Krog 14 AB

3.1

9 omdömen om Krog 14 AB

Anton J
Skrev om Krog 14 AB

Dryg och otrevlig personal kan inte bra mat väga upp. Skärpning!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4733 omdömen 4.2 av 4733 omdömen

Jag är på Paraden ofta och det brukar vara bra men vid mitt senaste besök var det ett totalt haveri. Servicen glömde allt, ville tvinga (bok

Björn W
Skrev om Krog 14 AB

Riktigt trevlig service, lagom snitsig lokal och inte minst rejäl, vällagat och god mat! Lite osigt i lokalen, men det är inte så konstigt med tanke på grilltemat;) väl värt ett besök om ni inte vart på Grill Ruby

Andreas E
Skrev om Krog 14 AB

Deprimerad personal och slafsigt upplägg. Vi var tre personer som åt hamburgare. Köttet var saftigt och hade fin kolsmak, men upplägget liknar McDonalds. Pommes fritesen är ok, men inte mer. Mashed potatos ser ut som stampade potatisar. Hamburgerbrödet kommer direkt från en påse köpt på Ica typ. En besvikelse. Jag hade hört att de har bästa hamburgaren i stan, det stämmer inte.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7930 omdömen 4.3 av 7930 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

S W
Skrev om Krog 14 AB

Har varit på Grill Ruby ett par gånger förut, och det var trevligt och gott. Men efter senaste besöket kommer jag nog inte tillbaka. Hade bokat bord, men där satt ett annat par när vi kom dit. Det löste visserligen servitrisen. Men efter en timme kom hon fram och påpekade bryskt att det var dags för oss att gå för nu hade sällskapet kommit som skulle ha vårat bord. Vi påpekade att vi satt vid fel bord eftersom det var strul när vi kom. Hon tjafsade tillbaka lite innan hon bad om ursäkt. Sen hade hon dessutom mage att be...

Emilie L
Skrev om Krog 14 AB

Bistron är lite mer sofistikerad i härlig franskbistro stil, grillen är bullrig och härligt gemytlig. Båda två tillhör mina favoriter i stockholms restaurangdjungel.

Emma K gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4161 omdömen 4.0 av 4161 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Annika T
Skrev om Krog 14 AB

Var här på en date skulle egentligen gå till Pontus By the Sea men dom hade fullbokat så tog vi en promenad till Gamla Stan och stannade till Bistro Ruby.. Dom hade lediga platser på uteserveringen och vi väntade att få ett bord och jag tyckte att servitriserna var ganska sega på att hjälpa oss. Till slut frågar vi själva om det finns bord för två? Och vi får välja ett bord på uteserveringen och får våra menyer. Jag beställde deras ricotta knyten med sallad och rödbetor som jag tyckte var ett fräscht sommar alternativ. Vi...

Robert N
Skrev om Krog 14 AB

Visserligen har inte Ruby något vegetarisk alternativ på huvudrättmenyn, men med generösa portioner och en riktigt fin burrito på "smårätts"-menyn så kompenserar dom väl sitt tillkortakommande. Bordsbokning rekommenderas.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Petter S
Skrev om Krog 14 AB

Ok, Bistro & Grill Ruby ligger visserligen i Gamla Stan, men har ändå befriande lite att göra med denna annars så über-turistiska stadsdel. Bistro & Grill Ruby är istället en klassisk första-fin-dejt-restaurang, som antingen serverar traditionell fransk mat (Bistro Ruby) eller lite rockigare grillat (Grill Ruby)- båda i fantastiska miljöer. Gå hit en gång i halvåret & njut över att Stockholm fortfarande har sådana här restauranger. Inte alls stifft, utan bra mat i vackra lokaler. Boka bord en månad i förväg.

Amanda E
Skrev om Krog 14 AB

Trevlig restaurang i gamla stan som jag gärna besöker. God och vällagad grillad mat till bra priser. Ett stort plus för att man får välja tillbehör (såser, sallad, potatis m.m.) själv och på så vis kombinera ihop sin egna maträtt precis som man vill ha den. Trevlig och servicevänlig personal är också ett plus.

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö