Bygghemma Group Nordic AB

1.0

12 omdömen om Bygghemma Group Nordic AB

Jesper L
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Reklamerade en inte billig (inget skräp) badrumsmöbel (temal) där färgen på dörrarna lyft förmodligen pga tillverkningsfel, eftersom vi knappt använt badrummet. Skåpet har suttit långt från vatten, knappt använts, har inte hanterats ovarsamt på ngt sätt. Bygghemma hänvisar till yttre påverkan och avslår reklamation - uruselt! Kommer inte handla ngt mer och avråder övriga från samma sak. Ska försöka ta detta vidare, om det är möjligt för jag verkar inte vara ensam med dålig upplevelse.

ZHICHAO C gillar detta
MARJA F
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Köpt liten trädgårdspool med tillbehör från kungens kurva. Värmepumpen gick sönder efter 24 timmar. Skulle skickas till Danmark x 3. Bygghemma utreder ärendet enligt dem själva. Vi får inget svar vad som pågår. Vi är fortfarande utan pool fast nästan 1 år har gått. De tycker att vi själva skall lista ut var felet sitter fast vi köpte poolpaket. Gå inte dit. Kundtjänst är urusel

ZHICHAO C
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Som betyg lyder, riktigt uselt....kan absolut inte rekommendera dem, deras kundservice samt deras installationstjänst, trist, oproffsigt och slarvigt....repade golvet, pajade ytterdörren och skrapade (med skruvmejsel jag för mig) utomhusdelen av den nya värmepumpen vid demontering och montering. Reklamation? Nej, vända dig till ARN/Domstolen istället då de bollar sina kunder till hemförsäkring.

ROBBIN T
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Har ett avtal (kvitto) från butik. Bygghemma fakturerar högre belopp och vägrar återbetala skillnaden. Låg kvalitet på produkterna och en av Sveriges sämsta kundservice, som är både långsam och ohjälpsam. Bygghemma borde skämmas och du som kund borde gå någon annanstans, rekommenderar Bauhaus, Hornbach eller någon annan seriös aktör.

MAGNUS B
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

User service och kvalité Beställde en ytterdörr i butiken i Uppsala och som var lovat att komma efter 14-16v (vilket skulle bli v29). Fick kort svar efter jag beställt att den skulle komma tidigare den 1/7. Den 2/7 fick jag svar till att den var försenad att den skulle komma v30. Väl framme på levreansdagen som jag till slut kunde boka och kunde boka in med hantverkare och hade fått fönstret kl10-14. Ingen dörr dök upp kl14. Fick ringa och tjata på kundtjänst och till slut hade jag dörren kl 15. Sen upptäckte jag problem...

NIKLAS A
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Usel leverans och leveransuppdatering. De har inget eget lager eller distribution. Förlitar sig enbart på att leverantören ska fixa allt. Som kund får du ingen uppdatering om order och kan inte följa din order. Två gånger av två har jag inte fått leverans trots att det står levererat. De kan inte svara på vad som hänt. Undvik detta företag och deras andra företag Byggshop.se Det är inte värt att spara en krona för att behöva jaga sin leverans. Pinsamt i dagens e-handelsklimat.

Roger D
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Den 29 sep mailade jag en reklamation. Den 6 okt ringde jag (30 min i telefonkö) och de satt att de återkommer snarast. Den 20 okt ringde jag (25 min i telefon) och de sa att de kontaktar sin reklamationsavd direkt och att jag hade lämnat allt underlag som de behövde för att kunna svara mig OCH de lovade att återkomma direkt. Efter det försökte jag i en vecka att ringa dem säkert 10 ggr men köerna har varierat mellan 35 min till 1,5 timme så jag fick ge upp. En fullständig förnedring av mig som kund och en total nonchalans av mig som människa. De borde skämmas! Undvik dem för all framtid!!!

PETER T
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Kundtjänst finns ej i praktiken, du får aldrig svar. Uselt. Skam. Undvik detta företag!

MARKKU V
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Köp inget från detta företag. Saknar i princip helt och hållet fungerande kundtjänst. Otroligt långa leveranstider, samt en kundtjänst som inte kan hantera returfrakter vid felleveranser/felbeställningar. Mitt råd är att handla på något annat företag. Hade man kunnat lämna ett sämre betyg än 1 så hade det varit rätt.

Björn K
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Bland det sämsta företag jag har gjort affär med. Glöm snabba leveranser. Kundtjänsten är ett skämt. Sjukt långa väntetider i telefon när du försöker nå dem, utan problem minst en timma i kö. Dem skyller enbart på deras leverantörer på allt och tar aldrig något eget ansvar. Fick vänta lungt över en månad försenat. Glöm också kompensation. Rekommenderas ej!!!!

Anders axel patrik B
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

VARNING Detta är ett riktigt skitföretag har köpt trasig varvatten beredare får inget utbyte eller ersättning för utbytet saknar wc stol som inte har kommit har betalat men får inget WC Köp var som helst men inte hos BYGGHEMMA

Felix S
Skrev om Bygghemma Group Nordic AB

Fyfan för det här företaget. Beställde i början av sommaren ett par arbetsshorts och dessa gick sönder efter ca 1 månad. Reklamerade då och får till svar att det var mitt fel att de gått sönder, självförvållat. Har nu i över 3 månader försökt få pengarna tillbaka men får bara till svar att det ska fixas men sen hör jag inget mer och inga pengar kommer in.