Barista Fair Trade Coffee

Barista Fair Trade Coffee

Ring 018-10 99 23 www.barista.cc
4.2

Barista FTC startades för att kombinera ambitionen att erbjuda premiumkaffe av utbildade baristor i skön miljö med etiskt ansvarstagande.

16 omdömen om Barista Fair Trade Coffee

Nina F

bästa kaffet

Carl C
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Älskar kaffet och älskar personalen! Får också grymma erbjudande med Barista-kortet

Jon W
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Gott kaffe och trevlig personal, visst kostar det nån krona extra men då är det Fair också. Passar bra för dig som vill sitta en stund och fika med din laptop då det finns eluttag och WiFi.

Victor B
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

jag vaknade efter en tungkväll i uppsala och gick ut för att hitta kaffe. Bakfull och ynklig går jag in på barista. Där möts jag av Emma som lika trevlig som kaffe var gott. Det var den godaste koppen kaffe jag druckit. Jag gick tillbaka senare för att köpa en latte och den var ännu bättre. Stäminingen i lokalen är lugn och inbjudande. Personalen är proffig, tillmötesgående och vänlig. Kaffet är fylligt, smakrikt och har en väldig karaktär. OCH allt är fair trade... bara det här Cafét är anledning nog att flytta till Uppsala!

Nikke L gillar detta
Siri J
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Bästa kaffet i stan! den här personalen vet verkligen hur man gör en perfekt latte! ett litet minus är att det kanske inte är det mysigaste cafét. Men bästa take away latten i uppsala!

Mira R
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Det är ett schysst café och jag gillar att de har satsat på rättvisemärkt och ekologiskt. Dessutom har de trådlöst internet där vilket är ett stort plus när man sitter och pluggar.

Patrik B
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Stans bästa kaffe och stans trevligaste personal. Att det är ekologiskt och rättvisemärkt är en bonus. Det enda minuset är att det drar från ytterdörren vilket gör att det blir kallt inne i sittdelen under kyligare dagar. Men det blir ändå toppbetyg

Hedvig T
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Gott kaffe men tyvärr kompenserar detta inte lång kö och drag från dörren på vintern. Jag ger en svag trea.

Jennie k
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Absolut bästa caféet i stan! Grymt kaffe! Ingen annanstans i stan vet de hur man gör en riktigt cappuchino!Här märker man att personalen vet vad de gör bakom kaffemaskinen, har sett att de kastar bort espresson om de inte är nöjda med rinntiden. Tycker jag är ett tecken på att de vill servera det bästa. Personalen alltid glad och trevlig. Hit går jag numera och fikar, denna lilla pärla längst bort på gågatan..

Simon O
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Stan's bästa fik. Ligger lite off på gågatan men värt att gå till.

Johanna S
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

De flesta i personalen är mycket tillmötesgående och trevliga. Nyttjar man deras luncherbjudande får man en god macka el pasta samt mkt gott kaffe/the på köpet. Mkt prisvärt, andra tider på dagen blir det lite dyrare. Barnvänligt med mikro, tallrikar o gott om barnstolar.

Marcus L
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Jag hade en tråkig upplevelse idag den 9:e januari då jag råkade spilla ut 2/3 av min dubbla Macchiato. Jag gick till baren och sa att jag spillt ut min Macchiato, tjejen bakom disken tog koppen och frågade om jag ville ha en ny och jag sa ja. Jag stod och väntade några minuter men det var andra beställningar som blev färdiga, så jag gick och satte mig. Efter 15 minuter när jag var tvungen att gå hade ännu ingen Macciato dykt upp. När jag då gick och frågade var den tog vägen fick jag informationen, "om jag ville ha en ny...

Alexandra L
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Trevlig personal, bra beläget i slutet (eller början) av shoppingronden. Mysigt trots den "oinhängda" känslan. Och vem vill inte dricka fair trade latte...

Ebba S
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Godaste kaffet! Godare blir det också eftersom det är rättvisemärkt. Tycker alla kaféer borde tänka om och använda rättvisemärkta produkter.

Måns G
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Håller med Mattias T ang. Barista i Uppsala. Mkt behjärtansvärt med ett rättvisemärkt café i en genomtänkt studentstad som Uppsala. Själv är jag ingen stor kaffedrickare men min fru brukar säga att Barista har den godaste soyalatten i stan - och hon har bott här sedan 1985! + för ett stort sortiment av kaffe, bakverk och mat med eko- och rättvisetänk. + för läget mitt emot stadsbiblioteket och på gågatan. - för litet utbud av téer (för oss som inte dricker kaffe) och för att priserna är väl höga på smörgåsar (ca 65:- för en god men ganska enkel macka).

Emma K gillar detta
Mattias T
Skrev om Barista Fair Trade Coffee

Detta är Barista FTCs första butik och det är en av de två jag besökt än så länge (den andra jag varit på är den som ligger i Victoriabiografen i STHLM). Det som inte är i topp (och som bidrar till 4 av 5 i betyg) är dekorationen (pelarna har gjorts till något slags träd, vilket bidrar till att göra det redan låga taket jobbigt lågt) och att det vore roligare om de hade fler kaffesorter och bättre information om vad det egentligen är för kaffe man dricker. Är man inte intresserad av kaffe är det ju inte troligt att man frågar...

Emma K gillar detta