dom vill slippa). Assistenter med huvudet på skaft och som kan sina rättigheter, avskedas trots vilda protester från BRUKAREN. Måtte detta företag gå i graven, så inte fler utsatta utnyttjas för pengars skull. Tyvärr kan jag inte sätta minus i betyg.

tina p
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Hade ett möte med dem gällande min assistans. Upplevde det hela som att de vill styra och bestämma lite för mycket. Bland annat om budget, fick en känsla att jag hade inte så mycket att bestämma över kring min assitansbudget. Det blev ett annat bolag.

Erika J
Skrev om Assistans i Balans i Sverige AB

Valt dem som anordnare för min dotter. Allt var bra i början och det lovade gott. Efter ett tag upplevde jag att kommunikationen blev dålig, fick inte utlovad ekonmisk redovisning och de kunde/ ville inte svar på frågor om ekonomin. Upplevde att det försvann pengar. De hade även en bestämd åsikt om hur assitansen skulel vara, inte för att jag vill bryta mot lagen men jag som föräldrer måste få bestämma hur mitt barn ska leva.